Biträdande universitetslektor inom rymdtekniska system
Luleå Tekniska Universitet
Universitets- och högskolelektorer

Luleå tekniska universitet är i stark tillväxt med världsledande kompetens inom flera forskningsområden. Vi formar framtiden genom nydanande utbildningar och banbrytande forskningsresultat, och med utgångspunkt i den arktiska regionen skapar vi global samhällsnytta. Vår vetenskapliga som konstnärliga forskning och utbildning bedrivs i nära samarbete med internationella, nationella och regionala företag, offentliga aktörer och ledande universitet. Luleå tekniska universitet omsätter totalt närmare 2,1 miljarder kronor per år. Vi är idag 1 900 anställda och har 18 700 studenter. De kommande åren investeras mångmiljardbelopp i Norrbotten och Västerbotten i stora projekt som syftar till ett mer hållbart samhälle nationellt så väl som globalt. Luleå tekniska universitet är involverat i flera av dessa högaktuella forskningsprojekt och den samhällsomvandling som följer. Vi har ett brett utbud av utbildningar för att matcha den kompetens som efterfrågas. Vi hoppas att du vill hjälpa oss att bygga framtidens hållbara företag och samhällen. Norra Sverige är en europeisk rymdregion med flertalet intressenter som samarbetar för utveckling av rymdteknologi och vetenskap inom rymden. Luleå tekniska universitet (LTU) erbjuder rymdforskning och undervisning, Institutet för rymdfysik (IRF) fokuserar på forskning kring rymdplasma och utveckling av instrument, och EISCAT vetenskapliga organisation utför radarobservationer av den övre atmosfären och jonosfären. Svenska Rymdaktiebolaget (SSC) med sina faciliteter på Esrange erbjuder service och infrastruktur för tillgång till rymden. Institutionen för system- och rymdteknik där universitetet samlat forskning och utbildning inom rymdteknik, reglerteknik, data- och systemvetenskap söker nu en biträdande universitetslektor som kan bidra till våra växande aktiviteter. Jobbet är placerat vid Avdelningen för rymdteknik i Kiruna. Avdelningen erbjuder ett antal mastersprogram inom rymdvetenskap och rymdteknik. Vi utför forskning inom områdena atmosfärsvetenskap och rymdtekniska system. Gruppen för rymdtekniska system fokuserar på nyttolaster, rymdfarkoster och utskjutningsfordon för utforskning av den övre atmosfären, omloppsbanor och planeter. Forskningen och undervisningen som bedrivs är understödd av högkvalitativ infrastruktur med toppmoderna laboratorium dedikerade mot framdrivningssystem för raketer, nano satelliter, asteroidteknik och rymdavionik. Ämnesbeskrivning Rymdtekniska system omfattar system för reglering, styrning, instrumentering och kommunikation i den övre atmosfären och rymden. Av särskild vikt är pålitliga elektroniksystem med låg energiförbrukning samt strålningstålighet och miniatyrisering av dessa. Arbetsuppgifter Som biträdande universitetslektor deltar du i utvecklingen av undervisning inom rymdsystem med fokus på rymdframdrivningssystem – särskilt avseende system med fast bränsle, hybridbränsle och flytande bränsle. Du kommer att ansvara för att administrera och undervisa i kurser som ges inom ämnet rymdsystem på grundnivå och avancerad nivå, handleda master- och doktorandstudenter samt arbeta med ansökningar om bidrag för att initiera nya projektbaserade forskningsinriktningar relaterade till forskningen som bedrivs inom ämnet rymdsystem. Du förväntas delta i gruppens gemensamma utveckling av utbildnings- och forskningsområdet, samt samarbeta i forskargrupper både inom institutionen, universitetet och med andra universitet, högskolor och andra externa parter både nationellt och över hela världen. Behörighet För att uppfylla kraven för att anställas som biträdande universitetslektor ska den sökande • ha avlagt doktorsexamen, eller ha en utländsk examen som bedöms motsvara doktorsexamen I första hand bör den komma i fråga för anställning som har avlagt doktorsexamen högst fem år före ansökningstidens utgång. Om det finns särskilda skäl kan doktorsexamen ha avlagts tidigare. Med särskilda skäl menas ledighet på grund av sjukdom, föräldraledighet, klinisk tjänstgöring, förtroendeuppdrag, eller liknande omständigheter. Bedömningsgrunder För befattningen tillämpas följande bedömningsgrunder: • vetenskaplig skicklighet • övriga bedömningsgrunder Övriga bedömningsgrunder (viktas lika): • erfarenhet av undervisning • förmåga att samverka med det omgivande samhället • förmåga att informera om forskning och utvecklingsarbete • kunna undervisa på svenska och/eller engelska Prövning till universitetslektor En biträdande universitetslektor ska efter ansökan befordras till universitetslektor och en anställning tillsvidare, om han/hon har behörighet för en anställning som lektor och vid en prövning bedöms lämplig för en sådan anställning enligt nedan angivna bedömningsgrunder. Vid prövning krävs att den biträdande lektorn genomgått högskolepedagogisk utbildning motsvarande 7,5 hp alternativt på annat sätt förvärvat motsvarande kunskaper. Under anställningstiden ska den biträdande lektorn dessutom självständigt, i avsevärd omfattning och med hög kvalitet, bidragit till universitetets forskning samt visat god pedagogisk skicklighet. Övriga bedömningsgrunder (viktas lika) - Framgångsrikt sökt och beviljad forskningsfinansiering - visat vetenskaplig kompetens genom egna publikationer - visat pedagogisk skicklighet genom att med gott resultat ha undervisat eller utvecklat eget kursmaterial Information Befattningen är placerad vid Luleå tekniska universitet i Kiruna. För mer information, var god kontakta: Avdelningschef Victoria Barabash, 0980-67532 [email protected] eller professor i rymdtekniska system René Laufer, 0980-67582 [email protected] Fackliga representanter: SACO-S Kjell Johansson, 0920-49 1529 [email protected] eller OFR-S Marika Vesterberg, 0920-49 1721 [email protected] Ansökan Vi ser helst att du söker befattningen via ansökningsknappen nedan där du bifogar personligt brev som beskriver din bakgrund och forskningsintressen i relation till tjänsten samt CV/meritförteckning (inkl. publikationslista) och examensbevis. Var vänlig och märk din ansökan med referensnumret nedan. Ansökan samt examensbevis måste vara skrivna på svenska eller engelska. Sista dag att ansöka: 23 juli 2025 Referens nummer: 2839-2025

