ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig Fysioterapeut/ sjukgymnast som vill ta ett steg vidare i karriären. Hos oss får du kombinera ditt kliniska arbete med ett viktigt strategiskt ansvar som Medicinskt ansvarig för rehabilitering (MAR). Har du ett intresse för kvalitet, utveckling och säkerhet, då är detta ett jobb som passar dig! Du arbetar som fysioterapeut/sjukgymnast i Torsby Kommun. Din utgångspunkt är från centrala Torsby där Rehabverksamheten har sina kontor. Dina arbetsuppgifter är mycket omväxlande och bygger på eget ansvar med planering och prioriteringar. Du träffar patienter både i deras ordinarie boende och på SÄBO/LSS. Arbetet innefattar bedömningar av patienters rörelseförmåga, träning och behandling samt förskrivning av hjälpmedel. Du kommer att ha ett nära samarbete med arbetsterapeut och övrig rehab personal, områdeschefer, sjuksköterskor och omsorgspersonal. Du ska stödja och stimulera de äldre samt ta tillvara dennes egna resurser i det dagliga livet. I dina arbetsuppgifter ingår handledning av omsorgspersonal och studenter i rehabiliterande och hälsofrämjande arbetssätt, fallprevention, hantering av hjälpmedel och utbildning. Som medicinskt ansvarig för rehabilitering (MAR) ansvarar du för säkerhet inom kommunens rehabiliteringsverksamhet, du arbetar med att utveckla nya rutiner och arbetssätt inom hälso- och sjukvårdsområdet. MAR uppdraget innebär att du har ett nära samarbete med MAS (Medicinskt ansvarig sjuksköterska) och SAS (Socialt ansvarig Samordnare). Du deltar regelbundet i socialförvaltningens ledningsgrupp. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad fysioterapeut/sjukgymnast med intresse och kunskap i gällande lagstiftningar. Du har även flerårig erfarenhet inom yrket och vi ser det som meriterande att du har erfarenhet av kvalitetsarbete och utvecklingsuppdrag. Du gillar när det händer mycket samtidigt som du är mån om kvalitet och patientsäkerhet. Det är viktigt att du är noggrann, strukturerad, lösningsfokuserad och kunna prioritera arbetsuppgifter. Du skall vara trygg och trivas i din roll samt vara engagerad och bidra till ett gott arbetsklimat och en god verksamhet och kvalitetsutveckling. Du är van vid självständigt arbete och fattar egna beslut samtidigt som du har en god samarbetsförmåga och tycker det är självklart att jobba i team. Du bör ha goda ledaregenskaper och handledningsförmåga. Du är lyhörd, flexibel och engagerad och utmanas av situationer där nytänkande och kreativitet behövs. Du har god datorvana samt kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Erfarenhet ifrån kommunal äldreomsorg är meriterande. Körkort B Låter jobbet intressant, tveka inte utan hör av dig så diskuterar vi vidare. ÖVRIGT Torsby kommun upptar en stor geografisk yta i norra Värmland med ca 11 500 invånare. Här finns Sveriges sydligaste vildmark runt knuten, med stora möjligheter till friluftsliv och aktiviteter året runt. Det finns ett rikt föreningsliv att ta del av. Kommunen erbjuder för sin anställda friskvård på utvalda anläggningar (bland annat simhall, gym, Torsby skidtunnel) till subventionerat pris. Friskvårdstimme kan nyttjas en gång per vecka. Torsby kommun samarbetar med Offentliga Jobb i rekryteringsärenden. Offentliga Jobb vänder sig till dig som vill arbeta inom den offentliga sektorn. Det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Välkommen med din ansökan (personligt brev, CV/meritförteckning, referenser och löneanspråk) via Offentliga Jobb! Betyg/intyg lämnar du först efter begäran. Vi har gjort vårt medieval och vill därför inte bli kontaktade av säljbolag. Läs mer: Torsby kommuns webbplats
Rättspsykiatrin i Kristinehamn söker en överläkare med möjlighet att arbeta som chefsöverläkare. Vill du vara med i arbetet med att stärka och utveckla rättspsykiatrin i Värmland? I så fall kanske du är vår nya kollega! Din arbetsplats Rättspsykiatrin i Värmland är belägen i Kristinehamn med goda pendlingsmöjligheter till både Karlstad och Örebro. Vi är en verksamhet som expanderar. I nuläget har vi 32 fastställda slutenvårdsplatser i Kristinehamn med säkerhetsklass 2 (10 platser) och säkerhetsklass 3 (22 platser) samt en avdelning i Karlstad med 10 fastställda slutenvårdsplatser med säkerhetsklass 3. Vi har också cirka 10 patienter i rättspsykiatrisk öppenvård. Hos oss arbetar cirka 90 medarbetare, många med lång erfarenhet av psykiatri och rättspsykiatri. Det har nyligen fattats beslut om att bygga en ny slutenvårdsavdelning med säkerhetsklass 3 inom vårt område i Kristinehamn om 14 vårdplatser vilket är mycket glädjande. I verksamheten arbetar vi i multiprofessionella team nära patienten. Utöver dig som läkare består teamet av sjuksköterskor, skötare, arbetsterapeut, kurator och psykolog. Vi strävar efter ständig utveckling i syfte att förbättra vården för våra patienter. Läkargruppen har en viktig roll i verksamhetens utvecklingsarbete. Vi erbjuder - Tillsvidaretjänst på heltid. Arbetstiden är förlagd 8–17 eller enligt överenskommelse. - Arbete på plats i Kristinehamn/Karlstad med möjlighet till distansarbete och individuellt schema efter överenskommelse. - Om du är intresserad av att utbilda dig som ST-rättspsykiatri finns möjlighet till detta. - Hälsofrämjande arbetsplats med möjlighet till friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. - Goda möjligheter att handleda ST-läkare. Dina arbetsuppgifter Som läkare inom rättspsykiatrin har du möjlighet att under en lång tid följa de patienter som du ansvarar för. I arbetsuppgifterna ingår behandling och habilitering/rehabilitering av patienter med omfattande psykiatrisk problematik såsom psykossjukdom, ofta med samsjuklighet som autismspektrumstörning, intellektuell funktionsnedsättning och/eller missbruk. Beredskapsjour ingår i tjänsten. Rättspsykiatrin har egen bakjourslinje i regionen, vilket innebär att läkarna i verksamheten delar upp beredskapsjourer på vardagar och helger. I rollen som chefsöverläkare: - har du god medicinsk kunskap och kompetens för uppgiften som medicinjuridiskt ansvarig i verksamheten. - deltar du i ledningsgruppens arbete. Dina kunskaper och kompetenser Du har ett gediget intresse för vår specialitet och vill vara med och påverka den framtida utvecklingen av rättspsykiatrin inom Region Värmland Du har svensk läkarlegitimation med fullgjord specialisttjänstgöring inom psykiatri, eller är i slutfasen av din ST-tjänstgöring. Erfarenhet av arbete inom rättspsykiatri är meriterande, liksom arbete inom allmänmedicin. Du har en goda kunskaper i svenska och en god förmåga att kommunicera och samarbeta med såväl det närmaste teamet som med externa parter. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier. Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Är du en fena på att snacka med maskiner (läs: CNC-maskiner) och trivs i ett tight gäng där alla är viktiga kuggar i maskineriet? Då kan det vara dig vi letar efter! Om rollen Vi är en stabil legoleverantör av maskinkomponenter och söker nu en CNC-operatör som gillar att få saker att snurra. Du kommer att jobba med både korta och långa serier och vara en viktig del i allt från ren körning till ställ och inkörning av nya artiklar. Här är det inte bara knappar som trycks – här styr vi på riktigt! Vi tror att du: Har verkstadsutbildning eller industriutbildning i bagaget Har några års erfarenhet av att jobba med CNC-maskiner Gillar både struktur och skärvätska Är trygg med ritningsläsning och kvalitetskontroller Gillar att tänka själv och att göra rätt från början Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Extra plus i kanten om du: Har truck- och/eller traversutbildning Har jobbat i affärssystem som Monitor Vad du får hos oss: Ett mindre men starkt team där alla räknas Korta beslutsvägar och stor möjlighet att påverka En arbetsplats där skratt och stål går hand i hand Arbetet sker på skiftgång. För närvarande tvåskift – morgon och kväll. Tjänsten är på heltid, tillsvidare. Provanställning kan förekomma. Låter det intressant? Skicka in din ansökan med CV och några rader om dig själv så snart som möjligt – vi intervjuar löpande och anställer när rätt person dyker upp! Vi ser fram emot att höra från dig. Nomeko AB – där skärpan sitter i stålet och teamet. -------------------------------------------------------------------- Inför rekryteringsarbetet har Nomeko tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. --------------------------------------------------------------------
