Om företaget Vi på Industrisupport är ständigt på jakt efter Industripersonal till flera av våra kundföretag i Töcksfors. Vi söker montörer, lagerpersonal, operatörer och dig med erfarenhet av CNC! Vi jobbar aktivt med inkomna ansökningar och återkommer till dig om vi hittar ett passande jobbförslag. Urval och intervjuer kan ske löpande, så välkommen med din ansökan så snart som möjligt! Dina arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna varierar då det handlar om flera olika tjänster. Genom att lämna in din ansökan nedan kommer vi hjälpa dig att matcha dina kompetenser med lediga jobb på din ort. Skulle vi finna en eller flera tjänster som vi tror har det där lilla extra för dig så hör vi av oss! Din profil Viktigt för oss är att du som söker har god samarbetsförmåga och lagkänsla där alla tillsammans har en stark vilja att alltid bidra med sitt bästa för att uppnå produktionsmål. Vi ser att du är arbetsvillig, positiv och fokuserad på ditt arbete. Vidare är du även ansvarstagande och kvalitetsmedveten. Varmt välkommen med din ansökan! Om Industrisupport Industrisupport är sedan 1999 ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag med kunder och kontor på flera orter. Vi rekryterar och bemannar inom olika yrkesområden och jobbar med långa kontrakt på både kollektiv- och tjänstemannasidan. Många gånger kan ett uppdrag leda till en tillsvidareanställning hos kunden. Vi har kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård och friskvårdsbidrag och vi ser till att människor får sin personliga utveckling i arbetslivet. När du nu söker jobb hos oss är det viktigt att du i din CV bara tar med de referenser som du pratat med och som vet om att de finns med i din ansökan. Alla är välkomna att söka, men undvik information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuella läggning i din ansökan. Varmt välkommen till oss på Industrisupport!
Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar personen både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som hen önskar. Det förekommer lyft i arbetet Dina arbetsuppgifter beror på kundens behov och livsstil. De kan innebära allt ifrån personlig hygien, assistans vid förflyttningar, hushållarbete, matlagning till att assistera kunden vid aktiviteter utanför hemmet. Du ska vara plikttrogen, noggrann och kan arbeta självständigt. Vi ser gärna att du har erfarenhet inom området. Eftersom kunden bor utanför tätbebyggt område, bör du ha körkort och bil. Det finns pälsdjur i hemmet. Du måste behärska det svenska språket i tal och skrift. Du behöver kunna uppvisa ett giltligt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning om rollen som personlig assistent. Om anställningen Anställningsformen är För viss tid så länge assistansuppdraget varar och löneformen är timlön. Arbestiderna är dygn (aktiv samt jour) vardag som helg. Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Vill du bli en del av teamet och jobba hos oss på Caland Betonghåltagning AB? Vi söker dig som har flera års erfarenhet som betonghåltagare! Vi erbjuder dig arbete inom Betonghåltagning, rivning och sanering. Säkerheten och arbetsmiljöregler är en självklarhet, och du kan alltid känna dig trygg när du arbetar hos oss. Du blir en del av ett sammansvetsat team där vi tillsammans har roligt på jobbet! Du som söker gillar att lära dig nya saker, arbeta fysiskt och är flexibel. Du är även arbetsam, initiativtagande och tycker om att arbeta i grupp. Det är meriterande om du har kursintyg på genomförd utbildning inom asbestsanering, men det är inget krav. Du har B-körkort. Tjänsten är på heltid och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan! Maila din ansökan till [email protected] med märkning: Betonghåltagare
Vi på Skafferi Värmland & Skafferi Väst brinner för det närproducerade. Vi tror på att den bästa maten är den som odlas, föds upp, förädlas och transporteras i trakten där man själv lever och bor. Livsmedel som är producerat nära konsumenten helt enkelt. Idag levererar vi lokalproducerade livsmedel till en stor bredd av aktörer, däribland butiker, restauranger och 550 offentliga kök i 22 olika kommuner i Värmland och Västra Götaland. Vi är på en plats i företagets utveckling där vi lär oss och våra kunder ännu mer om råvarorna och dess möjligheter. På det sättet utvecklar vi relationer och affärer med redan existerande kunder och leverantörer, men är även öppna upp för nya relationer och för att utveckla fler produkter. Utveckling av verksamheten i vår nya etablering i Göteborg är också en prioriterad uppgift för oss. Därför söker vi nu en affärsutvecklingschef med stark drivkraft för att utveckla den lokala matens plats i det västsvenska köket. Om