Enhetschef Individ och familjeomsorgen, Ragunda kommun
Ragunda kommun
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Tycker du också om närhet och gemenskap? Som när man tilltalar varandra med förnamn, och när alla använder samma fikarum och kaffekoppar. Och tycker du också om trygghet och frihet? Som när man är sedd och bekräftad, men har så högt i tak så att man kan prova sina vingar ibland. Det gör vi. Hitta hem till oss som Enhetschef Individ- och familjeomsorgen med placeringsort i Hammarstrand! Ibland säger man att saker inte är hela världen. Men för den som behöver hjälp i sin vardag är det verkligen hela världen att vården och omsorgen fungerar. Där kan du bli den eftersökta pusselbiten som gör bilden komplett. Eller en hörnbit som stagar upp. Förutom vården består vår familj på Stöd- och omsorgsavdelningen av LSS, kostenheten, Arbetsmarknad och Integration (AMI) samt Individ- och familjeomsorg (IFO). Ragunda kommun är en liten kommun och den lilla kommunens styrka är bland annat korta beslutsvägar och nära till samverkan. Vi värderar samarbete och samverkan högt, både internt inom den egna verksamheten och andra verksamheter inom kommunen samt med externa samverkansparter. Vi erbjuder en arbetsplats där du får växa i rollen. ARBETSUPPGIFTER Vi söker ny chef till Individ och familjeomsorgen. Som enhetschef för individ- och familjeomsorgen har du ansvar för att leda och utveckla verksamheten. Det inkluderar ledarskap, arbetsmiljö, verksamhetsutveckling och personal-, budget- och ekonomiansvar samt aktivt samarbete med andra myndigheter, organisationer och samarbetspartners. Vidare innefattar tjänsten kvalitetssäkring, krishantering samt rapportering och dokumentation. Som enhetschef inom individ- och familjeomsorgen är du chef för biträdande IFO-chef samt 15 underställda inom IFOs alla områden inklusive biståndshandläggare och LSS handläggare. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp och är direkt underställd socialchefen. Vi står inför stora förändringar inom socialtjänsten, den nya socialtjänstlagen som innefattar en omställning till en långsiktigt hållbar, mer förebyggande och kunskapsbaserad socialtjänst. Som enhetschef på IFO behöver du ha ett starkt intresse av att hänga med i den nationella utvecklingen och ha förmågan att omsätta den till kommunens verksamhet. Vi ser därför att du som enhetschef har förmåga att inspirera, motivera och leda medarbetare i förändring. Du har ett synligt ledarskap som präglas av tydlighet, öppenhet, närhet, mod och pålitlighet. Du är strukturerad, kan fatta och följa upp beslut och har erfarenhet och kunskap kring utvecklingsarbete och gruppdynamik. Samverkan och dialog är viktiga verktyg i ditt ledarskap. Tillsammans med biträdande IFO-chef utgör du IFO i Ragunda kommuns ledningsgrupp och ni kommer tillsammans med övrig personal fortsätta arbetet med att vidareutveckla verksamhetens alla områden. Tjänsten är en tillsvidareanställning, ev provanställning på heltid. Vi ser fram emot din ansökan! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har akademisk examen som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du har erfarenhet av att vara ledare i inom socialtjänst och god kännedom om dess regelverk. Du har god förmåga att prioritera, delegera och följa upp mål och resultat. Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda och utveckla verksamhet. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en politisk styrd organisation. Du är bra på att kommunicera, är förtroendeingivande och skapar goda relationer. Att du är tydlig, lyhörd och engagerad med förmåga att entusiasmera dina medarbetare är förutsättningar för jobbet. Vi sätter stor vikt vid personliga egenskaper. Tjänsten kräver att du har B-körkort. ÖVRIGT Hitta hem till oss! Att hitta hem till sig själv är väl det vi alla vill. Men vad ingår i känslan hem? Närhet till jobbet? Känslan av att göra skillnad? Skidspåret runt knuten? Kanske har ditt hem faktiskt bytt plats. Kanske ligger det någon annanstans. Kanske hittar du det här i Ragunda kommun! Ragunda kommun ligger i östra Jämtland, och gränsar mot bland andra Sollefteå, Sundsvalls och Östersunds kommuner. Vi är drygt 5000 invånare fördelade på ett 40-tal byar, samt de tre tätorterna Bispgården, Hammarstrand och Stugun som alla ligger längs Indalsälven. I öster ligger bebyggelsen koncentrerad till älvdalen, medan den västra delen även bjuder ett skogsland som genomströmmas av den Natura 2000-klassade Ammerån. Nyfiken på Ragunda? https://ragundadalen.se/ragundadalen/hitta-hem.html Nyfiken på jobb? https://www.ragunda.se/kommunochpolitik/jobbahososs.1235.html Inför rekryteringsarbetet har Ragunda kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

23 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Vi utökar med ytterligare en Enhetschef till öppenvården för barn och unga
Mölndals kommun
Chefer inom socialt och kurativt arbete

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Du kommer till en modern, nyfiken och utvecklingsinriktad förvaltning med cirka 250 anställda. Vi arbetar mot ett processorienterat arbetssätt där vi sätter brukaren i fokus. Det är en självklarhet för oss att hålla koll på omvärlden och vi har redan börjat ställa om mot att arbeta mer tidigt och förebyggande i enlighet med den nya socialtjänstlagen. Nu växlar vi upp ytterligare för vi vill vara en nära socialtjänst som finns på arenor där Mölndalsborna finns. Enheten för öppenvård är en stabil och väletablerad verksamhet inom barn- och ungdomsområdet med cirka 30 engagerade medarbetare fördelade i flera team, såsom familjebehandlarteam, familjefridsteam, skolnärvaroteam, fältteam, nätverkslag, samt verksamhet för umgänge och familjecentraler. Du kommer ingå i ett tredelat ledarskap tillsammans med två erfarna chefskollegor och även ha metodhandledare som stöd i verksamheten. Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du bidrar till att skapa välfärd? Där du har möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare och föreningar? Se hitåt! ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef har du ett övergripande ansvar för verksamhet, personal, arbetsmiljö och ekonomi inom enheten. Du leder arbetet med fokus på kvalitet, samverkan och utveckling i nära dialog med medarbetare, kollegor och övergripande chefer. Du arbetar med ett tillitsbaserat ledarskap och främjar en kultur där det systematiska och barnfokuserade arbetssättet står i centrum. Verksamheten har implementerat Signs of Safety och nu får du vara med och driva utvecklingen vidare. Du kommer att utifrån ett lösningsfokuserat förhållningssätt ansvara för att inga medborgare hamnar mellan stolarna. Detta görs genom att arbeta i processledningsgrupper tillsammans med chefskollegor och deras medarbetare inom förvaltningen, samtidigt som du samverkar med viktiga externa aktörer som region, skola och polis. Tillsammans skapar ni hållbara lösningar och gör verklig skillnad! Du kommer ingå i ledningsgruppen inom verksamhetsområde IFO och rapportera till verksamhetschef. Till stöd har vi utvecklingsledare, ekonom och HR. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har ett genuint intresse för att leda och utveckla socialt arbete inom barn- och familjeområdet. Du är trygg i din roll som ledare, tydlig i din kommunikation och van att fatta beslut. Du arbetar strukturerat, är lyhörd och har en god förmåga att engagera och inspirera dina medarbetare. Du är utbildad socionom eller har annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig, med erfarenhet av ledarskap inom verksamhetsområdet och är väl förtrogen med gällande lagstiftning och Socialstyrelsens krav. Det är meriterande om du arbetat inom flera olika områden av individ- och familjeomsorg. Eftersom samverkan är en viktig del av rollen är det viktigt att du har ett helhetsperspektiv och tycker om att bygga nätverk och relationer. Vi erbjuder Hos oss får du ett meningsfullt och varierat arbete där du är med och gör skillnad för barn och familjer i Mölndal. Du får ett nära stöd av kollegor i ledningsgruppen och möjlighet att var med på resan till en mer öppen och lätt tillgänglig socialtjänst. Vi är en organisation som värdesätter samarbete, kvalitet och mod att pröva nya vägar. Du blir en del av en trygg arbetsmiljö med engagerade och erfarna medarbetare. Välkommen med din ansökan! Vi ser fram emot att få med dig som vår nästa pusselbit i ett professionellt och varmt sammanhang där vi gör skillnad, varje dag. ÖVRIGT Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

22 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Föreståndare
Åsbo HVB AB
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Vår verksamhet ligger naturskönt till i Perstorp, nordvästra Skåne. Vi välkomnar flickor i åldern 15-21 år som är placerade enligt Socialtjänstlagen (SoL) och Lag med särskilda bestämmelser om vård av unga (LVU). På Åsbo erbjuder vi enskild vård för de flickor som behöver ett mindre sammanhang och mer omfattande stöd. I samarbete med socialtjänst har vi möjlighet att skräddarsy upplägget kring den specifika ungdomen. Vårt behandlingsarbete bygger på evidensbaserade metoder där Motiverande Samtal (MI) och Dialiektisk Beteendeterapi (DBT) utgör en central del. Om rollen som föreståndare Vi söker en trygg och kompetent ledare som vill vara med och vidareutveckla vår verksamhet. Som föreståndare ansvarar du för den dagliga driften och säkerställer att verksamheten bedrivs enligt gällande lagar, föreskrifter och kvalitetskrav. Du leder, motiverar och stöttar ett team av behandlingsassistenter och har en viktig funktion i att planera och följa upp det dagliga arbetet. Ditt ledarskap ska präglas av tydlighet, värme och ett engagemang för målgruppen. Arbetet innebär också ett nära samarbete med socialtjänst, hälso- och sjukvård samt andra aktörer. Rollen innefattar verksamhetsutveckling, personalansvar samt systematiskt kvalitetsarbete och dokumentation. Vidare ingår visst budgetansvar. Tjänsten är förlagd till dagtid, mån- fre. I tjänsten igår även chefsberedskap. Vi söker dig som har: · Socionomexamen eller annan relevant högskoleutbildning (minst 180 hp) som är förenlig med krav från IVO. · Flerårig erfarenhet från HVB eller liknande vårdverksamhet · God kunskap om SoL, LVU och andra relevanta regelverk. · Flerårig erfarenhet av målgruppen · Meriterande är kunskaper i MI, DBT · Erfarenhet av arbetsledning. Du är trygg i ditt ledarskap, har en god kommunikativ förmåga och arbetar strukturerat. Vidare värdesätter vi ett lösningsfokuserat förhållningssätt och en förmåga att balansera både individens behov och organisationens krav. Ansökan Låter detta som rätt nästa steg för dig? Välkommen med din ansökan! Övrig information Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning. Vi begär utdrag från polisens misstanke- och belastningsregister före anställning. B-körkort är ett krav. Intervjuer kommer hållas löpande så vänta inte med att skicka in dina handlingar.

19 juni 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Är du vår nya enhetschef för utredning barn och unga?
