HR-praktikant till Elgiganten
Elgiganten AB
Personal- och HR-specialister

Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 400 anställda och totalt 170 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst.  Bli en del av oss och var med på vår framgång! Vill du få praktisk erfarenhet av HR i en verksamhet som gör skillnad? Studerar du en utbildning inom HR/personalvetenskap och vill få en inblick i hur arbetet fungerar i praktiken? Vi söker en engagerad och nyfiken praktikant till Elgigantens HR-avdelning och hoppas på ett värdeskapande utbyte. Vår avdelning består av HR Business Partners och specialister inom people development och payroll/HR-support, med ett gemensamt mål: att bidra till våra medarbetares välmående, utveckling och framgång. Vilka är vi?  Vår kultur är viktig för oss och våra värderingar genomsyrar allt vi gör, vi söker nu en praktikant som vill bli en del av vår gemenskap och precis som vi drivs av och delar våra värderingar: Win Together, Play Together, Grow Together and be Different Together.   På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med stort intresse för både våra kunder och varandra. De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas. Vad du får göra hos oss Under din praktik får du en bred inblick i HR-arbetet och möjlighet att bidra i flera delar av vårt uppdrag. Beroende på våra aktuella behov och dina intressen kan du, under handledning, få vara med och: • Delta i och assistera i processer och projekt inom ex employer branding, rekrytering, onboarding, ledarskapsutveckling, arbetsmiljö, arbetsrätt, engagemang och mångfald • Utföra HR-administration i våra system och plattformar • Samla in och sammanställa data och statistik inom HR-området Vem är du? Vi söker dig som: • Studerar personalvetenskap, HR eller ett närliggande område • Är nyfiken och har en stark vilja att lära och utvecklas inom HR • Kommunicerar väl och uttrycker dig tydligt i skrift • Är noggrann och strukturerad • Kan hantera konfidentiell information med integritet Praktikplatsen är obetald och du måste vara kopplad till en CSN-berättigad kurs/program. Start: Till hösten (mitten/slutet av sep) Längd: ca 10-15 veckor Omfattning: Heltid/Dagtid Sista ansökningsdag: 2025-08-22 Vi hanterar ansökningar löpande och praktikplatsen kan därför kommat att tillsättas innan sista ansökningsdag, ansök redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Observera att vi använder tester och bakgrundskontroll som en del i rekryteringsprocessen. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.

24 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Rekryterande konsultchef till Skill
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Personal- och HR-specialister

På Skill är människan alltid i fokus. Vi tror att när rätt personer hamnar på rätt plats kan vi förändra allt – för individer, företag och samhället i stort. Nu söker vi en rekryterande konsultchef till vårt team i Norrköping. Här får du chansen att kombinera din passion för rekrytering och personalfrågor i en roll som är både dynamisk och betydelsefull. Är du redo att utvecklas tillsammans med ett team som värdesätter samarbete, framgångar och – viktigast av allt – att ha roligt längs vägen? Om företaget På Skill kommer du in i ett växande, framåtlutat företag med en kultur och stämning som det lilla bolaget. Verksamheten genomsyras av positiv energi, stort engagemang och en vilja att driva arbetet framåt tillsammans. Skill är ett rekryterings- och bemanningsföretag som också erbjuder skräddarsydda utbildningar för löpande kompetensutveckling. Vi har en nationell närvaro med huvudkontor i Linköping, därutöver har vi kontor i Stockholm, Norrköping, Tranås, Jönköping, Göteborg, Trollhättan och Karlskrona. Idag är vi drygt 125 medarbetare internt och omkring 1000 anställda konsulter som arbetar ute hos våra kunder, vi gör även flera hundra rekryteringar direkt till kund varje år. Din nya roll – en kombination av människor och resultat Som rekryterande konsultchef är dina dagar fyllda med variation, utmaningar och meningsfulla möten. Din roll är central i att matcha rätt människor med rätt möjligheter samtidigt som du stöttar och hjälper våra konsulter utvecklas. Exempel på dina ansvarsområden: Skapa engagerande annonser, granska CV:n och hålla intervjuer Bygga ett starkt kandidatnätverk, via bland annat LinkedIn Ansvara för våra konsulter på olika kunduppdrag och vara deras trygga punkt i vardagen Coacha och utveckla våra konsulter genom kontinuerliga samtal Hantera personalärenden kopplat till arbetsrätt, arbetsmiljö och arbetsanpassning Administrativa arbetsuppgifter kopplat till ovan Bli en del av ett lösningsorienterat team, som drivs av att skapa positiva och starka relationer med våra värdefulla kandidater, konsulter och kunder. Tillsammans ansvarar teamet för att rekrytera både tjänstemän och arbetare, och du kommer att ha en viktig roll i den processen. I teamet arbetar idag 10 konsultchefer och rekryterare, flera kundansvariga säljare och en operativ chef – och vi ser fram emot att välkomna dig som en del av vårt team! Din profil Vi söker dig som har en relevant universitetsutbildning (t.ex. HR eller beteendevetenskap) och några års arbetslivserfarenhet. Du trivs i mötet med människor, är flexibel och har förmågan att strukturera och prioritera dina uppgifter – även i ett högt tempo. Meriterande: Erfarenhet inom rekrytering och/eller bemanning Erfarenhet från industri- och/eller teknikbranschen Ett starkt nätverk inom branschen För att trivas i rollen gillar du utmaningen i att vara flexibel och kommunikativ för att kunna prioritera mellan olika arbetsuppgifter, även i ett högt arbetstempo. Hos oss eftersträvar vi hög kvalitet i våra processer, därav ser vi att ett strukturerat arbetssätt faller sig naturligt för dig. Rollen bygger på daglig dialog med externa kontakter, här har du stor fördel i din förmåga att skapa och behålla goda relationer. Vi tror att den här rollen passar dig som tycker om att vara i pulsen där det händer, får en boost av mötet med människor och drivs av att teamet når sina mål. Då vi är mycket på plats ute hos våra kunden behöver du ha körkort för den här tjänsten. Du behöver också ha goda kunskaper i både svenska och engelska.  Hos oss får du mer än ett jobb Vi tror att en bra balans mellan arbete och fritid är nyckeln till hållbar framgång. Därför erbjuder vi: Flexibel arbetstid och möjlighet att arbeta hemifrån delar av veckan 30 dagars semester – vi värdesätter tid för återhämtning Kompetensutveckling – vi vill att du ska växa tillsammans med oss Kollektivavtal, friskvårdsbidrag och möjlighet att arbeta ideellt på arbetstid En kultur präglad av laganda, glädje och professionalism Välkommen till en arbetsplats där vi tror på varandra, firar våra framgångar och aldrig glömmer bort att ha kul längs vägen! Ansökningsförfarande Vi ser fram emot att höra från dig! Start sker så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Sista dag för ansökan är 9/7 där urval sker löpande. För en fördomsfri rekrytering använder vi tester tidigt i processen. De kandidater som går vidare efter ett första urvalssteg kommer att bli inbjudna till tester på mejl. Har du frågor? Kontakta rekryterande chef- [email protected] eller 011-199472. Välkommen till Skill – där människor gör skillnad, varje dag!

24 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Personalstrateg Bengtsfors kommun
Bengtsfors kommun
Personal- och HR-specialister

Bengtsfors kommun – en plats att trivas och växa i! I hjärtat av Dalsland, omgiven av sjöar och vacker natur, ligger Bengtsfors kommun. Här kombineras livskvalitet med utvecklingsmöjligheter i en trygg och välkomnande miljö. Bengtsfors är kanske mest känt för sina natursköna omgivningar och sina (399) sjöar som täcker cirka 17 procent av arean samt Dalslands kanal som rinner genom flera orter i kommunen. Kommunen har fem tätorter varav Bengtsfors är centralorten. De övriga orterna är Dals Långed, Billingsfors, Bäckefors och Skåpafors. Bengtsfors kommun är kommunens största arbetsgivare och tillsammans arbetar vi för att skapa en hållbar och attraktiv kommun för våra medarbetare, invånare och företagare. Vi värdesätter glädje i arbetet och strävar efter att skapa en attraktiv arbetsmiljö med hög trivsel och engagemang - dessutom på en av Sveriges mest natursköna platser. Välkommen till Bengtsfors kommun!Personalstrateg Bengtsfors kommun Då vår nuvarande Personalstrateg fått ett nytt spännande uppdrag internt, så söker vi på Personalenheten i Bengtsfors kommun en ny medarbetare!  Uppdraget Som Personalstrateg på Bengtsfors kommun kommer du få chansen att fortsätta din utvecklingsresa inom hela HR-området och det är du som sätter gränserna i hur långt du vill nå. I rollen som Personalstrateg kommer du att arbeta både strategiskt och operativt mot kommunens chefer inom HR. Du kommer även att vara Personalchefens högra hand i både lättare och tyngre arbetsuppgifter. Som person ser vi att ditt arbete genomsyras av glädje och energi som vi hoppas ska smitta av sig på både våra medarbetare och chefer inom kommunen. Bengtsfors kommun är den sjönära kommunen för alla och vi tror på en arbetsplats där vi bryr oss om varandra! Kvalifikationer För att lyckas i rollen som personalstrateg krävs det att du har en högskoleexamen inom HR eller erfrenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser även att du som söker har erfarenhet från strategiskt och operativt HR-arbete sedan tidigare. Vidare måste du ha god administrativ förmåga samt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. B-Körkort är ett krav för anställning.   Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper! Meriterande Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från arbete inom offentlig sektor sedan tidigare. Övrigt Anställningen är en tillsvidareanställning på 100 % med tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten kan komma att inledas med en provanställning beroende på dina kvalifikationer och erfarenheter.   (Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).

24 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
HR-konsult till Vimmerby kommun
Vimmerby kommun
Personal- och HR-specialister

Vimmerby är den lilla kommunen i Småland som har mycket att erbjuda; förutom det gedigna kulturarvet från Astrid Lindgren kännetecknas kommunen också av ett mångsidigt näringsliv, stort lokalt engagemang, aktivt föreningsliv, vacker natur och rogivande miljö. Genom våra värdeord; Ansvar, mod och fantasi arbetar vi för att ge bästa tänkbara service och omsorg till Vimmerby kommuns ca 15 800 invånare, företag och för alla som besöker kommunen. Dessa värdeord genomsyrar kommunens förhållnings- samt arbetssätt och är något alla bär med sig i det dagliga arbetet. ARBETSUPPGIFTER Som HR-konsult i Vimmerby kommun får du möjlighet att arbeta brett med varierande arbetsuppgifter inom HR. Rollen innebär att arbeta som generalist inom HR med rehabilitering, arbetsmiljö, arbetsrätt och rekrytering. Som HR-konsult ansvarar ni för det operativa arbetet, genom coaching och mentorskap gentemot kommunens 80 chefer. Du samarbetar nära övriga kollegor inom HR-avdelningen såsom HR-konsult, HR-strateg, HR-specialister samt kollegor inom lönehandläggning. Du kommer även att ingå i teamet för HR-direkt. Vi erbjuder dig även möjlighet till utveckling inom ett egenvalt intresseområde inom HR. Vi ser gärna att du är intresserad av kompetensbaserad rekrytering och arbetslivsinriktad rehabilitering. KVALIFIKATIONER • Högskoleexamen inom HR/personalvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Vi ser helst att du har minst 3 års arbetserfarenhet inom brett operativt HR-arbete där du givit HR-stöd och rådgivning till chefer kring frågor rörande arbetsmiljö, rehabilitering, rekrytering och arbetsrätt  • Goda kunskaper inom arbetsmiljö, arbetslivsinriktad rehabilitering och arbetsrätt  • God allmän IT-vana samt kunskap om och intresse för digitala verktyg och systemstöd   • God kunskap och erfarenhet av att arbeta utifrån Kompetensbaserad rekryteringsmetod är meriterande • Mycket goda kunskaper i svenska språket, i såväl tal som skrift • B-körkort är ett krav Du som söker trivs med att arbeta i en dynamisk organisation tillsammans med kunniga kollegor. Vi ser att du är en trygg och stabil person med god självinsikt som ser relationer i sitt rätta perspektiv. Du samarbetar bra med andra människor och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du är kommunikativ och samtidigt inlyssnande, där du anpassar såväl ditt bemötande som ditt förhållningssätt utifrån rådande situation. Du har förmågan att skilja på det personliga och professionella och bidrar således till att skapa ett öppet och prestigelöst samarbetsklimat. Vidare ser vi att du är en person som tar ansvar för dina uppgifter och som är trygg med att själv strukturera upp ditt angreppssätt i det dagliga arbetet. Du förstår din roll och har mod att agera utifrån din kunskap, samtidigt som du visar hänsyn till det större perspektivet där du väger samman information och ser till verksamhetens bästa vid uttalanden, agerande och beslut. Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och intresse för tjänsten. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten. ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande. För kontaktuppgifter till fackliga representanter, maila till [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

18 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Nyfiken på HR och rekrytering? Vi söker en praktikant till Proteconsulting!
ProTe Consulting AB
Personal- och HR-specialister

Är du vår framtida HR-praktikant? Vi söker en engagerad och nyfiken praktikant till Proteconsulting! (Höstterminen 2025) Om oss Proteconsulting är ett innovativt och växande konsultföretag inom HR, rekrytering och ledarskap, med ett starkt fokus på att skapa hållbara lösningar för våra kunder. Vi är ett team som värnar om våra medarbetare och strävar efter att utvecklas tillsammans. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en kreativ och stimulerande miljö där du kan växa och bidra till vårt företags framgång. Din roll hos oss Som praktikant inom HR på Proteconsulting kommer du att få en bred introduktion till HR-området och vara delaktig i olika delar av HR-arbetet. Du kommer att stödja oss i rekryteringsprocesser, on- och offboarding, samt bidra till att skapa ett bra arbetsklimat och en positiv företagskultur. Du är nyfiken, initiativrik och trivs med att arbeta i en dynamisk miljö. Du kommer att rapportera till HR-chefen och få möjlighet att utveckla dina kunskaper inom personalarbete, arbetsrätt och organisation. Praktiken är under höstterminen 2025 och inleds efter sommaren. Vad vi erbjuder: En spännande möjlighet att få praktisk erfarenhet inom HR i ett växande företag Chansen att utveckla dina kunskaper inom HR och organisation tillsammans med engagerade kollegor En möjlighet att bidra till ett företag med ett starkt fokus på människor, hållbarhet och entreprenörskap Vi söker dig som: Är student inom HR, psykologi, beteendevetenskap eller annan relevant utbildning Är nyfiken, självgående och har ett genuint intresse för HR och arbetsliv Har god kommunikativ förmåga på svenska i tal och skrift Är strukturerad, noggrann och initiativtagande Kunskap/intresse för hållbarhet och företagskultur är meriterande Låter det som du? Skicka din ansökan till oss idag och bli en del av Proteconsulting - vi ser fram emot att höra från dig! Läs mer om oss på vår hemsida; https://www.proteconsulting.com/ och följ oss gärna på sociala medier!

17 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
HR Business Partner till Granngården
Granngården AB
Personal- och HR-specialister

Granngården hjälper dig med allt som rör odling, djur och natur. Hos oss hittar du pålitliga produkter och tjänster, kloka råd och massor av inspiration – så att du ska få de bästa förutsättningarna för att kunna leva ett jordnära liv. Granngården har stöttat drömmar sedan 1880, då vi öppnade vår första lilla gårdshandel på den småländska landsbygden. Idag, 140 år senare, har vi över 100 butiker runt om i landet och e-handel på granngården.se. Vårt huvudkontor är placerat i Malmö och vår distributionscentral finns i Jönköping. Granngården har cirka 950 anställda. Omsättningen 2023 var ca 2,6 Mdkr. Granngården ägs sedan 2016 av norska Felleskjøpet. HR Business Partner till Granngården Då vår kollega fått en ny roll internt letar vi efter en HR Business Partner till vårt HR-team. Vi söker dig som vill stärka HR-arbetet på Granngården i en viktig och utvecklande roll som HR Business Partner, HRBP. Som HRBP ligger ansvaret i att utifrån våra strategiska mål samordna, utveckla och följa upp organisationens arbete kring medarbetar-, ledar- och organisationsutveckling. Inom dina ansvarsområden och regioner driver du självständigt det operativa och strategiska arbetet, samt stöttar organisationens chefer gällande HR-relaterade frågor. Som HRBP på Granngården kommer du i kontakt med allehanda frågor – allt från tolkningar av avtal till hur stora projekt ska hanteras i organisationen. Granngården är i ständig utveckling där vi kontinuerligt ser över vårt produkt- och tjänstekoncept, och du är en viktig pusselbit i att få det att hända på bästa sätt. Du vägleder våra ledare, ingår i projektgrupper, driver egna projekt och utvecklar våra HR-processer. I tätt samarbete med oss övriga i HR-teamet säkerställer du att HR är en proaktiv affärspartner som levererar affärsnytta till verksamheten – allt för att våra kunder ska vara nöjda och deras kundupplevelse av Granngården vara den bästa. Kvalifikationer: Du har högskoleutbildning inom HR-området, med erfarenhet av en liknande roll - särskilt praktisk erfarenhet av arbetsrätt, kollektivavtalstolkning och förhandling. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet från detaljhandeln eller liknande bransch. Vi söker dig som gillar och är van att jobba självständigt och ta egna initiativ, och som ser utvecklingsmöjligheter i de frågor som landar på ditt bord. Lika viktigt är det att du samverkar med kollegor i HR-teamet och med övriga medarbetare på Granngården. Du uppskattar, och är van vid, att kombinera det strategiska långsiktiga HR-arbetet med det dagliga operativa.  Utöver ovanstående personliga egenskaper är det viktigt att du som medarbetare på Granngården är en god ambassadör för företaget och att du kan identifiera dig med våra ledord; Jordnära, Engagerade, Kunniga & Lagspelare. Granngården arbetar strategiskt för att bidra till en hållbar utveckling. Vi uppmuntrar nya idéer, synsätt och arbetar för en dynamisk organisation. Vi vet att en bredare mångfald skapar grunden för en bättre utveckling, både individuellt och som organisation och strävar efter att stärka vår mångfald i alla våra nyrekryteringar. Tjänsten och ansökan: Start: Omgående eller enligt överenskommelse Omfattning: Tillsvidareanställning heltid, med en inledande provanställning om 6 månader Placeringsort: På Granngården AB i Malmö, men flexibilitet är ordet för dagen! För mer information om tjänsten, kontakta HR-chef Amanda Düring, [email protected] (inga ansökningar på mail, enbart genom systemet). Varmt välkommen med din ansökan som vi vill ha senast den 6 juli 2025. Vi arbetar löpande med urvalet så kom in med din ansökan så snart som möjligt! När du söker tjänsten kommer du att få besvara ett antal frågor, vilka kommer att ligga till grund för vårt urvalsarbete.

16 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Hr-generalister sökes till kund i södra Stockholm
Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
Personal- och HR-specialister

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi har lång erfarenhet från rekrytering – och bemanningsbranschen och vi vet hur viktigt det är med lokal närvaro. Vårt varumärke kännetecknas av ett högt personligt engagemang på alla nivåer – i relationen med våra kunder, kandidater och i relationen med våra konsulter. Vi vill med hög kompetens, ett genuint engagemang och prestigelöst arbetssätt smitta vår omgivning med positiv energi och inspiration och upplevas som en mötesplats dit företag och människor vänder sig när de vill ta nästa steg i utvecklingen. Clockwork finns i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se Om företaget Vi söker nu tre erfarna HR-generalister till vår kund inom offentlig sektor i södra Stockholm. Roller­na är fördelade på olika verksamhetsområden, två med fokus på chefsstöd i individärenden och en mer administrativt inriktad med tyngdpunkt på rehabilitering och arbetsmiljö. Uppdraget startar i augusti (vecka 33) och pågår till december 2025 med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid, måndag till fredag kl. 08.00–17.00 med 45 minuters lunchrast. Efter introduktion finns möjlighet att arbeta på distans upp till 49 %, i den mån verksamheten tillåter det. Dina arbetsuppgifter I rollen kommer du att arbeta konsultativt och nära chefer. Två av Hr-generalisterna kommer huvudsakligen att arbeta inom en verksamhet där tempot är högt och där stödet till chefer i individärenden, arbetsrätt och rehabilitering är centralt. Den tredje Hr-generalistrollen kommer att verka i en mer administrativt präglad miljö med stort fokus på rehabiliteringsärenden och arbetsmiljöarbete men behöver också ha förmågan att snabbt sätta sig in i andra delar av verksamheten vid behov. Du kommer att ha ett brett ansvar som HR-generalist. Arbetet omfattar bland annat att stötta chefer i frågor om rekrytering, personalförsörjning, kompetensutveckling och löneöversyn, samtidigt som du arbetar aktivt med arbetsmiljöfrågor, rehabilitering, förhandlingar och avtalstolkning. Din profil Vi söker dig som har en högskoleutbildning med inriktning mot personal eller HR samt minst fem års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete. Tidigare arbete inom kommunal verksamhet och kunskap om det kommunala kollektivavtalet Allmänna bestämmelser är starkt meriterande. Det är även en fördel om du har arbetat med omställning eller har god insikt i avtalsrörelser och facklig samverkan. Du bör ha god datorvana, särskilt i Officepaketet. För att lyckas i rollen behöver du vara trygg i fackliga dialoger, ha god förståelse för arbetsrätt och kunna arbeta självständigt. Som person är du trygg och du vågar stå upp för din kompetens och samtidigt vara lyhörd för verksamhetens behov. Du har god samarbetsförmåga men är också självständig och trivs med att driva ärenden framåt. Eftersom tempot stundtals är högt och uppdragen skiftande behöver du ha god förmåga att hantera många bollar i luften samtidigt. Ansökan Är du den vi söker? Vi ser fram emot att läsa din ansökan! Vi jobbar med löpande urval, vilket innebär att vi kallar in kandidater till intervju under hela ansökningsperioden. Så vänta inte, ansök via vår hemsida www.clockworkpeople.se så snart som möjligt. För frågor, kontakta ansvarig Konsultchef. Varmt välkommen med din ansökan!

16 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
HR-partner
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Personal- och HR-specialister

Försörjningsförvaltningen är en förvaltning inom Västra Götalandsregionen. Verksamheten bedrivs i hela Västra Götaland med fokus på försörjning och logistik till regionens olika verksamheter. Vi utvecklar och levererar bland annat tjänster inom måltider, tvätt, läkemedelsnära produkter och hjälpmedel, samt lagerhåller och distribuerar produkter. Vi söker nu en HR-partner till vår HR-enhet. Tjänsten är ett vikariat under sex månader med eventuell möjlighet till förlängning. Du kommer arbeta med att stödja två olika verksamhetsområden, Måltider och Lager och distribution. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en spännande roll där du tillsammans med kollegorna på HR-enheten stöttar organisationens chefer och medarbetare. Vid HR-enheten arbetar 8 personer i olika roller varav en HR-chef, två HR-strateger, tre HR-partner och två HR-specialister. HR-enhetens uppdrag är att underlätta och skapa förutsättningar för våra chefer att arbeta med medarbetarfrågor på ett sätt som bidrar till motivation och arbetsglädje bland våra medarbetare. Du rapporterar till HR-chefen.  Om tjänsten I denna tjänst arbetar du riktat mot verksamhetsområdena Måltider och Lager och distribution. Här får du ge stöd i HR-frågor till våra områdes-, avdelnings-, och enhetschefer. Ditt arbete innefattar samtliga HR-frågor såsom kompetensförsörjning, hälso-och arbetsmiljö, lönebildning, personal-sociala ärenden samt arbetsrätt och förhandling. Du ingår i verksamhetsområdets ledningsgrupp samt i hälso- och arbetsmiljökommittén. Du har en tydligt konsultativ roll där du vägleder chefer i att tillämpa Västra Götalandsregionens HR-processer. Vi erbjuder en självständig och bred roll i en mindre HR-enhet där du får möjlighet att driva, påverka och utveckla HR-arbetet tillsammans med dina kollegor. Din bas är vårt fina och moderna kontor på Regionens hus vid Centralstationen i Göteborg. Västra Götalandsregionen erbjuder flexibla arbetsformer utifrån verksamhetens förutsättningar och du har möjlighet att kombinera arbete från våra kontor och på distans.  Vid område Måltider är verksamheten förlagd till Borås, Göteborg, Skövde, och Trollhättan. Vid Lager och distribution är verksamheten förlagd till Göteborg och Skövde. Om dig Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom HR-området samt några års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete. Har du arbetat inom offentlig sektor är det meriterande. Du är trygg i din yrkesroll och är van att arbeta konsultativt som stöd till både första och andra linjens chefer. Du besitter en mycket god samarbetsförmåga, har lätt för att kommunicera och för att etablera förtroendefulla relationer. För att lyckas i rollen ser du helheten, är lösningsorienterad och har förmåga att strukturera ditt arbete. Du bör trivas med att hantera flera uppgifter parallellt och har vana av att arbeta mot deadlines. Det är en fördel om du har B-körkort då resor (över dagen) förekommer regelbundet. Där det är möjligt använder vi kollektivtrafik vid resande. Om rekryteringsprocessen Efter sista ansökningsdag kommer vi gå igenom ansökningarna och kontakta aktuella kandidater för intervjuer, vilka planeras genomföras på Regionen hus den 14 augusti. Frågor om tjänsten hanteras av rekryterande chef Charlotta Moberger.  Vi ser fram emot din ansökan! Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

16 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
HR-generalist som vill göra skillnad
Statens Institutionsstyrelse
Personal- och HR-specialister

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Gudhemsgården tar emot icke skolpliktiga pojkar med psykosocial problematik, kriminalitet och missbruk. SiS Ungdomshem Gudhemsgården är en nystartad verksamhet som just nu består av tre avdelningar men kommer under kommande året expandera till fem avdelningar, totalt 33 platser. Arbetsbeskrivning Var med på vår förändringsresa! Vill du jobba i en nyckelfunktion och bidra till hög kvalitet i vår verksamhet? Sök jobbet som HR- generalist på Gudhemsgården och bidra till vårt arbete med att skapa en ny och hållbar organisation. Som HR-generalist på institutionen stöttar du chefer och medarbetare för att skapa förutsättningar för att de fullt ut ska kunna göra det de är allra bäst på. I rollen arbetar du operativt, självständigt och brett med hela HR-området, vilket innefattar; systematiskt arbetsmiljöarbete, rehabilitering, rekrytering, kompetensutveckling, arbetsrätt (villkor, avtal) och fackliga förhandlingar. Du kommer att samarbeta med olika yrkesgrupper på institutionen, inom myndigheten men även med aktörer utanför myndigheten som t ex företagshälsovården. Du har erfarenhet och kunskap av arbete i olika personalsystem. Hos oss arbetar vi i Primula och Reachmee, för att nämna några system. Som ny medarbetare på SiS kommer du att genomgå SiS grundutbildning.  Kvalifikationer För att klara arbetet på bästa sätt ser vi följande krav: • Akademisk examen inom Personal/HR eller motsvarande erfarenhet. • Några års  erfarenhet av brett operativt HR-arbete. • Goda kunskaper och aktuell erfarenhet av arbetsrättslig rådgivning. • Erfarenhet av att arbeta med kompetensbaserad rekrytering. • Erfarenhet av arbete med chefsstöd i alla förekommande HR-frågor. • Goda kunskaper i arbetsmiljölagstiftning, systematiskt arbetsmiljöarbete, rehabilitering samt erfarenhet av att arbeta med dessa processer. Meriterande: • Kunskaper i statlig arbetsrätt Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och för att lyckas i rollen så söker vi dig som är van att arbeta konsultativt och är trygg in din arbetsroll. Du tycker om att arbeta både självständigt såväl som tillsammans med kollegor. Genom ditt arbetssätt skapar du förtroende hos de du möter utifrån din profession. Du har ett stort intresse av att hantera hela bredden av HR-frågor och har förmågan att planera, strukturera och prioritera bland arbetsuppgifter. Det är också viktigt att du har en god pedagogisk förmåga och kommunicerar på ett tydligt sätt utifrån målgrupp. På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning:  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.  Ansökan:  Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 29 juni. SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.

13 juni 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
HR Business Partner
Future People AB
Personal- och HR-specialister

Vi på Future People söker en HR Business partner  till vår kund i Västerås  Som konsult hos oss får du möjlighet att ta dig an ett spännande uppdrag hos en välkänd aktör, samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är måna om att du ska trivas – både i din roll och i vårt team. Hos oss är du inte bara en konsult, du är en uppskattad kollega och en viktig del av vår gemenskap. Ta nästa steg i din karriär – och väx tillsammans med oss! Vi söker nu en Senior HR Business Partner till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder i Västerås. Uppdraget är på heltid, startar så snart som möjligt och inleds med ett konsultkontrakt på 9 månader. Om rollen Som HRBP kommer du att stödja flera centrala funktioner såsom R&D, Kvalitet, Supply Chain Management och Ekonomi, med ett sammanlagt personalansvar för ca 500 medarbetare. Du blir en viktig del av ledningsgrupperna i respektive funktion och arbetar både strategiskt och operativt. Du leder team med fokus på operativ planering och processutveckling. Du ansvarar för budgetrekommendationer, policys och medellångsiktig planering. Rollen innebär ledarskap i kombination med specialistkunskap, och du leder främst genom första linjens chefer. Vi söker dig som har: Minst 4 års erfarenhet som HR Business Partner eller motsvarande roll Erfarenhet av att arbeta nära ledning och driva förändringsarbete God förståelse för verksamhetsnära HR och processutveckling Flytande kunskaper i svenska och engelska Hos oss får du: Ett spännande uppdrag hos en av våra attraktiva kunder Trygghet och stöd genom hela uppdraget Ett dedikerat konsultstöd och löpande dialog Möjlighet att bygga nätverk och ta nästa kliv i din karriär Konkurrenskraftig lön och goda villkor Vi håller dig uppdaterad genom hela rekryteringsprocessen – du behöver aldrig undra var du står. Omfattning: 100%  Start: Omgående  Sista ansökningsdag: 16/6 Du söker tjänsten via www.futurepeople.se. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post med hänsyn till GDPR.

13 juni 2025
Sista ansökan:
28 november 2025