Nu söker vi en interimschef till miljö- och bygglovsenheten till Upplands-Bro kommun. Om uppdraget Uppdraget är på heltid och beräknad start är 1 september. Uppdraget beräknas pågå i 6 månader. Det finns viss möjlighet till distansarbete, men merparten av arbetet utförs på plats. Dina arbetsuppgifter Som interimchef för miljö- och bygglovsenheten i Upplands-Bro kommun har du ett helhetsansvar för två viktiga verksamhetsområden: miljöbalksbaserad tillsyn samt bygglovs- och anmälansärenden enligt plan- och bygglagen. Du leder och fördelar arbetet inom båda enheterna och ansvarar för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö för totalt cirka 20 medarbetare. Du arbetar både strategiskt och operativt och ingår i ledningsgruppen för miljö- och stadsbyggnadsavdelningen, med rapportering till avdelningschef. I rollen ingår också politisk beredning, föredragning i nämnd, samverkan internt och externt samt att representera kommunen i externa nätverk. Du stöttar handläggarna i båda teamen i prioritering, rättstillämpning och kvalitetssäkring. På miljösidan ingår ansvar för tillsynsplanering och kontrollprogram enligt gällande miljö-, livsmedels- och tobakslagstiftning. På bygglovssidan ansvarar du för effektiv handläggning enligt PBL, god service gentemot medborgare och tydlig rättstillämpning. Du förväntas bidra till verksamhetsutveckling, förbättrade arbetssätt och stärkt samarbete mellan enheterna. Du har ett kommunikativt, tydligt och engagerande ledarskap, och driver förändringsarbete med delaktighet och struktur. Dina kvalifikationer Högskoleutbildning med inriktning mot miljö- och hälsoskydd, samhällsbyggnad, planering, juridik eller annan för tjänsten relevant utbildning Dokumenterad erfarenhet av att leda personal inom offentlig sektor Goda kunskaper i relevanta lagstiftningar: miljöbalken, livsmedelslagen, alkohollagen, tobakslagen och plan- och bygglagen (PBL) Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation samt vana vid myndighetsutövning Erfarenhet av förändrings- och utvecklingsarbete, gärna enhetsövergripande B-körkort Meriterande Erfarenhet inom teknisk förvaltning eller miljö- och bygglovsområdet Du leder med helhetsperspektiv och förmåga att balansera operativa och strategiska frågor Du har ett relationsskapande och kommunikativt ledarskap Du är trygg, strukturerad och resultatinriktad Du har förmåga att fatta kloka och välgrundade beslut även under tidspress Du är van att skapa engagemang, samsyn och utvecklingsfokus i dina team Du står upp för god rättssäkerhet och tydlig service gentemot kommunens invånare Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 250620. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-194 5000 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Vi är stolta över Trollhättans Stads över 5 000 medarbetare, som varje dag gör en positiv skillnad i våra invånares liv och är med och utvecklar stadens hållbarhet och livskraft. Vi drivs och motiveras av ledorden Mod, Delaktighet, Nytänkande och Handlingskraft. Här finns en spännande utveckling där du kan vara med och göra vår stad ännu bättre. Beskrivning Vill du ta en viktig roll i en kreativ och betydelsefull verksamhet? Område bibliotek söker en erfaren och engagerad ledare som vill vara med och göra skillnad genom att leda och utveckla verksamheten för att möta framtidens behov. Barn- och bokbussenheten fokuserar särskilt på målgruppen barn och unga genom olika aktiviteter. Bokbussen besöker förskolor och har kvällsturer för allmänheten. Våra medarbetare samarbetar nära med andra enheter och verksamheter för att utveckla verksamheten. Område Bibliotek består av Stadsbiblioteket, Bokbussen, Sylte bibliotek och Kronan bibliotek. Biblioteken är en mötesplats för kunskap, inspiration och gemenskap för alla åldrar. Vi erbjuder ett brett och varierat utbud, föreläsningar och andra aktiviteter. Vi vill ge bästa möjliga service präglad av lyhördhet för våra besökares önskemål. Biblioteken ingår i Biblioteken i Fyrstad med ett gemensamt bibliotekssystem och webb. Arbetsuppgifter Vi söker dig som vill leda, samordna och utveckla barn- och bokbussenheten. Du leder en arbetsgrupp om 9 medarbetare och ansvarar för: - Budget, personal, inköp och arbetsmiljö. - Barnteamet som arbetar övergripande med verksamhetsutveckling och aktiviteter för barn och unga på alla biblioteken. - Att utveckla kontakt och dialog med andra aktörer för att utveckla verksamheten och skapa ökad delaktighet och inflytande. - Arbeta med ansökningar av exempelvis statliga stöd och medel. Som enhetschef är du direkt underställd Områdeschefen för bibliotek och ingår i bibliotekets ledningsgrupp som består av ytterligare två enhetschefer. I tjänsten ingår till viss del biblioteksarbete. Kvalifikationer - Akademisk examen inom Biblioteks- och informationsvetenskap eller liknande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. - Erfarenhet av ledarskap, samt budget- och personalarbete. - Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Personliga egenskaper För att trivas hos oss behöver du vara: - Nyfiken, flexibel och empatisk. - Strukturerad och kommunikativ. - Beslutsam och trygg i dig själv. Du har förmåga att entusiasmera arbetsgruppen och driva utvecklingen. Meriterande - Erfarenhet av liknande uppdrag. - Erfarenhet av arbete inom en politiskt styrd organisation. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Villkor Tillsvidareanställning, 100 %. Tillträde enligt överenskommelse. För frågor om tjänsten finns områdeschef Annelie Johannisson tillgänglig fram till v 25 och även under v 30. Anställningsintervjuer kommer ske på plats i Trollhättan den 26 augusti och den 28 augusti. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons! Trollhättan är en stark och attraktiv kommun som ska bli större. I dag har vi passerat 59 000 invånare och vi har siktet inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans Stad arbetar vi med att skapa förutsättningar för detta. Vi är över 5 000 medarbetare och våra 350 olika yrken bidrar på olika sätt med att ge service och underlätta en bra vardag för våra invånare - nu och i framtiden. Vi ser mångfald som en styrka som berikar vår verksamhet och välkomnar sökande med olika bakgrund. Trollhättans Stad tillämpar rökfri arbetstid.
MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld med fokus på utveckling av det civila försvaret. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till beredskap och motståndskraft. Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Den 1 januari byter vi namn till Myndigheten för civilt försvar. Har du förmågan att agera när det händer? Då kanske du är vår nästa kollega! Ledarskapet hos oss utgår från tillit, medmänsklighet och viljan att arbeta tillsammans. Vi utgår från att vi gör vårt bästa och vill varandra väl. Att agera i linje med det innebär att medverka till ökad trygghet och ett hållbart arbetsliv. Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Som chef för enheten ansvarar du för enhetens verksamhet, personal och ekonomi. Du har ansvar för att driva enhetens frågor på en strategisk nivå och att arbeta med kontinuerlig utveckling av verksamheten. Enheten kommer under ett antal år att lägga stor vikt vid att stödja kommunal räddningstjänst i att bygga upp förmåga inom räddningstjänst under höjd beredskap (RUHB). Området håller på att växa och enheten kommer bygga upp nya funktioner och rekrytera nya medarbetare. Enheten driver också fortsatt utveckling av ledning och ledningssystem för kommunal räddningstjänst samt samordningen av de statliga räddningstjänstgrenarna. Även i det arbetet ligger framöver ett stort fokus på höjd beredskap. Enhetens verksamhet förutsätter samverkan inom MSB samt att du företräder MSB i kontakter med andra organisationer såväl nationellt som internationellt. Du förväntas tillsammans med övriga chefer inom verksamhetsområdet vara med och utveckla skyddet av befolkningen. Det innebär att du aktivt bidrar i strategiska diskussioner om befolkningsskyddets uppbyggnad och säkerställer ett samordnat och effektivt stöd till våra målgrupper. Arbetet innebär en hel del mediakontakter. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som: - Har en relevant akademisk examen eller motsvarande utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig. - Har flerårig chefserfarenhet med personal- och budgetansvar. - Har erfarenhet av verksamhetsutveckling och förändringsledning. - Har erfarenhet från arbete inom statlig myndighet. - Uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Det är meriterande om du har: - Erfarenhet från arbete inom kommunal räddningstjänst. - Erfarenhet av arbete med civilt försvar. - Erfarenhet från offentlig sektor, totalförsvaret eller annan säkerhetskänslig verksamhet. - Genomgått ledningsutbildning inom räddningstjänstområdet (kommunal och eller statlig räddningstjänst). - Genomgått högre kurs i samhällets krisberedskap och totalförsvar eller liknande kurser eller utbildningar. Som chef och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, coachande och dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ Om anställningen Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning med ett tidsbegränsat chefsförordnande på fyra år. Din placeringsort kommer att vara Karlstad eller Stockholm och resor i anställningen förekommer. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. De flesta medarbetare på MSB är krigsplacerade. Om oss Anställningen är placerad på enheten för ledning och räddningstjänst under höjd beredskap som tillhör avdelningen för räddningstjänst och skydd av befolkningen. Enhetens uppgift är att samordna utvecklingen av statlig räddningstjänst samt att tillsammans med aktörer utveckla och driva systemledningsfrågor och arbete med ledningsfrågor för kommunal räddningstjänst. En stor del av enhetens fokus är också att stödja kommunerna i arbetet med räddningstjänst under höjd beredskap (RUHB). Övriga ansvarsområden på enheten är tillsyn över länsstyrelsernas planering för övertagande av ansvaret för kommunal räddningstjänst, tillsyn över samordningen mellan den statliga räddningstjänstens grenar samt tillsyn och kontroll av SOS Alarms AB:s åtaganden enligt alarmeringsavtalet med staten. I enhetens uppdrag ingår att administrera centralt räddningstjänstforum (CRF), samt att vara nationell kontaktpunkt för och leda det nationella rådet för det internationella satellitsystemet COSPAS-SARSAT. Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta verksamhetschef Henrik Larsson. Fackliga företrädare är Lena Bergman Bokvist (Saco-S), Lena Bäcklund Gillstedt (ST) Josefin Berglund (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240. Välkommen med din ansökan senast den 10 augusti 20025.
