Produktionsplanering
Flexit Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Flexit söker Produktionsplanerare Flexit är en av Nordens ledande leverantörer av energieffektiva inomhusklimatlösningar, med ca 270 anställda i Sverige och Norge. Vår kompetens och våra lösningar är speciellt utvecklade för att förbättra inomhusklimatet i bostäder, i ett krävande nordiskt klimat. För oss handlar det om att göra vardagen bättre för våra kunder. Genom att anstränga oss lite extra för att erbjuda kunskap och lösningar bidrar vi till ett hälsosammare inomhusklimat och ökad livskvalitet. Företaget befinner sig i en spännande fas där miljö, hållbarhet, skärpta energikrav, och digitalisering är viktiga i vårt utvecklingsarbete. För mer information besök oss på: www.flexit.se Om detta låter spännande har du nu möjligheten att följa med på resan som produktionsplanerare hos oss på Flexit. Produktionsplanerarens roll i Flexit Som produktionsplanerare på Flexit kommer du att ingå i vårt logistikteam, som för närvarande består av fyra kompetenta medarbetare med mångårig erfarenhet inom logistik och från Flexit. Du kommer också att arbeta nära de andra teamen i vår leveranskedja, vilket inkluderar inköp, produktion och lager, för att säkerställa ett bra produktionsflöde och bidra till att vi har hög leveranssäkerhet till våra kunder. Dina arbetsuppgifter består bland annat av · Planera/prioritera produktion enligt huvudplan och säljorders samt optimera kapacitetsutnyttjande i samråd med produktion. · Upprätta/uppdatera produkt- och produktionsdata i Dynamics. · Materialförsörjning från Kina och avrop in till vårt lager i Kina. · Delta i in- och utfasningar av produkter i produktion. · Delta i vidareutveckling av internt förbättringsarbete inom vår supply chain. Din kompetensprofil · Utbildning med inriktning supply chain, materialplanering, produktionsplanering eller motsvarande erfarenhet från arbete. · God datorvana och med fördel känna till Microsoft 365 och Microsoft Dynamics 365. · Svenska/norska i tal och skrift samt även god kunskap i engelska. Personliga egenskaper · Du är noggrann, strukturerad och har ett lösningsorienterat arbetssätt. · Du tar initiativ och har eget driv i arbetsvardagen. · Du har god samarbetsförmåga och trivs med att koordinera, samspela och kommunicera med andra människor. Tjänsten är en tillsvidareanställning i Logistikteamet som finns i Töcksfors, och rapporterar till vår Logistikchef Espen Orderud. Skicka din ansökan och CV till Espen Orderud på [email protected] så snart som möjligt. Ansökningar hanteras löpande.

26 juni 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
Receptionist Sundstabadet
Karlstads kommun
Kontorsreceptionister

