Vill du få möjligheten att göra karriär hos ett av Sveriges största IT- och telekombolag som ger dig chans att uppnå dina yrkesmässiga drömmar och mål? Här erbjuds du intern utbildning, utvecklingsmöjligheter, härlig stämning med dina lika ambitiösa kollegor, men framför allt, arbeta med relationsbyggande och hållbara affärer med kunden i fokus! Nu finns möjlighet för dig att jobba med företagsförsäljning i Luleå. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid . Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Det finns möjligheter till förlängning av uppdraget. Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Om företaget Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21 000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Digitaliseringen har kopplat samman människor och låter oss prata, lyssna, titta, läsa och tycka, nästan var i världen vi än befinner oss. Nationer, företag och individer möts över gränser och kontinenter, dygnet runt och året om. Telia Company tillhandahåller grunderna i det digitala samhället som är avgörande för att skapa en bättre framtid. Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser! Arbetsuppgifter I rollen som företagssäljare bearbetar du Telias nationella företagskunder inom SME-segmentet. Här ligger ditt fokus på kundservice och försäljning i form av behovsanalys där du hjälper och erbjuder kunder lösningar och förbättringar baserat på vad just deras verksamhet behöver men även hjälper kunden med allmänna frågor om deras tjänster mm. Du visar ett stort intresse för företagens vardag och att göra hållbara affärer. Kontakten sker via inkommande samtal och mail där du arbetar med kundservice och försäljning av Telias produkter och tjänster. Det tillkommer även administrativa arbetsuppgifter som bland annat skriftliga offerter och lösningsförslag. Idag finns tre företagsteam fördelade mellan orterna Luleå, Sundsvall och Norrköping. Du kommer att ingå i ett team som tillsammans arbetar för att utveckla och hjälpa företagskunderna att hitta rätt lösningar för just deras verksamhet. Initialt erbjuds du en ca åtta veckors intern utbildning på Telia kombinerat med praktiskt arbete. Du befinner dig i en lärande och utvecklande miljö där målet är att du och teamet uppnår resultat tillsammans. I rollen finns goda utvecklingsmöjligheter. I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår: • Bearbeta Telias företagskunder i form av kundservice och försäljning • Ta emot ärenden och samtal via telefon och mejl • Skriva offerter och lösningsförslag ut till kund Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Avslutad gymnasieutbildning • 1-2 års erfarenhet inom kundservice • God vana inom Microsoft Office • Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift • Erfarenhet av försäljning är meriterande I rollen som företagssäljare har du ett stort intresse för försäljning och tar initiativ samt driver ditt arbete framåt. Du tycker om att arbeta mot uppsatta mål och uppnå goda resultat kopplat till kundnöjdhet och försäljning. Vidare agerar du lösningsorienterat och vill leverera den bästa lösningen till kund för att skapa god relation och ge kunden den bästa servicen. Du arbetar strukturerat och följer kontinuerligt upp dina pågående affärer för kundens bästa. Därtill är du affärsmässig och har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Som person uppskattar du att arbeta i team och är en lagspelare som bidrar med god gemenskap. Övrig information Start: Omgående Plats: Luleå Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-03-31. #Nextgen
