Produktionschef till underhåll förädlingen
Luossavaara-Kiirunavaara AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Job Posting End Date / last application date: 2025-08-17 Vill du vara med och inspirera i ett värderingsdrivet företag? Välkommen att leda och hjälpa i en viktig roll i vår högteknologiska gruv- och mineralkoncern. Vi söker nu en Produktionschef till underhåll inom förädlingen i Malmberget. Din Roll I den här rollen planerar och leder du medarbetare i deras dagliga arbete enligt våra mål. Du har hand om allt från arbetsmiljö, ekonomi och personal till att tillse så anläggningar och installationer uppfyller gällande lagar och förordningar. Du utvecklar system och rutiner. Med ansvar för hela operativa underhållet har du en betydande roll i att motivera och hjälpa medarbetarna och säkerställa en välmående kultur. Det här har du med dig Gymnasieutbildning Utbildning eller erfarenhet inom chefskap/ledarskap är meriterade Goda kunskaper inom IT Erfarenhet från gruvindustrin är meriterande B-körkort Flytande svenska i tal och skrift Du gillar människor, är närvarande i verksamheten, tar stort ansvar och är trygg i rollen som ledare. Du motiveras av att lyfta och leda människor. Du har ett organisatoriskt öga och lätt för att prioritera och strukturera dina arbetsuppgifter. Du är målmedveten, har god problemlösningsförmåga och har ett fokus på att samarbeta och samverka med andra människor eller grupper för att uppnå gemensamma mål. Du ska ha viljan att utveckla ditt eget ledarskap och du kommer få ledarskapsutbildning och stöd i din roll.  Det här får du Inom LKAB anser vi att en fungerande kombination mellan jobb och privatliv är en nyckel för att vara ett attraktivt och hållbart företag! Belöningsprogram​ Fri träning på LKAB:s egna gym samt hos våra samarbetspartners på verksamhetsorterna i Norrbotten​ Friskvårdsbidrag och studiestöd samt tillgång till konstförening, fritidsförening, fjällstugor och familjeaktiviteter ​ Förstärkt föräldrapenning med upp till 90 procent av din ordinarie lön i upp till sex månader (efter anställning i ett år) ​ Hjälp och stöd vid sjukdom eller i frågor om arbetsmiljö, hälsa, friskvård och rehabilitering ​ Ersättning för tandvård samt skydds- och terminalglasögon​ Möjlighet att ansöka om stipendier vid studier både för dig och dina barn ​ Möjlighet att ansluta sig till vårt pensions- och försäkringsprogram med förmånliga priser Övrigt Start: Enligt överenskommelse Plats: BUV/MK3, Malmberget Omfattning: Heltid, dagtid För mer information om tjänsten får du gärna kontakta Tf Sektionschef Simon Wallgren, [email protected] telefon: 070-603 61 77 Varmt välkommen med din ansökan! Facklig kontakt: Katarina Paganus, Unionen, 0970-762 98 Annika Taavoniku, SACO-klubben, 0970-795 32 Annica Kaati, Ledarna, 0970-767 65 About LKAB LKAB is an international mining and minerals group with northern Sweden as its base and the whole world as its workplace. We lead the way towards carbon-free production and we do it together - in an open, warm and safe work environment with technology and development in focus. We welcome challenges, innovative ideas and initiative, always with equality and diversity in focus.   Do you work at LKAB today but are interested in a new role? Then we would like you to submit your application via our internal career page. Log in to your Workday account and go to "Jobs Hub", where you can search for all available jobs and send your application.   Prior to recruitment, LKAB has considered recruitment channels and marketing. We kindly but firmly decline all contact from media marketers, recruitment sites and the like.

30 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Försäkringsutredare inom Omvårdnadsbidrag och Merkostnadsersättning i Luleå
Försäkringskassan
Socialförsäkringshandläggare

Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Du blir en del av ett team som arbetar tillsammans mot gemensamt uppsatta mål. Här värdesätts din förmåga att arbeta strukturerat och effektivt för att driva ditt arbete framåt. Utredningar, analyser och kundkontakt Som försäkringsutredare är du medarbetare i staten med uppdraget att utreda så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. När du arbetar med omvårdnadsbidrag har du kontakt med föräldrar som har barn med behov av särskild vård på grund av en sjukdom eller funktionsnedsättning. I ditt arbete inom merkostnadsersättning har du kontakt med personer som exempelvis kan behöva hjälp med merkostnader för den dagliga livsföringen på grund av funktionsnedsättning. I arbetet gör du bedömningar genom kvalificerade utredningar och analyser av underlag, framförallt läkarutlåtanden. Du lägger därefter fram förslag till beslut som tas av särskilt utsedda beslutsfattare. Kontakten med individerna sker via telefon och skriftligt. Du inhämtar information och samarbetar med bland annat hälso- och sjukvården och kommunen. Som försäkringsutredare hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer högre krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har ett högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • är trygg och förtroendeingivande, även i belastade situationer • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat   • har ett systematiskt och noggrant arbetssätt • kan förstå och analysera komplexa frågor • har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift • har god förmåga att använda datorn som arbetsverktyg. Det är meriterande om du • har arbetat med utredningar och fattat beslut som påverkat individer • har goda kunskaper om hur man professionellt möter människor i olika livssituationer • har kunskaper om olika typer av funktionsnedsättningar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt Ett antal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort: Luleå. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Fredrik Söderberg, 010-114 27 13, Torsten Hedlund, 010-111 59 74, Dimitrios Siotis, 010-114 33 87, Nils Fridell, 010-111 25 59, Annika Rolfs, 010-112 86 15, Cecilia Sandberg, 010-11 647 40 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Emma Månsson, [email protected], 010-111 34 24, Maria Hjelmnér, [email protected], 010-114 08 92, Sara Norberg, [email protected], 010-113 44 07, Jenny Boberg Asplund, [email protected], 010-113 45 18 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Åsa Malm, 010-118 31 38 eller Isabella Alemam, 010-113 10 56, Saco-S: Freja Buzzi, 010-114 02 35, Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 7 augusti 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.

30 juni 2025
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Underhållsingenjör till förädlingen
Luossavaara-Kiirunavaara AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Job Posting End Date / last application date: 2025-08-17 Som underhållsingenjör ingår du i ett team som ansvarar för maskinunderhållet och kommer att få stor påverkan på vår väg in i framtiden. Är du en nyfiken person som vill utvecklas i en dynamisk miljö och som trivs med att samarbeta för att hitta lösningar? Då kan denna roll vara rätt för dig! Framtidens viktigaste jobb  Vi vill leda omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. Och på samma sätt som vi vill förändra världen, vill vi utveckla alla som är med oss på resan, personligt och professionellt. Vill du vara med och forma framtiden för världens gruv- och mineralindustri?   Din roll Som underhållsingenjör inom maskinunderhållet kommer du arbeta med leda den strategiska utvecklingen av underhållet i våra förädlingsverk. Du kommer vara en nyckelperson i arbetet med att öka driftsäkerhet och tillgänglighet. I arbetsuppgifterna ingår även att utveckla och samordna underhållsstopp där en mängd entreprenörer och interna kompetenser ingår samt hantera övergripande avtalsfrågor.   Det här har du med dig Vi söker dig som är ansvarstagande, analytisk och har ett starkt teknikintresse. Du trivs med att samarbeta med olika typer av människor och har lätt för att anpassa dig i både självständigt och teamorienterat arbete. Du är strukturerad, tar initiativ och har en naturlig drivkraft att utveckla både dig själv och verksamheten. Vi förväntar oss att du har: Civil- eller högskoleingenjörsexamen, gärna inom maskinteknik eller motsvarande. B-körkort är ett krav för alla tjänster på LKAB. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Meriterande: Vana att arbeta med datastyrda underhållssystem och uppföljningar. Erfarenhet från processindustri eller liknande verksamhet. Det här får du Belöningsprogram​ Fri träning på LKAB:s egna gym samt hos våra samarbetspartners på verksamhetsorterna i Norrbotten​ Friskvårdsbidrag och studiestöd samt tillgång till konstförening, fritidsförening, fjällstugor och familjeaktiviteter ​ Förstärkt föräldrapenning med upp till 90 procent av din ordinarie lön i upp till sex månader (efter anställning i ett år) ​ Hjälp och stöd vid sjukdom eller i frågor om arbetsmiljö, hälsa, friskvård och rehabilitering ​ Ersättning för tandvård samt skydds- och terminalglasögon​ Möjlighet att ansöka om stipendier vid studier både för dig och dina barn ​ Möjlighet att ansluta sig till vårt pensions- och försäkringsprogram med förmånliga priser Övrig information Start: Enligt överenskommelse. Placeringsort: Gällivare Omfattning: Heltid, dagtid. För mer information om tjänsten vänligen kontakta Tf Sektionschef Simon Wallgren [email protected] alt. 070-603 61 77 Fackliga kontaktpersoner Malmberget/Luleå: Unionen Södra Katarina Paganus, 0970-762 98 SACO-klubben Södra – Annika Taavoniku, 0970-795 32 Ledarna Södra – Johanna Dahlin 010-144 50 16 About LKAB LKAB is an international mining and minerals group with northern Sweden as its base and the whole world as its workplace. We lead the way towards carbon-free production and we do it together - in an open, warm and safe work environment with technology and development in focus. We welcome challenges, innovative ideas and initiative, always with equality and diversity in focus.   Do you work at LKAB today but are interested in a new role? Then we would like you to submit your application via our internal career page. Log in to your Workday account and go to "Jobs Hub", where you can search for all available jobs and send your application.   Prior to recruitment, LKAB has considered recruitment channels and marketing. We kindly but firmly decline all contact from media marketers, recruitment sites and the like.