2 juli 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Restaurangbiträde/Köksbiträde
Md i Pajala AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vi söker just nu en flexibel och serviceinriktad person som vill arbeta som restaurangbiträde/köksbiträde Tjänsten omfattar arbetsuppgifter under både frukostservering och kvällspass, men du som bara kan arbeta morgnar eller bara kvällar – tveka inte att höra av dig ändå! Vi är öppna för olika lösningar. Dina arbetsuppgifter kan bland annat vara: Frukostservering och allt vad de innebär med påfyllning och iordningställande av frukostmatsalen etc. Städning Gästbemötande och enklare receptionsarbete (t.ex. in- och utcheckning) Kassaarbete Hjälpa till i köket vid förberedelser, disk och servering på eftermiddagar och kvällar Fixa iordning konferensförtäring Allmänt arbete i och omkring restaurang och reception Vi söker dig som: Är flexibel, ansvarstagande och trivs i en varierande arbetsmiljö Tycker om att möta människor och ge god service Är morgonpigg om du jobbar frukost och stresstålig och lösningsfokuserad om du jobbar kväll Har tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter (meriterande men inget krav) Har god samarbetsförmåga och ett positivt bemötande Tjänstens omfattning: Arbetstider: Morgonpass (frukost) eller eftermiddag/kväll (restaurang), även helgarbete förekommer Omfattning: Heltid eller deltid Tillträde: Så snart som möjligt Rekrytering sker löpande – vänta inte med att skicka in din ansökan!

2 juli 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
myNanny barnvakt Luleå, nanny / barnpassning heltid/dagtid
YCLA AB
Övrig hemservicepersonal m.fl.