Skövde kommun
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Välkommen att vara med att forma framtidens socialtjänst där vi tillsammans ska arbeta med kommuninvånarnas behov i fokus! Inom vår verksamhet möter vi alla åldrar, bland annat barn, unga, föräldrar, personer med beroende, missbruk eller socialpsykiatrisk funktionsnedsättning, våldsutsatta och personer i behov av försörjningsstöd. Vi arbetar med myndighetsutövning, biståndsbedömda insatser men även med förebyggande och rådgivande insatser för att nå människor tidigt. Vår organisation ställer om till en första linjens socialtjänst med en väg in för medborgare, vilket innebär att alla ärenden initialt hanteras av en ny gemensam mottagningsenheten. Därefter sker utredningar och vidare insatser i en andra linje. Detta arbetssätt syftar till att göra socialtjänsten mer tillgänglig och effektiv för alla som behöver stöd. Samarbete är en central del i vårt arbetssätt eftersom vi ser vikten av att stötta varandra för att uppnå bästa möjliga resultat för dem vi är till för. Vi är en sektor som drivs av ett genuint intresse för vårt uppdrag där vi genom kunskapsbaserade insatser vill skapa förutsättningar för jämlika och jämställda levnadsvillkor i Skövde. ARBETSUPPGIFTER Är du redo att göra skillnad? Vår organisation ställer om till en första linjens socialtjänst med en väg in för medborgare, vilket innebär att alla ärenden initialt hanteras av en ny gemensam mottagningsenheten. Därefter sker utredningar och vidare insatser i en andra linje. Detta arbetssätt syftar till att göra socialtjänsten mer tillgänglig och effektiv för alla som behöver stöd. Samarbete är en central del i vårt arbetssätt eftersom vi ser vikten av att stötta varandra för att uppnå bästa möjliga resultat för dem vi är till för. Vi söker nu en enhetschef till enheten utredning barn! Har du förmåga och vana att leda och inspirera medarbetare, skapa en positiv arbetsmiljö och driva verksamhet framåt? Skicka då ditt CV till oss! På enheten utredning barn finns 16 socialsekreterare fördelade i två grupper som arbetar med att utreda barns behov och fatta beslut om insatser för barn och föräldrar. Varje grupp har en förste socialsekreterare som ansvarar för arbetsledningen i det dagliga arbetet. Utöver detta finns två socialadministratörer som stöttar enheten samt en SUA, som ansvarar för arbetsplats- och yrkesintroduktion när vi anställer nya handläggare. Som enhetschef kommer du att leda verksamhetsutvecklingen och det systematiska förbättringsarbetet inom enheten, samt ha ansvar för arbetsmiljö, personal och budget/ekonomi. Skövde kommun erbjuder friskvårdsbidrag och en rad förmåner via förmånsportalen My Benefit, exempelvis rabatt på Västtrafikkort. Som ny chef får du ta del av ett introduktionspaket och en rad utbildningar som skapar goda förutsättningar för dig i ditt nya jobb! KVALIFIKATIONER För rollen som enhetschef söker vi dig som har: • Socionomexamen, eller annan utbildning som motsvarar dessa krav. • Erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänst, gärna som chef/ledare och med fokus på barn och unga. • God kunskap om relevant lagstiftning. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av och god kunskap kring budgetarbete, ekonomi och ledarskap. Vi värdesätter även vana av arbetsmiljöarbete och samverkan med fackliga parter.  Du behöver ha förmågan att arbeta långsiktigt för att utveckla verksamheten i linje med nya lagkrav och riktlinjer. Du tänker strategiskt och har ett helhetsperspektiv på frågor. Det är också viktigt att du har ett genuint engagemang för barn och unga. Du är lyhörd och har förmåga att förstå och bemöta medarbetarnas och medborgarnas behov på ett respektfullt sätt. Du har en god förmåga att kommunicera, både med medarbetare, kollegor och medborgare. Du är skicklig på att hantera oväntade utmaningar och kan justera dina planer för att möta nya krav och förutsättningar. Din förmåga att vara smidig och anpassningsbar gör att du kan arbeta effektivt även när förutsättningarna förändras. Du är bra på att hitta kreativa lösningar, ser sammanhang och prioriterar rätt frågor. ÖVRIGT Vi planerar att hålla en första teamsintervju med utvalda kandidater under vecka 33. Vi kallar till intervjuer via systemet där du får boka dig på en av tiderna som passar dig.  I Skövde kommun jobbar vi med allt från omsorg, stöd och utbildning till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Hos oss finns hundratals yrken och 5500 medarbetare. Arbetet ser olika ut beroende på vilken verksamhet vi arbetar i men alla representerar samma arbetsgivare, Skövde kommun, och vårt gemensamma uppdrag är att vara välfärdsleverantör, samhällsutvecklare och arbetsgivare. Jämställda, jämlika och inkluderande verksamheter är en självklarhet för oss. Som medarbetare i Skövde kommun är du en viktig spelare i ett lag som varje dag, året om levererar tjänster och service till våra kunder. Det är i mötet med våra kunder som värdet av vårt arbete uppstår. Vi satsar på dig som medarbetare och erbjuder kompetensutveckling och förmånliga pensionsvillkor. Och det bästa av allt, vi har plats för fler. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

19 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Enhetschef IFO vuxen
Leksands kommun
