Butikssäljare till Karlstad
Telenor Sverige AB
Butikssäljare, fackhandel

Letar du efter en arbetsplats för framtiden?     Att besöka en av Telenors butiker ska vara en upplevelse i världsklass! Våra kunder bemöts därför av personal med god kunskap om våra produkter och tjänster. Vi strävar alltid efter att hitta den bästa lösningen för varje kund och göra det komplicerade enkelt i alla lägen. Så letar du efter en arbetsplats där du får vara med och bidra till det viktigaste som finns – relationerna mellan människor? Då är du välkommen till oss på Telenor!  Anställninsform: Visstidsanställning, deltid vid behov på uppskattningsvis 60% med start 11 Augusti. Är du den vi söker?     Vi behöver dig som är på tårna! Du har en genuin vilja att lära och utvecklas så att vi kan möta kunders ständigt föränderliga behov – idag och imorgon.     Driv och engagemang är något vi värderar högt, och vi ser det som en grund för att skapa resultat och långsiktig framgång. Vi söker dig som har disciplin i ditt arbete – du tar ansvar och ser till att dina uppgifter blir gjorda på ett effektivt sätt. Du ser möjligheter där andra ser hinder och tar initiativ för att skapa de bästa förutsättningarna – både för kunden, teamet och dig själv.    För att söka denna tjänst behöver du ha fyllt 18 år och behärska svenska i både tal och skrift. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av kundkontakt, exempelvis inom kundservice eller försäljning, antingen över telefon eller i butik. Har du dessutom grundläggande kunskaper i säljteknik ser vi det som ett stort plus.    Våra löften till dig    Vi är bättre tillsammans. Hos oss möts du av en familjär och inkluderande kultur, en stark gemensam värdegrund och ett ledarskap som ger dig frihet och handlingskraft. Vi tror på att ge varandra förtroende och frihet att agera och fatta beslut, samtidigt som vi är där för varandra i med- och motgångar.     Vi stöttar relationer och samhällen. Telenor är ett samhällsbärande företag och här får ditt arbete ett större syfte. Vi skapar värde för miljoner människor varje dag och har ett kundnära förhållningssätt där mänskliga relationer står i centrum.    Vi ger plats för livet. Vi finns där genom livets alla faser och erbjuder trygghetspaket i form av bl.a. kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och möjlighet att skräddarsy försäkringslösningar som passar just dig, för ditt behov här och nu. Som tillsvidareanställd får du dessutom två give-me-a-break-days per år som ger dig en extra paus med möjlighet till återhämtning och välmående.    Vi bjuder in till en spännande karriärresa. Din utveckling står i centrum och hos oss är lärande en del av kulturen. I butikerna fokuserar vi på att coacha, utveckla och ge dig rätt verktyg för att trivas och växa. Telenor erbjuder både fysiska och digitala utbildningar anpassade för just din utvecklingsresa. Genom Växa, vår utbildningsplattform, och andra lärandeinitiativ får du därmed möjligheten att utvecklas och forma din egen karriär. Majoriteten av våra tjänster tillsätts internt så när du vill vidare väntar möjligheterna här.     Sök till oss idag          Vill du ta ditt nästa steg i karriären med oss? Vi ser fram emot din ansökan! Vi träffar kandidater löpande så hör av dig redan idag.     Frågor? Kontakta Abdulla Aldalal på 0766476321    Bra att känna till   Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du få göra tre tester som fokuserar på din personlighet och färdigheter. Enligt Telenors policy genomför vi även bakgrundskontroll på slutkandidat i samtliga rekryteringar.

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
VD till VSV Unite
Linck i Karlstad AB
Verkställande direktörer m.fl.

