Samtliga våra annonser för Projektsamordnare gäller en och samma tjänst, du behöver bara skicka in en ansökan till oss. Kommunförbundet Jämtland Härjedalen Kommunförbundet Jämtland Härjedalen bildades 2022 och jobbar för alla kommuner för länets bästa. Förbundet drivs som en förening och har en styrelse bestående av förtroendevalda från länets alla kommuner. Vi är en distansoberoende arbetsgivare där vi är hembaserade men reser i hela länet som tjänsten kräver. Kommunförbundet har ett kontor på Campus i Östersund, där vi träffas med jämna mellanrum för att samarbeta och utvecklas tillsammans. Om tjänsten: Vi söker just nu en projektsamordnare med ett tudelat uppdrag. Du ansvarar för att efter medlemskommunernas initiativ skriva fram, samordna och följa upp kommungemensamma projekt. Projekten ska utveckla och stärka kärnverksamheter hos våra ägarkommuner. I tjänsten ingår att delta i våra chefsnätverk för att identifiera behov och för att säkerställa projektens nytta. Du kommer jobba nära ledningen i Kommunförbundet, såväl på politisk nivå som på tjänstepersonsnivå Därtill ingår i tjänsten att stötta och utveckla kommunernas förmåga att göra behovsanalyser, färdigställa ansökningar och genomföra projekt. Här är uppdraget alltså pedagogiskt och kompetensbyggande. Dina arbetsuppgifter Leda arbetet internt kring projekt med externa medel Samarbeta med länets aktörer i syfte att stärka kommunernas och andra aktörers förmågor och konkurrenskraft. Säkerställa att rapportering till finansiärer fungerar. Skriva fram nya projekt som verksamhet och styrelse står bakom. Samarbeta med fonder och myndigheter med ansvar för utvecklingsmedel i syfte att skapa goda relationer och framförhållning i våra projektsatsningar. Vi söker dig som Har en universitets- eller högskoleutbildning inom området. Kunskap om EU-fonder, regionala utvecklingsmedel och nationella finansieringsmodeller. Har erfarenhet av att skriva fram komplexa projekt med flera intressenter inom offentlig sektor och med finansiering från flera håll. Är en skicklig kommunikatör och har förmågan att engagera och skapa samsyn bland olika aktörer. Har erfarenhet av projektekonomi och projektadministration. Är lösningsorienterad, strukturerad och van att arbeta självständigt. Är engagerad och strategisk med god förmåga att driva frågor framåt. Är lyhörd och har förmåga att förstå olika perspektiv samt skapa förtroende och bygga relationer. Meriterande Erfarenhet av att jobba i en politiskt styrd organisation. Viktiga personliga egenskaper Strukturerad och pedagogisk, van att uttrycka dig väl i tal och skrift Van att själv strukturera och planera ditt arbete Förmåga att fånga idéer och se behov och möjligheter Nätverksbyggare med förmåga att skapa ett tillitsfullt klimat Pedagogisk förmåga i syfte att stötta kollegor på bästa sätt inom området. Vi erbjuder: En spännande och utvecklande roll som har stor betydelse för länets framtid. Du blir en del av ett väldigt engagerat team och får möjlighet att påverka utvecklingen av hela länet. Placeringsort: Jämtlands län Anställningsform: Tillsvidareanställning 50% med möjlighet till utökad tjänstgöringsgrad. Tillträde: 1 oktober eller enligt överenskommelse.
Samtliga våra annonser för Projektsamordnare gäller en och samma tjänst, du behöver bara skicka in en ansökan till oss. Kommunförbundet Jämtland Härjedalen Kommunförbundet Jämtland Härjedalen bildades 2022 och jobbar för alla kommuner för länets bästa. Förbundet drivs som en förening och har en styrelse bestående av förtroendevalda från länets alla kommuner. Vi är en distansoberoende arbetsgivare där vi är hembaserade men reser i hela länet som tjänsten kräver. Kommunförbundet har ett kontor på Campus i Östersund, där vi träffas med jämna mellanrum för att samarbeta och utvecklas tillsammans. Om tjänsten: Vi söker just nu en projektsamordnare med ett tudelat uppdrag. Du ansvarar för att efter medlemskommunernas initiativ skriva fram, samordna och följa upp kommungemensamma projekt. Projekten ska utveckla och stärka kärnverksamheter hos våra ägarkommuner. I tjänsten ingår att delta i våra chefsnätverk för att identifiera behov och för att säkerställa projektens nytta. Du kommer jobba nära ledningen i Kommunförbundet, såväl på politisk nivå som på tjänstepersonsnivå Därtill ingår i tjänsten att stötta och utveckla kommunernas förmåga att göra behovsanalyser, färdigställa ansökningar och genomföra projekt. Här är uppdraget alltså pedagogiskt och kompetensbyggande. Dina arbetsuppgifter Leda arbetet internt kring projekt med externa medel Samarbeta med länets aktörer i syfte att stärka kommunernas och andra aktörers förmågor och konkurrenskraft. Säkerställa att rapportering till finansiärer fungerar. Skriva fram nya projekt som verksamhet och styrelse står bakom. Samarbeta med fonder och myndigheter med ansvar för utvecklingsmedel i syfte att skapa goda relationer och framförhållning i våra projektsatsningar. Vi söker dig som Har en universitets- eller högskoleutbildning inom området. Kunskap om EU-fonder, regionala utvecklingsmedel och nationella finansieringsmodeller. Har erfarenhet av att skriva fram komplexa projekt med flera intressenter inom offentlig sektor och med finansiering från flera håll. Är en skicklig kommunikatör och har förmågan att engagera och skapa samsyn bland olika aktörer. Har erfarenhet av projektekonomi och projektadministration. Är lösningsorienterad, strukturerad och van att arbeta självständigt. Är engagerad och strategisk med god förmåga att driva frågor framåt. Är lyhörd och har förmåga att förstå olika perspektiv samt skapa förtroende och bygga relationer. Meriterande Erfarenhet av att jobba i en politiskt styrd organisation. Viktiga personliga egenskaper Strukturerad och pedagogisk, van att uttrycka dig väl i tal och skrift Van att själv strukturera och planera ditt arbete Förmåga att fånga idéer och se behov och möjligheter Nätverksbyggare med förmåga att skapa ett tillitsfullt klimat Pedagogisk förmåga i syfte att stötta kollegor på bästa sätt inom området. Vi erbjuder: En spännande och utvecklande roll som har stor betydelse för länets framtid. Du blir en del av ett väldigt engagerat team och får möjlighet att påverka utvecklingen av hela länet. Placeringsort: Jämtlands län Anställningsform: Tillsvidareanställning 50% med möjlighet till utökad tjänstgöringsgrad. Tillträde: 1 oktober eller enligt överenskommelse.
På Migrationsverket arbetar vi med en av vår tids stora samhällsfrågor – migrationen. Totalt är vi cirka 6 000 personer här, och vi har ett ovanligt viktigt jobb! Vi söker flera migrationshandläggare till Migrationsverket i Malmö. Hos oss får du arbeta med aktuella samhällsfrågor som påverkas av vad som händer i vår omvärld. Vi har ett behov av att stärka upp vår verksamhet med fler medarbetare till de delar av verksamheten där behovet för tillfället är som störst. Vår verksamhet är stor och över tid kan det finnas behov av din kompetens även inom andra ärendeslag. Utvecklingsmöjligheterna är således många. Oavsett var i verksamheten du kommer att arbeta så har du en betydelsefull roll i att bidra till genomförandet av vårt viktiga samhällsuppdrag. Vad gör en migrationshandläggare? Som migrationshandläggare arbetar du med att handlägga, utreda, besluta och ta fram förslag till beslut i olika typer av ärenden. Besluten har rättslig verkan för enskilda personer och påverkar deras rätt till förmåner, rättigheter och skyldigheter. Därutöver arbetar du med administration där du hanterar akter och handlingar som har kommit in eller upprättats i ett ärende. I din roll möter du och har samtal med personer som har ett ärende hos Migrationsverket och andra intressenter. Samtalen kan handla om att underrätta om beslut eller informera om Migrationsverkets processer samt vägleda och ge service. Du identifierar och hanterar eventuella särskilda behov hos personer och i förekommande fall håller du samtal med vuxna och barn i utsatta situationer. Vem är du? Vi söker dig som är strukturerad och som självständigt kan planera och organisera arbetet på ett effektivt sätt mot uppsatta mål och deadlines. Vidare har du en samarbetsförmåga och är lyhörd. Du är tydlig i din kommunikation och säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Du är också flexibel och har lätt för att anpassa dig och ändra ditt synsätt och förhållningssätt vid ändrade omständigheter. Vi ställer höga krav på personlig lämplighet. I vårt arbete som statstjänstemän ställs även höga krav på omdöme och en hög säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Du som söker har - Akademisk utbildning om minst 180hp med juridisk, samhällsvetenskaplig eller beteendevetenskaplig inriktning eller annan utbildning i kombination med för rollen aktuell och relevant erfarenhet - Kunskap inom förvaltningsrättsliga ärenden - Erfarenhet av arbete med krav på god service och professionellt bemötande - God kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska - Goda kunskaper i Officepaketet Det är meriterande om du har - Aktuell erfarenhet av arbete med förvaltningsrättsliga ärenden - Handläggningsvana Upplysningar Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning Arbetstider: kontorsarbetstider. Det kan bli aktuellt med schemalagd arbetstid Placering: Malmö Tillträde: september/oktober 2025 eller enligt överenskommelse Anställningsförmåner: Läs om våra anställningsförmåner https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Vart-uppdrag-och-arbete.html. Vi planerar att hålla i sammanhållna gruppintervjuer bestående av gruppinformation och enskilda intervjuer under vecka 32-34. Om du vill komma i kontakt med rekryterande chefer under sommaren vänligen se kontaktinformation nedan: Vecka 25- 29: Eva Sowa, [email protected] eller Martin Cöster, [email protected] Vecka 29 och framåt: Lisa Bergstrand,[email protected] eller Joakim Eriksson, [email protected] Ansökan Varmt välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 13 juli 2025! Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem. _________________________________________________________________________________________________________ Om rekryteringsprocessen För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar därför alla sökande och strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald. Som statlig myndighet rekryterar vi efter förtjänst och skicklighet. På https://www.arbetsgivarverket.se/jobba-statligt/fragor-och-svar/Hur-ser-rekryteringsprocessen-ut-for-statliga-jobb/ kan du läsa mer om vad det innebär. Vi använder urvalsfrågor under ansökningen. Besvara dem så utförligt du kan eftersom dina svar har betydelse för om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. I vissa rekryteringar använder vi också tester för att bedöma hur väl din skicklighet stämmer överens med tjänsten du söker. Vid en eventuell intervju kan du även få svara på frågor kopplat till säkerhet. Vill du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på sidan ”Lediga jobb och intresseanmälan” på migrationsverket.se: https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb-och-intresseanmalan.html För att arbeta på Migrationsverket behöver du ha rätt att vistas och arbeta i Sverige på någon av dessa grunder: svenskt medborgarskap (krav för vissa tjänster), nordiskt medborgarskap, EU-medborgarskap eller permanent uppehållstillstånd. Om du har skyddade personuppgifter, eller annan information som du själv bedömer som skyddsvärd, ska du kontakta [email protected] innan du gör din ansökan så berättar vi mer om våra säkerhetsrutiner. https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Vart-uppdrag/Personuppgifter.html Migrationsverkets rekryteringar sker helt i vår egen eller upphandlade leverantörers regi. Vi ber därför om att inte få telefonsamtal och mejl från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Vill du arbeta länsövergripande för att mäns våld mot kvinnor ska upphöra? Värdesätter du dessutom en god social arbetsmiljö med meningsfulla sammanhang där du får utvecklas både personligt och professionellt? Hos oss på Länsstyrelsen Västmanland välkomnas du till en arbetsplats med god sammanhållning och samhällsviktiga arbetsuppgifter. Som utvecklingsledare på Länsstyrelsen erbjuds du kvalificerade arbetsuppgifter med mycket eget ansvar och inflytande. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Västmanland för nuvarande och kommande generationer. Arbetsuppgifter Länsstyrelsen har ett regeringsuppdrag att förebygga och bekämpa mäns våld mot kvinnor. Det gör vi genom att samordna det regionala genomförandet av den nationella strategin inom verksamhetsområdena mäns våld mot kvinnor, hedersrelaterat våld och förtryck samt prostitution och människohandel. Samordning hos oss innebär att skapa struktur, samla och sprida kunskap, möjliggöra samverkan och bidra till helhetssyn och effektivitet. Målgrupper för arbetet är andra statliga myndigheter, länets kommuner, regionen, civilsamhällets organisationer och näringslivet. Inom uppdraget ska du arbeta med att sprida kunskap och skapa forum för dialog och erfarenhetsutbyte. Du ska också ge praktiknära stöd till länets kommuner. I de olika strategier och handlingsplaner som enheten ansvarar för finns gemensamma insatser inom social hållbarhet. Du förväntas därför kunna arbeta tillsammans med kollegor men också självständigt med att utforma, genomföra och följa upp arbetet. Arbetet innebär också processledning som metod för verksamhetsutveckling. Andra uppdrag och arbetsuppgifter kan tillkomma. Tjänsten innefattar nära kontakt med olika aktörer på lokal, regional och nationell nivå. Du kommer också att samverka både internt med övriga enheter på Länsstyrelsen och externt med kommuner, regionen, myndigheter och civilsamhället. Du kommer också arbeta självständigt i stor utsträckning. Om enheten för social hållbarhet Enheten för social hållbarhet vid Länsstyrelsen Västmanland arbetar med regeringsuppdrag kring frågor inom jämställdhet, integration, mänskliga rättigheter och folkhälsa. På enheten kommer du att arbeta med intressanta och utmanande arbetsuppgifter som har stor samhällsnytta. Enheten arbetar med att stärka samverkan mellan kommuner, regionen, näringslivet och civilsamhället. Inom ramen för enhetens arbete ingår även att tillhandahålla kompetenshöjande insatser, implementera metoder och följa upp och återrapportera uppdragen. Kvalifikationer - Akademisk examen från samhällsvetenskaplig utbildning eller annan utbildning som för tjänsten bedöms som likvärdig - Erfarenhet från offentlig förvaltning på kommunal, regional eller nationell nivå - Erfarenhet av processledning och samverkan med olika intressenter - Goda kunskaper i att kommunicera på svenska i tal och skrift Meriterande: - Erfarenhet av arbete med frågor inom social hållbarhet på strategisk nivå - Goda kunskaper om mäns våld mot kvinnor - Erfarenhet av utvecklingsarbete - Erfarenhet att verka både på övergripande- och detaljnivå - B-körkort Personliga egenskaper: Som person är du prestigelös och har en förmåga att samarbeta och inkludera andra. Ditt arbetssätt kännetecknas av att du är strukturerad, drivande och arbetar väl med komplexa frågor där du behöver analysera komplicerade problem och hitta fungerande lösningar. Du har en god förmåga till självledarskap där du hanterar, anpassar din ledarstil och ditt angreppssätt utifrån uppdragets utformning och krav. Du bidrar både till en god arbetsmiljö och till att arbetsgruppen når sina mål. För att lyckas i rollen behöver du vara kommunikativ och kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och referenser. Om Länsstyrelsen i Västmanland Länsstyrelsen i Västmanlands län är en spännande, kompetent och trivsam arbetsplats. Få arbetsplatser har en så stor bredd i sin verksamhet. Vi är runt 200 medarbetare som tillsammans utvecklar och jobbar med frågor som är avgörande för samhället. Vi har en samordnande roll i länet och är därför en viktig länk till regering, riksdag och andra myndigheter. Vår vision är ett hållbart Västmanland för nuvarande och kommande generationer. https://www.lansstyrelsen.se/vastmanland/om-oss/jobba-hos-oss.html Övrigt För att arbeta hos oss måste du dela länsstyrelsens värdering om alla människors lika värde. Hos oss på länsstyrelsen är vissa befattningar placerade i säkerhetsklass. Det kan innebära att en säkerhetsprövning och registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan anställning. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Vi tillämpar provanställning vid behov och vid tillsvidareanställning blir du automatiskt krigsplacerad hos oss. https://www.lansstyrelsen.se/4.1e9f682716e44cbf6f52214e.html https://www.lansstyrelsen.se/dataskydd
Vill du arbeta länsövergripande för att förebygga alkohol, narkotika, dopning, tobak, nikotinprodukter samt spel om pengar (ANDTS)? Värdesätter du dessutom en god social arbetsmiljö med meningsfulla sammanhang där du får utvecklas både personligt och professionellt? Hos oss på Länsstyrelsen Västmanland välkomnas du till en arbetsplats med god sammanhållning och samhällsviktiga arbetsuppgifter. Som utvecklingsledare inom ANDTS erbjuds du kvalificerade arbetsuppgifter med mycket eget ansvar och inflytande. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Västmanland för nuvarande och kommande generationer. Arbetsuppgifter Länsstyrelsen har ett regeringsuppdrag att förebygga riskbruk och missbruk på ANDTS området. Det gör vi genom att samordna det regionala genomförandet av den nationella strategin inom ANDTS. Samordning hos oss innebär att skapa struktur, samla och sprida kunskap, möjliggöra samverkan och bidra till helhetssyn och effektivitet samt utveckla tvärsektoriella insatser i kommuner och regioner. Tillsammans med andra Länsstyrelser ha ett nära samarbete kring olika teman och insatser som rör ANDTS. Målgrupper för arbetet är andra statliga myndigheter, länets kommuner, regionen, civilsamhällets organisationer och näringslivet. Inom uppdraget ska du arbeta med att sprida kunskap och skapa forum för dialog och erfarenhetsutbyte, utveckla ett långsiktigt kunskapsbaserat regionalt och lokalt arbete samt stödja samarbete på lokal, regional och nationell nivå. Du ska också ge stöd till länets kommuner inom sakområdet samt bidra med utbildning och kompetensutveckling i länet. I de olika strategier och handlingsplaner som enheten ansvarar för finns gemensamma insatser inom området social hållbarhet. Du förväntas därför kunna arbeta tillsammans med kollegor men också självständigt med att utforma, genomföra och följa upp arbetet. Arbetet innebär också processledning som metod för verksamhetsutveckling. Andra uppdrag och arbetsuppgifter kan tillkomma. Tjänsten innefattar nära kontakt med olika aktörer på lokal, regional och nationell nivå. Du kommer också att samverka både internt med övriga enheter på Länsstyrelsen och externt med kommuner, regionen, myndigheter, civilsamhället och näringslivet. Om enheten för social