Verksamhetschef LSS i Gävle
Frösunda Omsorg AB
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Brinner du för värderingsstyrt ledarskap och vill göra verklig skillnad inom LSS? Vill du leda med hjärtat och skapa omsorg där varje individ får växa, känna sig trygg och vara delaktig? Brinner du för ett närvarande, värderingsdrivet ledarskap – och har du modet att tänka nytt? Då är det dig vi söker till Frösunda Omsorg! Nu söker vi en verksamhetschef för 3 gruppbostäder belägna i Gävle. Om rollenSom verksamhetschef har du det övergripande ansvaret för verksamheternas drift, kvalitet, arbetsmiljö och personalledning. Men det viktigaste av allt – du är kulturbärare och ledare i vardagen, och den som sätter tonen för hur vi arbetar tillsammans med kunder, medarbetare, närstående och beställare. Du leder verksamheten genom att: rekrytera och bygga starka team som trivs och utvecklas tillsammans säkerställa att boendet bedrivs enligt LSS, med hög kvalitet och individens behov i centrum skapa struktur och goda rutiner – utan att tappa hjärtat vara en närvarande och coachande ledare som ser varje medarbetare Vem söker vi? Vi söker dig som har: erfarenhet av LSS trygghet i rollen som ledare – du leder med både hjärta och skärpa vana av att strukturera upp och driva utveckling förmåga att bygga relationer och skapa engagemang Socionomexamen eller likvärdigt Och viktigast av allt: Du har ett genuint intresse för människor, är lyhörd och tror – precis som vi – att närvarande ledarskap och tydliga värderingar skapar trygga verksamheter. Vad erbjuder vi dig? Stöd från en erfaren organisation med kvalitet, utveckling och värderingar i fokus Möjlighet att bygga starka team från grunden Ett sammanhang där du får växa – och bidra till att andra gör detsamma Låter det här som din nästa utmaning? Ansök redan idag – vi rekryterar löpande! Placeringsort: Gävle Frågor? Hör gärna av dig till Regionchef Vanja Linderlöf, 010-1303737, [email protected] Välkommen till Frösunda Omsorg – tillsammans skapar vi framtidens omsorg där varje människa får ta plats.

17 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Enhetschef Social-och funktionsstödsförvaltningen (vikariat)
Karlskrona kommun
Chefer inom socialt och kurativt arbete

I Karlskrona är våra ambitioner höga och vi brinner för att utveckla den moderna staden i havet. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad. Välkommen till Blekinges största arbetsgivare, där dina möjligheter att utvecklas är goda. ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef på social- och funktionsstödsförvaltningen är du första linjens chef, direkt underställd avdelningschefen, med det operativa ansvaret för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö. I det dagliga arbetet kommer du ansvara över verksamhetens personalplanering för att säkerställa att vår målgrupp får beviljade insatser genomförda. Genom att tillvarata medarbetarnas kompetens ska du leda, organisera, samordna och utveckla verksamheten utifrån mål och lagstiftning. Tillsammans med dina kollegor tar du ett gemensamt ansvar för helheten och förvaltningens arbete med utveckling, uppföljning och utvärdering. Som enhetschef får du ett omväxlande och intressant arbete med stor frihet och möjlighet att driva och utveckla verksamheten. I förvaltningen eftersträvar vi ett öppet, ärligt, tillåtande och lärande arbetsklimat som du bidrar till. Du kan komma att ingå i förvaltningens chefsberedskap som schemaläggs utanför ordinarie arbetstid enligt schema. KVALIFIKATIONER Kompetenser • Socionomexamen eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedömer som likvärdig, om minst 180 HP. • Tidigare chefserfarenhet med ansvar för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö är meriterande. • Vi ser gärna att du har erfarenhet och/eller kunskap inom LSS, SoL och HSL  • Som ledare är du trygg och stabil med en förmåga att utifrån förvaltningens mål skapa en positiv verksamhet präglad av en god arbetsmiljö för medarbetarna samt kvalitet i insatserna till brukarna. • Uppdraget kräver att du har ekonomisk medvetenhet, god förmåga att samarbeta, våga tänka nytt och vara handlingskraftig och därmed modig. • För uppdraget krävs goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. God förmåga att hantera dator är krav och körkort rekommenderas. ÖVRIGT I Karlskrona kommun har du som medarbetare ett flertal förmåner. Några av de förmånerna är extra semesterdagar när du når en viss ålder, friskvårdsbidrag, möjligheten att gratis simma i någon av kommunens simhallar och ett riktigt bra tjänstepensionsavtal. Rekryteringsprocessen pågår fortlöpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

16 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Enhetschef till bostad med särskild service Nordost 1
GÖTEBORGS KOMMUN
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor. Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad. Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning. Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss! Du är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och bygga upp en större autismenhet? Då är du välkommen att söka till vår ledningsgrupp i Angered. Tjänstens placering är inom förvaltningen för Funktionsstöd, där du kommer att arbeta tillsammans med andra enhetschefer som har ansvar för boenden med särskild service och daglig verksamhet. Boendet kommer att utökas med två lägenheter under 2026. Målgruppen är autism på tidig utvecklingsnivå och enheten kommer att öka från 5 hyresgäster till 7 hyresgäster i två separata byggnader. Byggnationen planeras vara färdigställd 2026 vilket innebär att du som enhetschef kommer att få planera och genomföra integrering mellan de två lägenheterna och nuvarande boende. Enheten har en helhetslösning för hyresgästerna vilket innebär personalen erbjuder daglig verksamhet i ett angränsande hus. Som enhetschef har du övergripande ansvar för verksamheten innefattande personal, ekonomi och arbetsmiljö, samt arbetar i gemensamma nätverk för att utveckla viktiga frågor gällande målgruppen. Du deltar även i verksamhetsutveckling och kvalitetsarbete. För att ge goda förutsättningar för ditt ledarskap har du stöd av verksamhetsutvecklare, metodutvecklare, stödpedagoger, ekonom och HR-specialist. Som enhetschef är du direkt underställd verksamhetschefen och ingår i en ledningsgrupp tillsammans med andra chefskollegor, som har ansvar för boenden samt daglig verksamhet i området. Hela ledningsgruppen träffas varje vecka, och därtill ingår enhetscheferna i flera olika forum utifrån utvecklingsområden. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med högskoleexamen inom beteendevetenskap, social omsorg, socionom eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Det är även nödvändigt att du har goda kunskaper om gällande SOL och LSS i arbetet kring personer med olika funktionsnedsättningar. Du behöver kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Positivt om du har minst 7,5 högskolepoäng inom socialrätt och erfarenhet inom autism för personer på tidig utvecklingsnivå då det är målgruppen på det här boendet. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet inom funktionshinderområdet. Dessutom ser vi det som meriterande om du har bedrivit utvecklingsarbete tidigare. Du motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov. Du följer upp och rapporterar resultat och måluppfyllelse. Du är tydlig, får gehör för tankar och idéer och kan påverka beslut i en viss riktning. Du kan genom övertygande argument tillföra entusiasm och energi som uppmuntrar goda prestationer, teamkänsla och ökad motivation. Samtidigt arbetar du bra med andra genom att du lyssnar, visar intresse och respekt. Du förstår det gemensamma uppdraget och arbetar för att det ska bli så bra som möjligt. Slutligen motiveras du av att lära dig nya saker och utvecklas. Du kommer själv med nya idéer och tar initiativ till förbättringar. Du omvärldsbevakar aktivt inom ditt yrkesområde och reflekterar regelbundet över vad som behöver utvecklas i din verksamhet. ÖVRIGT Bifoga studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning. I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev. Intervjuer för tjänsten kommer att ske på plats på Selma Lagerlöfs Torg 2 tisdagen den 29 juli. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig: - Trygg anställning med goda anställningsvillkor - Heltid med möjlighet till deltid - Introduktion vid nyanställning - Kompetensutveckling - Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

15 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Enhetschef till korttidshem Nordost 1
GÖTEBORGS KOMMUN
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor. Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad. Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning. Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss! Du är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Vill du arbeta för att förbättra livsvillkoren för våra målgrupper och driva utvecklingsarbete? Då är du välkommen att söka till vår ledningsgrupp i Angered! Tjänstens placering är inom förvaltningen för Funktionsstöd, där du kommer ha ansvar för ett korttidshem och fem administratörer med uppdrag som schemaplanerare. Rollen som enhetschef innefattar mycket samarbete med andra delar av verksamheterna som exempelvis bostad med särskild service och daglig verksamhet. Du kommer även ha nära samarbete med bemanningscontroller. Korttidshem är en insats som beviljas enligt lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade, LSS och i vissa fall enligt Socialtjänstlagen, SoL. Boendet har fem rum och personer får vistas där utifrån beslut ett visst antal dygn i månaden. På enheten är det ca 12 medarbetare. Som enhetschef har du övergripande ansvar för verksamheten innefattande personal, ekonomi och arbetsmiljö, samt arbetar i gemensamma nätverk för att utveckla viktiga frågor gällande målgruppen. Du deltar även i verksamhetsutveckling och kvalitetsarbete. För att ge goda förutsättningar för ditt ledarskap har du stöd av verksamhetsutvecklare, metodutvecklare, stödpedagoger, ekonom och HR-specialist. Som enhetschef är du direkt underställd verksamhetschefen och ingår i ledningsgruppen tillsammans med tio chefskollegor, som har ansvar för andra boenden i området. Hela ledningsgruppen träffas varje vecka, och därtill ingår enhetscheferna i flera olika forum utifrån utvecklingsområden. Välkommen med din ansökan! KVALIFIKATIONER Vi söker dig med högskoleexamen inom beteendevetenskap, social omsorg, socionom eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Det är även nödvändigt att du har goda kunskaper om gällande SOL och LSS i arbetet kring personer med olika funktionsnedsättningar. Positivt om du även har minst 7,5 högskolepoäng inom socialrätt. Vi ser att du har tidigare erfarenhet av att bedriva utvecklingsarbete och du behöver även kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet inom funktionshinderområdet. Det är även positivt om du har kunskap om schemaplanering. Du motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov. Du följer upp och rapporterar resultat och måluppfyllelse. Du är tydlig, får gehör för tankar och idéer och kan påverka beslut i en viss riktning. Du kan genom övertygande argument tillföra entusiasm och energi som uppmuntrar goda prestationer, teamkänsla och ökad motivation. Samtidigt arbetar du bra med andra genom att du lyssnar, visar intresse och respekt. Du förstår det gemensamma uppdraget och arbetar för att det ska bli så bra som möjligt. Slutligen motiveras du av att lära dig nya saker och utvecklas. Du kommer själv med nya idéer och tar initiativ till förbättringar. Du omvärldsbevakar aktivt inom ditt yrkesområde och reflekterar regelbundet över vad som behöver utvecklas i din verksamhet. ÖVRIGT Bifoga studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning. I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev. Intervjuer för tjänsten kommer att ske på plats på Selma Lagerlöfs Torg 2 onsdagen den 30 juli. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig: - Trygg anställning med goda anställningsvillkor - Heltid med möjlighet till deltid - Introduktion vid nyanställning - Kompetensutveckling - Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

15 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Enhetschef till SiS ungdomshem Bergsmansgården
Statens Institutionsstyrelse
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Bergsmansgården tar emot icke skolpliktiga flickor. Vi har verksamhet i Fjugesta, tre mil väster om Örebro och planerar nu att öppna en satelitenhet i Granhult, 3 mil norr om Lindesberg. Flickorna kommer till oss för att de har psykosocial problematik samt problem med kriminalitet eller drogmissbruk. Arbetsbeskrivning Vill du utvecklas som ledare och ändå vara nära personal och ungdomar ska du arbeta som enhetschef hos SiS. Som enhetschef leder, planerar, följer upp och förfinar du arbetet på avdelningen så att ni når uppställda mål. Du har det övergripande behandlingsansvaret för de unga som vistas på avdelningen. Som enhetschef ansvarar du för att gemensamma arbetssätt och metoder används och efterlevs och stödjer medarbetare i sitt arbete. Du ser till att medarbetarna har kompetens för den vård och behandling som avdelningen bedriver och förutsättningar att genomföra sina uppgifter i en god och säker arbetsmiljö. Du har verksamhets-, personal- och budgetansvar för avdelningens medarbetare. För att skapa en stabil och effektiv avdelningsledning finns det på din avdelning, utöver dig, en gruppledare och en behandlingssekreterare.Tillsammans utgör ni ett avdelningsteam som i tätt samarbete leder avdelningen. På Bergsmansgården finns även sjuksköterska, psykolog och ungdomarna erbjuds skolundervisning. I din roll som enhetschef är det av stor vikt att samarbeta med andra yrkesgrupper för ungdomarnas bästa för att göra Bergsmansgården till en plats för förändring.  Du ingår i institutionens ledningsgrupp där du tillsammans med institutionschefen och dina chefskollegor tar ett gemensamt ansvar för hela verksamheten. Alla enhetschefer ingår i ett internt nätverk med kollegor i samma yrkesroll som samlas vid regelbundna fortbildningsdagar. SiS har ett chefsprogram med olika inriktningar som stärker dig som chef och ledare och du har stora möjligheter att öka din kompetens. Som enhetschef ingår du i institutionens chefsberedskap, vilket innebär att du träder i institutionschefs ställe under kvällar och helger enligt ett rullande schema. . På SiS månar vi om ett gott ledarskap. Det innebär att du som chef och ledare tar ansvar för helheten, agerar som en god förebild, driver utveckling, främjar ett gott samarbete och är tydlig i din kommunikation. Läs mer om vårt ledarskap Kvalifikationer För att passa i rollen ser vi att du tar ansvar för helheten och förverkligar SiS vision och mål. Du skapar förutsättningar för goda resultat och tar tag i utmaningar och agerar med mod när det behövs. Du är en god förebild och visar tillit till dina medarbetares och kollegors kompetens och uppmuntrar dem till utveckling och att ta eget ansvar. Du involverar dina medarbetare i vårt utvecklingsarbete och skapar förutsättningar för ett aktivt medarbetarskap och för en lärande organisation. Du främjar ett gott samarbete inom SiS och med andra samarbetspartners. Du är kommunikativ och skapar dialog, delaktighet och engagemang.  Då verksamheten ofta är händelsestyrd behöver du ha förmågan att anpassa dig till förändrade förutsättningar och vara bekväm med att fatta beslut. Du är lugn och professionell även i krävande situationer. Samtidigt ställs höga krav på att du har helhetssyn och kan arbeta strukturerat och systematiskt för att säkerställa kvalitén i vården utifrån myndighetens mål, riktlinjer, värdegrund och gällande lagar. Du vet hur man prioriterar och har lätt för att sätta mål och följa upp resultat. Krav: • En akademisk examen om minst 180 hp, gärna inom samhälls-, beteende- eller vårdvetenskap som till exempel socionom, beteendevetare eller annan relevant akademisk examen • Flerårig erfarenhet av arbete inom SiS eller verksamheter med fokus på vård, behandling och säkerhet, såsom exempelvis socialtjänst, vård och behandling, kriminalvård eller annan relevant verksamhet. • En dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat som chef med helhetsansvar för verksamhet, ekonomi och personal • En god kommunikativ förmåga att uttrycka dig väl i tal såväl som i skrift, skapa dialog, delaktighet och engagemang • B-körkort. Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av att arbeta med målgruppen eller har erfarenhet av socialtjänst eller psykiatri • Erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning. Anställning:  Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Som statligt anställd hos oss får du flera förmåner, exempelvis har du fler semesterdagar än de 25 dagar som finns i semesterlagen. Läs mer om våra förmåner här: https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/formaner/ Ansökan:  Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 2025-07-04. Intervjuer kan komma att ske löpande.  Kontaktperson för tjänsten är Emelie Langeblad, Kvalitetschef, tel: 010-453 28 14. Inför anställning tas utdrag ur polismyndighetens misstanke- och belastningsregister. Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen.  SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.

13 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Enhetschef Daglig Verksamhet Stockholm
Nytida AB
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Nu söker vi enhetschefer till vårt team. Vi erbjuder ledarskapsprogram, ett meningsfullt arbete och möjligheten att göra skillnad! Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap.  Det här får du hos oss:  Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Ledarskapsprogram för samtliga blivande chefer via Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Coachande och stöttande chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter  Vi har även kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag.  Om rollen  För oss är det viktigt att du som enhetschef vill vara aktiv och nära verksamheten. Det är en förutsättning för att du ska kunna vårda och utveckla relationerna med medarbetare, deltagare, närstående och myndigheter. Genom att finnas nära verksamheten, kan du också säkerställa att företagets värderingar, det pedagogiska ramverket och gällande lagstiftning efterlevs på din verksamhet/verksamheter.    Du både vill och har förmågan att styra och följa upp verksamheten utifrån företagets mål och ekonomiska ramar. Du har budget- och resultatansvar samt rapporterar till verksamhetschef och ingår i hens ledningsgrupp tillsammans med andra enhetschefer inom daglig verksamhet. Aktivt ledarskap För att lyckas som chef och ledare hos oss krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i våra värderingar. Vi utbildar därför samtliga chefer via Läras ledarprogram. Ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos våra medarbetare. Du är initiativrik och lyhörd för kundens behov och känner en självklar respekt för andra människor. Din erfarenhet och kunskap Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom vård och omsorg (ex. socionom, social omsorg, beteendevetare) och erfarenhet från omsorgsverksamhet. Du har minst två års dokumenterad erfarenhet av chefsuppdrag och goda vitsord kring ledarskap. Du har ett coachande förhållningssätt och vill se dina medarbetare växa och utvecklas i sin yrkesroll. Du gillar att ge och ta emot feedback och bryta ned och arbeta mot uppsatta mål. Du är lösningsorienterad och ser möjligheter framför hinder. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning samt vikariat Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Efter överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-07-15 (men vi kommer intervjua löpande så avvakta inte med att söka) Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning För mer information kontakta: [email protected] Facklig kontakt: Vision, [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande.  Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. I den här processen genomför vi även bakgrundskontroller på slutkandidaten. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se

13 juni 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Verksamhetschef Gylleby HVB
Nytida AB
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Nu söker vi en driven verksamhetschef/enhetschef till vårt team. Vi erbjuder ledarskapsprogram, ett meningsfullt arbete och möjligheten att göra skillnad! Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap.  Det här får du hos oss:  Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Ledarskapsprogram för samtliga blivande chefer via Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Coachande och stöttande chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter  Vi har även kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag.  Om rollen  För oss är det viktigt att du som verksamhetschef/enhetschef vill vara aktiv och nära verksamheten. Det är en förutsättning för att du ska kunna vårda och utveckla relationerna med medarbetare, boende, närstående och myndigheter. Genom att finnas nära verksamheten, kan du också säkerställa att företagets värderingar, det pedagogiska ramverket och gällande lagstiftning efterlevs på din verksamhet/verksamheter.    Du både vill och har förmågan att styra och följa upp verksamheten utifrån företagets mål och ekonomiska ramar. Du har budget- och resultatansvar samt rapporterar till regionchefen och ingår i hens ledningsgrupp. Om Gylleby  Gylleby behandlingshem erbjuder behandling och omsorg för personer med psykisk ohälsa, missbruk och samsjuklighet från 21 år och uppåt. På behandlingshemmet finns två enheter, där behovet av stöd och hjälp avgör var du erbjuds plats. Den mindre enheten har högre personaltäthet och är därmed bättre lämpad för dig med ett större psykiatriskt vårdbehov. Personal finns tillgänglig dygnet runt på hela behandlingshemmet, även vaken nattpersonal. Aktivt ledarskap För att lyckas som chef och ledare hos oss krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i våra värderingar. Vi utbildar därför samtliga chefer via Läras ledarprogram. Ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos våra medarbetare. Du är initiativrik och lyhörd för kundens behov och känner en självklar respekt för andra människor. Din erfarenhet och kunskap Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom vård och omsorg (ex. socionom, social omsorg) och erfarenhet från omsorgsverksamhet. Du har minst två års dokumenterad erfarenhet av chefsuppdrag och goda vitsord kring ledarskap. Du har ett coachande förhållningssätt och vill se dina medarbetare växa och utvecklas i sin yrkesroll. Du gillar att ge och ta emot feedback och bryta ned och arbeta mot uppsatta mål. Du är lösningsorienterad och ser möjligheter framför hinder. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 15/7 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning För mer information kontakta: [email protected] Facklig kontakt: Vision, [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande.  Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. I den här processen genomför vi även bakgrundskontroller på slutkandidaten. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se

13 juni 2025
Sista ansökan:
30 november 2025
Enhetschef inom Omsorgen om personer med funktionsnedsättning (OFN)
Borgholms kommun
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Vi söker nu en vikarierande enhetschef över en längre tidsperiod, då en av oss i gänget går på föräldraledighet! Välkommen till oss på OFN! Vi arbetar för att främja jämlikhet i levnadsvillkor och full delaktighet i samhällslivet för de personer som finns i våra verksamheter enligt LSS, lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade. Vi arbetar med fokus på brukarens förutsättningar och behov. Det är ett viktigt, självständigt och mycket givande arbete, där vi finns med vid såväl vid vardag som fest. Våra verksamheter består av grupp- och servicebostäder, daglig verksamhet, korttidsboende, daglig verksamhet, personlig assistans, boendestöd, avlösarservice i hemmet och ledsagning.  Socialförvaltningen ansvarar för kommunens sociala omsorg innefattande •äldreomsorg •kommunens hälso- och sjukvård •individ- och familjeomsorg •omsorg om funktionsnedsatta •administrativ enhet ARBETSUPPGIFTER Omsorgen om personer med funktionsnedsättning (OFN) i Borgholms kommun är uppdelat på fem områden. Att vara enhetschef inom OFN är ett utmanade och självständigt arbete. Med dina kollegor och medarbetare, ska du leda verksamheten utifrån tydliga mål. Genom ditt sätt att leda så skapar du tillsammans med dina medarbetare gemensamt bästa möjliga stöd och service utifrån de krav som ställs på vår verksamhet. Som enhetschef är du direkt underställd verksamhetschef. Du ska stödja, leda, motivera och ge förutsättningar för medarbetarna att möta brukarnas behov av stimulans och utveckling. Som enhetschef har du det övergripande ansvaret för att verkställa beslut enligt gällande lagstiftning, mål, riktlinjer och policys. Du ansvarar för enhetens personal, budget, arbetsmiljö och enhetens kvalitet. Som enhetschef får du ett omväxlande och intressant arbete med stor frihet och möjlighet att driva och utveckla verksamheten. Vi eftersträvar ett öppet, ärligt, tillåtande och lärande arbetsklimat i förvaltningen, vilket vi vill att även du skall bidra till. En av enhetscheferna väntar tillökning och kommer vara borta en längre period. Därför letar vi nu efter en ersättare för ett av våra områden, vi letar efter den som kompletterar övriga enhetschefers kompetens. Våra styrkor är  - Vi har fokus på bemötande och behov genom ett strukturerat arbete med genomförandeplaner och bemötandeplaner.  - Vi arbetar med digitala redskap genom bland annat dokumentation och planering i Life Care.  - Vi använder kultur och miljö i vårt arbete genom vår fritidsverksamhet. - Vi arbetar med förbättringsarbete i vardagen genom tydliga rutiner och handlingsplaner. KVALIFIKATIONER Dina styrkor är att  - Du är socionom eller har annan relevant högskoleutbildning - Du har goda erfarenheter genom tidigare chefs- eller ledaruppdrag  - Du har kunskap och erfarenhet inom verksamhetsområdet - Du är strategisk och målinriktad  - Du har god kommunikativ förmåga och stimuleras av samverkan och teamarbete på alla nivåer  Du tillämpar ett tydligt och nära ledarskap med ett strukturerat och strategiskt förhållningssätt. Du är driven, initiativrik, kommunikativ, pedagogisk och bekväm med att fatta beslut samt har lätt att anpassa dig utifrån nya förutsättningar. Du är en god förebild, lyhörd, prestigelös och empatisk. Vidare ser vi att du har en mycket god förmåga att samarbeta såväl, internt som externt, och kan uttrycka dig väl i tal och i skrift samt är bekväm med att arbeta med digitala verktyg och program. En förutsättning för att du ska trivas är att du är nyfiken på utveckling och förändring. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.   Körkort är ett krav för tjänsten. Har vi fångat ditt intresse ser vi fram emot din ansökan redan idag då vi intervjuar löpande. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

12 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Uppdagschef till Inkludera Assistans i Örnsköldsvik
Inkludera assistans i Sverige AB
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Gör skillnad med oss på Inkludera Assistans! Inkludera assistans i Sverige AB tidigare MR Assistans grundades år 2015 och jobbar hårt för sina kunders rättigheter och sina anställdas status i samhället. Hållbarhet gäller inte bara luften vi andas, bilarna vi kör eller energislagen vi använder. Hållbarhet är så mycket mer än så och omfattar oss alla. Vi vill verka för hållbar omsorg, för hållbara arbetsplatser och –villkor och för ett hållbart och ansvarsfullt välfärdssystem där privata och kommunala aktörer agerar tillsammans med myndigheter mot ett gemensamt mål: en hållbar välfärd. Med tydlighet och transparens inom både kvalitet, ekonomi och miljöpåverkan vill vi leda utvecklingen av en ny, ansvarstagande branschrörelse. Vi vill att varje människa ska kunna känna sig trygg med att det finns en god välfärd, inte bara idag utan även i framtiden. Vi växer och söker nu en engagerad och erfaren Uppdragschef som vill vara med och forma framtiden för personlig assistans. På Inkludera Assistans erbjuder vi en dynamisk arbetsplats där ditt ledarskap och ditt engagemang för att skapa en bättre vardag för andra gör verklig skillnad. Om rollen: Som Uppdragschef har du det övergripande ansvaret för kundens assistans och arbetsmiljön för våra personliga assistenter. Du kommer att arbeta nära kunderna för att skapa individuella lösningar och säkerställa att deras behov möts på bästa sätt, allt i enlighet med de lagar och förordningar som reglerar vår verksamhet. Dina arbetsuppgifter inkluderar: - Rekrytera personliga assistenter. - Ansvara för assistenternas arbetsmiljö och arbetsplanering. - Budgetansvar och hantering av assistansomkostnader. - Planera och schemalägga arbetstider enligt kollektivavtal och arbetsmiljökrav. - Marknadsföra Inkludera Assistans och attrahera nya kunder. Vem är du? Vi söker dig som har relevant utbildning eller arbetslivserfarenhet inom personlig assistans eller liknande områden. Du är trygg i ditt ledarskap, proaktiv och har en god förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt. Erfarenhet av branschen personlig assistans och LSS är starkt meriterande. Vi erbjuder: - En utvecklande och varierande roll i en organisation med starkt kundfokus. - Möjlighet att göra verklig skillnad i människors liv. - Stöd och utbildning för att växa i din roll. - En arbetsplats som värdesätter hållbarhet. Varför Inkludera Assistans? Vi på Inkludera Assistans tror på att alla har rätt till en meningsfull vardag. Med stort fokus på kvalitet och personligt bemötande strävar vi efter att ge våra kunder den bästa möjliga assistansen, utifrån varje unika individs förutsättningar. Hos oss blir du en del av ett engagerat team som arbetar för att skapa positiva förändringar varje dag. Ansök idag! Vill du vara med och forma framtidens personliga assistans? Skicka in din ansökan och bli en del av vårt team! Placeringsort är Örnsköldsvik men vi ser positivt på möjlighet till arbete på distans och individuellt anpassade lösningar som passar både dig och oss. Tillträde enligt överenskommelse. Besök inkluderaassistans.se för mer information om oss. Vi ser fram emot att höra från dig!

12 juni 2025
Sista ansökan:
19 augusti 2025
Regionchef till Kura
Kura Omsorg i Sverige AB
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Som regionchef hos oss på Kura har du en unik möjlighet att vara med och skapa framtidens personliga assistans tillsammans med oss. Vi söker dig som motiveras av att arbeta med människor, utveckling och tillväxt - och har ett hjärta som klappar för omsorg. Om rollen Som regionchef hos oss är ditt uppdrag att operativt leda och strategiskt utveckla vår verksamhet. Vår verksamhet bedrivs inom primärt personlig assistans men även ledsagar- och avlösarservice förekommer. Målet är att du som regionchef ska fortsätta den positiva utvecklingen tillsammans med våra medarbetare och bidra till Kura's kvalitetsarbete och tillväxt. I din roll kommer du få möjlighet att på ett märkbart sätt påverka människors vardag till det bättre. I den här rollen hos oss på Kura kommer du att rapportera direkt till bolagets VD/marknadsområdeschef och ingå i ledningsgruppen för marknadsområdet. Kvalifikationer och för att trivas i rollen För att lyckas väl i rollen har du tidigare erfarenhet av att leda andra chefer, utveckla och skapa tillväxt (gärna inom personlig assistans, ledsagning och avlösarservice och/eller hemtjänst). Som person är du tydligt värderingsstyrd och du har engagemang för den typ av verksamhet som vi bedriver. Du har ett lösningsfokuserat förhållningssätt till ditt arbete och du gillar att ta initiativ och driva förändring som leder till förbättring och framgång. I din roll är du affärsmässig och tydligt resultatinriktad med tydlig erfarenhet av att ansvara för ekonomi och budget. Din kommunikativa förmåga är pedagogisk, lyhörd och effektiv. Lika så har du en god förmåga att planera, följa upp och utvärdera. Du inspirerar dina medarbetare, med ett tydligt och tryggt ledarskap, till nytänkande och utveckling och du skapar möjlighet för andra att ta mer ansvar och vara med och påverka beslut. Genom ditt ledarskap får du andra att vilja, våga och växa. Krav Du har en relevant utbildning så som socionomexamen, högskolans sociala omsorgsutbildning eller har annan utbildning som vi anser är relevant (examensbevis kommer att efterfrågas) Tidigare erfarenhet av att vara chef/ledare för andra chefer Tidigare erfarenhet av ekonomiskt resultatansvar, uppföljning och budget. Goda kunskaper i Officepaketets motsvarighet i Google-miljö Som ansvarig för den dagliga driften behöver du ha mycket goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift B-körkort Meriterande Tidigare erfarenhet av att leda chefer inom SoL- alternativt LSS-verksamhet. Kunskap om LSS och relaterad lagstiftning Vana av att jobba med kvalitetsarbete inom dessa lagrum Mer om tjänsten och vid frågor om rekryteringen Tjänsten är heltid och vi tillämpar provanställning. Du utgår från vårt kontor på Aspholmen i Örebro. Regelbundna resor förekommer i tjänsten, där även övernattning är aktuellt i vissa fall. Arbetstiderna är måndag till fredag, arbete utanför kontorstid kan förekomma. Sista ansökningsdag 9 juli 2025, tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varmt välkommen med din ansökan! Har du frågor om rollen eller rekryteringen är du välkommen att kontakta rekryterande chef; Jonas Uhlin, [email protected] eller rekryteringschef Team Olivia Regina Lindstedt [email protected] Personlighetstester under rekryteringen Under rekryteringen kan vi genomföra personlighetstester som en del i vår urvalsprocess. Tester gör urvalsprocessen mer träffsäker och rättvis för dig som söker arbete hos oss och återkopplar till det som är relevant för tjänsten. Om du går vidare till detta steg får du länkar skickade till dig, och återkopplingen sker automatiskt via systemet direkt efter genomförda tester. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. Vi kan komma att tillämpa bakgrundskontroller i denna rekrytering.   Om Kura Kura Omsorg har fyra assistanskontor i Örebro, Trollhättan, Lidköping och Örnsköldsvik. På våra kontor arbetar uppdragschefer, jurister, ekonomi- och löneansvariga, administratörer samt chefer. De tillsammans med våra personliga assistenter, ca 1100 anställda som finns utspridda över hela landet, verkar varje dag för ett värdefullt och intressant liv utifrån varje enskild persons specifika förutsättningar för våra 250 kunder. Läs gärna mer om oss här: www.kuraomsorg.se En del av Team Olivia Vi ingår i koncernen Team Olivia som har utvecklats till ett ledande omsorgsföretag med etablerade bolag under lokala varumärken. Vi har verksamheter i Sverige och Danmark där vi inom Team Olivia är meningsfullt olika, men med målet att bedriva personlig omsorgsverksamhet. Läs mer om Team Olivia här: www.teamolivia.se

12 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025