Sundstabadet erbjuder något för alla. Här finns en badupplevelse oavsett om man vill BADA eller NJUTA. Verksamheten är öppen 360 dagar per år. Våra målgrupper är alla Karlstadsbor såväl allmänhet som skolelever och föreningsliv samt besökare till Karlstad. Nu är vi på jakt efter en service- och kundfokuserad receptionist.  Arbetsuppgifter Som receptionist på Sundstabadet är du en av de första som möter våra gäster. Ditt jobb kommer främst att handla om en sak och det är att ge våra kunder en härlig upplevelse på Sundstabadet. Det betyder att Sundstabadet alltid behöver synas från sin bästa sida och att kunderna bemöts trevligt, proffsigt och med stor glädje. Det är du som tillsammans med dina kollegor skapar en välkomnande känsla på Sundstabadet. I tillägg till att vara kundens första kontaktpunkt så kommer du även att arbeta med verksamhetens kassasystem, vara delaktig i fakturahantering samt upprätthålla varuflöden och lager.  Arbetstiden i receptionen innebär variation och kräver att du är flexibel. Du kommer att arbeta på ett rullande schema över verksamhetens öppettider som innefattar tidig morgon, kvällar och helger. I dagsläget har vi öppettiderna kl. 06.30 - 21.30. Detta passar för dig som önskar variation i dina arbetstider.                                                                                                                                       Kvalifikationer Som receptionist på Sundstabadet är du en driven och säljande person som motiveras av att möta och skapa relation till kunder. Din energi och ditt engagemang sprider sig till både anläggningens kunder och dina kollegor. Det är viktigt att du kan arbeta självgående, samt kunna ta egna initiativ och kunna se vad som behöver göras. Arbetsplatsen är en miljö där mycket händer samtidigt, det krävs därför att du kan arbeta i ett högt tempo, vara flexibel kring de olika arbetsuppgifterna som arbetet innebär samt ha ett lösningsorienterat fokus. Du behöver ha erfarenhet från tjänster med fokus på kundbemötande så som exempelvis receptionist, butiksarbete eller liknande där kassaarbete ingått i arbetsuppgifterna. Du kommer att arbeta digitalt vilket gör att du behöver ha god datorvana och kan uttrycka dig väl på både svenska och engelska i tal och skrift.  Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.  Tjänsten är ett vikariat på 6 månader med start från 6/10 2025, med möjlighet till förlängning. Urval och tillsättning sker löpande så vänta inte med din ansökan. Intervjuer kommer att ske under v 33.  Om Karlstads kommun Kultur- och fritidsförvaltningen ansvarar för kommunens bad- och idrottsanläggningar, fritidsgårdar, parklekar, bibliotek, och konst i offentlig miljö. Vi driver Alsters herrgård – Gustaf Frödings minnesgård, teaterbiografen Arenan, Skaparverkstan, Ungdomens hus och Seniorernas hus. Våra cirka 240 medarbetare skapar goda förutsättningar för idrotten, kulturen och föreningslivet. Sundstabadet erbjuder något för alla. Här finns en badupplevelse oavsett om man vill BADA eller NJUTA. Sundstabadet är en av landets största badanläggningar med närmre 400 000 inpasseringar årligen. Verksamheten är öppen 360 dagar per år. Våra målgrupper är alla Karlstadsbor såväl allmänhet som skolelever och föreningsliv samt besökare till Karlstad. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

26 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Tekniker för drift och underhåll av varningssystemet
Myndigheten För Samhällsskydd och Beredskap (Msb
Elektronikreparatörer och kommunikationselektriker m.fl.

MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld med fokus på utveckling av det civila försvaret. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till beredskap och motståndskraft. Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Den 1 januari byter vi namn till Myndigheten för civilt försvar. Har du förmågan att agera när det händer? Då kanske du är vår nästa kollega! Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Som tekniker arbetar du med att stödja och utveckla enhetens arbete med drift och förvaltning av systemet för utomhusvarning. Systemet för utomhusvarning består av ca 4300 ljudsändare som finns över hela landet. I arbetet ingår att planera och genomföra underhåll av utomhusvarningssystemet. Arbete sker till stor del i fält och resor, inom landet, förekommer kontinuerligt i anställningen. I dina arbetsuppgifter ingår att: Planera för genomförande av underhåll och nyinstallation av varningssystem. Felsöka och reparera ljudsändare, både elektroniska och pneumatiska. Flytta och installera nya ljudsändare inklusive de förarbeten som krävs i rekognosering etc. Felsöka och reparera ingående komponenter i styrsystemet för utomhusvarningen (styrdatorer, manöverpanel, centralenhet och styrskåp). Samplanera arbete med kommunala aktörer och underleverantörer. Vi söker nu medarbetare till följande arbetsområde: - Arbetsområde Götaland (majoriteten av arbetet sker i västra delarna av området) - Arbetsområde Svealand (majoriteten av arbetet sker i östra delarna av området) - Arbetsområde Norrland (majoriteten av arbetet sker i östra delarna av området) Ange i ansökan om du söker en eller fler av de arbetsområden som listas ovan. Huvuddelen av ditt arbete kommer att ske inom arbetsområdet men du kommer att samarbeta med kollegor och ibland även tjänstgöra i andra geografiska delar av landet. Resor sker i mindre omfattning till Karlstad, där enheten är placerad. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som har: - El- teleteknisk utbildning på gymnasienivå eller motsvarande. - B-auktorisation i enlighet med gällande krav från Elsäkerhetsverket (ska styrkas vid ansökan). - Körkort med minst B-behörighet.  Det är meriterande om du har: - Tidigare erfarenhet av arbete med utomhusvarningssystemet. - Flerårig erfarenhet inom installationsarbeten. - Erfarenhet av arbete med spänningssatta anläggningar. - Auktoriserad lågspänning, AL. - Erfarenhet av arbete med trycksatta anläggningar. - Byggteknisk kompetens för hantering av genomföringar i tak och brandskyddsväggar. - Genomfört utbildning för arbete på tak (>13m). - Erfarenhet av hantering av skylift. - Erfarenheter av att leda underleverantörer. - Körkort med utökad behörighet (E) för tungt släp tillkopplat till din bil. - God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.  Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ Om anställningen Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning på sex månader. Din placeringsort kommer att vara Karlstad eller Stockholm. Önskemål om annan placering på någon annan av MSB:s verksamhetsorter ska anges i ansökan och blir föremål för särskild prövning. Resor i anställningen är vanligt förekommande. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Om oss Du kommer vara placerad vid Enheten för befolkningsskydd och kärnenergiberedskap som tillhör Avdelningen för räddningstjänst och skydd av befolkningen. Enhetens uppgift är att tillgodose befolkningens behov av skydd genom arbete med varning, utrymning, inkvartering och hemskyddsorganisation. I uppgiften ingår utveckling, drift och förvaltning av systemet viktigt meddelande till allmänheten (VMA) samt system för utomhusvarning. Enhetens uppgift är att samordna utvecklingen av statlig räddningstjänst och stärka samhällets förmåga att förebygga och hantera en kärnteknisk olycka, både i fred och vid höjd beredskap. Enheten ansvarar även för tillsyn av densamma. Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Peter Norlander. Fackliga företrädare är Lena Bergman Bokvist (Saco-S), Lena Bäcklund Gillstedt (ST) och Josefin Berglund (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240. Välkommen med din ansökan senast den 10 augusti 2025.

