Chef för den administrativa enheten på bildningsförvaltningen
ÖRNSKÖLDSVIKS KOMMUN
Övriga administrations- och servicechefer

På bildningsförvaltningen verkar vi för att skapa goda förutsättningar för varje barns och elevs lärande, utveckling och kreativitet. Vi vill skapa en trygg och inspirerande lärandemiljö, där lusten att lära står i fokus och där barn, elever och personal möter varandra med respekt. Vill du leda en grupp där administrativa processer samt service och stöd är i centrum?  Vi söker nu en lyhörd och utvecklingsinriktad enhetschef till bildningsförvaltningen. Arbetsuppgifter Som chef för den administrativa enheten inom bildningsförvaltningen har du ansvar för enhetens verksamhetsområde, ekonomi, personal och deras arbetsmiljö. Inom enheten finns 28 medarbetare som alla arbetar stöttande och stödjande till förvaltningens personal och processer i roller som skoladministratörer, utredare och chefsstöd. Du kommer att tillsammans med dina medarbetare arbeta för att utveckla samarbeten, effektivare arbetssätt samt lägga stort fokus på stöd och service. Du kommer även representera förvaltningen i interna och externa arbetsgrupper samt vara aktiv i nätverk både internt och externt i syfte att utveckla förvaltningens verksamhetsområde.  Kvalifikationer Vi söker dig som i ditt ledarskap är en förebild för andra och arbetar för en kultur som kännetecknas av öppenhet och respekt för alla. Du ska trivas att leda i en föränderlig miljö där struktur och lyhördheter är viktigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som:  Har lämplig utbildning eller tidigare gedigen erfarenhet av offentlig verksamhet gärna inom skolans verksamhetsområde. Har god förmåga att driva förändringsarbete. Har förmåga att tillämpa strukturerade arbetssätt Är kommunikativ ledare som arbetar för delaktighet och engagemang i teamet Har goda ledaregenskaper  Vänligen bifoga CV och personligt brev med din ansökan http://inspiration.ornskoldsvik.se/ Vi ser gärna språkkunskaper i finska och/eller någon av de samiska varieteterna då Örnsköldsviks kommun ingår i både finskt och samiskt förvaltningsområde. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Dessa tjänster kräver svenskt medborgarskap. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.

26 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Administratör
Värmekoncept Sverige AB
Övriga administrations- och servicechefer

Vill du ha ett spännande och varierande administrationsjobb på 80 procent i ett snabbt växande bolag? Hos Värmekoncept skapar du rutiner som förgyller vardagen för både kunder och kollegor. Om oss Värmekoncept levererar helhetslösningar för installation av vedkaminer. Efterfrågan växer stadigt, både för trygg och kostnadseffektiv uppvärmning och som stämningshöjande inredning. Vi vägleder våra kunder genom hela processen från första idé till färdig installation, med målet att ha Sveriges nöjdaste kunder. För att lyckas med det är effektiva processer och en välfungerande administration helt avgörande. Vi arbetar helt pappersfritt och lägger stort fokus på digitalisering och effektivisering. Alla processer förbättras löpande med hjälp av automatisering och AI-verktyg. Du behöver inte ha arbetat med detta tidigare, men intresse för digitala arbetssätt är viktigt för att trivas. Därför trivs man hos oss Ansvar med stöd: du planerar arbetet självständigt med stöd av teamet och har tydliga mål samt välfungerande verktyg Kontinuerlig förbättring: smartare flöden välkomnas och utvärderas regelbundet Pappersfritt arbetssätt: all dokumentation är elektronisk och processerna utvecklas kontinuerligt Om tjänsten Vi söker dig som vill arbeta 80 procent på vårt kontor i Sisjön, Göteborg. Rollen är navet som håller ihop ekonomi, administration och myndighetskontakt. Dina huvuduppgifter Ekonomi och redovisning: kund- och leverantörsfakturor, månadsrapporter samt kontakt med redovisningsbyrån Byggärenden och myndigheter: bygganmälningar, bygglov och dialog med exempelvis Skatteverket och Bolagsverket Intern samordning: informationsflöde mellan sälj, projekt och lager, mötesbokning samt stöd i HR- och löneprocesser Är du den vi söker? Noggrann och strukturerad med god datorvana Effektiv och trivs med varierande uppgifter Minst tre års erfarenhet av administrativt eller ekonomirelaterat arbete Ingen tidigare erfarenhet av bygglov eller löner krävs, men du är van vid administration och ekonomiarbete Du kan hantera viss kundkontakt via mejl och telefon Vad erbjuder vi dig? Tjänst på 80 procent med möjlighet till hemarbete efter introduktion Introduktion i våra automatiserade arbetssätt samt vidare utbildning inom effektivisering Möjlighet att bredda rollen mot större ansvar inom ekonomi eller verksamhetsutveckling Marknadsmässig lön, tjänstepension, friskvårdsbidrag och härlig gemenskap Ansökan Skicka CV och ett personligt brev redan i dag. Tjänsten tillsätts så snart rätt person är på plats. Välkommen med din ansökan!