ARBETSUPPGIFTER Omsorgsförvaltningen, äldreomsorgen söker en engagerad och erfaren enhetschef för uppdrag inom särskilt boende. Arbetet innefattar ansvaret för att leda, organisera och utveckla verksamheten utifrån gällande lagstiftning och uppsatta mål. Enhetschefsyrket är komplext och sätter förmågan av uthållighet och mod på prov. I denna roll kommer du att ingå i de förändringsarbete som pågår inom förvaltningen med projektering av nytt särskilt boende och evakuering av boendeenhet till andra lokaler. Du förväntas att arbeta för den aktuella målgruppen och säkerställa innehåll och kvalitet i verksamheten med gällande ekonomiska förutsättningar. Som enhetschef har du budget-, personal-, kvalitets- samt arbetsmiljöansvar för verksamheten. Du deltar aktivt i utvecklingsfrågor och involverar medarbetarna i det gemensamma utvecklingsarbetet för att implementera förbättringsåtgärder. Du kommer att ha ett nära samarbete med kollegor inom avdelningens ledningsgrupp, så kollegialt stöd finns alltid nära. Du arbetar direkt under avdelningschef. Inom verksamhetsgrenen Särskilt boende för äldre arbetar sex enhetschefer, fyra administratörer, undersköterskor, vårdbiträden och omfattar fyra särskilda boenden. Under verksamhetsgrenen finns också kommunens hälso- och sjukvård samt kvalitetsgrupp organiserade. Vi arbetar tillsammans med omsorgsfrågorna och hittar lösningar för att hantera utmaningarna som bland annat är demografi och kompetensförsörjning. Du arbetar nära verksamhetens administratör och har stöd av en controller som är kopplad till förvaltningen. En viktig del i arbetet är samarbete och samverkan med andra verksamheter internt och externt. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och hos oss får du: https://hedemora.se/kommun-och-demokrati/sa-fungerar-kommunen/arbeta-hos-oss/personalformaner/ KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har genomförd högskoleutbildning, exempelvis sjuksköterska, socionom, fysioterapeut, arbetsterapeut eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig och relevant för tjänsten. Erfarenhet av arbete som chef är ett krav. Du är en ledare med personlig mognad, en förmåga att agera självständigt, har ett eget driv och tycker det är viktigt att kunna sätta mål och uppvisa resultat. Du är en lugn och trygg person med goda kunskaper inom gällande lagstiftning och regelverk. Du har mod och styrka att stå kvar även när förutsättningarna förändras. Du har en god kommunikations- och samarbetsförmåga. Ditt ledarskap präglas av tillitsbaserat förhållningssätt och du har förmåga att motivera, skapa engagemang och få medarbetarna att växa. Du lyssnar in men står också stadigt när det krävs. Det finns en god uppbackning av kollegor, men i det dagliga arbetet behöver du trivas med eget ansvar och självständigt arbete. Dina IT-kunskaper är goda. B-körkort för manuell växellåda är ett krav. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personliga kompetenser. Digitala lösningar är både nu och framtiden en förutsättning för att lösa vårdutmaningarna. Du ser det som naturligt att hantera system och nya digitala lösningar. Ditt intresse för digital utveckling kommer vara värdefullt för att lyckas i rollen. ÖVRIGT Som medarbetare inom Hedemora kommun är det viktigt att du delar vår gemensamma värdegrunden KRAM som står för Kundfokus, Respekt, Ansvar och Mod. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vi har gjort vårt medieval och undanber oss all kontakt från annonsförsäljare samt rekryteringsbolag. Välkommen med din ansökan! Om du behöver hjälp med hur du ansöker - kontakta supporten på 0771-10 10 29.
