Lärare till resursgrupp åk-7 Sjöparksskolan
Gällivare kommun
Grundskollärare

Verksamhetsbeskrivning Sjöparksskolan är Gällivare Kommuns enda kommunala högstadieskola i tätorten och är beläget intill Sjöparken samt Isborgen, kommunens isarena. Skolan omfattar ca 410 elever och ca 55 personal. Skolan är nyligen ombyggd för att möta de krav som finns för en högstadieskola och är modern till sin utformning. Skolan arbetar mycket med att utforma goda lärmiljöer, kollegialt lärande och med att utforma hållbara strukturer för att rusta eleverna för framtiden. Skolan har även skolsköterskor samt skolkuratorer på plats på enheten. Här finns även specialpedagog, socialpedagog, studie- och yrkesvägledare. 2 st nyckelpedagoger arbetar med att utveckla vår digitala kompetens och skolan har husvikarie som arbetar med att täcka upp korttidsfrånvaro. Skolan är uppdelat i 4 arbetslag som leds av varsin förstelärare. Ny och obehörig personal handleds av erfarna och behöriga kollegor som introduktion och i det fortsatta vardagliga arbetet med undervisning. På skolan finns möjlighet för elever med behov att arbeta i mindre undervisningsgrupp. Förberedelseklass för nyanlända elever finns på skolan. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta inom för- och grundskolan i Gällivare kommun: https://gallivare.se/lararjobb Arbetsuppgifter Du kommer att ingå i resursgrupp för åk 7. Ni kommer att arbeta med att bygga förtroendefulla relationer med personal, elever och vårdnadshavare samt samordnar insatser som behövs för att våra elever ska få optimala förutsättningar för att utvecklas. Åtgärdsprogram, extra anpassningar och organisatoriska frågor står ständigt i fokus för ditt arbete. En del av tiden arbetar du mot elever i behov av särskilt stöd. Du deltar i skolans arbetslag. Du kan även kommaatt bli mentor för elever. Du kommer att ingå i skolans elevhälsoteam ihop med rektor, specialpedagoger, kurator, skolsköterska samt representant från Centrala elevhälsan. Kvalifikationer Vi söker dig med lärarexamen med lärarlegitimation. Du ska vara ansvarskännande, tydlig och driven samt ha lätt att skapa goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Engagemang, lösningsfokus, nytänkande, intresse av och förmåga att samarbeta är kvaliteter som skolan värdesätter. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet.  Inom ramen för den nationella minoritetsspråkslagen är Gällivare kommun förvaltningskommun för samiska, meänkieli och finska. Kunskaper i något av dessa språk är meriterande vid ansökan om anställning i Gällivare kommun. Vid anställning – aktuellt utdrag från polisens belastningsregister ska uppvisas. Övrigt  Till din ansökan vill vi ha med ett CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar. Intervjuer kan komma att ske löpande. Tjänsten kräver legitimation – handling som styrker det ska bifogas i ansökan. Gällivare kommun erbjuder dig: Friskvårdförmån i form av styrketräning/gruppträning/Dundret Gratis bad Friskvårdstimme   Ta del av arbetsplatsens Trivselpeng   Medlemskap i GKFF (Gällivare kommuns fritidsförening Utvecklingsmöjligheter: Få stöd av erfarna mentorer och tillgång till kontinuerlig kompetensutveckling. Möjlighet till utbildning i kombination med arbete. Nära naturen: Kombinera din karriär med fantastiska friluftslivsmöjligheter i vackra Gällivare. Innovativa arbetssätt: Vi satsar på modern pedagogik, samarbete och hållbar utveckling.  Arbetstid/Varaktighet Heltid, dagtid, tillsvidaretjänst-ferietjänst. Provanställning kan komma att tillämpas. Lön Månadslön, vi tillämpar individuell lönesättning – ange gärna löneanspråk i ansökan. Tillträde / Ansökan Tillträde: 2025-08-13 eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdagen: 2025-08-10. Upplysningar Pia Aspemo, rektor, 0970–818 878 Birgitta Hurtig Landström, rektor, 070 574 06 63 Ann-Louise Johansson, rekryterare, 076 137 80 78 Fackliga företrädare Sveriges Lärare, [email protected]     Varmt välkommen med din ansökan!

2 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Inköpscontroller till Inköpsfunktionen

Verksamhetsbeskrivning Vill du bli Gällivare kommuns nya inköpscontroller? Vi söker en driven och självgående person som vill fortsätta att utveckla Gällivares arbete med inköpsanalyser. Du kommer bli en del i ett engagerat, socialt och drivet team som arbetar med intressanta uppdrag i en spännande miljö. Tjänsten är placerad på Inköpsenheten som är en kommungemensam resurs med uppgift att svara för kommunens inköps- och upphandlingsprocess. Din organisatoriska tillhörighet ligger under ekonomiavdelningen, vilken är en avdelning inom Stöd- och utvecklingsförvaltningen. Enheten består av tre upphandlare, en inköpscontroller och en enhetschef. Arbetsuppgifter I rollen som inköpscontroller bidrar du till att inköpsenheten bedriver ett kvalitativt arbete inom upphandling och inköp genom att i nära dialog med dina kollegor på inköpsenheten utgöra ett stöd till kommunens verksamheter. Du kommer att bidra till att utveckla kommunens arbete inom upphandlingsområdet med såväl upphandling som avtalsuppföljning.  Du ansvarar för avtalsförvaltningsprocessen vilket bland annat innebär planering, uppföljning och utvärdering som ett led i att identifiera utvecklings- och effektiviseringspotentialer. Du kommer även att utbilda organisationen i inköpsrelaterade frågor. Arbetsområdet är fortfarande under uppbyggnad och du kommer ha stora möjligheter att påverka utformningen av arbetet. I rollen ingår främst arbetsuppgifter som: Stödja i arbetet med data och beslutsunderlag för att bedriva ett kvalitativt upphandlings- och inköpsarbete. Svara för att ta fram, analysera och presentera statistik för kontroll, uppföljning, planering och beslut. Utveckla arbetet med interna kontroller kopplat till området. Administrera och ansvara för vår avtalskatalog. Vara ett stöd till organisationen i upphandlings- och inköpsrelaterade frågor om avtal, direktupphandlingar och beställningar. Stödja och ingå som en del i den framtida planerade implementeringen av e-handel i Gällivare kommun. Tillsammans med dina kollegor kommer du att vara högst delaktig i vårt utvecklingsarbete, som i nuläget är fokuserat på att fortsätta utveckla och utbilda den kommungemensamma beställarorganisationen samt att införa e-handel i Gällivare kommun. I mån av tid kommer du att beredas tillfälle att handlägga egna upphandlingar. Kvalifikationer Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning som är relevant för området, gärna inom ekonomi, juridik, inköp eller annan bakgrund som arbetsgivaren bedömer lämplig. Det är meriterande om du erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom inköp/upphandling eller annan ekonomisk styrning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av stödsystem för upphandling och ekonomi. Som person har du en god kommunikativ förmåga och har lätt för att skapa förtroende. Vidare är du drivande, initiativrik och du tycker om att planera och strukturera upp ditt arbete. Du har lätt för att uttrycka dig på svenska i tal och skrift samt har goda kunskaper och erfarenheter av Office-paketet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Inom ramen för den nationella minoritetsspråkslagen är Gällivare kommun förvaltningskommun för samiska, meänkieli och finska. Kunskaper i något av dessa språk är meriterande vid ansökan om anställning i Gällivare kommun.  Övrigt Till din ansökan vill vi ha med ett CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar. Intervjuer kan komma att ske löpande. Gällivare kommun erbjuder dig: Friskvårdförmån i form av styrketräning/gruppträning/Dundret/Gratis bad Friskvårdstimme Ta del av arbetsplatsens Trivselpeng Medlemskap i GKFF (Gällivare kommuns fritidsförening) Möjligheten till att växla semesterdagar till lediga dagar Arbetstid/Varaktighet Heltid, tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas. Lön Månadslön, vi tillämpar individuell lönesättning – ange gärna löneanspråk i ansökan. Tillträde / Ansökan Tillträde:  Enligt överenskommelse. Sista ansökningsdagen: 2025-08-17 Upplysningar Christian Sundvall, Enhetschef, 072-5329716, [email protected] Fackliga företrädare Vision, SACO   Varmt välkommen med din ansökan!

2 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Timmertruckförare Sikfors
Stenvalls Trä AB
Truckförare