Söker du ett spännande och praktiskt arbete? Gillar du varierande dagar med teamarbete och mycket kundkontakt? Då kan du vara den vi söker! Om jobbet Just nu söker vi sommarhjältar som vill stärka upp våra team i Ryds Bilglas verkstäder runt om i Sverige. Hos oss kommer du att hjälpa ordinarie personal med reparation och byte av bilglas, mottagande av kunder samt även visst administrativt arbete. På jobbet hos oss blir ingen dag den andra lik. Vi gillar utmaningar och testar gärna nya idéer för att hitta de mest effektiva och bästa lösningarna. Vi värdesätter samarbete och att alla ställer upp för varandra när det behövs. Om oss Ryds Bilglas är den ledande svenska aktören inom reparation och byte av bilglas. Vi grundades som ett familjeföretag, och den känslan lever kvar i hela vår verksamhet – det är en del av vår kultur. Vi hjälps åt när det behövs och ställer upp för varandra – inom teamet, med andra verkstäder och i övriga delar av organisationen. Vi peppar, inspirerar och lär av varandra hela tiden, för tillsammans blir vi starkare och bättre. Arbetstid: Måndag-Fredag, 7-16 eller 8-17 Placering: Tjänsten finns på orter i hela Sverige. Du anger i din ansökan vilken ort du är intresserad av att arbeta i. Är du intresserad av att arbeta på flera verkstäder - skicka in en separat ansökan per verkstad! Kvalifikationer För oss är dina personliga egenskaper viktigare än din tidigare arbetslivserfarenhet. Det viktigaste är att du är intresserad, serviceinriktad, driven och vill utvecklas tillsammans med oss. Du har alltid kundens bästa i fokus och strävar efter att leverera service och kvalitet på hög nivå. Därför är det viktigt att du inte bara trivs med praktiskt arbete, utan även uppskattar kundkontakt och kan hantera vissa administrativa uppgifter. Vi värdesätter en stark laganda och ser gärna att du har förmågan att samarbeta med dina kollegor genom att dela erfarenheter och stötta varandra i det dagliga arbetet. Du är flexibel, initiativtagande och räds inte att ta ansvar, samtidigt som du är lyhörd och har lätt för att samarbeta. Dessutom behöver du trivas med ett fysiskt och rörligt arbete. Inför tjänsten som sommarhjälte hos Ryds Bilglas söker vi dig som är: - Serviceinriktad - Driven - Initiativtagande - Samarbetsvillig Krav - B-körkort (manuell växellåda) - God svenska i tal och skrift Meriterande - Minst ett (1) års erfarenhet av tidigare serviceyrke - Gått/går en fordonsrelaterad utbildning - God vana av att arbeta med verktyg - Tidigare erfarenhet av att arbeta med fordon Vi arbetar aktivt med våra rekryteringsprocesser och tillsätter tjänster löpande. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig! Ryds Bilglas är den ledande svenska aktören inom reparation och byte av bilglas. Företaget grundades 1947 i Sundsvall av familjen Ryd och är idag verksamt över hela Sverige, med fler än 170 verkstäder och ca 500 anställda. Ryds Bilglas är en del av koncernen Cary Group AB. Med närhet till kunden, högkvalitativa produkter och smarta lösningar hjälper Cary Group kunden att göra enkla och hållbara val. Cary Groups resa startade med Ryds Bilglas och idag tjänar vi kunder genom Europa, med flera kända och framgångsrika varumärken.
Vilka är vi? Advokatbyrån Kaiding grundades 1956 i Skellefteå. Idag är vi Norrlands största advokatbyrå med över 60 medarbetare på 6 orter i Jämtland, Västerbotten och Norrbotten. Vi vill också vara Norrlands närmaste advokatbyrå. Med lokal närvaro och god lokalkännedom där advokatbyrån är etablerad erbjuder vi specialiserad juridisk rådgivning inom de flesta centrala rättsområden. Advokatbyrån Kaiding drivs som ett så kallat ”true partnership”, eller musketörsprincipen som vi föredrar att kalla den. Genom musketörsprincipen säkerställer vi att varje uppdrag alltid hanteras av de som är bäst lämpade för just det specifika ärendet. Genom att samarbeta istället för att konkurrera kan vi garantera att klientens intresse alltid kommer i första rummet. Musketörsprincipen innebär också att vi kan satsa betydande resurser på vidareutbildning och specialisering. En snabbt föränderlig omvärld ställer höga krav på inhämtande av ny kunskap. Även detta kommer våra klienter till godo. Vi upplever en stark framtidstro i Norrbotten och har en stor efterfrågan av våra juridiska tjänster. Vi vill växa med en växande region och vi söker därför en Jurist eller Advokat med fokus på familjerätt/ekonomisk familjerätt till vårt kontor i Luleå. Vem söker vi? Vi söker dig som har en juristexamen och relevant erfarenhet genom arbete på advokatbyrå eller motsvarande. Vi ser tingsmeritering som en värdefull erfarenhet, men det är inget krav. Goda formella meriter är en självklarhet. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter hos oss. Arbetet kräver att du har gott rättspatos, god analytisk förmåga och att du är genuint intresserad av att bygga nätverk och skapa goda långsiktiga relationer med klienter myndigheter och samarbetspartners. Vi sätter stort fokus på dina personliga egenskaper för tjänsten. Du är ambitiös, har ett öppet sinne och besitter en god social kompetens. Du har förmåga att skapa förtroende hos klienter och är duktig på att kommunicera, såväl med klienter som med motparter, myndigheter och kollegor. Du har en god förmåga att presentera din klients sak på ett förståeligt och övertygande sätt. Du drivs av att ge service och att lösa problem och levererar hög kvalitet, samtidigt som du har ett affärsmässigt synsätt. Vidare är du noggrann, prestigelös och arbetar bra även under stress. Du uttrycker dig väl i tal och skrift. Du kommer att arbeta både självständigt, men även tillsammans med mycket kompetenta och erfarna kollegor, vilket ställer krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Vad erbjuder vi? Du kommer att arbeta nära både seniora jurister och delägare, både lokalt och tillsammans med medarbetare på andra kontor. Vi utgår från en trevlig arbetsplats belägen i centrala Luleå. För oss är det viktigt att du som medarbetare får växa i ditt yrke, påverka i ditt arbete och att du får utrymme att vara dig själv. Hos oss får du snabbt eget ansvar och därigenom bidrar du till helheten och hjälper oss att ytterligare växa och ytterligare stärka vår position. För att kunna ta oss an våra klienters utmaningar på ett långsiktigt hållbart sätt är vi övertygade om att medarbetarna måste ges möjlighet att förverkliga sina drömmar både på och utanför arbetet. Vi erbjuder en miljö där varje medarbetare kan hitta en balans mellan arbetslivet och privatlivet som passar dem. Sista dag för ansökan är 8 april.
En liten hälsocentral med stort hjärta. Vi är ett riktigt bra gäng som jobbar med glesbygdsmedicin i utkant men ändå i framkant! Vi sökerVi söker dig som är specialist i allmänmedicin, har svenska nivå C1 och körkort. Erfarenhet av att arbeta i glesbygd är meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du tar ansvar för din uppgift. Strukturerar ditt arbete och arbetar självständigt. Du värderar och ser nyttan av samarbete med andra. Är lyhörd och kan anpassa dig till andra. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du kommunicerar på ett tydligt sätt. Säkerställer att budskap når fram och att berörda parter förstår vad som förväntas av dem. Följer upp. Du uttrycker en positiv attityd till ditt arbete, verksamheten och/eller organisationen. Handlar i enlighet med fattande beslut, mål och riktlinjer. Tar upp kritik i rätt forum, direkt med berörda parter eller överordnad. Du är flexibel, har helhetssyn och leder motiverar och ger andra de befogenheter som krävs för att effektiv nå gemensamma mål. Det här får du arbeta med En doktor i glesbygd är en "riktig" allmänmedicinare. Hen jobbar med hela människan och med den bredaste kompetens man kan hitta inom läkaryrket med en blandning av att samtidigt vara akutläkare, gynekolog, ortoped,radiolog, kirurg, barnläkare, invärtes medicinare, neurolog, geriatriker och mest av allt medmänniska för sina patienter. Tillsammans med oss får du möjlighet att utvecklas i yrket och vara med och utveckla vårt teamarbete. Den dagliga läkarmottagningen utgörs av både planerade besök men också av avgränsad direktmottagning. Som MLA biträder du verksamhetschefen i frågor som kräver läkarkompetens, samt att tillsammans med denne och enhetschefer, utgöra den praktiska hälsocentralsledningen. I uppgiften ingår att bevaka den medicinska utvecklingen inom verksamhetsområdet, inklusive frågor om medicintekniska produkter, och i förekommande fall komma med förslag i medicinska policyfrågor. Det här erbjuder vi dig - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenVi erbjuder dig en tillsvidareanställning på heltid, dagtid. Tillträde enligt överenskommelse. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!