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Administratör
Värmekoncept Sverige AB
Övriga administrations- och servicechefer

Vill du ha ett spännande och varierande administrationsjobb på 80 procent i ett snabbt växande bolag? Hos Värmekoncept skapar du rutiner som förgyller vardagen för både kunder och kollegor. Om oss Värmekoncept levererar helhetslösningar för installation av vedkaminer. Efterfrågan växer stadigt, både för trygg och kostnadseffektiv uppvärmning och som stämningshöjande inredning. Vi vägleder våra kunder genom hela processen från första idé till färdig installation, med målet att ha Sveriges nöjdaste kunder. För att lyckas med det är effektiva processer och en välfungerande administration helt avgörande. Vi arbetar helt pappersfritt och lägger stort fokus på digitalisering och effektivisering. Alla processer förbättras löpande med hjälp av automatisering och AI-verktyg. Du behöver inte ha arbetat med detta tidigare, men intresse för digitala arbetssätt är viktigt för att trivas. Därför trivs man hos oss Ansvar med stöd: du planerar arbetet självständigt med stöd av teamet och har tydliga mål samt välfungerande verktyg Kontinuerlig förbättring: smartare flöden välkomnas och utvärderas regelbundet Pappersfritt arbetssätt: all dokumentation är elektronisk och processerna utvecklas kontinuerligt Om tjänsten Vi söker dig som vill arbeta 80 procent på vårt kontor i Sisjön, Göteborg. Rollen är navet som håller ihop ekonomi, administration och myndighetskontakt. Dina huvuduppgifter Ekonomi och redovisning: kund- och leverantörsfakturor, månadsrapporter samt kontakt med redovisningsbyrån Byggärenden och myndigheter: bygganmälningar, bygglov och dialog med exempelvis Skatteverket och Bolagsverket Intern samordning: informationsflöde mellan sälj, projekt och lager, mötesbokning samt stöd i HR- och löneprocesser Är du den vi söker? Noggrann och strukturerad med god datorvana Effektiv och trivs med varierande uppgifter Minst tre års erfarenhet av administrativt eller ekonomirelaterat arbete Ingen tidigare erfarenhet av bygglov eller löner krävs, men du är van vid administration och ekonomiarbete Du kan hantera viss kundkontakt via mejl och telefon Vad erbjuder vi dig? Tjänst på 80 procent med möjlighet till hemarbete efter introduktion Introduktion i våra automatiserade arbetssätt samt vidare utbildning inom effektivisering Möjlighet att bredda rollen mot större ansvar inom ekonomi eller verksamhetsutveckling Marknadsmässig lön, tjänstepension, friskvårdsbidrag och härlig gemenskap Ansökan Skicka CV och ett personligt brev redan i dag. Tjänsten tillsätts så snart rätt person är på plats. Välkommen med din ansökan!

25 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Distriktschef till Samhall Västernorrland/Jämtland
Experis AB
Övriga administrations- och servicechefer

Är du också övertygad om att ett samhälle där alla får synas, bidra och ta plats också är ett rikare samhälle? I så fall kan Samhall vara rätt arbetsplats för dig. Vi arbetar dagligen med att bryta utanförskap, stärka självkänslan hos medarbetare och bidra till en mer inkluderande arbetsmarknad. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka sina möjligheter till arbete på den reguljära arbetsmarknaden och genom åren har över 200 000 personer inom vårt arbetsmarknadspolitiska uppdrag fått jobb inom och genom Samhall. I denna dynamiska roll får du ett omfattande ansvar för strategiska frågor, där du både driver och utvecklar verksamheten framåt. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för affärerna vilket innebär att skapa god lönsamhet och utveckla affärsrelationer med både nya och befintliga kunder. Bli en del av vårt team Ett arbete är så mycket mer än en försörjning och därför är Samhalls verksamhet så viktig. Vår värdegrund omfamnar tilltron till alla individers förmåga samt det värde ett arbete har för individens och samhällets utveckling. Som Sveriges största företag inom socialt ansvarstagande genomsyras allt vi gör av vår värdegrund och våra värdeord pålitlig, uppmärksam och engagerad. Du välkomnas att vara en del av och aktivt bidra till vår kultur genom att både dela våra grundläggande principer och vilja medverka till ständig utveckling. Vår verksamhet står aldrig stilla och vi är en samhällsaktör som ständigt står på tå. Som distriktschef märks detta tydligt och vi erbjuder en roll där relationer och utveckling utgör grundplattan och där närvarande ledarskap och affärer står i fokus. Om tjänsten Som Distriktschef i Västernorrland/Jämtland erbjuds du ett stort ansvar med varierande arbetsuppgifter, där du leder och utvecklar distriktet i linje med bolagets uppsatta mål. Distriktet har cirka 1000 medarbetare och flera stora nationella kundkonton. Du kommer att ha resultat- och personalansvar för distriktet, skapa tillväxtplaner för att utveckla affärs- och verksamhetsuppdrag, organisera och skapa förutsättningar för att nå uppsatta mål, samt leda och coacha din ledningsgrupp. Du ingår i regionledningsgruppen och rapporterar direkt till regionchef, samt är placerad vid något av våra kontor i Sundsvall eller Östersund. I denna dynamiska roll får du ett omfattande ansvar för strategiska frågor, där du både driver och utvecklar verksamheten framåt. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för affärerna vilket innebär att skapa god lönsamhet och utveckla affärsrelationer med både nya och befintliga kunder. Vidare kommer du att optimera personalplaneringen och säkerhetsställa en god arbetsmiljö med ett långsiktigt perspektiv. Du är delaktig, tydlig och tillgänglig när det gäller att ta tag i driftsfrågor och följa upp verksamheten. Vidare säkerställer du god och stabil kompetens- och ledarförsörjning samt en säker och utvecklande arbetsmiljö. I denna roll arbetar du över en stor geografisk yta, vilket innebär en hel del resor, varav B-körkort är krav. Vem är du Vi söker dig som har lämplig eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. För att lyckas i denna roll behöver du ha omfattande ledarerfarenhet från personalintensiva verksamheter, samt gedigen erfarenhet av budget- och personalansvar. Du har tidigare arbetat med förändringsledning och verksamhetsstyrning. Din förståelse för komplexa arbetsmiljöfrågor och din förmåga att leverera mot uppsatta mål är avgörande för rollen. Vi söker en ledare som är tydlig, trygg och kommunikativ i sitt ledarskap. Du är mål- och resultatorienterad och välkomnar samarbeten och inkludering för att nå fram. Ditt förhållningssätt präglas av nytänkande och framåtanda, med vilja, förmåga och mod att driva utveckling. Ditt ledarskap genomsyras av tillit och förtroende och du är skicklig på att leda genom andra och att skapa engagemang och delaktighet. Det visar sig genom goda relationer och samarbeten såväl inom som utanför verksamheten. Du har god förmåga och erfarenhet av att strategiskt planera, prioritera, koordinera och följa upp såväl pågående som nya verksamhetsövergripande arbeten. Som chef på Samhall är du prestigelös, flexibel och stöttande mot samtliga underställda chefer, medarbetare och kollegor. Du är en lagspelare med hög energi som kan bidra i ledningsgruppsarbetet, och du har en god förmåga att röra dig mellan det operativa och strategiska. Du har förmågan att se helheten och leda arbetet inom ditt distrikt, samt en stark vilja att lära nytt och vara drivande i förändringsprocesser. Ansökan och övrig information Låter detta som ett spännande nästa steg för dig? Vill du bli en av oss? Varmt välkommen med din ansökan! På Samhall arbetar människor med många olika bakgrunder och erfarenheter, det tror vi gör oss till en mer kreativ och rolig arbetsplats. Därför söker vi alltid efter personer som på olika sätt kan bidra till att bredda våra perspektiv. Anställningsform: Tillsvidare Anställningsdatum: Efter överenskommelse Placeringsort: Företrädesvis Sundsvall I denna rekrytering samarbetar Samhall med Jefferson Wells. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Karin Frisendahl, 070-3774546, [email protected]. Din ansökan vill vi ha via länken senast den 17 augusti då vi påbörjar urvalsarbetet. Fackliga kontakter: Robert Ekman, 072 - 206 45 85. Ledarna, Jonny Viljeskogh, Unionen, tel: 070-222 85 46, Johnny Schödin, SACO, tel: 070-330 04 45 Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

25 juni 2025
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Gör skillnad som administrativ chef hos Ragn-Sells
Framtiden i Sverige AB
Övriga administrations- och servicechefer

Är du en lyhörd ledare som skapar trygghet genom tydlig kommunikation och närvaro? Som administrativ chef på Ragn-Sells får du en viktig roll där du leder med fokus på struktur, engagemang och gemensam utveckling. Ditt ledarskap bygger på att skapa delaktighet – och just därför är din lyhördhet avgörande. Om rollen Som administrativ chef på anläggningen i Häradsudden ansvarar du för både våg- och administrativ personal – ett team om totalt sex personer. Du arbetar både operativt med administrativa uppgifter och strategiskt med att utveckla teamet och verksamheten. Under hösten 2025 implementeras ett nytt affärssystem som kommer påverka arbetssätt och rutiner. Du får en central roll i nya affärssystemet och bidrar aktivt till förändringsarbetet. Du har personal- och arbetsmiljöansvar och leder det dagliga arbetet med fokus på trivsel, struktur, effektivisering och utveckling. Vi söker dig med…•Arbetslivserfarenhet och/eller utbildning inom ledarskap •Goda kunskaper i Officepaketet •Förmågan att uttrycka dig väl på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt •Tidigare erfarenhet av administrativt arbete Meriterande: •Erfarenhet av förändrings- och förbättringsarbete •Utbildning eller erfarenhet inom logistik •Erfarenhet från industri, process- eller återvinningsverksamhet Vem är du? Du är en trygg och kommunikativ ledare som ser värdet i samarbete och kunskapsdelning. Du är strukturerad, har god förståelse för administrativa processer och trivs i en operativ roll där du får arbeta nära ditt team. Du är lösningsorienterad, har ett stort engagemang och bidrar gärna med idéer för att utveckla verksamheten. Du erbjuds•En trygg arbetsgivare med en platt organisation som erbjuder fina karriärmöjligheter. •En prestigelös arbetsmiljö med välkomnande kollegor och chefer som prioriterar din utveckling. •En organisation som värdesätter delaktighet och som uppmuntrar initiativ för verksamhetens utveckling. •En roll där du aktivt bidrar till ett bättre samhälle där hållbarhet och affärsnytta går hand i hand. •Kontorstider med möjlighet till distansarbete någon dag i veckan Om Ragn-Sells Ragn-Sells är ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. Vi samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Våra erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Vi är drygt 1500 medarbetare i Sverige. Ragn-Sells koncernen finns dessutom i Danmark, Norge och Estland. Totalt är vi över 2000 personer med en koncernomsättning på över 6,5 miljarder SEK. Sedan 2015 driver Ragn-Sells avfallsanläggningen vid Häradsudden utanför Norrköping. Under dessa år har anläggningen utvecklats till en modern kretsloppsanläggning med fokus på säker och miljöriktig hantering av bland annat askor, slam, verksamhetsavfall och förorenade jordmassor. År 2022 beviljades Häradsudden ett nytt miljötillstånd som möjliggör fortsatt expansion. Det omfattar etablering av nya deponier, ökad avfallskapacitet samt utveckling av flera nya behandlingstekniker. På anläggningen arbetar omkring 65 medarbetare, och verksamheten präglas av engagemang, samarbete och en stark känsla av delaktighet. Här får du vara med och bidra till ett mer hållbart samhälle – på riktigt. Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige. Rekryteringsprocess •Urval (startar efter sista ansökningsdatum) •Telefonintervju •Intervju med Framtiden AB •Referenstagning & Personlighetstest •Intervju med Ragn-Sells Villkor Startdatum: Enligt överenskommelse Placeringsort: Häradsudden, Norrköping Arbetstider: Vardagar 7-16 (flextid) Omfattning: Heltid, tillsvidare Det här uppdraget är en direktrekrytering och du kommer bli anställd direkt av Ragn-Sells, Framtiden AB ansvarar för rekryteringen. Varmt välkommen med din ansökan!

24 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Administrativ enhetschef till Institutionen för medicinska vetenskaper
Örebro Universitet
Övriga administrations- och servicechefer

Örebro universitet skapar framtiden genom internationellt konkurrenskraftig forskning och erbjuder professionsinriktade utbildningar som tillhör landets bästa. Du får möjlighet att vara med på Örebro universitets fortsatta resa med samhällsuppdraget forskning och utbildning i fokus. Den administrativa enheten vid Institutionen för medicinska vetenskaper är ett professionellt och viktigt stöd i det fortsatta arbetet framåt. Om oss Vid Institutionen för medicinska vetenskaper finns läkarprogrammet, fristående kurser inom medicin samt forskarutbildning och forskning inom medicinsk vetenskap. Institutionen har ca 200 medarbetare indelade i fyra vetenskapliga enheter samt en administrativ enhet till vilken vi nu söker en ny chef. Institutionen för medicinska vetenskaper är stationerat i nybyggda lokaler på Campus USÖ. Uppdraget Som administrativ enhetschef har du en strategisk och ledande roll vid institutionen. Du rapporterar till prefekten och ansvarar för att leda, samordna och utveckla den administrativa enheten med dess 13 medarbetare. I uppdraget kombinerar du ett nära personalansvar med ett helhetsgrepp om verksamheten. Du bistår institutionsledningen med kvalificerat stöd i planerings- och ledningsfrågor och bidrar aktivt till institutionens utveckling. Samverkan är en central del av rollen – både med andra enhetschefer och med universitetets centrala administrativa funktioner. Du ansvarar för att resurser används effektivt och hållbart, samtidigt som du skapar en god arbetsmiljö och driver arbetet med jämställdhet, inkludering och kompetensutveckling. Kvalifikationer Du har för verksamhetsområdet relevant utbildning på högskolenivå eller motsvarande erfarenheter. God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska är ett krav. Du ska även ha erfarenhet av administrativa uppgifter och uppdrag. Erfarenhet av ledarskap är meriterande liksom erfarenhet av förvaltning inom högskola och universitet. Vi förväntar oss att du har förmåga att ta ansvar för enhetens mål, resurser och resultat. Vi söker dig som är strukturerad, välorganiserad och har god förmåga att fatta och genomföra beslut. Du behöver ha god samarbetsförmåga, samtidigt som en stark egen initiativförmåga. Du arbetar lösningsorienterat och är öppen för organisationsförändringar och förändringsarbete. Som ledare är du en god kommunikatör, har förmåga att motivera och engagera dina medarbetare samt skapa en god arbetsmiljö. Universitetet tillhandahåller mycket stöd för att utveckla dessa förmågor. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Information Anställningen är 100 %, tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning och i förekommande fall provanställning.  Intervjuer för denna tjänst är planerade att hållas i slutet av augusti 2025. Närmare upplysningar om anställningen lämnas av prefekt Svante Hugosson, e-post: [email protected], telefon: 019-301319 eller proprefekt Daniel Eklund, e-post: [email protected], telefon: 019-301460. Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt. Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten. Låter det intressant? Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök". En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument: • Ett personligt brev där du berättar varför du är intresserad av rollen som enhetschef • Komplett CV • Kopior av relevanta betyg/intyg Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska och danska kan bedömas. Sista ansökningsdag är 2025-07-04. Varmt välkommen med din ansökan! Då vi i samband med den här rekryteringen redan har gjort våra val vad gäller externa samarbetspartners och marknadsföring undanber vi oss kontakt med rekryteringsföretag och annonssäljare. Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.

24 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Områdeschef- kvalitet och utveckling, vikariat
Vaggeryds kommun
Övriga administrations- och servicechefer

Arbetsmarknadsenheten är organiserad under Kommunstyrelsen och har uppdraget att driva och samordna arbetsmarknadsfrågor, försörjningsstöd och integrationsfrågor. Arbetsmarknadsenhetens uppdrag är att hjälpa personer som saknar fast förankring på arbetsmarknaden till självförsörjning och arbete och vi arbetar med individen i centrum. Samverkan med näringslivet, Arbetsförmedlingen och kommunens förvaltningar är också centralt i utförandet av vårt uppdrag. Arbetsmarknadsenheten verkar för inkludering i samhället oavsett kön, etnicitet, ålder och social bakgrund. Verksamheten ligger i Vaggeryds tätort med mycket goda pendlingsmöjligheter. I verksamheten hanteras en bredd av uppgifter som innefattar allt ifrån myndighetsutövning till att också vara en plats för arbetsträning och arbetsmarknadspolitiska anställningar. Kommunens värdegrund "Tanke och omtanke, idéer blir till verklighet och alla har betydelse" är tydlig inom verksamheten. Här ger vi plats för att göra skillnad och det ska märkas i utförandet av vårt uppdrag! Starta upp ESF projekt, förbereda verksamheten inför kommande aktivitetskrav, samverka på många nivåer och ha påverkansmöjlighet inom flera områden i vår mindre verksamhet. Låter detta som en miljö du hade trivts i? Har du kanske dessutom en lucka i livet om cirka 8 månader du vill vara med och skapa skillnad hos oss? Då låter detta som tjänsten för dig! Vi söker en engagerad chef som brinner för att stödja våra huvudprocesser och utveckla våra stödprocesser. I denna roll kommer du att ha ett övergripande ansvar för att säkerställa att våra stödprocesser fungerar smidigt och effektivt, samt att de kontinuerligt förbättras. Du kommer också att behöva vara flexibel och öppen för att hjälpa till där det finns behov, och bidra med trygghet och stabilitet i verksamheten. Vi erbjuder: En stimulerande och utvecklande arbetsmiljö där du kommer arbeta med engagerade team och där varje medarbetare gör skillnad! Låter detta som en tjänst för dig? Läs då gärna vidare! Om tjänsten  Denna tjänst är ett vikariat fram till sista mars 2026. Ordinarie enhetschefen kommer ha ett annat uppdrag under en period och därför kommer en områdescheftjänst tillsättas då områdeschef Arbetsmarknad kommer verka som tillförordnad Arbetsmarknadsenhetschef. Du kommer att ingå i en ledningsgrupp tillsammans med ytterligare två chefer: tillförordnad arbetsmarknadsenhetschef, samt områdeschef Etablering och Försörjning. Tillsammans arbetar ni nära för att säkerställa att verksamheten fungerar och utvecklas. Ni stödjer varandra i era uppdrag och ersätter varandra vid frånvaro. Det händer mycket i vår verksamhet just nu. Bland annat kommer vi att starta upp ett ESF-projekt tillsammans med Gnosjö kommun, där denna tjänst kommer att ha en ledande roll. Vi söker också någon som kan vara ett stöd och behjälplig i att förbereda oss för ett kommande troligt aktivitetskrav, vilket innebär att du kommer att ha en nyckelroll i att driva och implementera viktiga initiativ. Vår verksamhet har ett brett uppdrag men är ändå liten, vilket innebär att du som chef kommer att arbeta på många nivåer. Detta ger en stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att påverka och agera inom flera områden. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Leda och stödja verksamheten i det dagliga arbetet för att säkerställa att våra huvudprocesser uppfyller mål och krav. • Samordna verksamhetens utvecklingsområden samt dess kontinuitetshantering och beredskapsarbete. • Utveckla och implementera strategier för att förbättra processernas effektivitet och kvalitet. • Säkerställa att resurser används på ett optimalt sätt och att arbetet bedrivs i enlighet med gällande lagar och regler. • Samverka med chefer och medarbetare för att främja en integrerad och samordnad arbetsmiljö. • Följa upp och utvärdera processernas resultat och vidta åtgärder vid behov. I tjänsten ingår även: • Operativt chefsansvar för enhetens verksamhetsstöd, vilket omfattar 6 medarbetare. • Hantering av reception, administration, informationshantering, avtal, budget och skulder, dödsbo, personalredovisning och budgetarbete. • Ett sammanhållande ansvar för digitalisering, beredskap och kontinuitetshantering, kvalitetsarbete, uppföljning och arbetsmiljö, där du och din arbetsgrupp stödjer övriga chefer och medarbetare. • Ta fram och skriva underlag, representera verksamheten i samverkans forum och andra sammanhang. Kvalifikationer För att lyckas i rollen ser vi positivt på att du har erfarenhet i rollen som chef, gärna på kommunal verksamhet. Har du dessutom relevant högskoleutbildning ser vi det som stort plus. Som person ser vi gärna att du är serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och är flexibel och öppen för att hjälpa till där det finns behov. Som chef har du ett inkluderande ledarskap och skapar en arbetsmiljö där alla medarbetare känner sig värdefulla och delaktiga. Om du tidigare arbetat i en roll där du fått leda och utveckla processer inom kommunal verksamhet, arbeta med kommunal administration, inklusive hantering av avtal, budget och personalredovisning kommer det vara en fördel för rollen. Vi ser fram emot din ansökan!  Övrigt  Rekryteringsprocessen omfattar intervjuer och referenstagning, och vi tillämpar löpande urval. Det innebär att vi kan komma att påbörja intervjuer innan ansökningstiden har löpt ut. Eftersom rekryteringen sker under semestertider finns flera kontaktpersoner tillgängliga under annonseringsperioden. Jenny är rekryterande chef, Kristina kommer att vara närmaste chef för rollen, och Anna är chefskollega. Samtliga tre är involverade i rekryteringsprocessen och finns tillgängliga för att svara på frågor och driva processen framåt. Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt ID och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

24 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Distriktschef till Samhall Västernorrland/Jämtland
Experis AB
Övriga administrations- och servicechefer

Är du också övertygad om att ett samhälle där alla får synas, bidra och ta plats också är ett rikare samhälle? I så fall kan Samhall vara rätt arbetsplats för dig. Vi arbetar dagligen med att bryta utanförskap, stärka självkänslan hos medarbetare och bidra till en mer inkluderande arbetsmarknad. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka sina möjligheter till arbete på den reguljära arbetsmarknaden och genom åren har över 200 000 personer inom vårt arbetsmarknadspolitiska uppdrag fått jobb inom och genom Samhall. I denna dynamiska roll får du ett omfattande ansvar för strategiska frågor, där du både driver och utvecklar verksamheten framåt. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för affärerna vilket innebär att skapa god lönsamhet och utveckla affärsrelationer med både nya och befintliga kunder. Bli en del av vårt team Ett arbete är så mycket mer än en försörjning och därför är Samhalls verksamhet så viktig. Vår värdegrund omfamnar tilltron till alla individers förmåga samt det värde ett arbete har för individens och samhällets utveckling. Som Sveriges största företag inom socialt ansvarstagande genomsyras allt vi gör av vår värdegrund och våra värdeord pålitlig, uppmärksam och engagerad. Du välkomnas att vara en del av och aktivt bidra till vår kultur genom att både dela våra grundläggande principer och vilja medverka till ständig utveckling. Vår verksamhet står aldrig stilla och vi är en samhällsaktör som ständigt står på tå. Som distriktschef märks detta tydligt och vi erbjuder en roll där relationer och utveckling utgör grundplattan och där närvarande ledarskap och affärer står i fokus. Om tjänsten Som Distriktschef i Västernorrland/Jämtland erbjuds du ett stort ansvar med varierande arbetsuppgifter, där du leder och utvecklar distriktet i linje med bolagets uppsatta mål. Distriktet har cirka 1000 medarbetare och flera stora nationella kundkonton. Du kommer att ha resultat- och personalansvar för distriktet, skapa tillväxtplaner för att utveckla affärs- och verksamhetsuppdrag, organisera och skapa förutsättningar för att nå uppsatta mål, samt leda och coacha din ledningsgrupp. Du ingår i regionledningsgruppen och rapporterar direkt till regionchef, samt är placerad vid något av våra kontor i Sundsvall eller Östersund. I denna dynamiska roll får du ett omfattande ansvar för strategiska frågor, där du både driver och utvecklar verksamheten framåt. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för affärerna vilket innebär att skapa god lönsamhet och utveckla affärsrelationer med både nya och befintliga kunder. Vidare kommer du att optimera personalplaneringen och säkerhetsställa en god arbetsmiljö med ett långsiktigt perspektiv. Du är delaktig, tydlig och tillgänglig när det gäller att ta tag i driftsfrågor och följa upp verksamheten. Vidare säkerställer du god och stabil kompetens- och ledarförsörjning samt en säker och utvecklande arbetsmiljö. I denna roll arbetar du över en stor geografisk yta, vilket innebär en hel del resor, varav B-körkort är krav. Vem är du Vi söker dig som har lämplig eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. För att lyckas i denna roll behöver du ha omfattande ledarerfarenhet från personalintensiva verksamheter, samt gedigen erfarenhet av budget- och personalansvar. Du har tidigare arbetat med förändringsledning och verksamhetsstyrning. Din förståelse för komplexa arbetsmiljöfrågor och din förmåga att leverera mot uppsatta mål är avgörande för rollen. Vi söker en ledare som är tydlig, trygg och kommunikativ i sitt ledarskap. Du är mål- och resultatorienterad och välkomnar samarbeten och inkludering för att nå fram. Ditt förhållningssätt präglas av nytänkande och framåtanda, med vilja, förmåga och mod att driva utveckling. Ditt ledarskap genomsyras av tillit och förtroende och du är skicklig på att leda genom andra och att skapa engagemang och delaktighet. Det visar sig genom goda relationer och samarbeten såväl inom som utanför verksamheten. Du har god förmåga och erfarenhet av att strategiskt planera, prioritera, koordinera och följa upp såväl pågående som nya verksamhetsövergripande arbeten. Som chef på Samhall är du prestigelös, flexibel och stöttande mot samtliga underställda chefer, medarbetare och kollegor. Du är en lagspelare med hög energi som kan bidra i ledningsgruppsarbetet, och du har en god förmåga att röra dig mellan det operativa och strategiska. Du har förmågan att se helheten och leda arbetet inom ditt distrikt, samt en stark vilja att lära nytt och vara drivande i förändringsprocesser. Ansökan och övrig information Låter detta som ett spännande nästa steg för dig? Vill du bli en av oss? Varmt välkommen med din ansökan! På Samhall arbetar människor med många olika bakgrunder och erfarenheter, det tror vi gör oss till en mer kreativ och rolig arbetsplats. Därför söker vi alltid efter personer som på olika sätt kan bidra till att bredda våra perspektiv. Anställningsform: Tillsvidare Anställningsdatum: Efter överenskommelse Placeringsort: Företrädesvis Sundsvall I denna rekrytering samarbetar Samhall med Jefferson Wells. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Karin Frisendahl, 070-3774546, [email protected]. Din ansökan vill vi ha via länken senast den 17 augusti då vi påbörjar urvalsarbetet. Fackliga kontakter: Robert Ekman, 072 - 206 45 85. Ledarna, Jonny Viljeskogh, Unionen, tel: 070-222 85 46, Johnny Schödin, SACO, tel: 070-330 04 45 Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