Vi söker dig som trivs i en rörlig och självgående roll där du får ta ansvar och utvecklas!    Stenvalls Trä satsar på ett nytt och toppmodernt sågverk vid vår anläggning i Sikfors. Det är en spännande tid för vår verksamhet och vi söker fler engagerade medarbetare som vill komma med i vår arbetsgemenskap och bli en del av något stort. Hos oss är maskinförarens huvudsakliga uppdrag att med hjälp av olika trucktyper, hantera och transportera material inom produktionsanläggningen. Som maskinförare har du en central roll i den logistiska kedja av råmaterial och färdiga produkter, där din insats är central för att hålla våra produktionsprocesser igång.  I vårt arbete utgår vi från företagets värdegrund där våra medarbetare förväntas bidra till en kultur där vi är modiga, handlingskraftiga och äkta. Vi strävar dagligen efter en säker arbetsmiljö och ett gott arbetsklimat.    OM ROLLEN Vi har behov av förstärkning av en timmertruckförare till team Rullande maskiner vid vårt sågverk i Sikfors. Som timmertruckförare blir din huvuduppgift att bemanna våra timmertruckar. Vanliga förekommande arbetsuppgifter är,    • Truckkörning på industriellt område • Manövrering av timmerkran för att säkert, snabbt och effektivt lossa våra inkommande råvarutransporter • Hålla ständig kontakt med ditt team och även med timmerbilsförare • Daglig säkerhetsöversyn och enklare maskinunderhåll   Jobbet är roligt, omväxlande och utvecklande, samt stundvis krävande i ett högt arbetstempo. Du kommer att tillhöra ett trevligt gäng med andra drivna medarbetare. Tjänsten är på heltid med arbetstider förlagda till måndag-fredag i 2-skift, arbetstiderna alternerar veckovis mellan 06.00 - 15.00 eller 15.00 - 00.45.   VEM ÄR DU • Vi söker dig som tar dig an dina arbetsuppgifter med noggrannhet, engagemang och ansvar. Det är viktigt att du är en trygg och säker förare som värdesätter ordning och reda samt ser dig själv och andra som viktiga länkar i en kedja. Du har förmågan att se vad som behöver göras och hanterar det i samarbete med dina kollegor. Vi ser gärna att du är en kommunikativ och samarbetsvillig person som är mån om att göra ett bra jobb. I denna rekrytering är vi naturligtvis intresserade av dina yrkeskunskaper, men vi kommer också att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och utvecklingspotential i företaget.     FÖR ATT FUNGERA I DENNA ROLL VILL VI ATT DU  • kan arbeta fm/em enligt intermittent två-skift • kan uppvisa aktuell och styrkt erfarenhet från liknande roll • förstår och talar svenska obehindrat     FÖR ROLLEN ÄR DET STARKT MERITERANDE MED  • Behörighet för timmertruck (C3b) • Erfarenhet av att lasta/lossa timmer • God vana av truckkörning i en industriell produktionsmiljö • Utbildning inom transport, anläggning eller skogsbruk    VI ERBJUDER DIG Ett stimulerande arbetssammanhang med möjlighet till personlig och professionell utveckling. Du ges möjlighet att vara en del av ett framgångsrikt och växande företag med en stark lokal förankring. Som anställd vid Stenvalls Trä får du del av fler fömåner, tex generöst friskvårdsbidrag och rabatter på olika varor och tjänster inom koncernen.    ANSÖKAN I denna rekrytering använder vi oss av några inledande frågor, för att få veta mer om dig och dina förutsättningar att passa in i rollen. För att besvara dessa samt för att ladda upp ditt CV och personliga brev klicka på "Ansök här". Vi tar emot ansökningar fram till 31 augusti men urval till intervjuer kan komma att ske löpande under processen, så vänta inte med att skicka in din ansökan!    TILLTRÄDE Enligt överenskommelse.   Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team i Sikfors! Om företaget Vi är ett genuint familjeföretag som startades som ett snickeri i Sikfors i Norrbotten 1947. En by omgiven av skog, en skog som vi brukat och förädlat sedan dess. Det är ingen överdrift att säga att vi är hemma i skogen och att vi verkligen brinner för vår hembygd. Det är kanske därför vi allt sedan starten alltid jobbat för att nyttja den skog vi tar i anspråk så ansvarsfullt som möjligt. Utnyttja alla delar. Optimera uttaget. Därför förädlar vi även klentimmer där andra gör flis av de stockarna. Vi tänkte också cirkulärt och resurseffektivt långt innan vi visste vad hållbarhet var. För oss är det självklart att återinvestera våra vinster i att utveckla vår verksamhet och indirekt vara en motor för näringslivet i landsbygden. De senaste åren har vi återinvesterat inte mindre än en miljard i ny teknik och förbättrad verksamhet. I dag är vi 562 anställda på 22 verksamhetsorter som omsätter 2,3 miljarder. Vi har utvecklats till en koncern, från sågkedja till butikskedja. Idag äger Stenvalls 12 XL-BYGG-butiker. I koncernen har vi också utvecklat flera andra bolag inom olika specialområden, bland annat Kallax Flyg och Genesis IT. En utvecklingsresa som vi bara börjat. För entreprenörskapet är vår livsnerv, att hela tiden utvecklas och bli bättre.

2 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Enhetschef till BB/Förlossning och gynekologi, Gällivare sjukhus
REGION NORRBOTTEN
Chefer inom hälso- och sjukvård

Välkommen till oss på länskliniken Obstetrik och Gynekologi. Vi bedriver bred verksamhet inom både gynekologi och obstetrik på Norrbottens fem sjukhus. BB och förlossningsvård samt den gynekologiska slutenvården är koncentrerad till Gällivare och Sunderby sjukhus, på övriga sjukhus bedrivs obstetrisk och gynekologisk öppenvård. Inom hela länskliniken arbetar cirka 200 medarbetare. Vi erbjuder en utvecklande och stöttande arbetsplats där du får arbeta tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor.   Vi söker Vi söker en enhetschef till Gällivare Obstetrik och gynekologi som tillsammans med oss vill fortsätta driva verksamheten framåt. Det är av stor vikt att du har ett intresse och engagemang för att leda och utveckla verksamheten likväl som medarbetare på ett strukturerat sätt. Vi söker dig som har en universitets- eller högskoleutbildning inom hälso- och sjukvård eller för uppdraget annan adekvat utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av chef- eller ledaruppdrag. Du är van vid att kommunicera på svenska i både tal och skrift och du har goda kunskaper i Microsoft 365.   Som enhetschef stimulerar och skapar du förutsättningar att kontinuerligt arbeta med utveckling och förbättring av arbetssätt och flöden genom delaktighet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din ledarskapsförmåga. Du är tydlig i ditt ledarskap och bidrar till att uppnå uppsatta mål för verksamheten. Vi ser även att du har förmågan att leda, motivera, skapa delaktighet och engagemang hos medarbetare. Vidare värderar du samarbete högt, är lyhörd och har förmågan att kommunicera på ett tydligt sätt.   Det här får du arbeta med Som enhetschef ansvarar du för BB/ Förlossning och gynekologi på Gällivare sjukhus. I ansvarsområdet ingår viss gynekologisk mottagning i Kiruna. Du arbetar som närmsta chef åt cirka 35 medarbetare. Som enhetschef ingår du i länsklinikens ledningsgrupp.   I uppdraget som enhetschef leder du verksamhetsutvecklingen där fokus ligger på ständiga förbättringar, patientsäkerhet och medarbetarnas förändringskraft, du deltar även i puls- och förbättringsmöten på enheten.    Du har ett personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar med ansvar för att leda, organisera och utveckla verksamheten. Du ansvarar för att vården bedrivs med god kvalitet och hög patientsäkerhet på ett kostnadsmedvetet sätt.   Du ansvarar för en god arbetsmiljö på enheten och för en god samverkan med interna och externa aktörer. Vi arbetar utifrån ett länsperspektiv vilket medför ett nära samarbete med övriga chefer i länskliniken samt med aktörer från andra berörda kliniker. Arbetet sker enligt gemensamt framtagna mål, prioriteringar och värderingar för kliniken.    Det här erbjuder vi dig - Ett spännande och utvecklande arbete i en dynamisk miljö. Som ny chef i vår verksamhet får du en strukturerad introduktion och kontinuerlig kompetensutveckling efter ditt behov. - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/   Information om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning inom din grundprofession, med ett chefsförordnande under tre år med möjlighet till förlängning. Arbetet som enhetschef är på heltid. Tillträde sker enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.   Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!