rollen Vi letar efter dig som med passion och driv kan vara med och ta företaget vidare i utvecklingen, som bidrar med kunskap, erfarenhet, insikter och inspiration. Vi söker dig som har kunskap om, och erfarenhet av, livsmedelsbranschen. Där ser vi gärna att du har en gedigen bakgrund inom måltidsutveckling, affärsutveckling och service. Du har jobbat med att utveckla affärer, recept och nyttjandet av olika lokala och småskaliga råvaror. Detta tillsammans med såväl kunder som leverantörer. Givetvis har du kunskap om livsmedelsproduktion och jordbruk i stort och självklart har du ett starkt intresse för hållbarhet. Du behöver vara en god ledare med kunskap i projektledning och kommunikation. Du är van att jobba agilt, är nyfiken, innovativ och idédriven. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba med relationsbaserad affärsutveckling då det är en viktig ingrediens i vår affärsidé med att tillsammans med våra leverantörer bygga ett begripligt, affärsdrivet, attraktivt erbjudande till kunden. Kunskap om såväl råvaror som den färdiga maten, från livsmedel via paketering till måltiden är ett krav. Det är viktigt att du tycker om att jobba i team, är social och har en vana att samordna och samarbeta med olika interna och externa parter. Mer specifikt innebär tjänsten: - Bidra med kunskap om hur man skapar attraktiva erbjudanden och med lönsamhet bygger affärsrelationer mellan producent och privatkunder, butiker och restauranger - Självständigt driva och leda handel via en affärsplattform gentemot privata konsumenter - Kunna råvaror, tillaga och skapa recept utifrån säsongsbetonade råvaror som är småskaligt producerade - Skapa affärsnytta och driva affärsutveckling, analysera behov och möta kundens efterfrågan - Bredda vårt erbjudande utifrån de produkter som finns lokalt och regionalt och göra det säljbart och begripligt - Sprida kunskap och inspiration till kockar och annan personal i storkök, restauranger och butiker
Gustaf Fröding Hotell & Konferens är en del av hotellkedjan Best Western, och med över 50 år i hotellbranschen är hotellet ett klassiskt resemål för dansbandsgäster, men även ett självklart val för många vid konferenser och sommarvistelser. Vår restaurangverksamhet serverar mat cirka 18 timmar om dygnet, och vi behöver nu förstärkning till vårt köksteam. Sommartid är hotellet en oas för våra gäster, där de kan njuta av hotellfrukost, bad i vår utomhuspool och god mat och dryck på poolområdet. Vi serverar á la carte mellan 12.00-23.00 varje dag, från en bred meny där vi vill att alla våra gäster ska ha möjlighet att hitta något gott att äta. Utöver á la carte har vi även bokade sällskap med förbeställda menyer, så som golfsällskap, bussresenärer, företagsevent och andra typer av större grupper. Under höst, vinter och vår serveras vår populära lunchbuffé måndag-fredag varje vecka, där vi alltid serverar en stor salladsbuffé, två protein samt ett vegetariskt alternativ. Lunchen lockar konferensgäster, lunchgäster utifrån samt gruppbokningar. Kvällstid serveras á la carte-meny, och även här kan man förvänta sig att vi har en hel del bokat när det kommer till konferensmiddagar, bussgrupper, företagsevent och andra typer av större grupper. När vintern och julen närmar sig så är det ju en självklarhet att vi dukar upp för julbord. Då serverar vi julluncher och julbord till tusentals gäster under julbordsperioden. Vår kökspersonal arbetar närmast vår kökschef samt vår F&B Manager. Vem söker vi? Du ska vara flexibel och samarbetsvillig Du ska vara en teammänniska Du ska ha goda kunskaper i matlagning och tidigare vana från hotell, restaurang eller storkök Du ska ha goda kunskaper i svenska språket Du ska ha goda kunskaper om HACCP, livsmedelshygien och allergener Du ska kunna ha många bollar i luften och förstå att kommunikation är nyckeln till framgång Vi älskar människor som tar sitt arbete på allvar och har en yrkesstolthet. Tjänsten är förlagd på varierad arbetstid, där helgarbete och kvällsarbete förekommer. Tjänsten inleds med sex månaders provanställning, som sedan går över till en tillsvidaretjänst. Vad kan du förvänta dig av oss? Ett fartfyllt arbete med mycket variation En arbetsplats som är en del av Visita och HRF och efterföljer kollektivavtal Kollektivavtalsenlig lön, OB, semesterlön, pension - allt som för oss är en självklarhet att vår personal ska ha enligt kollektivavtal Goda möjligheter att utvecklas och lära sig nya saker! Intervjuer kommer ske löpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vår förhoppning är att tillsätta tjänsten under juli månad. Ansökan sker enbart via angiven mail i annonsen på Platsbanken, och du blir kallad till intervju om det blir aktuellt.
