Om tjänsten Vår kund växer och behöver nu förstärka med en duktig supportekniker! Som 1st line supporttekniker hos vår kund i Malmö arbetar du tätt tillsammans med 2nd line och andra funktioner i organisationen. Kunden är alltid i fokus och du ger dem alltid bästa möjliga service. Start är enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan redan idag, urval och intervjuer sker löpande. Observera att tjänsten utgår från Malmö, med viss möjlighet att jobba hemifrån ibland. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Som 1st line supporttekniker kommer du att hantera ärenden från kunder både via samtal och e-post. Ni har generellt sett ett växlande tempo då er vardag styrs av kundunika händelser och allt du gör ska hålla hög kvalitet och servicenivå. Vi tror på att våra medarbetare gör ett bra arbete när de trivs, så det är viktigt för oss att hitta just dig som trivs i vår tempofyllda vardag. Det är viktigt att du är pålitlig, initiativrik och värdesätter goda kundrelationer. Då det är en första linjesupport med ett stort antal kunder med olika avtal och SLA nivåer och det viktigt att du är duktig på att felsöka hungrigt när det krävs. Det är även viktigt att följa satta eskalationsrutiner när de finns. Den administrativa delen är stor och dokumentation av ärenden är ett naturligt inslag i det dagliga arbetet. Det genuina intresset för IT underlättar ditt arbete varje dag. Arbetet kommer vara intensivt och utmanande, men du omges av härliga kollegor som har nära till skratt! Arbetstiderna är främst dagtid mellan 8-17 måndag till fredag. Du kommer även att jobba kvällpass en vecka (inklusive helgen) ca varannan månad vilket går på rotation i teamet och är baserat på hur många ni är. Vem är du? Vi vill helst att du har en eftergymnasial utbildning inom IT, gärna yrkeshögskola. Du kan även söka tjänsten om du har fått motsvarande IT kunskaper på egen hand eller om ditt driv att lära dig nya saker och din arbetsmoral är hög då det är två jätteviktiga saker för oss. Kanske har du läst IT på gymnasiet och sedan arbetat med liknande arbetsuppgifter, det värderas också högt. Ett krav är dock att du är talar och skriver både engelska och svenska flytande. Det är meriterande om du har arbetat och/eller har kännedom om Active Directory, Windows operativsystem, Linux, Basic Nätverk (TCP/IP, DNS, DHCP), Ärendehanteringssystem, felsökning, mobila enheter, skrivarhantering och Office365. För att trivas och tycka det är kul måste du ha ett inre driv att alltid vilja ge förstklassig service till dina kunder! Du och ditt team är ett lag och tillsammans ska ni se till att hjälpa era fina kunder med tempo och hög klass. Du är personen som alltid ställer upp för ditt lag och dina kunder. För att lyckas i rollen som 1st line supporttekniker måste du vara strukturerad, fokuserad och ha koll på läget Om verksamheten Du kommer att vara anställd av Poolia som konsult. Som konsult erbjuds du möjlighet att ta certifikat och premieras om du lyckas. Det finns även möjlighet att delta på aktiviteter hos både kund och Poolia. Vid din sida från Poolia har du din konsultchef, som gärna agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på ditt uppdrag. Du kommer också ha en teamleader och en teamchef vid din sida som stöttar dig i det dagliga. Det får inte heller glömmas att du är en del av ett team där ni hjälps åt för att gemensamt nå framgång! Vi vill att du ska må bra och trivas under tiden du är anställd på Poolia och kunden som du ska arbeta hos. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Friskvårdsbidrag är en given förmån!
Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Om företaget Bravura söker för kunds räkning en supporttekniker till ett av Sveriges ledande företag inom sin bransch. Mer information ges vid eventuell intervju. Arbetsuppgifter Som supporttekniker är din främsta uppgift att leverera service i världsklass gällande support och felsökning vid tekniska problem, installationer eller andra IT relaterade beställningar. Majoriteten av arbetet sker inom helpdesk, men det förekommer även arbete ute hos kund. Vanligt förekommande arbetsuppgifter: Besvara användarnas IT-relaterade frågor per telefon, mail och på plats hos kund Självständigt felsöka och hitta lösningar på tekniska problem kopplat till IT Felsökning av såväl hårdvara som mjukvara och nätverk Registrera ärenden i företagets ärendehanteringssystem Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Gymnasieexamen med inriktning IT eller teknik, alternativt ett intresse för IT/teknik Tidigare erfarenhet inom IT- support/helpdesk Kunskap eller kännedom inom ett eller fler områden; Windows 10, Office 365, Active Directory Flytande svenska och engelska, både tal och skrift Körkort B är meriterande För att trivas i rollen tror vi att du gillar att hjälpa andra, sätter alltid kunden i fokus och anstränger dig för att leverera lösningar. Då du i rollen ständigt har kontakt med människor har du lätt för att anpassa dig och din kommunikation utifrån person och situation. Utöver din goda datorvana ser vi även att du som söker är noggrann i ditt arbete, har förmågan att hålla struktur och tycker om att göra saker ordentligt. Övrig information Start: Omgående Plats: Malmö Lön: : Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Vi gör ett löpande urval så skicka in din ansökan redan idag! Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till rekryteringsansvarig, David, på [email protected]. Välkommen med din ansökan!
Om tjänsten Vår kund växer och behöver nu förstärka med en duktig supportekniker! Som 1st line supporttekniker hos vår kund i Luleå arbetar du tätt tillsammans med 2nd line och andra funktioner i organisationen. Kunden är alltid i fokus och du ger dem alltid bästa möjliga service. Start är i augusti. Välkommen med din ansökan redan idag, urval och intervjuer sker löpande. Observera att tjänsten utgår från Luleå, med viss möjlighet att jobba hemifrån ibland. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Som 1st line supporttekniker kommer du att hantera ärenden från kunder både via samtal och e-post. Ni har generellt sett ett växlande tempo då er vardag styrs av kundunika händelser och allt du gör ska hålla hög kvalitet och servicenivå. Vi tror på att våra medarbetare gör ett bra arbete när de trivs, så det är viktigt för oss att hitta just dig som trivs i vår tempofyllda vardag. Det är viktigt att du är pålitlig, initiativrik och värdesätter goda kundrelationer. Då det är en första linjesupport med ett stort antal kunder med olika avtal och SLA nivåer och det är viktigt att du är duktig på att felsöka hungrigt när det krävs. Det är även viktigt att följa satta eskalationsrutiner när de finns. Den administrativa delen är stor och dokumentation av ärenden är ett naturligt inslag i det dagliga arbetet. Det genuina intresset för IT underlättar ditt arbete varje dag. Arbetet kommer vara intensivt och utmanande, men du omges av härliga kollegor som har nära till skratt! Arbetstiderna är främst dagtid mellan 8-17 måndag till fredag. Du kommer även att jobba kvällpass en vecka (inklusive helgen) ca varannan månad vilket går på rotation i teamet och är baserat på hur många ni är. Vem är du? Vi vill helst att du har en eftergymnasial utbildning inom IT, gärna yrkeshögskola. Du kan även söka tjänsten om du har fått motsvarande IT kunskaper på egen hand eller om ditt driv att lära dig nya saker och din arbetsmoral är hög då det är två jätteviktiga saker för oss. Kanske har du läst IT på gymnasiet och sedan arbetat med liknande arbetsuppgifter, det värderas också högt. Ett krav är dock att du är talar och skriver både engelska och svenska flytande. Det är meriterande om du har arbetat och/eller har kännedom om Active Directory, Windows operativsystem, Linux, Basic Nätverk (TCP/IP, DNS, DHCP), Ärendehanteringssystem, felsökning, mobila enheter, skrivarhantering och Office365. För att trivas och tycka det är kul måste du ha ett inre driv att alltid vilja ge förstklassig service till dina kunder! Du och ditt team är ett lag och tillsammans ska ni se till att hjälpa era fina kunder med tempo och hög klass. Du är personen som alltid ställer upp för ditt lag och dina kunder. För att lyckas i rollen som 1st line supporttekniker måste du vara strukturerad, fokuserad och ha koll på läget Om verksamheten Du kommer att vara anställd av Poolia som konsult med goda möjligheter till tillsvidare hos kund. Som konsult erbjuds du möjlighet att ta certifikat och premieras om du lyckas. Det finns även möjlighet att delta på aktiviteter hos både kund och Poolia. Vid din sida från Poolia har du din konsultchef, som gärna agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på ditt uppdrag. Du kommer också ha en teamleader och en teamchef vid din sida som stöttar dig i det dagliga. Det får inte heller glömmas att du är en del av ett team där ni hjälps åt för att gemensamt nå framgång! Vi vill att du ska må bra och trivas under tiden du är anställd på Poolia och kunden som du ska arbeta hos. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Friskvårdsbidrag är en given förmån!