Få ett flexibelt och barnsligt roligt extrajobb På myNanny kan du göra skillnad för familjer samtidigt som du får ett barnsligt roligt och flexibelt extrajobb. Vi är ett av Sveriges ledande barnpassningsföretag, vilket innebär att du kan förvänta dig mycket av oss – allt från bra lönevillkor till professionellt bemötande, utbildning, försäkring och personlig support. Ansök till jobbet som barnvakt på myNanny här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Så funkar jobbet som barnvakt Att jobba som nanny är både roligt och flexibelt, du väljer själv vilka uppdrag du vill ha och när du ska jobba. Som barnvakt hjälper du en eller flera familjer i ditt område med att passa deras barn. Det kan innebära allt från hämtning på förskola/skola och en rolig stund i lekparken till att äta mellanmål eller nattning. Det viktigaste är att det är roligt och tryggt för både barnen, föräldrarna och dig! Mer om familjen Under din intervju kommer du får mer information om just denna familj, men här är några bra saker att veta: Antal barn: 1 Ålder: 5 år Dagar i veckan de önskar hjälp: 1-2 gånger i veckan Tider: Oftast passning från 08:00 och ibland även på kvällar samt helger (varje pass är alltid minst 3 timmar) Extrajobbet passar perfekt för dig som: Är ansvarsfull och lekfull med ett genuint engagemang för barn Har erfarenhet av att ha passat ett eller flera barn (0 - 6 år) självständigt Kan arbeta flexibelt både vardagar och helger som nanny Detta erbjuder vi dig som barnvakt på myNanny: Konkurrenskraftig lön med tydlig lönetrappa Du är alltid försäkrad under barnpassningen Flexibelt extrajobb med en familj som passar just dig och din vardag Följa och vara delaktig i ett barns utveckling Utbildning i hjärt- och lungräddning samt första hjälpen Introduktionsutbildning av oss på myNanny Kontinuerligt stöd från din personliga kontaktperson på myNanny Viktiga och relevanta meriter till ditt CV Ansök till jobbet på 3-4 min Du ansöker till jobbet som barnvakt snabbt och enkelt här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Ansökan tar endast några minuter och du blir sedan kallad till intervju för jobbet som nanny på myNanny. Läs mer om hur det är att jobba som barnvakt på myNanny på vår hemsida: https://my-nanny.se/barnvakt En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Nanny hos https://nannypoppins.se Barnvakt hos https://barnvakt.se Au pair i USA hos https://my-nanny.se/au-pair Personlig studiecoach hos https://www.allakando.se Privatlärare i matematik hos https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Studiecoach online inför högskoleprovet https://www.allakando.se/hogskoleprovet Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Barnvakt i Stockholm https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm Personlig studiecoach i Stockholm https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg

2 juli 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Servicetekniker till Överkalix
Komatsu Forest AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

På Komatsu Forest letar vi efter drivna och engagerade personer som brinner för att lösa tekniska utmaningar och trivs med varierade arbetsuppgifter. Vi erbjuder dig möjligheten att utvecklas och växa i en roll där du blir en nyckelperson för våra kunder. Ditt nya jobb Som anställd på vår anläggning i Överkalix kommer du att vara en del av vårt team med servicetekniker och arbeta med att utföra servicearbete och reparationer på våra skogsmaskiner inne på vår verkstad men även ute i fält. Dina arbetsdagar kommer vara varierade och innehålla allt från förebyggande underhåll till större reparationer och akuta insatser som utförs på plats hos kunden eller på vår anläggning. Arbetet sker mestadels inne på verkstaden men fältjobb kan förekomma, i vissa perioder kommer mycket av arbetet att bestå av ny utrustning & kundanpassning av nya maskiner. Tillsammans med resten av teamet bidrar du även till att skapa och upprätthålla goda relationer med våra kunder för att skapa värde tillsammans. Inom Komatsu Forest finns en gedigen samlad kompetens och du kommer erbjudas kontinuerlig kompetensutveckling genom såväl interna utbildningar som genom dagligt utbyte med kollegor och kunder. Vem är du? Vi söker dig som har ett stort engagemang och en förmåga att snabbt ta till dig ny kunskap. Du har förmodligen en teknisk utbildning i grunden och gärna erfarenhet från skogsmaskinsbranschen, entreprenadbranschen eller andra tunga fordon. Du har god datorvana samt goda kunskaper i svenska, och gärna engelska, i tal och skrift. Körkort minst typ B är ett krav. Meriterande är om du har kunskaper i att läsa och förstå el- och hydraulscheman. Har du certifikat för A/C kategori V, Heta Arbeten, körkort BE alternativt C/CE samt har svetskunskaper är det även meriterande men inget krav. Du är en god problemlösare och din förmåga att skapa goda kundrelationer är avgörande för rollen. Du är dessutom kvalitetsmedveten och har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Du bidrar till en god arbetsmiljö samt sätter säkerheten för dig, dina kollegor och kunden främst. Vad erbjuder vi? Som medarbetare på Komatsu Forest är du del av något större. Du blir en del av de stora innovationer och framsteg som hjälper till att forma skogsmaskinsbranschen. Genom vår organisation får du stora möjligheter att utveckla dig och din karriär samtidigt som du tillsammans med dina kollegor är med och bidrar till en värld som är hållbar, inkluderande och tar socialt ansvar. Vi är ett globalt företag med lokal förankring som vet att mångfald bidrar till goda resultat och en bättre arbetsplats. Välkommen med din ansökan! Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas i din profil och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.