Nordic Retail Group söker nu för kunds räkning flera passionerade och sociala gamingexperter som vill hjälpa andra gamers att hitta utrustningen som tar deras spelande till nästa nivå. Om Kunden En av Sveriges ledande försäljare av hemelektronik, vitvaror samt kök och är ett av de bolag som omsätter mest inom detaljhandeln. Tidigare utsedda till "Årets Arbetsgivare". Kunden sitter på över 30 års erfarenhet i branschen med omkring 3,600 anställda. Dina arbetsuppgifter Vi letar efter självgående, utåtriktade och sociala personer som vill guida kunder till rätt PC gaming-produkter. Vi söker dig som har stor passion, glädje och nyfikenhet för allt som rör PC-gaming och för kundmötet. Du kommer att hantera olika typer av kunder där intresset varierar, allt från hardcore gamers till mor- och farföräldrar på jakt efter en födelsedagspresent. Du ska alltså trivas lika bra med att snacka om skillnaderna mellan röda, bruna eller blåa switchar som att förklara vad fördelarna är mellan 60Hz och 160Hz på en skärm. I ditt ansvarsområde ingår uppgifter som att: sälja produkter, informera kunder om olika varumärken och dess produkter samt säkerställa att ytorna är i gott skick. Du kommer även hålla kortare utbildningar för säljare i butik. Vi erbjuder dig Produktutbildningar på några av de största varumärkena inom PC-Gaming Sälj- och serviceutbildningar En väg in till Nordens starkaste nätverk av säljare Ett sjukt roligt jobb där du kommer ingå i ett team av service-minded gamers Din bakgrund Erfarenhet: Vi söker dig som har sälj och butiksvana (meriterande) Du har tidigare arbetat inom service eller event Du gillar att jobba i ett högt tempo Du har ett gediget intresse av PC-gaming (Elite-ranking i CS är meriterande!) Du är den personen dina vänner vänder sig till när de ska köpa ny teknik Personliga egenskaper: Du är social och gillar att träffa nya människor Du brinner för gaming och allt runt det Du är teknikintresserad och strävar efter att lära dig mer Du älskar att hjälpa andra och är duktig på att interagera med olika typer av människor Du uttrycker dig väl både muntligt och i skrift i svenska och engelska Övrigt I detta uppdrag kommer du bli anställd i Field Flex AB men utför uppdraget hos vår kund. Passen kommer att vara schemalagda torsdag-söndag, antalet timmar kommer att variera per månad. Tjänsten erbjuds som en projektanställning under ett års tid och beräknas tillsättas i början på maj. Intervjuer löpande så ansök snarast. Frågor (ej ansökningar) om tjänsten kan ställas till Daniel Dixgård på: [email protected] OM NRG NRG är brand activation-byrån som tar ditt varumärke till nästa nivå. Vi är din självklara partner för effektiva försäljnings- och marknadsföringsstrategier. Med fokus på sömlösa omnichannel-kampanjer, särskilt inom retail, ser vi till att ert varumärke når era kunder vid varje avgörande kontaktpunkt i deras köpresa - oavsett om det är i butiken, på bussen eller i soffan. Med nästan 30 års erfarenhet vet vi vikten av att kombinera kreativitet, funktionalitet och effektivitet. Vår expertis inom både varumärkesbyggande och kommersiell strategi gör att vi kan skapa skräddarsydda lösningar som stärker ditt varumärkes synlighet och levererar verkliga affärsresultat. I en digital värld som ständigt förändras, där kvalitet och innovation är avgörande, hjälper vi dig att ligga steget före. Oavsett om du lanserar en ny kampanj, bygger långsiktig kundlojalitet eller förstärker ditt team med specialistkompetens, erbjuder vi verktygen och strategierna du behöver för att lyckas. Din framgång är vår drivkraft.