hållbarhet Enheten för social hållbarhet vid Länsstyrelsen Västmanland arbetar med regeringsuppdrag kring frågor inom jämställdhet, integration, mänskliga rättigheter och folkhälsa. På enheten kommer du att arbeta med intressanta och utmanande arbetsuppgifter som har stor samhällsnytta. Enheten arbetar med att stärka samverkan mellan kommuner, regionen, näringslivet och civilsamhället. Inom ramen för enhetens arbete ingår även att tillhandahålla kompetenshöjande insatser, implementera metoder och följa upp och återrapportera uppdragen. Kvalifikationer - akademisk examen från folkhälsovetenskaplig utbildning eller annan utbildning som för tjänsten bedöms som likvärdig - erfarenhet från offentlig förvaltning på kommunal, regional eller nationell nivå - erfarenhet av processledning och samverkan med olika intressenter - goda kunskaper i att kommunicera på svenska i tal och skrift - körkort B Meriterande: - erfarenhet av arbete med frågor inom social hållbarhet på strategisk nivå - goda kunskaper om främjande och förebyggande arbete - erfarenhet av utvecklings- och implementeringsarbete - erfarenhet att verka både på övergripande- och detaljnivå Personliga egenskaper: Som person är du prestigelös och har en förmåga att samarbeta och inkludera andra. Ditt arbetssätt kännetecknas av att du är strukturerad, drivande och arbetar väl med komplexa frågor där du behöver analysera komplicerade problem och hitta fungerande lösningar. Du har en god förmåga till självledarskap där du hanterar, anpassar din ledarstil och ditt angreppssätt utifrån uppdragets utformning och krav. Du bidrar både till en god arbetsmiljö och till att arbetsgruppen når sina mål. För att lyckas i rollen behöver du vara kommunikativ och kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Folkhälsomyndigheten är en nationell kunskapsmyndighet som arbetar för bättre folkhälsa. Det gör myndigheten genom att utveckla och stödja samhällets arbete med att främja hälsa, förebygga ohälsa och skydda mot hälsohot. Vår vision är en folkhälsa som stärker samhällets utveckling. Vill du delta i vidareutvecklingen av myndighetens it-säkerhetsarbete, såväl strategiskt som operativt? Har du en akademisk examen inom informationsteknik eller annan för tjänsten relevant arbetslivserfarenhet? Då har du möjlighet att använda och utveckla din kompetens hos oss! Vad ska du jobba med? Ditt huvuduppdrag är att bibehålla och förbättra it-säkerheten inom myndigheten – på såväl kort som lång sikt – genom att föreslå och utveckla metoder, verktyg och regler. Området kännetecknas av ständiga förändringar och en viktig del i arbetet är att hålla sig uppdaterad med utvecklingen på säkerhets- och hotbildsområdena. Som it-säkerhetsspecialist kommer du arbeta för att vi på ett säkert sätt digitaliserar vår myndighet, vidare- eller nyutvecklar it-stödet för våra verksamheter samt upprätthåller en säker driftsmiljö. Du kommer bland annat att: • Leda vidareutvecklingen av myndighetens it-säkerhetsarbete, såväl strategiskt som operativt. • Tillsammans med kollegor ansvara för våra it-säkerhetsplattformar såsom loggtjänster. • Utreda och analysera it-säkerhetsincidenter. • Omvärldsbevaka och utvärdera säkerhetsprodukter. • Delta i olika projekt där behov av it-säkerhetskompetens finns. • Stödja upphandlingar med exempelvis anpassade it-säkerhetskrav och dialoger med leverantörer rörande it-säkerhetsfrågor. • Arbeta med övrigt förekommande arbetsuppgifter på enheten. Vem söker vi? Krav för anställningen Du ska ha examen inom it-säkerhet eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig och relevant för tjänsten. Vi söker dig som har dokumenterad arbetslivserfarenhet av självständigt arbete inom it-säkerhetsområdet, inom minst två av följande områden: • Penetrationstestning, sårbarhetshantering och granskning. • Säkerhetsövervakning med fokus på EDR, XDR, SIEM och SOC. • Riskbaserat arbetssätt enligt ISO/IEC27001 och andra relevanta ramverk. • Identitetshantering med fokus på IAM. Utöver det ser vi dessa kompetenser, förmågor och erfarenheter som viktiga för att du ska trivas hos oss: Mycket stor vikt läggs vid: • Personliga egenskaper som god samarbetsförmåga, ansvarstagande samt resultatinriktad. Du har ett helhetsperspektiv och ett gott bemötande. • Du är nyfiken och håller dig uppdaterad inom it-säkerhetsområdet exempelvis genom Hack the Box eller TryHackMe. • Du är van att delta i aktiviteter inom it-säkerhetsområdet såsom olika projekt, samarbeten, workshops och möten. • Du har vana att arbeta både med Windows och Linux. • Mycket god förmåga att utrycka dig i svenska, i både tal och skrift. Stor vikt läggs vid: • Goda kunskaper inom NIST, ISO/IEC27001 och CIS. • Erfarenhet av arbete inom eller för offentlig verksamhet. • Erfarenhet av och kunskap om offentlig upphandling inkluderat kravställning inom it-säkerhetsområdet. • God kunskap om på marknaden förekommande verktyg, tjänster och ramverk inom information/it-säkerhetsområdet. • Erfarenhet av praktisk tillämpning av automatiserade it-säkerhetsramverk relaterat DevSecOps. • Goda kunskaper i engelska, i både tal och skrift. Vikt läggs vid: • Erfarenhet av att upprätthålla och utveckla säker nätverksinfrastruktur. • Erfarenhet av att ha utbildat, presenterat och spridit kunskap inom it- och informationssäkerhetsområdet både inom och utanför den egna organisationen. • Kunskap inom lagstiftningar som relaterar till it-säkerhetsområdet. Vad gör enheten? Enheten för IT ansvarar för att myndigheten har en säker och tillgänglig it-driftmiljö samt för en effektiv support, förvaltning och modern utveckling av it-system. Enheten ansvarar även för en samordnad och kostnadseffektiv process för inköp av it-relaterad utrustning, licenser och konsulttjänster. Enheten ansvarar för digitalisering inom it-området, vilket inkluderar utvecklings- och förvaltningsstyrning, it-projektkontor, informationssäkerhet samt telefoni och konferenssystem. Hur är det att jobba på Folkhälsomyndigheten? Vi erbjuder utvecklande arbetsuppgifter där du kan påverka och göra skillnad. Oavsett vad du jobbar med är du med och bidrar till samhällsnytta. Det gör du tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor i stimulerande samarbeten. Folkhälsomyndigheten är en arbetsplats som strävar efter att ge lika möjligheter till alla och att vara fri från diskriminering. Myndigheten har sin verksamhet i Solna och Östersund. Medarbetarskap och kultur på Folkhälsomyndigheten Om anställningen Du kommer att anställas som handläggare med placering på vårt kontor i Solna eller Östersund. Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker snarast enligt överenskommelse. Befattningen innebär krigsplacering. Anställningen är inplacerad i säkerhetsklass. Det betyder att innan du anställs vid Folkhälsomyndigheten kommer säkerhetsprövning och registerkontroll att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen (2018:585). Anställningen kräver svenskt medborgarskap. På myndigheten kan det finnas möjlighet att teckna överenskommelse om distansarbete upp till 40% av din arbetstid. Är du intresserad? Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta enhetschef Sofia Palmér, telefon 010- 205 22 53. Fackliga företrädare är för SACO Pi Zetterquist, telefon 010-205 22 95, och för OFR/S Jessika Spångberg, telefon 010-205 29 22. Läs mer om hur det är att jobba hos oss Ansökan Välkommen med din ansökan till befattningen som it-säkerhetsspecialist hos oss! Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. I stället ansöker du med ditt CV och genom att besvara urvalsfrågor. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess. Arbetspsykologiska tester och arbetsprov kan komma att användas som en del i rekryteringsprocessen. Vänligen ladda upp relevanta examensbevis i samband med din ansökan. Läs i ansökningsformuläret hur du går tillväga om du har skyddade personuppgifter. Ansök senast 2025-07-13 via myndighetens webbplats. Arbetsgivarens diarienummer: 02898-2025-2.1.1 #LI-MD1
Folkhälsomyndigheten är en nationell kunskapsmyndighet som arbetar för bättre folkhälsa. Det gör myndigheten genom att utveckla och stödja samhällets arbete med att främja hälsa, förebygga ohälsa och skydda mot hälsohot. Vår vision är en folkhälsa som stärker samhällets utveckling. Vill du delta i vidareutvecklingen av myndighetens it-säkerhetsarbete, såväl strategiskt som operativt? Har du en akademisk examen inom informationsteknik eller annan för tjänsten relevant arbetslivserfarenhet? Då har du möjlighet att använda och utveckla din kompetens hos oss! Vad ska du jobba med? Ditt huvuduppdrag är att bibehålla och förbättra it-säkerheten inom myndigheten – på såväl kort som lång sikt – genom att föreslå och utveckla metoder, verktyg och regler. Området kännetecknas av ständiga förändringar och en viktig del i arbetet är att hålla sig uppdaterad med utvecklingen på säkerhets- och hotbildsområdena. Som it-säkerhetsspecialist kommer du arbeta för att vi på ett säkert sätt digitaliserar vår myndighet, vidare- eller nyutvecklar it-stödet för våra verksamheter samt upprätthåller en säker driftsmiljö. Du kommer bland annat att: • Leda vidareutvecklingen av myndighetens it-säkerhetsarbete, såväl strategiskt som operativt. • Tillsammans med kollegor ansvara för våra it-säkerhetsplattformar såsom loggtjänster. • Utreda och analysera it-säkerhetsincidenter. • Omvärldsbevaka och utvärdera säkerhetsprodukter. • Delta i olika projekt där behov av it-säkerhetskompetens finns. • Stödja upphandlingar med exempelvis anpassade it-säkerhetskrav och dialoger med leverantörer rörande it-säkerhetsfrågor. • Arbeta med övrigt förekommande arbetsuppgifter på enheten. Vem söker vi? Krav för anställningen Du ska ha examen inom it-säkerhet eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig och relevant för tjänsten. Vi söker dig som har dokumenterad arbetslivserfarenhet av självständigt arbete inom it-säkerhetsområdet, inom minst två av följande områden: • Penetrationstestning, sårbarhetshantering och granskning. • Säkerhetsövervakning med fokus på EDR, XDR, SIEM och SOC. • Riskbaserat arbetssätt enligt ISO/IEC27001 och andra relevanta ramverk. • Identitetshantering med fokus på IAM. Utöver det ser vi dessa kompetenser, förmågor och erfarenheter som viktiga för att du ska trivas hos oss: Mycket stor vikt läggs vid: • Personliga egenskaper som god samarbetsförmåga, ansvarstagande samt resultatinriktad. Du har ett helhetsperspektiv och ett gott bemötande. • Du är nyfiken och håller dig uppdaterad inom it-säkerhetsområdet exempelvis genom Hack the Box eller TryHackMe. • Du är van att delta i aktiviteter inom it-säkerhetsområdet såsom olika projekt, samarbeten, workshops och möten. • Du har vana att arbeta både med Windows och Linux. • Mycket god förmåga att utrycka dig i svenska, i både tal och skrift. Stor vikt läggs vid: • Goda kunskaper inom NIST, ISO/IEC27001 och CIS. • Erfarenhet av arbete inom eller för offentlig verksamhet. • Erfarenhet av och kunskap om offentlig upphandling inkluderat kravställning inom it-säkerhetsområdet. • God kunskap om på marknaden förekommande verktyg, tjänster och ramverk inom information/it-säkerhetsområdet. • Erfarenhet av praktisk tillämpning av automatiserade it-säkerhetsramverk relaterat DevSecOps. • Goda kunskaper i engelska, i både tal och skrift. Vikt läggs vid: • Erfarenhet av att upprätthålla och utveckla säker nätverksinfrastruktur. • Erfarenhet av att ha utbildat, presenterat och spridit kunskap inom it- och informationssäkerhetsområdet både inom och utanför den egna organisationen. • Kunskap inom lagstiftningar som relaterar till it-säkerhetsområdet. Vad gör enheten? Enheten för IT ansvarar för att myndigheten har en säker och tillgänglig it-driftmiljö samt för en effektiv support, förvaltning och modern utveckling av it-system. Enheten ansvarar även för en samordnad och kostnadseffektiv process för inköp av it-relaterad utrustning, licenser och konsulttjänster. Enheten ansvarar för digitalisering inom it-området, vilket inkluderar utvecklings- och förvaltningsstyrning, it-projektkontor, informationssäkerhet samt telefoni och konferenssystem. Hur är det att jobba på Folkhälsomyndigheten? Vi erbjuder utvecklande arbetsuppgifter där du kan påverka och göra skillnad. Oavsett vad du jobbar med är du med och bidrar till samhällsnytta. Det gör du tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor i stimulerande samarbeten. Folkhälsomyndigheten är en arbetsplats som strävar efter att ge lika möjligheter till alla och att vara fri från diskriminering. Myndigheten har sin verksamhet i Solna och Östersund. Medarbetarskap och kultur på Folkhälsomyndigheten Om anställningen Du kommer att anställas som handläggare med placering på vårt kontor i Solna eller Östersund. Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker snarast enligt överenskommelse. Befattningen innebär krigsplacering. Anställningen är inplacerad i säkerhetsklass. Det betyder att innan du anställs vid Folkhälsomyndigheten kommer säkerhetsprövning och registerkontroll att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen (2018:585). Anställningen kräver svenskt medborgarskap. På myndigheten kan det finnas möjlighet att teckna överenskommelse om distansarbete upp till 40% av din arbetstid. Är du intresserad? Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta enhetschef Sofia Palmér, telefon 010- 205 22 53. Fackliga företrädare är för SACO Pi Zetterquist, telefon 010-205 22 95, och för OFR/S Jessika Spångberg, telefon 010-205 29 22. Läs mer om hur det är att jobba hos oss Ansökan Välkommen med din ansökan till befattningen som it-säkerhetsspecialist hos oss! Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. I stället ansöker du med ditt CV och genom att besvara urvalsfrågor. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess. Arbetspsykologiska tester och arbetsprov kan komma att användas som en del i rekryteringsprocessen. Vänligen ladda upp relevanta examensbevis i samband med din ansökan. Läs i ansökningsformuläret hur du går tillväga om du har skyddade personuppgifter. Ansök senast 2025-07-13 via myndighetens webbplats. Arbetsgivarens diarienummer: 02898-2025-2.1.1 #LI-MD1
Vi är stolta över Trollhättans stads över 5 000 medarbetare, som varje dag gör en positiv skillnad i våra invånares liv och är med och utvecklar stadens hållbarhet och livskraft. Vi drivs och motiveras av ledorden Mod, Delaktighet, Nytänkande och Handlingskraft. Här finns en spännande utveckling där du kan vara med och göra vår stad ännu bättre. Beskrivning Arbetsmarknads- och socialförvaltningens arbete riktar sig till de människor som tillfälligt eller under en längre tid behöver samhällets stöd. Förvaltningen omfattar verksamhetsområdena Individ- och familjeomsorg, Förebyggande och insats samt Arbetsmarknads- och socialt stöd som tillsammans arbetar för att möjliggöra ett tryggare och mer jämlikt liv för människorna i staden. I förvaltningen arbetar ca 300 tillsvidareanställda och ett tjugotal chefer. Arbetsmarknads- och socialförvaltningen befinner sig i en spännande tid att ställa om mot den nya socialtjänstlagen och även att ställa om för att möta de välfärdsutmaningar vi står inför, t.ex. genom att använda teknikens möjligheter fullt ut. Vi söker nu en socialt ansvarig samordnare, SAS. Tjänsten är förlagd till förvaltningens centrala Verksamhetsstöd, en tvärprofessionell enhet som består av en administrativ chef och 12 medarbetare med olika specialistkunskaper. Vi strävar efter att vara ett effektivt, utvecklande och kvalificerat stöd till förvaltningen inom områdena kvalitet och utveckling, ekonomi, dokument- och ärendehantering, systemförvaltning, IT- och digitalisering. På verksamhetsstöd jobbar vi tillsammans då vi vet att det blir bäst när olika professioner samverkar för att nå våra gemensamma mål. I gruppen finns ett inspirerande arbetsklimat med utrymme för dialog kring processer och resultat, kring arbete med utveckling och förbättringar. Här hjälps vi åt, delar erfarenheter, lärdomar och kunskaper med varandra. Arbetsuppgifter Som SAS, har du ett övergripande ansvar för kvalitetssäkring inom socialtjänstens verksamhetsområde utifrån gällande lagar och förskrifter. Du fungerar som ett strategiskt stöd till förvaltningsledningen och har en rådgivande och stödjande funktion i organisationen. Ditt uppdrag omfattar att utveckla och följa upp vissa rutiner och riktlinjer och att vara ett kvalificerat stöd i etiska, juridiska och dokumentationsrelaterade frågor. Som SAS utreder du Lex Sarah och vid behov anmäler till IVO. Du bidrar aktivt till förändringsledning och verksamhetsutveckling, med fokus på en förebyggande, tillgänglig och evidensbaserad socialtjänst. Du samverkar med förvaltningens utvecklingsledare i att analysera, planera och processleda förvaltningens utvecklingsarbete som syftar till att nå en hög kvalitet för dem vi är till för. Du planerar och genomför internutbildningar och kompetensutvecklar chefer och personal inom juridiska frågor. I tjänsten ingår också att svara på remisser, genomföra utredningsuppdrag, skriva rapporter och tjänsteutlåtanden samt representera förvaltningen i stadsövergripande grupper och i Fyrbodals SAS-nätverk. Kvalifikationer Vi söker dig som har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du har mycket goda kunskaper inom socialtjänstens område och den lagstiftning som styr verksamheterna. Du har flera års erfarenhet av att arbeta inom socialt arbete och det är meriterande om du har arbetat med både myndighetsutövning och verkställighet inom socialtjänst. Du har erfarenhet av utredningsarbete, processledning och förändringsledning. Det är meriterande om du har ledarskapserfarenhet, gärna inom en politisk styrd organisation. Du är en god analytiker och kan se till helheten. Du bygger förtroendefulla relationer och är duktig på att samverka med många olika professioner – alltid med individens bästa i fokus. Du drivs av viljan att utveckla och förbättra utifrån lagstiftningens krav. Du är lyhörd och har en stark kommunikativ förmåga att kunna förmedla komplexa sammanhang på ett tydligt sätt. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Välkommen med din ansökan och tveka inte att höra av dig om du har frågor om tjänsten! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons! Trollhättan är en stark och attraktiv kommun som ska bli större. I dag är vi ca 59 000 invånare och vi har siktet inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans stad arbetar vi med att skapa förutsättningar för detta. Vi är över 5 000 medarbetare och våra 350 olika yrken bidrar på olika sätt med att ge service och underlätta en bra vardag för våra invånare - nu och i framtiden. Vi ser mångfald som en styrka som berikar vår verksamhet och välkomnar sökande med olika bakgrund. Trollhättans stad tillämpar rökfri arbetstid.
