Kommunikatör
Kriminalvården
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Kriminalvårdens kommunikationsavdelning ansvarar för myndighetens interna och externa kommunikationsarbete, pressfrågor samt för myndighetens samlade varumärkesarbete. Kriminalvårdens kommunikationsavdelning ansvarar för myndighetens interna och externa kommunikationsarbete, pressfrågor samt för myndighetens samlade varumärkesarbete. Kommunikationsavdelningen på Kriminalvården ansvarar för att skapa och sprida information om myndighetens verksamhet. Vi arbetar med att kommunicera både internt inom organisationen, och externt till allmänheten och andra intressenter. Genom att hantera mediefrågor, producera information och skapa strategier för kommunikation spelar vi en viktig roll i att upprätthålla transparens och skapa förståelse för Kriminalvårdens arbete och gemensamma mål. ARBETSUPPGIFTER Kommunikationsavdelningen söker två erfarna kommunikatörer som kan planera, driva och genomföra uppdrag med fokus mot myndighetens externa kommunikation. Vi är en avdelning som jobbar nära varandra, därför kommer arbetsuppgifter kopplade till intern kommunikation att förekomma. Du känner dig trygg i rollen som uppdragsledare, men du ska också bidra med din kunskap och erfarenhet som projektmedarbetare. Du arbetar med flera uppdrag parallellt där strategiskt arbete blandas med operativa uppgifter. Vår externa kommunikation handlar bland annat om att förklara och förtydliga vad svensk kriminalvård innebär. Vi jobbar med att attrahera nya medarbetare och att motverka fördomar om svensk kriminalvård. Vi skapar kommunikation kopplad till vår roll i rättskedjan och som beredskapsmyndighet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har erfarenhet av, och tycker det är kul, att jobba med rörlig bild, stillbild och text. Du är också van att jobba med webbpublicering och sociala medier. Vi söker dig som gillar att jobba med andra människor och att skapa kontaktnät. Du tar ansvar för ditt arbete och strukturerar dina processer. Du tar egna initiativ och drivs av att uppnå resultat, men är samtidigt lyhörd mot kollegor och arbetsgruppen. Du har förmåga att ta hänsyn till det större perspektivet och se helheter, samtidigt som du är noggrann med detaljer. Vi söker dig som har: • Högskola-/universitetsutbildning med inriktning kommunikation eller annan utbildning som Kriminalvården bedömer som relevant • Minst tre års erfarenhet av arbete som kommunikatör • Erfarenhet av att självständigt planera kommunikationsuppdrag och producera kommunikationsmaterial • Mycket goda kunskaper i att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av att arbeta med foto och rörlig media • Erfarenhet av att driva uppdrag såväl själv som tillsammans med andra • Erfarenhet av arbete mot interna och externa målgrupper ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. För denna befattning kommer en säkerhetsprövningsintervju att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/ Befattningen kan innebära krigsplacering vid Kriminalvården. Läs mer om krigsplacering på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/ Provanställning kan komma att tillämpas. Löpande urval kan komma att tillämpas. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

19 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
SSAB - Projektkommunikatör
SSAB Emea AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

SSAB står mitt i en historisk förändringsresa. Vi bygger just nu ett helt nytt, fossilfritt stålverk i Luleå – ett miljardprojekt som är en hörnsten i den gröna omställningen av industrin. Det är inte bara ett byggprojekt, det är framtiden som formas – och du har nu chansen att vara med och berätta den historien från insidan. Att bli en del av SSAB-familjen innebär att följa med på en resa. En resa som vi tror är avgörande för planetens framtid och hållbarhet. Stål har varit ett av de viktigaste materialen för vår samhällsutveckling och kommer att vara det även i framtiden. I våra hem, i broar som förbinder våra städer och i morgondagens bilar. På SSAB är vi stolta över vår historia och vårt ledarskap inom höghållfast stål. Samtidigt är vi medvetna om att stålproduktion är en av de branscher som släpper ut mest växthusgaser i världen. Det måste förändras. Vi har därför utvecklat världens första fossilfria process för stålproduktion och har förbundit oss att i stor utsträckning bli fossilfria. Som en del av SSAB kommer du att vara viktig för att förverkliga detta mål och därmed bidra till en grön omställning av hela stålindustrin. Om tjänsten Som projektkommunikatör blir du en nyckelperson i att skapa tydlig, engagerande och relevant kommunikation om ett av Sveriges mest betydelsefulla industriprojekt. Du jobbar nära verksamheten, där allt händer, och omvandlar komplexa tekniska insikter till innehåll som når fram och berör. Detta är en operativ roll med stort eget ansvar och stor möjlighet att göra avtryck. Du blir en del av Transformation Office i Luleå och arbetar tätt med kommunikationsansvarig, projektledare och experter. Tjänsten är en heltidstjänst med placering på plats i Luleå. Vänligen observera att vi tar ett sommaruppehåll i rekryteringen under den svenska industrisemestern, som pågår från den 1 juli till början av augusti. Det innebär att vi inte kommer att granska ansökningar eller hålla intervjuer under juli månad. Rekryteringsprocessen återupptas i början av augusti. Tack för ditt tålamod och din förståelse för eventuella förseningar. Dina huvudsakliga ansvarsområden Planera, producera och publicera innehåll i interna och externa kommunikationskanaler. Följa projektets utveckling på nära håll och lyfta fram framsteg, människor och milstolpar i form av text, bild och ibland video. Utveckla och underhålla strukturer och rutiner för effektiv intern kommunikation inom projektet. Ansvara för att rätt budskap når rätt målgrupper i rätt tid – med tonalitet och format som skapar genomslag. Bidra i planering och genomförande av pressaktiviteter, media event och intressentmöten. Samarbeta med interna nyckelfunktioner och stötta kommunikationsarbetet kopplat till projektets finansiering och hållbarhetsmål. Om dig Vi söker dig som är kommunikativ i både tanke och handling – en trygg skribent med förmåga att se både helhet och detaljer. Du gillar att bygga relationer, tar egna initiativ och trivs i en miljö där du får vara både hands-on och kreativ. Du är lyhörd, strukturerad och duktig på att anpassa budskap till olika målgrupper. En examen inom kommunikation, journalistik eller motsvarande. 2–4 års erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete, gärna inom större eller komplexa organisationer. Mycket god förmåga att uttrycka dig i både svenska och engelska – du är en snabb, säker och stilistiskt skicklig skribent. Erfarenhet av att arbeta med digitala kommunikationskanaler och format. En vana att översätta komplex information till tydlig och relevant kommunikation. Vårt erbjudande På SSAB är mångfald och inkludering en del av vår kultur. Vi använder våra värderingar – drivande, äkta och steget före – i vårt dagliga beslutsfattande, alltid med kunden i fokus. Det gör oss alla till lagspelare, med en gemensam strävan att förbättra oss. När du börjar på SSAB blir du en del av en organisation med passionerade problemlösare som arbetar tillsammans med viktiga utmaningar. Vi kommer att stödja din tillväxt genom att erbjuda en säker och vänlig arbetsplats som bidrar till balansen mellan arbete och privatliv. På SSAB har du möjlighet att bredda dina kunskaper och växa. Vi erbjuder ett brett spektrum av uppskattade förmåner till våra medarbetare. Här är några exempel på det: Vinstdelning Flexibla villkor för arbetstidsförkortning Friskvårdsbidrag Rekryteringsprocessen 1. Ansök 2. Intervju 3. Kom och träffa oss 4. Referenstagning 5. Hälsoundersökning 6. Signera Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen. Har du frågor angående tjänsten? Kontakta gärna rekryterande chef Lotta Jakobsson via mail - [email protected] Kontakta Petra Fekete via mail - [email protected] Vi undanbeder oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering. Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0920-920 00. Några ord från din blivande chef "SSABs omställning till fossilfri stålproduktion i Luleå är ett fantastiskt projekt som man bara får vara med om en gång i livet. Vi minskar Sveriges utsläpp av koldioxid med hela 7% samtidigt som vi bland annat utökar SSABs produktsortiment och förlänger vår värdekedjan här på orten. Många intressenter följer och påverkas av vårt omställningsarbete och en viktig del i projektet är att informera om och kommunicera kring vad vi gör. Rätt information till rätt målgrupp – och på rätt sätt. Vi söker dig som vill vara med och forma framtiden tillsammans med oss – ta chansen att vara med där det faktiskt händer!" SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag som bygger en starkare, lättare och mer hållbar värld genom förädlade stålprodukter och tjänster. Tillsammans med våra partners har SSAB utvecklat SSAB Fossil-free™ steel och planerar att återuppfinna värdekedjan från gruvan till slutkunden, vilket i stort sett eliminerar koldioxidutsläpp från vår egen verksamhet. SSAB Zero™, ett till stor del koldioxidutsläppfritt stål baserat på återvunnet stål, stärker ytterligare SSABs ledande position och vårt heltäckande hållbara erbjudande oberoende av råvaran. SSAB har anställda i över 50 länder och produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. Följ med oss på resan! www.ssab.com, Facebook, Instagram, LinkedIn, X och YouTube.

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Kommunikatör, vikariat till Visit Skåne AB i Malmö
REGION SKÅNE
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Gör skillnad. Varje dag. Visit Skåne AB är Skånes regionala destinationsbolag med uppdrag att stärka Skånes varumärke internationellt, samt främja besöks- och eventnäringen. I uppdraget ingår att verka för att stora evenemang, kongresser, utställningar och mässor lockas till Skåne. Det handlar också om att utveckla skånsk besöks- och eventnäring med fokus på hållbarhet och innovation, och att öka destinationens kännedom och attraktivitet internationellt. Vi strävar efter att turismen i Skåne ska bidra till ett bättre samhälle, med visionen Skåne - Where Tourism Matters! Vi är cirka 30 medarbetare som alla drivs av att göra Skåne till en bättre plats för både boende och besökare. Visit Skåne AB ägs av Region Skåne Holding AB och bildades 2023 genom en fusionering av Tourism in Skåne AB, Event in Skåne AB samt Business Region Skåne AB. ARBETSUPPGIFTER Att förmedla kunskap och inspirera till utveckling inom Skånes besöks- och evenemangsnäring är en bärande del i vårt främjaruppdrag. Vi behöver nu förstärka vår Corporate Communication med en kommunikatör med ansvar för vår bolagssajt. Du kommer vara en del av ett dedikerat team med tre andra kommunikatörer. Motiveras du av att nå ut med ditt budskap, förstå målgruppens behov, testa och utvärdera olika kommunikationsinsatser? Då är du kanske vår nya kommunikationstalang! Vi söker dig som vill vara med och utveckla vår kommunikation gentemot besöks- och evenemangsnäringen i Skåne. Du arbetar övergripande med att utveckla bolagets erbjudande. Uppdraget omfattar produktion av text och bild/film i olika format, men också att tänka strategiskt kring hur vi får målgruppen att omsätta insikter och kunskap i praktiken. Rollen ansvarar för vår bolagssajt, corporate.visitskane.com både vad gäller strategisk utveckling, innehållsproduktion och uppföljning. Andra arbetsuppgifter omfattar produktion av inbjudningar, presentationer och inlägg i sociala medier. En del tjänster upphandlas av konsulter och byråer, så då intar du rollen som beställare. På Visit Skåne arbetar vi agilt och erbjuder en fri och dynamisk arbetsmiljö. Vi tror på att ge våra medarbetare frihet under ansvar och utrymme att växa och utvecklas, samtidigt som vi främjar en balans mellan arbete och fritid. Vi är en lärande organisation som följer upp och utvärderar vårt arbete löpande. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Eftergymnasial utbildning inom Media & Kommunikation • några års erfarenhet av webbkommunikation, både strategisk utveckling och operativ innehållsproduktion • några års erfarenhet av B2B-kommunikation med insikt i branschens intressenter, främst besöksnäring, evenemangsarrangörer, kommuner och övriga främjarsystemet • Väl insatt i digital tillgänglighet • Dokumenterad erfarenhet av grafisk produktion, både bild och rörligt • Förmåga att skapa engagerande och kreativt innehåll optimerat för olika plattformar och anpassat efter olika målgrupper • Erfarenhet som beställare gentemot webb- och kommunikationsbyråer • Gärna erfarenhet av att arbeta i Drupal och Siteimprove Vi värdesätter att du är en kreativ och lösningsorienterad person med en stark känsla för visuell kommunikation. Du är noggrann, prestigelös, tar egna initiativ och trivs med att producera material i ett högt tempo när det behövs. Samtidigt har du förmågan att planera och strukturera ditt arbete för att hålla deadlines och säkerställa hög kvalitet i allt du gör. Du trivs i en syftesdriven organisation med stor möjlighet att bidra med dina perspektiv och förmågor. Att förmedla kunskap som omsätts i praktiken är ett inspirerande mål för ditt arbete. Låter detta som ett uppdrag för dig? Välkommen med din ansökan! Bifoga eller hänvisa till din portfolio i ansökan. Vi planerar att hålla intervjuer 8:e och 9:e juli samt uppföljande intervju 14:e juli. ÖVRIGT Region Skåne har valt att bedriva viss verksamhet i bolagsform, såsom tandvård, vårdexport, marknadsföring av Skåne med mera. Alla bolagen finns samlade i en bolagskoncern med Region Skåne Holding AB som moderbolag. Visit Skåne AB har ca 30 anställda och är dotterbolag till Region Skåne Holding AB. Mer information om Visit Skåne AB hittar du på följande länk: Vi utvecklar och marknadsför destinationen Skåne | Visit Skåne (visitskane.com) Med ett utifrånperspektiv, både nationellt och internationellt, ska vi tillsammans med andra verka för att turismen, besöksnäringen och eventnäringen stärks i Skåne. Vi gör det genom att vårda varumärket Skåne så att det övergripande målet att stärka bilden av Skåne uppnås. Vi ska också främja en balanserad och hållbar tillväxt i den skånska besöksnäringen. Våra huvudsakliga insatser handlar om kunskapsspridning, destinationsutveckling, marknadsföring och gränsöverskridande innovation.