Är du en problemlösare med känsla för service? Vill du arbeta i en teknisk roll där varje dag innebär nya utmaningar och där du är en nyckelperson för att hålla IT-hjulet snurrande? Då är det här uppdraget för dig! Vad du kommer att göra I rollen som Servicedeskmedarbetare kommer du att vara förstalinjens hjälte för våra användare. Du ger support och service kopplat till: Felsökning av nätverksutrustning Kontohantering (ex. lösenord, behörigheter) Lättare tekniska frågor kring hårdvara och system Hantering av inkommande ärenden via telefon och ärendehanteringssystem Dina främsta verktyg är telefonen och ärendehanteringssystemet – och självklart din förmåga att bemöta människor med tålamod och professionalism. Vi söker dig som har Några års erfarenhet från IT-support Goda språkkunskaper i svenska och engelska Ett strukturerat arbetssätt och lösningsorienterad approach Vana av att felsöka nätverksutrustning och hantera konton/behörigheter. Varför detta uppdrag? Arbeta i en dynamisk miljö med härliga kollegor Utvecklas tekniskt i en roll med stort ansvar Sätta guldkant på sommaren genom ett meningsfullt uppdrag i Malmö Praktisk erfarenhet: Plats: Malmö (på plats) Period: 30 juni – 30 september 2025 Sista ansökningsdag: 11 juni 2025. Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Är du en självgående och lösningsorienterad IT-supportmedarbetare som trivs i en miljö där förändring är vardag? Nu finns chansen att bli en nyckelperson i ett engagerat team där din insats gör verklig skillnad – både för användarna och för verksamheten i stort. Vi söker dig som vill kombinera teknisk kompetens med servicekänsla och bidra till att skapa smidiga IT-processer i en organisation som satsar stort på digital utveckling. OM TJÄNSTEN I den här rollen blir du en del av ett engagerat servicedeskteam inom en större koncern-IT-funktion. Uppdraget innebär att du arbetar nära ett dedikerat IT-team i en verksamhet som befinner sig i en spännande fas av förändring och digital utveckling. Du kommer att ha en nyckelroll i att säkerställa att rätt personer får rätt behörigheter vid rätt tidpunkt – med särskilt fokus på onboarding, offboarding och administration av SAP-behörigheter. Du kommer att arbeta i en miljö där struktur, servicekänsla och samarbete är avgörande. Rollen kräver att du är självgående, lösningsorienterad och har förmåga att hantera flera parallella ärenden samtidigt. Du kommer att vara en viktig kontaktpunkt för användare inom både det lokala IT-teamet och koncernen i stort. Du erbjuds - Möjlighet att växa i din roll - En viktig roll i en verksamhet i förändring - Ett nära samarbete med engagerade kollegor ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Hantering av on- och offboardingar * Administration av SAP-behörigheter (roller och åtkomster) * Support och service till användare inom koncernen * Dokumentation och uppföljning av ärenden VI SÖKER DIG SOM - Minst 2 års erfarenhet av supportarbete inom IT - Erfarenhet av Active Directory och Microsoft 365 - Erfarenhet av Entra ID - Förmåga att hantera många förfrågningar samtidigt - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Det är meriterande om du har - Erfarenhet av SAP, särskilt kring roller och behörigheter - Erfarenhet av arbete i större organisationer i förändring För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Lösningsorienterad - Självgående - Kommunikativ Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Vår kund är inne i en spännande digitaliseringsresa och satsar mycket på att kunna erbjuda sina kunder en kundupplevelse i absoluta världsklass.