2 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Söker Flera medarbetare
Bacchua AB
Städare

Som städare hos oss arbetar du med att hålla våra kunders lokaler rena och trivsamma. Arbetet kan vara på kontor, trapphus, skolor eller privata hem – beroende på uppdrag.

2 juli 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Behandlare till Närpsykiatrin, Luleå
REGION NORRBOTTEN
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Närpsykiatrin i Luleå, regionens största psykiatriska öppenvårdsmottagning, söker nu engagerade behandlare som brinner extra för att vårda patienter med komplexa vårdbehov. Hos oss får du ett meningsfullt arbete där du aktivt stödjer våra patienter i deras mående och återhämtningsprocess. Vi sökerVi söker dig som har godkänd skötarutbildning eller likvärdig utbildning och B-körkort. Vi ställer krav på goda språkkunskaper i svenska tal och skrift. Det är meriterande om du har terapeutisk vidareutbildning, erfarenhet av ÖPT, ÖRV, psykosjukdomar och beroendesjukdomar. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av psykiatrisk öppen/slutenvård. Vi lägger stor vikt vid dina personliga kompetenser. Som person är du självgående med god samarbetsförmåga. Du är självständig, strukturerad och ansvarstagande, samtidigt som du är lyhörd, samarbetsinriktad och konstruktiv i kommunikation och konflikthantering. Som person är du effektiv och strukturerad, med förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete. Du håller tidsramar, ser helheter och agerar med verksamhetens bästa i fokus. Det här får du arbeta med I din roll på mottagningen förväntas du arbeta uppsökande och samverka med myndigheter och andra vårdgivare. Du kommer arbeta som fast vårdkontakt och stödja patienterna i sin återhämtning via exempelvis motiverande samtal och psykoedukativt arbete. Vår mottagning består av en bred kompetensgrupp, inklusive medicinska sekreterare, sjuksköterskor, läkare, skötare, fysioterapeut, arbetsterapeuter, psykoterapeuter, psykologer och kuratorer. Vi är en stor och härlig arbetsgrupp som inkluderar både nyfikna nykomlingar och erfarna medarbetare som gärna delar med sig av sin kunskap. Tillsammans strävar vi efter att erbjuda våra patienter ett snabbt och professionellt omhändertagande av hög kvalitet. Vi välkomnar dig att bidra till vår fortsatta utveckling och vara med och forma framtiden för specialistpsykiatrin hos oss!  Det här erbjuder vi dig -  Möjligheter till handledning - Individanpassad introduktion - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/   Information om tjänstenTjänsten är en heltids tillsvidare anställning inom psykiatrin: Utifrån verksamhetens karaktär och krav på säkerhet, måste man som sökande till vår verksamhet, vara beredd att lämna utdrag ur belastningsregistret. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!

