Högskolan Väst drivs av att göra skillnad. Genom vår utbildning och forskning vill vi bidra till innovation, en positiv samhällsutveckling och en hållbar värld. Vi är en modern högskola under stark utveckling. Vår profil arbetsintegrerat lärande (AIL) är en del av allt vi gör och att samverka med omvärlden är prioriterat för oss. Högskolan Väst har ett av landets högsta söktryck och en hög andel av studenterna etablerar sig på arbetsmarknaden. Högskolan har 13 000 studenter och över 700 anställda. Vårt attraktiva campus ligger centralt i Trollhättan och är en plats där kunskaper, idéer, kulturer och människor möts. Vi jobbar aktivt för en inkluderande arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Vi som arbetar på Högskolan Väst gör skillnad varje dag. Vill du också det? Beskrivning Ekonomiavdelningen är en av sju avdelningar som hör till den centrala förvaltningen vid Högskolan Väst. Avdelningen består av 16 medarbetare och har som huvuduppgift att stödja organisationen i ekonomifrågor genom att tillhandahålla ekonomiska beslutsunderlag samt ansvara för den löpande redovisningen. Ekonomiavdelningen är indelad i två arbetsgrupper, där den ena arbetar med stöd i ekonomifrågor till ledningen vid högskolans arbetsenheter och den andra med främst löpande redovisning och uppföljning. Vi arbetar teambaserat för att främja samarbete och minska sårbarheten inom grupperna. Det innebär att medarbetarna hjälper varandra vid arbetstoppar. Arbetsuppgifter Du kommer att ingå i teamet som främst arbetar med löpande redovisning och uppföljning. Dina arbetsuppgifter kommer främst att vara inriktade på vår externt finansierade forskningsverksamhet. Arbetet består i huvudsak av följande: - Rekvirering och uppföljning av externt finansierade projekt till finansiärer - Ekonomisk uppföljning samt analyser av avvikelser - Budget och prognos för respektive projekt - Bokföring och avstämningar, löpande och i samband med bokslut - Hålla dig uppdaterad kring olika finansiärers regelverk - Stödja forskare med kalkyler vid ansökningar om bidrag till forskningsprojekt - Vara behjälplig med övrigt förekommande arbetsuppgifter inom avdelningen Arbetet sker i nära samarbete med övriga inom arbetsgruppen samt med controller på respektive arbetsenhet. Du kommer också att ha ett nära samarbete med projektledarna för de externt finansierade projekten. För Högskolan Väst är internationalisering ett utpekat utvecklingsområde och en allt större andel av våra medarbetare på Högskolan Väst rekryteras från andra länder. Detta ställer krav på oss som verksamhetsstöd gällande språkkunskaper i engelska. Kvalifikationer - Kandidatexamen inom ekonomi eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig - Minst ett års erfarenhet av arbete inom redovisningsområdet - Goda kunskaper i Excel och väl förtrogen med att arbeta i ekonomisystem - Kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska Meriterande är: - Om du har arbetat med ekonomiadministration för externt finansierade forskningsprojekt Om dig Vi ser att du vill delta i teamets utvecklingsarbete och att du har ett positivt förhållningssätt. Det är viktigt att du har helhetssyn, är noggrann och analytisk. Arbetet innebär många kontaktytor i verksamheten och det är en förutsättning att du tycker om att arbeta tillsammans med andra. Du tycker om att befinna dig i en föränderlig verksamhet som ständigt utvecklas där arbetet i vissa perioder är intensivt. Det är därför viktigt att du även kan arbeta självständigt och ha flera saker på gång samtidigt, men också att du har ett lösningsorienterat förhållningssätt och kan prioritera i det dagliga arbetet. Befattning är controller. Övrigt Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Ansökan görs digitalt via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Vi undanber oss all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Välkommen med din ansökan!