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 5+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Säkerhetsprövning: Säkerhetsprövning och registerkontroll krävs. Uppdragsbeskrivning Rollen som support-tekniker innebär primärt att ta emot och lösa incidenter och beställningar. I rollen kan även ingå installation och felsökning av både hård - och mjukvara. Roll och ansvar Ta emot och lösa incidenter och beställningar. I uppdraget ingår följande arbetsuppgifter: Hantera inkommande ärenden i vårt ärendehanteringssystem Säkerställa information och klassning, prioritet etc Lösa incidenter enligt SLA /OLA Uppdaterar kunskapsdatabasen Installation och felsökning av både hård- och mjukvara Agera dispatcher och skicka ärenden till rätt grupp Utskick av beställda programvaror Enklare paketeringar Lägga till/ta bort olika typer ut av behörigheter Administrera användarkonton Dokumentera lösningar/rutiner för kända fel i kunskapsdatabasen Utbildning, dokumentation och kunskapsöverföring Stötta vid interna och externa livesändningar KRAV: 1. Du ska ha utbildning inom IT t.ex. NTI-gymnasiet eller KY-utbildning alternativt minst 5 års arbetslivserfarenhet inom IT som supporttekniker/klienttekniker 2. Du ska ha minst 5 års arbetslivserfarenhet under de senaste 8 åren i rollen som IT-supporttekniker 3. Du ska ha minst 2 års arbetslivserfarenhet av arbete inom ActiveDirectory 4. Du ska ha minst 1 års erfarenhet att arbeta i Service Now eller liknande ärendehanteringsverktyg. MERIT: 1. Arbetat minst 2 år med paketering av mjukvaror 2. Arbetat med Sharepoint 3. Arbetat med Streaming/ livesändningar Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om företaget Företaget är ett ledande nordiskt IT-tjänsteföretag som hjälper organisationer att bli digitala och hållbara genom innovativa lösningar och tjänster. Med över 24 000 medarbetare i över 20 länder stödjer vi våra kunder inom en rad olika branscher, inklusive offentlig sektor, finans och industri. Här får du möjlighet att växa i en modern och inkluderande arbetsmiljö med fokus på utveckling och samarbete. Om rollen Vi söker en junior servicedeskmedarbetare som vill vara en viktig del i vår kunds kundsupport och hjälpa användare med tekniska frågor och problemlösning. I rollen kommer du främst att arbeta med användarsupport kring felsökning och kontohantering, samt ge support relaterat till den hårdvara som används tillsammans med företagets systemlösningar. Du kommer hantera inkommande ärenden via telefon och ärendehanteringssystem, där du löpande svarar på frågor och hjälper kunder. Vanliga arbetsuppgifter inkluderar: Felsökning av nätverksutrustning Kontohantering Hantering av enklare tekniska frågor Vi söker dig som har: Erfarenhet av Helpdesk och IT-support Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift God kommunikativ förmåga och serviceinriktad attityd Förmåga att arbeta strukturerat och hantera flera ärenden samtidigt Plats: Östersund (SE) Remote: Nej (0%) Uppdragstid: 1 september 2025 – 28 februari 2026 Jobb från jobbify.se
Om företaget Företaget är ett ledande nordiskt IT-tjänsteföretag som hjälper organisationer att bli digitala och hållbara genom innovativa lösningar och tjänster. Med över 24 000 medarbetare i över 20 länder stödjer vi våra kunder inom en rad olika branscher, inklusive offentlig sektor, finans och industri. Här får du möjlighet att växa i en modern och inkluderande arbetsmiljö med fokus på utveckling och samarbete. Om rollenVi söker en junior servicedeskmedarbetare som vill vara en viktig del i vår kunds kundsupport och hjälpa användare med tekniska frågor och problemlösning. I rollen kommer du främst att arbeta med användarsupport kring felsökning och kontohantering, samt ge support relaterat till den hårdvara som används tillsammans med företagets systemlösningar. Du kommer hantera inkommande ärenden via telefon och ärendehanteringssystem, där du löpande svarar på frågor och hjälper kunder. Vanliga arbetsuppgifter inkluderar: Felsökning av nätverksutrustning Kontohantering Hantering av enklare tekniska frågor Vi söker dig som har: Erfarenhet av Helpdesk och IT-support Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift God kommunikativ förmåga och serviceinriktad attityd Förmåga att arbeta strukturerat och hantera flera ärenden samtidigt Plats: Östersund (SE) Remote: Nej (0%) Uppdragstid: 1 september 2025 – 28 februari 2026