2 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Servicestjärna till Abisko
Abisko Mountain Lodge AB
Hovmästare och servitörer

Vill du vara en del av vårt fantastiska team? Abisko Mountain Lodge söker nu en engagerad och serviceinriktad servitör/servitris som vill arbeta på en av de mest natursköna platserna i Sverige. Vi erbjuder en unik arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta i en fantastisk fjällmiljö med utsikt över Lapporten och Torneträsk. Om tjänsten: Som servitör/servitris hos oss på Abisko Mountain Lodge kommer du att arbeta med att ge våra gäster en oförglömlig matupplevelse. Du kommer att vara en viktig del av vårt team och hjälpa till att säkerställa högsta kvalitet på service och mat. Arbetsuppgifter: Ta emot och servera gäster i restaurangen Tjänstgöra i baren Ge professionell och vänlig service till våra gäster Ansvara för dukning, bordservering och efterarbete Samarbeta med kök och övrig personal för att ge bästa möjliga upplevelse till våra gäster Vi söker dig som: Har erfarenhet av servering, gärna från hotell- eller restaurangbranschen Är en teamspelare som trivs i en dynamisk och omväxlande arbetsmiljö Är serviceinriktad och har ett gott bemötande mot gäster Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Engelska är meriterande Har ett intresse för fjällmiljö och natur Vad vi erbjuder: En fantastisk arbetsplats i en unik och inspirerande fjällmiljö Möjlighet till boende under anställningen Ett positivt och samarbetsinriktat team Konkurrenskraftig lön Möjlighet till långsiktigt arbete för rätt person Säsongen sträcker sig fram till den till 5 oktober. Vi ser fram emot att höra från dig!

2 juli 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Nationell samordnare byggnadsverk, avd. vägsystem
Trafikverket
Systemförvaltare m.fl.

Vi behöver dig - och vi tror att du kommer att gilla oss! Välkommen att söka jobb hos oss som nationell samordnare för byggnadsverk! Som nationell samordnare med ansvar för byggnadsverk i Trafikverkets norra region har du ett övergripande ansvar för att förvalta broar och övriga broliknande konstruktioner i vägsystemet i de fyra nordligaste länen. Nationell samordnare byggnadsverk, avd. vägsystem Arbetsuppgifter Vi söker dig som vill vara med och utveckla en modern och innovativ underhållsverksamhet. Som nationell samordnare ansvarar du för att broar och övriga broliknande konstruktioner utmed det statliga vägnätet i norra regionen har väl genomarbetade åtgärdsstrategier och att dessa finns registrerade i tillhörande managementsystem. Strategierna omsätts utifrån transportpolitiska mål och nationell plan i en samordnad och prioriterad nationell underhållsplan för byggnadsverk. Du kommer att utföra ditt arbete i nära samarbete med projektledare som är placerad på något av Trafikverkets kontor inom regionen. De regionala projektledarna är de som leder projekterings- och entreprenadkontrakt. Du kommer ansvara för att den planering som ligger till grund för de olika underhållsåtgärderna är grundad på analyser från broinspektioner och att prioriteringar sker med utgångspunkt från livscykelkostnad (LCC). Till din hjälp finns ett managementsystem (BATMAN) som är branschens it-stöd för tillgångsförvaltning av broar, tunnlar och ett flertal andra broliknande konstruktioner. Där kommer du exempelvis ansvara för att följa upp att data för såväl nya som ombyggda byggnadsverk dokumenteras i managementsystemet BATMAN. Du kommer även ha kollegor inom din egen enhet som är nationella samordnare för broar och tunnlar i övriga Sverige. I tjänsten ingår även att tillsammans med andra delar av verksamheten och externa användare fånga behov av utveckling och förbättring av system och arbetssätt. Som en del i förvaltningen av våra arbetssätt ska du bland annat bidra till att vi tillämpar gemensamma rutiner och arbetar på ett enhetligt sätt över landet. Arbetsuppgifter av administrativ karaktär som förekommer är bland annat upprättande av skriftliga rapporter, konsekvensbeskrivningar, verksamhetsplanering och budgetarbete. Du kommer även delta i olika utrednings- och utvecklingsprojekt. Övrig information Har du frågor gällande tjänsten är rekryterande chef tillgänglig under vecka 28 samt fr o m vecka 33. I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Vi planerar att hålla digitala intervjuer den 12/9 och den 15/9. Tjänstens placeringsort är Luleå, Skellefteå, Sundsvall, Härnösand eller Umeå. Vill du ha en flexibel vardag med möjlighet att arbeta hemifrån? I den här rollen kan du jobba på distans upp till två dagar i veckan. #LI-Hybrid Anställningen säkerhetsprövas utan placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen, som genomförs i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen (2018:585).  Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! Kvalifikationer Vem är du? I den här rollen får du möjlighet att visa din styrka i att samarbeta och din förmåga att skapa och vårda goda relationer. Med din kommunikativa skicklighet bygger du tillit och förtroende och med ditt engagemang och dina ledaregenskaper samlar du teamet och driver arbetet framåt. Du är en person som inte bara levererar resultat utan också inspirerar andra och bidrar till en framgångsrik och utvecklande arbetsmiljö. Din analytiska problemlösningsförmåga, noggrannhet och förmåga att se samband och helheter lägger grunden till en framgångsrik tillgångsförvaltning. För att trivas i rollen behöver du vara strukturerad och självgående, med förmågan att hantera nya utmaningar på ett fokuserat och metodiskt sätt. Vi söker dig som har en universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp (120p) inom bygg och anläggning eller annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig har flera års relevant erfarenhet av arbete med broar som uppdragsledare, projektledare eller liknande ledande position har aktuella kunskaper inom entreprenadjuridik och upphandling har arbetat med verksamhetsplanering, budget, prognoser och ekonomisk uppföljning kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska har goda kunskaper i engelska har körkort för personbil Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med Trafikverkets it-system för förvaltning av broar och tunnlar, BATMAN har erfarenhet av statlig och/eller kommunal verksamhet har erfarenhet av att driva ett systematiskt förbättringsarbete Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen. Inom verksamhetsområde Underhåll ansvarar vi för leveransen av säkra och tillgängliga vägar och järnvägar. Genom att förvalta, underhålla och utveckla det befintliga och framtida väg- och järnvägssystemet lägger vi grunden för näringslivets godstransporter och miljoner människors resande - varje dag, året om. Kompetensutveckling står högt på vår agenda, oavsett vilken roll du har eller var du befinner dig i yrkeslivet. Hos oss gör du skillnad! På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

2 juli 2025
Sista ansökan:
26 augusti 2025
Servicetekniker till Siemens i Kiruna
Siemens AB
Distributionselektriker

Är du tekniskt nyfiken, gillar att lösa problem och vill göra skillnad? Nu söker vi på Siemens Smart Infrastructure en servicetekniker inom fastighetsautomation till vårt team i Kiruna! Vi kombinerar den fysiska och digitala världen för energisystem, byggnader och industrier. Har du redan den spetskompetens som behövs eller är du en ny talang med viljan och drivet att bli vår framtida expert på Fastighetsautomation? Sök till oss på Siemens! Hos oss får du jobba nära kunder med allt från felsökning och driftsättning till programmering och underhåll av våra system. Du planerar dina dagar själv, men har alltid backup från ett hjälpsamt gäng kollegor. Oavsett om du är erfaren eller ny i branschen ser vi till att du får en bra start med introduktion, utbildning och handledare. Du kommer vara en viktig del i vårt team, där du tillsammans med andra tekniker, projektledare, säljare och support utvecklar och underhåller våra kundrelationer. Vi tror att du: • Har intresse för teknik och har en bakgrund inom el, automation eller VVS. • Har kunskap kring programmering av fastighetsautomationssystem och integration av de vanligast förekommande systemen. • Är intresserad och känner dig bekväm med de IT-relaterade delarna. • Gillar kundkontakt och trivs med att ta ansvar.  • Har B-körkort och kan kommunicera på svenska och engelska.  • Är nyfiken på ny teknik och vill bidra till energieffektiva lösningar. Om du inte uppfyller alla punkter, sök ändå! Vi värdesätter din inställning, drivkraft och vilja att utvecklas. Vad får du? Ett flexibelt jobb där du kan påverka din arbetsdag, bra förmåner som friskvård, arbetstidsförkortning och tjänstebil och inte minst ett meningsfullt arbete för en hållbar framtid. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande! Frågor? Hör av dig till Jan Ågren (rekryterande chef) på [email protected] för frågor om rollen och till Ellen Ahlberg (ansvarig rekryterare) på [email protected] för frågor om rekryteringsprocessen. Observera att återkoppling kan dröja något under semesterperioden.  Välkommen till Siemens önskar Jan med kollegor! Då vi arbetar inom säkerhetsbranschen begär vi utdrag från Rikspolisstyrelsens misstanke- och belastningsregister.