2 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Butikssäljare till XL-BYGG Stenvalls i Boden
Xl Bygg Stenvalls AB
Butikssäljare, fackhandel

Är du en positiv och engagerad person? Vill du bli en del av vårt härliga team på XL-BYGG Stenvalls i Boden? Då kan du vara den vi söker! OM OSS XL-BYGG Stenvalls AB med sina 10 anläggningar i Norr- och Västerbotten ingår i koncernen Stenvalls Trä AB, ett familjeägt företag av norrbottniskt ursprung. Tillsammans med 100-talet andra bygghandlare i Sverige ingår XL-BYGG Stenvalls i XL-BYGG AB, en rikstäckande fackhandelskedja med välsorterade byggmarknader för hemmasnickrare och yrkesfolk. Vår ambition är att det ska vara enkelt att handla hos oss med snabb hjälp, genomtänkta tjänster och riktigt hög service. Framför allt är det personalen som är vår styrka. Vi strävar efter att vara en naturlig del av kundernas byggprojekt - oavsett om de är proffsbyggare eller hemmafixare. Inte bara med rätt produkter till rätt priser. Vi vill vara med från början till slut och göra allt för att våra kunder ska lyckas med det de bygger.    OM TJÄNSTEN Vi söker nu en driven butikssäljare som kommer att arbeta med service och försäljning mot både våra privat- och proffskunder, hantera kassaarbete samt ge råd och support vid behov. Som butikssäljare är du en del av teamet som är ansiktet utåt för XL-BYGG Stenvalls.   ARBETSUPPGIFTER • Skapa goda kundrelationer • Arbeta med försäljning och service inom vårt breda sortiment av byggmaterial  • Skapa offerter och följa upp kundförfrågningar • Bidra till att hålla butiken i toppskick genom uppackning och varuplacering   VI SÖKER DIG Vi söker en driven lagspelare som trivs i en fartfylld arbetsmiljö och som är: - serviceinriktad och flexibel, och med ett genuint engagemang för att hjälpa våra kunder - initiativtagande och strukturerad med förmåga att hålla många bollar i luften samtidigt. - en energispridare som har lätt för att skapa goda relationer med både kunder och kollegor   MERITERANDE Det är inte något absolut krav men är en stark merit om du har ett eller flera av följande kompetenser, - tidigare erfarenhet av arbete i butik, gärna inom byggvaruhandeln - kunskap om byggmaterial och snickeri - truck- eller hjullastarkort   VI ERBJUDER   - en stimulerande arbetsmiljö med möjlighet till personlig och proffessionell utveckling - tillhörighet till ett positivt, glatt och engagerat team - generöst friskvårdsbidrag och rabatter inom koncernen Stenvalls Trä     MER INFORMATION OM TJÄNSTEN Anställningen är på heltid med start under augusti eller enligt överenskommelse. Arbetstiden är schemalagd mån - lör, lön och övriga villkor följer kollektivavtal. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.  Ansök nu, sista ansökningsdag är 2025-08-17 XL-BYGG Stenvalls - En norrländsk kedja XL-BYGG Stenvalls har 10 anläggningar i norra Sverige, från Kiruna i norr till Umeå i söder. Verksamheten riktar sig mot proffskunder och privatkunder och erbjuder byggmaterial av hög kvalitet och ett kundanpassat sortiment. Tillsammans med 100-talet andra bygghandlare i Sverige ingår XL-BYGG Stenvalls i XL-BYGG AB, en rikstäckande grupp välsorterade, enskilda företag inom byggfackhandeln. Det gör att vi på XL-BYGG Stenvalls kan ta tillvara på fördelarna med att ingå i Skandinaviens största profilerade bygghandelskedja och samtidigt behålla den småskalighet, lokala anpassning och norrländska förankring som genomsyrar vår verksamhet. Vi verkar i en bransch som ständigt är i rullning, där det händer mycket från dag till dag. Vi ingår i koncernen Stenvalls Trä AB som är ett familjeföretag som startades som ett snickeri i Sikfors i Norrbotten år 1947. Vi har utvecklats till en koncern, från sågkedja till butikskedja. I koncernen har vi också utvecklat flera andra bolag inom olika specialområden, bland annat Kallax Flyg och Genesis IT. En utvecklingsresa som vi bara börjat. För entreprenörskapet är vår livsnerv, att hela tiden utvecklas och bli bättre. Tillsammans är vi starka! Krav: Körkort: * B (Personbil)

2 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Sågverksoperatör till Sikfors
Stenvalls Trä AB
Operatörer inom sågverk, hyvleri och plywood m.m.