Vill du bidra till Svensk Industrihistoria och känna att din insats och kompetens gör skillnad? Vill du dessutom vara med och skapa en hållbar framtid för vår planet och samtidigt utveckla dig själv och din karriär? Hitachi Energys produktionsenhet i Piteå, Composites, tillverkar kompositdelar till stora elektriska transformatorer, brytare och ställverk för kunder i hela världen. Efterfrågan på våra produkter och tjänster växer kraftigt och vi utökar därför nu vår organisation. Du har nu chansen bli en del av vårt Marknads & Försäljningsteam i Piteå som vår nästa Area Sales Manager. Som Area Sales Manager är du ansvarig för försäljning och support mot nyckelkunder runt om i världen. Detta innebär också ett ansvar för dina kunder gällandes kommersiella frågor samt utvecklingen av våra produkter och tjänster mot kunden. Dina ansvarsområden Bedriva marknads- och försäljningsaktiviteter mot befintliga och nya kunder. Tillsammans med kunden utveckla affären tekniskt och kommersiellt. Representera Hitachi Energy. Självständigt driva utvecklingen inom ditt ansvarsområde samtidigt som du har förmågan att stärka samarbetet inom teamet. Du delar Hitachi Energys grundläggande värderingar kring säkerhet och integritet, vilket innebär att du tar ansvar för dina egna handlingar, dina kollegor och för affärsverksamheten. Din bakgrund Flerårig arbetslivserfarenhet från B2B-sales. Teknisk utbildning i kombination med erfarenhet och intresse. Fördelaktigt om du har en teknisk utbildning, exempelvis teknisk kandidatexamen, yrkeshögskola inom relevant område, alternativt tillgodogjort motsvarande kunskaper från tidigare tjänster. Rollen kräver att du är duktig på att kommunicera och har en god förmåga att skapa tillit i relationer och i nätverk, därmed är goda kunskaper i Svenska och Engelska ett krav (tal och skrift). Du har förmåga att arbeta strategiskt såväl som hantera detaljer, men har alltid ett proaktivt arbetssätt. Vi värderar dina personliga egenskaper högt och ser att du är problemlösare i såväl små som stora utmaningar, samt att du vågar ta beslut och initiativ. Vad vi erbjuder Kollektivavtal Flexibla arbetstider Företagshälsovård och frskvårdsbidrag Fantastiska karriärmöjligheter inom Hitachi Energy, inom Sverige såväl som globalt Utbildningar och kurser som bidrar till personlig och professionell utveckling Diversifierat företag med över 70+ nationaliteter representerade inom den svenska organisationen Kompletterande bidrag vid föräldraledighet Förmånsportal med över tusen förmåner och rabatter Ytterligare förmåner kan vara kopplade mot den specifika tjänsten Mer om oss Ta chansen att bli en del av ett världsledande och teknikledande företag och ge dig själv obegränsade karriärmöjligheter genom att ansöka till denna tjänst! Ansök redan idag. Vi går igenom ansökningarna löpande och annonsen kan därmed komma att stängas utan förbehåll. För frågor rörande tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Åke Persson, [email protected]. Fackliga representanter – Sveriges Ingenjörer: Håkan Blomquist, +46 107-38 31 52; Unionen: Tomas L. Gustafsson, +46 107-38 27 47; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. Övriga frågor kan ställas till Talent Acquisition Partner [email protected]
ArbetsbeskrivningVi söker en Senior AP Specialist för ett konsultuppdrag på minst 12 månader. I rollen kommer du att ansvara för AP-processer med fokus på noggrannhet och regelefterlevnad, hantera CAPEX-transaktioner och fungera som superuser i företagets ekonomisystem vid systemövergångar. Du arbetar proaktivt för att säkerställa korrekt hantering av historiska transaktioner och bidrar till att upprätthålla ordning och struktur i ekonomiska processer. Dina ansvarsområden: Hantera och optimera Accounts Payable-processer med fokus på precision och effektivitet. Överse CAPEX-relaterade AP-transaktioner och säkerställa korrekt aktivering enligt finansiella riktlinjer. Stödja och leda systemövergångar, inklusive att agera superuser i relevanta ekonomisystem. Säkerställa att historiska transaktionskorrigeringar genomförs korrekt och effektivt. Upprätthålla struktur och tydlig dokumentation i alla finansiella processer. Kvalifikationer Du har flera års erfarenhet av AP inom produktion, lager eller logistik. Du har stark kunskap inom CAPEX-processer och aktivering av pågående arbete. Du har erfarenhet av systemmigreringar och vana av att arbeta som superuser i ekonomisystem. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift. Personliga egenskaper För att trivas i uppdraget som AP Specialist ser vi gärna att du har en hög grad av struktur, noggrannhet och en passion för ordning och effektivitet. Du har förmåga att analysera och korrigera historiska transaktioner samt att anpassa dig till föränderliga affärsbehov. Vidare trivs du i en snabbrörlig miljö och kan upprätthålla fokus och stabilitet även när du hanterar flera arbetsuppgifter parallellt. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 2025-04-14 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2026-04-13 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund. Uppdraget är baserat i Boden och kräver fysisk närvaro första tiden, men övergår till en hybridmodell (50/50) när du är varm i kläderna. Låter detta som en spännande möjlighet för dig? Skicka in din ansökan så snart som möjligt! Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).
