Vill du medverka till att ge information och vägledning inom en myndighet som verkar för trygghet och säkerhet i det svenska samhället? Då har du kommit rätt! Kontaktar du Plikt- och prövningsverket sker det via myndighetens kontaktcenter i Karlstad. Som handläggare inom kontaktcenter tillhör du enheten för personärenden och du blir en bland tretton kollegor varav fem jobbar i kontaktcenter. I Karlstad finns vi i nya och fina lokaler med bra möjligheter till parkering och ca 13 minuters promenad till centrum. Dina arbetsuppgifter Som handläggare inom kontaktcenter svarar du på frågor, ger information och vägleder totalförsvarspliktiga, sökande till polisutbildning och sökanden till de andra uppdrag myndigheten prövar för. Hantering av resor för mönstrande och prövande, administration och viss handläggning av enklare ärenden ingår även i arbetsuppgifterna. Kontaktcenter är också myndighetens växel vilket innebär en vägledning i allmänna frågor eller hänvisa till andra anställda. Arbetet sker självständigt men du kommer att ha ett nära samarbete med dina närmsta kollegor såväl som med andra funktioner inom myndigheten. Dina kvalifikationer Vi söker dig som har - En godkänd gymnasieutbildning - Några års erfarenhet av arbete inom kundtjänst via telefon och/eller annan serviceverksamhet - Stor vana vid att arbeta i olika datasystem för att söka, hantera och dokumentera information Det är meriterande om du har - erfarenhet av medborgarkontakter inom offentlig verksamhet Dina personliga egenskaper Du ska ha en god känsla för service och bemötande samtidigt som du förhåller dig till den sekretess som finns. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och trivs särskilt bra med kontakter via telefon. Som handläggare i kontaktcenter arbetar du i ett team och du måste gilla att jobba nära och tillsammans med andra. Det betyder att du måste vara flexibel och ha god samarbetsförmåga. Det är ibland ett växlande arbetsflöde vilket innebär att du är stresstålig och kan ge god service under olika omständigheter. Om anställningen Anställningen är tillsvidare men kan komma att inledas med sex månaders provanställning. På grund av verksamhetens karaktär kan du inte arbeta hemifrån, men vi hoppas att detta istället kan bidra till en tydligare uppdelning mellan arbete och fritid. Du har möjlighet att träna på arbetstid och erbjuds förmånligt friskvårdsbidrag. Vi erbjuder också föräldrapenningtillägg och upp till 35 semesterdagar beroende på ålder. Anställningen är säkerhetsklassad och vi gör därför en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrunder, erfarenheter och perspektiv för att spegla det samhälle vi verkar i. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan! Om oss Vi på Plikt- och prövningsverket arbetar för att göra Sveriges säkrare. Vår huvuduppgift är att mönstra, skriva in till grundutbildningen och registerföra personal i krigsorganisationen. Vi gör också tester och bedömningar åt andra myndigheter, till exempel Polisen och Försvarshögskolan. Kort sagt: vi ser till att rätt personer hamnar på rätt plats i totalförsvaret. Möt några av våra medarbetare – på vår webbplats hittar du filmer och intervjuer med några av oss!