30 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Säljare Coop Lappgatan
Coop Norrbotten Ekonomisk Fören
Butikssäljare, dagligvaror

Är du en serviceinriktad person som älskar försäljning? Då kan du vara rätt person för oss! Vi söker dig som är positiv, driven och brinner för att ge våra kunder branschens bästa kundbemötande. Kunden i våra butiker ska mötas av trevlig personal, bra varor till bra priser, matinspiration och intressanta händelser. Som säljare är du butikens ansikte utåt och på ett professionellt sätt ger du våra kunder den bästa servicen samtidigt som du sprider glädje och energi. För att lyckas i rollen som säljare hos oss ser vi att du är ambitiös, ansvarstagande, trivs i ett högt arbetstempo och drivs av nya utmaningar. Du är en lagspelare av rang och tillsammans överträffar vi kundernas förväntningar. Arbetet är varierande och innehåller alla typer av arbetsuppgifter som förekommer i butik, såsom varupåfyllning, försäljning, kassaarbete och kundservice. Vi har öppet när våra kunder vill handla, därmed kan arbetstiderna variera – dag, kväll samt helg. FörmånerSom anställd hos Coop Norrbotten har du många olika förmåner. Vi erbjuder till exempel 10 % lojalitetsrabatt varje månad på det mesta du handlar i våra butiker och online och upp till 3000 kronor i friskvårdsbidrag varje år. Vi erbjuder också kaffe, te och frukt i personalrummet samt idrottsbiljetter till en rad olika evenemang. - Erfarenhet och kompetens inom detaljhandelsförsäljning är meriterande - Erfarenhet och kompetens inom serviceyrken är meriterande - Flerspråkig och erfarenhet/intresse av olika kulturer är meriterande Det är betydelsefullt att du har ett genuint intresse för mat, service och försäljning. Du trivs med att arbeta i grupp och bidrar till att skapa ett bra arbetsklimat. Vidare gillar du att arbeta i ett högt tempo och kan hantera stressiga miljöer. Tjänsten är tillsvidare på 26h/vecka. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi ser framemot din ansökan! Coop Norrbotten är en detaljhandelsdrivande förening ägd av ca 142 500 medlemmar i Norrbotten. Föreningen har 42 butiker/stormarknader, ca 740 årsanställda samt en bruttoomsättning på ca 2,7 miljarder kronor. Butiker finns från Katterjåkk i norr till Piteå i söder. Servicekontoret finns på Storheden i Luleå. Coop Norrbotten är en av Norrbottens största arbetsgivare med många utmanande jobb. Vi är inne i en spännande förändringsresa för att kunna möta framtidens matkunder lika bra och lika naturligt i våra fysiska butiker som på Coop.se. Förändringen som pågår innebär extra många utmaningar, men även möjligheter. Och du är aldrig ensam. Är det någonting vi är extra stolta över så är det våra medarbetare. Genom att ha lyckats rekrytera många kompetenta medarbetare jobbar vi tillsammans mot framtiden. Coop är unikt! Det är lätt att tro att alla matbutiker är lika. Samma varor på hyllorna, samma kundvagnar och så kassan vid utgången. Men Coop är annorlunda eftersom vi ägs av våra 3,5 miljoner medlemmar. Det är vad som gör oss unika. Det ger oss också ett extra stort ansvar, men också extra stora möjligheter. Coop är en av Sveriges största arbetsgivare och vi drivs av uppgiften att ge alla tillgång till den goda maten. Vi är inne i en spännande förändringsresa mot att vara den goda kraften i mat-Sverige. Vi ska förenkla vardagen och ge alla tillgång till goda råvaror – något som är bra för både kropp, själ och vår miljö. Coop har länge levt i framkant och förverkligat vikten av ekologiskt tänkande. Vår fisk är certifierad, hönsen utsläppta och vårt egna varumärke Änglamark är utsett till Sveriges Grönaste Varumärke - men vår resa slutar inte där. Tillsammans med våra medarbetare arbetar vi varje dag tillsammans med våra kunder för att fortsätta vara bäst på hållbar utveckling och nu satsar vi ännu mer på att sprida matglädje och mer kärlek till bra råvaror. Tillsammans kan och ska vi bli den goda kraften i mat-Sverige! Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

30 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Driven Maskinmäklare till Maskinera.
Performiq AB
Företagssäljare

Tjänstebeskrivning & erbjudande Sedan starten maj 2022 har Maskinera visat ett otroligt resultat och deras expansionskurva pekar rakt upp. Därför söker dem nu fler Säljande Maskinmäklare i Norrbotten. I rollen som Maskinmäklare är du spjutspetsen i Maskineras organisation. Du spenderar större delen av dina dagar ute hos kunder samt i ditt hemmakontor. Med din tjänstebil och telefon som främsta arbetsredskap, prospekterar, kontaktar och besöker du nya samt existerande kunder dagligen. Du kommer ansvara över hela försäljningsprocessen från start till mål. Knyta och underhålla egna kunder och kontakter är något du lägger stor vikt på. Vi erbjuder dig: • Att vara en del av Maskineras extremt spännande expansionsresa. • En attraktiv lönemodell utan tak, fast grundlön + provision. • Stora utvecklingsmöjligheter inom vårt snabbt växande företag. • Ett flexibelt arbetssätt där du utgår från ditt hemmakontor. • Arbeta i en organisation där du har nära till beslut. • En möjlighet att ständigt utmanas och utvecklas för att uppnå din maximala potential. Arbetsuppgifter: • Prospektera och initiera kontakt med nya kunder. • Driva försäljningsprocessen framåt. • Att arbeta enligt uppsatta mål med syfte att bidra till ökad expansion och ökad kundnöjdhet. • Att skapa förtroendeingivande och rådgivande relationer till kunderna. • Underhålla din befintliga kundstock och arbeta med merförsäljning. • Dokumentera och Det här är ett självständigt arbete med stöd av kompetenta och drivna kollegor. Du kommer att vara ansiktet utåt och besitta en av det viktigaste rollerna i organisationen. Personprofil Det här är ett självständigt arbete med stöd av kompetenta och drivna kollegor. Du kommer att vara ansiktet utåt och besitta en av det viktigaste rollerna i organisationen. Personprofil: Vi tror att du besitter erfarenheter inom försäljning antingen B2B eller B2C och vill till ett bolag i ”startup” fasen. Du är resultatinriktad och älskar att arbeta utifrån filosofin ”frihet under ansvar”. Är du inte i säljbranschen idag kan du också passa in hos Maskinera, vi tror att din personlighet är allra viktigast! Vidare värdesätter vi om du: • Har ett stort driv, vilja och intresserad av försäljning. • Är social, utåtriktad och har hög energi. • Är en vinnarskalle och inte ger upp i första taget. • Är bekväm med att ta kontakt både över telefon och fysiska möten. • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Övrigt Start: Enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid. Arbetsplats: Hemifrån. Arbetstider: Kontorstider, flextider. Plats: Region Norrbotten. Företagspresentation Maskinera lanserades den 9.e Maj 2022 och är nätauktionstjänsten som skapar ett cirkulärt liv för begagnade kvalitetsmaskiner. På Maskinera handlar det om att ta fram en renodlad digitaltjänst där maskiner och kunden står i centrum, effektivisera moment och processer och ta ansvar för ett mer hållbart handlade. Kundfokus, teamwork och viljan att ständigt utvecklas är drivkraften som tar Maskinera framåt. Tillsammans med expertis och nyfikenhet kring både maskiner och kvalitet, skapas en marknadsplats som möjliggör att begagnade maskiner, nyttofordon och verktyg hamnar i rätt händer.

30 juni 2025
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Driven Maskinmäklare till Maskinera.
Performiq AB
Företagssäljare