Vi är stolta över Trollhättans Stads över 5 000 medarbetare, som varje dag gör en positiv skillnad i våra invånares liv och är med och utvecklar stadens hållbarhet och livskraft. Vi drivs och motiveras av ledorden Mod, Delaktighet, Nytänkande och Handlingskraft. Här finns en spännande utveckling där du kan vara med och göra vår stad ännu bättre. Beskrivning Vill du ta en nyckelroll i ett område där kreativitet, delaktighet och kultur skapar verklig förändring? Område Kultur söker en handlingskraftig och lyhörd ledare som vill utveckla Mötesplats Kronan till en ännu starkare samhällsresurs och hub - för människor i alla åldrar och med rötter i hela världen. Om verksamheten Kronan Kulturhus är den samlande platsen i Kronogården och närliggande områden med ett brett utbud av verksamheter såsom Mötesplatsen, biblioteket, fritidsgård och skola. Här arrangeras bland annat musikföreställningar, föredrag, barnteater, författarbesök, utställningar och mycket annat. Mötesplatsen ansvarar även för fest- och aktivitetslokaler som är tillgängliga för invånare att hyra. Varför arbeta hos oss? Hos oss får du möjlighet att: - Vara del av en engagerande och inkluderande arbetsplats. - Påverka och utveckla en verksamhet med fokus på kulturell mångfald och samhällsengagemang. - Samverka med olika aktörer och bidra till ett aktivt civilsamhälle. Arbetsuppgifter Din roll Vi erbjuder en utvecklande roll som enhetschef för Mötesplats Kronan som är en del av Område Kultur. Rollen kombinerar ett strategiskt ledarskap med operativ projektledning. Ett uppdrag med både hjärta och hjärna. Du har möjlighet att genom behovsdriven verksamhet skapa inkludering, mångfald och engagemang utifrån ett invånarperspektiv. Du leder en arbetsgrupp om tre medarbetare och ansvarar för: - Budget, personal, inköp och arbetsmiljö. - Samordning och utveckling av aktiviteter såsom kulturprogram, aktiviteter i området (spontanidrott, odling, med mera). - Verksamhetsutveckling tillsammans med invånare, för att skapa attraktiva och engagerande mötesplatser. - Ansvar för lokal- och fastighetsfrågor. - Samarbete med andra kommunala förvaltningar som, kommunala bostads- och fastighetsbolag, näringsliv, civilsamhälle och andra relevanta aktörer. Verksamheten förutsätter ett nära ledarskap med placering på Kronan där samverkan med övriga verksamheter på Kronan är en del av uppdraget. Som enhetschef är du direkt underställd områdeschefen inom Område Kultur och ingår i ledningsgruppen som består av ytterligare tre enhetschefer och en kulturentreprenör. Område Kultur ansvarar förutom Mötesplatsen Kronan bland annat för N3 – mötesplats Barn och Unga, Konsthallen, Folkets Park, Offentlig Konst och Evenemang. Kvalifikationer Vi söker dig som har: - Akademisk examen inom beteendevetenskap, kulturstudier eller liknande eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivare bedömer likvärdigt. - Minst två års erfarenhet av arbetsledande ställning med ansvar för ekonomi och personal. - Stark kommunikationsförmåga i tal och skrift. - Erfarenhet av barn- och ungdomskultur samt mångspråksarbete är meriterande. Personliga egenskaper För att lyckas och trivas hos oss behöver du vara: - Driven och aktiv med god samarbetsförmåga. - Strukturerad och kommunikativ med hög arbetskapacitet. - Orädd, beslutsam och trygg i dig själv. Du har en naturlig förmåga att stå upp för dina idéer, hantera utmaningar och ta initiativ i situationer som kräver handlingskraft och uthållighet. Ditt självförtroende och din integritet gör att du klarar att ta beslut även under pressade förhållanden. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Villkor Tillsvidareanställning, 100 %. Tillträde enligt överenskommelse. Kvälls- och helgarbete ingår i tjänsten. Körkort krävs. För frågor om tjänsten finns områdeschef Karin Stammarnäs tillgänglig fram till v 25 och även under v 29. Anställningsintervjuer kommer ske på plats i Trollhättan den 25 augusti och den 4 sept. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons! Trollhättan är en stark och attraktiv kommun som ska bli större. I dag har vi passerat 59 000 invånare och vi har siktet inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans Stad arbetar vi med att skapa förutsättningar för detta. Vi är över 5 000 medarbetare och våra 350 olika yrken bidrar på olika sätt med att ge service och underlätta en bra vardag för våra invånare - nu och i framtiden. Vi ser mångfald som en styrka som berikar vår verksamhet och välkomnar sökande med olika bakgrund. Trollhättans Stad tillämpar rökfri arbetstid.