Är du ansvarsfull och självgående samt gillar ett varierat och rörligt arbete? Då kanske du är vår nya pelletsoperatör i Sikfors.   Stenvalls Trä satsar på ett nytt och toppmodernt sågverk vid vår anläggning i Sikfors. Det är en spännande tid för vår verksamhet och vi söker fler engagerade medarbetare som vill komma med i vår arbetsgemenskap och bli en del av något stort. Hos oss är sågverksoperatörens huvudsakliga uppdrag att se till att råvaror blir till färdiga produkter i ett säkert, smidigt och effektivt flöde. Som operatör är du del av ett större sammanhang där varje liten kugge är viktig för hålla våra produktionsprocesser igång och förutse störningar och problem, helst innan de uppstår. I vårt arbete utgår vi från företagets värdegrund där våra medarbetare förväntas bidra till en kultur där vi är modiga, handlingskraftiga och äkta. Vi strävar dagligen efter en säker arbetsmiljö och ett gott arbetsklimat.     OM ROLLEN Som pelletsoperatör ingår du i teamet som sköter vår pelletstillverkning, med fokus på säker drift, förebyggande underhåll och noggrann kontroll av processerna. Dina vanligast förekommande arbetsuppgifter är,   - övervakning & larmhantering - bränslehantering, blandning och påfyllning av material - rondering & besiktning - planerat underhåll såsom smörjning & justering av vätskenivåer    Tjänsten är på heltid med arbetstider förlagda till måndag-fredag i intermittent 2-skift, arbetstiderna alternerar veckovis mellan 06.00 - 15.00 eller 15.00 - 00.45. Jour och/eller beredskap kan förekomma.     VEM ÄR DU Vi söker dig som är noggrann, har tekniskt intresse och trivs med både samarbete och eget ansvarstagande i en produktionsmiljö.     FÖR ATT KUNNA FUNGERA I ROLLEN VILL VI ATT DU   - innehar giltigt C2-kort (hjullastare) - kan uppvisa aktuell och styrkt erfarenhet från liknande roll - har möjlighet att arbeta två-skift - förstår och talar svenska obehindrat     VI ERBJUDER DIG Ett stimulerande arbetssammanhang med möjlighet till personlig och professionell utveckling. Du ges möjlighet att vara en del av ett framgångsrikt och växande företag med en stark lokal förankring. Som anställd vid Stenvalls Trä får du del av fler förmåner, tex ett generöst friskvårdsbidrag och rabatter på varor och tjänster inom koncernen.      ANSÖKAN I denna rekrytering använder vi oss av några inledande urvalsfrågor, för att få veta mer om dig och dina förutsättningar att passa in i rollen. För att besvara dessa samt för att ladda upp ditt CV och ett personliga brev klicka på "Ansök här".      ÖVRIGT Tillträde enligt överenskommelse. För frågor om tjänsten under sommarperioden mejla oss gärna. Vi har lägre bemanning under sommarmånaderna men svarar så snart vi kan .  Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team i Sikfors! Vi är ett genuint familjeföretag som startades som ett snickeri i Sikfors i Norrbotten 1947. En by omgiven av skog, en skog som vi brukat och förädlat sedan dess. Det är ingen överdrift att säga att vi är hemma i skogen och att vi verkligen brinner för vår hembygd. Det är kanske därför vi allt sedan starten alltid jobbat för att nyttja den skog vi tar i anspråk så ansvarsfullt som möjligt. Utnyttja alla delar. Optimera uttaget. Därför förädlar vi även klentimmer där andra gör flis av de stockarna. Vi tänkte också cirkulärt och resurseffektivt långt innan vi visste vad hållbarhet var. För oss är det självklart att återinvestera våra vinster i att utveckla vår verksamhet och indirekt vara en motor för näringslivet i landsbygden. De senaste åren har vi återinvesterat inte mindre än en miljard i ny teknik och förbättrad verksamhet. I dag är vi 562 anställda på 22 verksamhetsorter som omsätter 2,3 miljarder. Vi har utvecklats till en koncern, från sågkedja till butikskedja. Idag äger Stenvalls 12 XL-BYGG-butiker. I koncernen har vi också utvecklat flera andra bolag inom olika specialområden, bland annat Kallax Flyg och Genesis IT. En utvecklingsresa som vi bara börjat. För entreprenörskapet är vår livsnerv, att hela tiden utvecklas och bli bättre. Krav: Körkort: * B (Personbil)

