Vill du kombinera ekonomi, HR och ledarskap i en dynamisk miljö med stark entreprenörsanda? Vi söker nu en Finance & HR Manager som vill vara med och bygga strukturer, driva affären framåt och samtidigt bidra till en positiv och hållbar företagskultur. Du blir en viktig del av ledningsgruppen och rapporterar till bolagets CFO/COO (vice VD). Om rollen I denna breda och operativa roll har du ett helhetsansvar för ekonomi, personalfrågor och administration. Du arbetar både strategiskt och hands-on, med möjlighet att påverka företagets utveckling i en fas av tillväxt och innovation. Om Candles Candles Scandinavia, med kunder som H&M, Åhléns, Lyko, Rituals med flera, är idag en ledande europeisk leverantör av doftljus producerade med 100% växtbaserat, biologiskt nedbrytbart vax, baserad på svenskodlad raps. Bolaget erbjuder ett hållbart och miljövänligt alternativ till den annars paraffindominerade ljusmarknaden där råvaran utvinns av fossilt bränsle. Bolagets styrka ligger främst i en kostnadseffektiv metod för storskalig produktion av kundanpassade doftljus, helt av naturligt och miljövänligt vax. Candles Scandinavia bedriver sin verksamhet i fräscha och ändamålsenliga lokaler centralt i Örebro och är idag ca 50 medarbetare med en omsättning på ca 200 miljoner kronor. Candles Scandinavia AB (publ) är sedan november 2021 noterade på Nasdaq First North Growth Market. Våra värdeord är viktiga för oss och finns med oss i vårt dagliga arbete: VI vågar och är innovativa VI vet VI gör det nu VI är effektiva VI är förändringsbenägna & arbetar annorlunda VI kommunicerar & involverar Huvudsakliga arbetsuppgifter Ekonomi / Finans • Operativt ansvara för företagets ekonomifunktion, inklusive redovisning, rapportering och likviditetsstyrning • Månads- och årsbokslut • Extern kvartalsrapportering samt intern månadsrapportering • Budget- och prognosarbete samt uppföljning av nyckeltal (KPI:er) • Analys av lönsamhet, kostnadsstruktur och investeringar • Fortsätta utveckla bolagets controlling genom Business Intelligence • Stöd till CFO, VD och övrig ledning i affärsekonomiska beslut • Utveckla finansiella processer rutiner och affärssystem • Ansvar för bolagets kontakter med bank och myndigheter tillsammans med bolagets CFO HR / Personal • Stöd till chefer i HR-relaterade frågor – rekrytering, onboarding, arbetsrätt, personalärenden • Ansvar för arbetsmiljö, policies och personalhandbok • Driva personalutveckling, kompetensplanering och kulturarbete • Lönehantering • Supportera ledningsgruppen och bidra till strategisk kompetensförsörjning • Vara en kulturbärare och bidra till en trivsam, utvecklande arbetsplats Kvalifikationer • Högskoleutbildning inom ekonomi, HR eller liknande • Minst 5 års erfarenhet i en bred roll inom ekonomi och/eller HR, gärna i ett ägarlett företag. Erfarenhet från arbete i en noterad miljö är meriterande • Mycket goda kunskaper inom redovisning • Erfarenhet och förståelse för ekonomi i ett producerande bolag (lager och tillverkning) • Erfarenhet av att utveckla och införa strukturer, processer och system • Goda kunskaper i Excel och ekonomisystem. Erfarenhet av Microsoft Dynamics 365 Business Central samt Power BI är extra meriterande. • Du besitter kunskap inom arbetsrätt, rekrytering och förändringsledning • Vi ser att du har erfarenhet av personalledning, direkt eller indirekt. • Meriterande om du har arbetat i en internationell miljö – gärna i en matrisorganisation • Flytande i svenska och mycket goda kunskaper i engelska Personliga egenskaper • Prestigelös, självgående och handlingskraftig • Affärsorienterad med god förståelse för helheten • Trygg i din kompetens men nyfiken på att lära nytt • Relationsbyggare med god kommunikationsförmåga • Van att arbeta i en dynamisk miljö med många bollar i luften samtidigt • Trivs i ett bolag där alla hjälper till och bidrar – oavsett titel Vi erbjuder • En dynamisk och innovativ arbetsmiljö i ett företag med stark tillväxt och fokus på hållbarhet. • Möjlighet att påverka och utveckla processer inom produktion och inköp. • Ett engagerat och stöttande team med hög kompetens. • Konkurrenskraftig lön och förmåner. • Friskvårdsbidrag och flexibla arbetstider. • Möjligheter till vidareutbildning och karriärutveckling. Ansökan Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 15 augusti 2025. Urval sker löpande, så vänta inte med att söka! Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega som delar vår passion för hållbarhet, kvalitet och innovation! Har du frågor är du välkommen att maila till [email protected] Tjänsten tillträds så snart som möjligt. Mer information om oss hittar du på www.candles.se Du ansöker senast 2025-08-15 genom att klicka på knappen nedan.