26 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Kock till Llamice Karlstad
Rifats Restaurang i Karlstad AB
Kockar och kallskänkor

Sommarjobb i köket på italiensk restaurang Är du passionerad för matlagning och vill vara en del av vårt team i sommar? Vi söker nu en driven och engagerad person till vårt kök på Ll´amice, en populär italiensk restaurang belägen i Karlstad. Som en del av vårt köksteam kommer du att arbeta nära våra kockar och hjälpa till med att tillaga italienska rätter och hålla köket i toppskick. Arbetsuppgifter: Förbereda och tillaga italienska rätter som pasta, pizza, antipasti och mer Hålla köket rent och organiserat Assistera kockarna vid behov och arbeta i ett högt tempo Säkerställa att hygien- och säkerhetsföreskrifter följs Vi söker dig som: Har ett genuint intresse för matlagning, särskilt italiensk mat Kan arbeta effektivt och i ett högt tempo Är noggrann och har god samarbetsförmåga Är flexibel och öppen för att lära dig nya arbetsuppgifter Har erfarenhet av att arbeta i kök (meriterande men inte ett krav) Vi erbjuder: Ett roligt och dynamiskt arbetsklimat Möjlighet att utvecklas och lära sig mer om italiensk matlagning Arbetstider under sommaren (start och slutdatum kan diskuteras) Möjlighet till förlängning eller fortsatt anställning beroende på behov och prestation Låter det intressant? Skicka gärna din ansökan till [email protected] eller kom förbi restaurangen och lämna ditt CV direkt. Vi ser fram emot att höra från dig!

26 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Personlig assistent - sommarvikariat
Forshaga kommun
Personliga assistenter