För konsultuppdrag hos vår kund i Östersund söker nu Centric flera duktiga, engagerade IT-tekniker som har ett brinnande intresse för IT och service. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Uppdraget är på heltid och kommer att pågå tills vidare. Låter detta intressant men du saknar boende i Östersund så hjälper vi till med bostad. Arbetsuppgifter Som IT-supporttekniker kommer du att jobba som supporttekniker i första linjen. Ditt primära ansvar blir att ge support via telefon, mail och fjärrstyrning. Din profil och kvalifikationer Du har ett genuint intresse för teknik och att vilja ge support. Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du tycker om att vara behjälplig och vill ge kunden en bra kundupplevelse. Vidare ser vi att du på ett pedagogiskt sätt kan supporta och vägleda kunderna via både telefon, mail och andra medier. Du har gymnasiekompetens, med fördel inom IT-teknik. Du är en stabil och trygg person med kommunikativ förmåga att konstruktivt kunna föra en dialog med kunder och kollegor. Krav: - Minst 6 månaders erfarenhet inom IT-support alt service eller backoffice-funktioner - Någon form av IT-utbildning eller gått IT-kurser - Uttrycker dig mycket väl i både tal och skrift på svenska och engelska - Hög kommunikativ förmåga - Hög pedagogisk förmåga - God teknisk kunskap - Mycket hög servicekänsla Meriterande: - Windows operativsystem - Office365 - Officepaketet - Citrix - Active Directory - Network - Exchange Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Centric är ett IT-företag med över 380 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Elise Haglund +46 733 571793 [email protected]
Till ett uppdrag hos en kund i Göteborg söker vi en erfaren Workplace Technician som vill bidra till utvecklingen av framtidens digitala arbetsplatser. I denna roll blir du en nyckelspelare i ett team som hanterar och utvecklar arbetsplatstjänster baserade på modern teknik. Du kommer att arbeta i en dynamisk miljö där du både stöttar daglig drift och deltar i strategiska projekt för att skapa effektiva, säkra och användarvänliga lösningar. Som konsult på Centric så får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som Workplace Technician kommer du att arbeta med att hantera 2:a och 3:e linjens support för att säkerställa att kundens arbetsplatser fungerar smidigt och effektivt. Du spelar en viktig roll i implementeringen av nya arbetsplatstjänster och arbetar nära projektteamet för att introducera lösningar som möter både tekniska och användarmässiga behov. I rollen ingår även ansvar för drift, förvaltning och vidareutveckling av arbetsplatstjänster, där du kontinuerligt optimerar system och processer för att förbättra användarupplevelsen. Du kommer också att använda verktyg som PowerShell och andra script för att automatisera arbetsflöden och skapa hållbara lösningar som sparar tid och resurser. Utöver detta ansvarar du för att säkerställa att arbetsplatstjänster följer aktuella säkerhetsstandarder och att de är anpassade för att möta användarnas behov på ett både effektivt och säkert sätt. Din profil och kvalifikationer • 3–5 års erfarenhet av arbete med Workplace-lösningar och användarnära IT. - Gedigna kunskaper i Windows 10/11, Microsoft Intune, Azure AD och Microsoft 365. - Erfarenhet av Windows Server och PowerShell. - Förståelse för ITIL och erfarenhet av att arbeta strukturerat i projekt. - God förmåga att hantera tekniska problem och skapa lösningar som underlättar för användarna. Meriterande - Erfarenhet av MDM/MAM-lösningar och applikationspaketering - Erfarenhet av att arbeta med säkerhetslösningar och klienthantering i större IT-miljöer Vem är du? Du är en strukturerad och analytisk person med ett starkt fokus på att leverera kvalitet. Din pedagogiska förmåga och ditt serviceinriktade sätt gör att du lätt kommunicerar med både tekniska och icke-tekniska användare. Du är självgående, tar initiativ och trivs i en miljö där du kan bidra med din expertis. Att arbeta i team är något du uppskattar, och du ser värdet i att samarbeta för att lösa komplexa utmaningar och driva förbättringar framåt. Vill du ta steget och bli en del av vår kunds framgångsrika Workplace-team? Ansök redan idag! Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Era Zylfijaj +46 734 159 352 [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer