Fastighetsförvaltare
Sök bland 55 lediga jobb som Fastighetsförvaltare och börja ditt nya yrkesliv idag!
Om företaget Man in Van är ett snabbväxande nordiskt bolag inom Facility Management med ambition att bli marknadsledande i Sverige. Nu söker Man in Van deras första tekniska förvaltare i Sverige, en nyckelperson som kommer att bygga upp, forma och driva bolagets kundprojekt framåt. Du har en bred teknisk förståelse och trivs i rollen som teknisk projektledare, med förmågan att översätta komplexa tekniska behov till konkreta lösningar för både kund och underleverantör. Din roll Som Teknisk Förvaltare / Underhållschef fungerar du som bolagets tekniska expert på fältet. Du ansvarar för att kvalitetssäkra Man in Vans tjänster, utveckla processer och agera bryggan mellan kundens behov och bolagets samarbetspartners. Det innebär att du planerar projekt, diskuterar tekniska lösningar med kunden, tolkar avtal, styr underleverantörer och ser till att bolagets åtaganden levereras i rätt tid, med rätt kvalitet. Du kommer inte själv att utföra installationer eller reparationer men du har tillräcklig teknisk kunskap för att förstå, utmana och säkerställa att arbetet sker på rätt sätt. Oavsett om det handlar om el, VVS, ventilation eller andra delar inom fastighetsteknik har du koll på helheten. Detta är en mobil roll med ansvar för uppdrag över hela Sverige. Du utgår med fördel från Stockholm, men andra orter kan också vara aktuella. Du rapporterar till bolagets Country Manager i Finland och har tillgång till tekniskt stöd från erfarna kollegor i Finland. Huvudsakliga arbetsuppgifter Agera teknisk expert och rådgivare till både kunder och leverantörer Planera och leda mindre samt större tekniska projekt, från start till avslut Skapa struktur och rutiner för kvalitetskontroller samt teknisk uppföljning Samarbeta nära med interna koordinatorer och externa partners Översätta tekniska behov till lösningar som matchar kundens mål i enlighet med avtal Bidra till uppbyggnaden av Man in Vans arbetssätt och kommande team i Sverige Din profil Du har flera års erfarenhet inom fastighetsteknik eller fastighetsskötsel, kanske som teknisk förvaltare, driftchef, fastighetsingenjör eller teknisk koordinator. Det viktigaste är att du har en bred teknisk kompetens inom områden som el, VVS och ventilation, att du har vana av att projektleda och samordna tekniska uppdrag. Du har möjligtvis en teknisk utbildning på yrkeshögskole- eller högskolenivå (exempelvis energi, VVS eller el), alternativt lång erfarenhet inom området som väger upp för en formell utbildning. Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska, om du dessutom talar finska eller norska är det meriterande. B-körkort är ett krav. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen ser vi att du är en lösnings- och serviceorienterad lagspelare med förmåga att ta ansvar och fatta beslut. Du har ett strukturerat arbetssätt, är kommunikativ och har lätt för att bygga förtroende i dialoger med både kunder samt underleverantörer. Du trivs i en roll där du får vara ute på fältet, hantera olika människor och driva ärenden framåt med tydlighet samt professionalism. Du är pedagogisk och prestigelös, men också tydlig och målmedveten när det krävs. Med din tekniska nyfikenhet, ditt engagemang och din förmåga att se helheten blir du spindeln i nätet som får saker att hända. Start: September 2025 Omfattning: Tillsvidareanställning på heltid Placering: Flexibelt med utgångspunkt var som helst i Sverige. Du behöver ha möjlighet att besöka kontoret i Stockholm vid behov. Antal tjänster: 1 st Rekryteringsprocessen I denna rekryteringsprocess samarbetar Man in Van med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Referenstagning ingår även i rekryteringsprocessen. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare via [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden
Tjänstebeskrivning & erbjudande Är du redo att ta nästa steg i din karriär och kliva in i en strategisk roll med stor påverkan i en samhällsviktig verksamhet? Här finns en möjlighet för dig med gedigen erfarenhet av fastighetsförvaltning och projektledning – och som nu vill utvecklas vidare, ta personalansvar och bli en nyckelperson i ett ledningsteam. Vi söker dig som vill bli en del av framtidens hållbara kollektivtrafik. Rollen är placerad i ett nyetablerat trafikområde i Nacka/Värmdö – en expansiv och viktig del av regionen. Här får du inte bara möjlighet att driva och utveckla anläggningar med höga tekniska krav – du blir också en viktig kugge i ett större sammanhang hos en av Sveriges mest välkända aktörer inom kollektivtrafik. Om rollen Vi letar efter en teknisk förvaltare med starkt tekniskt kunnande som vill vara med och säkerställa en hållbar och driftsäker förvaltning. Du kommer att spela en nyckelroll med ansvar för både avancerade tekniska frågor och ledning av projekt, med målet att skapa effektiva och välfungerande anläggningar. Fastigheterna består av bussdepåer med verkstäder, tvätthallar, kontor och tekniska installationer. Du har det övergripande ansvaret för både daglig drift och långsiktiga investeringar. Rollen innebär personalansvar för ett team av fastighetstekniker och du ingår i områdets ledningsgrupp. Ditt uppdrag: • Leda och följa upp tekniskt underhåll, investeringar och utvecklingsprojekt • Driva förbättringsarbete inom energi, drift och teknik – inklusive digitalisering • Planera, upphandla och projektleda renoveringar och nyinvesteringar • Budget- och resultatansvar samt identifiering av affärsmöjligheter • Fungera som central kontaktpunkt mellan teknik, ekonomi, huvudman och leverantörer • Bidra till strategisk fastighetsutveckling i nära samarbete med fastighetschef på huvudkontoret Personprofil Vi söker dig som: • Är prestigelös, lösningsorienterad och har affärsmässigt driv • Har minst 5 års erfarenhet av teknisk fastighetsförvaltning och projektledning • Har eftergymnasial utbildning inom fastighet eller teknik – gärna med inriktning el eller installation • Har erfarenhet av upphandling och arbete enligt AFF • Är van vid att driva projekt från start till mål • Har god kommunikativ förmåga och trivs i rollen som samordnare • Har B-körkort Meriterande är flerårig erfarenhet som arbetsledare inom drift och underhåll av komplexa fastigheter samt erfarenhet av energieffektivisering. Övrigt Omfattning: Heltid, 100 % Placering: Nacka/Värmdö Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidare med provanställning Lön: Individuell lönesättning Varför ska du söka? Det här är en roll för dig som vill ha ett tydligt mandat, ett verksamhetsnära ansvar och arbeta i en bransch där ditt arbete spelar roll – på riktigt. Du kliver in i ett växande område inom ett stort, välkänt och värderingsstyrt bolag som varje dag bidrar till att samhället fungerar. Här finns gott om utvecklingsmöjligheter, ett starkt ledarskap och ett långsiktigt hållbarhetstänk som genomsyrar hela verksamheten. Sök redan nu! Observera att ansvarig rekryterare är på semester och urval påbörjas den 4 augusti.
Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss! Vi söker dig som vill ha en omväxlande roll i ett serviceuppdrag som hela tiden utvecklas. Om jobbet I den här tjänsten delar du din tid mellan två av våra institutioner och vår enhet för Post- och husservice vid Fastighetsavdelningen. Du blir en viktig kugge i vår verksamhet där du bland annat: • Beställer kontorsmaterial, hanterar post och tar emot möbelleveranser • Monterar, lagar och (vid behov) kasserar möbler • Iordningsställer arbetsrum åt nya medarbetare • Ansvarar för ordning i kopieringsrum, korridorer och gemensamma ytor • Medverkar vid interna kontorsflyttar och tillfälliga möbleringar inför event • Genomför skyddsronder och bidrar till att skapa en trygg och trivsam arbetsmiljö • Kör postturer och olika typer av transporter vid behov Du är också en kontaktperson för fastighetsägare och andra delar av LiU. När du inte är på institutionerna arbetar du med övriga uppdrag på enheten som exempelvis nyckelhantering och ett tjugotal hyrbilar. Du behöver vara trygg och bekväm i en föränderlig miljö och vara beredd att hjälpa till på andra enheter vid behov. Om dig Vi söker dig som är stabil, tar ansvar för dina uppgifter och har lätt för att anpassa dig till nya omständigheter. Det är viktigt att du är serviceinriktad samt har lätt för att skapa kontakter och underhålla relationer i yrkesmässiga sammanhang. Du skapar ett förtroende från din omgivning genom en mycket god samarbetsförmåga och eget driv. För att lyckas med uppdraget krävs att du kan arbeta självständigt med god disciplin. Vi vill att du har: • Gymnasieexamen • Mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska • God förmåga att kommunicera i tal och skrift på engelska • B-körkort • En god fysik då tunga lyft och avvikande arbetsställningar förekommer Det är meriterande om du har: • Truckkort, gärna för motviktstruck Din arbetsplats Enheten för Post- och husservice har ett serviceuppdrag där vi erbjuder ett rationellt utbud av service som underlättar för anställda vid LiU i deras dagliga arbete. Enhetens nio medarbetare har ett brett serviceuppdrag och erbjuder interna transporter, monteringsjobb och diverse lagerhållning. I uppdraget ingår även vaktmästeri, att tillhandahålla hyrbilar, byta lås samt ta emot, sortera och distribuera brev och paket som anländer till LiU. Enheten tillhör Fastighetsavdelningen där även Lokalvårdsenheten, Miljö- och säkerhetsenheten och Campusutvecklingsenheten ingår. Läs mer om vår verksamhet här https://liu.se/organisation/liu/uf/fa Om anställningen Tillsvidare, heltid. Placeringsort Linköping. Tillträde 1 oktober eller enligt överenskommelse. Lön och förmåner Linköpings universitet tillämpar individuell lönesättning. Läs mer om förmåner för anställda här. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande. Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och ansökningsbrev senast den 10 augusti 2025. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen! Riksbyggen är ett kooperativt företag som innebär att vi är medlemsägda och att vi arbetar efter våra fyra kärnvärden: Nytänkande, Trygghet, Samverkan och Långsiktighet. Vi utvecklar hållbara boendemiljöer och är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Oavsett dina intressen eller mål, är du alltid välkommen hos oss. Riksbyggen söker en förvaltare till vår verksamhet i Marknadsområde Skaraborg-Jönköping. Marknadsområdet bedriver fastighetsförvaltning och har idag ca. 170 anställda inom Ekonomisk- och Teknisk förvaltning samt Fastighetsservice. Hos oss gör du skillnad Som förvaltare har du en central roll i vår kundorienterade organisation. Du har ansvar för den löpande dialogen med våra kunder, som i huvudsak är bostadsrättsföreningar belägna i Skaraborg. Som teknisk förvaltare hos oss ansvarar du för löpande förvaltning och drift av våra kunders fastigheter. Du ansvarar för kontakter gentemot myndigheter och leverantörer. Andra ansvarsområden är tillsyn i fastigheter och underhållsbesiktningar, revidering av underhållsplaner, handlägga försäkringsärenden och störningsärenden samt hantera myndighetskontroller. Rollen kan även innebära att du planerar, upphandlar och genomför underhålls- och investeringsprojekt. Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode. Du bidrar med din kompetens och ditt engagemang Du har akademisk utbildning från universitet/högskola med inriktning mot fastighetsförvaltning, byggnads- och/eller fastighetsteknik eller motsvarande arbetslivserfarenhet från bygg- eller fastighetsbranschen. Vi söker dig som är kundorienterad och har förmågan att se och möta våra kunders behov – du vill vara med och utveckla samt skapa bra relationer och boendemiljöer. Du ger god service och agerar alltid professionellt. Det är viktigt att du är social och har förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog där proaktivitet och återkoppling till kunden är mycket viktig. Du har stor problemlösningsförmåga och vill jobba på ett affärsmässigt sätt. Du gillar att arbeta mot mål och att hitta nya sätt att utveckla dig själv och verksamheten omkring dig. Du har arbetat administrativt och har goda datakunskaper samt god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i såväl tal som skrift. Vi ser positivt på ifall du har byggnadsteknisk utbildning och erfarenhet av projektledning. Det är meriterande om du har erfarenhet av styrelsearbete. Tjänsten kräver B-körkort och tillgång till egen bil. Tjänsten är en tillsvidareanställning. Placeringsort är Skövde men du kan även komma att arbeta på andra orter inom marknadsområdet. Riksbyggen ser mångfald som en styrka och strävar efter att skapa en inkluderande arbetsmiljö. Riksbyggen tillämpar provanställning. Din ansökan skickar du till oss via RIO/ Om oss/ Lediga jobb, senast 2025-08-10. Tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag så vänta inte med att skicka in din ansökan. Kontakt Vid frågor kontakta leveranschef Daniel Komayesh på tel. 0500-381676 eller mejl: [email protected] Övrigt Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode. Klicka HÄR om du är nyfiken på Riksbyggen. Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.
