Skaraborgs Sjukhus (SkaS) har verksamhet på flera orter i Skaraborg bl.a. i Falköping, Lidköping, Mariestad och Skövde. Vi ger specialistsjukvård inom ett trettiotal specialiteter och arbetar tillsammans för patientens hälsa genom livet, där vi erbjuder en sammanhållen och trygg vård. Varje dag och varje timma gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv. Vi bryr oss om dig som gör skillnad för andra och tillsammans skapar vi framtidens arbetsplats. Skaraborgs Sjukhus söker din HR-kompetens! - Trivs du i lärande organisationer med dynamiska arbetsuppgifter? - Vill du bygga upp och vårda förtroendefulla relationer i nära samarbete med verksamhet och kollegor? - Lockas du av kunskapsinriktad HR-konsultation med värdeskapande i fokus? HR-enheten på Skaraborgs Sjukhus består idag av 35 medarbetare med bred erfarenhet inom olika HR-områden. Av dessa arbetar 15 med schemafrågor och arbetstidsregistrering och 20 arbetar med HR-frågor så som kompetensförsörjning, lön, arbetsrätt, arbetsmiljö och ledarskap. Vi har en central roll i sjukhusets organisation där vi strategiskt såväl som operativt stöttar kärnverksamheten i frågor som spänner över hela HR-området. Vårt arbetssätt är konsultativt och processinriktat. Vi söker nu dig som vill vara med och driva HR-arbetet i organisationen framåt. Hos oss har du möjlighet att växa i din HR-profession och fördjupa dig inom HR -processerna, samtidigt som du bidrar med din kompetens och hjälper vården i Skaraborg att bli ännu bättre! Arbetsuppgifter Inom gruppen HR-konsulter arbetar du tillsammans med ett antal kollegor riktat mot sjukhusets kärnverksamhet. Din roll innebär ett brett HR-arbete i nära samarbete med verksamhetens chefer och andra funktioner i sjukhusgemensam stab. Du är HR:s representant i verksamhetens ledningsgrupp. Du leder HR-gemensamma processer inom verksamhetsområdet och arbetar proaktivt inom områdena kompetensförsörjning, lön, arbetsrätt, arbetsmiljö och ledarskap. Kvalifikationer Vi söker dig som har en akademisk examen inom HR/personal eller motsvarande. Du innehar en bred erfarenhet av några års arbete inom HR. Du är kommunikativ och pedagogisk och som person trivs du i en relationsskapande roll där samarbete och konsultativt förhållningssätt är naturliga inslag i vardagen. Arbetet är varierande och kräver att du har ett strukturerat men samtidigt ett flexibelt arbetssätt. Vidare vill vi att du har en förmåga att se situationer ur flera olika perspektiv. En annan förutsättning för att du ska trivas hos oss är att du står för vår Vision och värdegrund - Skaraborgs Sjukhus och har ett prestigelöst förhållningssätt. Har du arbetat med stöd till chefer i HR-relaterade frågor. Det är även meriterande om du har erfarenhet samt kunskap inom arbete med inriktning på rehabilitering. Vidare är det meriterande om du tidigare har utbildat inom HR-processer. Varmt välkommen med din ansökan! Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Vi på Future People söker en HR Business partner till vår kund i Västerås Som konsult hos oss får du möjlighet att ta dig an ett spännande uppdrag hos en välkänd aktör, samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är måna om att du ska trivas – både i din roll och i vårt team. Hos oss är du inte bara en konsult, du är en uppskattad kollega och en viktig del av vår gemenskap. Ta nästa steg i din karriär – och väx tillsammans med oss! Vi söker nu en Senior HR Business Partner till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder i Västerås. Uppdraget är på heltid, startar så snart som möjligt och inleds med ett konsultkontrakt på 9 månader. Om rollen Som HRBP kommer du att stödja flera centrala funktioner såsom R&D, Kvalitet, Supply Chain Management och Ekonomi, med ett sammanlagt personalansvar för ca 500 medarbetare. Du blir en viktig del av ledningsgrupperna i respektive funktion och arbetar både strategiskt och operativt. Du leder team med fokus på operativ planering och