Varmt välkommen till Forshaga kommun! Vi är cirka 1000 medarbetare vars gemensamma uppdrag är att skapa en bra plats att bo, leva och verka. I vår vision ”Forshaga kommun 2040 – varmt välkommen” står principerna bakom mänskliga rättigheter i centrum. Här ska alla känna sig välkomna, trygga och inkluderade. Tillsammans gör vi skillnad för våra invånare - varje dag! Forshaga kommun är en del av Karlstadsregionen i södra Värmland, vackert beläget längs Klarälven. Här bor runt 11 500 invånare med närhet till natur, fritidsaktiviteter, service och kultur. Hos oss har du möjlighet att leva ett tryggt liv rikt på upplevelser i ditt eget tempo. Tillsammans skapar vi en plats med hjärtat på rätta stället att komma hem till! Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där du som medarbetare trivs och känner stolthet, engagemang och delaktighet. Vi vill erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och anställningsvillkor så att du vill stanna kvar och utvecklas tillsammans med oss. Som anställd hos oss har du tillgång till en rad olika förmåner för bland annat hälsa, friskvård och ledigheter. Vård- och omsorgsförvaltningen har ett brukarorienterat synsätt - vi arbetar alla tillsammans för att ge brukaren en kvalitativ vård och omsorg varje dag. Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar omkring 400 stolta och engagerade medarbetare inom hemtjänst, vårdboende, funktionsstöd, hälso- och sjukvård. socialpsykiatrin samt myndighetsutövning. Hos oss kommer du arbeta med att ge våra invånare en god service och bidra till att nå kommunens mål. Beskrivning Vill du ha ett meningsfullt arbete i sommar? Vi söker nu en kvinnlig personlig assistent för ett sommarvikariat på ca 50% med start omgående t. o.m. vecka 32. Tjänsten gäller arbete hos en kvinna med assistans dygnet runt. Hon är självgående i mycket men behöver stöttning i vardagen. Hon är döv och kommunicerar med teckenspråk och skrift, vilket innebär att du behöver ha kunskaper i svenskt teckenspråk. Arbetsuppgifter I yrket som personlig assistent hjälper du en person med funktionsnedsättning att kunna leva ett så normalt liv som möjligt utifrån dennes önskemål. Arbetsuppgifterna blir därmed varierande och består bland annat av personlig omvårdnad, tillsyn och vissa hushållssysslor. Arbetspassen är förlagda veckans alla dagar och dygnets alla timmar. Kvalifikationer Vi söker en kvinna som har: - Kunskap i teckenspråk - Inte har pälsdjursallergi - Kunna arbeta dygnets alla timmar Du får gärna ha erfarenhet som personlig assistent, samt ha en utbildning som undersköterska men detta är inget krav. För att lyckas i rollen som personlig assistent i denna tjänst ser vi att du tar ansvar och kan arbeta självständigt. Vi tror att du har en hög serviceförmåga med brukaren i fokus.  Du respekterar att du arbetar i någon annans hem, tar initiativ och har lätt till skratt. Det viktigaste för oss är att personkemin stämmer och att du har ett genuint intresse av att arbeta med människor. Vad vi erbjuder dig Vi erbjuder ett meningsfullt och varierande arbete där du kan göra skillnad och skapa en värdefull vardag för en annan människa. För dig som inte bor i kommunen finns pendlings­möjligheter med till exempel cykelväg längs Klarälvsbanan och buss från Karlstad. Som nyanställd inom Forshaga kommun får du även 500 extrapoäng hos forshagabostäder, vilket räcker till att få en lägenhet.  Vi utgår från individens bästa och arbetar för ett hållbart samhälle. Vi förbättras och utvecklas genom att lära av goda exempel. Vi har ett tillåtande klimat med respekt för varandra. Tillsammans gör vi skillnad - varje dag! Nu behöver vi dig - varmt välkommen! Villkor Sommarvikariat med start omgånde t.o.m v.32 Vänta inte med att skicka in din ansökan då rekrytering sker fortlöpande. Välkommen med din ansökan! Vi vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg på vår hemsida. Information om hur vi hanterar dina personuppgifter finner du https://www.forshaga.se/GDPR Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

26 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Elevassistent till Resursskolan
Karlstads kommun
Elevassistenter m.fl.