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 10+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Preliminärt startdatum: 2025-08-11 Slutdatum: 2026-08-17 Option: 1 +1 år, dvs. längst t.o.m. 2028-08-14. Roll och ansvar Som enhetschef ansvarar du för personal, budget, resultat och utveckling inom enhetens ansvarsområden, samt avrapporterar till sektionschefen. Du ingår i sektionens ledningsgrupp och är en aktiv deltagare i vårt gemensamma strategiska arbete. Du leder och fördelar arbetet inom enheten och håller regelbundna uppföljningar och återkopplingar med dina medarbetare. Du är resursägare och hanterar äskningar för dina resurser och upphandlar konsulter vid behov. Verksamhetsuppdrag. Ansvar för att leda och driva initiativ, hålla möten och planera dessa, följa upp progress i initiativ och samordna initiativens arbete, ta fram avrapporteringar mot beställare och hantera medlemmarna i initiativet för att säkra en god arbetsmiljö. I uppdraget ingår följande arbetsuppgifter Stötta/avlasta sektionschef i introduktion av ny enhetschef Personal, budget, resultat och utveckling inom enhetens ansvarsområden, samt avrapporterar till sektionschefen. Leda och driva verksamhetsuppdrag som tilldelas konsulten inom division näts ansvarsområden Skallkrav: Minst 8 års arbetslivserfarenhet som chef med personal och budgetansvar under de senaste 10 åren. Minst 2 års erfarenhet som chef över teknisk dokumentation, förvaltning av anläggningsinformation och teknisk anläggningsdokumentation inom större myndighet senaste 5 åren. Minst 2 års erfarenhet inom projektledning inom infrastrukturprojekt med projekthantering, riskhantering och teknisk dokumentation senaste 5 åren. Minst 10 års erfarenhet inom ledande position. Minst 1 år erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem Service Now Mervärde: Minst 1 års erfarenhet av att vara chefsstöd 3 års erfarenhet av att arbeta med strategiarbete på större myndighet 2 års erfarenhet av att driva och leda processarbete inom teknisk anläggningsdokumentation och information Minst 1 års erfarenhet av att leda implementationsarbete i ärendehanteringssystem senaste två åren Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!
Vill du göra verklig skillnad i en kommun som växer och satsar framåt? Nu har du chansen att ta ett spännande ledaruppdrag där du är med och formar framtidens ekonomienhet i Lerums kommun! Om arbetsplatsen Välkommen till Lerums kommun – en plats där livskvalitet möter utvecklingsmöjligheter. Med sina vackra sjöar, gröna skogar och bara 20 minuter från Göteborg kombinerar Lerum det bästa av två världar – naturens lugn och storstadens puls. Vi är över 43 000 invånare och omkring 3 200 engagerade medarbetare som tillsammans bygger en hållbar, attraktiv och växande kommun. Nu söker vi en drivande och strategisk enhetschef till vår Ekonomienhet – en central funktion i kommunens utvecklingsarbete. I denna roll får du möjlighet att leda ett kompetent team på cirka 20 personer med ekonomer, systemförvaltare och reskontramedarbetare, samtidigt som du bidrar till att forma enhetens framtid. Arbetsuppgifter Du blir en viktig del av ledningsgruppen inom verksamhetsområde ekonomi, och arbetar nära ekonomichefen med att: • leda och utveckla ekonomienhetens processer, rutiner och arbetssätt • driva förbättrings- och digitaliseringsprojekt • säkerställa kontinuitet och kvalitet i ekonomiarbetet • coacha och inspirera medarbetare till gemensam framgång • utifrån en sammanhållen ekonomienhet ge kommunens chefer ett professionellt, anpassat och relevant stöd • förvalta och vidareutveckla kommunens ekonomisystem (Agresso) och verksamhetssystem för styrning och uppföljning (Hypergene) Du har fullt budget-, personal- och arbetsmiljöansvar, och får stora möjligheter att påverka både riktning och resultat. Här kombinerar du det strategiska ledarskapet med operativt arbete när det behövs – allt med ett helhetsperspektiv för kommunen. DETTA SÖKER VI Vi söker dig som är en trygg, inspirerande och kommunikativ ledare med ett stort intresse för utveckling. Du har god erfarenhet av offentlig förvaltning och kommunal ekonomi, och känner dig bekväm i att arbeta nära en politiskt styrd organisation. Vi ser att du har: • Flerårig erfarenhet inom offentlig sektor, med god förståelse för och samband mellan kommunal verksamhet och ekonomi • Relevant högskoleutbildning inom ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • Intresse för ledarskap och vana att coacha och utveckla medarbetare • Intresse och engagemang för att vidareutveckla och pröva befintliga och nya arbetssätt • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska Det är meriterande om du även har: • Tidigare chefs- eller ledarerfarenhet i offentlig sektor • Erfarenhet av förvaltning och utveckling ekonomi (Agresso) och/eller system för styrning och uppföljning (Hypergene) • Erfarenhet av att driva verksamhetsutveckling genom digitalisering Du är lösningsfokuserad, ser möjligheter och har lätt för att bygga förtroendefulla