Är du erfaren inom LSS och söker nya utmaningar? Imera växer och nu söker vi föreståndare till en av våra nyöppnade verksamheter i Motala! Vi erbjuder dig en inspirerande och stödjande arbetsmiljö där ditt arbete verkligen gör skillnad. Bli en del av Imera och bidra till att förbättra livskvaliteten för människor som behöver det mest! Om tjänsten På Imera har vi LSS-boenden som bemannas dygnet runt, personlig assistans och daglig verksamhet på flera platser i landet. Vi behöver nu förstärka med föreståndare på en våra nyöppnade LSS-verksamheter i Motala. Du får ett viktigt och meningsfullt arbete där du verkligen får göra skillnad och förbättra människors vardag varje dag. Ditt huvudsakliga fokus är att säkerställa driften i vardagen utifrån individuella behov och önskemål. Tillsammans med ledningen på Imera ansvarar du för att de insatser som är beslutade kring just dina brukare utförs på ett riktigt sätt, i rätt tid och med god kvalitet. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Att i samverkan med brukare/handledare/chef upprätta, utvärdera och följa upp genomförandeplan utifrån LSS enligt befintlig mall. Att i samverkan med brukare genomföra aktiviteter och sysselsättning enligt individuella målplaner. Dokumentation och rapportskrivning enligt gällande riktlinjer samt månadssamtal med dina brukare. Samarbete med andra yrkesgrupper och externa parter för att säkerställa en kvalitativ, riktig och effektiv vård och omsorg. Att säkerställa att ekonomi sköts enligt överenskommelse med brukare och/eller företrädare. Du har även budgetansvar för din verksamhet Årligen planera, genomföra, dokumentera och följa upp medarbetarsamtal och lönesamtal. Om dig Vi ser att du har adekvat högskoleutbildning och längre erfarenhet av LSS eller tidigare varit godkänd som föreståndare av IVO. Har du utbildning inom pedagogik, psykologi eller andra relevanta områden ser vi det som meriterande. B-körkort är krav för tjänsten likväl som goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift. Som person har du en god förståelse för din viktiga roll och ett positivt och medmänskligt beteende gentemot såväl kollegor som brukare och deras anhöriga. Du är professionell, lyhörd och ansvarstagande med förmåga att skapa goda relationer. Vidare är du tålmodig och arbetar lösningsfokuserat. Du drivs av ett starkt engagemang för målgruppen och är som person mogen och trygg. Självklart tycker du precis som vi - alla ska ha en bra dag. Övrigt Tjänsten är på heltid. Placeringsort: Motala. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Christer Lööv, telefonsamtal efter överenskommelse. Mail: [email protected] Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Krav Minst 180 högskolepoäng Arbetslivserfarenhet inom LSS B-körkort God svenska i såväl tal som skrift Meriterande Utbildning inom pedagogik, psykologi eller andra relevanta områden Tidigare godkänd som föreståndare Om arbetsgivaren - Imera AB Imera AB grundades med visionen att tillhandahålla kvalitativ omsorg. Vi har för närvarande LSS-boenden, daglig verksamhet och personlig assistans i Uppsala med omnejd. men inom kort öppnar vi även på andra orter i landet. Vi erbjuder service med personal som är både erfaren och kompetent. Våra team är experter på att skapa en trygg och stödjande miljö för alla våra boende. Vi arbetar kontinuerligt för individers förbättrade livskvalitet och strävar efter att tillgodose individuella behov och erbjuda den bästa omsorgen.
Frösunda Personlig Assistans AB har haft assistanskontor i Stockholm (Älvsjö) i många år och bedriver en trygg verksamhet för både kunder och assistenter. Vi söker nu en trygg person som vill ingå i det team av de kund och personalansvariga verksamhetschefer som redan arbetar på vårt kontor i Älvsjö. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning till och med 2026-01-31. Som kund och personalansvarig/verksamhetschef inom personlig assistans arbetar du för att våra kunder, som har olika typer av funktionsnedsättningar, ska få möjlighet att leva det liv de vill leva med hjälp av sina personliga assistenter. Du har tät kontakt med dina kunder och ibland deras anhöriga för att förvissa dig om att du vet exakt vad de har för förväntningar på Frösunda. Du arbetsleder och är chef över de personliga assistenterna i deras arbete och arbetar för att ge dem en god service så att både kunder och medarbetare känner sig trygga. I ditt arbete som verksamhetschef rekryterar du nya assistenter, bemannar dagliga sjukluckor och längre ledigheter. En annan del av din vardag består i att ha möten med kund/anhöriga och assistenter, lägga scheman, attestera löner, föra social dokumentation, handleda grupper samt att ha budget ansvar för din resultatenhet. Sedvanliga chefsuppgifter såsom medarbetar och lönesamtal samt rehabiliteringsansvar ingår också. För oss är det viktigt att du brinner för att snabbt snappa upp signaler från kunder och medarbetare och agera på dem. Du har en hög servicekänsla och klarar en hög stressnivå. Till stöd har du dina chefskollegor, din regionchef och en rad stödfunktioner inom företaget. Är du villig att lära dig att hantera arbetet som verksamhetschef kommer du att erbjudas ett roligt och stimulerande arbete i ett av assistans branschens största företag. Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Som nyanställd chef får du en gedigen on boardning med utbildningar och stöd under en lång tid för att du ska få förutsättningar att kunna lyckas i din yrkesroll. Vi tror att du är hungrig, snabbtänkt, positiv och tycker om att ta eget ansvar. Vi arbetar med Snabbhet, Tydlighet och Ödmjukhet. Du är en kommunikativ och trygghetsskapande person. Du är snabblärd, kan hantera olika datasystem är strukturerad och uppskattar variationen i arbetet. Du är inlyssnande i dina interna och externa kontakter. Kanske har du erfarenhet från branschen eller har du ett nuvarande arbete inom omsorgen och vill ta nästa kliv i karriären? Utbildning är inget krav utan har du andra erfarenheter du tror kan vara tillämpliga är det intressant också. Givetvis meriterande om du är socionom eller utbildad inom personal och arbetsliv men det är inget krav. Om Frösunda Personlig assistans: Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Anställningsform: Tidsbegränsad anställning till och med 2026-01-31 Omfattning: Heltid Körkort ett krav, vissa resor inom regionen förekommer. Tillträde: Enligt överenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal samt erbjuder friskvård. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi undanber oss annonsförsäljare.
Frösunda Personlig Assistans AB har haft assistanskontor på Hamngatan i Linköping i många år och bedriver en trygg verksamhet för både kunder och assistenter. Vi söker nu ytterligare en trygg person som vill ingå i det team av de kund och personalansvariga verksamhetschefer som redan arbetar på våra kontor i Östergötland. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Som kund och personalansvarig/verksamhetschef inom personlig assistans arbetar du för att våra kunder, som har olika typer av funktionsnedsättningar, ska få möjlighet att leva det liv de vill leva med hjälp av sina personliga assistenter. Du har tät kontakt med dina kunder och ibland deras anhöriga för att förvissa dig om att du vet exakt vad de har för förväntningar på Frösunda. Du arbetsleder och är chef över de personliga assistenterna i deras arbete och arbetar för att ge dem en god service så att både kunder och medarbetare känner sig trygga. I ditt arbete som verksamhetschef rekryterar du nya assistenter, bemannar dagliga sjukluckor och längre ledigheter. En annan del av din vardag består i att ha möten med kund/anhöriga och assistenter, lägga scheman, attestera löner, föra social dokumentation, handleda grupper samt att ha budget ansvar för din resultatenhet. Sedvanliga chefsuppgifter såsom medarbetar och lönesamtal samt rehabiliteringsansvar ingår också. För oss är det viktigt att du brinner för att snabbt snappa upp signaler från kunder och medarbetare och agera på dem. Du har en hög servicekänsla och klarar en hög stressnivå. Till stöd har du dina chefskollegor, din regionchef och en rad stödfunktioner inom företaget. Är du villig att lära dig att hantera arbetet som verksamhetschef kommer du att erbjudas ett roligt och stimulerande arbete i ett av assistans branschens största företag. Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Som nyanställd chef får du en gedigen on boardning med utbildningar och stöd under en lång tid för att du ska få förutsättningar att kunna lyckas i din yrkesroll. Vi tror att du är hungrig, snabbtänkt, positiv och tycker om att ta eget ansvar. Vi arbetar med Snabbhet, Tydlighet och Ödmjukhet. Du är en kommunikativ och trygghetsskapande person. Du är snabblärd, kan hantera olika datasystem är strukturerad och uppskattar variationen i arbetet. Du är inlyssnande i dina interna och externa kontakter. Kanske har du erfarenhet från branschen eller har du ett nuvarande arbete inom omsorgen och vill ta nästa kliv i karriären? Utbildning är inget krav utan har du andra erfarenheter du tror kan vara tillämpliga är det intressant också. Givetvis meriterande om du är socionom eller utbildad inom personal och arbetsliv men det är inget krav. Om Frösunda Personlig assistans: Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Körkort ett krav, vissa resor inom regionen förekommer. Tillträde: Enligt överenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal samt erbjuder friskvård. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi undanber oss annonsförsäljare
Vi på Frösunda Omsorg söker dig som vill jobba som verksamhetschef inom LSS. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i sitt ledarskap samtidigt som du gör skillnad för andra. Vill du bli en del av vårt team? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan. Vad innebär jobbet som verksamhetschef på Frösunda?Som verksamhetschef på Frösunda Omsorg erbjuder du ett närvarande och kommunikativt ledarskap eftersom du värderar goda relationer med kunder, medarbetare, närstående och myndigheter. Du har ett coachande förhållningssätt och är mån om att konkretisera arbetet mot uppsatta mål för att det ska vara lätt för medarbetargruppen att göra rätt. Du väljer att se möjligheter istället för hinder och ser det som en självklarhet i ditt ledarskap att skapa motivation och engagemang hos medarbetargruppen. Verksamheterna består av 3st servicebostäder inom Lss och personkrets 3 och är belägna i Bredaryd utanför Värnamo. Du har personalansvar samt resultatansvar för verksamhetens ekonomi och kvalitet. Du säkerställer en kvalitativ och optimal bemanning inom givna ekonomiska ramar samt deltar i budget- och uppföljningsarbete. Som verksamhetschef arbetar du systematiskt för att förstå kundens perspektiv för att tillgodose en omsorg som utgår från kundens individuella behov och styrkor. Du är mån om att Frösundas värderingar – respekt, engagemang, nyfikenhet, genomsyrar hela verksamheten. Exempel på arbetsuppgifter: Bemanning- och kvalitetsarbete Skapa goda relationer med närstående, kommun och andra samarbetspartners Delta i regionens ledningsgrupp och kvalitetsråd Arrangera och leda verksamhetsmöten Arbeta utifrån Frösunda Omsorgs årshjul Vi erbjuder dig Som verksamhetschef på Frösunda erbjuds du en både fri, utvecklande och ansvarsfull roll. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter och fortsatt karriär inom företaget. Som stöd erbjuds du en individuellt anpassad introduktion, kontinuerlig stöttning av din regionchef, tillgång till specialistkompetens från bolagets olika stödfunktioner, löpande utbildning och kompetensutveckling osv. Självklart erbjuds du även friskvårdbidrag. Kvalifikationer och personliga egenskaper Relevant akademisk utbildning, t.ex. socionom. Erfarenhet av ledarskap inom vård- och omsorg. Erfarenhet av arbete med målgruppen LSS Erfarenhet inom psykiatri. Kompetens inom arbetsrätt, arbetsmiljö och kollektivavtal. Mycket goda kunskaper i svenska språket, i såväl tal som skrift. B-körkort. För att lyckas i rollen som verksamhetschef har du en naturlig förmåga att driva verksamheten utifrån Frösundas värderingar Respekt, Engagemang och Nyfikenhet. Du är en duktig kommunikatör som trivs med många kontaktytor och har en förmåga att få med dig dina medarbetare. Du känner dig bekväm med att fatta självständiga beslut, är flexibel och har förmågan att behålla fokus även i situationer med högre arbetsbelastning. Vi tror dessutom att du som person är affärsmässig och strukturerad med ett prestigelöst förhållningssätt. Övrig information Anställningsform: Tillsvidare med sex månaders inledande provanställning. Omfattning: Heltid Arbetstider: Kontorstider, vardagar Tillträde: Enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-09-30 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Malin Lindgren Regionchef Telefonnummer 010-130 34 48 E-postadress [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Led ett team som skapar trygghet för barn och unga Vill du göra skillnad för barn och unga som vistas i offentliga miljöer? SAFE söker nu en tillförordnad enhetschef för våra trygghetsvärdar. Vi arbetar för att öka tryggheten genom att skapa kontakt, förtroende och stöd för de som behöver det mest. Vår verksamhet bygger på genuin respekt och intresse för alla barn och unga, samt en stark tro på allas lika värde. Om Skyddsvärnet – anno 1910 SAFE är en verksamhet inom Skyddsvärnet - anno 1910. Våra trygghetsvärdar är verksamma i Stockholm vid Sergels torg, i Farsta och på Campus Liljeholmen. Skyddsvärnet är en idéburen organisation som arbetar för att förebygga social utslagning och skapa bättre förutsättningar för människor som lever i utsatthet eller står utanför arbetsmarknaden. Vi har inga ägare och allt överskott återinvesteras i vår verksamhet, vilket möjliggör att vi kan öka befintliga verksamheter och skapa nya projekt – för att kunna hjälpa fler. Om tjänsten: Anställningsform: Vikariat 1 år med möjlighet till förlängning Tillträde: 1 september 2025 Arbetstid: Heltid, inklusive kvällar och helger Kvalifikationer: Minst tre års erfarenhet som arbetsledare Minst två års erfarenhet inom fältförlagt socialt arbete Socionomexamen eller annan relevant högskoleutbildning Dina arbetsuppgifter: Operativt ansvar för verksamheten och ledning av ett team på cirka 8 personer Ansvara för enhetens kvalitet, struktur och ekonomi Säkerställa en god arbetsmiljö och personalvård Förvaltning av befintliga kunder och identifiering av nya uppdrag Efterlevnad av aktuella regelverk och riktlinjer Vi erbjuder: En dynamisk arbetsmiljö i en idéburen organisation med lång erfarenhet Möjlighet att påverka och vidareutveckla verksamheten Ett meningsfullt arbete där du gör skillnad för barn och unga Vår verksamhet kräver utdrag från misstanke- och belastningsregistret, så vi rekommenderar att beställa det i god tid. Hoppas vi hörs!
Vill du vara med och driva samt utveckla två av våra LSS boenden i Gävle? Samtidigt som du dagligen arbetar med att ge människor ett bra liv? Nu finns det möjlighet för dig att söka tjänsten som verksamhetschef hos oss på Humana LSS i Gävle. I rollen kommer du tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om oss Du kommer att ansvara för 2 stycken LSS gruppbostäder i Gävle. Målgruppen på våra boenden är personer inom personkrets 1 vilket omfattar personer med utvecklingsstörning, autism eller autismliknande tillstånd. Om tjänsten Som verksamhetschef kommer du att leda och utveckla verksamheten som du ansvarar för. Att ha personalansvaret för verksamheten kommer att vara en stor del av ditt arbete och du kommer framförallt att arbeta med att skapa engagemang och delaktighet samt finnas där för stöd till din personal. I rollen som verksamhetschef kommer du huvudsakligen att arbeta med: ansvara för boendets dagliga drift, personal och ekonomi driva utvecklingsarbete kopplat till verksamheten Anställningsvillkor Tjänsten är tillsvidare, vi tillämpar sex månaders provanställning. Sysselsättningsgraden är 100% och du kommer arbeta dagtid, måndag till fredag. Lön sker enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde sker också enligt överenskommelse. Vad får du? Coachande chef och stöttande stabsfunktioner Regelbunden stöd av mentor Stort utbud av interna utbildningar i vår lärportal Karriär- och utvecklingsmöjligheter Friskvårdsbidrag och kollektivavtal Vem är du? Du ska ha ledarerfarenhet, vara van och ha en stor förmåga av att leda och utveckla personal. Vi söker dig som är handlingskraftig, resultatorienterad och med god självkännedom. Du har en god kommunikativ förmåga där du har lätt för att skapa relationer och vidhålla kontakter. Du är en lyhörd och tydlig ledare som skapar engagemang genom ett närvarande ledarskap. Du har goda administrativa färdigheter och har erfarenhet av ekonomisk uppföljning. Du har förmåga att leda och utveckla verksamhetens grundidé om att alla har rätt till ett bra liv, samt stå för Humanas värdegrund gällande Glädje, Engagemang och Ansvar. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, då vi utgår från Humanas ledarskapsprofil vid rekrytering av nya chefer. För denna tjänst krävs det att du har: Relevant högskole- eller universitetsutbildning inom social omsorg (exempelvis socionomutbildning eller beteendevetarutbildning) Flerårig erfarenhet av målgruppen Erfarenhet av att leda och utveckla verksamheter B-körkort Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Malin Alvin, Regionchef [email protected]
Vill du vara med och driva samt utveckla två av våra boenden i Örebro? Samtidigt som du dagligen arbetar med att ge människor ett bra liv? Nu finns det möjlighet för dig att söka tjänsten som verksamhetschef hos oss på Humana LSS i Örebro. I rollen kommer du tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om oss Du kommer att ansvara för 2 stycken LSS gruppbostäder i Örebro. Målgruppen på våra boenden är personer inom personkrets 1 vilket omfattar personer med utvecklingsstörning, autism eller autismliknande tillstånd. Om tjänsten Som verksamhetschef kommer du att leda och utveckla verksamheten som du ansvarar för. Att ha personalansvaret för verksamheten kommer att vara en stor del av ditt arbete och du kommer framförallt att arbeta med att skapa engagemang och delaktighet samt finnas där för stöd till din personal. I rollen som verksamhetschef kommer du huvudsakligen att arbeta med: ansvara för boendets dagliga drift, personal och ekonomi driva utvecklingsarbete kopplat till verksamheten Anställningsvillkor Tjänsten är tillsvidare, vi tillämpar sex månaders provanställning. Sysselsättningsgraden är 100% och du kommer arbeta dagtid, måndag till fredag. Lön sker enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde sker också enligt överenskommelse. Vad får du? Coachande chef och stöttande stabsfunktioner Möjlighet till regelbunden professionell handledning och mentorskap Stort utbud av interna utbildningar i vår lärportal Karriär- och utvecklingsmöjligheter Friskvårdsbidrag och kollektivavtal Vem är du? Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, då vi utgår från Humanas ledarskapsprofil vid rekrytering av nya chefer. Du ska vara handlingskraftig, resultatorienterad och ha en god självkännedom. Vi ser gärna att du har en god kommunikativ förmåga där du har lätt för att skapa och vidhålla kontakter. För denna tjänst krävs det att du har: Relevant högskole- eller universitetsutbildning inom social omsorg (exempelvis socionomutbildning eller beteendevetarutbildning) Erfarenhet av målgruppen Erfarenhet av att leda och utveckla verksamheter B-körkort Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Malin Alvin Regionchef [email protected]
Trivs du med att ligga i framkant? Vill du vara med och driva framtides äldreomsorg? Sök då jobbet som enhetschef i Leksands kommun! Höjdpunkter med jobbet: • Du leder kompetenta medarbetare • Du verkar i en utvecklande miljö • Din insats gör skillnad Dina arbetsuppgifter Som enhetschef har du verksamhetsansvar vilket innebär att leda, planera och utveckla verksamheten. Du har ekonomi- personal- och arbetsmiljöansvar inom din enhet. En viktig del i ditt uppdrag är att tillsammans med andra enheter hitta gemensamma arbetssätt för att samordna, effektivisera och utveckla verksamheten för att uppnå optimal kvalitet där individens behov står i centrum. I din roll ansvarar du för att kontinuerligt analysera och utveckla verksamheten i enlighet med gällande lagstiftning och styrdokument kopplat mot politiskt uppsatta mål och fattade beslut. Din profil • Lämplig högskoleutbildning som socionomutbildning, högskoleutbildning inom vård- och omsorg eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. • Meriterande är vidareutbildning i ledarskap, erfarenhet av vård- och omsorgsarbete samt erfarenhet av arbetsledning inom vård och omsorg och/eller arbetsrätt • Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet såsom ledaregenskaper och samarbetsförmåga. • Körkort erfordras. Du har goda ledaregenskaper och tycker om att arbeta enskilt liksom i grupp mot gemensamt uppställda mål. För att klara av tjänsten behöver du vara en trygg och stabil person med god självinsikt, som kan skilja på det personliga och det professionella. Du behöver också vara analytisk, ha lösningsfokus och ha förmåga att se helheten i det arbetet du gör. Du behöver även vara en fena på att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt och hålla uppsatta tidsramar. Arbetet kräver att du arbetar efter en bra struktur, men också med förmåga att vara flexibel. Då tjänsten innebär att du jobbar med människor som kan befinna sig i en svår social och utsatt situation förväntas du visa omdöme vid uttalanden, ageranden och beslut samt vara tillmötesgående i ditt bemötande och ha en god samarbetsförmåga. Om arbetsplatsen Solhem är ett trivsamt särskilt boende, beläget i ett lugnt villaområde i vackra Insjön. Verksamheten består av 32 lägenheter fördelat på två avdelningar. inriktningen på boendet är hög omvårdnad. Till din hjälp som enhetschef har du en chefsassistent som sköter den dagliga planeringen. I verksamheten finns också kvalitetsledare som ansvarar för att handleda omvårdnadspersonal i det dagliga arbetet samt en samordnare för kost och en för akvtiviteter. Som enhetschef sitter du i ledningsgruppen för särskilt boende. Tillsammans med kollegor och avdelningschef har ledningsgruppen som funktion att utveckla verkamhetsgemensamma frågor. Ledningsgruppen ses en gång per vecka. Som stöd till ledningsgruppens arbete finns sektorgemensamma funktioner såsom boendeutvecklare, verksamhetsutvecklare, MAS, MAR med flera. Läs mer om våra boenden här Vi erbjuder dig För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det finns det goda förutsättningar att också lyckas med vår gemensamma uppgift, som är: Vi gör det vi ska genom att ta gemensamt ansvar för vårt demokratiska uppdrag, använda våra resurser klokt och alltid hålla fokus på dem vi är till för. Vi gör det bra och är stolta över vårt arbete och de resultat vi når, och vi välkomnar engagerade och modiga medarbetare som vill utveckla och förbättra tillsammans med oss. Vi gör det tillsammans genom att samarbeta och lära av varandra. Dialogen är viktig för oss, och vi hittar nya lösningar tillsammans med dem vi är till för, med tillit, omtanke och respekt. Vi strävar efter ett hälsofrämjande arbetsklimat, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling. Kompetensutveckling