Tjänstebeskrivning & erbjudande Sedan starten maj 2022 har Maskinera visat ett otroligt resultat och deras expansionskurva pekar rakt upp. Därför söker dem nu fler Säljande Maskinmäklare i Norrbotten. I rollen som Maskinmäklare är du spjutspetsen i Maskineras organisation. Du spenderar större delen av dina dagar ute hos kunder samt i ditt hemmakontor. Med din tjänstebil och telefon som främsta arbetsredskap, prospekterar, kontaktar och besöker du nya samt existerande kunder dagligen. Du kommer ansvara över hela försäljningsprocessen från start till mål. Knyta och underhålla egna kunder och kontakter är något du lägger stor vikt på. Vi erbjuder dig: • Att vara en del av Maskineras extremt spännande expansionsresa. • En attraktiv lönemodell utan tak, fast grundlön + provision. • Stora utvecklingsmöjligheter inom vårt snabbt växande företag. • Ett flexibelt arbetssätt där du utgår från ditt hemmakontor. • Arbeta i en organisation där du har nära till beslut. • En möjlighet att ständigt utmanas och utvecklas för att uppnå din maximala potential. Arbetsuppgifter: • Prospektera och initiera kontakt med nya kunder. • Driva försäljningsprocessen framåt. • Att arbeta enligt uppsatta mål med syfte att bidra till ökad expansion och ökad kundnöjdhet. • Att skapa förtroendeingivande och rådgivande relationer till kunderna. • Underhålla din befintliga kundstock och arbeta med merförsäljning. • Dokumentera och Det här är ett självständigt arbete med stöd av kompetenta och drivna kollegor. Du kommer att vara ansiktet utåt och besitta en av det viktigaste rollerna i organisationen. Personprofil Det här är ett självständigt arbete med stöd av kompetenta och drivna kollegor. Du kommer att vara ansiktet utåt och besitta en av det viktigaste rollerna i organisationen. Personprofil: Vi tror att du besitter erfarenheter inom försäljning antingen B2B eller B2C och vill till ett bolag i ”startup” fasen. Du är resultatinriktad och älskar att arbeta utifrån filosofin ”frihet under ansvar”. Är du inte i säljbranschen idag kan du också passa in hos Maskinera, vi tror att din personlighet är allra viktigast! Vidare värdesätter vi om du: • Har ett stort driv, vilja och intresserad av försäljning. • Är social, utåtriktad och har hög energi. • Är en vinnarskalle och inte ger upp i första taget. • Är bekväm med att ta kontakt både över telefon och fysiska möten. • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Övrigt Start: Enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid. Arbetsplats: Hemifrån. Arbetstider: Kontorstider, flextider. Plats: Region Norrbotten. Företagspresentation Maskinera lanserades den 9.e Maj 2022 och är nätauktionstjänsten som skapar ett cirkulärt liv för begagnade kvalitetsmaskiner. På Maskinera handlar det om att ta fram en renodlad digitaltjänst där maskiner och kunden står i centrum, effektivisera moment och processer och ta ansvar för ett mer hållbart handlade. Kundfokus, teamwork och viljan att ständigt utvecklas är drivkraften som tar Maskinera framåt. Tillsammans med expertis och nyfikenhet kring både maskiner och kvalitet, skapas en marknadsplats som möjliggör att begagnade maskiner, nyttofordon och verktyg hamnar i rätt händer.

30 juni 2025
Sista ansökan:
29 juli 2025
LTU Business rekryterar Förändringsledare
AxÖ Consulting AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Förändringsledare i organisationer och regioner Placeringsort: Luleå eller Skellefteå Vill du vara med och driva förändring i en region där framtiden formas just nu? Vi söker en engagerad och strukturerad förändringsledare som vill spela en nyckelroll i att få samverkan att fungera – i både stora samhällsprocesser och i mer fokuserade utvecklingsuppdrag. Med fler kunder inom offentlig sektor och en växande efterfrågan på stöd i komplexa förändringsresor söker vi nu dig som vill bidra där det händer mest. Vår region är mitt i en av Europas mest omfattande industriella och samhälleliga omställningar – och tempot är högt även hos våra kunder.   Hos oss får du - Leda workshops och processer med designdrivna metoder som tjänstedesign och design thinking för att skapa engagemang och delaktighet. - Processleda samverkansinitiativ mellan företag, forskare och offentliga organisationer för att säkerställa samarbete och gemensam utveckling. - Omvandla insikter från workshops till strategiska underlag, som affärsmöjligheter, processförbättringar och innovationsplaner. - Genomföra analyser, omvärldsspaningar och förstudier för att identifiera nya trender och möjligheter. Som förändringsledare på LTU Business blir du en del av ett dynamiskt team som består av både erfarna experter och talanger i början av karriären. Tillsammans arbetar vi med att bygga långsiktiga relationer med våra kunder genom att identifiera behov, utmana deras tankesätt och skapa förändring som leder till hållbara lösningar och positiva effekter över tid. Du får möjlighet att arbeta med en bred portfölj av projekt, från regionala utvecklingssatsningar till kortare kommersiella uppdrag. I de flesta fall kommer din roll att involvera någon form av processledning och workshopfacilitering med fokus på att kartlägga utmaningar, skapa samsyn och utrymme för kreativitet så nya idéer och lösningar kan komma fram. Beroende på dina intressen och hur du vill arbeta, finns det möjligheter att fördjupa dig inom specifika områden eller bredda din kompetens genom en varierad portfölj av uppdrag. Hos oss kan du välja en fokuserad karriärväg eller njuta av den dynamik som följer med att varje dag erbjuder nya utmaningar.    Vi söker dig som: - Är erfaren inom processledning och facilitering, med förmåga att leda allt från små gruppövningar till större workshops. - Har en akademisk examen, exempelvis inom industriell ekonomi, ekonomi, tjänstedesign, systemvetenskap eller liknande. - Har ett designdrivet förhållningssätt till utmaningar och kan använda metoder från till exempel tjänstedesign för att skapa struktur och kreativitet i grupper. - Är van vid att samarbeta med aktörer från olika sektorer och bygga långsiktiga relationer. - Är analytisk och strategisk, med en förmåga att skapa värde utifrån insikter och identifierade behov. Som person är du: - Nyfiken och framtidsorienterad: Du drivs av att utforska nya möjligheter och perspektiv. - Kommunikativ och pedagogisk: Du kan förmedla komplexa idéer på ett enkelt och inspirerande sätt. - En facilitator och inspiratör med hög samarbetsförmåga: Du har förmågan att engagera och få med dig människor i processer. - Flexibel och anpassningsbar: Du trivs i en miljö där förändring är en naturlig del av vardagen. - Resultatorienterad: Du har ett starkt fokus på att skapa värde för kunder och organisationer.   Vad vi erbjuder dig På LTU Business arbetar vi för hållbar tillväxt i norra Sverige och ditt arbete hos oss kommer att vara fyllt av positiv energi och framåtanda. Vi skapar möjligheter inte bara för våra kunder och samhället, utan även för dig som medarbetare. Vi lyssnar på dina idéer och erbjuder en plattform där du kan utforska nya riktningar i din karriär och tillsammans forma en arbetsdag som passar dig. Här blir du en uppskattad medlem i ett entreprenöriellt team med en rikedom av perspektiv och erfarenheter. Vårt team består av både nyexaminerade talanger och erfarna affärsutvecklare som har startat bolag, varit vd:ar, erfarna konsulter och de som suttit i bolagsstyrelser. Vi strävar efter att skapa arbetsgrupper som möjliggör ett ömsesidigt utbyte av kunskap. Som arbetsgivare värnar vi om en stark gemenskap, delaktighet, omtanke och ömsesidigt förtroende. Alla medarbetare bjuds in att delta i vår affärsplanering och företagsutveckling. Vi har även bildat flera sociala grupper som arrangerar gemensamma sportaktiviteter, after works och utflykter, vilket stärker vår gemenskap och gör arbetslivet roligare. Vi blev 2024 utsedda till det fjärde bästa småföretaget i den stora medarbetarundersökningen ”Great Place to Work”. Ett betyg från våra medarbetare som vi är väldigt stolta över och kommer fortsätta att jobba för att bibehålla och utveckla. Kom och bli en del av LTU Business där vi tillsammans skapar framtidens möjligheter och framgångar.   Ansökan Urvalsprocessen sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt dock senast 30 augusti. Vi har begränsad tillgänglighet under semesterperioden (V 28 – V 31). Skicka gärna ett sms så återkommer vi. Ansökan endast via länk intill. Kontaktpersoner för mer information: Maria Josefsson, Rekryteringskonsult, AxÖ Consulting: 070-842 23 35 Johan Bergström, Konsultchef, LTU Business: 070-218 59 19   Varmt välkommen med din ansökan! AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

30 juni 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Sport & Butikskoordinator - Vikariat
Lapland Resorts AB
Inspicienter och scriptor m.fl.

Om rollen Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat operativt arbete i sportshop och uthyrning, koordinering, utveckling och försäljning av aktiviteter samt butiksförsäljning och uthyrning. Hålla dig uppdaterad för utvecklingar av funktion av system, schemaläggning och planering, arbetsledning av avdelningarnas medarbetare. Om dig Som person är du ansvarsfull, engagerad och driven. Du har en strävan efter att utveckla och optimera såväl försäljningsytor som dagliga rutiner och den operativa driften. Du har god förmåga att prioritera och du värdesätter ett varierat arbete med varierade arbetsuppgifter. Kvalifikationer Gymnasieutbildning Körkort Arbetslivserfarenhet inom området sportbutik, uthyrning, aktiviteter etc. Meriterande – områdes/lokalkännedom, arbetslivserfarenhet av Björkliden eller Riksgränsen sportshop specifikt. Om oss Lapland Resorts AB är navet inom turism- och skidanläggningsverksamheten i Norra Sverige. Vi är en hotellkedja med fokus på natur- och skidturism samt konferenser och event. Vårt mål är att ge våra gäster en helhetsupplevelse med bästa service, det bästa boendet och spännande aktiviteter. Våra anläggningar är de naturliga samlingspunkterna för fjällvandrare, fiskare och skidåkare. Besök gärna laplandresorts.se för mer information. Anställningsform: Vikariat – t.o.m 30/6 2027 Omfattning: 100% Placeringsort: Björkliden eller Riksgränsen Tillträde: enl. överenskommelse Boende: Personalboende finns att tillgå Sista ansökningsdag: Rekrytering sker löpande, vänta inte med din ansökan! Vid frågor, kontakta gärna Butikschef Magnus Stålnacke – [email protected]

