Veteraner till enklare hantverkstjänster - Veterankraft i Luleå
Veterankraft AB
Träarbetare, snickare m.fl.

Händiga Veteraner till Veterankraft! Är du händig och gillar att arbeta praktiskt med att skapa och förbättra miljöer? Vi söker händiga medarbetare till hantverkstjänster inom exempelvis el, snickeri, måleri, VVS och liknande områden! Här får du möjligheten att arbeta med varierande uppgifter som bidrar till att förverkliga kunders visioner och hålla våra projekt i toppskick. Om du har en känsla för detaljer, uppskattar att arbeta med händerna och trivs med fysiskt arbete – då är det här jobbet för dig! Om oss Veterankraft är ett av Sveriges främsta auktoriserade bemanningsföretag och den största leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Med verksamhet på cirka 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder, erbjuder vi våra kunder hjälp i vardagen med trygghet, kvalitet och personlighet i fokus. Varje år underlättar vi tillvaron för tusentals hushåll och företag genom våra skräddarsydda tjänster och engagerade medarbetare. Varje dag ser vi hur våra Veteraner gör skillnad hos tusentals kunder genom sitt arbete och sina insatser. Din roll I denna roll får du möjlighet att arbeta med praktiska och hantverksrelaterade uppgifter. Du kan exempelvis få bygga, montera eller måla – både inomhus och utomhus. Du skulle också kunna få arbeta med att installera, underhålla och reparera system för vatten, värme och avlopp. Har du istället erfarenhet som elektriker kan du få arbeta med att exempelvis dra el, installera belysning och felsöka elinstallationer i olika typer av fastigheter. Oavsett inriktning innebär rollen ett varierat och praktiskt arbete där du får använda dina händer, ditt kunnande och din problemlösningsförmåga i vardagen. Rollen är perfekt för dig som är händig och har erfarenhet av praktiska projekt, kanske har du tidigare byggt ditt eget hus, renoverat hem eller arbetat professionellt som snickare, målare eller liknande. Vi söker även dig som är allmänhändig och trivs med att variera dina arbetsuppgifter och kan ta dig an både stora och små projekt med engagemang och noggrannhet. Då kan du få uppdrag såsom att sätta upp gardinstänger eller montera skåp. Tjänsten är en timanställning där du själv bestämmer hur mycket du vill jobba. Din profil Tjänsten passar bra för dig som är pensionär och vill jobba extra. Flytande svenska i tal och skrift Meriterande med erfarenhet av snickeribranschen Meriterande med erfarenhet av måleribranschen Meriterande med körkort + egen bil Ansökan Låter detta som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan idag!  Har du några frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta [email protected].

20 maj 2025
Sista ansökan:
6 november 2025
Städare till Veterankraft i Luleå

Vill du använda din erfarenhet av städning för att hjälpa våra kunder att skapa trivsamma och välstädade hem? Vi söker nu engagerade hemstädare och stor- och flyttstädare till Luleå som vill arbeta med varierande uppdrag där kvalitet och kundnöjdhet alltid står i fokus. Hos oss får du möjlighet att utföra både hemstädning, storstädning och flyttstädning med stöd av ett engagerat team. Om du är noggrann, serviceinriktad och trivs med att leverera professionella resultat, då är detta jobbet för dig! Om oss Veterankraft är ett av Sveriges främsta auktoriserade bemanningsföretag och den största leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Med verksamhet på cirka 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder, erbjuder vi våra kunder hjälp i vardagen med trygghet, kvalitet och personlighet i fokus. Varje år underlättar vi tillvaron för tusentals hushåll och företag genom våra skräddarsydda tjänster och engagerade medarbetare. Varje dag ser vi hur våra Veteraner gör skillnad hos tusentals kunder genom sitt arbete och sina insatser. Din roll Som hemstädare eller flyttstädare hos oss kommer du att utföra professionell städning i både hem och vid flyttar, med fokus på att säkerställa att kunderna får den bästa möjliga upplevelsen. Du arbetar noggrant och uppmärksammar detaljer för att leverera ett resultat av högsta kvalitet. Rollen innebär både självständigt arbete och samarbete med andra för att möta kundernas behov och önskemål. Vi söker dig som är organiserad, lösningsorienterad och har en stark drivkraft att alltid leverera på toppnivå. Tjänsten är en timanställning där du själv väljer hur mycket du kan arbeta. Din profil Tjänsten passar bra för dig som är pensionär och vill jobba extra. Flytande svenska eller engelska i tal och skrift Meriterande med tidigare erfarenhet inom städbranschen Meriterande med körkort + egen bil Ansökan Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Har du några frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta [email protected].

20 maj 2025
Sista ansökan:
6 november 2025
Software Developer
H2GS Boden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Research shows that women and other under-represented groups within our industry hesitate to apply unless they tick most boxes of a role description. At Stegra, we are building an impact company with sustainability at its core. We need a diverse, inclusive, and authentic team to rally behind our purpose of de-carbonizing hard-to-abate industries, starting with steel. So, if you are equally passionate about our purpose yet concerned that your experience doesn’t perfectly align with the qualifications stated in the job advert, we strongly encourage you to apply anyway. You may be just the right candidate, either for this role – or for another upcoming role in our rapidly growing business. About us: Stegra is on a mission to disrupt the global steel industry by producing green steel, with the end goal of bringing down CO2 emissions to zero. By using green hydrogen and fossil-free electricity instead of coal; water and heat will be our primary emissions. By 2030, our ambition is to produce 5 million tonnes of green steel annually in our fully integrated, digitalized, and sustainable plant in Boden, located in northern Sweden - currently in construction phase. But this is just the beginning – our expertise in green hydrogen will enable us to decarbonize other industries in addition to steel, and we look forward to what’s next in store for us. We are looking for talented, innovative, and purpose-driven people to join our rapidly growing and diverse team. Our employees get to learn everyday, implement the latest technology and test and put their ideas into practice. Together, we are building an impact company with sustainability at its core – for our people, customers, investors, society, and planet. Software Developer We’re looking for a Software Developer with a strong interest in microservices, business-focused system management, and sustainable digital solutions. In this role, you will work closely with product owners, solution architects, and fellow developers to turn business needs into scalable, maintainable services. You’ll be part of a team building Kotlin-based Spring Boot microservices that support our core business operations, particularly within Procurement and Payment. Your work will focus mostly on development, but also include configuration of third-party systems, integrate them into our architecture, and make sure they support our business goals. If you enjoy blending technical challenges with real business impact, this role offers a unique opportunity to shape the digital backbone of our factory from the ground up. Responsibilities: Take ownership of backend services that are critical to Stegra’s digital operations, ensuring they are scalable, robust, and easy to maintain. Cross-functional collaboration with other teams to translate business needs into effective technical solutions. Design, build, and maintain RESTful APIs and microservices using Spring Boot and Kotlin. Develop and maintain infrastructure, deployment pipelines, and tools that support continuous delivery. Contribute to business-oriented system configuration, particularly in areas such as Procurement and Payments. Continuously improve products and processes through innovation, teamwork, and knowledge sharing. Qualifications: We’re looking for someone with: A degree in IT, Engineering, or a related field. Several years of experience working as a software developer. Experience developing RESTful APIs using Kotlin and Spring Boot (or similar tech). Awareness of software engineering best practices such as continuous delivery and automated testing. A collaborative mindset, used to working with product owners and architects. Familiarity with infrastructure tools like Kubernetes, Terraform, and event-driven architecture – or the motivation to learn. Interest in solution design and experience (or interest) in working with system integrations and configurations. Bonus if you have experience with data pipelines (DBT), frontend development (React), or micro frontends – but not required. Personal qualities You’re curious and business-minded, motivated by understanding how systems support real-world operations. You enjoy solving problems and translating needs into sustainable technical solutions. With clear communication and a collaborative approach, you help build digital tools that are meaningful, maintainable, and user-oriented. Location: Boden or Stockholm What we can offer you If you are passionate about making actual change and having a positive impact on society and our planet, Stegra offers a unique opportunity to be part of a fun and professional team with high ambitions. You will get the opportunity to shape your future career together with a company focusing on creating a culture where everyone can thrive and feel a sense of belonging. In the end, we know that Stegra's growth and success is dependent on our people and we can’t wait to shape the future of steelmaking and other industries together as a team.

20 maj 2025
Sista ansökan:
31 oktober 2025
Chef Underhållsteknik
Smurfit Kappa Kraftliner Piteå AB
Övriga ingenjörer och tekniker

Är du vår nya ledare inom underhållsutveckling? Vill du vara med och driva utvecklingen av underhållsarbetet vid ett av Europas största kraftlinerbruk? Vi söker dig som har ett starkt teknikintresse, ett strategiskt tänk och ett engagerande ledarskap. Hos oss får du en nyckelroll i att forma framtidens underhållsverksamhet – där tillgänglighet, säkerhet och kostnadseffektivitet står i centrum. Om tjänsten Tjänsten är placerad vid Smurfit Westrock Piteå, en del av Smurfit Westrock-koncernen – en av världens största tillverkare av pappersbaserade förpackningar. Vi är ett internationellt företag med verksamheter i 40 länder, vilket innebär att du även kommer att samverka med kollegor och funktioner globalt. Internationellt erfarenhetsutbyte och samarbete kring bästa praxis är en naturlig del av din roll. Om rollen I den här rollen har du ett övergripande ansvar för att leda och utveckla vårt arbete med underhållsutveckling. Du leder ett team med fokus på underhållsteknik, reservdelshantering och lagefterlevnad inom teknisk säkerhet. Tillsammans arbetar ni för att modernisera och effektivisera underhållsarbetet genom strukturerade metoder, datadrivet arbetssätt och långsiktig planering. Du ansvarar för vårt underhållssystem och driver utvecklingen av förebyggande underhåll, reservdelsstrategi samt den övergripande planeringen av planerade stopp. En viktig del av rollen är också att säkerställa att kontroller av teknisk utrustning enligt gällande lagkrav och föreskrifter utförs korrekt och i rätt tid. Dina huvudsakliga ansvarsområden: - Ansvara för utvecklingen av vårt underhållsarbete – metoder, strategier och system - Leda och utveckla gruppen inom underhållsteknik, reservdelshantering och tekniska kontroller - Säkerställa effektiv användning och vidareutveckling av underhållssystemet - Utveckla förebyggande underhåll och långsiktig stopplanering - Arbeta datadrivet med analys av tillgångars prestanda, risker och förbättringsmöjligheter - Säkerställa att kontroller enligt tekniska säkerhetskrav planeras, genomförs och dokumenteras - Delta i internationellt samarbete och erfarenhetsutbyte inom koncernen Din profil - Civilingenjör eller motsvarande med relevant teknisk inriktning - Flera års erfarenhet av underhåll, teknik eller projektverksamhet inom processindustri - Dokumenterad ledarskapserfarenhet med förmåga att engagera, strukturera och utveckla team - Kännedom om gällande lagar och föreskrifter inom teknisk säkerhet. - God analytisk förmåga och vana att fatta beslut baserat på data - Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift   Ansökan Låter detta som rätt nästa steg för dig? Skicka din ansökan senast 2025-08-03. Vi planerar att starta urvalsarbetet och intervjuprocessen under senare delen av augusti. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Weronica Lundberg, Teknisk chef på 0911-97160 eller [email protected].     Smurfit Westrock Piteå är Europas största kraftlinerbruk med ca 510 anställda. Här produceras årligen över 700 000 ton kraftliner som används i tillverkning av högklassig wellpapp. Pappersbruket i Piteå ingår i Smurfit Westrock, det största och världsledande företaget inom hållbart papper och hållbara pappersbaserade förpackningslösningar med verksamhet i 40 länder och över 100 000 anställda.