Din nya roll Vill du arbeta i en verksamhet med spännande investeringsprojekt och unika fastigheter? Är du en analytisk person som trivs i en bred roll med både strategiska och operativa inslag? Då kan det här vara din nästa utmaning! Vi söker nu en Investeringscontroller till vår energikunds Real Estate & Facility Management Nordic (REFM Nordic) projektorganisation. Här får du en viktig roll i att utveckla och kvalitetssäkra projektprocessen samtidigt som du driver investeringsuppföljning och analyser som bidrar till smarta och hållbara beslut. Som Investeringscontroller är du en central del av deras projektorganisation där du arbetar nära både projektledare, verksamhetsansvariga och controllerkollegor. Du ansvarar för budgetering, prognoser, månadsrapportering och analyser utifrån ett investeringsperspektiv. Rollen innebär också ett övergripande ansvar för samordning av investeringsrapporteringen inom organisationen. Du kommer att: Delta i planering och framtagande av beslutsunderlag för projekt och investeringar Medverka i arbetet med att planera och prioritera projektportföljen Ansvara för utveckling och förvaltning av ekonomiska uppföljningsprocesser och systemstöd Utveckla rapporter, kalkyler och relevanta nyckeltal för investeringsuppföljning Aktivt bidra till utveckling av analys- och kalkylverktyg Koordinera investeringsrapporteringen och säkerställa kvalitetssäkrade beslutsunderlag För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Vara civilekonom eller har annan relevant universitets- eller högskoleutbildning med ekonomisk inriktning. Jobbat i minst 5 år med liknande arbetsuppgifter. Du har erfarenhet av Fastighet-, bygg- och investeringsekonomi samt uppföljning av investeringsprojekt. God kunskap om redovisning samt fastighetsmoms. God vana av ekonomiska system (gärna SAP) och analysverktyg som Excel och Power BI. Du behöver ha vana att hantera stora datamängder och ett intresse för att vidareutveckla rapporterings- och analyslösningar. Vem är du? Dina personliga egenskaper är viktiga för att du ska trivas hos vår kund. Därför förväntar de sig att du är nyfiken och intresserad av utvecklingsarbete. Du är självgående, serviceinriktad och trygg i din roll och drivs av att leverera med kvalitet. I rollen ingår många kontaktytor både internt och externt och vi ser att du behöver vara duktig på att bygga nätverk och samarbeta. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning som konsult via JobBusters. Start: 2025-08-11 Slut: 2025-12-31, med möjlighet till förlängning Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer. Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan. FöretagspresentationVår kund ägs av svenska staten och arbetar för att möjliggöra ett fossilfritt liv inom en generation. Här uppmuntras man att upptäcka sina styrkor och olikheter för att du som konsult ska få möjligheten att vara ditt bästa jag. Vår kund uppmuntrar och utmanar din personliga utveckling!
I rollen som investerings- eller projektcontroller får du en nyckelposition i en nordisk fastighets- och arbetsplatsorganisation som bedriver omfattande projektverksamhet. Tjänsten är mångsidig och innebär både ett strategiskt och operativt ansvar där du fungerar som ett viktigt stöd i organisationens beslutsfattande. Du kommer att delta i planering och beredning av beslutsunderlag för enskilda projekt, men även bidra till den övergripande styrningen av projektportföljen – med fokus på prioritering och resursallokering. Rollen innefattar ansvar för budgetering, prognoser, löpande månadsrapportering samt investeringsanalyser. Vidare förväntas du bidra till att utveckla och säkra en strukturerad projektprocess samt förbättra verktyg för analys och kalkylering. Du arbetar också med att ta fram och följa upp relevanta nyckeltal kopplade till planerade och genomförda projekt och investeringar, vilket ger verksamheten bättre insyn och kontroll över utvecklingen. En del av arbetsuppgifterna innebär att ta fram underlag för beslut. Inledningsvis ligger dock fokus på att samordna och prioritera arbetet med våra systemstöd för ekonomisk uppföljning samt att etablera effektiva och välfungerande processer. Ekonomiteamet inom affärsstöd består idag av tre controllers och förstärks nu med ytterligare en roll med inriktning på investeringar och projektuppföljning. I denna roll får du ett samordnande ansvar för rapporteringen av investeringar och kommer att vara en nyckelperson i utvecklingen av uppföljningsstrukturen inom området. Krav Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomi eller annan relevant utbildning på högskole- eller universitetsnivå. Du har minst fem års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, eller har på annat sätt skaffat dig motsvarande kunskaper och färdigheter genom arbetslivet. Du har kunskap och tidigare erfarenhet inom följande områden: Ekonomi kopplad till fastigheter, byggprojekt och investeringar Uppföljning av investeringsprojekt God