2 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Kassa och serveringspersonal
Md i Pajala AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vi söker dig som brinner för service och vill sätta gästen i centrum, en engagerad och ansvarstagande medarbetare till kvällsserveringen på Bykrogen, vår restaurang på Hotel Lapland i Pajala. Hos oss blir du en del av ett sammansvetsat serviceteam där kvalitet, yrkesstolthet och arbetsglädje står i fokus. Vi tror att du: Har en positiv attityd och trivs i mötet med människor Har god samarbetsförmåga och är lyhörd för både gästers och kollegors behov Är stresstålig, flexibel och van att ta eget ansvar Har ett öga för detaljer och vet att god service, renlighet och god mat hänger tätt samman Tidigare erfarenhet är meriterande, men vi lägger stor vikt vid personlighet och rätt inställning. Dina arbetsuppgifter: Servering av mat och dryc Ta emot beställningar till köket Kassaarbete Städ och renhållning i restaurangen Ta emot hotellgäster, hantera bokningar och ge service vid ankomst Arbetstid: Främst eftermiddagar, kvällar och helger enligt schema Möjlighet till Deltid och Heltid. Vi driver två hotell- och restaurangverksamheter: Hotell Smedjan och Hotel Lapland, där restaurangen Bykrogen är en central del. Rekrytering sker löpande – skicka in din ansökan så snart som möjligt!

2 juli 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Fastighetsskötare till LKAB Fastigheter
Luossavaara-Kiirunavaara AB
Fastighetsskötare

Job Posting End Date / last application date: 2025-08-08Vill du vara med och skapa trygga och välskötta boendemiljöer i hjärtat av Malmfälten? LKAB Fastigheter söker nu en självgående och serviceinriktad fastighetsskötare till vårt team i Malmberget. Framtidens viktigaste jobb Vi vill leda omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. På samma sätt som vi vill förändra världen, vill vi utveckla alla som är med oss på resan, personligt och professionellt. Vill du vara med och forma framtiden för världens gruv- och mineralindustri?  LKAB Fastigheter LKAB Fastigheter tillgodoser behovet av attraktiva lokaler och bostadsområden för LKAB-anställda, privatpersoner och företag på LKAB:s verksamhetsorter. Som en aktiv part i samhällsomvandlingen verkar vi för ansvarsfulla lösningar, goda relationer och skapar trygghet för våra hyresgäster.  Din roll Som fastighetsskötare hos oss arbetar du med både drift och underhåll av våra fastigheter. Du är en viktig del i att säkerställa att våra bostäder och lokaler håller hög standard och att våra hyresgäster får snabb och professionell hjälp. Arbetet är varierande och innebär både inre och yttre skötsel, felsökning, enklare reparationer samt hantering av felanmälningar via vårt fastighetssystem. Du planerar självständigt din arbetsdag utifrån inkomna ärenden. Rollen innebär också daglig kontakt med bland annat hyresgäster, kundtjänst, kollegor inom drift och underhåll samt externa leverantörer. Det här har du med dig  Du är självgående och lösningsorienterad med förmåga att ta ansvar och fatta egna beslut. Du samarbetar väl med andra, kommunicerar tydligt och bemöter både kollegor och hyresgäster på ett respektfullt sätt. Med en positiv inställning bidrar du till utveckling och en god stämning i teamet. Yrkeserfarenhet av fastighetsskötsel eller liknande driftarbete Gymnasieexamen, gärna från praktiska inriktningar Goda språkkunskaper i svenska och engelska B-körkort  Det här får du Belöningsprogram Fri träning på LKAB:s egna gym samt hos våra samarbetspartners på verksamhetsorterna i Norrbotten Friskvårdsbidrag och studiestöd samt tillgång till konstförening, fritidsförening, fjällstugor och familjeaktiviteter  Förstärkt föräldrapenning med upp till 90 procent av din ordinarie lön i upp till sex månader (efter anställning i ett år)  Hjälp och stöd vid sjukdom eller i frågor om arbetsmiljö, hälsa, friskvård och rehabilitering  Ersättning för tandvård samt skydds- och terminalglasögon Möjlighet att ansöka om stipendier vid studier både för dig och dina barn  Möjlighet att ansluta sig till vårt pensions- och försäkringsprogram med förmånliga priser  Övrig information Start: Enligt överenskommelse, tidigast i september Plats: Vinbärsvägen 21, Gällivare Omfattning: Heltid och arbetstiderna är vardagar kl:07.00-15.48 Kontakt: Rekryterande chef Jonas Palo 070-317 47 39 alt. [email protected]  Facklig kontakt: IF Metall Gruv 4:an Tomas Larsson [email protected]  Varmt välkommen med din ansökan senast 8 augusti. Under juli månad är rekryteringsprocessen pausad och vi kommer att påbörja ett första urval när vi är åter efter semestern, vilket sker i samband med sista ansökningsdag. Detta innebär att återkoppling kan dröja något. Vi tackar för ditt tålamod och önskar dig en riktigt härlig sommar!   About LKAB LKAB is an international mining and minerals group with northern Sweden as its base and the whole world as its workplace. We lead the way towards carbon-free production and we do it together - in an open, warm and safe work environment with technology and development in focus. We welcome challenges, innovative ideas and initiative, always with equality and diversity in focus.   Do you work at LKAB today but are interested in a new role? Then we would like you to submit your application via our internal career page. Log in to your Workday account and go to "Jobs Hub", where you can search for all available jobs and send your application.   Prior to recruitment, LKAB has considered recruitment channels and marketing. We kindly but firmly decline all contact from media marketers, recruitment sites and the like.