Beskrivning Elevassistenter arbetar i skolan och hjälper elever som behöver stöd för att kunna följa med i undervisningen. Det är ett uppdrag för dig som söker varierande arbetsuppgifter, som är ett omväxlande arbete där ingen dag är lik den andra. Resursskolan i Karlstad är enheter för elever i behov av särskilt stöd. Vi strävar efter att skapa en trygg, stimulerande och inkluderande lärmiljö där varje elev ges möjlighet att nå sin fulla potential. Resursskolan riktar sig till elever i årskurs 4–9 som har så omfattande behov av särskilt stöd att det inte kan tillgodoses i den ordinarie skolan. I Karlstad finns fyra kommunala resursskolor. Resursskolorna är självständiga skolenheter med egen rektor, även om flera av dem delar lokaler med andra skolor. Till kommande läsår söker vi nu två elevassistenter till två av våra enheter för elever i årskurs 7-9 på Karlstads https://karlstad.se/forskola-skola-och-utbildning/grundskola/resursskola. Arbetsuppgifter Som elevassistent hos oss kommer du att arbeta nära våra elever och pedagoger för att ge individuellt anpassat stöd. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innebära att du stöttar elever i deras lärande både enskilt och i grupp, utifrån deras individuella behov och förutsättningar. Du kommer också att hjälpa till med sociala situationer och bidra till en positiv gruppdynamik, samt assistera vid praktiska moment och aktiviteter under skoldagen. Ett nära samarbete med lärare och annan personal är centralt för att säkerställa en helhetssyn kring elevernas utveckling och välmående. Ditt arbete är avgörande för att bidra till en trygg och strukturerad skolmiljö. Du ska vara en trygg vuxen för elever i särskild undervisningsgrupp, ett stöd i undervisningen och samarbeta kring det individuella stödet i särskild undervisningsgrupp. Du förväntas planera och delta i rastverksamheten för elever i särskild undervisningsgrupp. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad elevassistent eller har tidigare erfarenheter som kan bedömas som likvärdig. Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta med elever med en NPF-diagnos gärna från skolverksamhet eller liknande. Du är van vid att stötta enskilda elever med särskilda behov. Du är engagerad och har eleverna i fokus. Du har en hög arbetsmoral och följer våra gemensamma rutiner och beslut. Du agerar snabbt och omprioriterar vid behov i samråd med dina kollegor. Du vågar ta eget initiativ och är en lagspelare som har lätt att samarbeta med andra personer. Du har lätt för att skapa goda relationer och kan underhålla dem på ett professionellt sätt i din yrkesroll. Det är ett plus om du kan ha paus- och rastaktiviteter med eleverna som främjar deras praktiska sidor och motorik.  Framför allt söker vi en ny kollega som visar glädje i att jobba med barn och ungdomar och som aktivt väljer det här uppdraget och vill vara hos oss på Resursskolan. Självklart har du goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. B-körkort krävs då arbetet kan komma att innebära att köra elever till undervisning på andra skolor i Karlstad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.  Om Karlstads kommun Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

26 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Vi söker resande elektriker för långt projekt
eLinked AB
Installations- och serviceelektriker

Jobbeskrivning Som elektriker får man ett varierande arbete och utför arbetsuppgifter inom allt ifrån installation, underhåll och felsökning. Du får egen servicebil och åker mellan dina kunder emellanåt arbetar man i lag men oftast självständigt. Arbetsuppgifterna kommer skilja sig på dem olika arbetsplatserna då projekten är i olika skeden. Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med kunder och analysera samt dokumentera arbetet för att säkerställa kvalité och en trygg miljö. Du planerar din dag med informationen i respektive uppdrag. Rotationsgång Måndag-Torsdag (Restid på måndagar under arbetstid) Måndag-Måndag (7/7 rotation). Vanligt förekommande arbetsuppgifter: Felsökning av elmätare Byte av tygkablar Installation av mätare  Driftsättning Din profil För att vara en attraktiv elektriker på eLinked ser vi gärna att du värdesätter yrkesstolthet, en vilja att göra ett snyggt och bra jobb samtidigt som du är en schysst arbetskollega. Det är viktigt att kunna samarbeta likaväl som att arbeta självständigt. Krav för att söka tjänsten: Fullständig El-utbildning ECY eller likvärdigt el-certifikat godkänt/validerat utlåtande av installatörsföretagen Minst 2 års erfarenhet som elektriker. Körkort B, Manuell. Meriterande: Kurser och certifikat såsom liftkort, fallskydd, ESA etc. Snöskoter körkort Tidigare erfarenhet av arbete som serviceelektriker mot privatkunder.   Tjänsten erbjuder Som elektriker på eLinked arbetar du ihop med våra övriga elektriker och ledande montörer ute på projekten. Du går som uthyrd konsult till dom projekten vi är med och samarbetar på. När projektet sedan är klart placerar vi om dig på något nytt likvärdigt projekt, eller efter nya önskemål om du vill testa något annat.Här ges möjligheten att få bredda sin kompetens och sitt kontaktnät inom branschen. Utöver det så erbjudes många härliga arbetskollegor i ett ungt och dynamiskt gäng, med många trevliga aktiviteter på firman. Vi arbetar kontinuerligt med att kompetensutveckla våra elektriker genom att följa deras erfarenhet och utbilda inom kurser. Många av våra elektriker har startat som 1-3 års montörer och är idag Ledande montör på projekt, eller ledande montörer som idag är arbetsledare eller projektledare. eLinked erbjuder: God lön efter bakgrund/erfarenhet Arbetstelefon med fria samtal och surf Dator eller surfplatta - till projekt/ansvarsroller som kräver tydlig dokumentation Fora: Olycksfalls försäkring - Tjänstepension Friskvårdsbidrag via Nordic Wellness, Sats, 24/7. Ett stort kontaktnät i el-branschen Trevliga aktiviteter med firman God uppföljning och kompetensutveckling Möjlighet att växa internt Utbildningar & Kurser Ansökan Välkommen med att registrera din ansökan via länken med ett uppdaterat CV. Löpande urval tillämpas, därmed kan tjänsterna komma att tillsättas innan annonsen löper ut.