20 maj 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Vi söker praktikanter inom HR och personalvetenskap till Hartic
ByHart AB
Personal- och HR-specialister

Om företaget På Hartic bygger vi framtidens arbetsplatser. Vår plattform hjälper organisationer att skapa en arbetsmiljö där människor trivs, presterar och utvecklas på riktigt. Med fokus på innovation, passion och starka relationer gör vi skillnad i arbetslivet. Vi finns i Boden men vårt arbetssätt är flexibelt. Du kan göra din praktik på plats, hybrid eller på distans. Hos oss blir du en del av ett team som tror på samarbete, öppenhet och personlig utveckling. ArbetsuppgifterStuderar du till personalvetare, beteendevetare eller inom ett liknande område? Då har du möjlighet att göra din LIA-praktik hos oss på Hartic. Under din praktik kommer du få omsätta teori till praktik i en verklig miljö, knyta värdefulla kontakter i branschen och få en tydlig bild av hur det är att jobba med HR i en modern organisation. Du kommer bland annat att: Vara delaktig i vidareutvecklingen av HR-funktioner i vår plattform. Bidra med idéer och innehåll som stärker arbetsmiljöarbetet hos våra kunder. Delta i projekt som syftar till att skapa hållbara, inkluderande och attraktiva arbetsplatser. Arbeta självständigt men alltid med stöd av en handledare som vägleder dig under hela perioden. Du har också möjlighet att göra din praktik hos vårt systerföretag, ByHart, som sitter i samma lokaler som Hartic. Läs mer här. Hos oss får du en trygg praktikmiljö med en personlig handledare som även håller kontakt med din högskola. Och visst, gör du ett bra intryck kan praktiken bli en väg in till framtida jobb! Låter det intressant?Hos Hartic får du mer än bara praktik, du får en chans att växa, påverka och bli en del av ett team som brinner för att göra skillnad. Vi erbjuder flexibilitet, ett meningsfullt uppdrag och en arbetsmiljö där vi värderar dina idéer. Vi är väldigt flexibla när det kommer till praktikperiod. Tillsammans hittar vi ett upplägg som fungerar för båda parter oavsett tid på året och omfattning. AnsökanVi söker löpande efter nästa stjärna så vänta inte med att göra din ansökan. Tillträde sker enligt överenskommelse. Om du har frågor om vad det innebär att göra praktik på Hartic kontaktar du John Mannberg, vd, på[email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

20 maj 2025
Sista ansökan:
6 november 2025
Manufacturing Production Process Engineering Experienced Professional
Hitachi Energy Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

The Opportunity Are you passionate about advanced materials and eager to shape the future of high-voltage technology? Join us at Hitachi Energy’s competence center in Piteå, where we specialize in high-performance polymer Fiber composites. We are looking for two experienced, committed Production/Process Development Engineers to help drive innovation and enhance our composite product manufacturing for high-voltage applications. As a production development engineer, you participate in both the development of new products and manufacturing processes, as well as in the review of existing production to increase quality and capacity. You act as an important link between production and quality. The role includes specification, selection, commissioning, and adaptation of equipment and manufacturing methods for new products. It also involves contributing to the preparation of investment justifications to enhance the factory's productivity and capacity in line with the increasing demand for our products. How you´ll make an impact Develop and optimize manufacturing processes Produce and improve production documentation Participate in risk assessments and risk management Evaluate new manufacturing methods Identify and recommend improvement opportunities and implement improvement projects Ensure that new or altered production processes meet established requirements Participate in investment projects and commissioning of new machines Your background Engineering education at high school or university level with a focus on industrial engineering, production engineering, mechanical engineering, or similar Experience in CNC machining and CAM preparation, or road experience in industrial manufacturing processes for high-performance polymer Fiber composites Good knowledge of reading drawings and tolerances Analytical, meticulous, structured, and responsible Ability and willingness to acquire and convey new knowledge and skills Team player who finds it easy to collaborate with others Good communication skills in both spoken and written Swedish and English are a mandatory requirement Knowledge in automation is an advantage What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Welcome to apply now! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Nils Björk, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer:  Marcus Nordlund-Oja, +46 107 38 46 19; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 10 7387043; Unionen: Per Lidman + 46 107 38 98 66. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Johanna Davidsson Drakou,  [email protected].