Nu söker intensivvårdsavdelningen, IVAK, vid Kalix sjukhus DIG som är intensivvårdssjuksköterska och som redan har kunskap kring vård av patienter med svikt i de vitala funktionerna. Intensivvårdsavdelningen är en del av IVAK som tillhör akut omhändertagande och Division Länssjukvård 1. Drivs du av att utveckla både dig själv och verksamheten då har du nu chansen att bli en av våra engagerade och framåtblickande medarbetare! Vi sökerVi söker dig som är legitimerad sjuksköterska som har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Vi ser det som meriterande om du har specialistutbildning inom intensivvård eller om du har tidigare erfarenhet av arbete inom akutsjukvård eller intensivvård. Har du kunskap i dokumentationssystemet VAS eller Cosmic är det också meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är flexibel, med god empatisk- och problemlösande förmåga då du kan analysera och lösa komplicerade problem. För att trivas i rollen ser vi även att du har en god samarbetsförmåga då du värderar och ser nyttan av att arbeta tillsammans med andra. Det här får du arbeta med IVA i Kalix består av två IVA-platser samt två HIA-platser. IVA-platserna är utrustade med möjlighet till respiratorvård. Arbetsuppgifterna är varierande. Du har ett nära samarbete med personalen på akutmottagningen och har en viktig roll i arbetet med den kritiskt sjuka patienten på akutrummet. Det här erbjuder vi dig - Dubblerad ersättning för arbete under obekväm arbetstid. En satsning Region Norrbotten gör för medarbetare i dygnet runt verksamhet, något som gör oss unika bland regioner i Sverige - En lång individuell och strukturerad introduktion - Efter introduktionen tilldelas du en mentor som kommer att trygga dig i arbetet på IVAK - Kontinuerlig kompetensutveckling genom intern utbildning - Önskeschema med förkortad veckoarbetstid - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ - Den här verksamheten omfattas av Region Norrbottens extrasatsning på sjuksköterskor, https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ - Kliniskt basår för dig som ny sjuksköterska för att arbetet ska bli stimulerande, utvecklande och tryggt, läs mer här https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenVi erbjuder dig en tillsvidareanställning på heltid med arbetstid dag, kväll, natt. Tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!