Vill du skapa de bästa shoppingupplevelserna i en av Sveriges största klädkedjor? Bli vår nya butikssäljare! Om Cubus Hos Cubus är människor vår största styrka, och vi vet att framgång börjar med en bra arbetsmiljö. Vi är ett engagerat och sammansvetsat gäng som älskar att arbeta tillsammans för att skapa bra kundupplevelser varje dag. Du blir en viktig del av en välskött butik med ett engagerat team som hejar på dig och vill att du ska lyckas. Du kommer att få möjlighet att utvecklas inom försäljning och kundservice, samtidigt som du spelar en viktig roll för att nå butikens mål. Är detta du? Som butikssäljare på Cubus älskar du att umgås med kunder! Du är utan tvekan en skicklig säljare; alltid leende, tillgänglig och redo att skapa bra shoppingupplevelser för kunderna. Du trivs bäst med en varierad och rolig arbetsdag, där du tillsammans med teamet arbetar för att nå gemensamma mål. Du är noggrann med att utföra dina uppgifter på ett bra sätt, vare sig det handlar om att hålla butiken ren, hantera varor eller viktigast av allt, ta hand om kunderna. Du förstår sambandet mellan fysisk butik och nätbutik, och använder det aktivt för att möta kundens behov. Vi söker dig som: • Älskar att sälja • Gillar högt tempo • Samarbetar bra med andra • Är positiv och flexibel • Har stort intresse för kläder Är vi en bra match? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan i dag! Cubus är en av Nordens största modekedjor med 300 butiker i Norge, Sverige och Finland. Vi betonar garderobens viktigaste plagg, bra material och rimliga priser, vi erbjuder kläder för spädbarn, barn, kvinnor och män. Naturmaterial, moderna, bekväma passformar och bra funktion anpassad till alla årstider beskriver konceptet väl. På Cubus älskar vi tempo och strävar mot att skapa den perfekta shoppingupplevelsen, vi arbetar tillsammans och firar framgångar. Vårt mål är att erbjuda kundens favoriter, och vi uppnår detta eftersom vi har världens bästa kollegor! Cubus är en del av modekoncernen Varner som består av flera profilerade kedjor; Dressmann, Carlings, Bik Bok, Junkyard och Levi’s Store. Verksamheten omfattar för närvarande 6 nätbutiker och över 1200 fysiska butiker i Norge, Sverige, Finland och Island.
Om företaget Industrisupport är ett engagerat och lokalt förankrat bemannings- och rekryteringsföretag med hjärtat i Värmland och Närke. Vi har lång erfarenhet av att matcha rätt person med rätt arbetsplats inom industri, logistik och teknik. Vi söker dig som är tillgänglig för ett längre vikariat från början av Q4. Varmt välkommen med din ansökan! Dina arbetsuppgifter Som administratör hos oss får du en central roll i att hålla verksamheten smidig och välorganiserad. Du arbetar med att ta fram personaldokument, hantera tidrapporter och löneunderlag samt bidra i det löpande arbetet med löneekonomi. Du har också ansvar för inkommande och utgående post samt andra administrativa uppgifter som får vardagen att fungera. Det är en varierad roll där du får kombinera struktur, service och noggrannhet – och där din insats verkligen gör skillnad. Din profil Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och trivs i en roll där du får ta ansvar och arbeta självständigt. Du har ett öga för detaljer, gillar att ha ordning och reda, och tycker om att ge service – både internt och externt. Du är van att hantera flera uppgifter parallellt och har lätt för att prioritera. Skallkrav: • Erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom personal eller ekonomi • God datorvana och erfarenhet av Officepaketet, särskilt Excel och Word • Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift • Förmåga att arbeta strukturerat och självständigt Börkrav: • Erfarenhet av att arbeta med löner, tidrapporter eller avtalshantering • Erfarenhet av affärs- eller lönesystem (t.ex. Visma, Fortnox, Hogia eller liknande) • Erfarenhet från bemannings- eller konsultbranschen är meriterande • God samarbetsförmåga och ett serviceinriktat arbetssätt Om Industrisupport Industrisupport är sedan 1999 ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag med kunder och kontor på flera orter. Vi rekryterar och bemannar inom olika yrkesområden och jobbar med långa kontrakt på både kollektiv- och tjänstemannasidan. Många gånger kan ett uppdrag leda till fast anställning hos kunden. Vi har kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård och friskvårdsbidrag och vi ser till att människor får sin personliga utveckling i arbetslivet. Vi jobbar med löpande urval i rekryteringsprocessen så passa på att söka tjänsten redan idag. När du nu söker jobb hos oss är det viktigt att du i din CV bara tar med de referenser som du pratat med och som vet om att de finns med i din ansökan. Om du har frågor får du gärna ställa dem till ansvarig rekryterare på Industrisupport (se kontaktuppgifter nedan). Urvals- och drogtester kan förekomma i rekryteringens slutskede. Alla är välkomna att söka, men undvik information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexualliv i din ansökan. Detta har med GDPR att göra. Varmt välkommen till oss på Industrisupport!