Årjängs kommun är en stolt tillväxtkommun med framtidstro. Vi antar utmaningar med tillförsikt och mod tillsammans i samverkan. Här finns det utrymme för nya människor och nya idéer att slå rot. Vi som bor, lever, verkar och besöker Årjängs kommun brukar säga att det är nära till allt som betyder något. Vill du ta nästa steg i din karriär? Har du ett intresse för kombinationen bygglovs- och strandskyddsfrågor, service och lagstiftning? Då kan vi vara din nästa arbetsgivare. Vi söker en ny kollega som vill vara en del av vårt arbetslag på Bygg- och miljöenheten i Årjäng. Som bygglovshandläggare hos oss jobbar du i nära samarbete med enhetens övriga handläggare inom miljö- och hälsoskydd, livsmedel, alkohol och tobak. Bygg- och miljöenheten är en enhet som ingår i Samhällsbyggnadsavdelningen där vi har en god sammanhållning och trivsel. Vi hoppas att du vill bli en av oss! ARBETSUPPGIFTER Som bygglovshandläggare/byggnadsinspektör hanterar du ärenden inom bygglov, förhandsbesked, tillsyn samt strandskyddsdispenser. I arbetsuppgifterna ingår att fatta delegationsbeslut, upprätta beslutsunderlag till Bygg- och miljönämnden, utföra tekniska samråd, tillsynsbesök och platsbesök. En stor del av arbetet omfattar att ge information, vägledning och rådgivning till både allmänhet och företag. Under året kommer det att ske många förändringar i både PBL och BBR, vilket innebär att du behöver kunna hantera ärenden gentemot både nuvarande, tidigare och kommande lagstiftning. I arbetsuppgifterna ingår att kunna göra objektiva bedömningar som grund för olika beslut och vi lägger därför stor vikt vid personlig lämplighet. Arbetet är omväxlande och innebär arbete på både kontor och genomförande av platsbesök på olika ställen i kommunen. Vi har nära till politisk ledning och beslutsfattare och vi involveras i projekt som berör flera olika verksamheter. KVALIFIKATIONER Eftersom arbetet förutsätter många kontakter med olika personer är viktigt att du är utåtriktad, positiv och har lätt för att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Som person är du noggrann och har förmågan att avsluta det som påbörjats. Du behöver ha förmågan att kunna hantera många saker samtidigt och kunna växla mellan att se till detaljer och att ha en övergripande syn. Du behöver ha god datavana då vi till stor del jobbar digitalt i ärendehanterings- och kartsystem. Vi söker dig som har: · Högskoleutbildning, lägst kandidatexamen, med inriktning mot bygg, konstruktion, arkitektur eller har annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivare bedömer likvärdigt · Relevant arbetslivserfarenhet för tjänsten · Har god förmåga att samarbeta och tycker om att ha kontakt med många olika slags människor, men även förmågan att självständigt driva ett arbete framåt · Tycker om att driva utvecklingsarbete · Har kunskap och erfarenhet om aktuell lagstiftning (främst PBL, PBF, BBR och MB) · Giltigt B-körkort ÖVRIGT För att kunna utföra vissa arbetsuppgifter som innefattar känslig information kan medarbetare behöva logga in med sin personliga e-legitimation. E-legitimation är en elektronisk identitetshandling som kan jämföras med andra former av legitimation, såsom pass. Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Årjängs kommun är en stolt tillväxtkommun med framtidstro. Vi antar utmaningar med tillförsikt och mod tillsammans i samverkan. Här finns det utrymme för nya människor och nya idéer att slå rot. Vi som bor, lever, verkar och besöker Årjängs kommun brukar säga att det är nära till allt som betyder något. Vill du ta nästa steg i din karriär? Har du ett intresse för kombinationen miljöfrågor, service och lagstiftning? Då kan vi vara din nästa arbetsgivare. Vi söker nu två nya kollega (1 tillsvidare och 1 vikariat) som vill vara en del av vårt arbetslag på Bygg- och miljöenheten i Årjäng. Du kommer att jobba i nära samarbete med andra miljö- och hälsoskyddsinspektörer och bygglovshandläggare. Bygg- och miljöenheten är en enhet som ingår i Samhällsbyggnadsavdelningen där vi har en god sammanhållning och trivsel. Vi hoppas att du vill bli en av oss! ARBETSUPPGIFTER Arbetet omfattar myndighetsutövning, främst med stöd av miljöbalken, och arbetsuppgifterna består bland annat av handläggning av prövnings- och tillsynsärenden. I din roll som miljö- och hälsoskyddsinspektör kommer du fatta delegationsbeslut och upprätta beslutsunderlag till Bygg- och miljönämnden samt ge information, vägledning och rådgivning till både allmänhet och företag. Inom miljöskydd handlar arbetsuppgifterna om tillsyn av miljöfarlig verksamhet så som verkstäder, industrier och bensinstationer. Inom hälsoskydd innebär arbetet tillsyn av olika verksamheter och lokaler som skolor och förskolor, flerbostadshus, inomhusmiljö och bassängbad. En viktig del av arbetet är också att hantera tillståndsfrågor kopplade till enskilda avloppsanläggningar. Förutom miljö- och hälsoskyddsfrågor är även naturvårdsfrågor i projektform samt vattenvård och vattenprovtagning något vi återkommande jobbar med. Arbetet är omväxlande och innebär både kontors- och fältarbete. Vi har nära till politisk ledning och beslutsfattare och vi involveras i projekt som berör flera olika verksamheter inom kommunen. Eftersom arbetet förutsätter många kontakter med verksamhetsutövare och allmänhet är det viktigt att du är utåtriktad, positiv och har lätt för att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Som person är du noggrann och har förmågan att avsluta det som påbörjats. Det finns möjlighet att anpassa tjänstens innehåll utifrån din erfarenhet och intresse då det även kan bli aktuellt med andra arbetsuppgifter inom miljöavdelningens ansvarsområde om behov uppstår, till exempel inom livsmedelstillsyn. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Högskoleutbildning med inriktning miljö- och hälsoskydd, lägst kandidatexamen, eller har annan utbildning som arbetsgivare bedömer likvärdig • Har god förmåga att samarbeta, men även förmågan att självständigt driva ett arbete framåt • Tycker om att driva utvecklingsarbete • Tycker om att ha kontakt med många olika slags människor • Har förmåga att bygga tillitsfulla relationer, inom och utanför en organisation • Har kunskap och erfarenhet om aktuell lagstiftning • Giltigt B-körkort är ett krav OBS! Det är viktigt att du skriver i din ansökan vilken av tjänsterna du söker!!!! Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT För att kunna utföra vissa arbetsuppgifter som innefattar känslig information kan medarbetare behöva logga in med sin personliga e-legitimation. E-legitimation är en elektronisk identitetshandling som kan jämföras med andra former av legitimation, såsom pass. Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Granitor Electro är ett av Skandinaviens ledande elteknikföretag. När du börjar arbeta hos oss kommer du till ett väletablerat företag med stark familjekänsla - med gemenskap, sammanhållning och trivsel. Vi är stolta över att kunna erbjuda varierande arbetsuppgifter, trygghet och goda utvecklings- och karriärmöjligheter för våra anställda.Värmland och elektriker, vad är den gemensamma nämnaren? GRANITOR. Vi söker dig som vill utvecklas och arbeta på ett familjärt bolag och som vill vara med och bidra till en positiv skillnad för våra många kunder i de värmländska skogarna. Vi är glada för ökade förfrågningar och uppdrag i Värmland och behöver nu stärka vår organisation och lokala närvaro med fler elektriker inom service. Är du vår nästa kollega? Om tjänsten Som servicemontör hos oss arbetar du med varierande arbetsuppgifter i spännande kundprojekt från start till slut. Arbetet omfattar allt ifrån kabeldragning, installation, kopplingar till felsökningar. Vi värnar om våra medarbetare och hos oss har du stora möjligheter till utveckling och ansvar Här finns engagerade kollegor och förmåner som värnar om trivsel, vardagspussel och hälsa. Naturligtvis är