2 juli 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Projektledare inom gruv- och driftstöd
Luossavaara-Kiirunavaara AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Job Posting End Date / last application date: 2025-08-20 Vill du som projektledare vara med på LKAB:s resa mot fossilfri produktion 2045? Vi söker nu tre projektledare som får ansvaret att leda projekt som bidrar till utvecklingen av nya processer och hållbara metoder för framtidens produktion. Framtidens viktigaste jobb Vi vill leda omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. Och på samma sätt som vi vill förändra världen, vill vi utveckla alla som är med oss på resan, personligt och professionellt. Vill du vara med och forma framtiden för världens gruv- och mineralindustri? Din roll Som projektledare är du placerad i sektionen för Gruv- och driftstödsprojekt i Kiruna där ansvarsområdet sträcker sig från projekt under jord ända upp till våra dammar. Projekten omfattar allt från ortdrivningar och infrastruktur under jord, nybyggnation av industrianläggningar ovan jord, nya verksamhetslokaler, höjning av dammanläggningar, utveckling av industriområden med mera. Du får en ledande roll med ansvar för hela projektprocessen – från planering, projektering och budget till avtal, genomförande och överlämning. Som projektledare har du ett stort mandat att sätta samman ditt projektteam och leda specialister, konsulter och entreprenörer mot gemensamma mål. Du blir en del av en renodlad projektorganisation med 16 medarbetare i rollerna projektledare, byggledare och projektkoordinator. Här möts du av ett positivt och kunnigt team med en samarbetsinriktad kultur, där vi stöttar varandra och löser utmaningar tillsammans. Det här har du med dig Vi söker dig som har en dokumenterad förmåga att framgångsrikt leda storskaliga projekt från planering till genomförande och avslut. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och har en stark målmedvetenhet som hjälper dig att driva projekt framåt även i komplexa miljöer. Du är van att samarbeta med olika aktörer och bygger förtroendefulla relationer både internt och externt. Samtidigt har du en flexibel inställning och anpassar dig snabbt till förändrade förutsättningar utan att tappa riktningen. Vi ser att du har: Akademisk examen, gärna ingenjörsexamen med teknisk-/projektinriktning, eller motsvarande relevant arbetslivserfarenhet av projektarbete Goda kunskaper i både svenska och engelska, tal och skrift B-körkort är ett krav för alla tjänster på LKAB Meriterande: Tidigare erfarenhet av projektledning och projektarbete i stora anläggningsprojekt Kunskap av olika entreprenad- och upphandlingsformer Det här får du Belöningsprogram. Fri träning på LKAB:s egna gym samt hos våra samarbetspartners på verksamhetsorterna i Norrbotten. Friskvårdsbidrag och studiestöd samt tillgång till konstförening, fritidsförening, fjällstugor och familjeaktiviteter. Förstärkt föräldrapenning med upp till 90 procent av din ordinarie lön i upp till sex månader (efter anställning i ett år). Hjälp och stöd vid sjukdom eller i frågor om arbetsmiljö, hälsa, friskvård och rehabilitering. Ersättning för tandvård samt skydds- och terminalglasögon. Möjlighet att ansöka om stipendier vid studier både för dig och dina barn. Möjlighet att ansluta sig till vårt pensions- och försäkringsprogram med förmånliga priser. Övrig information Start: Enligt överenskommelse  Plats: Kiruna Omfattning: Heltid Välkommen in med din ansökan senast 20 augusti. Notera att urval kan ske löpande under augusti. Kontakt: För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Sektionschef Mattias Ejnestrand,  [email protected], 072 247 25 09 Fackliga kontaktpersoner:  Unionen Norra – Sakari Alanko, 0980-725 08  Akademikerföreningen Kiruna/Svappavaara – Peter Johansson, 0980-718 79  Ledarna Kiruna/Svappavaara – Ingegerd Kyrö, 0980-710 50    About LKAB LKAB is an international mining and minerals group with northern Sweden as its base and the whole world as its workplace. We lead the way towards carbon-free production and we do it together - in an open, warm and safe work environment with technology and development in focus. We welcome challenges, innovative ideas and initiative, always with equality and diversity in focus.   Do you work at LKAB today but are interested in a new role? Then we would like you to submit your application via our internal career page. Log in to your Workday account and go to "Jobs Hub", where you can search for all available jobs and send your application.   Prior to recruitment, LKAB has considered recruitment channels and marketing. We kindly but firmly decline all contact from media marketers, recruitment sites and the like.

2 juli 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
SSAB - Kvalitetsingenjör EHSQ
SSAB Emea AB
Ingenjörer och tekniker inom gruvteknik och metallurgi