30 juni 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Driven utbildningsledare till Yrkeshögskola i Luleå
Handelsakademin i Göteborg AB
Övriga utbildare och instruktörer

Arbetsplatsbeskrivning NBI/Handelsakademin är en av de ledande Yrkeshögskolorna i Sverige med Yrkeshögskolor i Malmö, Göteborg, Halmstad, Växjö och Luleå. I 30 år har vi bedrivit yrkesutbildningar och utbildat flera tusen personer inom Inköp, Logistik, IT/Tech, Ekonomi, Försäljning, Bygg- och Anläggning samt Handel mm. Vår strävan är att göra skillnad och ge människor en möjlighet att skapa sin framtid samt ge individer och företag den kompetens de behöver för att kunna växa och utvecklas. Våra utbildare är handplockade från arbetslivet för att kunna ge verklighetsförankrade utbildningar av hög kvalitet. Lång erfarenhet har också gett oss ett starkt nätverk och samverkan med arbetslivet runt om i Sverige. Vi söker nu en driven utbildningsledare till vår verksamhet i Luleå med passion för kompetensutveckling och projektledning. Våra utbildningsledare har en nyckelroll i verksamheten med ansvar för att driva, koordinera och kvalitetssäkra våra utbildningar samt att bygga nätverk och relationer med arbetslivet. Arbetsbeskrivning Som utbildningsledare ansvarar du för en eller flera utbildningar/klasser. Du är de studerandes kontaktperson, utbildarnas uppdragsgivare och verkställare i utbildningens ledningsgrupp. I ditt uppdrag kommer du framför allt att: Ansvara för planering och administration av utbildning. Ansvara för rekrytering och samarbete med utbildningskonsulter Ansvara för rådgivning och antagning av studerande Ansvara för relationer med företag för praktikplatser, ledningsgruppsarbete och avsiktsförklaringar Vara delaktig i utvecklingen av kursplaner Driva kvalitetsarbetet tillsammans med övriga utbildningsledare Kvalifikationer Vi söker dig med erfarenhet av och som trivs i rollen som projektledare med stor variation av arbetsuppgifter. Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat som utbildningsledare med erfarenhet av YH-utbildningar eller annan form av kompetensutveckling. Det är ett stort plus om du har ett bra regionalt nätverk inom arbetslivet. Vi ser gärna att du trivs med att skapa kontakter och känner dig bekväm i kontakt med arbetslivets företrädare och kan samverka med myndigheter. Du är intresserad av vad som händer inom arbetslivet och utbildningsbranschen. Du behöver ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift, engelska och Excel samt vara en god administratör. Du är ansvarsfull och planerar ditt arbete på ett effektivt sätt så att du håller tidsramar, fokuserar på resultat och är mån om att leva upp till satta kvalitetsmål. Som person är du utåtriktad, flexibel och stabil, du har lätt att anpassa dig till förändrade omständigheter och fokuserar på rätt saker. För att trivas i rollen är det viktigt att kunna samarbeta på ett bra sätt i team, att tycka om att underhålla och skapa nya kontakter samt vara intresserad av att stödja våra studerande. Du är serviceinriktad, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Vi erbjuder dig en verksamhet under tillväxt och en miljö med ambitiösa och engagerade kollegor runt om i Sverige. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med kollega i Luleå men även med våra övriga utbildningsledare på de andra orterna, som alla bidrar till ett gott arbetsklimat med en strävan att göra skillnad.

30 juni 2025
Sista ansökan:
7 september 2025
Intresseanmälan tekniker till Kiruna
Eltel Networks Infranet AB
Elektronikreparatörer och kommunikationselektriker m.fl.