vi anslutna till kollektivavtal och erbjuder bland annat tjänstepension, arbetstidsförkortning och föräldralön. Vår avdelning har filialer i Karlstad, Sunne, Säffle och Munkfors och vi är idag 15 medarbetare. Erfarenhet och kompetens Vi söker dig som har kunskaper inom yrket och är ansvarstagande, flexibel och framförallt har viljan att bidra till teamet. Du trivs med att arbeta självständigt och resultatinriktat. Eftersom arbetet innefattar kontakter både internt och externt, krävs det att du har en god förmåga att samarbeta och knyta kontakter. Som person är du självgående och van att ta egna initiativ då det förekommer en del ensamarbete. Vi ser även att du är social, utåtriktad och har ett gott kundbemötande då stora delar av arbetet utförs på plats hos våra kunder. Att du innehar ECY-certifikat samt B-körkort ser vi som ett krav. Är du intresserad av industrin är det meriterande om du har industrivana från t.ex. VA, processindustri. Det är meriterande om du redan har ett upparbetat kontaktnät bland kunder. Ansökan Då urval sker löpande ber vi dig skicka in din ansökan omgående. Vår rekryterande chef Christer Fredriksson svarar gärna på eventuella frågor om tjänsten, se kontaktuppgifter i annonsen. Vill du veta mer om hur det är att vara anställd hos oss? Läs mer här. Ta nu chansen och bli en del av Granitor Electro. Vi ser fram emot att höra från dig! Granitor Electro är ett av Skandinaviens största lokala el- och teknikföretag . Vårt fokus ligger på entreprenad- och servicetjänster inom fastighet, industri och infrastruktur. Vi är en del av Granitor-gruppen, en svensk företagsgrupp som är verksam inom fastighetsutveckling och förvaltning, entreprenad, konsult och underhåll samt tillväxtinvesteringar i utvecklingsbolag. Granitor Electro hade 2023 en omsättning på 3900 MSEK Sverige.
Storfors kommun, belägen i östra Värmland, är hem för cirka 3800 invånare. Vi är stolta över vår närhet till naturen och de möjligheter till aktivt friluftsliv den erbjuder. Tillsammans med ett fint förenings- och kulturliv, högkvalitativ barnomsorg och skolor samt ett mångfacetterat näringsliv är Storfors en plats där människor trivs och växer. Nu har du chansen att vara med och ge våra kommuninvånare en ännu bättre livskvalitet och en trygg vardag. Beskrivning Är du intresserad av att jobba inom vård och stöd i Storfors kommun? De verksamheter som vi söker vikarier till är hemtjänst, särskilt boende och funktionsstöd. Vi erbjuder ett omväxlande jobb där du hjälper människor med deras dagliga omvårdnad. Arbetsuppgifter Som vikarie inom hemtjänsten och särskilt boende har du arbetsuppgifter så som stöttning i vardagen med social samvaro och aktiviteter, hjälp med personlig hygien, städ/tvätt, dokumentering, läkemedelshantering och delegerade uppgifter från sjuksköterska. Som vikarie inom funktionsstöd hjälper du enskild med personlig hygien samt hemmets skötsel inklusive gräsklippning/vedeldning, där detta förekommer. Dagen struktureras tillsammans med den enskilde. Arbetsuppgifterna innehåller sjukvårdsinsatser vilka kan vara delegerade av sjuksköterskan. Dokumentation är ett krav i arbetet och görs digitalt. Kvalifikationer Vi söker dig som är undersköterska alternativt har erfarenhet från omvårdnadsarbete eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer meriterande. För tjänster inom hemtjänst och funktionsstöd krävs att du har B-körkort och tillgång till egen bil för att kunna ta sig till/från arbetsplatsen, vilken kan ligga på landsbygden. Du ska även ha grundläggande datakunskaper. Du ska ha fyllt 18 år och behärska det svenska språket på ett sätt att du kan kommunicera med kunder och kollegor samt kunna dokumentera det som verksamheten kräver. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. För att passa för arbetet ser vi att du är lyhörd, flexibel och kan jobba självständigt och i grupp. Du ska ha kundens behov i centrum och ha ett professionellt bemötande mot kunder, närstående och kollegor. Övrigt Arbetet är förlagt till dag/kväll/natt, samt helgtjänstgöring. Intervjuer och tillsättning av tjänster sker löpande. Till intervjun tar Du med - legitimation - uppgifter på referenser - samt vid behov arbetstillstånd Vi ber dig att beställa utdrag från belastningsregistret redan nu. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/ Storfors Kommun är en rökfri arbetsplats. Anställningsvillkor Anställningsform: Timanställning Omfattning: Timavlönad Tillträde enligt överenskommelse med arbetsgivaren. Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Har du ett stort intresse för människor och drivs av att skapa goda relationer till kunder, kandidater, konsulter och kollegor? Då kanske du är Academic Works nya Consultant Manager! OM TJÄNSTEN Consultant Manager är en bred roll där du får möjlighet att arbeta med rekrytering, ledarskap och vara en affärsinriktad partner till dina kunder. "Det bästa med mitt jobb är kombinationen av arbetsuppgifter och kollegor. Jag arbetar nära kandidater, konsulter och kunder varje dag. Att vara en karriärpartner ger mig inspiration och möjlighet att se konsulters utveckling på nära håll. Motivation och energi hämtar jag från mina kollegor, kulturen på Academic Work handlar för mig mycket om att lyfta kollegor och att glädjas med varandras prestationer!" Så här beskriver en av våra Consultant Manager sin roll. I rollen som Consultant Manager kommer du att tillhöra ett team som främst arbetar med affärsområde IT, Tech och Finance. Även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och affärsområdets fortsatta utveckling och tillväxt. Din chef och din utveckling Din teamledare är Emil Karlsson som arbetar nära dig och har god insyn i ditt dagliga arbete. Vi har valt att ha operativa chefer för att du ska få bästa stöd i din roll. Vi har ett dedikerat utvecklingsprogram där du i din roll som Consultant Manager har en tydlig utvecklingsplan för att utveckla dina förmågor och vässa dina kompetenser. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Rollen som Consultant Manager är varierande och du ges möjlighet att utvecklas inom rekrytering samt skaffa dig värdefull erfarenhet av organisations- och affärsförståelse. - Rekrytering: Kravprofil, annons, urval, intervju, presentation till kund och anställningsprocess - Skapa kundrelationer: Bygga upp och underhålla affärsmässig relation till dina kunder - Personalansvar för konsulter: Uppföljning av trivsel, utveckling, arbetsmiljö, utveckla ditt ledarskap, arbetsrätt etc. VI SÖKER DIG SOM Är målmedveten, ambitiös och som vill arbeta i en roll där med många kontaktytor och där affärsmässighet har stort utrymme. Du har en stark tilltro till din kapacitet att hantera utmaningar, en hög ansvarskänsla, förmågan att organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Att hantera flera uppgifter i ett högt tempo är något du föredrar och känner dig bekväm med. Att skapa nya relationer kommer naturligt för dig och du tar på dig ledarrollen när uppgiften kräver det. Du agerar respektfullt mot andra och har förmågan att ta till dig av feedback för att stärka samarbeten och utveckla dig själv. Situationer som kan upplevas påfrestande hanterar du med trygghet och du har en optimistisk inställning till att lösa även krävande uppgifter. Vad tar du med dig i rollen som Consultant Manager? - Relevant akademisk utbildning inom personalvetenskap/HR, ekonomi, service management eller liknande - Arbetslivserfarenhet av servicerelaterat arbete och kundkontakt - B-körkort - Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och behärskar engelska väl i tal och skrift, eftersom du kommer att föra dialog, tillgodogöra dig utbildningar etc. på båda språken Vad är önskvärd erfarenhet? - Erfarenhet av bemannings- eller rekryteringsbranschen - Erfarenhet av ett säljinriktat arbete Övrig information - Start: Under hösten, troligtvis oktober - Omfattning: Heltid. Vikariat under ett år med chans till förlängning - Lön: Månadslön med en fast del samt en rörlig provisionsdel utan tak - Placering: Kontoret i Karlstad, bredvid campus Sök tjänsten genom att klicka på ansök. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under ”mina sidor” på din profil. Vi använder tester från Alva Labs som en del av rekryteringsprocessen för att identifiera de mest lämpade kandidaterna. Första steget är ett test i logiskt tänkande, som bedömer din problemlösningsförmåga, samt ett personlighetstest som ger oss insikt i dina egenskaper. Om du går vidare i processen är nästa steg intervjuer och referenstagning. Under alla delar av processen utgår vi från en tydligt definierad kravprofil för att säkerställa en strukturerad och objektiv bedömning. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected] under kontorstid. INFORMATION OM FÖRETAGET Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart! Vår kultur på Academic Work Jobba med HR & Rekrytering hos oss CSR och miljö på Academic Work Instagram Facebook LinkedIn
Vi på Doowin Karlstad/Örebro söker nu fler skickliga snickare och montörer som vill vara med på vår resa framåt! Vi har en ökad efterfrågan på våra tjänster och behöver därför förstärka teamet med fler engagerade kollegor. Vi utför fönster- och dörrbyten samt bygger uterum i hela Värmland och Örebro, med bas i Karlstad. Utöver våra fönster- och dörrbyten hjälper vi också våra kunder att genomföra fasadbyten och olika byggprojekt i samband med våra ordinarie arbeten. Om jobbet Hos oss får du en varierad arbetsdag med allt från enklare projekt till mer avancerade projekt där vi tar hand om alla steg i projektet - från montage till komplett färdigställande snickerier och plåtarbete. Som snickare eller montör spelar du en avgörande roll i hur slutresultatet blir – och i hur nöjda våra kunder är. Vem är du? Vi tror att du är en erfaren snickare eller montör som är sugen på nya utmaningar. För att trivas och lyckas hos oss ser vi gärna att du är: Social och positiv – du gillar att träffa kunder och bidra till ett lyckat projekt tillsammans med kollegorna. Lösningsorienterad – varje uppdrag är unikt, och du ser möjligheter snarare än problem. Noggrann och ansvarsfull – du lämnar aldrig ett jobb halvfärdigt. Driven och engagerad – du tar initiativ och vill utvecklas i ditt yrke. Tidigare erfarenhet av fönster- och dörrbyten är ett plus, men viktigast är att du är en skicklig snickare och har rätt inställning. Vi erbjuder dig Förutom en varierad vardag med trevliga kunder och kollegor erbjuder vi bland annat: Fast månadslön Servicebil Friskvårdsbidrag Företagshälsovård Försäkringar och tjänstepension Vi söker dig som har B-körkort Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Erfarenhet som snickare, hantverkare eller montör Yrkesbevis som snickare är extra meriterande. Tjänsten är på heltid och inleds med provanställning som sedan övergår till en tillsvidareanställning. Start och ansökan Vi tillsätter tjänsten så snart vi hittar rätt person – med start i september eller enligt överenskommelse. Skicka en kort presentation om dig själv tillsammans med ditt CV till: [email protected] Ange ”Ansökan snickare” i ämnesraden. Vi ser fram emot att höra från dig och hälsar dig varmt välkommen till vårt team!
Bokningsservice i Sverige AB är Sveriges ledande aktör för besöksbokning inom finans och solceller. Vår kundkrets består av banker, försäkringsbolag och försäkringsförmedlare. Vi har även uppdragsgivare som är solcellsleverantörer. Den vi söker ska ha följande bakgrund samt egenskaper: - Du måste ha erfarenhet av besöksbokning och/eller telemarketing/telefonförsäljning - Har du erfarenhet inom Finans eller besöksbokning inom solceller är det en stor merit - Du ska vara självgående och driven - Du bör vara allmänbildad och gilla att ta kontakt med folk Trivs du med att ha ett mål att sträva mot, blir sporrad av utmaningar och har en naturlig tävlingsinstinkt är du den vi söker. Vi söker nu en besöksbokare som jobbar hemifrån eller på vårt kontor i Karlstad. Tjänsten är på heltid och månadslönen är fast från 25-35 000:- per månad beroende på erfarenhet och ålder. Du kommer att ta kontakt med potentiella kunder via telefon/sms/mail och bjuda in dem till möten/webinar gällande pensionsutbildning, finansiell rådgivning eller solcellsinstallation.
Välj ett jobb för att visa detaljer