Vill du ha ett arbete där din insats har stor betydelse för en annan människa och där varje möte räknas? Sök tjänsten som boendestödjare på SIROB i dag! Hos oss får du chansen att arbeta nära människor som behöver stöd för att skapa en tryggare och mer självständig vardag. SIROB som står för Samverkan i resurs och boende och innebär att ge boendestöd till vuxna med psykisk ohälsa, samsjuklighet och beroendeproblematik. Teamet arbetar i ett stödboende, samt med boendestödsinsatser inom kommunen. Vi arbetar aktivt med stegförflyttningar och målet är att alla individer utifrån sin egen förmåga, ska kunna leva ett så fungerande och självständigt liv som möjligt. Vi sätter individens behov i fokus med MI som förhållningssätt. Vi har ett processorienterat arbetssätt och har nära samarbete med andra aktörer både internt inom förvaltningen och externt med berörda myndigheter. Vi söker nu efter en ny medarbetare till teamet som tillsammans med en kollega även kommer att arbeta med insatsen Bostad Först som kommer att vara en permanent insats från den 1/1 - 2026. Bostad Först är en evidensbaserad metod utformad för människor som behöver omfattande stöd för att kunna ta sig ur hemlöshet. Insatsen riktar sig till hemlösa med missbruksproblem, psykisk ohälsa samt samsjuklighet. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifterna består av bland annat pedagogiskt stöd, samtal, provtagningar, hantering av medicin, rapportering och journalföring. Du kommer att ha ett stort eget ansvar för att arbetet utförs och du kommer att arbeta både på egen hand och tillsammans med kollegor. Då SIROB består av flera verksamheter innebär det också samarbete över gränserna. Du bidrar till livskvalitet för våra brukare och stärker deras förmåga att leva ett tryggt och självständigt liv. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är utbildad behandlingspedagog, behandlingsassistent, socialpedagog eller som har annan utbildning inom tjänstens områden som vi bedömer lämplig. Vi ställer också krav på dokumenterad erfarenhet av arbete inom missbruk och samsjuklighet. Då våra brukare bor på olika platser inom kommunen är B-körkort ett måste. Om du har erfarenhet av arbete med Bostad Först, lågaffektivt bemötande eller motiverande samtal ser vi det som en stor fördel. För oss är det viktigt att du är en trygg och stabil person som kan behålla ditt fokus på rätt saker i stressiga situationer. Då arbetet delvis kommer att utföras på egen hand behöver du trivas med att ha ett stort eget ansvar och att du är självgående. Du har lätt för att strukturera ditt arbete och kan snabbt ställa om och vara flexibel när arbetet kräver. Som tidigare nämnt har din insats stor betydelse och det är därför vidare viktigt att du är social, har lätt för att bygga relationer och har en god samarbetsförmåga. Du lyssnar, kommunicerar och löser situationer på ett lågaffektivt och konstruktivt sätt. ÖVRIGT Din tjänst kommer att tillhöra processen ett tryggt och hälsosamt liv som ligger organisatoriskt under förvaltningen för arbete, kompetens och välfärd. Vår kärnverksamhet är, att ge stöd och hjälp för att människor ska bli självförsörjande och leva ett självständigt liv, att genom utredning och insatser ge barn, ungdomar och vuxna stöd, hjälp och service samt att arbeta för vuxnas lärande. Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra. Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Kristinehamns kommun ser mångfald som en styrka och vi välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.