processutveckling. Du ansvarar för budgetrekommendationer, policys och medellångsiktig planering. Rollen innebär ledarskap i kombination med specialistkunskap, och du leder främst genom första linjens chefer. Vi söker dig som har: Minst 4 års erfarenhet som HR Business Partner eller motsvarande roll Erfarenhet av att arbeta nära ledning och driva förändringsarbete God förståelse för verksamhetsnära HR och processutveckling Flytande kunskaper i svenska och engelska Hos oss får du: Ett spännande uppdrag hos en av våra attraktiva kunder Trygghet och stöd genom hela uppdraget Ett dedikerat konsultstöd och löpande dialog Möjlighet att bygga nätverk och ta nästa kliv i din karriär Konkurrenskraftig lön och goda villkor Vi håller dig uppdaterad genom hela rekryteringsprocessen – du behöver aldrig undra var du står. Omfattning: 100% Start: Omgående Sista ansökningsdag: 16/6 Du söker tjänsten via www.futurepeople.se. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post med hänsyn till GDPR.
Vi söker nu en Senior HR Consultant för ett spännande konsultuppdrag hos vår kund i Göteborg. Uppdraget är på heltid under 12 månader med start den 1 september 2025 och förväntas avslutas den 31 augusti 2026. Du kommer att arbeta i en hybridmodell med 4 dagar på kontoret och möjlighet till distansarbete 1 dag i veckan. Om rollen Som Senior HR Consultant hos vår kund kommer du att vara en nyckelspelare i att leverera professionellt HR-stöd och vägledning till både medarbetare och chefer. Du kommer att arbeta brett med HR-relaterade frågor och säkerställa att alla processer följer svensk arbetsrätt samt vår kunds policyer och rutiner. Huvudsakliga ansvarsområden • Ge strategiskt och operativt HR-stöd till chefer och medarbetare i olika frågor, t.ex. rekrytering, onboarding, karriärvägar, frånvaro och prestationsutveckling. • Fungera som en rådgivare i HR-frågor och samarbeta med internationella HR-team samt specialistfunktioner som Talent Acquisition, Compensation & Benefits och Global Mobility. • Driva och implementera lokala HR-projekt och förändringsinitiativ. • Säkerställa compliance med svensk arbetsrätt och företagets riktlinjer. • Hantera administrativa HR-processer och system. Vi söker dig som: • Har en universitetsutbildning inom HR eller motsvarande. • Har minst 5 års erfarenhet av HR-arbete i en generalist- eller HR Business Partner-roll. • Har god kunskap om svensk arbetsrätt och erfarenhet av att tillämpa den i praktiken. • Är självgående, proaktiv och trivs i en dynamisk miljö med högt tempo. • Har starka samarbets- och kommunikationsfärdigheter, både på svenska och engelska (krav). • Är administrativt skicklig med en förmåga att strukturera och effektivisera processer. Låter detta intressant? Om du anser att denna roll passar din profil vill vi gärna höra från dig. Ansök redan idag, då vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Är du redo att vara den viktiga länken i ett av Nordens ledande bemannings- och rekryteringsföretag? Vi letar efter entusiastiska teammedlemmar som vill ha en spännande deltidsroll parallellt med sina studier! Som bemanningskoordinator kommer du att vara spindeln i nätet, ansvarig för att hantera snabbt rörliga situationer som inkommande beställningar och sjukanmälningar utanför kontorstid från våra kunder och konsulter. Du kommer också snabbt att matcha rätt person till rätt uppdrag och ha möjlighet att arbeta med andra delar av rekryteringsprocessen, inklusive urval och administrativa uppgifter. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera: - Schemaläggning - Nära kontakt med konsulter och kunder - Att tillgodose kundernas behov av personal Tjänsten är på deltid helt på distans och vi behöver att du är tillgänglig för att arbeta minst 2-3 pass i veckan under terminen där arbetstiden för nattpassen är mellan kl 17-00 och kl 00-08 samt att man även under helger kan arbeta 08-16 och 16-00. Under denna tid kommer du ha "vaken jour" från ditt hem och då finnas tillgänglig när våra kunder eller konsulter behöver din hjälp. Viss del utav rekryteringsarbetet kan ske under kontorstider. Vi ser även att du kan arbeta 3-5 pass/vecka under sommarperioden. DETTA SÖKER VI Krav för tjänsten är att du studerar på minst eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på 50% och att du har en god datorvana. Du har minst 1,5 år kvar på dina studier. Vidare har du en väl utvecklad kommunikativ förmåga i både tal och skrift och trivs med flexibla arbetstider som inkluderar natt- och helgpass. För att trivas i rollen är det viktigt att du har erfarenhet av servicearbete och är bekväm med att fatta snabba beslut även under högt tempo och stress. Vi ser också att du är självständig, noggrann och utåtriktad. Vi tror att du har ett stort intresse för människor och genom ett helhjärtat engagemang kommer vara en god representant för StudentConsulting. Tjänsten kommer starta igång efter sommaren och löper så länge du är under pågående studier. Du kommer få en grundlig introduktion och utbildning på vårt kontor i Stockholm. Vill du bli vår nästa kollega och arbeta med branschens nöjdaste kunder? OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Då vår nuvarande HR-generalist under hösten kommer att vara tjänstledig för att prova ett annat jobb inom myndigheten söker vi dennes vikarie. Arbetsbeskrivning Var med på vår förändringsresa! Vill du jobba i en nyckelfunktion och bidra till högre kvalitet i vår verksamhet? Sök jobbet som HR- generalist på SiS! Rollen är en del av SiS nya organisation med sikte på ett mer likvärdigt och effektivt arbetssätt i hela organisationen. Som HR-generalist på institutionen stöttar du chefer och medarbetare för att skapa förutsättningar för att de fullt ut ska kunna göra det de är allra bäst på. I rollen arbetar du operativt, självständigt och brett med hela HR-området, vilket innefattar; rekrytering, systematiskt arbetsmiljöarbete, rehabilitering, kompetensutveckling, arbetsrätt (villkor, avtal) och fackliga förhandlingar. Du kommer att samarbeta med olika yrkesgrupper på institutionen, inom myndigheten men även med aktörer utanför myndigheten som t ex företagshälsovården. Du har erfarenhet och kunskap av arbete i olika personalsystem. Hos oss arbetar vi i Primula och Reachmee, för att nämna några system. Som ny medarbetare på SiS kommer du att genomgå SiS grundutbildning. Kvalifikationer För att klara arbetet på bästa sätt ser vi följande krav: • Högskole/Universitets examen inom Personal/HR eller motsvarande erfarenhet. • Några års erfarenhet av brett operativt HR-arbete. • Goda kunskaper och aktuell erfarenhet av arbetsrättslig rådgivning. • Erfarenhet av att arbeta med kompetensbaserad rekrytering. • Erfarenhet av arbete med chefsstöd i alla förekommande HR-frågor. • Goda kunskaper i arbetsmiljölagstiftning, systematiskt arbetsmiljöarbete, rehabilitering samt erfarenhet av att arbeta med dessa processer. Meriterande: • Kunskaper i statlig arbetsrätt Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och för att lyckas i rollen så söker vi dig som är van att arbeta konsultativt och är trygg in din arbetsroll. Du tycker om att arbeta både självständigt såväl som tillsammans med kollegor. Genom ditt arbetssätt skapar du förtroende hos de du möter utifrån din profession. Du har ett stort intresse av att hantera hela bredden av HR-frågor och har förmågan att planera, strukturera och prioritera bland arbetsuppgifter. Det är också viktigt att du har en god pedagogisk förmåga och kommunicerar på ett tydligt sätt utifrån målgrupp. På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning: Tjänsten är en visstidsanställning på heltid from 250818 eller enligt överenskommelse dock som längt till och med 251231. Anställningen kan då eventuellt komma att utlysas i genom som tillsvidare. Ansökan: Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 13 juli 2025. SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.
The opportunity We are currently looking for a junior HR Business Partner, Grid Integration in Sweden to support the highly dynamic Grid & Power Quality Solutions and Service (GPQSS), Grid Integration business. You as a person has a HR experience working in an international environment and has expertise in handling HR various HR tools and data. With ease, you manage and collaborate with people on all levels of the organization. You value collaboration, knowledge sharing, appreciate transparency and you see diversity of thoughts as a key strength for the growth of our people & business. We are interested to learn more about you and what you can contribute with so don’t hesitate to apply even though you don’t meet all requirements. A team with great cooperation and with diverse backgrounds is waiting for you to join! How you’ll make an impact Responsible of assisting Day-to-Day activities that requires further intervention from HRBP perspective. Support the managers on handling HR data, channeling their requests towards the use of dashboards and reports. Support and manage the labour relations for the business. Implement HR process within the business, ensuring compliance with global and local standards, rules, tools, policies and ensure strong partnership with broad HR Team. Leadership culture & Talent management, identify, build talent bench strength together with the leaders in the organization. Utilizes our leadership pillars and Diversity360 to help drive culture and behavior connecting our people to potential. Proactively support & suggest on managing HR topics in talent management; provide coaching and support to management around key people management activities such as, performance management, learning and development, recruitment and onboarding, diversity and inclusion. Gather and monitor the KPIs in the HR agenda. Identify what issues are to have accurate data and take action to correct. You will involve in additional projects related to supporting GPQSS growth journey. Living Hitachi Energy's core values of safety and integrity means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues and the business. Your background 8-10 years of experience in HR You excel at using digital tools and have a proven ability to quickly adapt to new digital environments. Given that you will be handling large amounts of data, familiarity with Excel and PowerPoint is mandatory. Proven ability to operate effectively within a matrix organization. Strong interest and enthusiasm for future-focused topics such as AI and HR transformation projects. Proven track record in a HR related function, including experience in HR operations management, with international exposure. Sound understanding of business drivers, and how best to utilize HR as a business partner along with ability to manage and drive change and transformation projects. Knowledge of local Swedish labor market, legislations, and policies is an advantage Good communication skills. Excellent command over English and Swedish is a must, both written and spoken. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Sangeetha Rajendran, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Nawzad Rashid, +46 107-38 91 48; Unionen: Karin Ulvemark, +46 107-38 51 42; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Renee Lundgren, [email protected]
Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare 1992. Vi är ett värderingsdrivet bolag som lägger stor vikt vid individens engagemang och förmågor. Med över 3500 medarbetare levererar vi varje dag löftet om "ett bättre liv" till våra kunder. Idag erbjuder vi personlig assistans över hela Sverige, ledsagar- och avlösarservice i Stockholms stad samt rehabilitering på den spanska solkusten. Är du intresserad av att arbeta med engagerade kollegor och utmanande arbetsuppgifter i en bransch som kännetecknas av ständig förändring, tillväxt och värdefullt arbete? Då ska du söka dig till oss på Särnmark! Som HR-generalist arbetar du affärsmässigt och proaktivt i ditt dagliga arbete. Du arbetar i ett team tillsammans med tre andra kollegor som ansvarar för