20 maj 2025
Sista ansökan:
15 november 2025
Sjuksköterskor till avdelning medicin/pava och rehab/stroke, Kalix sjukhus
REGION NORRBOTTEN
Grundutbildade sjuksköterskor

Vi fortsätter utöka våra sjukskötersketeam och söker nu dig som vill ha ett givande och utvecklande arbete. Kalix sjukhus är ett närsjukhus med visionen "Storhet i det lilla sjukhuset". Just nu bygger vi en förbindelsegång mellan våra avdelningar för nya möjligheter till nära samarbete. Vidare ändrar vi arbetssätt för en hållbar arbetsmiljö för våra medarbetare. Vi arbetar i nära samarbete över gränserna för att erbjuda högkvalitativ vård till varje patient, genom hela vårdkedjan.  Hos oss får du den perfekta starten som ny sjuksköterska, och en utvecklande fortsättning för dig som varit färdigutbildad en tid. Du får en bred kunskap inom internmedicinsk vård, inom specialiserad palliativ vård och strokevård. Du får spela en viktig roll i utvecklingen av framtidens vård i östra Norrbotten. Här har du chans att verkligen göra skillnad! Välkommen till oss på Kalix sjukhus! Vi sökerVi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med goda kunskaper i svenska. Det är meriterande om du kan finska och om du har utbildning inom internmedicin, palliativ vård och stroke kompetens. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Som person är du strukturerad, stabil, flexibel och kommunikativ. Du har en empatisk förmåga som gör att du kan sätta dig in i andras situationer. Du ser helheter och kan ta hänsyn till det större perspektivet. Det här får du arbeta med Som sjuksköterska på våra avdelningar får du jobba i nära samarbete över gränserna för att erbjuda högkvalitativ vård till varje patient, genom hela vårdkedjan.  Vårt arbetsklimat präglas av att vi hjälper varandra över gränserna mellan vårdlagen och lägger stor vikt vid god planering samt tydliga rutiner. Vi välkomnar frågor och delar gärna med oss av både kunskap och erfarenheter. Arbetet hos oss är varierande och utvecklande. Du får möta människor i många olika situationer. Du får en bred kunskap inom internmedicinsk vård , inom specialiserad palliativ vård och strokevård. Det här erbjuder vi dig - Vi erbjuder internutbildningar - Dubblerad ersättning för arbete under obekväm arbetstid. En satsning Region Norrbotten gör för medarbetare i dygnet runt verksamhet, något som gör oss unika bland regioner i Sverige - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ - Kliniskt basår för dig som ny sjuksköterska för att arbetet ska bli stimulerande, utvecklande och tryggt, läs mer här https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/   Information om tjänstenVi erbjuder tillsvidareanställning, flera tjänster, på heltid eller deltid (75%), enligt överenskommelse. Arbetstid dag/kväll, två helger av fem, det finns också möjlighet till natttjänstgöring. Tillträde 250601 eller enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!