Din framtida arbetsgivare EISCAT AB är ett svenskt bolag ägt till vardera en tredjedel av finska, norska och svenska staten. Vår verksamhet är baserad i tre länder med huvudkontor i Kiruna. Bolaget är nybildat sedan 2024 och tar över en verksamhet som bedrivits som ideell förening sedan 1975, och rollen som CFO innebär att vara med från starten i den omstrukturering som detta innebär. Bolaget äger tillgångar och anläggningar till stora värden i tre länder, men opereras av en liten, mycket kompetent organisation om ca 30 anställda. Vi utför jonosfäriska och atmosfäriska mätningar för att kartlägga hur solen och jorden interagerar, bland annat för att stödja arbete med globala klimatmodeller. Vi har verksamhet i Finland, Norge och Sverige, och alla våra anläggningar ligger norr om polcirkeln. Den person vi söker kommer få en bred roll och vara en nyckelperson som jobbar nära VD i definitionen av bolagets framtid. Vi söker en Finanschef som vill vara med och utveckla ett statligt bolag i enlighet med statlig ägarpolicy, kan bygga robusta finansiella system, ansvara för långsiktig planering och samtidigt aktivt stödja den dagliga verksamheten. Rollen ansvarar för en liten administrativ avdelning där ledord är pragmatism och lagarbete. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Definiera och driva finansiell styrning och rapportering, samt säkerställa att den uppfyller legala krav och förväntningar för bolag med statligt ägande. Strategiskt utvecklingsarbete på koncern-nivå, till exempel investeringar, uppstart av filialer/dotterbolag, lönsamhetprojekt. Vidareutveckla ekonomiprocesser och IT-verktyg som effektiviserar verksamheten och implementera dessa. Ledningsgruppsarbete och beslutsstöd i affärsprocesser. Controlling och ekonomisk expertis till ägare och koncernledning. Driva årshjul med prognos- och budgetprocesser. Leda övergripande bokföring, redovisning och skattefrågor. Leda och utveckla avdelningens medarbetare. I uppdraget rapporterar du direkt till VD, leder ett engagerat team med tre medarbetare inom ekonomiadministration och deltar i företagets ledningsgrupp. Vem är du? Vi söker en driven person som vill vara med och forma bolagets framtid. Du måste vara initiativrik och ha erfarenhet av att leda ekonomi och finansarbete i aktiebolag. Det är meriterande med god förståelse för skattefrågor och kunna hantera en internationellt finansierad verksamhet. Vi står inför en tillväxtperiod där vi skall in på nya marknader och söker därför dig som även kan bidra i affärsmodellering och lönsamhetsanalyser. Vi ser gärna att du är civilekonom och har relevant arbetslivserfarenhet inom företagsekonomi. Du bör ha goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. B-körkort Varmt välkommen med din ansökan EISCAT opererar i en internationell och spännande bransch i stor tillväxt, där vi tillsammans skall hitta vägar att växa. Vi är ett litet företag som är världsledande inom radarobservationer och möjliggör banbrytande forskning för grupper över hela världen. Vår företagskultur präglas av kompetens och öppenhet. Vi erbjuder en tjänst med stora möjligheter för en individ att utvecklas och påverka verksamhetens inriktning. Anställningsort: Kiruna Omfattning: Heltid Varaktighet: Tills vidare Anställningsform: Tillsvidareanställning Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdag är 17 augusti. Har du frågor om den här tjänsten, kontakta Philip Påhlsson, 0725–813301 eller [email protected]
Om tjänsten Vi söker en erfaren och engagerad Lönechef för ett konsultuppdrag på cirka 6 månader. Du kommer att leda löneavdelningen och vara en nyckelperson i att driva utveckling och effektivisering av löneprocesser. Rollen innebär ett nära samarbete med Finanschefen och övriga delar av organisationen i en dynamisk och samhällsviktig verksamhet. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: • Leda och utveckla löneavdelningen samt säkerställa kvalitet och effektivitet i löneprocesserna • Ansvara för personalledning inom lönefunktionen • Driva digitalisering och förändringsarbete kopplat till lön • Säkerställa efterlevnad av lagar, regler och interna riktlinjer • Samarbeta med andra avdelningar för att skapa synergier och förbättra processer • Vara ytterst ansvarig för löneadministrationen och teamets leveranser Kort information om tjänsten: Plats: Stockholm (centralt) Anställningsform: Konsultuppdrag Omfattning: Heltid Startdatum: Så snart som möjligt Slutdatum: Cirka 6 månader från start, med möjlighet till förlängning Om dig Vi söker dig som är trygg i din yrkesroll och har ett genuint intresse för löneområdet. Du är en naturlig ledare som är kommunikativ, prestigelös och strukturerad. Du trivs i en föränderlig miljö och har en stark vilja att utveckla både människor och processer. Kvalifikationer Krav: • Högskoleutbildning inom ekonomi, HR eller personaladministration, alternativt påbyggnadsutbildning inom lön • Minst 5 års erfarenhet som lönechef i större organisationer • Gedigen kunskap inom löneadministration och skattelagstiftning • Erfarenhet av personal- och budgetansvar • Dokumenterad erfarenhet av att leda team och driva förändringsarbete • God systemvana och intresse för digitalisering • Tydlig, kommunikativ och prestigelös ledarstil Meriterande: • Erfarenhet av HR-plus 8 och Medvind • Erfarenhet av arbete med intern kontroll, policys och riktlinjer inom löneområdet Vill du vara med och bidra till en viktig samhällsfunktion i en organisation som värdesätter engagemang, samarbete och utveckling? Då ser vi fram emot din ansökan! Som en av oss Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som ansvarar för ditt uppdrag, stöttar och utvecklar dig i din yrkesroll och ser till att du trivs på din arbetsplats. Om Lernia Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt. Hur du söker tjänsten För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Hos oss får du vara en del av ett samhällsviktigt uppdrag. Med 7 000 medarbetare och över 200 yrken arbetar vi varje dag för att Västernorrlands invånare ska få tillgång till en god hälso- och sjukvård, hållbar regional utveckling och service i toppklass. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. Vill du stå i centrum för en av de mest betydelsefulla utvecklingsresorna inom svensk sjukvård? Till en nyckelroll söker Region Västernorrland söker en strategiskt skicklig och engagerad controllerchef som med helhetssyn och förändringsdriv leder vår controllingenhet mot framtiden. Om tjänsten Som chef för vår controllerenhet leder du ett kvalificerat team med medarbetare i Sundsvall, Örnsköldsvik och Härnösand. Enheten ger samlat controllingstöd till regionens två kärnverksamheter - Hälso- och sjukvården och Regional utveckling samt till regionens stödfunktioner inom Regionledningsförvaltningen. Du och ditt team är nyckelpersoner i vårt pågående förändring omställningsarbete där ökad effektivitet och förenkling, smartare arbetssätt och tillvaratagande av de möjligheter som ny teknik exempelvis inom AI erbjuder, på tre år sikt ska frigöra över 700 miljoner kronor. Samtidigt som kvalité och tillgänglighet ska stärkas. I ditt ansvar ingår att: * Driva utvecklingen av regionens ekonomistyrning i linje med vår styrmodell. * Utveckla och implementera tydliga, enhetliga och begripliga ekonomiprocesser med hög följsamhet * Leda standardisering av arbetssätt, strukturer och metoder inom ekonomiprocessen * Stärka kompetensförsörjningen med fokus på såväl dagens som morgondagens krav på vår verksamhets förmåga, exempelvis inom AI och liknande möjligheter * Stödja regionens Hälso-och sjukvårdsdirektör och ekonomidirektör i strategiska beslut Vem är du Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi och som har erfarenhet av ledande befattningar i komplexa organisationer, gärna med dokumenterad framgång i att leda geografiskt spridda team. Du har också erfarenhet av förändringsarbete i en större organisation och en god förmåga att omvandla strategier till operativ verklighet på ett effektivt och engagerande sätt. Du har ett starkt fokus på förändring och resultat, och med din goda kommunikativa förmåga gör du det komplexa lätt att förstå. Som ledare är du lyhörd, uthållig och inspirerande, och du har en förmåga att förena ett strategiskt perspektiv och helhetssyn med ett pragmatiskt och handlingskraftigt arbetssätt. Om oss Hos Region Västernorrland får du vara med i ett team som formar framtidens sjukvård och skapar förutsättningar för utveckling av vår region. Vi satsar på våra medarbetares hälsa, trivsel och utveckling. Läs mer om hur det är att jobba med oss på Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Kontakt och ansökan Vi samarbetar med Jefferson Wells Executive. Vid frågor, kontakta: Karin Frisendahl, 070-3774546, [email protected] Välkommen med din ansökan via länken senast 17 augusti.
Hos oss får du vara en del av ett samhällsviktigt uppdrag. Med 7 000 medarbetare och över 200 yrken arbetar vi varje dag för att Västernorrlands invånare ska få tillgång till en god hälso- och sjukvård, hållbar regional utveckling och service i toppklass. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. Vill du stå i centrum för en av de mest betydelsefulla utvecklingsresorna inom svensk sjukvård? Till en nyckelroll söker Region Västernorrland söker en strategiskt skicklig och engagerad controllerchef som med helhetssyn och förändringsdriv leder vår controllingenhet mot framtiden. Om tjänsten Som chef för vår controllerenhet leder du ett kvalificerat team med medarbetare i Sundsvall, Örnsköldsvik och Härnösand. Enheten ger samlat controllingstöd till regionens två kärnverksamheter - Hälso- och sjukvården och Regional utveckling samt till regionens stödfunktioner inom Regionledningsförvaltningen. Du och ditt team är nyckelpersoner i vårt pågående förändring omställningsarbete där ökad effektivitet och förenkling, smartare arbetssätt och tillvaratagande av de möjligheter som ny teknik exempelvis inom AI erbjuder, på tre år sikt ska frigöra över 700 miljoner kronor. Samtidigt som kvalité och tillgänglighet ska stärkas. I ditt ansvar ingår att: * Driva utvecklingen av regionens ekonomistyrning i linje med vår styrmodell. * Utveckla och implementera tydliga, enhetliga och begripliga ekonomiprocesser med hög följsamhet * Leda standardisering av arbetssätt, strukturer och metoder inom ekonomiprocessen * Stärka kompetensförsörjningen med fokus på såväl dagens som morgondagens krav på vår verksamhets förmåga, exempelvis inom AI och liknande möjligheter * Stödja regionens Hälso-och sjukvårdsdirektör och ekonomidirektör i strategiska beslut Vem är du Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi och som har erfarenhet av ledande befattningar i komplexa organisationer, gärna med dokumenterad framgång i att leda geografiskt spridda team. Du har också erfarenhet av förändringsarbete i en större organisation och en god förmåga att omvandla strategier till operativ verklighet på ett effektivt och engagerande sätt. Du har ett starkt fokus på förändring och resultat, och med din goda kommunikativa förmåga gör du det komplexa lätt att förstå. Som ledare är du lyhörd, uthållig och inspirerande, och du har en förmåga att förena ett strategiskt perspektiv och helhetssyn med ett pragmatiskt och handlingskraftigt arbetssätt. Om oss Hos Region Västernorrland får du vara med i ett team som formar framtidens sjukvård och skapar förutsättningar för utveckling av vår region. Vi satsar på våra medarbetares hälsa, trivsel och utveckling. Läs mer om hur det är att jobba med oss på Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Kontakt och ansökan Vi samarbetar med Jefferson Wells Executive. Vid frågor, kontakta: Karin Frisendahl, 070-3774546, [email protected] Välkommen med din ansökan via länken senast 17 augusti.
Hos oss får du vara en del av ett samhällsviktigt uppdrag. Med 7 000 medarbetare och över 200 yrken arbetar vi varje dag för att Västernorrlands invånare ska få tillgång till en god hälso- och sjukvård, hållbar regional utveckling och service i toppklass. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. Vill du stå i centrum för en av de mest betydelsefulla utvecklingsresorna inom svensk sjukvård? Till en nyckelroll söker Region Västernorrland söker en strategiskt skicklig och engagerad controllerchef som med helhetssyn och förändringsdriv leder vår controllingenhet mot framtiden. Om tjänsten Som chef för vår controllerenhet leder du ett kvalificerat team med medarbetare i Sundsvall, Örnsköldsvik och Härnösand. Enheten ger samlat controllingstöd till regionens två kärnverksamheter - Hälso- och sjukvården och Regional utveckling samt till regionens stödfunktioner inom Regionledningsförvaltningen. Du och ditt team är nyckelpersoner i vårt pågående förändring omställningsarbete där ökad effektivitet och förenkling, smartare arbetssätt och tillvaratagande av de möjligheter som ny teknik exempelvis inom AI erbjuder, på tre år sikt ska frigöra över 700 miljoner kronor. Samtidigt som kvalité och tillgänglighet ska stärkas. I ditt ansvar ingår att: * Driva utvecklingen av regionens ekonomistyrning i linje med vår styrmodell. * Utveckla och implementera tydliga, enhetliga och begripliga ekonomiprocesser med hög följsamhet * Leda standardisering av arbetssätt, strukturer och metoder inom ekonomiprocessen * Stärka kompetensförsörjningen med fokus på såväl dagens som morgondagens krav på vår verksamhets förmåga, exempelvis inom AI och liknande möjligheter * Stödja regionens Hälso-och sjukvårdsdirektör och ekonomidirektör i strategiska beslut Vem är du Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi och som har erfarenhet av ledande befattningar i komplexa organisationer, gärna med dokumenterad framgång i att leda geografiskt spridda team. Du har också erfarenhet av förändringsarbete i en större organisation och en god förmåga att omvandla strategier till operativ verklighet på ett effektivt och engagerande sätt. Du har ett starkt fokus på förändring och resultat, och med din goda kommunikativa förmåga gör du det komplexa lätt att förstå. Som ledare är du lyhörd, uthållig och inspirerande, och du har en förmåga att förena ett strategiskt perspektiv och helhetssyn med ett pragmatiskt och handlingskraftigt arbetssätt. Om oss Hos Region Västernorrland får du vara med i ett team som formar framtidens sjukvård och skapar förutsättningar för utveckling av vår region. Vi satsar på våra medarbetares hälsa, trivsel och utveckling. Läs mer om hur det är att jobba med oss på Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Kontakt och ansökan Vi samarbetar med Jefferson Wells Executive. Vid frågor, kontakta: Karin Frisendahl, 070-3774546, [email protected] Välkommen med din ansökan via länken senast 17 augusti.
Om verksamheten Region Värmland befinner sig i en spännande utvecklingsfas där planerings- och ekonomiavdelningen har en betydande roll i arbetet att skapa balans i ekonomin. Planerings- och ekonomiavdelningen genomgår en förändringsresa med målet att skapa en effektiv ekonomiorganisation samt stärka ekonomistyrningen inom regionen. Ett utvecklingsarbete pågår också för att samordna och modernisera ekonomiorganisationen under ledning av Region Värmlands ekonomidirektör. Planerings- och ekonomiavdelningen är ansvarig för ekonomi och verksamhetsuppföljning och inköp för Region Värmland. Totalt jobbar cirka 100 personer inom avdelningen. Vi söker nu en chef till digitalisering och processtöd som vill vara med på vår digitala utvecklingsresa och forma vårt digitala processtöd. Arbetsbeskrivning I rollen som ekonomichef digitalisering och processtöd Planering och ekonomi kommer du att ansvara för förvaltningen av avdelningens system samt leda avdelningens fortsatta digitalisering. Du kommer att ansvara för användarperspektivet i upphandlingen av framtidens ekonomisystem vilket innebär att du leder arbetet att ta fram kravspecifikationer som ligger till grund för upphandlingen. Rollen är nyckelroll i arbetet med framtida ekonomisystem och du är ansvarig för att säkerställa att alla olika användarperspektiv beaktas. Du kommer även att vara en nyckelperson för vår digitala utvecklingsresa och driva det digitala perspektivet i utvecklingen av våra processer och arbetssätt. I rollen kommer du bland annat att: - Ha helhetsansvar för systemförvaltning, administration och support av ekonomisystemen. - Ansvara och leda slutanvändarperspektivet för framtidens ekonomisystem. - Utveckla och driva automatiseringar och förenklingar av processer inom planerings- och ekonomiavdelningen. - Driva standardisering, digitalisering och effektivisering av processer. I rollen rapporterar du till regionens ekonomidirektör. Kvalifikationer Du är civilekonom eller motsvarande och har flera års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete. Du har flera års chefserfarenhet och praktisk erfarenhet från de arbetsuppgifter som finns inom enheten. Du har lett och medverkat i verksamhetsutvecklingsprojekt, medverkat i utvecklingen av ekonomiprocesser och gjort positiva avtryck i de organisationer där du arbetat. Vi ser gärna att du har dokumenterad ledarskapsutbildning samt erfarenhet av att leda andra chefer. Vi ser att du tidigare har arbetat inom en större komplex organisation antingen offentligt eller privat. Arbetsuppgifterna ställer krav på goda ledaregenskaper då arbetet handlar om att genom engagemang driva förändring och utveckling av nyckelprocesser inom området. Som ledare vill vi att du är tydlig och engagerad och att du har en förmåga att motivera och stödja med ett förhållningssätt som uppmuntrar till ansvarstagande och arbetsglädje hos medarbetarna. Vi förväntar oss även att du är kommunikativ och kan sätta den egna verksamheten i ett större sammanhang. Du är en teamspelare men självgående och drivande inom ditt eget ansvarsområde. Du leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål, samt skapar engagemang och delaktighet. Du tänker strategiskt och har ett brett och långsiktigt perspektiv på frågor och dess konsekvenser. Du ser helheter, tar hänsyn till det större perspektivet och ser till hela verksamhetens bästa. Som person är du strategisk, långsiktig och verksamhetsfokuserad. Du är trygg under press, prioriterar och organiserar effektivt samt bygger och underhåller professionella relationer. Du trivs med att driva frågor framåt och har hög integritet. Ledarskap i Region Värmland Vi är till för att alla i Värmland ska må bra och för att Region Värmland ska vara en attraktiv arbetsplats som levererar goda, hållbara och långsiktiga resultat. För att lyckas med det ser vi att alla chefer och ledare har en viktig roll. I Region Värmland använder vi ledarskapskoncepten Utvecklande ledarskap och Indirekt ledarskap. Som ny chef i regionen får du under ditt första år gå ett utbildningsprogram. Vi erbjuder även individuell handledning för att stötta dig i ditt uppdrag. Vi vill ge våra chefer rätt förutsättningar att lyckas. Genom dig som chef kan våra medarbetare växa och bidra till ännu bättre service för alla som bor här. Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier. Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Den utlysta tjänsten är under 2025 placerad vid verksamheten CGB-kansli inom Naturvetenskapliga fakulteten, för att från och med 1 januari 2026 överföras till den nybildade Miljö- och geovetenskapliga institutionen inom samma fakultet. Genom att samla tidigare verksamheter från Centrum för miljö- och klimatvetenskap, Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskap samt Geologiska institutionen kommer den nya institutionen att stärka kopplingen mellan olika forskningsfält, utveckla nya utbildningsprogram och främja samarbetet med samhället. Du kommer att arbeta inom ett nytt, samlat institutionskansli där alla institutionens gemensamma administrativa och tekniska stödfunktioner samt nätverksverksamheter finns. Dina närmaste kollegor kommer att finnas bland de som arbetar med att stötta grundutbildning samt forskarutbildning samt lärare och studierektor, där ni alla givetvis arbetar nära institutionens studenter. Vi erbjuder Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Läs mer på universitetets webbplats om att vara anställd hos osshttps://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss Arbetsuppgifter Ekonomiarbetet vid Lunds universitet är i stor omfattning decentraliserat till bl.a. institutionerna. Universitetets centrala ekonomisektion arbetar med universitetets ekonomi- och inköpsprocesser samt systemstöd och är en verksamhet som ger utbildningar, råd, stöd och håller i nätverk inom Lunds universitet. På institutionen sker resursfördelning, budget, bokslut, prognoser, ekonomiska uppföljningar samt redovisningar. Som Ekonomichef på den nybildade institutionen kommer du ha verksamhets- personal- och arbetsmiljöansvar för ekonomifunktionen. Ekonomichefen leder, samordnar och utvecklar det ekonomiska arbetet inom MGeo. Rollen är ny och i den ingår att kommunicera, implementera och förankra ekonomiarbetet inom institutionen. Du har ansvar för institutionens löpande ekonomihantering och interna rutiner för ekonomisk planering, upprättande av budget, budgetuppföljningar, prognoser och ekonomiska analyser samt återrapportering uppåt i organisationen inom Lunds universitet. I arbetet har du stöd av en operativ avdelning som för närvarande består av sju kvalificerade ekonomer. I arbetsuppgifterna ingår även framtagande av ekonomiska rapporter och beslutsunderlag till institutionens ledning och styrelse. Ekonomichefen rapporterar både till den administrativa chefen och institutionens prefekt. Kvalifikationer Vi söker en person som har en god kommunikativ förmåga och förmåga att samarbeta med många olika parter. Du har ett lyhört ledarskap och förmåga att skapa engagemang, trovärdighet och delaktighet hos medarbetarna. Du samverkar genom att främja och utveckla andras idéer, med stöd av din kunskap, kompetens och erfarenhet av ekonomiarbete. Du tvekar inte att anta utmaningar och förmedlar energi och optimism i kommunikation med andra. Du ska ha: - Ekonomiutbildning med ekonomisk examen eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt. - Flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomi- och redovisningsarbete, såväl operativt som strategiskt. - Erfarenhet och kunskap om olika ekonomisystem och finansieringsmodeller - Erfarenhet av hantering och rapportering av finansiella projekt. - God kommunikativ förmåga och förmåga att kommunicera ekonomi med de som inte är ekonomer. - Du har chefs – och/eller ledarerfarenhet. - Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift. - Goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, är initiativtagande och har förmåga att delegera och organisera arbetet på ett utvecklande sätt. Hänsyn kommer att tas till engagemang och driv samt hur den sökande genom sin erfarenhet och kompetens bedöms komplettera och stärka det ekonomiska arbetet inom institutionen. Arbetet innebär många kontakter på olika nivåer i organisationen och du förväntas kunna skapa goda relationer. Det är meriterande om du även har: - Kunskap om och erfarenhet av ett processorienterat arbetssätt. - Erfarenhet av universitetets ekonomi- och rapporteringssystem. - Erfarenhet av hantering och redovisning av EU-projekt inom universitets- och högskolesektorn. - Kvalificerat ekonomi- och redovisningsarbete inom universitets- och högskolesektorn. Villkor Anställningen är tillsvidare med omfattningen 100 procent med tillträde så snart som möjligt, enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas. Intervjuer planeras att genomföras i våra lokaler 26 och 27 augusti. Så här söker du Anställningen söks via universitetets rekryteringssystem. Ansökan ska innehålla - personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. - CV, - examensbevis eller motsvarande - övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc.) Vid Naturvetenskapliga fakulteten bedrivs forskning och utbildning inom biologi, astronomi, fysik, geovetenskap, kemi, matematik och miljövetenskap. Verksamheten bedrivs vid åtta institutioner samlade inom norra universitetsområdet. Fakulteten har ca 1 500 studenter, 360 forskarstuderande och 700 anställda. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
Har du gedigen erfarenhet av controlling och redovisning – och är redo att ta nästa steg i karriären? Nu söker vi en driven Finance Manager till ett Serwent - ledande inom kritisk VA-struktur. Vi söker dig som har mycket god erfarenhet av controlling och redovisning samt några års erfarenhet av ledarskap. I rollen kommer du att vara med på en tillväxtresa som ställer krav på att du är datadriven, proaktiv och vill jobba affärsnära. Du kommer att ingå i Serwents ledningsgrupp, agera strategisk partner till VD samt ha ansvar för ett ekonomiteam på sex personer. Vi går löpande igenom urvalet - så skicka din ansökan redan idag! Övergripande ansvar Finance Director, Sweden har det övergripande ansvaret för bolagets finansiella funktion i Sverige, med särskilt fokus på controlling, affärsstöd och lönsamhetsstyrning. Rollen säkerställer att ekonomistyrning, redovisning och rapportering håller hög kvalitet och att ekonomifunktionen aktivt bidrar till företagets tillväxt, effektivitet och finansiella mål. Rollen är även en strategisk partner till VD i beslutsfattande och affärsutveckling, men omfattar också gemensamma initiativ och leveranser över landsgränserna. I det dagliga arbetet rapporterar du till VD i Sverige, och inom ramen för vår matrisorganisation rapporterar du funktionellt till koncernens CFO. Huvudsakliga arbetsuppgifter Leda, stötta och utveckla ekonomiteamet i Sverige. Säkerställa korrekt, proaktiv och regelbunden rapportering av KPI:er, månadsutfall, avvikelser och prognoser till ledning, styrelse och koncernfunktioner. Utveckla och driva processer för budget, prognoser och flerårsplaner i nära samarbete med region- och segmentschefer. Vara ett ekonomiskt bollplank till affärsverksamheten – identifiera förbättringspotential, analysera risker och möjligheter. Ta ett helhetsansvar för ekonomifunktionen i Sverige – redovisning, controlling, fakturering och kundreskontra. Initiera och leda förbättrings- och automatiseringsprojekt inom ekonomiprocesser. Säkerställa efterlevnad av legala krav, interna regelverk och god redovisningssed (K3). Ansvara för relationer med externa parter som revisorer och myndigheter. Mer om dig och det vi söker Kvalifikationer Ekonomexamen från universitet eller högskola. Minst 8–10 års erfarenhet från liknande roll, gärna inom ett medelstort eller internationellt bolag. Erfarenhet av att stötta affärsverksamheten genom analyser, kalkyler och lönsamhetsarbete. God förståelse för redovisning (K3), rapportering och finansiella processer. Van att arbeta nära ledning och vara en aktiv del av beslutsfattandet. Erfarenhet av koncernrapportering och arbete i internationell miljö är meriterande. Mycket god systemvana – gärna större ERP-system och BI-verktyg (ex. Power BI). Flytande svenska och engelska, i tal och skrift. Personliga egenskaper Du är en analytisk och strategisk person med stark kommersiell förståelse och högt driv. Trygg i att både utmana och stötta affären med skarpa ekonomiska insikter, samtidigt som du är prestigelös och operativ när situationen kräver det – hands-on och lösningsorienterad. Som kommunikativ ledare skapar du förtroende, engagerar och utvecklar ditt team. Du är proaktiv, tar ansvar och trivs i en föränderlig miljö där du gärna driver förbättringar. Vad erbjuder Serwent dig? En stimulerande arbetsmiljö där entreprenörsandan genomsyrar allt de gör En unik chans att vara med och påverka företagets fortsatta tillväxt och framgång Kul tillsammans! Frukostar, sommar- och julfester m.m. En trygg anställning med kollektivavtalad pension, försäkringar och semester Friskvårdsbidrag och olika hälsoaktiviteter Förmånsbil Omfattning och placering Detta är en direktrekrytering till Serwent med start så snart som möjligt. Placering på huvudkontoret i Rotebro eller i Uppsala. Resor mellan kontoren förekommer. Alkohol- och drogtester genomförs vid nyanställning. Om Serwent Serwent har lång erfarenhet inom branschen och har varit verksamma sedan 1996. Under dessa år har vi byggt upp ett brett utbud av tjänster, med huvudfokus på vatten- och avloppslösningar. Serwent samlar åtta framstående företag under en enhetlig plattform och befäster därmed sin position som den näst största aktören inom sektorn för underhåll av underjordisk infrastruktur i Skandinavien. Företaget omsätter cirka 350 MSEK och har ett engagerat team på ca 180 medarbetare som är baserade i Stockholm, Uppsala, Göteborg, Västerås och Gävle. Vi befinner oss i en mycket positiv utveckling och har en stor efterfrågan på våra tjänster. Vi har nu ett behov av fler kvalificerade medarbetare som vill vara med i vår tillväxtresa och utveckla oss vidare som bolag. Serwent - ledande inom vatten- och avloppsindustri The Place – Sveriges enda Worklife Partner För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!
Arbetsbeskrivning Är du en driven och erfaren lönechef som trivs i en dynamisk miljö? Har du en stark förmåga att leda och utveckla processer samt engagera din omgivning? Då kan detta spännande konsultuppdrag vara något för dig! Randstad Finance söker nu en lönechef till Sveriges Television (SVT) i Stockholm. Du kommer att spela en central roll i SVT:s finansteam och rapportera direkt till finanschefen. Uppdraget är en heltidstjänst med start i juli/augusti 2025 och beräknas pågå till december 2025 eller tills en permanent lönechef är rekryterad (uppskattningsvis 6 månader). Som lönechefskonsult på SVT kommer du att leda och utveckla löneavdelningen i en organisation som värdesätter engagemang, samarbete och utveckling. Du kommer att ha personalansvar för 7 personer, bestående av 5 lönespecialister och 2 systemförvaltare. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Leda arbetet i lönegruppen och vara ytterst ansvarig för teamet och lönefunktionen. Hantera personalfrågor inom lönegruppen, inklusive att leda gruppmöten. Verka för förbättrade rutiner och processer inom löneområdet i samarbete med övriga organisationen. Vara systemägare för HR-plus 8 samt Medvind. Löpande arbeta med rutiner och processer samt delta i förändrings- och utvecklingsprojekt gällande lönefunktionen. Kontinuerligt hålla dig uppdaterad gällande förändringar inom lag och avtal kopplat till ansvarsområdet. Ansvarsområden Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Leda arbetet i lönegruppen och vara ytterst ansvarig för teamet och lönefunktionen. Hantera personalfrågor inom lönegruppen, inklusive att leda gruppmöten. Verka för förbättrade rutiner och processer inom löneområdet i samarbete med övriga organisationen. Vara systemägare för HR-plus 8 samt Medvind. Löpande arbeta med rutiner och processer samt delta i förändrings- och utvecklingsprojekt gällande lönefunktionen. Kontinuerligt hålla dig uppdaterad gällande förändringar inom lag och avtal kopplat till ansvarsområdet. Vi ser fram emot att få ta del av din ansökan! Kvalifikationer Vi söker dig med mångårig erfarenhet av operativt lönearbete och en god förståelse för hela löneprocessen. Du är systemintresserad och har god vana av både system och att driva förändringsprocesser. Som ledare är du kommunikativ, tydlig, prestigelös och trygg i din yrkesroll. Du är utvecklingsorienterad och trivs att arbeta i en föränderlig miljö. Vidare har du lätt för att samarbeta med andra och har ett genuint intresse för löneområdet, samt en vilja att lyfta fram lönefunktionen och finna synergier mellan lön och övriga avdelningar. Kvalifikationer vi söker (SKA-krav): Högskoleutbildning inom exempelvis ekonomi, HR eller personaladministration, alternativt en påbyggnadsutbildning inom lön. Minst 5 års erfarenhet i en ledande roll som lönechef på större bolag med både personal- och budgetansvar. Kvalificerade kunskaper inom löneadministration samt skattelagstiftning. Erfarenhet av att leda arbetet i lönegruppen och vara ytterst ansvarig för teamet och lönefunktionen. Stort intresse för och erfarenhet av digitalisering och förändringsarbete kopplat till löneprocesser. Som ledare är du strukturerad, kommunikativ, tydlig och prestigelös. Meriterande: Erfarenhet av HR-plus 8 och Medvind. Erfarenhet av intern kontroll, policys och riktlinjer kopplat till lönefrågor. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Välj ett jobb för att visa detaljer