24 juni 2025
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Distriktschef till Samhall Västernorrland/Jämtland
Experis AB
Övriga administrations- och servicechefer

Är du också övertygad om att ett samhälle där alla får synas, bidra och ta plats också är ett rikare samhälle? I så fall kan Samhall vara rätt arbetsplats för dig. Vi arbetar dagligen med att bryta utanförskap, stärka självkänslan hos medarbetare och bidra till en mer inkluderande arbetsmarknad. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka sina möjligheter till arbete på den reguljära arbetsmarknaden och genom åren har över 200 000 personer inom vårt arbetsmarknadspolitiska uppdrag fått jobb inom och genom Samhall. I denna dynamiska roll får du ett omfattande ansvar för strategiska frågor, där du både driver och utvecklar verksamheten framåt. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för affärerna vilket innebär att skapa god lönsamhet och utveckla affärsrelationer med både nya och befintliga kunder. Bli en del av vårt team Ett arbete är så mycket mer än en försörjning och därför är Samhalls verksamhet så viktig. Vår värdegrund omfamnar tilltron till alla individers förmåga samt det värde ett arbete har för individens och samhällets utveckling. Som Sveriges största företag inom socialt ansvarstagande genomsyras allt vi gör av vår värdegrund och våra värdeord pålitlig, uppmärksam och engagerad. Du välkomnas att vara en del av och aktivt bidra till vår kultur genom att både dela våra grundläggande principer och vilja medverka till ständig utveckling. Vår verksamhet står aldrig stilla och vi är en samhällsaktör som ständigt står på tå. Som distriktschef märks detta tydligt och vi erbjuder en roll där relationer och utveckling utgör grundplattan och där närvarande ledarskap och affärer står i fokus. Om tjänsten Som Distriktschef i Västernorrland/Jämtland erbjuds du ett stort ansvar med varierande arbetsuppgifter, där du leder och utvecklar distriktet i linje med bolagets uppsatta mål. Distriktet har cirka 1000 medarbetare och flera stora nationella kundkonton. Du kommer att ha resultat- och personalansvar för distriktet, skapa tillväxtplaner för att utveckla affärs- och verksamhetsuppdrag, organisera och skapa förutsättningar för att nå uppsatta mål, samt leda och coacha din ledningsgrupp. Du ingår i regionledningsgruppen och rapporterar direkt till regionchef, samt är placerad vid något av våra kontor i Sundsvall eller Östersund. I denna dynamiska roll får du ett omfattande ansvar för strategiska frågor, där du både driver och utvecklar verksamheten framåt. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för affärerna vilket innebär att skapa god lönsamhet och utveckla affärsrelationer med både nya och befintliga kunder. Vidare kommer du att optimera personalplaneringen och säkerhetsställa en god arbetsmiljö med ett långsiktigt perspektiv. Du är delaktig, tydlig och tillgänglig när det gäller att ta tag i driftsfrågor och följa upp verksamheten. Vidare säkerställer du god och stabil kompetens- och ledarförsörjning samt en säker och utvecklande arbetsmiljö. I denna roll arbetar du över en stor geografisk yta, vilket innebär en hel del resor, varav B-körkort är krav. Vem är du Vi söker dig som har lämplig eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. För att lyckas i denna roll behöver du ha omfattande ledarerfarenhet från personalintensiva verksamheter, samt gedigen erfarenhet av budget- och personalansvar. Du har tidigare arbetat med förändringsledning och verksamhetsstyrning. Din förståelse för komplexa arbetsmiljöfrågor och din förmåga att leverera mot uppsatta mål är avgörande för rollen. Vi söker en ledare som är tydlig, trygg och kommunikativ i sitt ledarskap. Du är mål- och resultatorienterad och välkomnar samarbeten och inkludering för att nå fram. Ditt förhållningssätt präglas av nytänkande och framåtanda, med vilja, förmåga och mod att driva utveckling. Ditt ledarskap genomsyras av tillit och förtroende och du är skicklig på att leda genom andra och att skapa engagemang och delaktighet. Det visar sig genom goda relationer och samarbeten såväl inom som utanför verksamheten. Du har god förmåga och erfarenhet av att strategiskt planera, prioritera, koordinera och följa upp såväl pågående som nya verksamhetsövergripande arbeten. Som chef på Samhall är du prestigelös, flexibel och stöttande mot samtliga underställda chefer, medarbetare och kollegor. Du är en lagspelare med hög energi som kan bidra i ledningsgruppsarbetet, och du har en god förmåga att röra dig mellan det operativa och strategiska. Du har förmågan att se helheten och leda arbetet inom ditt distrikt, samt en stark vilja att lära nytt och vara drivande i förändringsprocesser. Ansökan och övrig information Låter detta som ett spännande nästa steg för dig? Vill du bli en av oss? Varmt välkommen med din ansökan! På Samhall arbetar människor med många olika bakgrunder och erfarenheter, det tror vi gör oss till en mer kreativ och rolig arbetsplats. Därför söker vi alltid efter personer som på olika sätt kan bidra till att bredda våra perspektiv. Anställningsform: Tillsvidare Anställningsdatum: Efter överenskommelse Placeringsort: Företrädesvis Sundsvall I denna rekrytering samarbetar Samhall med Jefferson Wells. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Karin Frisendahl, 070-3774546, [email protected]. Din ansökan vill vi ha via länken senast den 17 augusti då vi påbörjar urvalsarbetet. Fackliga kontakter: Robert Ekman, 072 - 206 45 85. Ledarna, Jonny Viljeskogh, Unionen, tel: 070-222 85 46, Johnny Schödin, SACO, tel: 070-330 04 45 Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

24 juni 2025
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Länsmuseichef
REGION NORRBOTTEN
Övriga administrations- och servicechefer

Norrbottens museum är länsmuseum för Sveriges Nordligaste län. Nuvarande länsmuseichef, Margaretha Lindh kommer efter väl utförd tjänstgöring att ta pension. Vi söker nu dig som vill fortsätta arbetet med att förverkliga verksamhetens vision, uppdrag och mål tillsammans med kompetenta medarbetare. Norrbottens museum är en viktig och närvarande part i Regionen, med en aktiv röst i samhällsdebatten och som med innovativa perspektiv lyfter fram kulturarvets betydelse i nutidslandskapet. Vårt län sträcker sig från fjäll till skärgård och har en spännande kulturhistoria som präglas av långväga kontakter och utbyte. Norrbottens museum vårdar och värnar de mångkulturella levnadsätt och traditioner som format oss och vår plats i världen. Vi sökerVi söker dig som har erfarenhet och stort intresse för utvecklingsarbete med fokus på samarbete, dialog och delaktighet. Som person är du trygg i dig själv och har förmågan att motivera och skapa engagemang hos dina medarbetare. Vi ser att du är strukturerad och självgående och van att arbete med högt uppsatta mål.  Vi tror att du har flerårig erfarenhet av chefs- och ledarskap och relevant akademisk examen, med erfarenhet och god förmåga att leda medarbetare genom utveckling och förändringsarbete. Vi vill att du som person är proaktiv och kommunikativ och kan växla fokus mellan helhet och delar. Du är kontaktskapande med en hög samarbetsförmåga och har ett intresse för omvärlds- och samhällsfrågor. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete och breda nätverk inom kulturmiljö- och museiområdet. Det här får du arbeta medSom länsmuseichef leder andra chefer och ansvarar för hela museiverksamheten med ett tydligt och inspirerande ledarskap. Du ingår i Kulturenhetens ledningsgrupp och är en viktig del av den Regionala utvecklingsavdelningen. En viktig uppgift är att fortsätta samverkan med andra aktörer, regionalt, nationellt och internationellt för en hållbar utveckling. Norrbottens museum avdelningar består av Samlings-, kulturmiljö- och Publika avdelningen. Till museets verksamhetsområden hör arkeologi, arkiv, bebyggelse, bibliotek, bildarkiv, etnologi, fotografi och föremålssamlingar.  I arbetet ingår personal – och budgetansvar samt ansvar för det systematiska arbetsmiljöarbetet. Det här erbjuder vi dig- Chefs- och ledarskapsutveckling - Utvecklings- och karriärmöjligheter  - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenVi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid inom din profession, med chefsförordnande. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Rekrytering sker löpnande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tillträde enligt överenskommelse. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!

24 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025