Attends söker Supporttekniker IT
Attends Healthcare AB
Supporttekniker, IT

Som supporttekniker i vår HelpDesk ansvarar du för att ta emot, registrera, åtgärda och följa upp ärenden från våra användare i norra Europa. I supportfunktionen hanterar du flera olika system och IT-tjänster samt driver förbättringsarbete och utveckling av vår supportplattform. Du kommer också att arbeta med datorhårdvara, utföra reparationer och underhåll, samt installera, uppdatera och underhålla operativsystem och mjukvara. Vem är du? Vi söker dig som har utbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet från arbete som supporttekniker. Vi ser att du har goda kunskaper inom Microsofts miljö (klient, server, M365), nätverk (Cisco), virtualisering (VMWare), telecom samt mobiltelefoni. Det är meriterande med erfarenhet av arbete i ITIL-miljö. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Du har också en stark förmåga att diagnostisera och lösa tekniska problem snabbt och effektivt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper då rollen som Supporttekniker kräver att du är serviceorienterad och kundfokuserad och alltid har ambitionen att ge användarna bästa möjliga supportupplevelse. Vi värdesätter ansvarstagande och god kommunikation högt och du har en god prioriterings- och problemlösningsförmåga. Det är viktigt att du trivs med att växla mellan att arbeta självständigt och att samarbeta med andra för att nå goda resultat. Vill du bli en av oss? Attends är under ständig utveckling med intressanta utmaningar och för rätt person finns det stora möjligheter att utvecklas vidare i en internationell miljö.Tjänsten är ett vikariat med start omgående. För ytterligare information angående tjänsten, kontakta HR Coordinator, Johanna Boij, [email protected] Välkommen med din ansökan så snart som möjligt. Urval sker löpande. Om oss Attends är en ledande tillverkare av absorberande inkontinenshjälpmedel och vi levererar produkter till kunder över hela världen. Under 40 år har Attends tillverkat inkontinensprodukter i småländska Aneby. Där finns även vårt center för utveckling, produktion och distribution. Produkterna är utvecklade med hjälp av den senaste teknologin och de skapar trygghet och frihet i vardagen för personer som är i behov av våra produkter. På så sätt värnar vi om hälsa, värdighet och komfort, vilket vi känner oss stolta över. Attends har under de senaste åren haft en mycket positiv utveckling och sedan 2021 ägs vi av American Industrial Partners. Viktiga faktorer för den fortsatta utvecklingen av företaget är en tillverkningsanläggning i världsklass, effektiv kundservice och logistiksupport, samt fortsatt utveckling av absorptionsteknolgi för att ständigt kunna erbjuda konsumenter och vårdgivare produkter av högsta kvalitet. Produktionsanläggningar finns i både Europa och Nord-Amerika. Globalt är vi cirka 2000 medarbetare varav 350 arbetar i Aneby.

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Jobba extra som Onsite-tekniker i Lund och Malmö!

Studerar du IT eller teknik och vill få värdefull erfarenhet vid sidan av studierna? Vi söker nu studenter till en behovspool för uppdrag som onsite-tekniker på kontor i Malmö och Lund. Som onsite-tekniker kommer du vara en del av en studentpool och jobba vid behov och stötta IT-avdelningar. Arbetsuppgifterna som onsite-tekniker omfattar installation, felsökning, konfigurering och enklare systemhantering av såväl hård- som mjukvara. Du kommer arbeta nära användare och hjälpa kollegor fysiskt på plats. Det här är ett perfekt extrajobb för dig som vill bygga relevant erfarenhet inom IT samtidigt som du studerar. Arbetstiderna är förlaga under kontorstider på vardagar och du kommer framför allt arbeta på plats i Malmö och Lund, beroende på uppdragens omfattning. DETTA SÖKER VI Vi söker dig som: - Studerar på minst 50 %, gärna inom IT, data eller teknik. - Har möjlighet att hoppa in vid behov med kort varsel. - Har tidigare erfarenhet som IT-support, onsite-tekniker, desksupport eller liknande. - Talar och skriver flytande svenska och engelska. För att trivas i rollen behöver du vara självgående, nyfiken och lösningsorienterad. Du gillar att hjälpa andra och är inte rädd för att ta tag i nya uppgifter. Vill du få in en fot i IT-branschen och samtidigt ha ett flexibelt extrajobb vid sidan av studierna? Skicka in din ansökan redan idag , vi håller intervjuer löpande! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
HELPDESK SUPPORT - AGES Shared Service AB - VÄRNAMO
FSK Group AB
Supporttekniker, IT

AGES är en svensk industrikoncern med spetskompetens inom pressgjutning, skärande bearbetning, tooling, svetsning och montering. AGES nettoomsättning uppgår till ca 1500 MSEK och koncernen har idag ca 500 medarbetare. AGES B-aktier är noterade på Nasdaq Stockholm First North Premier Growth Market. AGES Shared Services AB är ett bolag som servar gruppens övriga bolag med redovisning, rapportering, löner och övrig administration. Läs mer på www.ages.se Är du en lösningsorienterad person med ett brinnande intresse för IT och support? Vill du arbeta i en verksamhetsnära roll där du får hjälpa användare och göra skillnad varje dag? Då kan det vara dig vi söker till vårt Helpdesk Support Team! OM ROLLEN HOS OSS: Som Helpdesk Support är du den första kontaktpunkten för våra användare när det gäller IT-relaterade frågor. Du ansvarar för att ta emot, registrera och hantera inkommande supportärenden via vårt ärendehanteringssystem - antingen genom att själv lösa ärendet eller koordinera vidare till rätt instans. Du arbetar brett med att ge proffisssionellt stöd inom områden som: • ERP-system • EDI lösningar • Interna IT system • Övriga IT-plattformar som används inom AGES DINA ARBETSUPPGIFTER: • Ta emot, registrera och följa upp supportärenden • Dokumentera lösningar och bidra till vår kunskapsdatabas • Delta i workshops för att identifiera och föreslå förbättringsarbeten • Hantera administrativa uppgifter i våra system och portaler VI SÖKER: Dig som har erfarenhet av IT-support eller teknisk kundservice. Du brinner för service och kommunikation och har ett strukturerat arbetssätt. Trivs med att hjälpa andra och att arbeta lösningsfokuserat. Engelska och svenska har du goda kunskaper i både i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet i ärendehanteringssystem. Denna tjänst kan även innebära resor mellan AGES koncernens bolag. Vi på AGES Shared Service kommer att erbjuda dig ett engagerat och hjälpsamt IT-Team. Du kommer att få möjligheten att utvecklas inom koncernen då vi är ett företag där IT spelar en viktig roll i verksamhetens utveckling. Vi på AGES har en inkluderande arbetsmiljö där din insats gör skillnad varje dag! START: Efter överenskommelse PLATS: Värnamo OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag. I denna rekryteringen samarbetar AGES med FSK . Ansvariga rekryterare är Theresia Andersson. Ansök på www.fskpeople.se

27 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Applikationssupport
Jobbusters AB
Supporttekniker, IT

Din nya roll  Vi söker nu en engagerad och serviceinriktad medarbetare till vår kunds team som arbetar med support och administration av deras system för resebokning, reseräkningsadministration och fastighetslösningar. Du kommer att bli en del av ett team på sex personer där de tillsammans säkerställer att deras IT-lösningar fungerar smidigt och effektivt för verksamheten. Som supportpersonal hos dem kommer du att arbeta brett med bland annat: Incidenthantering och felsökning i deras rese- och fastighetssystem. Administration och koordinering av ärenden mot både interna funktioner och externa leverantörer. Hantering av integrationer, accesser, systemuppgraderingar och mobillösningar. Dagliga kontakter med verksamheten, IT-avdelningar och externa leverantörer. Du blir en viktig länk mellan verksamhetens behov och systemens funktionalitet och får möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö med varierade arbetsuppgifter. För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Erfarenhet av förvaltning, felsökning och incidenthantering. En övergripande förståelse av systemintegrationer. Goda kunskaper i Excel för hantering av data. Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande: Erfarenhet av applikationer som används inom Travel Management och/eller Expense. Meriterande: Erfarenhet av mobilappar. Meriterande: Erfarenhet av Agila arbetssätt, ex Scrum eller DevOps. Meriterande: Erfarenhet av testning och/eller funktionstestning. Meriterande: Erfarenhet av ServiceNow och/eller Jira. Vem är du? För att passa i rollen tror vi att du är analytisk och strukturerad och har ett intresse för IT-system. Du tycker om problemlösning, är bra på att kommunicera och tar egna initiativ. Då du kommer vara en del av ett team där man delar med sig av kunskap och tar hjälp av varandra bör du gilla att samarbeta. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning som konsult via JobBusters. Lön: Ca 30-35 000kr/mån beroende på erfarenhet. Start: 2025-09-01 Slut: 2026-08-30, med möjlighet till förlängning Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer. Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan. FöretagspresentationVår kund är ett av de starkaste varumärkena inom svensk industri och har kunder i över 100 länder. Här kommer du vara en del i att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle.

27 juni 2025
Sista ansökan:
14 december 2025
IT-Technician

What We Do Swiftly gaining ground as Sweden’s industry leader in battery storage and expanding rapidly in selected European markets, Flower is on a mission to enable the energy system of tomorrow. With an industry-leading AI-powered platform at its core, our service includes stabilizing the energy system by enhancing predictability and flexibility for both energy producers and consumers. By combining pioneering technology with a portfolio of flexible energy assets, we break new ground towards a fossil-free energy system, allowing clean energy to power society. Who We Are Tech company at heart – purpose in our DNA. Flower consists of a diverse group of innovative individuals with a strong desire to improve the state of the world. At Flower, we believe trust, collaboration and diversity are essential to not only create an inclusive work environment, but also drive career growth. By embracing varying perspectives, we allow creativity and progress to flourish. To accelerate towards our goal of becoming the pioneering force powering the energy system of tomorrow, we are now looking for a passionate and skilled IT-Technician. About The Role: The candidate will join a vibrant and dynamic workplace, with the opportunity to make a lasting impact on Flower’s journey and the freedom to shape both the role and the solutions. They will play a key role in ensuring the availability, security, and effective management of the company’s IT ecosystem and the employee endpoints. The role involves close collaboration with relevant colleagues such as the Security Officer and COO. What You’ll Do: Manage and configure software suites such as Microsoft 365, Google Workspace, and Atlassian Install, configure, and update hardware and software (e.g., PCs, Macs, Microsoft Intune, and Defender) to ensure smooth operations and security Handle onboarding, offboarding, and access management Provide technical support to employees and troubleshoot hardware and software issues Research and implement the best solutions and tools based on specific needs and situations Follow security principles and best practices to safeguard infrastructure and endpoints Contribute to the development of IT guidelines, roadmaps and procurement Collaborate with cross-functional teams to identify and address IT needs Who You Are: Curious and solution-oriented Have a strong team mindset while also being able to work independently Comfortable initiating and running projects from scratch, and unafraid to make mistakes Security-aware and mindful of best practices Hold an undergraduate degree in Computer Science, Information Systems, or have equivalent working experience Have at least 2 years of relevant work experience in a similar role Location Our beautiful office is located in the heart of Södermalm just a short walk from Slussen subway station. We encourage in-office collaboration but support a hybrid work model. Apply Our corporate language is English, as we have over 20 nationalities in the office. We therefore appreciate it if you could submit your CV in English. Throughout the recruitment process you will meet with the People & Talent Partner, Security Officer, COO and our CEO.  We look forward to hearing from you! --- We kindly but firmly decline any engagement in recruitment assistance for our hiring processes. This includes partnership offers or the sale of recruitment tools.

27 juni 2025
Sista ansökan:
14 december 2025
IT-konsult inom support och drift till myndighet
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Är du en lösningsorienterad och serviceinriktad IT-konsult med erfarenhet av support och drift? Vi söker nu flera IT-konsulter på olika nivåer till en av våra myndighetskunder, där behovet varierar över tid. Behovet är löpande, vilket innebär att vi kontinuerligt söker kompetenta medarbetare för olika roller inom IT-support och drift. Ibland efterfrågar kunden drifttekniker med fokus på infrastruktur och underhåll, medan det vid andra tillfällen behövs supporttekniker som kan hantera användarsupport och incidenthantering. Oavsett roll kommer du att arbeta i en samhällsviktig verksamhet och bidra till en stabil och säker IT-miljö. Vill du vara en del av detta viktiga arbete? Läs vidare och ansök redan idag! Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I denna roll i Luleå arbetar du med IT-support och/eller drift inom en myndighetsorganisation. Du blir en del av ett team som ansvarar för att säkerställa att IT-miljön fungerar smidigt och effektivt. Arbetsuppgifterna varierar beroende på vilken roll du har men kan innefatta bland annat: -     Felsökning och hantering av incidenter inom IT-support -     Drift och underhåll av IT-system och infrastruktur -     Installation, konfigurering och uppgradering av mjuk- samt hårdvara -     Hantering av användarkonton och behörigheter -     Dokumentation av processer och lösningar Din profil och kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten ska du ha arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst ett år och vi ser helst att det var ditt senaste jobb. Du har en förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. Vidare har du en serviceinriktad inställning och god kommunikationsförmåga. Krav -     Minst ett års dokumenterad erfarenhet av arbete inom Windows-miljöer, Active Directory och Office 365 -     Erfarenhet av IT-support och/eller IT-drift, gärna inom offentlig verksamhet -     Erfarenhet av klienthantering och felsökning -     Flytande svenska i både tal och skrift Meriterande -     Erfarenhet av ITIL-processer -     Erfarenhet av arbete i en säkerhetsklassad miljö Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Julieth Escobar +46 734 159387 [email protected]

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 september 2025
IT-konsult inom support och drift till myndighet
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Är du en lösningsorienterad och serviceinriktad IT-konsult med erfarenhet av support och drift? Vi söker nu flera IT-konsulter på olika nivåer till en av våra myndighetskunder, där behovet varierar över tid. Behovet är löpande, vilket innebär att vi kontinuerligt söker kompetenta medarbetare för olika roller inom IT-support och drift. Ibland efterfrågar kunden drifttekniker med fokus på infrastruktur och underhåll, medan det vid andra tillfällen behövs supporttekniker som kan hantera användarsupport och incidenthantering. Oavsett roll kommer du att arbeta i en samhällsviktig verksamhet och bidra till en stabil och säker IT-miljö. Vill du vara en del av detta viktiga arbete? Läs vidare och ansök redan idag! Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I denna roll i Umeå arbetar du med IT-support och/eller drift inom en myndighetsorganisation. Du blir en del av ett team som ansvarar för att säkerställa att IT-miljön fungerar smidigt och effektivt. Arbetsuppgifterna varierar beroende på vilken roll du har men kan innefatta bland annat: -     Felsökning och hantering av incidenter inom IT-support -     Drift och underhåll av IT-system och infrastruktur -     Installation, konfigurering och uppgradering av mjuk- samt hårdvara -     Hantering av användarkonton och behörigheter -     Dokumentation av processer och lösningar Din profil och kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten ska du ha arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst ett år och vi ser helst att det var ditt senaste jobb. Du har en förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. Vidare har du en serviceinriktad inställning och god kommunikationsförmåga. Krav -     Minst ett års dokumenterad erfarenhet av arbete inom Windows-miljöer, Active Directory och Office 365 -     Erfarenhet av IT-support och/eller IT-drift, gärna inom offentlig verksamhet -     Erfarenhet av klienthantering och felsökning -     Flytande svenska i både tal och skrift Meriterande -     Erfarenhet av ITIL-processer -     Erfarenhet av arbete i en säkerhetsklassad miljö Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Julieth Escobar +46 734 159387 [email protected]

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 september 2025
Onsitetekniker
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Är du en serviceinriktad person som trivs med att arbeta nära användarna och vill bidra till en stabil IT-miljö i en tekniskt avancerad organisation? Vi söker en onsitetekniker till vår kund inom försvarsindustrin i Linköping. Då kan detta vara nästa steg för dig! Tjänsten är på heltid och kräver fysisk närvaro på kundens kontor i Linköping. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I rollen som onsitetekniker kommer du att vara en viktig del av den dagliga IT-leveransen på plats – både genom att stötta slutanvändare och säkerställa att konferensrum och gemensamma ytor fungerar som de ska. Du är med andra ord en nyckelperson för att skapa en smidig och effektiv arbetsdag för dina kollegor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: - Supportera användare onsite när fjärrstyrning inte räcker till - Installera och leverera datorer, telefoner och annan klientnära IT-utrustning - Hantera VIP-ärenden och akuta behov med hög professionalism - Dokumentera i ärendehanteringssystem och kunskapsdatabas - Felsöka och åtgärda tekniska problem - Bidra vid större driftstörningar och säkerhetsincidenter - Supportera kring skrivare och konferensutrustning - Säkerställa hög kvalitet i leveransen från lokal Onsite Support Din profil och kvalifikationer För att trivas i rollen som onsitetekniker bör du ha ett intresse för teknik och vilja hjälpa andra. Du är lyhörd, pedagogisk och professionell i mötet med användare – oavsett om det handlar om att leverera en dator eller lösa en komplex incident. Du gillar att jobba hands-on med teknik, ser vad som behöver göras och tar ansvar för att det blir gjort. För dig är ett trevligt bemötande lika självklart som teknisk precision. Krav - Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom IT-support - God teknisk förståelse och förmåga att prioritera i en föränderlig vardag - Ett serviceinriktat och lösningsorienterat förhållningssätt - Vana att arbeta självständigt, men också god samarbetsförmåga - Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift - B-körkort (krav) Det är meriterande med erfarenhet från större organisationer med komplexa IT-miljöer. Tjänsten omfattas av säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen. Det kan också ställas krav på visst medborgarskap beroende på uppdragets karaktär. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Centric är ett IT-företag med över 370 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Christian Gidlöv +46 734159383 [email protected]

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 september 2025
IT-Supporttekniker
ConsultingIT Stockholm AB
Supporttekniker, IT

Är du en social och driven IT-Supporttekniker med ett brinnande intresse för teknik? Vill du arbeta i en modern och Apple-dominerad IT-miljö? Vi söker nu en engagerad IT-supporttekniker i Borås som vill vara en del av vår kunds team! Om rollen: Som IT-Supporttekniker kommer du att arbeta med både remote-support och på plats genom en walk-in-desk. Du kommer att vara en nyckelperson i att hjälpa användare med deras IT-relaterade problem, hantera felsökning och administration i en teknisk varierad miljö. Arbetsuppgifterna är varierande och innefattar allt från att hantera ärenden via telefon och system till att ge support på plats och arbeta med andra IT-relaterade uppgifter. I rollen ingår även resor mellan olika kontor, vilket gör att B-körkort är ett krav. Teknisk miljö: Du kommer arbeta i en spännande IT-miljö där följande teknik och system används: Operativsystem och enheter: Apple-enheter (Mac, Iphone) Moln- och serverlösningar: Google Workspace AWS, Windows-servermiljö Nätverk & Säkerhet: Cisco Meraki OneLogin MFA Identitet & Applikationer: Active Directory Microsoft Office Ärendehantering Vi söker dig som: Har erfarenhet av IT-Support och felsökning. Är positiv, driven och social – du trivs med att hjälpa användare och lösa problem. Har ett genuint IT-intresse och vill utvecklas inom teknik. Har B-körkort – då resor mellan olika kontor är en del av tjänsten. Om CONSULTING it: När du börjar hos oss som konsult på CONSULTING it blir du en del av vår gemenskap. Du får dessutom kollegor runt om i Sverige! Du har en dedikerad konsultchef som stöttar dig och din utveckling. Vi hjälper dig hitta nya vägar genom att prova på nya roller och nya branscher, för oss är det viktigt att du trivs på din arbetsplats. Vi ser till att du hamnar på ett bra bolag under ditt uppdrag och att uppdragen ligger i linje med hur du vill utvecklas framöver. Oavsett vad det blir, står vi bakom dig hela vägen – i ditt nästa, nästa och nästa steg. Gå med i vårt team och ta del av en spännande och utvecklande arbetsmiljö!

27 juni 2025
Sista ansökan:
14 december 2025
IT-supportmedarbetare till HMC – Hjälpmedelscentrum
REGION HALLAND
Supporttekniker, IT

Om arbetsplatsen Hjälpmedelscentrum (HMC) är en del av Region Halland och verkar regionövergripande med att tillhandahålla hjälpmedel och tjänster till invånare i Halland. Vi är cirka 100 medarbetare som arbetar med utbildning, konsultation, inköp, lagerhållning och teknisk service. Vår vision är att göra Halland till den bästa livsplatsen – och vi söker nu dig som vill vara med och bidra till det! Om tjänsten Som IT-supportmedarbetare kommer du att vara en viktig kontaktpunkt för våra användare. Du ger stöd i både hårdvaru- och mjukvarurelaterade frågor. Du arbetar nära verksamheten och bidrar till att våra IT-system fungerar smidigt i det dagliga arbetet. Du har ett nära samarbete med Region Hallands IT-avdelning. Arbetsuppgifter - Första linjens support för användare - Support och hantering av IT-relaterade ärenden - Felsökning av datorer, skrivare och annan utrustning - Användarstöd i system som Sesam 2, Visma Websesam och Sesam LMN - Diverse IT relaterade uppgifter, även enklare administration inom området Kvalifikationer Du har en gymnasial utbildning med inriktning mot IT, alternativt har du förvärvat likvärdig kompetens genom arbetslivserfarenhet inom IT-support. Meriterande är goda kunskaper i Officepaketet samt ett stort intresse för generativ AI. Vi använder i allt större utsträckning mjukvaruautomation, och erfarenhet inom det området är mycket värdefullt. Krav för tjänsten är B-körkort samt goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Som person är du serviceinriktad, strukturerad och lösningsfokuserad. Du har lätt för att samarbeta och trivs med att hjälpa andra. Du är flexibel och kan hantera flera uppgifter samtidigt. Du har förmåga att se förbättringsmöjligheter i digitala arbetssätt – även om du inte är utvecklare så har du ett tekniskt intresse och en vilja att bidra till smartare lösningar Varmt välkommen med din ansökan! Vårt erbjudande För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete.  Läs mer om vilka https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner/ vi kan erbjuda dig som anställd. Om Region Halland Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland ­ – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/ Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund. Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

26 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025