Särnmarks personal- och kvalitetsfrågor. Tjänsten innebär ett nära samarbete med våra kundansvariga, övriga stödfunktioner i verksamheten, arbetsgivarorganisationen och fackförbunden. Som HR-generalist hjälper du bland annat till med att rådge och besvara frågor inom det arbetsrättsliga området, hålla avslutssamtal med tjänstemän, behjälplig med framtagandet av olika rapporter, följa upp nyckeltal, behjälplig i rekryteringsprocessen och hålla föreläsningar/forum för kollegor. Du som söker ska helt enkelt vara bekväm med att arbeta brett med olika uppgifter inom HR-området. Vem är du? Vi söker dig som har en högskoleexamen som personalvetare, alternativt motsvarande utbildning som vi anser är likvärdig och ett intresse för området LSS och personlig assistans. Vi vill att du har arbetat inom HR-området minst tre år. Har du erfarenhet av liknande arbete eller annan erfarenhet av social omsorg, personlig assistans eller personer med funktionsnedsättning är det meriterande. Stor vikt kommer att fästas vid dina personliga egenskaper. Du får saker och ting genomförda utifrån satta tidsramar och har en stor förmåga att på ett pedagogiskt och professionellt sätt förmedla din kunskap. Det krävs ett starkt engagemang och där du trivs i en omväxlande roll där du både agerar konsultativt och självgående. Du är en driven person som har lätt för att skapa kontakter och inge förtroende. Du är empatisk och har en förmåga att möta människor i utsatta situationer. Arbetet ställer höga krav på ansvarstagande och god samarbetsförmåga. För att trivas hos oss behöver du även vara flexibel och öppen för förändringar och nya arbetssätt. Tjänsten kräver att du behärskar det svenska språket väl, både i tal och i skrift. Det är meriterande om du utöver svenska även talar andra språk. Vi erbjuder dig? En utvecklande roll där du förväntas påverka Särnmarks arbete och utveckling och där du hela tiden kopplar HR-frågor till affären på ett naturligt sätt. Du kommer bli en del av ett trevligt och prestigelöst team på HR- och kvalitetsavdelningen. Du rapporterar till Särnmarks Kvalitets- och HR chef. Tjänsten är placerad på koncernens huvudkontor i Sundbyberg, men innebär även vissa resor till våra kontor runt om i landet. Möjlighet till att arbeta hemifrån 1-2 dagar i veckan finns. Tjänsten är en tillsvidareanställning, som inleds med 6 månaders provanställning. Som anställd har du möjlighet till flextid samt bidrag för friskvård. Du omfattas av kollektivavtal med avtalsmässiga trygghetsförsäkringar och pensionsavsättning. Vill du veta mer? Tveka inte att skicka din ansökan med CV och personligt brev. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Har du frågor gällande rekryteringen eller tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Kvalitets -och HR chef Angelina Webber på 08-505 920 35.
Är du en erfaren HR-konsult – eller på väg att bli? Andara Group söker just nu fler skickliga HR-konsulter till vårt kandidatnätverk! Vi samarbetar med många olika kunder som löpande efterfrågar kompetens inom HR för både kortare och längre interimsuppdrag – på heltid eller deltid. Har du bred erfarenhet inom HR, arbetsrätt och ledarskap? Då kan du vara rätt person för något av våra kommande uppdrag. Exempel på uppdrag vi ofta tillsätter: * Täcka upp under rekryteringsprocesser som drar ut på tiden eller vid föräldraledighet * Temporärt ersätta HR-specialister eller chefer * Leda projekt inom omorganisation, förändringsledning eller lönekartläggning Som underkonsult via Andara Group driver du din egen vardag. Du väljer de uppdrag som passar dig bäst – utifrån din tillgänglighet, kompetens och utvecklingsmål. Vi erbjuder uppdrag med tydliga ramar, konkreta förväntningar och personlig matchning. Du arbetar genom ditt eget företag eller, om du föredrar, som anställd konsult hos oss. I båda fallen har du en trygg partner i Andara – vi finns med dig hela vägen. Är du redo att ta nästa steg som HR-konsult? Skicka in en intresseanmälan så tar vi kontakt när rätt uppdrag dyker upp! Vid frågor, kontakta Linda Gadd på [email protected]. Varmt välkommen att registrera ditt CV i vår databas!
Har du bred erfarenhet inom HR och vill använda din kompetens i en samhällsviktig verksamhet? Vi söker dig som har god koll på lagar och regler, är trygg i rollen som HR-konsult och har vana av att arbeta i HR-system och rekryteringsverktyg. Hos vår kund väntar ett omväxlande uppdrag där din kunskap verkligen behövs. Om tjänsten Vi på Perido söker nu en HR-konsult till en myndighet. Tjänsten omfattar 80% och du utgår från kontoret i Gävle. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: löpande personaladministration handläggning av anställningsärenden chefsstöd inom HR-området, exempelvis vägledning inom statlig arbetsrätt, interna rutiner, rekrytering, coaching av chef i olika personalärenden eller liknande arbete med regler och rutiner kring anställningar och arbetsmiljöfrågor arbete med rehabiliteringsfrågor kartläggning av behovet av kompetensförsörjning delta i arbete med att utveckla, omplacera och avveckla personal Dina egenskaper För att lyckas i rollen behöver du vara strukturerad, självständig och ha en god samarbetsförmåga. Du är trygg i din HR-kompetens, har lätt för att sätta dig in i regelverk och kan ge ett professionellt stöd till chefer i både vardagliga och mer komplexa personalfrågor. Din kommunikativa förmåga och ditt lösningsfokuserade arbetssätt gör att du skapar förtroende och bidrar till ett effektivt HR-arbete. Låter detta som en beskrivning av dig? Då tycker vi att du ska skicka in din ansökan redan idag! Kvalifikationer: Högskoleutbildning, exempelvis personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som HR-generalist eller likvärdigt God kännedom om lagar och förordningar inom HR-området Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift. Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt Kunskaper om HR-system Kunskaper om rekryteringsverktyg Omfattning och tillträde Deltid 32h/v, konsultuppdrag till och med 2025-12-31. Start omgående. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35262 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.
Vi söker nu för kunds räkning, en erfaren och självgående HR-konsult till en bred 360-roll. Det här är en roll för dig som trivs med att kombinera operativt HR-arbete med kundkontakt, leverans ansvar och affärsmässigt tänk. Om tjänsten Du kommer att ha en nyckelroll hos kund, där du ansvarar för hela processen, från att förstå kundbehov, leverera HR-stöd och tjänster, till att följa upp och utveckla samarbetet över tid. Det är en roll där du får arbeta brett inom HR Operations och samtidigt vara affärsnära i både relation och resultat. Här får du både frihet och ansvar i ett sammanhang som värdesätter engagemang, proaktivitet och kvalitet. Exempel på arbetsuppgifter: Stötta chefer i hela HR-cykeln: rekrytering, introduktion, arbetsmiljö, rehabilitering, avslut. Säkerställa hög kvalitet i pågående leveranser och bygga långsiktiga relationer med kund Bidra i försäljning: behovsanalys, ta fram lösningsförslag, offerera och presentera Hantera operativa HR-ärenden, avtal, data och system Delta i eller leda HR-projekt Vara ett konsultativt bollplank i såväl personalfrågor som organisatoriska förändringar Vi söker dig som: Har minst 3-5 års erfarenhet av brett HR-arbete, gärna som konsult eller i en roll med kundansvar Är trygg i arbetsrätt, chefsstöd och van att hantera både operativa och rådgivande frågor Har erfarenhet av kundrelationer och gärna viss vana av försäljning eller affärsutveckling Gillar att arbeta strukturerat och är van vid att hantera flera processer parallellt Trivs i en roll där du får vara både rådgivare, utförare och relationsbyggare Om anställningen Anställningsform: Tillsvidareanställning hos kund (provanställning tillämpas) Omfattning: Heltid Start: Hösten 2025 eller enligt överenskommelse Placeringsort: City - hybridmöjlighet finns
Välj ett jobb för att visa detaljer