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Var med och led välfärden i en framåtlutad kommun Leksands kommun söker en enhetschef till IFO vuxen, då nuvarande enhetschef går vidare till annan tjänst inom sektorn. I omställningen till en ny socialtjänstlag står socialtjänsten inför den största omställningen sedan många år. Vill du vara med och leda utvecklingen av det sociala arbetet i en spännande och utmanande tid?  Höjdpunkter med jobbet: • Utvecklande roll i en nytänkande och framåtlutad sektor • Möjlighet att göra skillnad genom att leda och visa vägen till en mer tillgänglig och kunskapsbaserad socialtjänst • Ett nära och samarbetsinriktat arbetssätt där du får ta stort ansvar och vara med och utforma framtidens socialtjänst Dina arbetsuppgifter Som Enhetschef i socialtjänsten ansvarar du för verksamheten tillsammans med enhetschefskollegor. Ditt ledarskap och arbete kommer att ha stor betydelse i omställningen till ny socialtjänstlag med fokus på dem vi är till för. Du kommer att arbeta strategiskt och operativt för att skapa en effektiv, hållbar och kvalitetsdriven verksamhet som möter de behov och utmaningar som välförden står inför. Du driver utveckling tillsammans med medarbetare och fackliga representanter och är tydlig och inkluderande.  I rollen ingår mer specifikt att... • Leda och motivera dina medarbetare • Ansvara för budget, mål- och resultatstyrning och verksamhetens ekonomiska uppföljning • Tillämpa lagar och riktlinjer • Driva förändringsarbete och omställning  • Skapa förutsättningar för medarbetarna att bedriva och utveckla en välfärd med hög kvalitet för dem vi finns till för • Rapportera till avdelnings chef och arbeta nära övriga medlemmar i ledningsgruppen för att driva sektorsgemensamma frågor och bidra till en effektiv samverkan Din profil • Du är utbildad socionom eller har annan utbildnings om arbetsgivare bedömer likvärdig. • Du har intresse för och har kunskaper om offentlig förvaltning och socialtjänstens lagstiftning. • Du har erfarenhet av ledarskap inom socialtjänsten samt har kunskaper inom områden som ekonomiskt bistånd, skadligt bruk och beroende, våld i nära relationer. • Du har erfarenhet av att arbeta med mål-, budget och uppföljningsarbete.  Som enhetschef behöver du ha helhetssyn och kunna väga in både individens behov och verksamhetens långsiktiga mål i dina beslut, det är särskilt viktigt i den pågående omställningen mot en ny socialtjänst. Du är en tydlig och engagerande ledare som skapar delaktighet och ger dina medarbetare rätt förutsättningar att lyckas. Med ett strategiskt förhållningssätt kan du navigera i förändring och fatta kloka beslut även i komplexa situationer. Du är lyhörd, relationsskapande och har en stark samarbetsförmåga, vilket gör att du skapar tillit och driver utveckling tillsammans med andra. Om arbetsplatsen Individ- och familjeomsorgens vuxengrupp arbetar med insatser som gäller vuxna så som ekonomiskt bistånd, skadligt bruk och breoende och våld i nära relationer. Arbetsgruppen är samlokaliserad med biståndshandläggare och barn och unga för att förenkla samverkan. Under hösten planeras för att även LSS och socialpsykiatri ska ingå i arbetsgruppen.  Här kan du läsa mer om vår verksamhet inom omsorg & stöd. Vi erbjuder dig För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det finns det goda förutsättningar att också lyckas med vår gemensamma uppgift, som är: Vi gör det vi ska genom att ta gemensamt ansvar för vårt demokratiska uppdrag, använda våra resurser klokt och alltid hålla fokus på dem vi är till för. Vi gör det bra och är stolta över vårt arbete och de resultat vi når, och vi välkomnar engagerade och modiga medarbetare som vill utveckla och förbättra tillsammans med oss. Vi gör det tillsammans genom att samarbeta och lära av varandra. Dialogen är viktig för oss, och vi hittar nya lösningar tillsammans med dem vi är till för, med tillit, omtanke och respekt. Vi strävar efter ett hälsofrämjande arbetsklimat, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling. Kompetensutveckling är en självklarhet, och vi uppmuntrar våra medarbetare att vidareutvecklas genom kurser, utbildningar och nätverkande. På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss. För mer information vänligen se www.leksand.se/jobbahososs  För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se Din ansökan För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev. Legitimation för att verifiera din identitet behöver uppvisas vid en eventuell intervju. Det är standard i alla våra rekryteringsprocesser. Sista ansökningsdatum : 2025-08-03 Tillsättning sker efter överenskommelse. Vi granskar CV:n löpande så det är bra om du skickar in din ansökan så fort som möjligt.  Följ oss också på sociala medier. Välkommen med din ansökan!   Kontaktperson facklig företrädare:    Henrik Övervall Facklig företrädare för SSR 0247-80318 [email protected]

19 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Enhetschef Försörjningsstöd till socialförvaltningen Nordost
GÖTEBORGS KOMMUN
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Socialförvaltningen Nordost arbetar för att ge invånare i nordöstra Göteborg en likvärdig och effektiv välfärd med möjlighet att leva trygga och självständiga liv. Förvaltningen ger stöd till individer och familjer enligt Socialtjänstlagen. Vi erbjuder också aktiviteter och mötesplatser som kan ge barn och ungdomar en meningsfull fritid. Dessutom arbetar förvaltningen aktivt med krisstöd, trygghetsfrågor, föreningsliv, folkhälsa samt kontakter med invånare och civilsamhälle. Välkommen till en levande förvaltning i ett dynamiskt stadsområde - här jobbar vi för gemenskap och öppenhet med fokus på dem vi är till för! ARBETSUPPGIFTER Avdelning Försörjningsstöd i socialförvaltningen Nordost är i ständig förändring och vi söker dig som vill vara med och utveckla avdelningen tillsammans med oss. Ett viktigt mål för oss är att våra enhetschefer skall ha en god arbetsmiljö med ett rimligt antal medarbetare. Vi söker nu en engagerad enhetschef som vill vara en del i denna utveckling och vara med och göra skillnad för dem vi är till för. I förvaltningen arbetar vi med ett brett spektrum av sociala frågor. Avdelningen består av åtta enheter. Vi har ett aktivt samarbete mellan våra olika verksamheter med brukarens bästa i fokus. Omvärldsorientering och samverkan med såväl interna som externa aktörer och organisationer är viktiga framgångsfaktorer i verksamhetens utveckling. I rollen som enhetschef har du ett helhetsansvar för verksamhetsutveckling, ekonomi, personal och arbetsmiljö. Ditt uppdrag innebär att du leder, planerar, utvecklar och följer upp enhetens arbete och uppdrag utifrån gällande lagstiftning, uppställda mål, planer och en rättssäker handläggning. Du ansvarar för att effektivisera arbetsprocesser samt att utveckla samarbetet och samverkan såväl internt som externt. Som enhetschef ansvarar du självständigt för enheten med uppdrag från avdelningschef och sätter den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Som enhetschef hos oss ingår du i en ledningsgrupp där vi tillsammans arbetar för helheten och stöttar varandra i olika frågor. Du ingår även i nätverk över staden med andra chefer för att hålla samman frågorna för Göteborgs Stad. Inom förvaltningen finns en mångfald av kompetens och vilja till att utvecklas tillsammans. Du har självklart även tillgång till våra stödfunktioner såsom verksamhetsutvecklare, HR, ekonomi och administration. Socialförvaltningen Nordost är en förvaltning med ett spännande utvecklingsarbete där du kan få möjligheten att vara en del av detta. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Du som söker behöver också ha gedigen erfarenhet inom socialtjänstområdet som chef, arbetsledare eller förste socialsekreterare. Du behöver ha god kunskap om den lagstiftning inom området ekonomiskt bistånd men också inom områden som arbetsrätt, socialtjänstlagen och förvaltningslagen. För tjänsten krävs också att du har erfarenhet av arbete med myndighetsutövning inom socialtjänsten. Eftersom dokumentation är en central del av enhetschefens uppdrag krävs det att du har god vana att arbeta med dokumentation och uppföljning. Goda IT-kunskaper är ett krav och det är meriterande om du tidigare arbetat i stadens system som t.ex. treserva, personec m.m. Du behöver också ha god förståelse i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Vi ser det som meriterande om du talar fler språk utöver detta. Har du gått en chefsutbildning som t.ex. morgondagens chef eller annan likvärdig utbildning är det meriterande. Följande kompetenser ingår i Göteborgs stad ledarkriterier; analytisk, förändringsorienterad, helhetssyn, lyhörd, mål- och resultatorienterad och påverka andra. Dessa kriterier kommer därför att vara av särskild vikt i urvalsarbete och i intervjusituation. - Du kan på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information. - Du ser möjlighet till förändringar och skapar situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas. Du motiverar och beskriver pedagogiskt förändringar samt hanterar kritik mot förändring på ett konstruktivt sätt. - Du är uppmärksam och öppen för att förstå andra människors behov, känslor och åsikter. Du är mottaglig för vad andra säger eller uttrycker och visar respekt, hänsyn och omtanke i ditt bemötande. - Du motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov. Du följer upp och rapporterar resultat och måluppfyllelse. - Du är tydlig, får gehör för tankar och idéer och kan påverka beslut i en viss riktning. Du kan genom övertygande argument tillföra entusiasm och energi som uppmuntrar goda prestationer, teamkänsla och ökad motivation. - Du kan se ditt arbete som en del i ett större sammanhang och förstår hur det påverkar och påverkas av andra delar av organisationen. Du samverkar med andra i övergripande frågor för att skapa värde. Du tar hänsyn till olika perspektiv samt kan anpassa andras idéer till den egna verksamheten. Att arbeta hos oss förutsätter lyssnande och lärande, närvaro och lyhördhet. Det dagliga arbetet kan innehålla både oväntade och svårhanterade situationer och det är därför viktigt att du är trygg i din yrkesroll och kan ge råd och stöd till dina medarbetare. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT I denna rekrytering kan vi komma att genomföra bakgrundskontroller i samband med erbjudande om tjänst. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev. Har du skyddade personuppgifter skall du INTE ansöka via systemet utan kontakta rekryterande chef för hantering av din ansökan. Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

19 juni 2025
Sista ansökan:
19 augusti 2025
Enhetschef för Barn och ungdom 3
Västerås kommun
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Västerås stad har tagit bort personligt brev från ansökningsprocessen. Det gör vi för att få en bättre och mer rättvis rekryteringsprocess. När du skickar in din ansökan kommer du att få svara på ett antal frågor som blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Individ- och familjeförvaltningen söker nu en enhetschef till enheten Barn och ungdom 3, en av tre syskonenheter som arbetar med utredningar och uppföljning av insatser för barn och ungdomar. I den här ledarrollen har du möjlighet att tillsammans med kollegor och medarbetare göra en skillnad för dem som behöver socialtjänstens stöd. Vår stora organisation ger dig tillgång till bra stödprocesser, nätverk och expertkunskap. Dina arbetsuppgifter Enhetens uppdrag är att utreda, fatta beslut och följa upp insatser för barn och ungdomar. Som en av tre syskonenheter sker ständig dialog med dina närmaste chefskollegor. Enhetens arbete präglas av helhetssyn och goda relationer med målet att barn och ungdomar och deras familjer på sikt kan leva ett självständigt liv. I en omväxlande vardag är du en trygg ledare som tillsammans med medarbetare och kollegor driver verksamheten framåt och har fokus på ett gott bemötande och en rättssäker handläggning. Som enhetschef på Barn och ungdom ser vi gärna att du har erfarenhet av samverkan med myndigheter och andra huvudmän. Cheferna hos oss har riktade uppdrag och projekt mot olika målgrupper som till exempel barn med funktionsnedsättningar och barn och unga i riskzon för kriminalitet. I rollen har du ekonomi-, verksamhets- och medarbetaransvar där du har ett tjugotal socialsekreterare (inklusive seniorhandläggare och biträdande socialsekreterare) och fyra teamledare på din enhet. Du ingår också i barn och ungdoms ledningsgrupp med nio andra enhetschefer som har stor specialistkompetens inom socialt arbete. Vi arbetar tillsammans med utvecklingsfrågor och diskuterar hur vi ska möta olika utmaningar i verksamheten. Det kan handla om allt från att genomföra förändringar kopplat till lagändringar och hur vi på bästa sätt möter framtidens utmaningar i samhället. I det dagliga arbetet har du stor nytta av våra stödfunktioner inom HR, ekonomi- och kvalitet, utveckling och kommunikation. Din kompetens Vi arbetar för att göra skillnad för utsatta barn och ungdomar och självklart väcker uppdraget stark motivation hos dig. Din ledarstil präglas av stabilitet och trygghet men du har också en förmåga att skapa engagemang och handlingskraft hos andra. Din bakgrund är inom socialtjänsten och du är van att arbeta med myndighetsutövning. Du har en socionomexamen och kanske en ledarskapsutbildning. Du har arbetat i ledande funktion och det är en fördel om du har erfarenhet av fullt chefsansvar. Rollen ger dig stora möjligheter att driva utveckling och förbättring så det är passande om du har arbetat med utveckling- och kvalitetsprocesser innan. Hoppas vi har väckt ditt intresse för tjänsten. Varmt välkommen med din ansökan! Vi erbjuder Arbetet utgår från våra lokaler i Socialtjänstens hus som ligger precis vid centralstationsområdet. Vi arbetar aktivitetsbaserat för att kunna samverka och skapa förutsättningar för spännande och kreativa arbetssätt.Verksamhetsområde barn och ungdom består av 10 enheter som arbetar tillsammans. Inom hela Individ- och familjeförvaltningen arbetar cirka 750 personer inom tre verksamhetsområden: barn och ungdom, vuxen samt arbetsmarknad och ekonomiskt bistånd. Följ oss gärna på instagram: https://www.instagram.com/iffvasteras/ Här blir du en del av något större! Med värme och respekt visar vi handlingskraft i det stora och det lilla. Vi lever vår värdegrund i mötet med varandra och de vi är till för. Varje dag, året runt ser vi till att Västerås fungerar. Tillsammans med dina ca 11 500 kollegor runt om i staden får du Sveriges viktigaste jobb.  Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:https://www.vasteras.se/jobbochkarriär (https://www.vasteras.se/jobbochkarriär)    Ledarskap i Västerås stad  Ledarskap i Västerås stad genomsyras av vår värdegrund: Alltid bästa möjliga möte. För att du som ledare ska få verktyg, kunna utvecklas och rustas i att leda genom Alltid bästa möjliga möte finns flera stadsövergripande satsningar. Vi är stolta över att alla chefer genomför vårt eget ledarskapsprogram. Allt för att utveckla förmågor att leda och utveckla både verksamhet och medarbetare. Som chef har du ett starkt stöd i vardagen av olika spetskompetenser som backar upp dig när du behöver. Vi har stödfunktioner inom HR, ekonomi, utveckling, kommunikation och digitalisering. Läs gärna mer: http://www.vasteras.se/naringsliv-och-arbete/jobb-och-karriar/vara-yrken/jobba-i-en-ledande-roll Övrig information Innan du kan anställas behöver du visa upp ett godkänt utdrag från polisens belastningsregister. I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

18 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Områdeschef inom funktionsstöd med ansvar för service- och gruppbostäder
Grums kommun
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje. Nu söker vi dig som vill axla rollen som områdeschef för våra service- och gruppbostäder, då vår nuvarande chef går vidare till nya utmaningar som verksamhetschef i en större kommun.  Inom området finns tre gruppbostäder (Åshammar, Floravägen och Backvägen) samt två servicebostäder på Åsgatan 5 och 7. Boendestöd är en del av verksamheten. Hos oss gör du skillnad! ARBETSUPPGIFTER Som områdeschef ansvarar du för den dagliga driften, kvalitetsutveckling, personal, arbetsmiljö och ekonomi. På området finns arbetsledare. Just nu genomgår kommunens verksamheter inom funktionsstöd en översyn med syfte att skapa ett hållbart arbetsliv. Det innebär att du kommer in i ett spännande skede där vi fokuserar på hållbar arbetstidsförläggning, goda arbetsvillkor för våra medarbetare och en ekonomi i balans alltid med våra brukare i centrum. Du rapporterar till socialchefen och ingår i ledningsgruppen för individ- och familjeomsorg, LSS samt arbete och stöd. Här samverkar du med kollegor från hela socialtjänsten, exempelvis daglig verksamhet, personlig assistans, korttidsvistelse, kommunrehabiliteringen och kommunsjuksköterskor. Du får även stöd av funktionerna MAS, SAS, HR, ekonomi och systemförvaltning. Som ny chef får du tillgång till mentorskap vid introduktion. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har flerårig chefserfarenhet och som är tydlig och strukturerad i ditt ledarskap. Du har en god förmåga att skapa delaktighet och engagemang i organisationen, samtidigt som du har ett starkt fokus på kund och samverkan kring vår målgrupp. Du har erfarenhet av att leda verksamhet med schemalagd personal dygnet runt, och besitter en god ekonomisk förståelse samt vana vid att utveckla verksamheten. Du har en akademisk examen inom exempelvis social omsorg, socionomprogrammet eller sjuksköterskeutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. B-körkort är ett krav. Självklart delar du vår värdegrund om att vara professionell, välkomnande, engagerad och delaktig! ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl. I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet. Varmt välkommen med din ansökan! Genom att skicka in din ansökan godkänner du att dina personuppgifter används i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning för att Grums kommun ska kunna tillhandahålla det stöd och den service kommunen ansvarar för. Läs mer på grums.se/personuppgifter. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

17 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Enhetschef Öppenvården
ÖSTRA GÖINGE KOMMUN
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Östra Göinge kommun med drygt 14 000 invånare är centralt belägen i södra Sverige. Här möter det öppna jordbrukslandskapet den gröna skogsbygden. I Östra Göinge finns det goda livet med tryggt boende, bra skolor, storslagen natur, brett kulturutbud, livskraftigt föreningsliv och goda kommunikationer. Östra Göinge är en av landets modigaste och mest innovativa kommuner. Här tillämpar vi en tillitsbaserad styrningsfilosofi där vi både tar och ger ansvar och där tjänstemannasektorn har mandat att bestämma hur de politiska målen bäst uppnås. Dessutom har vi endast en förvaltning vilket innebär betydligt kortare beslutsvägar! Här går det undan för här vill vi framåt! Vi är inte rädda för att tänka och testa nytt och vår slogan är "Här gaur da". Vi satsar nu och söker en enhetschef till Öppenvården som kan fortsätta att utveckla verksamheten tillsammans med medarbetarna och andra aktörer och svarar upp mot kommunens innevånares behov i syfte att öka livskvalitén. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en modig och kundfokuserad enhetschef som ska ansvara för Öppenvården. Vårt huvuduppdrag är att stödja och behandla barn och vuxna för att öka livskvalitén för våra invånare. För att lyckas med detta tror vi på lättillgänglighet, tidiga insatser och kunskapsbaserat arbete, där vi möter människors behov tillsammans med andra instanser, både i kommunen och utanför. På Öppenvården utför vi BRÅ- och fältarbete, familjebehandling, stödsamtal, föräldrakurser, gruppverksamhet, behandling enskilt och i grupp. Familjens hus är en del av verksamheten och nära samarbeten sker med båda vårdcentralerna i kommunen och med VO Utbildning. Som utförare av beviljade insatser är samarbetet med barn- och vuxenutredarna på individ- och familjeomsorgen avgörande för att lyckas med uppdraget. I rollen som enhetschef har du det övergripande ansvaret för verksamheten såsom personal, budget, arbetsmiljö, planering, utveckling, måluppfyllelse, uppföljning och kvalitetssäkring. Du ingår i Arbetsliv och Stöds ledningsgrupp tillsammans med verksamhetsutvecklare, socialt ansvarig samordnare, controller och enhetschefskollegor från Individ och familjeomsorg, socialpsykiatri och arbetsmarknadsenheten. Som enhetschef tror du på dina medarbetares kompetens, du stöttar vid behov men motiverar till eget ansvar och yrkesutveckling. I din yrkesutövning förhåller du dig alltid till omgivande lagar och ramar men vågar använda ditt handlingsutrymme och tänka nytt - med kundens behov och utveckling i fokus. Vi erbjuder dig en nytänkande och spännande kommun där det händer mycket och där vi organiserar oss lite annorlunda, en kommun där du aldrig är ensam utan en del av ett team. Här gör vi saker tillsammans. Vi erbjuder dig en arbetsplats där du förväntas bidra med din kompetens, där dina idéer ges utrymme och där du verkligen har möjlighet att påverka, utveckla och utvecklas! Om du attraheras av ovanstående arbetssätt och kan tillämpa dess principer både som medarbetare och chef så tror vi att du ska trivas hos oss! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har erfarenhet av att ha arbetet med myndighetsutövning och med öppenvårdsinsatser. Du ska ha ledaregenskaper eller arbetsledarerfarenheter dvs ha haft personal, ekonomi, verksamhet och utvecklingsansvar. Du har förmåga att bryta ned övergripande mål och visioner för att skapa tydliga mål för verksamheten. För att lyckas i rollen krävs det att du är en trygg och tydlig person och tycker om att arbeta i en organisation som styrs av kvalitet, strategisk planering och har tydliga mål. För det komplexa arbetsområdet har du en socionomexamen. Det krävs att du är en person som självständigt kan utveckla, organisera och strukturera din roll och dina arbetsuppgifter. Enhetschefen har ansvaret för att driva och utveckla verksamheten, naturligtvis i samarbete med chef, medarbetare och chefskollegor. Vi ser att du måste vara en strategiskt skicklig person med stor initiativförmåga och som därtill är uthållig för att utveckla enheten och förverkligar vår politiska vilja. Det krävs även en god förmåga att se enheten och förvaltningen i ett helhetsperspektiv, där samverkan blir en naturlig del för att lyckas med uppdraget. Som person har du god förmåga att engagera, entusiasmera, stimulera och stärka andra samt ge utvecklande feedback. Du ser relationer i sitt rätta perspektiv, är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i bemötandet. Du skapar relationer, såväl internt som externt, som karakteriseras av professionalitet, respekt och förtroende. Intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och leverera lösningar krävs för rollen som enhetschef. Vi söker dig som har god kännedom om den lagstiftningen som styr verksamheten. Det är ett krav att du har god datorvana och är väl orienterad i Office-paketet. Det är ett krav att du goda kunskaper i det svenska och engelska språket i både tal och skrift. Körkort klass B erfordras. Innan tjänsten kan erbjudas ska utdrag ur belastnings- och misstankeregister uppvisas. ÖVRIGT Rekryteringen sker löpande. Varmt välkommen till Östra Göinge kommun- Skånes gröna hjärta! Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter här: https://www.ostragoinge.se/behandling-av-personuppgifter/ I Östra Göinge kommun strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Östra Göinge kommun tillämpar rökfri arbetstid. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

16 juni 2025
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Enhetschef Arbetsmarknad
Lerums kommun
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Lerums kommun är känd för sina natursköna platser med sjöar och skog. Kommunen har 3200 medarbetare och 43 000 invånare men räknar med att växa rejält inom de närmsta åren. Lerum ligger endast 20 minuters resväg från Göteborg och står idag inför en utvecklingsintensiv period med många spännande projekt på gång, allt ifrån skola till bostäder. Kommunen arbetar för att säkra både god service, hög välfärd och ett blomstrande företagsklimat. Är du intresserad av ett utvecklande arbete som enhetschef på Sektor Stöd och Omsorg i Lerums kommun. Då skall du du söka denna tjänsten.  Tjänsten tillhör Arbetsmarknadsenheten (AME) och ligger under verksamhetsområde Arbetsliv och Stöd där även Försörjningsstöd, Enheten för mottagande och integration (EMI) samt Boendestöd ligger. Vi är idag en verksamhetschef, fyra enhetschefer och en verksamhetsutvecklare i ledningsgruppen.  Du kommer att ansvara för arbetet på Arbetsmarknadsavdelningen som arbetar på uppdrag från Socialtjänsten, Arbetsförmedlingen, KAA och EMI där insatserna främst syftar till att se och stärka individens förutsättningar till egenförsörjning. Arbetsmarknadsenheten strävar efter att erbjuda deltagarna en variation av insatser och olika arbetsuppgifter. Insatserna utgår ifrån individens behov och vad hen klarar av, ibland kombinerar man flera insatser. Samtliga insatser sker i en alkohol- och drogfri miljö. ARBETSUPPGIFTER Som chef har du personal-, budget- och arbetsmiljöansvar för din verksamhet. Du värnar god arbetsmiljö och ser dina medarbetare som din främsta resurs. Du har förmåga att hantera utmaningar och svårigheter på ett tryggt och eftertänksamt sätt. Du vågar ta obekväma beslut samt agerar med tydlighet där oklarheter råder.  Enheten har två enhetschefer i ett delat ledarskap. Verksamheten vill fortsatt vara samma enhetsområde då man ser en vinst att fortsätta med påbörjat samarbete mellan de olika områdena EMI och AME. Enhetscheferna kommer att arbeta tillsammans med frågor kring strategi för enhetsområdet men ha uppdelat personalansvar. Utlyst tjänst kommer att ha personalansvaret för Arbetsprövningsenhet, arbetet med ACTivera och Naturarbetsgrupp. KVALIFIKATIONER Du har slutförd högskoleutbildning inom beteendevetenskap, socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.  Du har goda kunskaper om arbetsmarknadsrealretande insatser samt relevant regelverk. Du har god kännedom om rehabiliteringsprocesser samt arbetsförmågeutredningar. Du har kunskap och erfarenhet av samverkan med Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan. Vi ser gärna att du har god erfarenhet av arbetsmarknadsfrågor och är väl insatt i gällande lagstiftning samt mångårig erfarenhet av att metodhandleda ärenden kring arbetsmarknad.  Det är meriterande med tidigare ledarskap från offentlig verksamhet, helst inom område Arbetsmarknad samt meriterande med kunskaper inom välfärdsteknik. Det är viktigt att du är kommunikativ och tydlig och behärskar svenska i tal och skrift. Du har en god datorvana. B-körkort är ett krav.  Du arbetar utvecklingsorienterat och strukturerat samt har förmåga att kunna skapa största möjliga nytta med tillgängliga resurser. Du har ett helhetstänk i att utveckla verksamheter i samverkan med andra. Du har även god samarbetsförmåga och kan engagera andra.  Du har ett professionellt förhållningssätt och bidrar till ett fungerande arbetsklimat inom organisationen och i samverkan med andra aktörer så som fackliga organisationer, externa och interna samarbetspartners.  Vi vill stödja dig i ditt ledarskap! Vi förväntar oss att våra chefer som ledare agerar autentiskt, föredömligt med personlig omtanke och har förmågan att inspirera och motivera dem vi leder. I Lerums kommun arbetar vi med utvecklande ledarskap och därför får du som chef hos oss en grundutbildning samt vidareutveckling inom ramen för kommunens Ledarskapsplattform. Se våra ledare berätta mer om ledarskapsutvecklingen: https://lerum.se/ledarskapsutveckling Ledarskapsplattformen ska ge dig som chef och ledare rätt förutsättningar för ditt uppdrag. Du som tillsvidareanställd chef i Lerums kommun ges en unik möjlighet att utveckla dig med hjälp av modeller samt arbeta med hur du kan förbättra hela ditt ledarskap och dina ledarskapsbeteenden, oavsett din erfarenhetsnivå. Chefer i Lerums kommun förväntas formulera en egen personlig utvecklingsplan som bygger på det utvecklande ledarskapet. ÖVRIGT Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling. Vi värnar om en god arbetsmiljö där du kan kombinera arbete och fritid. Som anställd hos oss får du tillgång till en rad förmåner, som friskvårdsbidrag och personalvårdsprogram. Läs mer om våra personalförmåner här: https://lerum.se/dina-formaner Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i till exempel systeminloggning eller annan verifiering. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

11 juni 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025