relationer. Du inspirerar ditt team att ta ansvar, utvecklas och nå gemensamma mål. Vad erbjuder vi? Hos oss får du ett utvecklande chefsuppdrag där du är med och påverkar hur samhället fungerar – varje dag. Du blir en del av ett kompetent och engagerat lag, där samarbete, innovation och kvalitet står i fokus. Tillsammans skapar vi en kommun där invånarna får tillgång till offentliga tjänster av hög kvalitet – nu och i framtiden. Tjänsten kan komma att omfattas av säkerhetsprövning. Övrigt Vi vill stödja dig i ditt ledarskap! Vi förväntar oss att våra chefer som ledare agerar autentiskt, föredömligt med personlig omtanke och har förmågan att inspirera och motivera dem vi leder. I Lerums kommun arbetar vi med utvecklande ledarskap och därför får du som chef hos oss en grundutbildning samt vidareutveckling inom ramen för kommunens ledarskapsplattform. Se våra ledare berätta mer om ledarskapsutvecklingen: https://lerum.se/ledarskapsutveckling Ledarskapsplattformen ska ge dig som chef och ledare rätt förutsättningar för ditt uppdrag. Du som tillsvidareanställd chef i Lerums kommun ges en unik möjlighet att utveckla dig med hjälp av modeller samt arbeta med hur du kan förbättra hela ditt ledarskap och dina ledarskapsbeteenden, oavsett din erfarenhetsnivå. Chefer i Lerums kommun förväntas formulera en egen personlig utvecklingsplan som bygger på det utvecklande ledarskapet. Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling. Vi värnar om en god arbetsmiljö där du kan kombinera arbete och fritid. Som anställd hos oss får du tillgång till en rad förmåner, som friskvårdsbidrag och personalvårdsprogram. Läs mer om våra personalförmåner här: https://lerum.se/dina-formaner Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i till exempel systeminloggning eller annan verifiering. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Rekryteringsprocessen hanteras av StudentConsulting. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vid frågor, kontakta Rekryteringskonsult Irma Wallander, [email protected]. OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Nu söker vi för ett interimsuppdrag en teknisk chef till Vellinge kommun. Om uppdraget Uppdraget är på 75% och pågår 250815-251231. Absolut merpart av arbetet sker på plats i kommunhuset i Vellinge. Det förekommer även sammanträden kvällstid. Dina arbetsuppgifter En stor andel av verksamheten inom området bedrivs på entreprenad av olika företag och konsulter används i hög grad. Stort fokus ligger på styrning och uppföljning av leverantörer och på genomförande av investeringar. Teknisk chef ingår i Samhällsbyggnadsavdelningens ledningsgrupp. Dina kvalifikationer Högskoleutbildning med relevant inriktning Minst 5 års dokumenterad erfarenhet av liknande uppdrag är ett krav. Det kan exempelvis vara erfarenhet som förvaltningschef, teknisk chef, samhällsbyggnadschef eller liknande befattning i kommunal sektor. Meriterande Annan och ytterligare erfarenhet inom området är självklart meriterande. Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 250613 Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072- 194 5000. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Folkhälsomyndigheten är en nationell kunskapsmyndighet som arbetar för bättre folkhälsa. Det gör myndigheten genom att utveckla och stödja samhällets arbete med att främja hälsa, förebygga ohälsa och skydda mot hälsohot. Vår vision är en folkhälsa som stärker samhällets utveckling. Vill du vara med och utveckla Folkhälsomyndighetens kommunikation? Då har vi ett spännande uppdrag som väntar på dig! Vad ska du jobba med? Du blir chef för en enhet som arbetar med planerad kommunikation, webb och utveckling av digitala kanaler. Just nu gör vi en organisationsjustering på Kommunikationsavdelningen. Du är en av tre enhetschefer som tillsammans med kommunikationschefen och avdelningens medarbetare kommer att sätta den nya organisationen, utveckla arbetssätt och samarbeten som möter de behov som vi har. Enhetschefen ingår i avdelningens ledningsgrupp och har personalansvar samt budget- och verksamhetsansvar för myndighetens arbete med planerad kommunikation, övergripande utveckling för digitala kanaler och webb (utveckling, förvaltning och publicering). Som enhetschef vid Folkhälsomyndigheten är du arbetsgivare, verksamhetsföreträdare och ledare. I rollen som enhetschef ingår att: • Vara tydlig i ledning, styrning och kommunikation. • Leda verksamheten utifrån ett tillitsbaserat förhållningssätt, med fokus på att skapa resultat som är till nytta för våra målgrupper. • Ansvara för planering, uppföljning och kvalitetssäkring av kommunikationsinsatser. • Ge medarbetarna förutsättningar att göra ett bra arbete genom att inspirera, coacha och motivera till utveckling. • Säkerställa samarbete inom avdelningen och med andra delar av myndigheten. • Initiera och driva förändrings- och utvecklingsarbete inom kommunikation – i nära samarbete och dialog med dina medarbetare. • Skapa förutsättningar för samverkan och dialog både inom myndigheten och med andra aktörer. • Bidra till en stärkt kommunikationskultur inom myndigheten. I anställningen ingår även andra arbetsuppgifter som enhetschef på myndigheten. Vem söker vi? Krav för anställningen: • Akademisk examen inom kommunikation, medie- och kommunikationsvetenskap, statsvetenskap, journalistik eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. • Flera års erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete – både strategiskt och operativt. • Tidigare chefserfarenhet inom kommunikation med ansvar för personal och budget. Utöver det ser vi dessa kompetenser, förmågor och erfarenheter som viktiga för att du ska trivas hos oss: Mycket stor vikt läggs vid: • God samarbetsförmåga, ansvarstagande och kommunikativ i tal och skrift. Du har ett helhetsperspektiv och ett gott bemötande. • Goda ledaregenskaper. Du leder med tillit, tydlighet och ett coachande förhållningssätt. Du har förmåga att inspirera och motivera till utveckling och förbättring. • Beslutsförmåga. Du är trygg i att fatta beslut även i komplexa eller snabbrörliga situationer. • Erfarenhet av digital utveckling och webb. • Erfarenhet från strategiskt kommunikationsarbete. • Erfarenhet av att driva förändringsarbete och verksamhetsutveckling inom kommunikation. • Mycket goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift. Stor vikt läggs vid: • Vana att arbeta med kommunikation i eller inför kris/särskild händelse. Vikt läggs vid: • Erfarenhet från offentlig sektor eller annan komplex organisation är meriterande. Vad gör enheten? Den nya enheten Planerad kommunikation och webb (från 1 september 2025), kommer att ansvara för planerad kommunikation inom flera av myndighetens kommunkationsintensiva uppdrag. Enheten ansvarar även för myndighetens webbplatser – utveckling, förvaltning och publicering. Just nu pågår ett stort webbprojekt för att förbättra struktur och innehåll med användarna i centrum. Enheten ansvarar även för myndighetens utveckling av digitala kommunikationskanaler och rollen digital strateg är placerad här. Hur är det att jobba på Folkhälsomyndigheten? Vi erbjuder utvecklande arbetsuppgifter där du kan påverka och göra skillnad. Oavsett vad du jobbar med är du med och bidrar till samhällsnytta. Det gör du tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor i stimulerande samarbeten. Folkhälsomyndigheten är en arbetsplats som strävar efter att ge lika möjligheter till alla och att vara fri från diskriminering. Myndigheten har sin verksamhet i Solna och Östersund. Medarbetarskap och kultur på Folkhälsomyndigheten Om anställningen Du kommer att anställas som enhetschef med placering på vårt kontor i Solna eller Östersund. Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker snarast enligt överenskommelse. Som anställd vid Folkhälsomyndigheten kan du komma att bli krigsplacerad. Vissa tjänster är placerade i säkerhetsklass där svenskt medborgarskap kan vara ett krav. Säkerhetsprövning kommer då genomföras i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585). På myndigheten kan det finnas möjlighet att teckna överenskommelse om distansarbete upp till 40 procent av din arbetstid. Är du intresserad? Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta avdelningschef Anna Maria Böök, telefon 010- 205 26 66. Fackliga företrädare är för SACO Pi Zetterquist, telefon 010-205 22 95, och för OFR/S Jessika Spångberg, telefon 010-205 29 22. Läs mer om hur det är att jobba hos oss Ansökan Välkommen med din ansökan till befattningen som enhetschef hos oss! Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. I stället ansöker du med ditt CV och genom att besvara urvalsfrågor. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess. Arbetspsykologiska tester och arbetsprov kan komma att användas som en del i rekryteringsprocessen. Vänligen ladda upp relevanta examensbevis i samband med din ansökan. Läs i ansökningsformuläret hur du går tillväga om du har skyddade personuppgifter. Ansök senast 2025-08-01 via myndighetens webbplats. Arbetsgivarens diarienummer: 02571-2025-2.1.1 #LI-MD1#enhetschef#kommunikation#jobbastatligt
Folkhälsomyndigheten är en nationell kunskapsmyndighet som arbetar för bättre folkhälsa. Det gör myndigheten genom att utveckla och stödja samhällets arbete med att främja hälsa, förebygga ohälsa och skydda mot hälsohot. Vår vision är en folkhälsa som stärker samhällets utveckling. Vill du vara med och utveckla Folkhälsomyndighetens kommunikation? Då har vi ett spännande uppdrag som väntar på dig! Vad ska du jobba med? Du blir chef för en enhet som arbetar med planerad kommunikation, webb och utveckling av digitala kanaler. Just nu gör vi en organisationsjustering på Kommunikationsavdelningen. Du är en av tre enhetschefer som tillsammans med kommunikationschefen och avdelningens medarbetare kommer att sätta den nya organisationen, utveckla arbetssätt och samarbeten som möter de behov som vi har. Enhetschefen ingår i avdelningens ledningsgrupp och har personalansvar samt budget- och verksamhetsansvar för