Vi söker köksbiträde med erfarenhet Är du en engagerad och ansvarsfull person som brinner för matlagning och vill vara en del av ett dynamiskt kök? Vi söker nu ett köksbiträde för att stärka vårt team! Dina arbetsuppgifter: Förbereda och laga enklare maträtter enligt recept Säkerställa att köksutrustning och arbetsytor hålls rena och organiserade Hantera råvaror och livsmedel på ett effektivt och säkert sätt Hjälpa till med servering och förberedelser vid behov Vi söker dig som: Har minst 1 års erfarenhet från arbete i kök (gärna restaurang eller storkök) Är snabb, noggrann och kan arbeta under tidspress Har ett gott sinne för kvalitet och arbetsrutiner Är en teamspelare med ett positivt och lösningsorienterat förhållningssätt Har grundläggande kunskaper i livsmedelshantering och hygiene. B-körkort är ett krav. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Storfors kommun, belägen i östra Värmland, är hem för cirka 3800 invånare. Vi är stolta över vår närhet till naturen och de möjligheter till aktivt friluftsliv den erbjuder. Tillsammans med ett fint förenings- och kulturliv, högkvalitativ barnomsorg och skolor samt ett mångfacetterat näringsliv är Storfors en plats där människor trivs och växer. Nu har du chansen att vara med och ge våra kommuninvånare en ännu bättre livskvalitet och en trygg vardag. Beskrivning Då vår nuvarande barn- och ungdomsbibliotekarie går på föräldraledighet söker vi nu en vikarie som vill engagera sig i Storfors kommuns biblioteksverksamhet. Biblioteksverksamheten i Storfors kommun består av ett folkbibliotek och ett skolbibliotek. Folkbiblioteket har öppet 30 timmar/vecka (vardagar) och skolbiblioteket är i nuläget bemannat fyra dagar i veckan. Personalgruppen består av tre personer. Vi erbjuder ett roligt, utvecklande och kreativt arbete med stor möjlighet att forma och utveckla biblioteksverksamheten tillsammans med övrig bibliotekspersonal. Arbetsuppgifter Du kommer att ha ansvar för barn- och ungdomsverksamheten på biblioteken i Storfors. Det innebär allt från högläsning och boksamtal till inköp av medier och långsiktig planering av programverksamhet. Vi är en liten personalskara som hjälps åt med arbetsuppgifterna och tjänstgöring i referens/utlåningsdisken är en naturlig del av detta. Vi strävar efter att ha ett folkbibliotek som är relevant för alla som bor och verkar i kommunen. Vi provar gärna nya grepp och det är självklart att ett bibliotek är mycket mer än den som ryms inom fyra väggar. Du är med och planerar och genomför uppsökande verksamhet, hjälper oss att vara närvarande och aktiva på webben och i sociala medier och du ser till att vi erbjuder barn och unga ett utbud som lockar. Vi har en fin barnavdelning, ett ”hängrum” för de lite äldre barnen samt nyrenoverade grupprum som vi fyller med aktiviteter. På skolbiblioteket ingår det i dina arbetsuppgifter att förvalta och utveckla bibliotekets roll i elevernas lärande och att samverka med lärarna i detta uppdrag. Det handlar först och främst om lässtimulering men också om informationssökning och källkritik. Du kommer möta barn från åk 0 till 9, inklusive anpassad grundskola. Du har ansvar för inköp och gallring av medier och du är behjälplig med tjänster för barn med behov av anpassad läsning. Förutom Kroppa- och Vargbroskolan som ligger i centralorten kommer du även besöka Bjurtjärns skola som är en liten skola på landet. I och med att Storfors bibliotek är en del av Bibliotek Värmland (som är ett samarbete mellan Värmlands läns samtliga kommuner) har du tillgång till ett stort nätverk av kunniga och engagerade biblioteksmedarbetare. Vi delar bland annat katalog, bibliotekssystem och webbplats men vi gör också andra satsningar tillsammans och det finns goda möjligheter för dig att vara med att utveckla samarbetet ytterligare. Kvalifikationer Vi söker dig som har en akademisk examen i biblioteks- och informationsvetenskap eller annan relevant utbildning. Meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta läsfrämjande med barn och unga samt med elever i behov av särskilt stöd. Körkort B. Som person är du flexibel, tar egna initiativ och driver överenskomna processer självständigt. Du är inte rädd för att pröva nya saker - inklusive ny teknik - och har lätt för att skapa kontakter och trivs med att framträda inför och möta grupper av olika slag. Du tycker helt enkelt om att jobba med människor - både bibliotekens användare och med kollegor och samarbetspartners - och du är mån om att kommuninvånarna ska få ut så mycket som möjligt av sitt bibliotek. Att jobba med bibliotek och kultur är ett roligt, viktigt och utvecklande uppdrag. Varmt välkommen med din ansökan! Tillsammans gör vi Storfors bibliotek ännu bättre! Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Övrigt Tjänsten är ett vikariat på heltid under perioden 2025-08-18 till 2026-10-31. Storfors kommun tillämpar rökfri arbetstid. Din ansökan ska vara oss tillhanda senast 2025-07-20. Vi hanterar löpande de ansökningar som kommer in och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan. För att få arbeta med barn och unga måste vi ha ett godkänt utdrag från polisens belastningsregister. Beställ ett direkt (via post eller Bank-ID) i samband med att du skickar in din ansökan då normal handläggningstid hos Polisen är cirka två veckor. Välj registerutdrag för arbete med barn i annan verksamhet. Blanketten för att söka utdraget ur belastningsregister hittar du på Polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/ För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med dig som sökande vill vi att du skickar in din ansökan digitalt via länken i denna annons. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vi är din perfekta match! Har du intresse för området farmaci i kombination med rådgivning? Då har vi en match! Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team på apoteket Tallen. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Om rollenSom farmaceut på Apoteket Tallen kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. I den här rollen kommer du utefter verksamhetens behov även ha möjlighet att arbeta omväxlande med orderberedning. Det innebär att du möter kunden via apoteket.se där du gör den farmakologiska kontrollen av inkommande order. Apoteket Tallen ligger i Charlottenbergs Köpcenter. Då vi är ett gränshandelsapotek består våra kunder mestadels av norrmän. Vi är totalt 10 st glada medarbetare där vi hjälps åt på ett bra sätt med dagens arbetsuppgifter. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Vi stöttar dig i din karriär - som farmaceut på Apoteket kan du utvecklas i roller som t ex läkemedelsansvarig, säljledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Bidra med idéer och initiativ för att utveckla vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder Dina kompetenserFör den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss i stället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Vi vill att din ansökan består av ditt CV samt svar på våra urvalsfrågor. Du behöver alltså inte skicka med ett personligt brev. Urvalsfrågorna hjälper oss att bättre förstå din erfarenhet och dina kvalifikationer för den aktuella rollen och öka vår träffsäkerhet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: Vardagar 10.00-20.00 & Helger 10.00-19.00. Välkommen till Apoteket!
Är du en engagerad läkare med intresse för primärvård och närvård? Då är du precis den vi letar efter! Om du dessutom är sugen på ett morgondopp, så är det inte långt till Vänerns strand. Bli en i vår kompetenta och erfarna arbetsgrupp på en vårdcentral som befolkningen gärna listar sig på. Vi behöver bli flera som vill bidra till en bättre vård för våra patienter. Din arbetsplats Vi söker nu en specialistläkare till Vårdcentralen Kristinehamn som har ca 13700 listade patienter. Här arbetar cirka 40 personer med en bredd av professioner. Läkargruppen består av 6 specialister och 4 ST-läkare med variation i ålder och erfarenhet. Dessutom i övrigt en välbemannad personalgrupp med distrikts- och sjuksköterskor, undersköterskor, kuratorer, psykolog, vårdadministratörer, fotterapeuter och dietister. Vi har fina lokaler i det som tidigare varit Kristinehamns sjukhus. I samma byggnad finns labb, röntgen, öppenvårdsrehabiliteringen med fysioterapeuter och arbetsterapeuter, närvårdsavdelning, apotek, barnmedicin och folktandvård. Kristinehamn är en stad med bra tåg och bussförbindelser med närhet till större städer men också till vår fina skärgård. Vårdcentralen Kristinehamn är en välfungerande arbetsplats. På vårdcentralen råder en stark känsla av gemenskap, där vi arbetar nära varandra och värdesätter både kvalitet och tillgänglighet. Ett gott samarbetsklimat är viktigt för oss. Flera av de AT-läkare som varit hos oss har trivts bra och velat fortsätta och anställts efter utbildningen. Det ser vi som ett gott betyg! Dessutom har vi specialister med lång erfarenhet, som jobbat länge på vårdcentralen. Här välkomnas både nytänkande, erfarenhet och kreativitet. Arbetsmiljön är också ett viktigt fokusområde i vårt arbete. Dina arbetsuppgifter Hos oss får du som allmänspecialist ett stimulerande och utvecklande arbete med fokus på kontinuitet och egen patientlista. I uppdraget kan det ingå rondarbete i hemsjukvården och SÄBO, handledning av studenter och utbildningsläkare och arbete på BVC och MVC. Du arbetar i nära samarbete med välutbildad och kompetent personal inom flera olika yrkeskategorier. Vi ser mycket positivt på om du har ett forskningsintresse. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som är utbildad och legitimerad läkare inom allmänmedicin. Som person tror vi att du är bekväm med att ta initiativ samt planera, organisera och prioritera dina arbetsuppgifter. Du är stabil även i pressade situationer och har en tydlig kommunikation både i mötet med patienter och i samarbetet med kollegor. Att kunna samarbeta ser vi som en stor styrka, och vi tror att du trivs i en miljö där samarbete och dialog är en naturlig del av vardagen. Kanske är det just dig vi söker, vi ser fram emot att höra från dig! Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier. Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Välj ett jobb för att visa detaljer