Vill du vara en viktig kugge i arbetet med och bygga upp och utveckla vårt kvalitetsarbete ytterligare. Vill du bidra till SSAB:s vision om en starkare, lättare och mer hållbar värld? Då ska du söka tjänsten som kvalitetsingenjör i vår nybildade sektion Kvalitet som ingår i avsnitt EHSQ. Placeringsort Luleå. Att bli en del av SSAB-familjen innebär att följa med på en resa. En resa som vi tror är avgörande för planetens framtid och hållbarhet. Stål har varit ett av de viktigaste materialen för vår samhällsutveckling och kommer att vara det även i framtiden. I våra hem, i broar som förbinder våra städer och i morgondagens bilar. På SSAB är vi stolta över vår historia och vårt ledarskap inom höghållfast stål. Samtidigt är vi medvetna om att stålproduktion är en av de branscher som släpper ut mest växthusgaser i världen. Det måste förändras. Vi har därför utvecklat världens första fossilfria process för stålproduktion och har förbundit oss att i stor utsträckning bli fossilfria. Som en del av SSAB kommer du att vara viktig för att förverkliga detta mål och därmed bidra till en grön omställning av hela stålindustrin. Om tjänsten Som kvalitetsingenjör kommer du arbeta med kvalitet kopplat till befintlig produktion men även i allra högsta grad bidra i arbetet med att ställa om befintlig produktion till fossilfri tillverkning av stål. Före årsskiftet fick SSAB Luleå tillstånd för en helt ny produktionsanläggning för tillverkning av fossilfritt stål som ska stå klar under 2029. Förändrad produktion med leverans direkt till externa kunder gör att vi behöver ta ytterligare kliv i vårt kvalitetsarbete och stärka vår förståelse för kundens krav. Tjänsten är placerad i Luleå och utgör en tillsvidareanställning. Du kommer jobba med att utveckla och stödja verksamheten både i operativt och strategiskt kvalitetsarbete. I det kan du både ha rollen som deltagande och som drivande/sammanhållande för förbättringsarbete inom kvalitetsområdet. Du kommer ha en tongivande roll i arbetet med att i att stärka verksamhetens kunskap kopplat till kvalitet och kundfokus samt i att säkerställa SSAB Luleås certifiering inom fordonsstandarden IATF 16949. Du kommer stödja verksamheten i att upprätthålla certifierande ledningssystem med hjälp av revisioner av ledningssystemet. I det arbetet kommer du att delta i planering av revisioner men även utgöra en del av genomförande av revisioner både i Luleå och inom andra delar av SSAB. Dina huvudsakliga ansvarsområden Utveckla och förvalta ledningssystem så att lag-, standard- och kundkrav efterlevs. Delta i/driva förbättringsaktiviteter inom kvalitetsområdet, både kopplat till nuvarande produktion och till vårt omställningsarbete och den nya produktionen. Delta i införandet av och sedan förvaltandet av certifiering inom IATF 16949 (International Automotive Task Force). Delta i planering av arbetet med- och genomförandet av intern-, extern- och kundrevisioner i syfte att utveckla verksamheten. Arbeta med att kompetensutveckla verksamheten inom bland annat kvalitet och kundfokus. Om dig Vi ser gärna att du har universitetsexamen med inriktning kvalitetsledning eller annan utbildning som bedöms likvärdig, alternativt väl dokumenterad arbetslivserfarenhets om gett motsvarande kompetens. Du har flerårig dokumenterad erfarenhet av kvalitetsledning, gärna inom stålindustrin. Du har goda kunskaper inom ISO 9001 och IATF 16949 samt kunskap inom ISO 14001 och ISO 45001. Du har utbildning och erfarenhet av att leda och genomföra revisionsarbete. Certifiering som revisionsledare bedöms meriterande. Du har god förmåga att kommunicera, såväl muntligt som skriftligt, på ett enkelt och tillgängligt sätt till olika målgrupper. Kommunikation sker både på svenska och engelska. Du är analytisk, strukturerad och lösningsorienterad. Du är pedagogisk och trivs med många kontaktytor. Likväl som du kan driva frågor självständigt så samarbetar du väl med andra. Vårt erbjudande På SSAB är mångfald och inkludering en del av vår kultur. Vi använder våra värderingar – drivande, äkta och steget före – i vårt dagliga beslutsfattande, alltid med kunden i fokus. Det gör oss alla till lagspelare, med en gemensam strävan att förbättra oss. När du börjar på SSAB blir du en del av en organisation med passionerade problemlösare som arbetar tillsammans med viktiga utmaningar. Vi kommer att stödja din tillväxt genom att erbjuda en säker och vänlig arbetsplats som bidrar till balansen mellan arbete och privatliv. På SSAB har du möjlighet att bredda dina kunskaper och växa. Vi erbjuder ett brett spektrum av uppskattade förmåner till våra medarbetare. Här är några exempel på det: Vinstdelning Flexibla villkor för arbetstidsförkortning Friskvårdsbidrag Rekryteringsprocessen 1. Ansök 2. Intervju 3. Tester 4. Referenstagning 5. Hälsoundersökning 6. Signera Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen. Har du frågor angående tjänsten? Kontakta gärna Karin Johansson, chef sektion Kvalitet, tfn +46 920 431 371 Kontakta gärna Stina Olsson, chef avsnitt EHSQ, tfn +46 920 924 12 Vi undanbeder oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering. Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0920-920 00. Några ord från din blivande chef "Jag heter Karin Johansson och är chef för den nybildade sektionen Kvalitet i Luleå, som ingår i avsnitt EHSQ. Hos oss kommer du ingå i en grupp med väldigt engagerade och kompetenta kollegor som jobbar som kvalitetsingenjör, verksamhetsutvecklare, projektledare och mentorer. Gruppen brinner för att stödja verksamheten inom områdena kvalitet och verksamhetsutveckling och som genom utbildning och coachning bidrar starkt till SSAB Luleås arbete med ständiga förbättringar. Inom avsnittet finns även kollegor som jobbar med områdena miljö samt arbetsmiljö & hälsa. Om du väljer att söka dig till oss så kommer du ha en viktig roll i att bidra till att verksamheten i Luleå är rustad för den spännande omställningsresa som vi har påbörjat. Välkommen med din ansökan!"

2 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025