är en självklarhet, och vi uppmuntrar våra medarbetare att vidareutvecklas genom kurser, utbildningar och nätverkande. På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss. För mer information vänligen se www.leksand.se/jobbahososs För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se Sista ansökningsdatum Vänligen bifoga personligt brev där det framgår varför du är intresserad av tjänsten samt fullständigt CV till din ansökan. Din ansökan vill vi ha senast 2025-07-14. Rekrytering kommer att ske fortlöpande under rekryteringsprocessen, på grund av sommar och semesterperioder kan återkoppling dröja. Tillsättning sker efter överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning. Välkommen med din ansökan
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Ryds brunn tar emot skolpliktiga pojkar med psykosocial problematik, kriminalitet och missbruk. Arbetsbeskrivning Dina arbetsuppgifter är att i enlighet med uppställda mål leda och utveckla avdelningen med ansvar för omvårdnad och behandling av ungdomarna. Utöver det dagliga arbetet på avdelningen ansvarar du även för dess personal, arbetsmiljö, ekonomi och verksamhet. I ledarskapet ingår även metodutveckling, dokumentation och uppföljning som viktiga delar. Du ingår i institutionens ledningsgrupp och ska förutom avdelningsansvar verka för institutionens utveckling. Till din hjälp har du en behandlingssekreterare, en gruppledare, familjebehandlare samt avdelningspersonal bestående av behandlingspedagoger och behandlingsassistenter. Du ingår också i institutionens chefberedskap enligt rullande schema. Alla enhetschefer ingår i ett internt nätverk med kollegor i samma yrkesroll som samlas vid regelbundna fortbildningsdagar. SiS har ett chefsprogram med olika inriktningar som stärker dig som chef och ledare och du har stora möjligheter att öka din kompetens. Kvalifikationer Det är ett krav att du har en akademisk examen om minst 180hp som skapar förutsättningar för att på ett fullgott sätt lösa ovanstående arbetsuppgifter. Socionomutbildning, utbildning inom samhällsvetenskap eller beteendevetenskap samt utbildning inom pedagogik med inriktning ungdoms och missbruksvård är meriterande men annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig kan komma ifråga. Det är även ett krav att du har dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat som chef/ledare med helhetsansvar för personal, arbetsmiljö, ekonomi och verksamhet. Samt att du har B-körkort och inställelsetid på max 1,5 h under beredskap. Personliga egenskaper: Arbetet inom SiS kräver att du är strukturerad och tydlig i ditt ledarskap. Uppdraget som enhetschef kräver ett gott samarbete både inom institutionen och med våra samarbetspartners. Du behöver också ha förmågan att engagera din personal och skapa ett arbetsklimat som präglas av delaktighet, utveckling och arbetsglädje. Du har en prestigelös inställning och utövar ett moget ledarskap genom förmågan att balansera myndighetens, personalgruppens och ungdomarnas mål och behov. Du har en god samarbetsförmåga, är flexibel och har förmågan till helhetssyn. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att din syn på ledarskap överensstämmer med vår. Meriterande: - Ledarskapserfarenhet från arbete inom ungdomsvård, institutionsvård, socialtjänst eller motsvarande. - Erfarenhet av att arbeta med målgruppen eller har erfarenhet av socialtjänst, skola eller psykiatri. - Kunskaper om särskilda befogenheter kopplat till LVU och LSU samt erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning. På SiS månar vi om ett gott ledarskap. Det innebär att du som chef och ledare tar ansvar för helheten, agerar som en god förebild, driver utveckling, främjar ett gott samarbete och är tydlig i din kommunikation. Läs mer om vårt ledarskap. Anställning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan: Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 13 juli, 2025 Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen. SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.
Vi är ett kooperativt bolag med ett 20 tal brukare och ca 100 personal. Arbetsuppgifter: administrativa uppgifter, kundkontakter, personalansvar och arbetsmiljöansvar. www.snok.nu
Välj ett jobb för att visa detaljer