Är du en skicklig ledare som värdesätter stabilitet och långsiktighet? Då kan detta vara rollen för dig.   Om dig Vi söker dig med tidigare ledarerfarenhet – gärna från en roll som VD eller annan likvärdig position där du haft ansvar för både verksamhet och resultat. Erfarenhet från logistik, åkeri eller skogsbranschen ser vi som positivt. Genom dina erfarenheter förstår du vad som påverkar åkarnas och entreprenörernas vardag – både ekonomiskt och praktiskt – och kan därmed sätta dig in i de utmaningar och krav som ställs i det dagliga arbetet. Med en stabil grund, integritet och gott omdöme uppfattas du ofta som förtroendeingivande. Du bygger relationer med lätthet, är en god lyssnare, samarbetar väl med andra och har därigenom en ledarstil som kännetecknas av lyhördhet och tydlighet. Du är van att arbeta strukturerat och har förmågan att fatta väl avvägda beslut. Helhetssyn och förmåga att växla mellan detaljer och övergripande mål är även betydelsefulla egenskaper för rollen.  Om tjänsten  Som VD för VSV Unite ansvarar du för att leda bolaget enligt den strategi som fastställts av styrelsen, i enlighet med de ägardirektiv som ligger till grund för bolagets inriktning. Rollen innebär ett övergripande ansvar för att skapa stabilitet i verksamheten samt att bygga upp en tydlig struktur som möjliggör effektiv uppföljning. Samtidigt förväntas en närvaro till både personal och intressenter. En viktig del av uppdraget är att hantera avtalsförhandlingar samt se över befintliga avtal för att skapa ordning och långsiktighet. Förmågan att delegera ansvar och att ge stöd till kollegor är central, liksom viljan att utveckla både individer och arbetssätt. Fokus i rollen ligger på att skapa stabilitet och långsiktighet för såväl ägare, medarbetare och kunder. Det är därför särskilt viktigt att du har ett tryggt och förankrat ledarskap. Som extern företrädare fungerar du som bollplank till ägare och representerar verksamheten utåt när det behövs. Rollen kräver förmåga att växla mellan ett strategiskt helikopterperspektiv och att själv vara operativ när situationen kräver det. Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Karlstad och förutsätter närvaro på plats under större delen av arbetstiden. Om Företaget  VSV Unite är ett av Sveriges ledande logistikföretag inom skogsindustrin, med verksamhet från Jämtland till Småland, och från norska gränsen till Stockholm. Huvudkontoret ligger i Karlstad och bolaget omsätter cirka 1,8 miljarder kronor. Företaget verkar i en bransch där det långsiktiga perspektivet är viktigt, samtidigt som det krävs förmåga att fatta tydliga beslut i vardagen. På kontoret arbetar ett trettiotal personer i en öppen och prestigelös miljö, där samarbete och vardagsnära problemlösning är en självklar del av kulturen. Eftersom många av åkarna och entreprenörerna också är delägare i bolaget finns ett naturligt behov av balans mellan affärsmässighet och förståelse för verkligheten på vägarna. Den relationen är en viktig del av vardagen – och av framgången. Om Processen  Sista ansökningsdag är den 24 augusti. Urval och intervjuer påbörjas under augusti månad. Kontaktpersoner:  Johan Cederholm, Rekryterare [email protected] | 072-216 04 51 John Johansson, Rekryterare  [email protected] Vi ser fram emot din ansökan och önskar dig en trevlig sommar!

25 juni 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Myndighetscontroller

MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld med fokus på utveckling av det civila försvaret. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till beredskap och motståndskraft. Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Den 1 januari byter vi namn till Myndigheten för civilt försvar. Vill du bidra till ett säkrare samhälle i en föränderlig värld? Då kanske du är vår nya kollega! Som myndighetscontroller på planerings- och uppföljningsenheten ingår du i en sammansvetsad grupp av engagerade medarbetare med olika kompetenser som tillsammans arbetar för att stödja myndighetsledningen med ledning, styrning och uppföljning av verksamheten och de myndighetsövergripande hållbarhetsfrågorna. Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Som myndighetscontroller kommer uppgifterna inkludera arbete med att planera och följa upp myndighetens verksamhet. Du kommer tillsammans med dina kollegor att utveckla myndighetens styrprocess och styrmodell. I rollen ingår även att omhänderta och omsätta regeringens styrning internt i syfte att säkerställa att myndigheten fullgör sina uppgifter. Stora delar av arbetet kommer att ske i nära samarbete med myndighetens olika avdelningar. Vissa uppgifter kräver snabb hantering och du kommer arbeta mycket med att uttrycka dig i skrift.   I dina arbetsuppgifter ingår även: - att tillsammans med övriga myndighetscontrollers ansvara och vara sammanhållande i något/några av de processer som planerings- och uppföljningsenheten är sammanhållande för såsom myndighetens arbete med årsredovisning, verksamhetsplan, budgetunderlag. - att vid behov stödja myndighetsledningen med underlag i andra frågor samt att hålla samman andra myndighetsgemensamma frågor som rör styrprocessens olika delar. - att arbeta med verksamhetsutveckling inom enhetens ansvarsområde. - förvaltning och utveckling av myndighetens systemstöd för verksamhetsplanering och uppföljning. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som har: - akademisk examen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig - flerårig erfarenhet från arbete med styrningsfrågor inom offentlig verksamhet och arbete med verksamhetsplanering, uppföljning och ekonomi - erfarenhet av att leda och driva utvecklingsarbeten - god analytisk förmåga - god kommunikativ förmåga i både tal och skrift på svenska och engelska Det är meriterande om du har: - erfarenhet från att ha arbetat med att förvalta och utveckla systemstöd för verksamhetsplanering och uppföljning - erfarenhet av att bearbeta data i excel Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ Om anställningen Vi erbjuder dig en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Din placeringsort kommer att vara Karlstad och resor i anställningen förekommer. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Om oss Enheten för planering och uppföljning på ledningsstaben består av sju medarbetare och leds av en enhetschef. Vi finns i både Karlstad och Stockholm. Vi har aktivitetsbaserat kontor där du kan välja arbetsplats efter egna behov. Vi erbjuder dig också en möjlighet att ta ut friskvårdstimme och du får även ett friskvårdsbidrag. För dig som statligt anställd finns också förmånliga semestervillkor. Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Göran Karlsson (v 25-28) alt Anna Knutsson (v32). Fackliga företrädare är Jörgen Mählér (Saco-S), Jan Fenelius (ST) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240. Välkommen med din ansökan senast den 6 augusti 2025. Urval kommer ske under vecka 33.

25 juni 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Undersköterskor till våra särskilda boenden
Kristinehamns kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Är du en trygg, ansvarstagande och initiativrik undersköterska som vill vara med och skapa trygghet, värme och livskvalitet på våra särskilda boenden i Kristinehamn? Varmt välkommen med din ansökan! Kristinehamns kommun har åtta särskilda boenden som ligger både centralt och strax utanför Kristinehamn. Våra boenden har olika karaktär där samtliga erbjuder en trivsam boendemiljö med tillgång till trädgård, aktivitet er och utevistelse. Våra särskilda boenden är en del av Stöd, vård och omsorgsförvaltningen – en verksamhet som varje dag arbetar för att ge äldre och personer med funktionsnedsättning det stöd, den omsorg och den rehabilitering de behöver. Hos oss står alltid individens behov i centrum. När du arbetar här får du möjlighet att vara med och skapa ett meningsfullt liv för andra, samtidigt som du själv växer i din roll och utvecklas tillsammans med organisationen. Vi är en förvaltning som ständigt blickar framåt, med fokus på utveckling, kvalitet och nytänkande. Just nu söker vi nya medarbetare till flera av våra boenden. Vill du veta mer om våra olika enheter? Du hittar mer information via länken längst ner i annonsen. ARBETSUPPGIFTER Som undersköterska hos oss är du en viktig del i att ge stöd i vardagen exempelvis vid personlig omvårdnad, måltider och aktiviteter. Du bidrar till att våra boende får möjlighet att bevara sin självständighet och använda sina egna resurser i så stor utsträckning som möjligt. Ditt arbete handlar också om att skapa en trygg och meningsfull tillvaro där livskvalitet står i centrum. Du kommer även att utföra delegerade arbetsuppgifter från sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut. Vi söker dig som trivs med att samarbeta och som tillsammans med dina kollegor skapar en arbetsmiljö där ni arbetar mot gemensamma mål alltid med de boendes bästa i fokus. Nattjänstgöring och poolturer ingår och är en förutsättning för tjänsterna. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska och som kan uttrycka dig väl i det talade och skrivna svenska språket. Eftersom dokumentation och god kommunikation är en viktig del av arbetet. För att trivas hos oss tror vi att du är en trygg och ansvarstagande person som tycker om att arbeta mot gemensamma mål. Du ser möjligheter i förändring, tar egna initiativ och har lätt för att anpassa dig till nya situationer. Hos oss är din vilja att bidra, samarbeta och utvecklas lika viktig som din yrkeskunskap. Du har en god samarbetsförmåga du lyssnar aktivt, kommunicerar tydligt och bidrar till en positiv arbetsmiljö. Tjänsten kräver också att du är serviceinriktad och trivs med att ge stöd och hjälp både till våra boende, deras närstående och till dina kollegor. Vi tror att du har ett genuint engagemang för människor och låter omtanke, etik och integritet vara en naturlig del av ditt sätt att arbeta. Att möta människor med lyhördhet, förståelse och ett professionellt förhållningssätt ser vi som en självklarhet i den här rollen. Har du B-körkort ser vi det som meriterande. ÖVRIGT I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra. Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Kristinehamns kommun ser mångfald som en styrka och vi välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