26 juni 2025
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Timresurs till Gammelkroppa skogsskola
Värmlands och Örebro Läns Skogsskola, Stiftelse
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Gammelkroppa Skogsskola ligger ca 1 mil sydost om Filipstad. Vi är en högskola och ett fortbildningscenter för skoglig utbildning men har också hotell och restaurangverksamhet med fullständiga rättigheter. Vi söker nu efter en medarbetare som kan hjälpa oss när vi har extra mycket att göra i restaurangen och kurslokalerna. Arbetsuppgifterna är bland annat att diska, fylla på mat på buffé, hjälpa till i köket med frukost eller middagar samt städning av kök och matsal samt kurslokaler mm. Viljan att lära sig nya saker samt en positiv inställning till arbete är viktigare än eventuell erfarenhet av att arbeta inom restaurang och kursverksamhet. Anställningsform: Enstaka dagar Vi har kollektivavtal med HRF. Vi erbjuder lön enligt kollektivavtal eller överenskommelse. Arbetstid kan vara morgon, dag, kväll samt helg. Egen transport är en förutsättning då vi ligger i skogen. Välkommen att söka till oss. Frågor om tjänsten besvaras av verksamhetschef Lena Karlsson 076-2799201.

26 juni 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
Vill du utveckla framtidens teknik? Vi söker mjukvaruutvecklare!
Academic Work Sweden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Har du erfarenhet i en roll som utvecklare och vill ta nästa steg i din karriär? Här har du chansen att utvecklas i ett företag med bred kompetens och erfarenhet i branschens framkant, så varför vänta? Välkommen in med din ansökan. OM TJÄNSTEN Vi söker nu mjukvaruutvecklare till ett väletablerat teknikföretag som arbetar med avancerade och hållbara lösningar inom digitalisering och telekommunikation. Här får du chansen att vara en del av ett internationellt sammanhang där innovation, samarbete och personlig utveckling står högt på agendan. Du kommer att arbeta med mjukvaruutveckling inom ett högteknologiskt område, med fokus på hårdvarunära programmering. Tillsammans med ditt team ansvarar du för hela utvecklingsprocessen – från analys till implementation och test. Så här beskriver en medarbetare arbetsmiljön: “En inspirerande och inkluderande kultur där samarbete verkligen uppmuntras. Det är ett team med högt i tak, tekniskt djup och chefer som både stöttar och engagerar sig i våra mål.” Du erbjuds * En flexibel arbetsmiljö med balans mellan frihet och ansvar * Möjligheten att arbeta med den senaste tekniken inom mobila nätverk * Ett sammansvetsat team med stark gemenskap – här ses man gärna över lunch eller AW * Möjligheten att växa i en internationell miljö där din utveckling står i fokus VI SÖKER DIG SOM - Har en eftergymnasial utbildning inom datateknik, elektroteknik, teknisk fysik eller motsvarande - Har erfarenhet av liknande arbetsroll. Du kanske vill arbeta mer mot hårdvarunära programmering än vad du gör idag eller saknar en stark teamkänsla på din nuvarande arbetsplats? Vi är nyfikna på dina intressen och erfarenheter och diskuterar gärna om det kan vara en match för tjänsten - Har goda kunskaper i engelska språket, då det används i det dagliga arbetet Vi kommer lägga stor vikt på dina personliga egenskaper och som person tror vi att du är analytiskt lagd och har ett sinne för att på ett metodiskt sätt lösa problem. Då du kommer jobba i team är din samarbetsförmåga och sociala egenskaper av stor vikt, du är framåt och positiv som person. Du har ett stort tekniskt intresse och nyfikenhet kring nya teknologier samt en stark vilja av att lära! Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Vår kund är ett IT-företag som hjälper företag och offentliga organisationer att driva digital transformation genom innovativa och hållbara teknologilösningar.

26 juni 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
Samordna dokumentation i energiprojekt i Karlstad!
Academic Work Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Vill du ha en vardag fylld av samarbeten, struktur och tekniska sammanhang? I rollen som informationssamordnare hos Etteplan får du en nyckelroll hos deras kunder i stora vattenkraftsprojekt, där du blir spindeln i nätet mellan kund, projektledare och leverantörer. Är du en noggrann och anpassningsbar person med bra öga för struktur så tveka inte att söka direkt! OM TJÄNSTEN Etteplan är ett internationellt teknikkonsultbolag som arbetar med allt från produktutveckling till teknikinformation och inbyggda system. I Karlstad är de ett engagerat team som dagligen hjälper kunder inom framför allt energi- och vattenkraftssektorn att få sina tekniska projekt att flyta – bokstavligt talat. Nu söker de en informationssamordnare som kommer att arbeta i ett långsiktigt uppdrag hos en av deras största kunder. För att vara aktuell behöver du som söker ha en stark förmåga att arbeta strukturerat, noggrant och med god överblick över flera projekt samtidigt. Rollen startar som ett konsultuppdrag via Academic Work i sex månader, med sikte på överrekrytering till en tillsvidareanställning hos Etteplan. Du kommer att arbeta både på kundens och på Etteplans kontor i Karlstad. Hos kund arbetar du nära deras projektledare och fungerar som ett viktigt stöd genom hela projektens livscykel. Projekten är långa – ofta flera år – vilket ställer krav på din förmåga att hålla i trådar över tid. Du ansvarar för att hela flödet i projekten levereras enligt riktlinjer, mallar och processer, ser till att dokumenten är rätt strukturerade och att inget glöms bort längs vägen. I rollen har du även kontakt med leverantörer för att säkerställa att de förstår vad som ska levereras och när. För att trivas i rollen tror vi att du är kommunikativ, strukturerad och relationsskapande. Du är inte den som vill ta över rodret i ett projekt, men du gillar att ha koll – och att hjälpa andra att också få det. Du erbjuds - En viktig roll i projekt som bidrar till hållbar energiproduktion - Möjlighet till överrekrytering till Etteplan efter sex månader - Flexibel arbetsmiljö – du sitter både hos kund och på Etteplans kontor - Ett team hos Etteplan i Karlstad med hög trivsel och stark sammanhållning ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Stötta projektledare i dokumentations- och informationsfrågor * Säkerställa att dokument levereras enligt krav och standarder * Anpassa och följa upp dokumentplaner (masterdokumentlistor) * Granska slutdokumentation ur ett formaliaperspektiv * Märka och hantera information i SharePoint * Kommunicera med leverantörer om dokumentationskrav * Delta i projektmöten och hålla löpande avstämningar VI SÖKER DIG SOM - Har en teknisk utbildning, gärna inom elkraft, energi eller liknande - Har arbetat i liknande roll tidigare som uppvisas i CV och kan styrkas av referenser - Har goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift som styrks i ansökningshandlingar - Har svenskt medborgarskap (krav för säkerhetsprövning, nivå 3) Det är meriterande om du har - Erfarenhet av informationshantering eller dokumentationsarbete - Arbetat i SharePoint och/eller Excel i projektmiljö - Erfarenhet från energibranschen, gärna vattenkraft - Förståelse för teknisk upphandling och kravställning För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Hjälpsam - Ordningsam - Ansvarstagande - Anpassningsbar Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

26 juni 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025