2 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Juniora administratörer till Swedbank!
Professionals Nord Rekrytering AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Vill du ha ett meriterande jobb på en arbetsplats med spännande arbetsuppgifter, bekväma arbetstider och goda utvecklingsmöjligheter? Då ska du läsa vidare! Just nu söker Swedbank medarbetare till avdelningen Operation Task Force för en meriterande och samhällsnyttig roll inom bankvärlden där du får arbeta med att motverka penningtvätt. Tidigare erfarenhet av liknande arbete är inget krav utan som ny i rollen ges du den utbildning du behöver. Är du intresserad? Skicka in din ansökan redan idag då urval kommer ske löpande! Information om tjänsten Swedbanks avdelning Operation Task Force (OTF) fortsätter växa och behöver därmed ytterligare medarbetare som vill vara med på resan framåt. Öppen, enkel och omtänksam är värdeord som genomsyrar Swedbanks organisation. Här får du en arbetsplats där bekväma arbetstider, gemenskap och personlig utveckling är en självklarhet! Som medarbetare inom OTF kommer du att sitta i Swedbanks kontor i Furunäset, Piteå, tillsammans med många härliga kollegor. För att du ska känna dig trygg i din nya roll kommer du inledningsvis få en gedigen introduktionsutbildning och under din anställningstid har du alltid handledare nära till hands. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Swedbank under minst 6 månader. Det finns goda möjligheter till förlängning därefter. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Swedbanks önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till: [email protected] Arbetsuppgifter Du arbetar med datorn som främsta verktyg och hjälper banken att motverka penningtvätt. Avdelningen OTF arbetar uppdragsbaserat vilket innebär att arbetsuppgifterna kan variera beroende på uppdrag. Kundkännedom är avdelningens främsta uppdrag och innebär bland annat att digitalt samla in samt granska information om bankens kunder. Beroende på uppdrag kan kundkontakt förekomma genom mail eller över telefon. Arbetstiderna är förlagda måndag-fredag under kontorstider. För detta uppdrag krävs ett utdrag ur belastningsregistret, vi rekommenderar dig därför att beställa det redan vid ansökan via länken: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/blanketter---kontrollera-egna-uppgifter/  Observera att brevet sedan ska skickas oöppnat till: Professionals Nord, Fanny Skott Smedjegatan 10, 972 33 Luleå Observera att en kreditupplysning kommer göras på kandidater som går vidare för anställning. Vi söker dig som: Vill ha ett meriterande arbete inom administration med bekväma arbetstider. För denna tjänst kommer personlig lämplighet väga tyngre än tidigare erfarenhet. För att bli framgångsrik i rollen hos OTF behöver du besitta en god samarbetsförmåga och arbeta lösningsfokuserat. Då OTF är en uppdragsbaserad avdelning är det av stor vikt att du som person är flexibel och nyfiken på att testa nya uppgifter. Om du identifierar dig med Pippi Långstrumps talesätt "Det har jag aldrig provat förut, så det klarar jag helt säkert!" är du sannolikt den vi söker. Tidigare erfarenhet av administration, service eller ett intresse för bank/finans är meriterande, men inte ett krav för tjänsten. OBS. För denna roll väger personlig lämplighet tyngre än tidigare erfarenhet, så tveka inte på att ansöka. START: 1 september OMFATTNING: Heltid STAD: Piteå URVAL: Sker löpande KONTAKT: Fanny Skott Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

2 juli 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025