myndighetens arbete med planerad kommunikation, övergripande utveckling för digitala kanaler och webb (utveckling, förvaltning och publicering). Som enhetschef vid Folkhälsomyndigheten är du arbetsgivare, verksamhetsföreträdare och ledare. I rollen som enhetschef ingår att: • Vara tydlig i ledning, styrning och kommunikation. • Leda verksamheten utifrån ett tillitsbaserat förhållningssätt, med fokus på att skapa resultat som är till nytta för våra målgrupper. • Ansvara för planering, uppföljning och kvalitetssäkring av kommunikationsinsatser. • Ge medarbetarna förutsättningar att göra ett bra arbete genom att inspirera, coacha och motivera till utveckling. • Säkerställa samarbete inom avdelningen och med andra delar av myndigheten. • Initiera och driva förändrings- och utvecklingsarbete inom kommunikation – i nära samarbete och dialog med dina medarbetare. • Skapa förutsättningar för samverkan och dialog både inom myndigheten och med andra aktörer. • Bidra till en stärkt kommunikationskultur inom myndigheten. I anställningen ingår även andra arbetsuppgifter som enhetschef på myndigheten. Vem söker vi? Krav för anställningen: • Akademisk examen inom kommunikation, medie- och kommunikationsvetenskap, statsvetenskap, journalistik eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. • Flera års erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete – både strategiskt och operativt. • Tidigare chefserfarenhet inom kommunikation med ansvar för personal och budget. Utöver det ser vi dessa kompetenser, förmågor och erfarenheter som viktiga för att du ska trivas hos oss: Mycket stor vikt läggs vid: • God samarbetsförmåga, ansvarstagande och kommunikativ i tal och skrift. Du har ett helhetsperspektiv och ett gott bemötande. • Goda ledaregenskaper. Du leder med tillit, tydlighet och ett coachande förhållningssätt. Du har förmåga att inspirera och motivera till utveckling och förbättring. • Beslutsförmåga. Du är trygg i att fatta beslut även i komplexa eller snabbrörliga situationer. • Erfarenhet av digital utveckling och webb. • Erfarenhet från strategiskt kommunikationsarbete. • Erfarenhet av att driva förändringsarbete och verksamhetsutveckling inom kommunikation. • Mycket goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift. Stor vikt läggs vid: • Vana att arbeta med kommunikation i eller inför kris/särskild händelse. Vikt läggs vid: • Erfarenhet från offentlig sektor eller annan komplex organisation är meriterande. Vad gör enheten? Den nya enheten Planerad kommunikation och webb (från 1 september 2025), kommer att ansvara för planerad kommunikation inom flera av myndighetens kommunkationsintensiva uppdrag. Enheten ansvarar även för myndighetens webbplatser – utveckling, förvaltning och publicering. Just nu pågår ett stort webbprojekt för att förbättra struktur och innehåll med användarna i centrum. Enheten ansvarar även för myndighetens utveckling av digitala kommunikationskanaler och rollen digital strateg är placerad här. Hur är det att jobba på Folkhälsomyndigheten? Vi erbjuder utvecklande arbetsuppgifter där du kan påverka och göra skillnad. Oavsett vad du jobbar med är du med och bidrar till samhällsnytta. Det gör du tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor i stimulerande samarbeten. Folkhälsomyndigheten är en arbetsplats som strävar efter att ge lika möjligheter till alla och att vara fri från diskriminering. Myndigheten har sin verksamhet i Solna och Östersund. Medarbetarskap och kultur på Folkhälsomyndigheten Om anställningen Du kommer att anställas som enhetschef med placering på vårt kontor i Solna eller Östersund. Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker snarast enligt överenskommelse. Som anställd vid Folkhälsomyndigheten kan du komma att bli krigsplacerad. Vissa tjänster är placerade i säkerhetsklass där svenskt medborgarskap kan vara ett krav. Säkerhetsprövning kommer då genomföras i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585). På myndigheten kan det finnas möjlighet att teckna överenskommelse om distansarbete upp till 40 procent av din arbetstid. Är du intresserad? Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta avdelningschef Anna Maria Böök, telefon 010- 205 26 66. Fackliga företrädare är för SACO Pi Zetterquist, telefon 010-205 22 95, och för OFR/S Jessika Spångberg, telefon 010-205 29 22. Läs mer om hur det är att jobba hos oss Ansökan Välkommen med din ansökan till befattningen som enhetschef hos oss! Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. I stället ansöker du med ditt CV och genom att besvara urvalsfrågor. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess. Arbetspsykologiska tester och arbetsprov kan komma att användas som en del i rekryteringsprocessen. Vänligen ladda upp relevanta examensbevis i samband med din ansökan. Läs i ansökningsformuläret hur du går tillväga om du har skyddade personuppgifter. Ansök senast 2025-08-01 via myndighetens webbplats. Arbetsgivarens diarienummer: 02571-2025-2.1.1
Välj ett jobb för att visa detaljer