förståelse för redovisningsprinciper samt regler kring fastighetsrelaterad moms Vana att arbeta i ekonomisystem inom större och komplexa organisationer En stor del av analysarbetet utgår från data hämtad ur SAP, som därefter bearbetas vidare i Excel och Power BI. Det är därför ett krav att du har erfarenhet och kompetens i att hantera och analysera stora datamängder. Vi ser även att du har ett intresse för att utveckla rapporteringslösningar som stärker uppföljningen i både kvalitet och effektivitet. Du har förmågan att betrakta investeringsplanering ur ett strategiskt och övergripande perspektiv, samtidigt som du drivs av att förbättra arbetssätt, rutiner och processer kopplade till projektprocessen. Personliga Egenskaper Vår kund arbetar utifrån insikten att teamet tillsammans skapar deras arbetsmiljö. Inom teamet råder en positiv, öppen och nyfiken kultur där vi har ett stort förtroende för varandras kompetens och bidrag. För att trivas i rollen ser vi att dina personliga egenskaper spelar en viktig roll. Vi söker dig som är nyfiken, utvecklingsorienterad och trivs med att ta egna initiativ. Du har en serviceinriktad inställning, är trygg i din yrkesroll och motiveras av att leverera resultat med hög kvalitet. Eftersom rollen innebär många interna och externa kontaktytor, är det viktigt att du har god samarbetsförmåga och är skicklig på att bygga relationer och nätverk. Tjänsten innebär även vissa resor, främst inom Sverige. Din framtida roll I denna tjänst får du möjlighet att: Vara en del av utvecklingen av en projektorganisation inom fastighets- och arbetsplatsutveckling Arbeta med intressanta projekt och unika befintliga fastigheter med varierande utmaningar Utnyttja möjligheten till ett flexibelt arbetssätt med delvis distansarbete Tillträde och ansökan: Startdatum: 2025-11-08 Slutdatum: 2025-12-31 Sista ansökningsdagen: ASAP Ort: Stockholm Kontaktperson: 0790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Åt vår kund söker vi en Project Controller Uppdragsbeskrivning Som investerings/projekt controller hos oss har du en viktig roll inom kundens Real Estate & Facility Management Nordic (REFM Nordic) projekt organisation. Din roll är bred och fungerar som stödjande och drivande i organisationen. Du kommer att vara med i planering och framtagande av beslutsunderlag för enskilda projekt, men även delta i arbetet med att planera och prioritera projektportföljen på ett övergripande plan. Du ansvarar för budget-, prognos-, månadsrapportering och analys utifrån ett investeringsperspektiv. Du bidrar till utveckling och upprätthållande av en kvalitetssäkrad projektprocess samt utveckling av analys- och kalkylverktyg och framtagande av relevanta nyckeltal för uppföljning av planerade och genomförda projekt och investeringar. I arbetsuppgifterna ingår även att skriva beslutsunderlag. Initialt ser kunden dock att vikten av prioritera och koordinera deras systemverktyg för ekonomisk uppföljning och skapa fungerande processer. Controllergruppen inom REFM Nordic Business support består idag av 3 personer där de nu utökar med ytterligare en controller med fokus på investering och projekt uppföljning. Din roll i controller gruppen blir därmed att du har det samordnande ansvaret för investeringsrapporteringen. Vem du är Vi söker dig som är civilekonom eller har annan relevant universitets- eller högskoleutbildning med ekonomisk inriktning och har jobbat i minst fem år med liknande arbetsuppgifter eller har förvärvat motsvarande kunskaper på annat sätt. Du har erfarenhet av: Civilekonom eller annan relevant universitets- eller högskoleutbildning Fastighet-, bygg- och investeringsekonomi Uppföljning av investeringsprojekt God kunskap om redovisning samt fastighetsmoms Ekonomisystem i stora organisationer Mycket av analysarbetet bygger på information från SAP som analyseras vidare i Excel och PBI, vi ser därför att kompetens och erfarenhet av att hantera stora mängder information som ett krav vidare att det finns ett intresse för att utveckla rapporter för effektiv och kvalitativ uppföljning. Du har förmåga att se investeringsplaneringen utifrån ett helhetsperspektiv samt en vilja att utveckla arbetssätt och rutiner kopplat till projektprocessen. På REFM Business Support arbetar de utifrån att de är varandras arbetsmiljö och deras avdelning präglas av ett positivt, öppet och nyfiket klimat där de har stort förtroende för varandras kompetens. Dina personliga egenskaper är viktiga för att du ska trivas hos dem. Därför förväntas du vara nyfiken och intresserad av utvecklingsarbete. Du är självgående, serviceinriktad och trygg i din roll och drivs av att leverera med kvalitet. I rollen ingår många kontaktytor både internt och externt och vi ser att du behöver vara duktig på att bygga nätverk och samarbeta. Resor kommer även att förekomma framförallt inom Sverige. Din ansökan Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Om oss Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.
Är du en affärsdriven och analytisk interim Senior Business Controller med erfarenhet av produktionsnära ekonomi? Nu söker vi dig som vill ta dig an ett spännande uppdrag hos en ledande aktör inom life science. Här får du möjlighet att arbeta nära verksamheten, stötta chefer i finansiella beslut och bidra till strategisk utveckling. Vi söker dig som har en skarp analysförmåga i kombination med ett helhetsperspektiv och trivs i förändringsmiljöer. Din kommunikativa förmåga, noggrannhet och resultatfokus gör dig till en självklar partner i både operativa och strategiska frågor. Varmt välkommen med din ansökan! Detta är ett konsultuppdrag där du anställs som konsult av Jurek Talents alternativt har möjlighet att gå in som underkonsult. Uppdragets omfattning är heltid och förväntas pågå i 4-6 månader start enligt överenskommelse. Som konsult hos oss på Jurek är du anställd hos oss och uthyrd till en eller flera av våra olika kunder. Förutom en mängd förmåner som friskvårdsbidrag, försäkringar, kollektivavtal och karriärmöjligheter, erbjuds du möjligheten att utöka dina erfarenheter och kompetenser samtidigt som du bidrar med dina värdefulla kunskaper. Arbetsbeskrivning Som Senior Business Controller får du möjlighet att arbeta nära både verksamhet och ledning i en dynamisk och global miljö inom life science. Du kommer att vara en nyckelperson i att driva ekonomisk styrning och utveckling, samtidigt som du stöttar chefer med insiktsfull analys och vägledning. Uppdraget passar dig som är trygg i förändring, har ett starkt affärssinne och trivs med att kombinera strategiskt tänkande med operativt ansvar. Dina arbetsuppgifter kommer framför allt att innefatta: • Ansvarar för den ekonomiska styrningen av siten i Uppsala, inklusive redovisning, controlling och rapportering. • Stöttar chefer och ledning i finansiella beslut och säkerställer efterlevnad av regelverk. • Leder det lokala ekonomiteamet och driver förbättringar inom interna processer och affärssystem. • Bidrar till verksamhetens utveckling och lönsamhet genom strategiskt och operativt arbete. Vem är du? Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet samt har minst 8-10 års erfarenhet av att arbeta som business controller på ett tillverkande bolag. Du har goda datakunskaper, särskilt i Excel och och ERP-system, med stor fördel SAP. För att lyckas i rollen och trivas på uppdraget ser vi att du har stort eget driv och van vid att ta egna initiativ. Du har god kommunikationsförmåga och lätt för att uttrycka dig. Du trivs bra med att arbeta självständigt, har ett prestigelöst förhållningssätt och har god förmåga att samarbeta chefer och kollegor andra kollegor såväl som med externa kontaktytor. Ansökan Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten är kontakta gärna ansvarig konsultchef Hanna Darberg på [email protected] Om oss Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker, med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfect match för våra konsulter och kunder. Konsult hos Jurek År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här: https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek
I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan! Kommunledningsförvaltningen leder, utvecklar och stöttar kommunens totala organisation och verksamhet utifrån gällande lagstiftning och riktlinjer. Inom våra avdelningar arbetar vi med ekonomi, HR, kommunikation, medborgarservice samt planering och tillväxt. Vi har ett starkt fokus på hållbar utveckling, kommunikation och innovation i syfte att möta kommunens framtida behov och utmaningar. Arbetsplatsen Vi söker nu en engagerad och driven controller till controllerenheten. Controllerenheten tillhör kommunledningsförvaltningens ekonomiavdelning och har till uppgift att tillhandahålla ett kvalificerat controllerstöd till kommunens förvaltningar i ekonomiska frågor såsom budget, uppföljning, analys och utredningar med mera. På enheten arbetar tio controller, två ekonomer och leds av en enhetschef. Du kommer i denna tjänst jobba gentemot arbetsmarknadsförvaltningen samt kultur- och fritidsförvaltningen. Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där vi tillsammans utvecklas och bidrar till att uppfylla kommunens uppdrag. Arbetsuppgifter Som controller är du ett professionellt stöd till verksamheterna. Du kommer ha en viktig roll i våra ekonomiska processer och arbetar nära våra chefer inom arbetsmarknadsförvaltningen samt kultur- och fritidsförvaltningen. Du kommer agera som en stödfunktion där du kontinuerligt bistår med analyser och uppföljning av den löpande verksamheten. Detta är en möjlighet för dig som trivs med att jobba konsultativt och analytiskt samt vågar ta initiativ i ekonomiska frågor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta framtagande av budgetar, månadsuppföljning, prognoser och även agera rådgivande till chefer och andra beslutsfattare. Det kan till viss del inkludera uppföljning av investeringar, omvärldsbevakning samt diverse analys, samtidigt som du kommer att bidra till enhetsövergripande uppgifter och/eller kvalificerat utvecklingsarbete. Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant utbildning inom ekonomi från högskola/universitet. Du har dokumenterad yrkeserfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete som controller. Det är meriterande om du har tidigare yrkeserfarenhet och kännedom inom kommunal verksamhet och inom arbetsmarknadsförvaltningen samt kultur- och fritidsförvaltningen. För tjänsten krävs god digital vana inom Officepaketet och särskilt Excel samt även förmåga att kunna uttrycka sig väl på svenska i såväl tal som skrift. Meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta i ekonomisystemet Raindance och analysverktyget Power BI. För att lyckas i rollen krävs att du har god samarbetsförmåga, har sinne för analys samt är utvecklingsinriktad och handlingskraftig. Du har dessutom en god kommunikativ förmåga och kan med lätthet se helheter. Du trivs med att arbeta i en miljö som ställer höga krav på ansvarstagande, flexibilitet samt kommunikation. Parallellt med ordinarie arbete trivs du även med att driva utveckling och förbättra processer. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Kontakt För frågor kring tjänstens innehåll, vänligen kontakta Arta Bucolli, enhetschef Controllerenheten 0410-73 33 04. Övrigt Vi tillämpar löpande urval, så dröj inte med din ansökan. Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Är du en organiserad & snabblärd ekonom med erfarenhet från producerande verksamhet, goda redovisningskunskaper och trivs i en internationell miljö, då kan detta vara möjligheten för dig. Tranter I mer än 85 år har Tranter varit en av de ledande globala tillverkarna av plattvärmeväxlare. Företaget, med ungefär 700 anställda världen över, har huvudkontor i USA med verksamheter i Brasilien, Europa, Kina, Indien och Korea. Med en global organisation som innefattar utveckling, försäljning, tillverkning samt service verkar Tranter med en stor bredd av industrikunder världen över. Läs gärna mer på www.tranter.com. Om rollen Production Controller hos oss är en bred roll som ställer höga krav på flexibilitet, leverans och samarbetsförmåga. Du kommer ingå i ett team på 7 personer och rapportera till vår Business Controller. I rollen kommer du att ha daglig kontakt med vår produktion, ekonomiavdelning och våra servicecenter runt om i Europa och bland annat arbeta med; - Produktionsredovisning - Kostnadsuppföljningar i produktion - Avvikelserapportering - Rapportering och uppföljning av produktionsdata - Delta i månadsbokslut, intern kontroll och årsbokslut - Tidsstudier och Routinguppföljning - Varulagersvärdering och inventering - Delta i förbättringsarbete på ekonomifunktionen Kvalifikationer Vi ser att du som söker har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande. Du har minst 3 års arbetslivserfarenhet inom ekonomi. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från ett producerande företag och produktionsekonomi. Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift Du har god systemvana och goda kunskaper i Excel. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du är problemlösare, noggrann, ambitiös och strukturerad. Du trivs att arbeta i team samt van att axla ansvar och arbeta självständigt. Att hjälpa kollegorna och bidra till ett gott samarbete och god stämning faller sig naturligt för dig. Kontakt Om du har några frågor gällande denna rekrytering så är du välkommen att kontakta Mikael Smith, Finance Director Mobile: 072 0763918. Mejl; [email protected] alt. Ann Carlander HR Manager Mobile: 076 66 96 914. Vi rekryterar löpande, så vänta inte med att skicka din ansökan. Skicka din ansökan senast 2025-08-03
Nu söker vi för kunds räkning en controller med start 18 augusti tom 31 januari 2026. Om uppdraget Uppdraget är ett konsultuppdrag via Bemannia med start 2025-08-18 tom 2026-01-31. Uppdraget är på heltid (100%) och du kommer att vara placerad på enhetens kontor i Simrishamn. Det kommer finnas möjlighet till distansarbete efter överenskommelse. Dina arbetsuppgifter Det huvudsakliga uppdraget är att verka som controller i Simrishamns kommun vilket bland annat innebär: Att jobba med förvaltningens internbudget, delårs- och årsbokslut Löpande uppföljningar med chefer Upprätta prognoser Vara ett stöd till verksamheterna i ekonomiska frågor Dina kvalifikationer Högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande som är relevant Flera års erfarenhet av bokföring och redovisning inklusive sammanställa ekonomiska rapporter och bokslut Flera års erfarenhet av ekonomisk analys, t ex kostnadsanalys och prognoser Meriterande Erfarenhet från arbete inom kommunal verksamhet Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 30/6. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0708934700 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Vill du vara med och påverka framtiden i en expansiv och framåt kommun? Nu söker vi en Controller till kommunledningsförvaltningen med särskilt ansvar för verksamheten vid socialförvaltningen. Habo kommun har under längre tid varit en av Sveriges mest expansiva kommuner. Habo blev årets superkommun 2024 och brinner för att leverera hög kvalitet till våra kommuninvånare. Kommunen har under många år haft mycket goda ekonomiska resultat som utgjort en av grundförutsättningarna för vår framgång. Inom socialnämndens verksamhetsområden bedrivs äldreomsorg, hälso- och sjukvård, funktionshinderomsorg och individ- och familje-omsorg. Nämndens nettobudget för 2024 är ca 250 mnkr. ARBETSUPPGIFTER I controllerns arbetsuppgifter ingår främst • Att tillsammans med socialchefen ansvara för nämndens budget- och bokslutsprocess • Att löpande följa nämndens verksamhet och rapportering • Att ta fram analyser och beslutsunderlag till socialförvaltningens ledning och nämnd • Att regelbundet ha uppföljningar med respektive enhetschef • Att tillsammans med kommunens ekonomienhet vidareutveckla ekonomistyrningen I arbetsuppgifterna ingår även att delta vid socialnämndens möten, muntliga presentationer, projektledning och att hålla utbildning för politiker och tjänstemän. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med stort engagemang, god analytisk förmåga och förmåga att planera och strukturera ditt och socialförvaltningens arbete inom ramen för ekonomistyrningens processer. Du har ekonomisk utbildning på högskolenivå och erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete. Tjänsten förutsätter att du är van av att jobba självständigt, har goda kunskaper i Excel och att du kan planera och prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du är positiv och har lätt för att samarbeta. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Tjänsten som controller är placerad på kommunledningsförvaltningen och rapporterar till ekonomichef, men innebär nära samarbete med bland annat kommunens socialchef och kommunens HR-enhet. Controllern ingår i socialförvaltningens ledningsgrupp. ÖVRIGT Rekryteringen sker löpande, skicka in din ansökan så snart du kan. Habo kommun eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund. Vår värdegrund utgår från begreppen Engagemang, Närhet och Ansvar. I Habo kommun tillämpar vi rökfri arbetstid. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Habo kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Förbered dig genom att ha ditt CV klart som du ska bifoga till ansökan. Du har också möjlighet att bifoga personligt brev och andra dokument. Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan i vårt e-rekryteringssystem kan du skicka din ansökan till: Habo kommun, HR-enheten, Box 212, 566 24 Habo. Ange referensnummer på din ansökan. Ansökningshandlingar returneras ej. Inför rekryteringsarbetet har Habo kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vill du arbeta nära verksamheten och omvandla siffror till insikter? Har du redovisningskunskaper och ett fokus på analyser och uppföljning? Då kan det här jobbet vara något för dig! Nu söker vi en engagerad controller som med sin analytiska förmåga vill vara med och bidra till en hållbar utveckling inom våra verksamheter. WBAB är samhällsbyggare och en viktig lokal aktör som säkerställer de grundläggande funktionerna för ett hållbart samhälle – rent vatten i kranen, miljösäkert avlopp och effektivt omhändertagande av avfall. Din roll Som controller hos oss arbetar du med redovisning, ekonomisk uppföljning, analys och visualisering för att stödja verksamheterna i dess styrning och utveckling. Du kommer att samarbeta nära chefer och ledning och bidra med ett faktabaserat och målstyrt arbetssätt. Dina huvudsakliga uppgifter är att genomföra löpande uppföljningar och analyser av verksamheternas ekonomiska utfall. Detta innefattar deltagande i redovisnings- och bokslutsarbete samt kvalitetssäkring av ekonomisk information. Du är ett proaktivt stöd till chefer vid analys av nyckeltal, avvikelser och måluppfyllelse samt medverkar i budget- och prognosarbete. Det ingår också i ditt uppdrag att utveckla och ta fram rapporter, beslutsunderlag och skapa tydliga visualiseringar. Din profil Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande kompetens som vi bedömer likvärdig. Du ska ha erfarenhet av liknande roll med fokus på analys, uppföljning och verksamhetsnära stöd. Vi ser det som en självklarhet att du har god vana av att arbeta i verksamhetssystem för uppdraget. Vi förutsätter även att du är en van användare av Officepaketet och särskilt i Excel. Du behärskar svenska språket väl i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av bokslutsarbete för aktiebolag. Personliga egenskaper Som person har du en analytisk förmåga och arbetar strukturerat. Du är prestigelös och har ett proaktivt och lösningsfokuserat arbetssätt. Din samarbetsförmåga är hög och du arbetar lika bra i grupp som självständigt. Du har ett skarpt öga för siffror men också förmåga att se till helheten och kan omsätta data till konkreta förbättringsförslag. Din kommunikation är tydlig och du har lätt för att förklara ekonomiska samband på ett enkelt och pedagogiskt sätt. Våra värdeord är ärlig, öppen, nyfiken, delaktig och professionell. De vägleder oss i det vi gör och hur vi gör det och kommer även att fungera som kompass för dig i ditt uppdrag. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Anställningsvillkor Tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan Sista ansökningsdag är den 17 augusti 2025. Skicka din ansökan i form av ett personligt brev och cv via e-post till [email protected]. Skriv: ”Ekonom/controller” i ämnesraden. På WBAB strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Vi hanterar dina personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR). Dina ansökningshandlingar kommer vi att spara under pågående rekryteringsprocess och radera efter avslutad rekrytering. Välkommen med din ansökan! Övrigt Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt mediesäljare och liknande. Kort om oss WBAB är ett kommunalt bolag som ansvarar för vatten, avlopp, avfall och återvinning i Ludvika och Smedjebackens kommuner. Vårt fullständiga namn är WBAB WessmanBarken Vatten & Återvinning AB, men vi kallar oss för WBAB. Vi är cirka 85 anställda och vårt ledningskontor ligger i Smedjebacken. Vårt uppdrag är att säkerställa en trygg, serviceinriktad, effektiv och hållbar verksamhet. Hos oss är du med och gör skillnad!
Välj ett jobb för att visa detaljer