25 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Lärare åk 4-6 till Kroppkärrsskolan
Karlstads kommun
Grundskollärare

Beskrivning Vi på https://karlstad. se/forskola-skola-och-utbildning/grundskola/grundskolor/kroppkarrsskolansöker nu två lärare i årskurs 4-6 som vill spela en viktig roll i elevernas utveckling och ha möjlighet att göra skillnad i deras liv. På Kroppkärrsskolan går cirka 430 elever, från förskoleklass till årskurs 6. Skolan ligger i ett bostadsområde på Norra Kroppkärr med goda möjligheter till uteaktiviteter och närhet till grönområden och Kroppkärrs IP. På Kroppkärrsskolan arbetar vi för att elever och vårdnadshavare alltid ska få ett gott och professionellt bemötande och att elever ska utvecklas väl både inom det sociala och det intellektuella området. Vår målsättning är att alla elever ska utifrån sina förutsättningar lära dig så mycket som möjligt i skolan. Vi söker en som är en tillsvidaretjänst och ytterligare en som är en anställning för läsåret 2025/26. Arbetsuppgifter Som lärare i årkurs 4-6 är ditt huvuduppdrag att utveckla elevernas kunskaper och färdigheter utifrån läroplanen och varje elevs individuella behov och förutsättning. Du planerar undervisningen genom att ta fram mål, välja metoder och material samt förbereda lektioner. Tillsammans med eleverna utvärderar du undervisningen för att alltid sträva efter att förbättra undervisningen, elevernas lärande och ditt professionella lärande. Du använder digitala plattformar för att kommunicera med elever och vårdnadshavare.  Kvalifikationer Vi söker dig med lärarlegitimation mot årkurs 4-6 inom ämnena svenska ,matematik, engelska, naturorienterandeämnen samt samhällskunskap.  Som person har du god förmåga att anpassa undervisningen efter elevers olika behov och förändrade förutsättningar. Samarbetar nära med kollegor för att planera undervisning, lösa problem och utveckla verksamheten. Lyssnar in andras åsikter och bidrar till en god stämning i arbetslaget. Du bygger förtroendefulla relationer med elever genom att visa respekt, empati och intresse för deras liv och lärande. Du förväntas planera och dokumentera undervisningen tydligt i linje med våra styrdokument och mål. Tjänsten gäller under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Om Karlstads kommun Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

25 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Elevassistent till Norrstrandsskolan
Karlstads kommun
Elevassistenter m.fl.

Beskrivning Elevassistenter arbetar i skolan och hjälper elever som behöver stöd för att kunna följa med i undervisningen. Det är ett fantastiskt uppdrag till dig som söker varierande arbetsuppgifter som ger ett omväxlande arbete där ingen dag är lik den andra. Vi söker nu en elevassistent till Norrstrandsskolan 7-9. På Norrstrandsskolan har vi stort fokus på att arbeta främjande och förebyggande när det gäller elevhälsoarbetet. Vi arbetar efter hypotesen: om du mår bra, lär du bra och då mår du bättre. Vi vill att skolans vuxna och elever ska ha förutsättningar att skapa tillitsfulla relationer. Arbetsuppgifter Som elevassistent skapar du ett tryggt socialt klimat och arbetar riktat mot individ och grupp med att skapa goda förutsättningar för lärande och utveckling. Arbetet som elevassistent innebär att du är resurs för individ under skoltid och för grupp under rasttid, vid förflyttningar, under lektionstid osv. Du arbetar elevnära samt i nära samarbete med mentor och övriga pedagoger på skolan för att främja studiero och ett gott samarbetsklimat. Tillsammans skapar ni en god, tillgänglig, social och pedagogisk lärmiljö utifrån elevernas behov och förutsättningar. Del av tjänsten kommer även att innebära arbete på fritidshemmet. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad elevassistent eller har tidigare erfarenheter som kan bedömas som likvärdig. Vi ser att du är en person som har en god förståelse för att individers olikheter och förutsättningar. Du kommunicerar på ett tydligt sätt, tar egna initiativ och skapar god kontakt med såväl elev, medarbetare och vårdnadshavare samt har en god initiativförmåga. I det dagliga arbetet är du van att arbeta självständigt men samverkar också med kollegor i arbetslaget. Om Karlstads kommun Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

25 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Personlig assistent
Sunne kommun
Personliga assistenter

Sunne i Värmland är platsen där modet växer, livet är enkelt och allting är möjligt. Här finns ett rikt föreningsliv där du kan utöva dina intressen. På fem minuter tar du dig mellan spabesöket, shoppingen, skogspromenaden, teatern, badet, golfrundan, skidåkningen eller vad du nu väljer. Kommunen är känd för sina många arrangemang, sin berättartradition och ett varierat näringsliv med små och medelstora företag. Välkommen! Läs mer om Sunne på sunne.se Beskrivning:  Sunne kommun söker Personlig assistent. Som anställd kommer du arbeta hos flertalet kunder då vi önskar främja variation i arbetet och skapa gemenskap  och arbetsglädje.  Arbetsuppgifter:   Vi arbetar utifrån genomförandeplaner och stöttar och hjälper kunderna inom många livsområden. Du kommer att hjälpa kunden i dennes vardag med exempelvis hushållssysslor, personlig omvårdnad samt följa med på aktiviteter. Arbetet innebär bland annat hjälp med förflyttningar och lyft.   Du kommer att arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor som kommer och stöttar dig vid tunga arbetsmoment där det ställs krav på samarbetsförmåga, ansvarstagande och flexibilitet.  Kvalifikationer:  Vi söker dig som har adekvat gymnasieutbildning. Vård och omsorgsutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av arbete med människor med funktionshinder är meriterande. Du har intresse och engagemang för människor med behov av särskilt stöd. Du ska behärska det svenska språket i tal och skrift samt ha god datavana. Du är en varm person med empati och omsorgskänsla samt en förståelse för kundens livssituation. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.  Giltigt B-körkort är ett krav.    Villkor  Arbetet innebär dag, kväll, natt och helgtjänstgöring. Sunne kommun tillämpar på dessa tjänster årsarbetstid.  Vi tillämpar provanställning. Intervjuer sker löpande under rekryteringsperioden och anställningsbeslut kan tas innan sista ansökningsdag, så söktjänsten redan idag.  Tjänsten är tillsvidare, 100%. Sunne kommun tar emot ansökningar via länken i annonsen och meddelande om tjänsten ges via din inloggning i systemet. Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

25 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Mark- och VA-projektör till expertföretag i Karlstad!
Framtiden i Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vill du arbeta med Mark och VA? Är du en driven självständig person som vill vara del av ett team med likasinnade? Nu söker vi en Mark- och VA-projektörsom vill bidra till hållbara lösningar och framtidens samhällsbyggande! Om Kvint Landskapsarkitektur Kvint Landskapsarkitektur är en framstående konsultfirma specialiserad på landskapsarkitektur, mark och VA-projektering, belägen i hjärtat av Karlstad. De erbjuder kompletta lösningar för projekt, från den initiala idén till färdigställandet. Kvint Landskapsarkitektur använder sig av moderna arbetsmetoder och avancerade 3D-verktyg för att planera, visualisera och genomföra projekt. Som anställd hos Kvint Landskapsarkitektur har du 30 dagars semester, trevliga personalaktiviteter och ett mycket förmånligt friskvårdsbidrag. Det är ett litet team med stor kompetens där kompetens förmedlas mellan kollegor. Deras tjänster omfattar: •Landskapsarkitektur: Skapande av genomtänkta och visuellt tilltalande lösningar som förbättrar både funktion och estetik i utomhusmiljöer. •Mark och anläggning: Hantering av anläggningsprojekt från koncept till färdigt resultat, oavsett om det gäller stora deponier, ställverk eller byggnadsprojekt. •Vatten och avlopp: Utveckling av effektiva lösningar för vatten- och avloppshantering, vilket bidrar till en hållbar framtid. Om rollen Nu söker Kvint Landskapsarkitektur en engagerad och erfaren Mark- och VA-projektörsom vill ta sig an nya utmaningar och bli deras nya generalist med fokus på VA inom allmän mark! Som deras nya medarbetare kommer du vara en del av deras dynamiska team och arbeta med spännande projekt inom mark- och vattenhantering. Exempel på projekt kan exempelvis vara idrottsanläggningar, skolor, vägprojekt eller andra exploateringsområden. Du som deras Mark- och VA-projektörär med i alla stadier av projekten och har nära kontakt med kunder. Du kommer ha en central roll i att säkerställa att projekten levereras med hög kvalitet och inom utsatt tid. Detta innebär att du har ett helhetsbegrepp över projekten och blir expert inom flera områden. Arbetet är självständigt men i nära samarbete med de andra på Kvint. Kontoret är beläget i ett kontorshotell i centrala Karlstad vilket innebär att arbetsmiljön är perfekt för dig som vill arbeta självständigt men en del av ett större socialt sammanhang. Vi söker dig med: För att bli en del av teamet hos Kvint Landskapsarkitektur behöver du ha arbetat som VA-Projektör eller i en liknande i minst två år, alternativt haft relevant praktik och examensarbete. Du behöver känna dig trygg med att genomföra projekteringar och att arbeta i projektform. Det läggs stor vikt på din personlighet. Du behöver kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ för att bidra till din egen och företagets utveckling. Du ska trivas i ett nära samarbete med dina kollegor där de kan förlita sig på att alla hjälps åt. Ditt intresse och nyfikenhet för Mark och VA i är väsentligt för att du ska trivas i denna roll. Skallkrav •Minst 2 års arbetserfarenhet av projektering inom VA och mark, eller utbildning med relevant praktik och examensarbete. •YH-, högskole- eller civilingenjörsexamen inom relevant område, exempelvis mark- och VA, bygg, energi- och miljöteknik, landskapsingenjörer eller liknande. •Projekteringsvana och att arbeta i projektform, antingen från praktik/universitet eller arbetsliv. •Flytande i svenska, tal och skrift. •Kunna arbeta i Civil 3D, Nova Point eller liknande program. Om Framtiden AB ​Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du att bli direktanställd hos Kvint Landskapsarkitektur.​ Rekryteringsprocess Låter tjänsten intressant? För att söka tjänsten skickar du in CV och personligt brev via länken. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Rebecca Anderson via e-post: [email protected]. Vi tar inte emot några ansökningar via mail. Rekryteringsprocessen för det här jobbet består för dig som kandidat av följande steg: telefonintervju, intervju, referenstagning och intervju på plats hos Kvint Landskapsarkitektur. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Vi ser fram emot din ansökan! Villkor Start: enl. ö.k Omfattning: Heltid, tillsv. Främst på kontor (hybrid). Arbetstid: Flex, mellan 7-18. Ort: Karlstad. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

25 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Matinspiratör
Hirely AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Enkla Jobb är en jobbplattform för jobb som inte kräver akademisk utbildning eller arbetslivserfarenhet. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om oss Brand Impact har sedan 1988 hjälpt varumärken inom detalj-och dagligvaru-handeln med att synliggöra sina produkter ute i butikerna antingen genom att bjuda kunder på ett smakprov/pratstund eller att helt enkelt jobba med att exponera och framhäva produkterna genom det visuella. Just nu söker vi dig som vill jobba i livsmedelsbutiker med att bjuda på smakprover av olika varumärkens produkter. Det här jobbet passar dig som vill ha ett socialt jobb och även har ett stort matintresse. Vi söker dig som Är över 18 år Kommunicerar väl på svenska Är en glädjespridare Har ett intresse för mat & dryck Är serviceminded Kan jobba vid behov framför allt på To-Fre mellan kl 11-19 Varför ska du jobba med oss? Förutom ett roligt extrajobb så erbjuder vi dig en bra lön & ett kunnigt supportteam som alltid finns till din hjälp. Har du egen bil betalar vi ut milersättning. I vår grundutbildning ingår bl.a fördjupade kunskaper inom livsmedelshygien, marknadsföring och försäljning. För oss är din personlighet och passion viktigare än utbildning 🚀 Vi ser fram emot din ansökan!

25 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Projektledare
Flexit Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Projektledare Är du redo att ta nästa steg i din karriär som projektledare och vill vara med och forma framtidens smarta inomhusklimatlösningar? Som projektledare på Flexit kommer du att spela en nyckelroll i utvecklingen av framtidens smarta och energieffektiva inomhusklimatlösningar. Vi söker nu en engagerad projektledare som kan ta oss till nästa nivå. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta med innovativa projekt som bidrar till ett bättre och hälsosammare inomhusklimat för våra kunder. I denna roll kommer du att planera, administrera och driva utvecklingsprojekt, leda och coacha projektgruppen, analysera behov och krav samt kontinuerligt styra projekt mot överenskomna mål. Du ansvarar även för att nödvändig dokumentation tas fram och distribueras samt hanterar budgetansvar inom projekten. Tillsammans med ditt team så ansvarar du för projektens genomförande genom hela kedjan, från förstudie till slutleverans och samarbetar med både interna kollegor och externa partners. Flexit har en stor produktportfölj som är under ständig förnyelse och nu vill vi ta steget i den fortsatta utvecklingen av nya smarta och effektiva energilösningar för framtidens bostäder. Dina arbetsuppgifter består bland annat av Planera, administrera och driva utvecklingsprojekt Styra, leda och coacha projektgruppen Analysera behov, förutsättningar och krav samt kontinuerligt styra projekt mot överenskomna mål Ansvara för att nödvändig dokumentation tas fram och distribueras Om dig Vi söker dig som har 1–5 års erfarenhet av projektledning, gärna från industri- eller byggsektorn, med erfarenhet av produktutveckling. Vi ser gärna att du har kännedom om projektstyrningsprogram och det är meriterande om du har kunskap inom områdena energi, installation eller termodynamik. För att lyckas i rollen är du kreativ med utpräglad problemlösningsförmåga, strategisk, strukturerad och lösningsorienterad i ditt arbetssätt. Du är drivande, initiativtagande och engagerad, med förmåga att själv starta upp, driva och koordinera egna projekt eller delprojekt. Att koordinera, samspela och kommunicera med många olika intressenter, även på ett internationellt plan, är centralt i denna tjänst vilket ställer krav på goda kommunikativa egenskaper på svenska/norska och engelska.

25 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025