I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Kultur- och fritidsnämndens huvudsakliga uppdrag är att främja kulturlivet och skapa förutsättningar för en mångsidig kultur-, idrotts- och fritidsverksamhet. Kultur-, idrotts- och fritidsverksamheten i Mölndals stad har sin gemensamma bas i människors behov av sammanhang, stimulans och skapande. Genom att möta dessa behov utgör kultur-, idrotts- och fritidsverksamheten en grundläggande förutsättning för människans möjligheter till engagemang och inflytande i ett levande samhälle. Kultur, idrott och fritid är till för alla, med fokus på barn och unga. Kultur- och fritidsförvaltningen i Mölndal består av två verksamhetsområden; Idrott, fritid och folkhälsa samt Bibliotek, museum och kultur. Båda verksamhetsområdena består av fyra stycken enheter. Dessutom finns en enhet Verksamhetsstöd där stödfunktioner som ekonomi, kommunikation, verksamhetsutveckling och nämndadministration är samlade. Denna utlysta tjänst ingår organisatoriskt i verksamheten Idrott, fritid och folkhälsa samt enheten Idrott och förening. Enheten Idrott och förening ansvarar bland annat för uthyrning av stadens idrottsanläggningar, fördelar föreningsbidrag samt samverkar med föreningsliv, allmänhet och andra aktörer för att skapa bästa möjliga förutsättningar för ett brett och rikt idrottande och aktivt liv i Mölndals stad. Inom enhetens ansvarsområde ligger även ett förvaltningsövergripande åtagande gällande lokal- och anläggningsfrågor, främst för idrottsområdet men även gällande relaterade frågor för alla förvaltningens enheter. Dessutom sker samverkan och utveckling med berörda parter internt och externt med fokus på bästa möjliga förutsättningar och lösningar inom givet uppdrag. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en lokalsamordnare med huvudsakligt ansvar för att arbete med lokal-, anläggnings- och fastighetsrelaterade frågor på förvaltningen. Huvuddelen av tjänsten ligger mot idrottsområdets anläggningar som is- och badanläggningar, fotbollsplaner och idrottshallar. Tjänsten innebär dock även likartade fastighetsfrågor för övriga enheter, vilket innebär exempelvis fritidsgårdar, bibliotek, museum och danslokaler. Arbetet innebär många kontakter och samverkan med många olika aktörer, såväl internt som externt. Stor del av arbetstiden innebär hantering av grundbeställningar, gränsdragningslistor, felanmälningar och systematiskt brandskyddsarbete. Det kan även förekomma en del avtalsfrågor och utredningsarbete. I perioder innebär det också projektdeltagande för förvaltningen i olika byggprojekt, både avseende nyinvesteringar och reinvesteringar. Dessutom sker många förvaltningsövergripande samarbeten med exempelvis fastighetsavdelningen (fastighetsägare), samhällsbyggnadsförvaltning (markfrågor) och stadsserviceförvaltningen (drift och skötsel). Du arbetar i din roll främjande för förenings-, kultur-, fritids- och idrottslivets villkor, bland annat genom att tillsammans med övriga kollegor utveckla förutsättningarna för barns, ungdomars och vuxnas jämlika hälsa samt aktiva fritid vid våra olika anläggningar, såväl för föreningsliv som för allmänhet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har lämplig högskoleutbildning samt en gedigen erfarenhet av anläggnings- och fastighetsfrågor inom kultur-, idrotts- och fritidsverksamhet i kommunal regi. Erfarenheter av föreningslivet och dess förutsättningar inom verksamhetsområdet är viktigt, liksom ett engagemang för förvaltningens stora bredd av frågor för de olika ingående delarna. Du bör ha en bred kompetens vad gäller olika former av byggprojekt samt vara van vid arbete med systematiskt brandskyddsarbete, besiktning av anläggningar och kravställande i olika fastighetsfrågor. Då arbetet innebär många kontakter, ställs det krav på att du har förmåga att skapa förtroendefulla relationer, kan kommunicera och samarbeta med många olika aktörer samt leda möten med berörda parter. Visst budget- och uppföljningsarbete ingår också. Tjänsten innebär främst operativt arbete men innebär även stöttning i vissa strategiska frågor i dialog med förvaltningens ledningsgrupp och berörda