Vi på ICA Supermarket i Töcksfors söker nu dig som vill vara med oss i vårat team. Om tjänsten: Som Butiksmedarbetare arbetar du med kundkontakt, lager, varuplock och i kassan. Vi prioriterar alltid kunden och ger ett kundbemötande som bidrar till servicekänsla och inspiration. Som person Du trivs med en utvecklande miljö och framåtanda då du aktivt kommer att arbeta med avdelningarnas utveckling. Som person tycker du om samarbete med dina medarbetare. Din ålder är helst över 18 år.
Din arbetsplats Verksamhetsområdet Barn, unga och familjehälsa finns i hela Värmland och består av familjecentraler, barnmorskemottagningar, barnavårdscentraler, ungdomsmottagningar, Första linjen unga, Logopedenheten och Barn- och familjestöd som består av Psykologmottagningen för Föräldra- och barnhälsovård, Föräldrastödsmottagningen samt Föräldrastödsteamet Tummen. Tillsammans ger vi hälso- och sjukvård till värmländska barn, unga och deras familjer med fokus på den förebyggande hälso-och sjukvården. Vår värdegrund vilar på barnkonventionen och alla människors lika värde. Värdegrunden är vår utgångspunkt i mötet med patienterna och i möten med varandra. Med detta i åtanke arbetar vi hälsofrämjande och förebygger ohälsa. Som vårdadministratör hos oss har du din placering på Barn- och familjestödsenheten i Karlstad men du ansvarar även för att serva andra enheter i verksamhetsområdet. Du jobbar 50% på Barn- och familjestöd och 50% mot området med fokus på Norra Värmland. Vi jobbar ständigt med att förbättra våra arbetssätt och utvecklas i en riktning där vi tillsammans bygger ett stabilt team i vårt verksamhetsområde. Dina arbetsuppgifter Eftersom flera av våra enheter använder TIK så är det i huvudsak andra arbetsuppgifter än diktatskrivning hos oss och du har en viktig serviceroll på våra mottagningar. Du bemannar telefontid för patienter och vårdgrannetelefoner, hanterar frånvaro, lägger tidbokschema och är en viktig stödfunktion för enhetschefer och för dina kollegor. Du har hand om remisshantering, skanning, begäran av journalkopior, post och bokning av patienter med mera. Arbetet är omväxlande och ställer krav på ett nära samarbete med övriga vårdadministratörer i teamet, i länet, enhetschefer och kollegor på de olika mottagningarna. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som är medicinsk sekreterare, läkarsekreterare eller medicinsk vårdadministratör. Erfarenhet i de system vi använder i Region Värmland såsom Cosmic, 1177, Vida, Raindance, LIV-katalogen mm är meriterande men inte ett krav. För att passa i rollen tror vi att du är en person som tar initiativ och uppnår resultat. Samarbete tillsammans med kollegor är en stor del av arbetet och vi ser därför att du trivs i att arbeta i team. Du har även förmågan att kunna kommunicera på ett tydligt sätt där du säkerställer att budskap når fram. Vi ser också att du är en person som är strukturerad där du kan planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper. Det kan förekomma resor i tjänsten, du behöver därför ha B-körkort. Varmt välkommen med din ansökan! Urval sker löpande. Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier. Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Om företaget Är du avancerad svetsare med eller utan licenser? Då är detta ett jobb för dig? Detta är till att börja med ett konsultuppdrag hos vår kund, som erbjuder dig en utvecklande arbetsplats med möjlighet att växa och utvecklas i din yrkesroll. Om du trivs och är duktig finns goda möjligheter till anställning hos kunden. Tycker du om att TIG-svetsa aluminium, så är detta ett jobb för dig! Dina arbetsuppgifter Du kommer att svetsa MIG/MAG och TIG i aluminium och rostfritt. Detaljerna kan vara stora och kraven är höga. Teamet är välkomnande och detta är en modern arbetsplats till både inredning och management. Din profil För att lyckas här behöver du tidigare yrkeserfarenheter inom svetsning och ritningsläsning. Du skall känna dig bekväm med att svetsa detaljer som kan komma att användas inom Försvaret. Erfarenhet av TIG-svetsning i aluminium är ett krav. Krav på svenska i tal och skrift samt svenskt medborgarskap. Bakgrundscheck