Vi på Remarkable söker efter dig som vill genomföra Mystery Shopping-uppdrag i Karlstad med omnejd. Arbetet är enkelt, men kräver stor noggrannhet och seriositet. Du skall agera som en vanlig kund och observera bl.a. servicebemötandet och butiken som helhet. Att du har körkort och tillgång till bil är att rekommendera. Ett besök, inklusive rapportering, tar ca 40 minuter. Besöket är uppdelat i tre delar: Anonym del (Du går in i butiken och köper en specifik produkt) Presentation (Du presenterar dig som Mystery Shopper) Öppen del (Du observerar och rapporterar bl.a. kampanjer, exponering mm) Du får en skriftlig arbetsbeskrivning inför uppdraget. Ersättningen är 190kr/timme (gäller både resa till och från butik samt tiden som spenderas i butik) och milersättning. Alla ansökningar hanteras via hemsidan. Vill du få fler jobbtips? Connecta med oss: https://jobb.remarkable.se/
Vill du fylla din tid med något meningsfullt? Vi söker nu en Modersmålslärare i vietnamesiska, deltid 20% till skolförvaltningen i Kristinehamns kommun. Skolförvaltningens ansvarsområde omfattar verksamhet för barn från ett år till gymnasieutbildning. Verksamheten omfattar skolstaben, förskola, grundskola inklusive anpassad grundskola, gymnasieskola inklusive anpassad gymnasieskola och kulturskola. Tillsammans så arbetar vi för elevers rätt till bra utbildning och personalen är verksamhetens viktigaste resurs. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att utföra modersmålsundervisning utifrån fastställd kursplan på flera av kommunens grundskolor. Som modersmålslärare ger du våra elever en möjlighet att utveckla sina kunskaper i vietnamesiska. Du blir en viktig person då du ger eleven möjlighet att behålla sin koppling till sitt, eller sin familjs ursprung. Undervisningen kan ske både i grupp och enskilt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Goda kunskaper i berört språk samt svenska. • Tidigare haft en undervisande roll och/eller har en pedagogisk utbildning. • Är flexibel, ansvarstagande och självständig i ditt arbete. Det är meriterande om du har kunskap om den svenska skolans regelverk, samt dess läroplaner. Då du tjänstgör på flera skolor i Kristinehamn med omnejd så är B-körkort ett krav. Vi vill att du medvetet arbetar för att skapa en god lärandemiljö som är utmanande, stimulerande och lockar eleverna till nyfikenhet och lärande. Du har god förståelse för hur människan tar till sig kunskap och människors olika förutsättningar samt anpassar sättet att förmedla ditt budskap till mottagaren. Alla elever ska möta vuxna som ser varje elevs unika möjligheter, som skapar förtroendefulla och trygga relationer och visar lust och engagemang i samspelet med eleven. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Har du frågor om tjänsten under sommaren så nås vi bäst på [email protected] ÖVRIGT Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra. Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Kristinehamns kommun ser mångfald som en styrka och vi välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.
Om Instabee I slutet av 2022 grundades Instabee efter kombinationen av Budbee, Instabox och Porterbuddy. Instabee erbjuder miljontals konsumenter över hela Europa med smidiga leveranser och är på väg att bli den ledande partnern till den europeiska e-handelsmarknaden. Alltid med kunden i fokus. På Instabee är du välkommen precis som du är, så länge du drivs av att ständigt utmana marknaden tillsammans med oss. Vi letar nu efter en Team Manager till vår terminal i Karlstad. Om rollen I rollen som Team Manager i Karlstad kommer ditt fokus att vara på våra medarbetare som varje dag arbetar för att sortera och leverera våra paket. Du kommer att ha personalansvar som bland annat innebär uppföljning av KPI:er och medarbetarnas kompetensutveckling. Rollen är både operativ och strategisk för att driften av terminalen ska fungera optimalt. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta: Personalansvar samt kompetensutveckling och medarbetarsamtal. Schemaläggning och bemanningsplanering. Säkerställa så att verksamheten fortskrider utan hinder genom att noggrant se till så att gods kommer in och ut ur terminalen enligt tidtabell. Kontinuerligt följa upp, utvärdera och förbättra processer och kvalitet. Stöd till övriga funktioner som verksamheten kräver. Om dig som söker Vi tror att du som Team Manager är en naturlig problemlösare som sporras av utmaningar och har förmågan att motivera teamet omkring dig och är ett föredöme för både övriga ledare och medarbetare. Som person är du uthållig och har en nyfikenhet på att lära dig nya saker. Du är även en god kommunikatör med förmåga att ta beslut och skapa klarhet och struktur i en snabbrörlig organisation. Tidigare erfarenhet av ledande roll med personalansvar. Du har förståelse för att plötsliga avvikelser i arbetet kan förekomma, därför lägger vi stort värde vid flexibilitet och en förmåga att prioritera och prestera i en snabbrörlig miljö. Tidigare erfarenhet av schemaläggning samt att arbeta enligt KPI:er. Flytande i svenska och engelska, både muntligt och i skrift. B-Körkort. Övrigt Denna rekryteringsprocess består av personlighets- och logiktest via Alva Labs samt bakgrundskontroll via Verifiera för granskning av tidigare offentliga kriminalregister. Resultatet är offentlig information som hanteras konfidentiellt. Detta är obligatoriskt för alla rekryteringsprocesser på Instabee i Sverige.
Vill du fylla din tid med något meningsfullt, samt vara med och bidra till att lära ut ett av våra nationella minoritetsspråk? Vi söker nu en vikarierande Modersmålslärare i finska till skolförvaltningen i Kristinehamns kommun, deltid 30%. Skolförvaltningens ansvarsområde omfattar verksamhet för barn från ett år till gymnasieutbildning. Verksamheten omfattar skolstaben, förskola, grundskola inklusive anpassad grundskola, gymnasieskola inklusive anpassad gymnasieskola och kulturskola. Tillsammans så arbetar vi för elevers rätt till bra utbildning och personalen är verksamhetens viktigaste resurs. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att utföra modersmålsundervisning utifrån fastställd kursplan på flera av kommunens grundskolor. Som modersmålslärare ger du våra elever en möjlighet att utveckla sina kunskaper i finska. Du blir en viktig person då du ger eleven möjlighet att behålla sin koppling till sitt, eller sin familjs ursprung. Undervisningen kan ske både i grupp och enskilt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Goda kunskaper i berört språk samt svenska. • Tidigare haft en undervisande roll och/eller har en pedagogisk utbildning. • Är flexibel, ansvarstagande och självständig i ditt arbete. Det är meriterande om du har kunskap om den svenska skolans regelverk, samt dess läroplaner. Då du tjänstgör på flera skolor i Kristinehamn med omnejd så är B-körkort ett krav. Vi vill att du medvetet arbetar för att skapa en god lärandemiljö som är utmanande, stimulerande och lockar eleverna till nyfikenhet och lärande. Du har god förståelse för hur människan tar till sig kunskap och människors olika förutsättningar samt anpassar sättet att förmedla ditt budskap till mottagaren. Alla elever ska möta vuxna som ser varje elevs unika möjligheter, som skapar förtroendefulla och trygga relationer och visar lust och engagemang i samspelet med eleven. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Har du frågor om tjänsten under sommaren så nås vi bäst på [email protected] ÖVRIGT Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra. Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Kristinehamns kommun ser mångfald som en styrka och vi välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.
Vi på Guldapan i Karlstad är redo att ta nästa steg – och kanske är det tillsammans med dig? Vi söker en passionerad, erfaren och nyfiken kock som vill vara med och laga riktigt god mat i ett kök där kreativitet, kvalitet och kärlek till råvaror står i centrum. Hos oss står det aldrig still. Guldapan är en levande krog där det bubblar av energi, smaker och idéer. Vi lagar mat som vi själva älskar att äta – vällagat, varierat och alltid med en twist. Och vi vill att du ska vara med och sätta din prägel på det vi serverar. Vi söker dig som: • Är utbildad kock med några års erfarenhet i bagaget • Är självgående, men trivs bäst i ett team där man lyfter varandra • Har ett öga för detaljer, en känsla för smaker och ett brinnande matintresse • Vågar tänka nytt, men respekterar grunderna • Vill vara en del av en krog med personlighet och högt i tak Vi erbjuder: • En heltidstjänst med start i augusti 2025 • Ett kreativt kök där dina idéer får ta plats • En varm arbetsplats med mycket hjärta och högt tempo • Möjligheten att vara med och utveckla både menyn och krogen tillsammans med ett engagerat team Vi vill gärna lära känna dig innan augusti – så vänta inte med att höra av dig! 👉 Ansök nu genom att mejla till [email protected] Berätta gärna kort om dig själv och bifoga CV. Och om du inte redan har varit hos oss – kika in på www.guldapan.se och få en känsla för vilka vi är. Vi ser fram emot att höra från dig!
Awilja management AB personlig assistans och hemservice söker personal till hemservice. Vi söker dig som har vana från städ hos både privatpersoner samt företag. Du som söker ska vara noggrann i ditt arbete, ha ett bra bemötande samt vara flexibel, kunskap och erfarenhet inom lokalvård, både i hemmet hos privatpersoner samt företag är meriterande. Du kommer arbete som timanställd vid behov med början omgående eller efter överenskommelse Vi tillämpar provanställning Vi utgår från kontoret som ligger på Brännarevägen 2 Årjäng Krav på god svenska i tal och skrift. Krav på körkort och egen bil
Vi på Skandinaviska Markgruppen AB är inne i en riktigt häftig tillväxtfas. Här är vi ett tight och sammansvetsat gäng som blandar det lilla företagets gemenskap med det stora företagets trygghet i ett och samma paket. Hos oss kommer du att trivas från första arbetsdag och känna vikten av företagets värdeord - samarbete, inkludering och uppriktighet! Vill du vara en del av en riktigt häftig resa? Ditt uppdrag som yrkesarbetare Mark-och Anläggning I rollen som yrkesarbetare hos oss är ditt huvudsakliga uppdrag att bidra med kompetens ute i fält. Du kommer i nära samarbete med vår engagerade personal bidra till ett proffsigt utförande som genererar en kvalitativ slutprodukt. Majoriteten av våra uppdrag är inom Värmlands län men kortare avstickare kan förekomma. Vi inom Skandinaviska Markgruppen värnar om vår personal och möjligheten till utveckling. Därför försöker vi alltid att tillsätta en mix av kunskaper i våra projekt. Vi tror att en mix av erfarenhet och nyfikenhet är en framgångsfaktor för att få till en bra bredd i vår verksamhet. Vem är du?För att lyckas i rollen ser vi det som krav att du har: B-körkort Några års erfarenhet inom branschen Goda kunskaper i svenska tal och skrift I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har förmågan att anpassa dig till olika situationer och ser positivt på varierande arbetsdagar. Du är en trygg person som drivs av utmaningar och motiveras av att nå uppsatta mål. Du är lösningsorienterad , ansvarstagande, serviceinriktad och kommunikativ. Viktigt är också att du är en lagspelare som har förmågan att arbeta effektivt och gärna kommer med egna initiativ. Varför Skandinaviska Markgruppen?Vi befinner oss i en riktigt häftig tillväxtfas där vi erbjuder dig en möjlighet att vara med på vår resa framåt. Vi är ett tight och sammansvetsat gäng med korta beslutsvägar där vi ser din delaktighet i beslut som en självklarhet. Vi har inte bara roligt på jobbet utan även på fritiden där vi gör mycket roligt tillsammans. För dig som vill ta nästa steg i utvecklingen finns det många möjligheter. Både inom din roll men även inom andra roller i företaget. Häng på och bli en del av oss! Ansökan och informationSkicka in din ansökan snarast möjligt och som senast 2025-07-10. Urval görs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor rörande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Andreas Kristiansson på [email protected] eller 070-278 97 72. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svara på några frågor. Varmt välkommen med din ansökan!
Juneporten är en nätauktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet, där verifierade säljare själva kan publicera sina auktioner vid behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och innovera vår verksamhet. Arbetsbeskrivning Som Distriktsansvarig Säljare är du företagets ansikte utåt i din region och ansvarar för att skapa och vårda befintliga relationer med kunder inom olika branscher. Du kommer delvis att få tillgång till förbokade möten, men också själv ansvara för att boka egna. I rollen ingår även att utbilda nya kunder i vår plattform och stötta dem i att publicera objekt till försäljning. Du arbetar självständigt inom din region men ingår i ett team som stöttar och samarbetar för att nå framgång. Ansvarsområden Bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer. Boka och genomföra möten samt spontana kundbesök. Hantera hela försäljningsprocessen för kunder inom olika branscher. Utbilda nya kunder på vår plattform och hjälpa dem att publicera objekt. Rapportera sin aktivitet i CRM-system. Vem är du? Vi söker dig med erfarenhet av försäljning, gärna inom B2B, som trivs med att bearbeta kunder både via telefon och personliga besök. Du är självgående, ansvarstagande och har en naturlig förmåga att bygga långsiktiga relationer. Ett stort driv, engagemang och disciplin gör att du når de mål som sätts upp. Kvalifikationer B-körkort. Flytande svenska i tal och skrift. Grundläggande datorkunskaper. Vi erbjuder Förmånsbil. Fast lön med provisionsmöjligheter. Mobiltelefon och arbetsdator. Tjänstepension och friskvårdsbidrag. En trygg arbetsplats där din utveckling står i fokus.
Vi söker en passionerad Apotekschef för vårt fina apotekMitt i City i Karlstad. Är du redo att ta ledningen och vidareutveckla våra apotek som betjänar en bred kundkrets från hela Karlstad? Om du vill vara en nyckelspelare i en verksamhet som står inför spännande farmaceutiska utmaningar och kundfrågor, är detta den perfekta möjligheten för dig! Ditt uppdrag Som Apotekschef för Mitt i City kommer du att vara den drivande kraften bakom ett fantastiskt team på totalt 5 medarbetare. Din uppgift blir inte bara att uppnå uppsatta mål, men också att hitta nya och innovativa lösningar på de unika utmaningarna som våra kunder för med sig. Du kommer också att vara en del av ett nära samarbete med andra apotekschefskollegor i regionen, för att gemensamt säkerställa framgång. Dinahuvudsakliga arbetsuppgifter Upprätthålla höga standarder av kvalitet, säkerhet och miljö på arbetsplatsen. Ansvara för att nå försäljnings- och resultatmål. Utveckla och implementera tydliga strukturer och arbetssätt Coacha och utveckla ditt team för att möta de unika behoven hos våra kunder och dess farmaceutiska utmaningar Dinakompetenser Vi söker dig som har erfarenhet som apotekschef eller har haft en annan ledande roll med ansvar inom apoteksbranschen, och som trivs i en styrande roll med ansvar för både verksamhet och människor. För att lyckas hos oss behöver du vara van att ta initiativ, fatta beslut och driva teamet framåt med energi och tydlighet. Du har ett genuint intresse för att utveckla andra och skapa en arbetsmiljö där medarbetare trivs, växer och presterar tillsammans. Vi ser gärna att du är: En erfaren och trygg ledare som skapar förtroende och tydlighet i vardagen Är målinriktad och har förmåga att se och driva nya möjligheter Arbetar strukturerat och har god känsla för detaljer Har ett genuint intresse för ledarskap och att utveckla team Närdet känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss istället berätta mer om rollen och verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig! Urval och intervjuer sker löpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Är du en lösningsorienterad och serviceinriktad IT-konsult med erfarenhet av support och drift? Vi söker nu flera IT-konsulter på olika nivåer till en av våra myndighetskunder, där behovet varierar över tid. Behovet är löpande, vilket innebär att vi kontinuerligt söker kompetenta medarbetare för olika roller inom IT-support och drift. Ibland efterfrågar kunden drifttekniker med fokus på infrastruktur och underhåll, medan det vid andra tillfällen behövs supporttekniker som kan hantera användarsupport och incidenthantering. Oavsett roll kommer du att arbeta i en samhällsviktig verksamhet och bidra till en stabil och säker IT-miljö. Vill du vara en del av detta viktiga arbete? Läs vidare och ansök redan idag! Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I denna roll i Karlstad arbetar du med IT-support och/eller drift inom en myndighetsorganisation. Du blir en del av ett team som ansvarar för att säkerställa att IT-miljön fungerar smidigt och effektivt. Arbetsuppgifterna varierar beroende på vilken roll du har men kan innefatta bland annat: - Felsökning och hantering av incidenter inom IT-support - Drift och underhåll av IT-system och infrastruktur - Installation, konfigurering och uppgradering av mjuk- samt hårdvara - Hantering av användarkonton och behörigheter - Dokumentation av processer och lösningar Din profil och kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten ska du ha arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst ett år och vi ser helst att det var ditt senaste jobb. Du har en förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. Vidare har du en serviceinriktad inställning och god kommunikationsförmåga. Krav - Minst ett års dokumenterad erfarenhet av arbete inom Windows-miljöer, Active Directory och Office 365 - Erfarenhet av IT-support och/eller IT-drift, gärna inom offentlig verksamhet - Erfarenhet av klienthantering och felsökning - Flytande svenska i både tal och skrift Meriterande - Erfarenhet av ITIL-processer - Erfarenhet av arbete i en säkerhetsklassad miljö Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Hollie Van de Ruit +46734159374 [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer