Luleå Hamn utökar sin verksamhet med en till besättning. Som maskinchef (teknisk chef) på Luleå Hamn blir du högst ansvarig för underhållet av de tekniska systemen ombord på fartyget. Om Luleå HamnLuleå Hamn är Luleås och Norrbottens hållbara länk till världen. Vi är en stolt samhällsbyggare och en viktig möjliggörare för industrin, näringslivet och livet i norr. Vår arbetsplats sträcker sig från hamn, kontor och kajer till skärgården och havet. Just nu formar vi framtidens hamn och på den resan vill vi vara en trygg arbetsplats där vi stöttar varandra, på land och till sjöss. Om rollen som teknisk chef Som teknisk chef är du högst ansvarig för fartygets tekniska delar och du företräder arbetsgivaren inom ansvarsområdet. Du arbetar nära befälhavaren och håller en löpande dialog om förändringar i de tekniska systemens tillstånd och tillförlitlighet, samt informerar om avsikter och planering beträffande underhåll och annan nödvändig reparation. Planering av klassningar och varvsbesök sker tillsammans med övriga inblandade. Du ansvarar för att kontrollera och underhålla alla tekniska system ombord på fartyget i enlighet med företagets SMS / underhållsplan och ger tydliga instruktioner och kommandon till övrig besättning. Du arbetar också med företagets säkerhets- och miljöskyddsarbete ombord på fartyget. I rollen som teknisk chef har du befogenhet att enligt Luleå Hamns rutiner anlita externa resurser samt upphandla varor och tjänster för att säkerställa den tekniska utrustningens tillförlitlighet. Att begära företagets hjälp om du anser det nödvändigt samt att prioritera och disponera resurser ligger under ditt ansvar. Du rapporterar till befälhavare i din besättning samt driftchef på Luleå Hamn. Huvudsakliga arbetsuppgifter Kontroll och underhåll av fartygets tekniska system. Planering av underhåll och varvsbesök. Noga dokumentation av motoravdelningen med avseende på motorloggbok, oljeloggbok. samt utfört underhåll. Kvalifikationer Sjöingenjör eller särskilda fall maskinbefäl klass III. Basic Safety. Advanced Fire fighting. Beredskapsbåtar och räddningfsarkoster. Läkarintyg för sjöfolk. B-körkort. Meriterande SSO (Ship Security Officer). Kranförare. Traktorkörkort. Till din ansökan vill vi att du bifogar ett sjötjänsteutdrag. Personliga egenskaperSom person har du goda ledaregenskaper, talar engelska och svenska utan svårigheter och du är van att lösa och förebygga problem. Vidare är du tekniskt lagd när det gäller moderna styrsystem och har goda datorkunskaper. Du är en initiativtagare med en god kommunikativ förmåga. Du har en god samarbetsförmåga och trivs i roller där du får möjlighet att utöva den. I ditt arbete är du strukturerad och bra på att prioritera dina arbetsuppgifter utefter verksamhetens behov. Som person är du säkerhetsmedveten och beslutsför. Vi verkar i en miljö med höga säkerhetskrav och en omvärld där säkerhetskraven ständigt ökar. Du utgör därmed en viktig spelare i vårt gemensamma uppdrag att tillmötesgå dessa behov. VillkorAnställningsform: Tillsvidare, vi tillämpar provanställning 6 månader. Befattningstitel: Maskinchef Arbetstid: Heltid. Tillträde: Enligt överenskommelse, så snart som möjligt Placering: Luleå. Annonsen ligger ute tills tjänsten är tillsatt. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi genomför bakgrundskontroller samt inplacering i säkerhetsklass. KontaktFör mer information om tjänsten kontakta Markus Andersson, driftchef via e-post [email protected].
Vi söker Sjuksköterskor till Boden. Pga lagar och regler behöver vi vara restriktiva med mer information här. Intresserad av att veta mer? Läs mer och gör en intresseanmälan via knappen "Ansök här" och en konsultchef kontaktar dig inom en arbetsdag. Tillsammans kommer ni sedan fram till vilket uppdrag som passar dig. Efter sedvanlig referenstagning bokas du ut på uppdrag. Slutligen skickar du in din signerade tidrapport och vi betalar ut din ersättning.
Pajala kommun är den stora (till ytan) lilla kommunen belägen i norrskenet och midnattssolens land – Tornedalen, i östra Norrbotten. Dag och natt, året om, arbetar vi i samhällets tjänst på uppdrag av kommunmedborgarna. Med Pajala kommuns värdegrund ”jag finns till för Pajalas medborgare”; ”jag är professionell” och ”jag möter alla människor med öppenhet och respekt” arbetar vi för att göra skillnad. Vill du också göra skillnad? Då ska du jobba med oss! ARBETSUPPGIFTER Som socialsekreterare på Individ- och familjeomsorgen i Pajala arbetar du med ett härligt gäng som värdesätter kommunmedborgarnas rätt till adekvat stöd. Socialsekreterarens huvudsakliga arbetsuppgifter är att aktualisera, utreda, göra bedömningar, fatta beslut och göra uppföljningar inom ärenden som rör barn, vuxna, ekonomiskt bistånd, familjerätt, uppdragstagare och LSS. Handläggningen sker enligt gällande lagstiftning, riktlinjer och andra styrdokument. Du som söker förväntas inte kunna samtliga områden inom IFO, utan det finns möjlighet att gå utbildningar för att öka kompetensen inom de områden man tidigare inte arbetat med. Som socialsekreterare hos oss har man två eller fler fokusområden man arbetar med främst, men ska kunna lite om varje område inom IFO utifrån att vi är en liten grupp. Vi söker just nu två tjänster. Det finns möjlighet till 50 % distansarbete. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som vill ha ett meningsfullt arbete. Som person är du relationsskapande, flexibel samt strukturerad. Du bidrar med en positiv attityd, kan lätt ställa om till nya situationer och vill bidra till verksamhetens utveckling. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. • Socionomexamen eller pågående socionomutbildning • Svenskt B-körkort • Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Tidigare erfarenhet inom myndighetsutövning, arbete inom kommunal verksamhet samt kunskap inom gällande lagstiftning är meriterande. Rekrytering sker löpande, vilket innebär att du kan kallas till intervju samt att tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. ÖVRIGT Vi tar endast emot digitala ansökningar. Pajala kommun ingår i förvaltningsområdet för meänkieli och finska, därför är det meriterande om du har kunskap i något eller båda av dessa språk. Vi jobbar aktivt för jämställdhet och mångfald på våra arbetsplatser. Därför ser vi gärna sökande som bidrar till detta. Pajala kommun har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, annons- och rekryteringsföretag. För mer information om oss och vår kommun besök https://www.pajala.se/invanare/bygga-bo-miljo/valkommen-hit/ Vi erbjuder även inflyttarservice för dig som är ny i Pajala
Om Tjänsten Du ansvarar för ett geografiskt område och får till dig uppdragen löpande. Varje uppdrag innehåller uppgifter om vem som eftersökts, både privatpersoner och företag. Ditt arbete innebär att aktivt försöka komma i kontakt med personen och överlämna handlingen mot kvittens. Det görs vanligen genom att söka på folkbokföringsadress, arbetsplats eller på andra sätt hitta sökvägar. Arbetet utförs med fördel på kvällar och helger. Det är ett fritt och rörligt arbete med mycket eget ansvar. All rapportering sker till oss via vårt webbaserade datasystem och vi på kontoret finns tillgängliga dagtid för att svara på frågor. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och dina värderingar. Om Aktiv Delgivning Aktiv Delgivning är ett renodlat delgivningsbolag med närmare 25 års branscherfarenhet och är auktoriserat av Länsstyrelsen. Verksamheten bedrivs från vårt kontor i centrala Göteborg. Aktiv Delgivning har uppdrag i hela Sverige och samarbetar med ca 130 delgivare. Vem är du? Du har ett klanderfritt förflutet. Det är ett krav då din lämplighet prövas hos Länsstyrelsen. Du är lugn, stabil och har lätt för att möta nya människor. Det är viktigt att du är ansvarstagande eftersom du arbetar mycket på egen hand. Du är lösningsorienterad och bra på att uppnå resultat. Krav och erfarenheter Körkort B och tillgång till egen bil Gymnasieexamen Du ska behärska svenska språket i tal och skrift, andra språk är meriterande. Har du tidigare erfarenhet från delgivning- eller inkassobranschen ser vi det som meriterande. Arbetstider Som delgivare hos Aktiv Delgivning arbetar du på uppdrag. Betalning sker månadsvis efter presterat resultat. Välkommen med din ansökan! Har du frågor? Kontakta oss på [email protected]
Tjänsten vi söker just nu är heltid (med möjlighet att gå ner i tid) och innebär varierande arbetstider på dagar, kvällar och helger (ej nattöppet). Känner du att ett jobb inom snabbmatsbranschen är något för dig? Kanske är du ute efter en karriär eller ett extrajobb? Oavsett vilka framtidsplaner du har så tror vi att du kan trivas att jobba med oss. Här finns väldigt goda möjligheter att växa och utvecklas! Kvalitet och service är viktigt för oss och som medarbetare erbjuder vi dig ett fartfyllt jobb med ett högt arbetstempo tillsammans med ett härligt gäng. Tillsammans med dina kollegor ser du till att våra gäster får en fantastisk matupplevelse. Vi ser gärna att du är positiv, ansvarsfull, noggrann och effektiv. Att du är serviceinriktad och har ett fint bemötande. Inga förkunskaper krävs då utbildning sker på plats men tidigare erfarenhet är meriterande. Som restaurangbiträde är dina arbetsuppgifter allt från att stå i kassan, servera gäster, tillaga maten till att diska och håller rent i restaurangen. Start enligt överenskommelse. Vi ser fram emot din ansökan!
Är du en lösningsorienterad och serviceinriktad IT-konsult med erfarenhet av support och drift? Vi söker nu flera IT-konsulter på olika nivåer till en av våra myndighetskunder, där behovet varierar över tid. Behovet är löpande, vilket innebär att vi kontinuerligt söker kompetenta medarbetare för olika roller inom IT-support och drift. Ibland efterfrågar kunden drifttekniker med fokus på infrastruktur och underhåll, medan det vid andra tillfällen behövs supporttekniker som kan hantera användarsupport och incidenthantering. Oavsett roll kommer du att arbeta i en samhällsviktig verksamhet och bidra till en stabil och säker IT-miljö. Vill du vara en del av detta viktiga arbete? Läs vidare och ansök redan idag! Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I denna roll i Luleå arbetar du med IT-support och/eller drift inom en myndighetsorganisation. Du blir en del av ett team som ansvarar för att säkerställa att IT-miljön fungerar smidigt och effektivt. Arbetsuppgifterna varierar beroende på vilken roll du har men kan innefatta bland annat: - Felsökning och hantering av incidenter inom IT-support - Drift och underhåll av IT-system och infrastruktur - Installation, konfigurering och uppgradering av mjuk- samt hårdvara - Hantering av användarkonton och behörigheter - Dokumentation av processer och lösningar Din profil och kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten ska du ha arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst ett år och vi ser helst att det var ditt senaste jobb. Du har en förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. Vidare har du en serviceinriktad inställning och god kommunikationsförmåga. Krav - Minst ett års dokumenterad erfarenhet av arbete inom Windows-miljöer, Active Directory och Office 365 - Erfarenhet av IT-support och/eller IT-drift, gärna inom offentlig verksamhet - Erfarenhet av klienthantering och felsökning - Flytande svenska i både tal och skrift Meriterande - Erfarenhet av ITIL-processer - Erfarenhet av arbete i en säkerhetsklassad miljö Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Julieth Escobar +46 734 159387 [email protected]
Servitör/Servitris & Kassapersonal sökes till Restaurang Erikslund i Boden Om oss: Restaurang Erikslund är en trivsam och välbesökt restaurang belägen på Allegatan 50 i Boden. Vi erbjuder våra gäster vällagad mat och personlig service i en varm och välkomnande miljö. Nu söker vi fler engagerade medarbetare som vill bli en del av vårt team! Om tjänsterna: Vi söker servitörer/servitriser och kassapersonal för både heltid och deltid. Tjänsterna innebär varierande arbetstider, inklusive kvällar och helger. Start sker så snart som möjligt. Arbetsuppgifter – Servitör/Servitris: Ta emot och servera mat och dryck till gäster Säkerställa en positiv och professionell kundupplevelse/ städning i matsalen Hålla ordning i matsalen och arbeta nära kök och övrig personal Arbetsuppgifter – Kassapersonal: Ta emot beställningar i kassan Hantera betalningar och växel Bidra till en trivsam miljö för både gäster och kollegor Kvalifikationer: Du bör kunna kommunicera på svenska och engelska Tidigare erfarenhet från restaurang eller service är meriterande men inget krav Du är social, serviceinriktad, stresstålig och pålitlig Anställningsform: Heltid eller deltid sommarjobb /provanställning Tillträde: Så snart som möjligt Ansökan: Skicka din ansökan med CV till: [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig!
Välkommen till kommunledningsförvaltningen – där vi formar framtidens Haparanda! Vårt uppdrag är att driva viktiga frågor inom demokrati, HR, kommunikation, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet. Hos oss arbetar vi med att skapa en dynamisk och hållbar kommun där alla kan trivas och utvecklas. Vi söker nu engagerade och visionära medarbetare som vill vara med och påverka och förbättra vår kommun. Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bidra till att skapa en bättre framtid för Haparanda? Kom och bli en del av vårt dedikerade team!Är du vår nya kommunsekreterare? Vill du ha en nyckelroll i kommunens demokratiska processer – där din struktur och ditt engagemang gör verklig skillnad? Haparanda kommun söker nu en kommunsekreterare som vill bidra till att stärka det demokratiska arbetet, stödja politiken och säkerställa att våra beslut håller hög kvalitet – både formellt och innehållsmässigt. Dina arbetsuppgifter Att jobba som kommunsekreterare vid kanslienheten är ett av de mest utvecklande uppdragen i vår förvaltning eftersom arbetet sträcker sig över alla kommunens verksamhetsområden. Tillsammans med dina kollegor vid kansliet kommer du att vara navet i kommunens centrala administration. En del av din vardag blir att driva utvecklingen av den centrala administrationen och samordna kommungemensamma rutiner och arbetssätt. Du arbetar lika bra självständigt som i grupp, där du utgör ett naturligt stöd till dina närmaste kollegor men även för övriga förvaltningen. I rollen som kommunsekreterare är du nyckelpersonen inom den kommunala beslutsprocessen. Du ansvarar för att samordna och administrera ärendehanteringen till kommunstyrelsen och kommunfullmäktige på ett strukturerat och rättssäkert sätt. Genom att planera, kvalitetssäkra och följa upp processen säkerställer du att beslutsunderlagen håller hög standard och att den demokratiska processen fungerar effektivt. Du har en central roll i den politiska ärendeprocessen genom att sammanställa kallelser och handlingar samt föra protokoll i kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och dess utskott. Du granskar beslutsunderlag och säkerställer att ärenden är korrekt handlagda inför beslut. Rollen är även konsultativ, där du ger stöd till förtroendevalda och tjänstepersoner i frågor som rör ärendeberedningsprocess och dess administration. I uppdraget ingår också att vara huvudregistrator för kommunstyrelsen vilket innebär att du diarieför handlingar, upprättar ärenden och stödjer våra tjänstepersoner i deras arbete. Kommunsekreteraren har ett nära och integrerat samarbete med de övriga nämndsekreterarna. Du bereder även egna ärenden och utför mindre utredningsuppdrag. Du är med och utvecklar vårt digitaliserade ärendehanteringssystem och nämndadministration i Ciceron. I tjänsten ingår det att vara arkivredogörare för kommunstyrelsen. Dina personliga egenskaper För att trivas i tjänsten som kommunsekreterare behöver du vara ansvarstagande, analytisk och har lätt för att ta initiativ. Du arbetar effektivt och noggrant, med ett professionellt förhållningssätt och ett starkt intresse för utveckling inom ditt område. Du driver självständigt dina arbetsuppgifter framåt, samtidigt som du har en mycket god samarbetsförmåga och ett serviceinriktat arbetssätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, och ser gärna att du har ett genuint intresse för samhällsfrågor och trivs med att arbeta i en politiskt styrd organisation. Kvalifikationer Du har relevant högskoleutbildning. Du förstår hur en politiskt styrd organisation fungerar. Du har mycket goda språkliga och kommunikativa förmågor i svenska, i både tal och skrift. Kunskaper i det finska språket och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande. Goda kunskaper i kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagstiftningen krävs för att lyckas i uppdraget. Du har god digital förmåga och vana av att arbeta i dokument- och ärendehanteringssystem. Tjänsten är säkerhetsklassad. Vi erbjuder en omväxlande arbetsmiljö med spännande uppgifter och ett starkt samarbete. Rekrytering sker löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan! Fackliga företrädare nås via kommunens växel: 0922- 260 00 Mer information om vår organisation och kommun hittar du på haparanda.se och nykommun.se (https://www.haparanda.se) (https://www.nykommun.se) Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi på Hällans hälsocentral söker dig som är färdig specialist i allmänmedicin och är intresserad av att jobba med oss i vårat team! Vi är ett gäng med hög kompetens som stöttar varandra, ser till varandras styrkor och framförallt har kul på jobbet! Vi räds inte att tänka utanför boxen och testa nya lösningar. Vi sökerVi söker dig som är legitimerad läkare och är specialist inom allmänmedicin. God kommunikation i svenska språket såväl muntligt som skriftligt är krav. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du trygg, stabil och har självinsikt. Du skiljer på det personliga och professionella och anpassar dig till situationen. Du är empatisk och har förmåga att sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation. Du har god samarbetsförmåga och värderar samt ser nyttan av samarbete med andra. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Vidare har du ett gott omdöme. Du agerar, uttalar dig och tar beslut på ett hänsynsfullt och genomtänkt sätt. Gör avvägningar och prioriteringar utifrån tillgänglig information. Det här får du arbeta med Arbetet karaktäriseras av möten med olika unika individer, genom hela livet. I kompetensen ingår att möta dessa i alla åldrar med olika sorters hälsorelaterade problem samt att självständigt bedöma och behandla dessa, också de upplevelser och besvär som inte orsakas av definierbar sjukdom. I det allmänmedicinska specialistarbetet ska du också följa en individs olika hälsoproblem över tid och i bedömningen av hälsoproblemen väga in personens hela livssituation. På Hällans Hälsocentral har vi under många år jobbat med kompetensväxling vilket har gjort att övriga yrkeskategortier har självständinga mottagningar där du som läkare är en viktig del av teamet som medicinsk rådgivare. Som specialistläkare inom allmänmedicin hos oss, bidrar du med kunskap och engagemang som får människor att känna sig trygga. På arbetsplatsen har vi regelbundna läkarträffar där vi lyfter så väl etiska som medicinska frågeställningar. Vi stöttar varandra och lägger stort fokus på god arbetsmiljö. Hällans hälsocentral har ett stort geografiskt upptagningsområde vilket gränsar mot Piteås grannkommuner i norr, och väster. I dag har vi cirka 10 600 listade medborgare på vår hälsocentral. Vi är cirka 50 medarbetare och har flertalet olika yrkeskategorier representerade på vår arbetsplats. Hälsocentralen har 4 stycken särskilda boenden för äldre, cirka 120 hemsjukvårdspatienter och 12 stycken LSS-boenden. Det här erbjuder vi dig - Ett stimulerande och omväxlande arbete - En välkomnande arbetsplats - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenVi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid. Arbetstiden är förlagd dagtid. Jourtjänstgöring förekommer. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!
Är du farmaceut och redo för en ny utmaning? Vi på Talangbron söker engagerade och kunniga farmaceuter som vill utvecklas och göra skillnad. Hos oss får du möjligheten att arbeta på uppdrag som matchar din kompetens och ambition. Om rollen: Just nu söker vi flera farmaceuter till olika orter i Norrbottens län till en av våra kunder. Vi söker dig som är legitimerad apotekare eller receptarie och vill ta nästa steg i karriären. Du kommer att arbeta på ett öppenvårdsapotek med sedvanliga arbetsuppgifter, med goda chanser till att utvecklas inom organisationen inom områden du önskar. Vi berättar mer om vart i Norrbotten möjligheterna finns vid vårt inledande samtal. Vi söker dig som: Är legitimerad apotekare eller legitimerad receptarie Vill utvecklas i en stimulerande miljö Är serviceinriktad, noggrann och ansvarstagande Trivs i mötet med kunder och kollegor Kan arbeta självständigt och i team Vi erbjuder: Möjlighet att utvecklas i din yrkesroll Stöd från en rekryteringskonsult genom hela processen Ett nätverk av spännande karriärmöjligheter inom farmaci Om Talangbron: Vi är specialister på rekrytering och bemanning inom farmaci och samarbetar med ledande aktörer i branschen. Vår styrka är att hitta rätt matchning mellan arbetsgivare och farmaceuter – för långsiktiga och givande samarbeten. Hos oss får du en trygg och flexibel arbetslösning anpassad efter dina önskemål. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag, vi ser fram emot att höra från dig!
Välj ett jobb för att visa detaljer