och personlighetsanalys kan förekomma i denna rekrytering. Om Industrisupport Denna platsannons gäller en inhyrning, vilket innebär att den mest lämpade kandidaten anställs av IndustriSupport men utför sitt dagliga arbete hos kundföretaget. Kundföretaget ansvarar för arbetsledningen, medan IndustriSupport är arbetsgivare och ansvarar för personalen. Båda parterna samarbetar kontinuerligt för att säkerställa ett gemensamt arbetsmiljöansvar. Ofta leder inhyrning till en anställning hos kundföretaget. I slutskedet av rekryteringsprocessen kan urvals- och drogtester förekomma. Även kontroll i belastningsregistret kan förekomma. Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag! Har du frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten? Varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, vars kontaktuppgifter finns i annonsen.
Om företaget För kunds räkning söker vi en Montagechef till bolag med miljardomsättning. Just denna enhet är mindre, men utvecklingsmöjligheterna stora. Bolaget utvecklar, tillverkar och levererar utrustning till metallindustrin. På denna site finns konstruktions-, automations-, försäljnings-, service- och tillverkningsavdelningar. Ditt område blir inom produktion inklusive underhåll. Detta är en direktrekrytering och du blir direktanställd av vår kund i Karlstads-trakten. Dina arbetsuppgifter Ditt största verksamhetsområde är monteringen och där kommer du att arbeta med allt från rekrytering av kollektivanställda till att sy ihop komplicerade montage på andra sidan jordklotet. Du har möjlighet att få utbildningar och internationella kontakter. Resor blir ovanliga för din egen del, men dina underställda montörer kommer att resa i hela världen. Varje gång ett nytt projekt dragits i gång tar du in ytterligare ett trettiotal montörer från väl inarbetade leverantörer. Oftast handlar det om samma personer som på tidigare projekt. Du kommer även rekrytera montörer på fältet och då handlar det om firmor i hela världen. En stor del av ditt ansvar innebär att se till att du vet var material finns, att du har full koll på ritningar och montageprocessen, så att du kan hjälpa dina montörer när de har kört fast samt att du planerar montaget ute hos kund, följer upp FAT- och SAT-tester. Du ansvarar även för att attestera tider, kommunicera med ledningen och delta i interna möten m.m. Din profil Vi söker en strukturerad, trygg och ansvarsfull person till den här posten. Du skall ha erfarenhet av att leda stora montagearbeten och egen erfarenhet som montör, montageledare, arbetsledare, resemontör, underhållsmekaniker, underhållschef, FU-ledare eller liknande. Din förmåga att läsa och tolka ritningar skall vara på hög nivå och du skall ha erfarenhet av att på ett pedagogiskt sätt förmedla dessa till underställd personal samtidigt som du själv förutser eventuella problem och initierar åtgärder. Lämplig utbildning är yrkesskola med inriktning drift- och underhåll. Utöver ritningsläsning behöver du vara kunnig inom arbetsmiljö, säkerhet, hälsa och kvalitet. Vi söker dig som är organisatorisk och strukturerad samt bekväm med att leda andra. Du har koll på saker och ting, är beslutsfähig, kan delegera, har gott självförtroende och kan hålla huvudet kallt i krissituationer. Du är bekväm i projektmöten med kund, där du med integritet bevakar företagets intressen. Du kommunicerar med fokus på tydlighet, är prestigelös och bra på att skapa harmoni i gruppen. Du är bekväm med att vara operativ i monteringsarbetet och en god relationsbyggare. När ett projekt är över utvärderar du och analyserar samt drar lärdomar inför kommande montagejobb, vilket kräver god logisk slutledningsförmåga. Meriterande med truck- och traverskort, heta arbeten certifikat, SSG och att kunna administrera SSG. Känner du igen dig och är lite intresserad att veta mer? Skicka då in en anmälan, så bokar vi in ett förutsättningslöst möte där vi samtalar om tjänsten. Din ansökan behandlas med största diskretion. Planerat tillträde blir ca augusti 2025. Vid intresse bokar vi ett möte så du får komma och se anläggningen och ställa initierade frågor direkt till blivande chef. PS: Tipsa gärna en vän eller kollega om tjänsten, ifall den inte skulle tilltala dig! Om Industrisupport IndustriSupport är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med över 25 års erfarenhet av att skapa framgångsrika samarbeten mellan företag och kompetenta medarbetare. Vi är specialiserade på rekrytering och bemanning inom en rad olika yrkesområden, och erbjuder långa kontrakt både på kollektiv- och tjänstemannasidan. Hos oss får du möjlighet att utvecklas genom att arbeta på olika arbetsplatser, lära dig nya arbetsuppgifter och bygga ditt eget nätverk av värdefulla kontakter – allt inom tryggheten av en stabil anställning. Vi tror på att personalen är företagets viktigaste tillgång och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsmiljö där varje individ kan växa och trivas. Vi erbjuder förmåner som kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård och friskvårdsbidrag. Genom att satsa på din personliga utveckling i arbetslivet strävar vi efter att vara en arbetsgivare som du kan lita på och trivas med under lång tid. Vår framgång bygger på långsiktiga och starka relationer – både med våra medarbetare och våra kunder. Vår personal utmärker sig genom sin omfattande kunskap, sitt starka engagemang och sin genuina vilja att skapa framgång – för dig som kandidat och för de företag vi samarbetar med. Läs mer om oss på www.industrisupport.com
Beskrivning Vi söker en stödpedagog till Lärkängens gruppbostad i Vålberg. Stödpedagogen ska vara ett stöd i kvalitetsarbetet och helhetssynen kring omsorgstagaren. Målet är goda levnadsvillkor för omsorgstagaren i form av delaktighet och självständighet. På Lärkängens gruppbostad bor fem omsorgstagare med varierande behov av stöd i vardagen. Förutom stödpedagogen arbetar ett antal stödassistenter i en verksamhet som pågår dygnet runt alla årets dagar. Arbetsuppgifter I rollen som stödpedagog kommer du att arbeta med att stödja dina kollegor i olika kommunikationssätt och tydliggörande pedagogik utifrån omsorgstagarens individuella behov. Du kommer arbeta med genomförandeplaner och social dokumentation utifrån gällande lagstiftning samt riktlinjer och anvisningar i vårt ledningssystemet. I ditt arbete ingår att tillsammans med dina kollegor introducera ny personal, vägleda och vara en god förbild i det pedagogiska arbetet. Som stödpedagog lär du ut och implementerar nya pedagogiska metoder i arbetsgruppen. Du ska vara drivande i det pedagogiska arbetet på arbetsplatsen och stötta kollegor i social dokumentation och se till att genomförandeplaner kommer på plats. Som stödpedagog bidrar du till att omsorgstagaren ges möjlighet till att leva ett så meningsfullt och självständigt liv som möjligt. Stödpedagogen är också en del av det dagliga arbetet kring omsorgstagaren . Det innebär omvårdnadsinsatser men också att delta i olika aktiviteter med omsorgstagarna. Arbetstiderna är dag, kväll, natt och varannan helg året runt. I Karlstad kommun finns ett nätverk för stödpedagoger, handledare och verksamhetsutvecklare som träffas för att utbyta erfarenheter och lära av varandra. Utöver vårt interna nätverk finns ett nätverk för stödpedagoger där även studerande till stödpedagoger är välkomna. Kvalifikationer För rollen som stödpedagog söker vi dig som har: - Utbildning till stödpedagog 200 YH. - Arbetslivserfarenhet av arbete inom LSS-verksamhet. - Goda datorkunskaper och dokumentationsvana. - God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. - God fysisk förmåga, då omsorgstagarna har olika behov av stöd och hjälp i sin vardag. Körkort är ett krav. Vi söker dig som har god självkännedom, är trygg i dig själv, lyhörd, tar ansvar och samarbetar väl med alla du möter. Du är flexibel, öppen och ser möjligheter i stället för hinder. Några av dina drivkrafter är utveckling och kvalitet, detta för att främja goda levnadsvillkor i form av delaktighet och självständighet för omsorgstagaren. Urval och intervjuer pågår löpande under ansökningstiden. Om Karlstads kommun Vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på utveckling och nytänk, vilket bland annat syns genom att vi i flera år varit modellkommun för välfärdsteknik inom Sverige. I förvaltningen arbetar runt 2 000 medarbetare inom vårdboenden, trygghetsboenden, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Det är viktiga jobb där vi gör skillnad på riktigt. Vårt mål är att alltid ge professionell personcentrerad vård och omsorg. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.
Beskrivning Spångbergsgymnasiet i Filipstad har 10 nationella program samt introduktionsprogrammet. Totalt går ca 300 elever/studerande på skolan. Oavsett program arbetar vi tillsammans som en enhet, med samma värderingar. Vi söker nu en lärare i svenska och engelska på gymnasienivå. Vi söker dig som är intresserad av att utbilda och arbeta med ungdomar och som har varje elevs bästa i fokus. Är du dessutom kreativ och lösningsfokuserad så kan vi erbjuda dig en spännande och lärorik arbetsplats! Vi är stolta över vår skola då vi utöver gymnasieexamen, även arbetar för att eleverna skall vara anställningsbara och goda samhällsmedborgare efter avslutad utbildning. Arbetsuppgifter Du ingår i ett arbetslag och har nära samarbete med övriga lärare. I ditt uppdrag ingår att planera och genomföra undervisning, bedöma elevernas prestationer och utvecklingsbehov samt bedöma och betygssätta eleverna. Du bidrar till en god inlärnings- och arbetsmiljö, leder eleverna framåt och fångar deras intresse till lärande mot målen. I tjänsten ingår mentorskap. Mentorskapet är en central del av arbetet på skolan där ansvaret för att följa upp elevers studiesituation kräver struktur och initiativförmåga. Kvalifikationer Vi söker dig som är behörig lärare med legitimation för undervisning i svenska och engelska på gymnasienivå. Det är meriterande om du har kunskaper att arbeta språk- och kunskapsutvecklande samt har kunskap i att använda digitala verktyg som pedagogiskt redskap och som kommunikation. Du behöver ha en medvetenhet kring hur olika anpassningar kan se ut, och vara flexibel att pröva olika pedagogiska upplägg på individ- och gruppnivå Du har förmåga att bygga relationer med eleverna och mellan dem. Du kan bygga tydliga strukturer och ramar för att det ska bli tryggt och för att eleverna ska få en god och tillgänglig arbetsmiljö. Vidare har du förmåga till bra samarbete med vårdnadshavare och även med andra professioner i och utanför skolan. Det är nödvändigt att du har god svenska och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Tillsvidareanställning med tillträde 25-08-08. I Filipstad möter du en lugn miljö och en vacker natur. Vi erbjuder ett aktivt föreningsliv och möjlighet till många fritidsaktiviteter såväl kulturella som sportaktiviteter. Filipstads kommun är en stor arbetsgivare med ca 1 100 tillsvidareanställda. Här satsar vi på våra medarbetare, till exempel genom att erbjuda ett brett utbud av kostnadsfri träning och friskvårdsaktiviteter, läs mer om detta på www.filipstad.se/friskvard Leva i Filipstad är lätt! Läs mer om hur du kan få ut mer av livet genom att arbeta och bo i Filipstad på https://movetofilipstad.se/Vi har även goda pendlingsmöjligheter med buss (Exempelvis Filipstad - Karlstad). För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
We are Arelion. You may not have heard of us; though, we are pretty sure you are using our network every day. As a Tier 1 Network provider, operating the most connected Internet backbone on the planet, we are quite passionate about what we do. If you peek under the lid, you’ll find all sorts of passionate geeks within; people who get out of bed each morning because they care for fiber cables, telco housing, routers, wavelength multiplex systems, and, even, software services. The one thing we have in common is our passion for the Internet and our honored customers. The Software Engineering team is supporting the entire organization, shaping and building software solutions to, at the end of the day, delight our customers. Not everything we do is customer facing, but it’s for sure with the customers in mind. In order to make our colleagues and customers even happier, we need to strengthen the team by adding a Software Engineer. We are looking for a mid level software engineer which means at least 4 years of relevant experience. More and broader experience is of course welcome, but not a hard requirement. We’ll offer the right candidate to chance to work with us in a multi-skilled, cross-border team supporting a multi-national organization with demanding customers. We’ll offer an open environment where you’ll be able to contribute, learn, and grow. The main responsibilities are: - Contribute to the agile development and maintenance in the Software Engineering team or any of the product or project teams we are working in. - As part of implementation also add relevant test coverage - automated tests is the way to go - Ensure your code and design is in line with our architecture and vision - Participate in developing our architecture and ways of working - Deploy and monitor applications - Demo prototypes to business stakeholders The main tasks are: - Work with product owners, subject matter experts, and business users to understand requirements and design software solutions. - Implement software solutions - Create automated test suites for software - Fix bugs and maintain software - Follow up on application performance and suggest and suggest enhancements - Set up and configure new infrastructure environments when needed - Learn new things every day We believe that you have: - A degree in computer science or other relevant background - At least 4 years of work experience in relevant system development Solid skills in: - Software development using Java 11+ and Spring Boot or Jakarta EE - Modern integration technologies like REST or GraphQL and event driven integrations Hands-on experience of: - Using Linux and other open-source software (FOSS) - One or more RDBMS and/or NoSQL data stores - Common tools and service like git, Github, Docker, bash - Continuous delivery, automatic tests, and DevOps way of working Greater knowledge or interest in one or more of the following areas: - Application scaling and high availability - Amazon Web Services (AWS), Infrastructure-as-code, Terraform - Container technologies - Modern IT security - GUI design and frontend development And finally: - Ability to work independently when needed but care about the team - A passion to explore and learn more - Good social and interpersonal skills We also expect you to be fluent in English, both written and oral Your personal characteristics You have a strong will to contribute to the development projects and to the team output as a whole. You are eager to learn new things and at the same time open to sharing knowledge and experience with your colleagues. Furthermore, you are open to working in a mix of methodologies, nationalities, and cultures. You love coding and you aim at delivering high quality software but can at the same time accept that perfection is not always possible to reach. From humble beginnings in the early 1990s, we have become connectivity partner of choice to the world’s largest content providers, operators and enterprises. In the past, our network laid the very foundations of the Internet revolution and today it’s enabling digitalization throughout business and society. Arelion, formerly Telia Carrier, is owned by Polhem Infra, a Swedish investment company backed by some of the largest Swedish public pension funds. We started building our network in 1993, when our Autonomous System, AS1299, was allocated, and we’ve grown organically ever since. Our network now stretches 70,000 kms across Europe, North America and Asia and lets you connect directly to more than 2,300 wholesale customers in more than 125 countries. With more than 450 local access partners around the world, we are the backbone of your business, wherever you are. Arelion provides equal employment opportunities to all employees and applicants for employment and prohibits discrimination and harassment of any type without regard to race, color, religion, age, sex, national origin, disability status, genetics, protected veteran status, sexual orientation, gender identity or expression, or any other characteristic protected by relevant local laws.
Välj ett jobb för att visa detaljer