Vill du bli en del av vårt team i Kiruna? Skicka din intresseanmälan idag! ⚡👷‍♀️⚒️ Eltel växer snabbt och vi får in fler affärer. Vi vill förstärka vår närvaro ytterligare i Malmfälten! Vi är alltid intresserade av att anställa nya tekniker till vårt kontor i Kiruna och ser gärna att du blir en del av vår kandidatpool! Varför ska jag välja Eltel som arbetsgivare? Vi erbjuder dig en trygg och välfungerande arbetsplats med härliga och kompetenta kollegor. Vi är ett sammansvetsat team i norr som jobbar både självständigt och tillsammans. Här erbjuds du ett varmt och lyhört ledarskap som tror på frihet under ansvar. Du rapporterar till Frans som värnar om sina medarbetare med trivsel högt upp på agendan. Hans ledarskap präglas av tydlighet, resultat och arbetsglädje. Han beskriver Kirunagänget som en liten familj med gemensamma frukostar och övriga trivsamma aktiviteter tillsammans. Dessutom erbjuder vi Kirunatillägg. En anställning hos Eltel innebär att du är med och bidrar till att säkra Sveriges kritiska infrastruktur. Våra kunder har alla samhällsviktiga funktioner och varje dag gör vi tillsammans att digitaliseringen och elektrifieringen blir till verklighet. Du kommer att få en stor variation i dina arbetsuppgifter tillsammans med mycket ansvar, och en möjlighet att hela tiden utvecklas inom befintliga och nya roller. Eltel är en trygg arbetsgivare med en lång och stolt erfarenhet från branschen. Vi finns över hela Sverige och är i stark tillväxt, särskilt inom förnybar energi. Som en del av Eltel kan du känna dig trygg med att vi ständigt har din säkerhet och arbetsmiljö i fokus med en tydlig nollvision för arbetsskador. Men det som gör att man stannar hos oss är en öppen arbetskultur med trevliga och duktiga kollegor som gör oss alla starkare tillsammans. Vad gör en tekniker på Eltel? Vi har olika tekniker roller här på Eltel, Fibertekniker, Servicetekniker & Järnvägstekniker. I stora delar kommer man att arbeta med att åtgärda stora som små fel i kommunikationssystemet. Man arbetar i många olika typer av miljöer. Allt från inomhus-, utomhusmiljö, vid järnväg, vid väg och i anslutning till fastigheter. Man tar emot arbetsorder från teamets produktionsplanerare eller projektör. Vi bedriver en dygnet-runt-service gentemot kund där det är viktigt att vi presterar snabbt, säkert och professionellt. Ens huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att identifiera och lösa kundproblem, installera och konfigurera ny utrustning. Man kommer att arbeta med en mängd olika tekniska utrustningar inom IP- och LAN-områdena, såsom routrar och switchar, samt andra typer av kundanläggningar och anslutningar. Exempel på arbetsuppgifter: - nyinstallation samt driftsättning av hårdvara så som routrar, switchar och accesspunkter - Felsöka och reparera - utföra fiberinstallationer - svetsa och blåsa fiber - konfigurera och mäta in den nya utrustningen - utföra funktionstest - installation och byggnation av fastighetsnät Som tekniker hos oss på Eltel kan beredskap eventuellt bli aktuellt, som är 4-5:e vecka och är löneförstärkande. Som person är du ansvarstagande och har ett kundfokus och du gör det som krävs för att lösa uppgiften och du drivs av att serva kunden på bästa sätt samtidigt som du agerar som Eltel's ambassadör. Du är självständig och har lätt för att kommunicera samt samarbeta både med kollegor och med kunder. För att lyckas i en roll som tekniker på Eltel är det viktigt att: - ha B-körkort för manuell växellåda - behärska svenska, både i tal och skrift, samt god förståelse i engelska - ha en slutförd gymnasieutbildning (gärna inom teknik eller el) Det är starkt meriterande om du är certifierade inom robust fiber och arbete på järnväg. Det är vidare meriterande med genomförd utbildning i Arbete på väg (nivå 1 och/eller 2). Även ESA och Heta arbeten är meriterande för denna tjänst. Det är vidare meriterande om du har el kunskap, då lättare el arbete kan förekomma i våra tjänster. Vi tror på visionen det du inte kan, kan vi lära dig! Det viktiga för oss är att vi hittar rätt person som passar in i teamet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet så var inte rädd att söka rollen om du inte uppfyller kraven! Har du ett CV eller andra dokument som du tror är relevanta får du gärna bifoga dem. Övrig informationAnnonsen är en intresseanmälan. Syftet är att jobba proaktivt för att hitta våra framtida stjärnor till vårt kontor i Kiruna. Kanske är det du? Våra tjänster är tillsvidareanställningar på heltid som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänsten är placerad i säkerhetsklass, därmed är grund för anställning är godkänd bakgrundskontroll (innefattar bland annat rättsliga tvister och ekonomisk status). Vi eftersträvar inkludering och mångfald och välkomnar därför alla sökande som kan vara med och bidra till detta! Har du frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Frans på [email protected]. Om du har frågor rörande rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsteamet på [email protected]. Varmt välkommen till oss! Eltel är den ledande leverantören av tjänster för kritisk infrastruktur. Vi designar, planerar, bygger och säkrar driften av el- och kommunikationsnätverk i hela Sverige på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter. Vi är stolta över att skapa värde för våra kunder och för samhället i stort – vi på Eltel kombinerar kunskap och kompetens med en praktisk inställning till arbete. Vi har ambitionen att vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och som vill ta ett samhällsansvar. Vi söker nu fler engagerade människor som vill bli en del av vårt företag. Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt andra försäljare av ytterligare tjänster kopplat till våra rekryteringar. Vi har upphandlat de tjänster vi behöver. Vid andra frågor; kontakta oss centralt på [email protected].

30 juni 2025
Sista ansökan:
31 december 2025