20 maj 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Timvikarierande Badpersonal till Midnattssolsbadet
Kiruna kommun
Övrig bevaknings- och säkerhetspersonal

För ett livs levande Kiruna. En sak är säker. Med oss gör du skillnad. Vi är Kiruna, brukar vi säga. Vi är vårdpersonalen som håller gamla mamma i handen och läraren som får lillebror att läsa sina första ord. Vi är barnskötaren som får någon att växa varje dag och socialarbetaren som gör det som krävs för att förändra liv. Vi är personliga assistenten som ger frihet och bibliotekarien som gör litteraturen nära. Vi är hemstödpersonalen som kör till byarna i snöstorm som midnattssol för att finnas där. Vi är hundratals kompetenser, tusentals människor och generationer av erfarenhet som tillsammans tryggar, vårdar, inspirerar, lär ut, räddar liv, tänker nytt, flyttar städer, ställer upp för varandra och tar hand om människor. Med stolthet och omtanke. Från fjäll till stad. I dag och imorgon för ett levande Kiruna. Det finns något fint i det. Vill du också jobba för livet, människan och framtiden i Kiruna kommun? Vill du skapa värde och göra skillnad på riktigt för det som är viktigt? ARBETSUPPGIFTER Som timvikarierande badpersonal säkerställer du en trygg vistelse för våra gäster som besöker badanläggningen och tillsammans med kollegor ser till att badhuset motsvarar de förväntningar som finns gällande service, renlighet och badbevakning. Arbetsuppgifter: • Livräddning och badbevakning • Simlärare, planera och genomföra simundervisning för skolornas elever samt för badets egen regi för alla åldrar, från babysim till vuxensimskola • Lokalvård • Kundbemötande • Kassabetjäning • Vattenträningsinstruktör • Vattenrening • Planera, utveckla och utföra olika aktiviteter och arrangemang KVALIFIKATIONER För att arbeta som badpersonal hos oss behöver du ha goda simkunskaper och vara trygg i vattnet. Du behöver klara av livräddningstestet Guldbojen och ett simtest genomförs innan anställning. Du är över 18 år och behärskar svenska och engelska då det krävs i det dagliga arbetet. Vi ser det som meriterande om du har simlärarutbildning, pool-livräddarutbildning eller annan likvärdig utbildning. Det är även meriterande om du har erfarenhet av yrket. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kundservicearbete och god datorvana. Vi söker dig som har ett gott omdöme samt förmåga att agera stabilt även i pressade situationer. Eftersom du i stor utsträckning kommer att möta våra badgäster behöver du vara serviceinriktad samt ha intresse och förmåga att hjälpa andra. Arbetet sker i team och det är av vikt att du har god samarbetsförmåga. Vi söker dig som är drivande och vill vara en del av vår verksamhetsutveckling. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet. Du kommer arbeta i skift med förmiddagar, eftermiddagar och helger. För oss är det viktigt att all personal känner sig trygga i rollen och du kommer därför att få en bra introduktion i arbetet inklusive HLR-utbildning. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under rekryteringsprocessen. ÖVRIGT För att arbeta hos oss ska du dela Kiruna kommuns gemensamma värdegrund där respekt, ansvar och samverkan är ledorden. Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö och stimulerande arbetsuppgifter och att du som medarbetare får en god balans mellan arbete och fritid. Vi har många olika förmåner där du som medarbetare kan träna kostnadsfritt på olika träningsanläggningar upp till 5000 kr/år, vi har stugor i fjällen som du kan hyra, vi erbjuder möjlighet att löneväxla till lediga dagar. Vi strävar efter jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Kiruna kommun ser heltid som en rättighet deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli då Kiruna kommun är förvaltningsområde för dessa språk. Kiruna kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

20 maj 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Lab Technician
H2GS Boden AB
Laboratorieingenjörer