Är du vass på att handlägga ärenden och vill bidra till att Norrbotten får energieffektivare bostäder och att länets äldre får bostäder utformade efter deras behov? Drivs du av att medverka till en god samhällsutveckling och trivs med att arbeta noggrant och självständigt, men samtidigt i nära samarbete med dina kollegor? Då kan du vare den vi söker! Som medarbetare hos oss är du en del av ett större sammanhang där du får möjlighet att bidra till en hållbar samhällsutveckling både i Norrbotten, nationellt och internationellt. Du kommer att tillhöra enheten för samhällsplanering och kulturmiljö. Vi ansvarar tillsammans för för samordningen av statliga intressen, riksintressen och allmänna intressen enligt miljöbalken samt plan och bygglagen, tillsyn inom plan- och byggområdet, samråd och prövning av beslut om kommunala översikts- och detaljplaner samt statliga stöd inom bostads- och energisektorn. I uppgifterna ingår också att arbeta för att vårt kulturarv och våra kulturmiljöer vårdas, bevaras och utvecklas. Vi behöver nu förstärkning i gruppen som arbetar med energi- och bostadsstöd. Om jobbet Du kommer att arbeta med handläggning av statliga stöd och bidrag i Norrbotten. Just nu ligger fokus på hantering av aktuella ansökningar inom energieffektivisering och bostadsbyggande samt uppföljning av beslutade ärenden. Konkret innebär arbetet att du utifrån inkomna ansökningar granskar och utreder om kraven för att få bidrag uppfylls, föredrar och skriver beslut i ärenden. Arbetet innebär många externa kontakter med sökande, både privatpersoner och företrädare för exempelvis fastighetsbolag. En viktig del i ditt arbete är även att informera och ge råd och stöd i frågor som rör bidragen du handlägger. Vidare kommer du att delta i arbetet med att utveckla och kvalitetssäkra rutiner för handläggningen. Att följa upp och göra tillsyn av beslutade stöd enligt nationella och EU-regler kommer även det att vara en del i ditt arbete Du kommer att arbeta nära kollegor som också arbetar med handläggning av stöd i en mindre arbetsgrupp och med en nationell samordning som stöd i arbetet. Arbetet är i ständig utveckling och utifrån vårt uppdrag kan arbetsuppgifterna komma att förändras över tid. Du behöver därför kunna hantera förändringar. Det ger dig samtidigt möjligheter att utvecklas och både bredda och fördjupa din kompetens hos oss. Om dig Vi söker dig som har: - akademisk utbildning med för tjänsten relevant inriktning såsom samhälle, ekonomi, juridik, eller en teknisk utbildning inom bygg eller energi, eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig, - erfarenhet av handläggning inom offentlig sektor, - god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift, - vana av att arbeta med datorn som arbetsredskap och i digitala system för ärendehantering. Som person är du lyhörd, flexibel och har god förmåga att arbeta självständigt på ett strukturerat sätt. Vidare har du en god förmåga att prioritera och att granska kritiskt. Du är lösningsinriktad och bidrar till att utveckla verksamheten och arbetsrutinerna. Vi ser det som meriterande om du har: - erfarenhet av arbete med tillsyn, - kunskaper inom ekonomisk redovisning och bokföring, - erfarenhet av ärendesystemen Bofinc och Platina. För oss är personliga egenskaper viktiga och vi ser det som en självklarhet att du bidrar positivt till vår arbetsmiljö och arbetsglädje samt agerar utifrån den statliga värdegrunden. Bra att veta Anställningen är tidsbegränsad till och med 2025-12-31. Kallas du till intervju kan du komma att få göra ett arbetsprov. Eftersom vissa arbeten hos oss ställer krav på säkerhetsprövning kan du innan en anställning komma att få göra en säkerhetsprövning. Den innehåller ett säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll. För vissa arbeten krävs svenskt medborgarskap. Om Länsstyrelsen och vårt erbjudande till dig Länsstyrelsen arbetar för att Norrbotten ska utvecklas. Det gör vi på uppdrag av regeringen och vårt ansvarsområde är brett. Våra uppdrag spänner över hela samhället och hos oss finns allt ifrån biologer och ingenjörer till ekonomer och samhällsvetare. Vi jobbar tillsammans för att skapa samhällsnytta var dag och säkerställer att nationella mål och beslut för genomslag i länet. Vi tror på var och ens förmåga att självständigt driva sitt dagliga arbete, där du som medarbetare får rätt förutsättningar till arbetslivsbalans. Vi erbjuder dig: • Goda utvecklingsmöjligheter • Individanpassade anställningsvillkor • Hälsofrämjande aktiviteter och en hållbar arbetsmiljö • Flexibla arbetstider, extra semesterdagar och möjlighet till distansarbete Vi tror på kraften i att arbeta för något större, vikten av att ha plats för livet och att alla våra medarbetare ska känna sig delaktiga i vår kunskapsrymd. Övrigt Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges minoritetsspråk och sätter därför värde på kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. I rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonseringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.
När du jobbar på länsstyrelsen får du använda din kunskap på landets bredaste myndighet. Länsstyrelsen är statens företrädare i länet och ser till att nationella mål får genomslag. Med hänsyn till regionala förutsättningar gör vi avvägningar mellan olika samhällsintressen. Detta genom samarbete mellan experter inom en rad olika områden och i samverkan med myndigheter, kommuner och organisationer. På länsstyrelsen skapar vi samhällsnytta och påverkar samhällsutvecklingen, varje dag. Det är ett viktigt uppdrag, ett stort ansvar och en inspirerande möjlighet. Låt din kunskap bli en kraft för Östergötland. Vill du jobba med Tillsyn och tillsynsvägledning enligt miljöbalken inom: förorenade områden, avfallsanläggningar, masshantering, hälsoskydd? Anställningen Vi söker personer till två eller fler tjänster. Det är tillsvidareanställningar på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Vilka arbetsuppgifter som ingår i de olika tjänsterna beror till viss del på sökandes erfarenhet, kunskap och önskemål. En av tjänsterna innehåller huvudsakligen arbete med förorenade områden. Tillträde enligt överenskommelse. Du kommer att tillhöra Enheten för miljöskydd som tillhör avdelningen miljö och natur. Enheten handlägger ärenden kopplade till förorenade områden och miljöfarliga verksamheter. Enheten har också samverkansuppdrag med andra regionala aktörer inom miljöskydd, tillsynsvägledning till kommunernas inspektörer samt arbetar med statsfinansierade projekt inom förorenade områden. Dina arbetsuppgifter Att arbeta med tillsyn enligt miljöbalken av förorenade områden vid pågående och nedlagda verksamheter och/eller tillsyn av miljöfarliga verksamheter främst avfallsanläggningar och anläggningar kopplade till masshantering. Tillsyn av förorenade områden innebär till exempel att ta fram ansvarsutredningar, besluta och förelägga om utredningar och åtgärder samt att granska rapporter. Tillsyn av miljöfarliga verksamheter innebär att planera, genomföra och följa upp tillsynsbesök vid verksamheter. Att arbeta med tillsynsvägledning till kommunernas inspektörer inom förorenade områden och/eller avfall, masshantering, hälsoskydd. Tillsynsvägledning innebär dels att svara på frågor och lämna yttrande i kommunens ärende om miljöfarliga verksamheter, dels att arrangera handläggarträffar och skicka ut information till kommunerna. Alla arbetsuppgifter innebär att du samverkar med andra enheter på länsstyrelsen och andra myndigheter. Dina intressen, tidigare erfarenheter och verksamhetens uppdrag kommer att kunna påverka dina arbetsuppgifter. Ska-krav för tjänsterna: - Du har naturvetenskaplig/teknisk utbildning på högskolenivå eller motsvarande som vi bedömer likvärdig. - Du har minst två års arbetslivserfarenhet av arbete med förorenade områden eller minst tre års arbetslivserfarenhet av tillsyn på miljöfarliga verksamheter enligt miljöbalken. - Du har goda kunskaper om miljölagstiftningen. - Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift (svenska). - Du har B-körkort, då tillsyn sker på verksamheter runt om i länet. Meriterande: - Om du har erfarenhet av riskbedömning, åtgärdsutredningar eller ansvarsutredningar av förorenade områden. - Om du har utbildning inom förorenade områden. - Om du har erfarenhet av arbete enligt miljöbalken 10 kap. - Om du har arbetslivserfarenhet av tillsyn inom hälsoskydd. - Om du har arbetslivserfarenhet av tillsyn inom avfall och/eller masshantering. Som person: - Har du hög samarbetsförmåga genom att du arbetar bra med andra människor. Du relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. - Är du duktig på muntliga kommunikation, genom att du talar välformulerat och engagerat i enskilda möten och i små och stora grupper. Du lyssnar och är mottaglig för motparten och anpassar dig till situationen. - Är du självgående genom att du tar ansvar för din uppgift. Du strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare. - Är du mål och resultatorienterad, detta genom att du arbetar mot mål och fokuserar på resultat. Vill du veta mer kontakta: Enhetschef, Kristina Nyhlén , telefon: 010-223 54 27. Fackliga företrädare: - SACO, Magnus Roback, telefon: 010-223 54. Andrea Ståhl vecka 26-28, telefon: 010-223 55 82. Ingegerd Wallin vecka 29-30, telefon: 010-223 56 14. - ST, Nina Stenmark, telefon: 010-223 53 04. Välkommen med din ansökan Som du skickar via www.varbi.com. Din ansökan ska ha inkommit senast 2025-07-18, ange ref nr: 10909. Läs mer om att jobba hos oss, vår värdegrund och våra förmåner: https://www.lansstyrelsen.se/ostergotland/om-oss/jobba-hos-oss.html Inom staten rekryterar vi efter principen om förtjänst och skicklighet. Det innebär att vi gör en helhetsbedömning och arbetar efter kompetensbaserad rekrytering som en kvalitetssäkring för objektivitet och icke-diskriminering. Följ oss i sociala medier: https://www.lansstyrelsen.se/ostergotland/om-oss/sociala-medier.html Läs mer om Länsstyrelsen i Östergötland: https://www.lansstyrelsen.se/ostergotland/om-oss/om-lansstyrelsen-i-ostergotlands-lan.html Länsstyrelsen har en viktig samordnande roll vid samhällsstörningar och därmed ingår samtliga anställda i kris- och krigsorganisationen. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras innan anställning. Så hanterar vi dina personuppgifter: https://www.lansstyrelsen.se/ostergotland/om-oss/om-webbplatsen/sa-hanterar-vi-dina-personuppgifter.html
Välj ett jobb för att visa detaljer