We are looking for new home cleaners to join our team in Karlstad. Are you our next star? Your profile We enjoy making our customers’ everyday lives easier – and so should you. You like working independently, are driven by quality and customer service, and have a positive, responsible attitude with an eye for details. About the role As a home cleaner at Hemfrid, you clean customers’ homes with high quality. You work independently and focus on delivering the best service and client satisfaction. Your work tasks include, among others: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Strengthening, folding, and washing clothes. Changing bedsheets and making the bed. Give the customer’s home that little extra touch. You should: Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 8 – 17. It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. It's also advantageous if you have a valid B driving license. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: Fixed salary every month A permanent position with a 50-75 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About Hemfrid Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Curious about where we’re hiring? Discover all our locations here! Welcome to Hemfrid! -------------------------------------------------------------------------------------------- Vi letar efter nya hemstädare till vårt team i Karlstad. Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Om rollen Som hemstädare på Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Byta lakan och bädda. Ge det där lilla extra till kundens hem. Du bör: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 8 – 17. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska. Även meriterande om du har ett giltigt B-körkort. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: Samma fasta lön varje månad En tillsvidareanställning med 50- 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Nyfiken på var vi söker personal? Upptäck alla områden här! Välkommen till Hemfrid!
Kontorsstädare sökes till vårt team i Karlstad! Hemfrid är Sveriges största företag inom hemstädning. Vi hjälper våra kunder med tjänster så som städning, fönsterputs, flyttservice och mycket annat. Just nu söker vi kontorsstädare som vill jobba i vår B2B team mot företagskunder i Karlstad. Är du vår nästa stjärna? Dina arbetsuppgifter Som Kontorsstädare som är tillgänglig för både kontor och trappstädning på Hemfrid har du en viktig roll - att ge dina kunder bästa service genom våra proffsiga städtjänster. Du arbetar självständigt och i team. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Dammsuga och damma Moppa golv Rengöra ytor och desinficera Noggrann rengöring av kök Städa toaletter/badrum Sophantering, diskning, återvinning, rengöring av glaspartier Din profil Som Kontorsstädare söker dig som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och nöjda kunder. Att vara noggrann och punktlig är viktigt för dig. Du behöver även vara engagerad och ha en positiv attityd. Självklart skall du brinna för städning, precis som vi gör! Utöver detta ser vi att du: Har erfarenhet från ett serviceyrke sedan tidigare Starkt meriterande om du arbetat just som Hemstädare, Kontorsstädare eller motsvarande Talar och förstår grundläggande svenska eller engelska Kan arbeta flexibla arbetstider, såväl vardagar (dag samt kväll) och helg Vi erbjuder Vi har en tydlig ambition – det är att vara branschens bästa arbetsgivare. För oss är det en självklarhet att erbjuda bra villkor för våra anställda. En timanställning Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring, pensionsförsäkring Friskvårdsbidrag Utbildning inom städning, med fokus på din utveckling! Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid Gratis mobilabonnemang Härliga kollegor från hela världen! Arbetstider: Från 06.00-10.00 och från 16.00-23.00 Vill du vara med på vår resa? Ansök nu! Vår process Efter genomförd ansökan kommer du att bli kontaktad av HR- avdelningen angående rekryteringsprocessen för din ansökan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Är du redo att förbättra människors livskvalitet? Bra! Det är vi också. Vi ser fram emot din ansökan. Välkommen till Hemfrid! Hemfrid is Sweden's largest company within home cleaning. We help our customers with services such as cleaning, window cleaning, moving service and much more. Now we are looking for Office Cleaners available for both office and stair cleaning. in Karlstad. Are you our next Star? Your work assignments As a Office Cleaner at Hemfrid you have an important role - to give your customers the best service. You work independently and have your own customers with a great responsibility. Your work tasks include: Vacuum and dusting Mopping floors Clean surfaces and disinfect Cleaning of kitchen Clean toilets / bathrooms Garbage disposal, washing dishes, recycling, cleaning glass sections Your profile We are looking for colleagues who like to work independently and who are driven by quality and customer service. You need to be responsible and punctual. You also need to be dedicated to your job and have a positive attitude. Of course you should be passionate about cleaning, just like we are! In addition to this: You have previous experience from a service profession It is a strong merit if you have worked as a Home Cleaner, Office Cleaner or equivalent You speak and understands basic Swedish or English Can work flexible working hours (weekdays, day and evening, and weekends) Working hours: From 06.00-10.00 and from 16.00-23.00 We offer you We have a clear ambition - to be the industry's best employer. Good working conditions are important to us. That is why we offer, among other things: A hourly employment Collective agreements and good terms of employment Third part insurance, health insurance, retirement pension insurance Wellness grant Training within cleaning services with focus on your development Good opportunities to develop and grow within Hemfrid Free mobile subscriptions Colleagues from all over the world! Do you want to join our journey? Apply now! Our process After completing the application, you will be contacted by the HR department regarding the recruitment process for your application. As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Are you ready to unlock people's quality of life? Great! So are we. We look forward to your application. Welcome to Hemfrid!
Motiveras du av att hjälpa människor med deras syn och arbeta kliniskt med kvalitetsoptik som alla kan ha råd med? Nu söker vi på Synoptik en legitimerad optiker till vår butik i Karlstad! Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag! På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever våra värderingar varje dag. Som legitimerad optiker på Synoptik erbjuder vi dig: ➜ Möjlighet att kombinera våra synundersökningar i butik med våra distansundersökningar ➜ Schemalagd administrationstid samt catch up tid ➜ Möjlighet att påverka dina arbetstider i samråd med din butikschef ➜ Omfattande synundersökningar i alla våra butiker; tryckmätning, funduskamera, synfältsmätare ➜ Möjlighet att arbeta med torra ögon ➜ 30 minuters undersökningar i fullt utrustade undersökningsrum ➜ Samarbete med Aleris ögonklinik samt vår interna kliniska support ➜ Delat journalsystem så du enkelt kan hjälpa kunder ➜ Regelbundna möten och utbildningar med dina optikerkollegor i regionen ➜ Ett brett kursutbud i vår utbildningsplattform samt Synoptiks treåriga utbildningsprogram för optiker som genererar minst 36 CET poäng per tre år Sök tjänsten redan idag! Vi söker dig som är legitimerad optiker idag och som känner att ögonhälsa är något som ligger dig allra närmast hjärtat. Som legitimerad optiker hos oss vägleder du kunden för att hitta bästa lösning. Du arbetar enligt kvalitetsnormen och för att främja kundens ögonhälsa. Anställningen är tillsvidare och på heltid, alternativt deltid, med tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten eller hur det är att arbeta på Synoptik är du välkommen att kontakta vår butikschef Urika Olsson på 054-120 222. I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat. Välkommen med din ansökan! ⭐ Följ oss gärna på sociala medier, vi finns på LinkedIn och Instagram
Vi växer och söker en ny medlem till vårt enterpriseteam. Är du en person som finner stor glädje i att lösa problem och som drivs av att det ska fungera hos kund? Vill du arbeta med något som i slutänden bidrar till verklig nytta hos kund, men även människors vardag och samhället i stort – varmt välkommen till Esri Sverige och till vårt gäng i enterpriseteamet. Om tjänsten I den här rollen kommer du ha ett fokus som innehåller både hårda och mjuka parametrar, med mer vikt åt det hårda hållet såsom hur vi får in vår teknik i kunders servrar och infrastruktur. Du kommer ha en närhet både till teknik, kund och användare och är med i många av projektens och uppdragens delar. Du säkerställer att servrarna mår bra och att det finns tillräcklig kapacitet och redundans för användningen av våra produkter hos kund. Hur du säkerställer detta kan handla om din tekniska kompetens likväl som att du i kundrelationen förstår användarmönster och dess påverkan på serverhälsan samt hur kunden idag och framåt vill använda våra produkter. Där kan du designa systemarkitekturen för att skapa en stabil plattform som det går att lita på så att ArcGIS kan hållas igång hos våra kunder. Du ser över arkitektur, prestanda, integrationer, säkerhet, robusthet, automation och övervakning och att det finns en god organisation ute hos kund för att produkterna ska tas om hand. Att stötta vid uppsättning av rätt tekniska förutsättningar, arbeta med molndrift och utbildning gentemot kund är också delar av din roll hos oss. Enterpriseteamet arbetar med vår Enterpriseplattform och våra kunder på många olika sätt. Det är en plattform med många förmågor som har både bredd och djup. Teamet i sig har kompetens som spänner mellan det IT-tekniska och GIS. Vi är ett team som hjälps åt och som vill att vi alla tillsammans ska lyckas i vår vardag men som också finner stor glädje och tillfredsställelse i att hjälpa våra kunder och i slutet av dagen ha bidragit till en bättre vardag för människor och samhälle. Vi är övertygade om förmågorna och styrkan i GIS och den otroliga bredd av användningsområden som det har men också den variation i arbetsvardagen som finns tillika den frihet under ansvar som vårt arbete bygger på. Kvalifikationer Vi tror att du har en relevant bakgrund och erfarenhet inom IT som väger mer åt det tekniska hållet som kan vara inom områdena IT-teknik, GIS eller GIS-teknik Vi tror att du minst har 5 års arbetslivserfarenhet och har ställts inför tillräckligt många olika utmaningar inom IT eller i gränslandet mellan IT och GIS Då vi behöver kunna prata med användare som arbetar med serverdrift hos våra kunder behöver du ha erfarenhet av arbete med servrar och serverdrift på den nivå att du kan hantera sådana dialoger, utan att nödvändigtvis vara den som är expert på just det området Vi tror att du har en relevant Högskoleutbildning inom IT eller GIS alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet Meriterande Har du erfarenhet av att arbeta med ArcGIS Enterprise, inklusive konfiguration, administration och anpassning av GIS-lösningar med fokus på installation och uppgraderingar är det meriterande. Övriga områden som är meriterande är certifieringar inom GIS och ArcGIS, arbete med databaser eller Python, då vi ofta diskuterar med kund och varandra om hur vi löser och levererar infrastruktur som kod. Personliga egenskaper Vi arbetar tillsammans men också själva i våra uppdrag varför vi tror att du är en person som är trygg i dig själv och har en god personlig mognad. Vi sätter laget före jaget och tror därför att du, liksom vi, är prestigelösa i vårt förhållningssätt tillika en god lagspelare som gillar att bidra till helheten. Du är en person som med din erfarenhet och kunnande har förmågan och en drivkraft i att se både utmaningar och lösningar samt kan ta för dig i dialoger i ditt team likväl som med kund. Att skapa förtroendefulla relationer med våra kunder är en självklarhet för dig. Placering Vi har kontor i Falun, Gävle, Göteborg, Karlstad, Malmö och Stockholm. Övrigt Majoriteten av våra uppdrag kräver säkerhetsklassning, vilket kan innebära frågor kring medborgarskap, bakgrundskontroller samt särskild prövningsintervju. Ansökan Tjänsten är på heltid och tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. Vi går igenom ansökningar löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Sista ansökningsdag 2025-06-10. Vill du veta mer? Har du frågor eller funderingar om tjänsten? Tveka inte att höra av dig till Thomas Florqvist, teamchef Enterpriseteamet, på 072 56 31 780. Vi ser fram emot din ansökan! Vill du lära känna oss lite bättre redan nu? Läs mer om oss påesri.seoch följ oss påLinkedIn. Vill du veta mer om GIS klickar du här. På Esri Sverige gillar vi människor, kartor och teknik. Vi brinner för att utveckla och sprida nyttan med geografisk information i både privat och offentlig sektor. Vår världsledande GIS-teknik bidrar till smidigare processer, tydligare beslutsvägar, effektivare rutiner och ger en verklig bild av nuläget till våra kunder. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi växer och söker en ny medlem till vårt enterpriseteam. Är du en person som finner stor glädje i att lösa problem och som drivs av att det ska fungera hos kund? Vill du arbeta med något som i slutänden bidrar till verklig nytta hos kund, men även människors vardag och samhället i stort – varmt välkommen till Esri Sverige och till vårt gäng i enterpriseteamet. Om tjänsten I den här rollen kommer du ha ett fokus som innehåller både hårda och mjuka parametrar, med mer vikt åt det hårda hållet såsom hur vi får in vår teknik i kunders servrar och infrastruktur. Du kommer ha en närhet både till teknik, kund och användare och är med i många av projektens och uppdragens delar. Du säkerställer att servrarna mår bra och att det finns tillräcklig kapacitet och redundans för användningen av våra produkter hos kund. Hur du säkerställer detta kan handla om din tekniska kompetens likväl som att du i kundrelationen förstår användarmönster och dess påverkan på serverhälsan samt hur kunden idag och framåt vill använda våra produkter. Där kan du designa systemarkitekturen för att skapa en stabil plattform som det går att lita på så att ArcGIS kan hållas igång hos våra kunder. Du ser över arkitektur, prestanda, integrationer, säkerhet, robusthet, automation och övervakning och att det finns en god organisation ute hos kund för att produkterna ska tas om hand. Att stötta vid uppsättning av rätt tekniska förutsättningar, arbeta med molndrift och utbildning gentemot kund är också delar av din roll hos oss. Enterpriseteamet arbetar med vår Enterpriseplattform och våra kunder på många olika sätt. Det är en plattform med många förmågor som har både bredd och djup. Teamet i sig har kompetens som spänner mellan det IT-tekniska och GIS. Vi är ett team som hjälps åt och som vill att vi alla tillsammans ska lyckas i vår vardag men som också finner stor glädje och tillfredsställelse i att hjälpa våra kunder och i slutet av dagen ha bidragit till en bättre vardag för människor och samhälle. Vi är övertygade om förmågorna och styrkan i GIS och den otroliga bredd av användningsområden som det har men också den variation i arbetsvardagen som finns tillika den frihet under ansvar som vårt arbete bygger på. Kvalifikationer Vi tror att du har en relevant bakgrund och erfarenhet inom IT som väger mer åt det tekniska hållet som kan vara inom områdena IT-teknik, GIS eller GIS-teknik Vi tror att du minst har 5 års arbetslivserfarenhet och har ställts inför tillräckligt många olika utmaningar inom IT eller i gränslandet mellan IT och GIS Då vi behöver kunna prata med användare som arbetar med serverdrift hos våra kunder behöver du ha erfarenhet av arbete med servrar och serverdrift på den nivå att du kan hantera sådana dialoger, utan att nödvändigtvis vara den som är expert på just det området Vi tror att du har en relevant Högskoleutbildning inom IT eller GIS alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet Meriterande Har du erfarenhet av att arbeta med ArcGIS Enterprise, inklusive konfiguration, administration och anpassning av GIS-lösningar med fokus på installation och uppgraderingar är det meriterande. Övriga områden som är meriterande är certifieringar inom GIS och ArcGIS, arbete med databaser eller Python, då vi ofta diskuterar med kund och varandra om hur vi löser och levererar infrastruktur som kod. Personliga egenskaper Vi arbetar tillsammans men också själva i våra uppdrag varför vi tror att du är en person som är trygg i dig själv och har en god personlig mognad. Vi sätter laget före jaget och tror därför att du, liksom vi, är prestigelösa i vårt förhållningssätt tillika en god lagspelare som gillar att bidra till helheten. Du är en person som med din erfarenhet och kunnande har förmågan och en drivkraft i att se både utmaningar och lösningar samt kan ta för dig i dialoger i ditt team likväl som med kund. Att skapa förtroendefulla relationer med våra kunder är en självklarhet för dig. Placering Vi har kontor i Falun, Gävle, Göteborg, Karlstad, Malmö och Stockholm. Övrigt Majoriteten av våra uppdrag kräver säkerhetsklassning, vilket kan innebära frågor kring medborgarskap, bakgrundskontroller samt särskild prövningsintervju. Ansökan Tjänsten är på heltid och tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. Vi går igenom ansökningar löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Sista ansökningsdag 2025-06-10. Vill du veta mer? Har du frågor eller funderingar om tjänsten? Tveka inte att höra av dig till Thomas Florqvist, teamchef Enterpriseteamet, på 072 56 31 780. Vi ser fram emot din ansökan! Vill du lära känna oss lite bättre redan nu? Läs mer om oss påesri.seoch följ oss påLinkedIn. Vill du veta mer om GIS klickar du här. På Esri Sverige gillar vi människor, kartor och teknik. Vi brinner för att utveckla och sprida nyttan med geografisk information i både privat och offentlig sektor. Vår världsledande GIS-teknik bidrar till smidigare processer, tydligare beslutsvägar, effektivare rutiner och ger en verklig bild av nuläget till våra kunder. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Årjängs kommun är en stolt tillväxtkommun med framtidstro. Vi antar utmaningar med tillförsikt och mod tillsammans i samverkan. Här finns det utrymme för nya människor och nya idéer att slå rot. Vi som bor, lever, verkar och besöker Årjängs kommun brukar säga att det är nära till allt som betyder något. ARBETSUPPGIFTER Verksamhetens uppdrag är att arbeta med myndighetsutövning för vuxna med missbruksproblematik med stöd av socialtjänstlagen (SoL) och i vissa fall lagen om vård av missbrukare (LVM). Du handlägger också ansökningar om boendestöd, sociala bostradskontrakt samt våld i nära relation enligt Socialtjänstlagen (SoL). Du ingår i ett team där övriga kollegor handlägger ansökningar enligt SoL och LSS. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har också erfarenhet av yrket. Digital kompetens och kunskaper kring verksamhetssystemet Lifecare och Viva är generellt viktigt både i handläggning men också i samverkan med andra aktörer samt klienter varför det är meriterande. Har du även dokumenterad erfarenhet av att utreda med stöd av ASI, Freda, Patriark och MI ser vi det som ett plus. ÖVRIGT För att kunna utföra vissa arbetsuppgifter som innefattar känslig information kan medarbetare behöva logga in med sin personliga e-legitimation. E-legitimation är en elektronisk identitetshandling som kan jämföras med andra former av legitimation, såsom pass. Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ludvig & Co erbjuder spetskompetens inom ekonomi, juridik, och fastigheter till landets företagare. Med 1300 medarbetare på närmare 100 orter över hela landet har vi en oslagbar kompetensbredd. Vill du hänga med på vår resa? Vi ger dig kraft att växa som ledare! Rollen som Affärschef Du leder en grupp om 8 medarbetare inom ekonomi med målet att vara småföretagarens självklara partner. Som Affärschef: Har du det övergripande ansvaret för kundleverans, kvalitét, försäljning, tillväxt, kompetensutveckling, samarbete och rekrytering. Du leder medarbetare inom din egen yrkeskompetens och du kombinerar ledarrollen med eget kundarbete, där fördelningen kommer anpassas efter kundernas och teamets behov. Proaktivt implementera moderna arbetssätt och arbeta med förändringsledning. Du ingår i ledningsgruppen för Marknadsområde Värmland tillsammans med andra Affärschefer och din närmaste chef Marknadsområdeschef Helen Hildeberg. Utvecklas som ledare på Ludvig & Co Du är med och skapar den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare med ett ledarskap som utgår från våra ledarbeteenden: Vilja & Våga, Inspirera & Engagera, Lära & Utveckla. Genom återkommande ledarträffar och ledarutbildningar, i en organisation med fokus på ständigt lärande, fortsätter du växa i din roll. Vi söker dig För att lyckas som ledare hos oss: Du kan bidra med dina egna expertkunskaper inom ekonomi våra kunder. Du har erfarenhet av eget kundansvar och försäljning. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av ledaruppdrag, personalansvar och budgetarbete. Du passar för rollen om du, precis som vi, tror att samarbete, affärsmässighet och utveckling är tre viktiga hörnstenar för att bygga starka team. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av ledaruppdrag, personalansvar och budgetarbete. Men det viktigaste är inte exakt vad du gjort, utan att du har viljan och potentialen att bli en riktigt bra ledare. Vill du bli vår nästa Affärschef? Då ser vi fram emot din ansökan!
We are looking for home cleaners to work during the summer in Karlstad Your profile We are looking for someone who enjoys working independently and is motivated by delivering high quality and excellent customer service. You are detail-oriented, punctual, and take responsibility for your work. You have a keen eye for detail and maintain a positive attitude. About the Role As a home cleaner at Hemfrid, you will be responsible for cleaning our customers’ homes to a high standard. Your goal is always to provide outstanding service. You will work independently and take full responsibility for ensuring customer satisfaction. Your work tasks include: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Changing bedsheets and making the bed. Add that special touch to our customers' homes. You should: Have previous experience from a service-relates job.. Be able to communicate in basic Swedish or English. Be available to work flexible hours, Monday – Friday, between 8 – 17. Have a driver license and own car. It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. We offer Our goal is clear – we aim to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are committed to providing good and supportive working conditions. We offer: Fixed salary every month A position with a 50% employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About Hemfrid Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process After completing the application, you will be contacted by the HR department regarding the recruitment process for your application. As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Are you ready to unlock people's quality of life? Great! So are we. We look forward to your application. Welcome to Hemfrid! Vi letar efter nya sommarvikarier som vill jobba med hemstädning till vårt team i Karlstad Din profil Vi söker dig som trivs med att arbeta självständigt och har ett starkt driv för kvalitet och god kundservice. Du är noggrann, punktlig och tar ansvar för ditt arbete. Du har ett öga för detaljer och ett positivt förhållningssätt. Om tjänsten Som hemstädare hos Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid leverera utmärkt service. Du arbetar självständigt och har ansvar för att dina kunder blir nöjda med arbetet. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av olika ytor. Byta lakan och bädda sängar. Ge det där lilla extra till kundens hem. Du bör: Ha tidigare erfarenhet från ett service-relaterat jobb. Kommunicera grundläggande på svenska eller engelska. Ha möjlighet att arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 8 – 17. Inneha giltigt B-körkort och tillgång till egen bil. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av hemstädning. Vi erbjuder Vår ambition är tydlig – vi strävar efter att vara den bästa arbetsgivaren i branschen. Vi ser våra medarbetare som företagets viktigaste tillgång och är engagerade i att skapa trygga och goda arbetsvillkor. Bland annat erbjuder vi: Samma fasta lön varje månad En anställning på 5-75%% i sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Efter genomförd ansökan kommer du att bli kontaktad av HR- avdelningen angående rekryteringsprocessen för din ansökan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Är du redo att förbättra människors livskvalitet? Bra! Det är vi också. Vi ser fram emot din ansökan. Välkommen till Hemfrid!
We’re looking for a Global Support Specialist to be a primary contact for IT support, ensuring that users receive efficient and high-quality technical assistance. This person will represent the IT department, advocating best practices and delivering excellent support services both onsite and remotely. Main Responsibilities: • Handle incoming support requests through designated channels, making sure users follow established support protocols. • Assess and organize tickets based on a defined priority framework. • Provide in-person assistance when remote support isn’t sufficient, escalating complex issues to second- or third-line support when needed. • Manage the ordering, storage, and allocation of IT equipment (e.g., laptops, phones, accessories) in accordance with the company’s hardware standards. • Set up and deliver devices to users, ensuring software, drivers, and peripherals are properly installed. • Record incidents, resolutions, and technical knowledge in internal documentation systems to support both users and IT staff. • Serve as an onsite IT technician, helping to maintain consistent service levels across locations. • Log support cases and service requests to support data-driven decisions and continuous service improvement. • Keep records updated and detailed to ensure accuracy and accountability. • Deliver consistent IT support while optimizing costs and resources across multiple sites. • Take part in ongoing improvement efforts to enhance IT support operations and user satisfaction. Core Competencies and Qualities: • Demonstrated background in technical troubleshooting and support in networked environments. • Strong customer support orientation with the ability to explain technical concepts clearly to non-technical users. • Responsible, self-motivated, and adaptable with a proactive mindset. • Works well under pressure, with sound judgment and the ability to prioritize effectively. • Excellent at managing multiple tasks and documenting actions clearly. • Fluent communication skills in both Swedish and English, written and spoken. • Team-oriented but also confident working independently. • Embraces change and focused on process and service improvements. • Strong interpersonal skills with the ability to build lasting professional relationships. Required Technical Skills and Experience: • Solid knowledge of Active Directory, EntraID, and Intune. • Experience supporting Windows-based client and server environments. • Proficient in using Microsoft Office applications. • Understanding of printers and print management solutions. • Skilled in supporting and troubleshooting mobile phones and tablets. • Capable of using remote desktop support and troubleshooting tools. • Experience participating in or leading IT-related projects. • Background in IT functions within the paper industry is an advantage. • Familiar with executing and managing test plans. • A good grasp of IT fundamentals, including frameworks and methodologies relevant to the company’s IT environment. This role offers a hands-on opportunity to play a vital role in ensuring seamless IT operations across global locations, with a strong focus on user support, operational excellence, and service improvement. Start Date & Application: Duration: May/June – December 2025 (Full-time) Application Deadline: ASAP Location: Karlstad Contact Person: 0790 062 711 Selections and interviews are ongoing! Sway Sourcing is an innovative recruitment partner specializing in quickly and efficiently matching the right talent with the right company. While our core focus lies within Finance, Administration, HR, Marketing, and IT, we also possess the broad expertise and flexibility needed to deliver tailored recruitment solutions across all industries. Although we are a relatively new player in the market, we have already earned the trust of many of Sweden’s largest companies and operate both nationally and internationally. With offices in Sweden and Spain, we offer a unique combination of local expertise and global reach. Our strong network and deep industry insights make us a natural partner for companies looking to stay ahead in their recruitment efforts.
Hjärtligt välkommen att arbeta som lärare tillsammans med oss på PersonalExpressen Lärarbemanning! PersonalExpressen är ett bemanningsföretag som finns till för att skapa en positiv skillnad för människor i deras liv, inte minst för alla de lärare som arbetar tillsammans med oss ute på någon av landets många skolor. Vårt ledord är kvalitet och det viktigaste för oss är att du som vår lärare trivs med dina arbetsuppgifter, samtidigt som du känner att du ges möjlighet att utvecklas på det personliga planet när du arbetar tillsammans med oss! Vi samarbetar idag med många skolor runt om i hela landet, såväl kommunala som privata. Hos oss kommer du garanterat att finna en plats att trivas på över tid där du samtidigt får det bästa stöd du kan tänka dig från oss som arbetar centralt på PersonalExpressen. Vi ser alltid till att du får det stöd du behöver både i din yrkesroll som lärare i allmänhet samtidigt som vi ser till att du får det stöd du behöver kopplat till specifika saker som sker på plats ute i den skolverksamhet där du arbetar som bemanningskonsult genom oss. Du som söker en ny utmaning i ditt yrkesliv som lärare samtidigt som du vill vara en del i en arbetsmiljö där du känner dig sedd, uppskattad och respekterad av dina kollegor kommer att passa in perfekt hos oss! Arbeta på dina egna villkor med högre lön! Det finns två olika sätt att arbeta på när man är anställd som lärare hos oss. Det första alternativet innebär att du styr helt och hållet själv över din egen arbetstid där du anmäler dig som tillgänglig i vår app de dagar du själv vill arbeta. Genom detta kan du då bli bokad på olika dagsvikariat på olika skolor olika dagar. Det här ger dig en unik möjlighet att testa på att arbeta på olika arbetsplatser genom oss innan du väljer var du trivs bäst. Det går också utmärkt att kombinera detta alternativ med t.ex. studier eller med andra jobb när du i första hand är intresserad av att arbeta extra till en högre lön på de tider som passar dig. Det andra alternativet innebär att du anmäler intresse till oss för ett längre uppdrag, såsom ett års- eller terminsuppdrag. Vi får många förfrågningar till oss löpande som varierar i både tjänstgöringsgrad och uppdragstid. Genom dessa två olika alternativ att arbeta med oss kommer du alltid att få ett uppdrag som passar just dig - oavsett hur du själv föredrar att jobba. Det går också utmärkt att variera mellan vilket av de två alternativen du föredrar. Många som jobbar tillsammans med oss väljer till exempel att arbeta på ett heltidsschema vissa delar av året för att andra delar av året arbeta lite mindre. Hos oss får du friheten att välja själv samt ett större utrymme att ge ditt privatliv prioritet under de perioder som det är viktigast för dig - vi är lyhörda som arbetsgivare och gör allt för att våra medarbetare ska trivas hos oss över lång tid! Utöver friheten att välja själv hur du vill arbeta kommer du hos oss alltid att få en högre lön och bättre villkor än om du är anställd som lärare någon annanstans. Vi är framtidens arbetsgivare och vi förstår att du värdesätter en arbetsgivare högt som värdesätter dig högt tillbaka och som är beredd att kämpa för dig och dina arbetsvillkor - något våra skickliga förhandlare alltid kommer att göra för dig inför varje nytt läraruppdrag du påbörjar hos någon av de många skolor vi samarbetar med. Vi har läraruppdrag att erbjuda inom alla skolämnen och alla årskurser! På PersonalExpressen har vi läraruppdrag att erbjuda inom alla skolämnen och alla årskurser. Hos oss hittar du alltid hem oavsett om du kan undervisa i SO-ämnena, NO-ämnena, språkämnena, idrott, musik eller något annat. Våra samarbetsskolor återfinns över hela Sverige! Sök in till oss på PersonalExpressen redan idag! Återigen hjärtligt välkommen till oss på PersonalExpressen Lärarbemanning - vi ser fram emot att få börja arbeta tillsammans med dig och förhoppningsvis även att inom kort få hitta ditt första läraruppdrag genom oss!
Välj ett jobb för att visa detaljer