Take the opportunity to relocate to Boden and join the green industrial revolution. At Stegra, we offer full relocation support and the chance to be part of building Sweden’s first fossil-free steel plant. You’ll work in a collaborative, fast-paced environment where your skills drive real change. If you’re looking for a future-proof career and want to make a difference – Stegra and Boden are ready for you. About Stegra Stegra is an industrial impact company with a strong ambition to reduce CO2 emissions in the most fossil-intensive industries. We are building our first facility for large-scale production of green hydrogen, green iron, and green steel in Boden. With plans to employ approximately 1,500 people by the end of 2025, we are creating diverse teams of innovative and goal-oriented individuals in Boden. Together, we are driving the green transition and shaping the future of sustainable industry. Lab Technician The Site Laboratory Technician for quality & metalurgy in steel operations, plays a crucial role in ensuring the quality and efficiency of the steel manufacturing process. This position involves conducting a wide range of mechanical, chemical, and metallurgical tests on samples, ensuring that testing and analysis are accurate, timely, and compliant with industry standards. Key Responsibilities Ensure compliance with safety, environmental, and quality protocols. Conduct mechanical, chemical, and metallurgical tests (ISO, DIN, JIS, ASTM), including tensile, hardness, impact, chemical testing, and SEM analysis. Prepare and program samples using CNC machining and robotic systems. Calibrate and maintain testing equipment for accuracy and reliability. Maintain a clean and safe lab environment. Record and analyze test data, reporting deviations or non-conformities. Collaborate with production, quality, and maintenance teams for timely reporting. Complete tasks assigned by the manager. Experience & qualifications Experience in mechanical or industrial laboratory environments preferred. Familiarity with international testing standards (ISO, ASTM, JIS, DIN). Knowledge of CNC machining, robotic systems, and metallurgical tools is a plus. Experience with acids and steel industry standards is advantageous. Holds an EU category B driving licence. Skills & attributes Strong safety awareness and ability to lift and handle up to 25 kg. Proficient with testing equipment, data analysis, and calibration procedures. Ability to troubleshoot equipment issues independently. Excellent communication in English; Swedish is a plus. Effective team player with digital reporting proficiency. What we offer If you're passionate about making a real difference and contributing to a more sustainable future, Stegra offers a unique opportunity to be part of a driven and ambitious team. Here, you can help shape the future of steel production while growing your own career in a company that values inclusion, collaboration, and personal development. We believe our success starts with our people – and together, we’re building a greener tomorrow. Work location: Boden, northern Sweden. Relocation support available. The positions will be filled on an ongoing basis throughout the spring and fall. At Stegra, we value an inclusive workplace where everyone feels welcome and empowered to contribute. We're building a purpose-driven company with sustainability at its core, starting with green steel production in Boden. If you're passionate about the green transition but don’t meet every qualification, we still encourage you to apply. You could be exactly who we're looking for—whether for this role or another in our expanding team. Join us in shaping the future of sustainable industry!

19 maj 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Avdelningschef till Samhällsomvandlingen
Luossavaara-Kiirunavaara AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Job Posting End Date / last application date: 2025-08-10Är du intresserad av att arbeta i en ledande roll med stor påverkan – både inom organisationen och i samhället i stort? I rollen som avdelningschef inom LKAB:s samhällsomvandling är du med och driver en förändring som märks. Du får möjlighet att forma avdelningens strategiska riktning, företräda verksamheten i viktiga forum och arbeta nära både myndigheter och interna aktörer. Här blir du en nyckelperson i arbetet med att skapa långsiktiga lösningar för markanvändning, samhällsstruktur och framtidstro. Om verksamheten LKAB:s avdelning för Samhällsomvandling i Malmberget har uppdraget att säkerställa marktillgång för att trygga LKAB:s gruvdrift och tillväxtplaner i Gällivare. Avdelningen ansvarar för hela processen att säkerställa mark, från utveckling av nya områden för ersättningsbostäder till avveckling och efterbehandling av mark inom avvecklingsområdet.   Din roll I denna tjänst erbjuds du en central roll i en komplex och samhällsviktig verksamhet. Som avdelningschef har du det övergripande ansvaret för att leda och strategiskt utveckla avdelningen i enlighet med verksamhetens mål och riktlinjer. Du säkerställer att uppdrag genomförs effektivt, med hög kvalitet och inom givna tidsramar. Uppdraget innefattar ansvar för verksamhet, personal och budget. I chefsrollen förväntas du vara en tydlig och inspirerande ledare som motiverar medarbetarna och skapar goda förutsättningar för samarbete och utveckling. Du har också en viktig roll i att företräda avdelningen både internt inom LKAB och externt, i dialog med myndigheter, samarbetspartners och andra intressenter. Avdelningen är organiserad i tre sektioner: Omvandling, Projekt och Transaktioner, där varje sektion leds av en sektionschef som rapporterar direkt till dig. Totalt består avdelningen av cirka 20 medarbetare. I rollen ingår du i Samhällsomvandlingens ledningsgrupp. Det här har du med dig Som avdelningschef på Samhällsomvandlingen har du många kontaktytor och det krävs därför att du är bra på att kommunicera samt besitter en mycket god samarbetsförmåga. Du är en trygg, engagerad och närvarande ledare som motiverar din omgivning genom ditt sätt att agera. Målmedvetenhet och drivkraft är en grundförutsättning för att trivas i rollen som avdelningschef på LKAB Samhällsomvandling. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.  Vi ser även att du har En högskole- eller universitetsexamen, gärna med teknisk-, mark/miljö- eller samhällsbyggnadsinriktning alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt Flerårig relevant erfarenhet från ledande befattning Erfarenhet från samhällsbyggnad och fastighetsbranschen med god förståelse för kommunala processer Goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift B-körkort är ett krav för samtliga tjänster på LKAB Meriterande Erfarenhet av förhandlingar, plan- och bygglagen och/eller juridiska frågor Det här får du Belöningsprogram​ Fri träning på LKAB:s egna gym samt hos våra samarbetspartners på verksamhetsorterna i Norrbotten​ Friskvårdsbidrag och studiestöd samt tillgång till konstförening, fritidsförening, fjällstugor och familjeaktiviteter ​ Förstärkt föräldrapenning med upp till 90 procent av din ordinarie lön i upp till sex månader (efter anställning i ett år) ​ Hjälp och stöd vid sjukdom eller i frågor om arbetsmiljö, hälsa, friskvård och rehabilitering ​ Ersättning för tandvård samt skydds- och terminalglasögon​ Möjlighet att ansöka om stipendier vid studier både för dig och dina barn ​ Möjlighet att ansluta sig till vårt pensions- och försäkringsprogram med förmånliga priser Övrig information Välkommen in med din ansökan senast 10 augusti. Vi tillämpar löpande urval i denna rekryteringsprocess, vilket innebär att vi kan kontakta kandidater löpande, så vänta inte med din ansökan!  Start: Enligt överenskommelse Plats: Gällivare Resor ingår i tjänsten. Omfattning: Heltid För mer information om tjänsten vänligen kontakta nuvarande avdelningschef Linus Niva 0980-531 79 alt. [email protected] Fackliga kontaktpersoner Malmberget/Luleå Unionen Södra Katarina Paganus, 0970-762 98 SACO-klubben Södra – Annika Taavoniku, 0970-795 32 Ledarna Södra – Johanna Dahlin 010-144 50 16 About LKAB LKAB is an international mining and minerals group with northern Sweden as its base and the whole world as its workplace. We lead the way towards carbon-free production and we do it together - in an open, warm and safe work environment with technology and development in focus. We welcome challenges, innovative ideas and initiative, always with equality and diversity in focus.   Do you work at LKAB today but are interested in a new role? Then we would like you to submit your application via our internal career page. Log in to your Workday account and go to "Jobs Hub", where you can search for all available jobs and send your application.   Prior to recruitment, LKAB has considered recruitment channels and marketing. We kindly but firmly decline all contact from media marketers, recruitment sites and the like.

19 maj 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025