chefer. Tjänsten förutsätter ett gott självledarskap och ett eget driv, samtidigt som det behövs en god samarbets- och koordineringsförmåga samt lösningsfokus vid olika typer av problemställningar. Vi ser det som meriterande om du har kunskaper om barn och ungdomars motions- och fritidsvanor, jämlik hälsa och rörelserikedom, samt även kännedom om föreningsliv och verksamhetsanläggningarna i Mölndals stad och GR-regionen. Du har ett professionellt förhållningssätt och bidrar till ett gott arbetsklimat. Som person tror vi att du är självständig, administrativt kompetent och serviceinriktad. Det är även viktigt att du är van vid olika digitala system och processer. Körkort för personbil är ett krav. Vi erbjuder dig ett roligt och spännande arbete i en organisation som är utvecklings- och förändringsbenägen. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Kontaktuppgifter hittar du i annonsen. Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Teknik- och fastighetsförvaltningen inom Umeå kommun levererar en väl fungerande vardag för kommunens invånare, brukare och verksamheter. Umeå växer och vi är en viktig del i Umeås fortsatta utveckling. Inom Teknik och fastighet finns verksamheterna Fastighet, Gator och parker, IT, Måltidsservice och Städ- och verksamhetsservice. Fastighet är uppdelad i 4 sektorer: Bygg och fastighetsteknik, Fastighetsförvaltning, Fastighetsdrift samt Administration och strategiskt stöd. Fastighet är en av Umeås större byggherrar och förvaltare av lokaler. Vi förvaltar ca 830 000 m2 egna fastigheter samt hyr in ca 190 000 m2. Vår verksamhet skapar goda förutsättningar för kommunens verksamheter som inkluderar viktig samhällsservice för barn, äldre och personer som behöver särskilt stöd. Nu söker vi en fastighetsförvaltare till vårt team! Välkommen att söka! Vi erbjuder Som arbetsgivare är vi måna om en god arbetsmiljö samt professionellt bemötande och hög servicenivå till våra medborgare. Vill du vara en del i att förbättra och utveckla ett hållbart och robust Umeå med goda livsmiljöer kan det här vara ett jobb för dig! Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du även ta del av ett antal förmåner. Läs mer om våra förmåner här. Dina arbetsuppgifter Som fastighetsförvaltare företräder du Umeå Kommun som lokalförsörjare, fastighetsägare och hyresvärd. I arbetsuppgifterna ingår lokalplanering samt anskaffning genom att initiera nyproduktion och förhyrningar samt förvaltning och avveckling av lokaler. Det innebär ett övergripande ansvar för att planera, initiera och samordna händelser och processer samt ansvar för budget och kundkontakter under fastighetens hela livscykel. Du kommer att arbeta i en grupp av fastighetsförvaltare och jobbar även nära byggprojektledare och driftområdeschefer. Om dig För att lyckas i denna roll tror vi att du har teknisk högskoleutbildning, gärna med inriktning bygg/förvaltning, eller likvärdiga kunskaper. Det är meriterande om du har utbildning på högskolenivå med ekonomisk eller juridisk inriktning. Du har insikt och kunskap i byggtekniska samband, lokalmöjligheter och dess begränsningar. Erfarenhet av samordning, projekt- eller processledning är meriterande. Då tjänsten innebär totalansvar för ekonomi krävs intresse och en god förståelse för budget- och prognosarbete. En stor del av tjänsten innebär att bygga upp och upprätthålla både interna och externa kundrelationer varför det krävs god servicemedvetenhet, lyhördhet och ett professionellt förhållningssätt. Du har förmåga att lyfta blicken och se helheten samtidigt som du har en god prioriteringsförmåga. Vi förutsätter att du behärskar det svenska språket och att du är en god kommunikatör och har lätt för att uttrycka dig i såväl tal som skrift. Din samarbetsförmåga är god och du skapar goda långsiktiga relationer med kollegor, kunder och övriga samarbetspartners. B-körkort är ett krav. Du kan antingen bifoga ditt cv alternativt fylla i dina uppgifter direkt i ansökningsformuläret. Välkommen med din ansökan! Följ Umeå kommun på Linkedin! Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter. Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.
Om företaget NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se Tjänstebeskrivning Vi söker nu en affärsmässig, handlingskraftig och självgående fastighetsförvaltare till ett spännande uppdrag i Karlskrona. Är du en fastighetsförvaltare som vill vara med och utveckla framtidens bostadsområden? Vill du vara med och skapa trygga, hållbara och prisvärda bostäder åt alla? Då kan detta vara ett uppdrag för dig! I den här rollen blir du en viktig del av ett erfaret team där ni tillsammans ansvarar för både tekniska och ekonomiska frågor kopplade till fastighetsbeståndet – med fokus på kvalitet och långsiktighet. Du har ett helhetsansvar för den dagliga förvaltningen, där du driver planering av både underhåll och investeringar för att säkerställa en hållbar utveckling av fastigheterna. Du arbetar proaktivt med att följa upp resultat och driftsnetto inom ramen för fastställd budget. Tjänsten omfattar även ansvar för att analysera nyckeltal, följa upp avtal med entreprenörer samt identifiera möjligheter till förbättring och innovation i samarbete med exempelvis bovärdar och hyresgäster. Du är den som har överblick över skötsel, tillsyn och utvecklingsbehov inom ditt fastighetsområde, samt följer omvärldstrender och kvalitetssäkrar driften. Arbetet är relationsnära och du har en central samverkansroll där du samarbetar med kollegor inom förvaltning och teknik, liksom med externa aktörer och hyresgäster, för att leverera service i toppklass. Du rapporterar direkt till fastighetschefen. Vi erbjuder en heltidstjänst där arbetstiderna är förlagda måndag-fredag dagtid. Uppdraget pågår i ca 1 år. Du blir anställd som konsult hos oss på NearYou och uthyrd till vår kund. Kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten krävs att du har en mångårig dokumenterad erfarenhet inom området och eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning, antingen från högskola eller yrkeshögskola, alternativt en utbildning och yrkeserfarenhet som bedöms likvärdig. För att lyckas i rollen behöver du vara organiserad och ha en hög förmåga att arbeta strukturerat. Du har lätt för att samarbeta, sätter laget före jaget och är prestigelös, lärande och generös med att dela med dig av både erfarenheter och frågor. Du trivs i en miljö där flera processer pågår samtidigt och har förmågan att hantera oförutsedda situationer utan att tappa fokus på övergripande prioriteringar som uppföljning och kostnadskontroll i ett pågående projekt. Du strävar efter tydlighet i ditt arbete och uppskattar att tillsammans med kollegor hitta lösningar och driva arbetet framåt. Samtidigt tar du ansvar för dina uppgifter och driver dem i mål, och du är inte rädd för att ställa frågor eller be om hjälp när det behövs. Det är viktigt att du behärskar svenska obehindrat i både tal och skrift, eftersom det är en central del av det dagliga arbetet. Du har god datorvana, är bekväm med att arbeta i MS Office-paketet och van att hantera digital information. Eftersom tjänsten kan innebära resor krävs även att du har B-körkort. Låter detta intressant? Har du frågor, så tveka inte att kontakta konsultchef Anna Svensson på [email protected] Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast, dock senast 31 juli 2025. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej emot CV via e-post. Välkommen med din ansökan! Att arbeta som konsult på NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.
I Alingsås och Vårgårda Räddningstjänstförbund (AVRF) är vi stolta över vårt samhällsviktiga uppdrag med fokus på att rädda liv och egendom samt att arbeta förebyggande i våra två medlemskommuner, Alingsås och Vårgårda. Förbundet består av en heltidsstation i Alingsås och två beredskapsstationer i Vårgårda och Sollebrunn och vi är ca 100 medarbetare. AVRF är en räddningstjänst som är och ska vara i framkant både operativt och förebyggande. Vi är nyinflyttade i en fantastiskt fin räddningsstation i Alingsås, en station som vi delar med ambulansverksamheten. Till Myndighetsavdelningen rekryterar vi nu en engagerad och strukturerad servicesamordnare som vill vara en viktig kugge i vår verksamhet. I denna roll får du möjlighet att arbeta i en stimulerande och omväxlande miljö där du ansvarar för samordning av service, underhåll och brandskydd på våra stationer. Här ges du stora möjligheter att påverka din arbetsdag och bidra till verksamhetens fortsatta utveckling. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER I rollen som servicesamordnare har du en central och samordnande funktion med fokus på att säkerställa ordning, kvalitet och kontinuitet i verksamhetens driftstöd. Du ansvarar för att planera, organisera och följa upp arbetsuppgifter med god framförhållning och struktur. Du förväntas arbeta självständigt och proaktivt i dina uppdrag. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: • Samordning och uppföljning av service- och underhållsarbete kopplat till fordon och fastigheter • Ansvar för det systematiska brandskyddsarbetet samt föreståndare för brandfarlig vara • Koordinering av inköp och övrig praktisk utrustning kopplad till verksamheten • Samordning av automatlarmsprocesser • Kontakt med externa leverantörer samt intern samverkan med övriga funktioner Arbetet innebär många kontaktytor, både internt och externt, vilket ställer krav på god kommunikativ förmåga och ett lösningsorienterat förhållningssätt. Det ställer också krav på dokumentation och du behöver vara trygg med att arbeta i administrativa system. Rollen är bred och arbetsuppgifterna kan variera med kort varsel i takt med att verksamhetens behov förändras. Beroende på erfarenhet och kunskap hos den sökande kan även visst tekniskt arbete förekomma för att stötta vår drifttekniker. Tjänsten är placerad inom Myndighetsavdelningen men innebär att du kommer arbeta över hela förbundet. KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen ser vi att du har: • Flerårig dokumenterad yrkeserfarenhet eller eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för befattningen • Mycket god datorvana • Ett noggrant och strukturerat arbetssätt med god förmåga att organisera och prioritera • Erfarenhet av att driva och följa upp egna arbetsprocesser självständigt • Mycket god samarbetsförmåga och en prestigelös inställning • En kommunikativ förmåga och lätt för att anpassa dig efter mottagare och situation • Ansvarstagande, kreativt och flexibelt förhållningssätt • God stresstålighet och förmåga att upprätthålla kvalitet även under press • Körkort B Meriterande: • Kunskaper i Arbetsmiljölagen, AFS • Kunskaper / erfarenhet av processledning • Tekniska kunskaper • Körkort C Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi tillämpar sex månaders provanställning. Tjänsten kan komma att säkerhetsprövas. I Alingsås och Vårgårda Räddningstjänstförbund gillar vi olika. Vi ser mångfald som en tillgång och ett måste för att kunna möta våra medborgare där de befinner sig. Både idag och imorgon. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling såsom pass eller nationellt identitetskort. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Visma Recruit.
Borås är en snabbt växande stad med generösa grönområden, spännande kultur, en levande stadskärna och ett dynamiskt näringsliv. Vi söker nu en fastighetsförvaltare till vår Hyres- och förvaltningsavdelning som kommer vara med och sköta om vår stad, Borås. Arbeta hos oss - mycket mer än bara fastighetsförvaltning Hos oss är du med och tar hand vår stad, Borås. Vi förvaltar grundskolor, specialboenden och förskolor men även kulturbyggnader och andra sorters byggnader i staden. Vi gör också mycket mer än så. På Lokalförsörjningsförvaltningen ansvarar vi för stadens lokalplanering. För att nå en hållbar stadsutveckling är den långsiktiga planeringen för medborgarnas behov av kommunal service central. Våra byggnader ska leva länge så vår horisont ligger många, många år framåt i tiden. Vi deltar i den strategiska samhällsplaneringen tillsammans med våra kollegor på övriga förvaltningar i samhällsbyggnadsprocessen. Att arbeta hos oss innebär att du bidrar till ett långsiktigt hållbart samhällsbyggande. Vi drivs inte av vinstmarginaler men drivkraften är att vara kostnadseffektiva så att det blir mer pengar över till våra kärnverksamheter, vård, skola och omsorg. Läs, och se, gärna mer om hur det är att jobba hos oss på vår hemsida, www.boras.se Att vara en av oss på Hyres- och förvaltningsavdelningen Avdelningen ansvarar för våra inhyrda lokaler och du får ansvar för både ekonomi, underhåll och drift av ditt bestånd. Variationen av fastigheter och hyresgäster gör dagarna omväxlande och du kommer att ställas inför både stora och små utmaningar i din vardag. Du får ett stort ansvar, stora möjligheter att påverka och du kommer att upptäcka hur belönande det är att arbeta med att förbättra vardagen för barnen, de äldre, ungdomarna och alla andra invånare i Borås. Rollen som förvaltare Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att: Ha nära kontakt med både externa fastighetsägare och våra verksamheter Arbeta med avtalsförhandlingar Ansvara för förvaltning och projekt inom ditt bestånd Tillsammans med verksamheterna och fastighetsägare planera och genomföra lokalförändringar Vad vi söker hos dig Vi söker dig som är högskoleutbildad med inriktning mot bygg/fastighet (120 poäng) eller med annan lämplig utbildning, kombinerat med några års arbetserfarenhet, inom fastighetsverksamhet. Du har en mycket god kunskap i hyresjuridik och kännedom om lagar och bestämmelser inom fastighetsområdet. Hyres- och förvaltningsavdelningen består av en avdelningschef, fem fastighetsförvaltare och en fastighetsekonom med olika bakgrund och personlighet. Gemensamt är dock drivet och viljan att göra ett bra jobb. För att du ska trivas hos oss behöver du vara en person som tycker det är roligt att samverka med andra eftersom du kommer att göra det med såväl kollegor i huset som med våra verksamheter. Vi tror också att du gärna delar med dig av dina erfarenheter, bidrar till kreativitet, skratt och kan peppa dina medarbetare. Olikheter är en tillgång, mångfald är en styrka. Medarbetare som kompletterar och berikar varandra ger oss bättre förutsättningar att möta boråsarnas olika behov. Så tveka inte att söka, vem du än är. Vi ser fram emot din ansökan Vi ser fram emot din ansökan senast den 17 augusti. I denna rekrytering samarbetar vi med Capus. För ytterligare information kring tjänsten kontakta Johanna Wållgren på 072-660 18 68. Du lämnar din ansökan via ansökningsformuläret på capus.se
Vill du arbeta både strategiskt och praktiskt med fastigheter i en unik miljö? Aneby pastorat söker en engagerad och serviceinriktad fastighetsförvaltare som kan kombinera strategisk planering med teknisk kompetens. I denna roll ansvarar du för både den långsiktiga fastighetsutvecklingen och den dagliga driften av våra fastigheter. Kort om oss Aneby pastorat sammanfaller med Aneby kommun på småländska höglandet, den lilla kommunen med närhet och gott samarbete mellan kyrka, kommun, föreningsliv och näringsliv. Här är kyrkan mitt i byn. Pastoratet består av fem församlingar med nio kyrkor, kyrkogårdar och församlingshem samt ett begravningskapell. Sju av pastoratets kyrkor är från medeltiden vilket innebär ett stort kulturhistoriskt ansvar. I Aneby pastorat finns en god laganda som präglas av arbetsglädje och hjälpsamhet. Som fastighetsförvaltare har du en självständig roll där du får stor möjlighet att påverka ditt arbete och fatta egna beslut men också tillhöra ett team och samarbeta med andra medarbetare. Här får du möjlighet att vårda och utveckla pastoratets kulturhistoriska och andra byggnader. Arbetsuppgifter Ansvar för drift, underhåll och utveckling av pastoratets alla fastigheter. Ekonomiskt ansvar för fastighetsbudgeten. Upprätta och implementera strategiska vård- och underhållsplaner för pastoratets fastigheter. I detta ingår även att upprätta ekonomiska planer för renoveringar och investeringar samt att tillse att lokalförsörjningsplanen uppdateras och efterlevs. Vara ett chefsstöd i fastighetsfrågor, delta i beslutsprocesser och upprätta beslutsunderlag. Leda och följa upp underhålls- och investeringsprojekt, säkerställa att projekten håller sig inom budget och tidsramar. Kontakt med entreprenörer. Samordna drift och underhåll av fastighetens tekniska system, inklusive el, värme, ventilation och vatten. Optimera energianvändningen och säkerställa energieffektivisering. Handlägga processen för kyrkoantikvarisk ersättning (KAE) och kyrkounderhållsbidrag (KUB) samt tillståndsförfarande för kyrkliga kulturminnesbyggnader. Ansvara för fastighetsbesiktningar och brandskyddsarbetet. Eventuellt stödja andra pastorat. Vi söker dig som: Har en relevant eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Tidigare erfarenhet av att arbeta med kulturhistoriska byggnader är meriterande. Har ett intresse för fastigheter med kulturhistoriskt värde. Har teknisk kompetens inom fastighetsteknik och erfarenhet av drift och underhåll av tekniska system. Har kompetens i och engagemang för hållbarhetsfrågor/miljöfrågor. Är serviceinriktad, har god samarbetsförmåga och kommunicerar väl i både tal och skrift. Är strukturerad och arbetar självständigt, tar initiativ, analyserar, löser problem och når uppsatta mål. Gärna har erfarenhet av praktisk hantverksarbete och som tar dig an enklare renoveringar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Tjänsten kräver B-körkort för manuell växellåda och tillgång till egen bil. Övriga upplysningar Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% som inleds med sex månaders provanställning. Sista ansökningsdag är 10 augusti. Urval och intervju kan ske löpande. Tillträde sker 1 november eller efter överenskommelse. Vi utgår från att du delar Svenska kyrkans värderingar och det är en fördel om du har erfarenhet av idéburen verksamhet. Frågor Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss, se kontaktuppgifter längre ned i annonsen. Fackliga företrädare: Vision, Marianne Karlsson, [email protected], 0143-298 59, Kommunal, Daniel Henriksson, [email protected], Skicka in din ansökan med CV och personligt brev till [email protected] senast 10 augusti. Märk din ansökan med ”fastighetsförvaltare”. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 55 jobb