Vilka är vi? Advokatbyrån Kaiding grundades 1956 i Skellefteå. Idag är vi Norrlands största advokatbyrå med över 60 medarbetare på 6 orter i Jämtland, Västerbotten och Norrbotten. Vi vill också vara Norrlands närmaste advokatbyrå. Med lokal närvaro och god lokalkännedom där advokatbyrån är etablerad erbjuder vi specialiserad juridisk rådgivning inom de flesta centrala rättsområden. Advokatbyrån Kaiding drivs som ett så kallat ”true partnership”, eller musketörsprincipen som vi föredrar att kalla den. Genom musketörsprincipen säkerställer vi att varje uppdrag alltid hanteras av de som är bäst lämpade för just det specifika ärendet. Genom att samarbeta istället för att konkurrera kan vi garantera att klientens intresse alltid kommer i första rummet. Musketörsprincipen innebär också att vi kan satsa betydande resurser på vidareutbildning och specialisering. En snabbt föränderlig omvärld ställer höga krav på inhämtande av ny kunskap. Även detta kommer våra klienter till godo. Vi upplever en stark framtidstro i Norrbotten och har en stor efterfrågan av våra juridiska tjänster. Vi vill växa med en växande region och vi söker därför en Jurist eller Advokat med fokus på familjerätt/ekonomisk familjerätt till vårt kontor i Luleå. Vem söker vi? Vi söker dig som har en juristexamen och relevant erfarenhet genom arbete på advokatbyrå eller motsvarande. Vi ser tingsmeritering som en värdefull erfarenhet, men det är inget krav. Goda formella meriter är en självklarhet. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter hos oss. Arbetet kräver att du har gott rättspatos, god analytisk förmåga och att du är genuint intresserad av att bygga nätverk och skapa goda långsiktiga relationer med klienter myndigheter och samarbetspartners. Vi sätter stort fokus på dina personliga egenskaper för tjänsten. Du är ambitiös, har ett öppet sinne och besitter en god social kompetens. Du har förmåga att skapa förtroende hos klienter och är duktig på att kommunicera, såväl med klienter som med motparter, myndigheter och kollegor. Du har en god förmåga att presentera din klients sak på ett förståeligt och övertygande sätt. Du drivs av att ge service och att lösa problem och levererar hög kvalitet, samtidigt som du har ett affärsmässigt synsätt. Vidare är du noggrann, prestigelös och arbetar bra även under stress. Du uttrycker dig väl i tal och skrift. Du kommer att arbeta både självständigt, men även tillsammans med mycket kompetenta och erfarna kollegor, vilket ställer krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Vad erbjuder vi? Du kommer att arbeta nära både seniora jurister och delägare, både lokalt och tillsammans med medarbetare på andra kontor. Vi utgår från en trevlig arbetsplats belägen i centrala Luleå. För oss är det viktigt att du som medarbetare får växa i ditt yrke, påverka i ditt arbete och att du får utrymme att vara dig själv. Hos oss får du snabbt eget ansvar och därigenom bidrar du till helheten och hjälper oss att ytterligare växa och ytterligare stärka vår position. För att kunna ta oss an våra klienters utmaningar på ett långsiktigt hållbart sätt är vi övertygade om att medarbetarna måste ges möjlighet att förverkliga sina drömmar både på och utanför arbetet. Vi erbjuder en miljö där varje medarbetare kan hitta en balans mellan arbetslivet och privatlivet som passar dem. Sista dag för ansökan är 8 april.
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Vi söker nu en personlig assistent till en kvinna som är bosatt i Porjus. Kunden är född i Thailand och har lättare att förstå sitt modersmål än svenska, även om hon förstår svenska väl. Denna kund är mån om sitt utseende, tycker om att få håret och naglarna fixade och att sminkas. Hon tycker också om att titta på TV samt att träna. Arbetsuppgifterna kan bland annat innefatta personlig hygien och promenader. Tjänsten är en timanställning för att kunna täcka upp vid behov. Arbetstiderna är i första hand fördelade på dagtid under vardagar. Kvällstid kan däremot förekomma vid behov. Arbetstiderna ser oftast ut som följande: 09:00-16:00, eller 16-20 under vardagar. Omfattning: Timanställning. Antal tjänster: 1. Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Om dig - Som personlig assistent ser vi gärna att du är samarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande, flexibel och en bra lagspelare. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är meriterande om du: Erfarenhet inom vård och omsorg eller personlig assistans, Behärskar det thailändska språket. Det är krav på att du: Innehar B-körkort & har tillgång till egen bil alternativt bor nära Porjus så du kan ta dig till arbetsplatsen. Behärskar det svenska språket väl i tal och skrift, Kan uppvisa ett giltigt utdrag ur ditt belastningsregister från polisen vid en eventuell anställning. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta hos denna kund måste du kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Välj ett jobb för att visa detaljer