18 juni 2025
Sista ansökan:
1 juli 2025
Kommunikatör
REGION UPPSALA
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

FoU Socialtjänst Våra 1800 medarbetare arbetar med nära vård och hälsa i Uppsala län. Vi har ett brett utbud av tjänster inom första linjens vård. Våra patienter möter oss på Region Uppsalas egna vårdcentraler eller inom habilitering och vi ger råd på telefon via 1177. Utbildning, forskning och utveckling är viktigt för oss, eftersom vi anpassar vårt utbud utifrån invånarnas behov. Redan nu erbjuder vi mobila team, videobesök och smarta e-tjänster. Kommunikatör till FoU Socialtjänst och angränsande hälso- och sjukvård Vill du arbeta med samhällsviktig kommunikation som stärker välfärden i Uppsala län? Är du bra på att skapa innehåll som engagerar, informerar och gör kunskap tillgänglig? Då kan du vara den vi söker! FoU Socialtjänst och angränsande hälso- och sjukvård (FoU-S) söker nu en kreativ och lyhörd kommunikatör med bred kompetens. Om oss FoU Socialtjänst är en gemensam forsknings- och utvecklingsverksamhet mellan Region Uppsala och kommunerna i länet. Vi verkar för en kunskapsbaserad, jämlik och jämställd socialtjänst och angränsande hälso- och sjukvård. Vårt arbete utgår både från lokala behov och strategier på regional och nationell nivå. I vårt uppdrag ingår att utveckla och sprida kunskap och arbetssätt. Vi erbjuder stöd till professionella och beslutsfattare genom utbildning, samordning och samverkan. Vi är ett kompetent och engagerat team med utvecklingsledare, vetenskapliga handledare och administrativt stöd. Vi är runt tio medarbetare – det varierar utifrån våra uppdrag. Om tjänsten Som kommunikatör hos oss har du ett helhetsansvar för både strategisk och operativ kommunikation. Du gör komplex kunskap tillgänglig och begriplig för olika målgrupper, och skapar innehåll som stödjer våra utvecklingsprojekt, konferenser och utbildningar. Exempel på arbetsuppgifter: • Planera, producera och publicera nyheter och information för webb, nyhetsbrev och sociala medier • Producera trycksaker som profilmaterial och informationsmaterial, oftast riktat till yrkesverksamma men ibland även till brukare, patienter och anhöriga • Fota, redigera enklare rörligt material och samarbeta med produktionsbolag • Stötta verksamheten vid evenemang och kurser, till exempel med inbjudningar, anmälningar, programblad, presentationer, dokumentation och utvärderingar. Du kan också hjälpa till med digitala lösningar för olika typer av möten • Förbättra språk och layout i enkätundersökningar, forskningsrapporter, projektrapporter, planer och ärenden. • Tillgänglighetsanpassa kommunikation i enlighet med gällande lagar och riktlinjer • Underlätta verksamhetens interna kommunikation • Delta i utveckling av verksamhetens kommunikationsstrategi och ge råd och stöd kring kommunikation • Ha kontakt och samarbeta med Region Uppsalas centrala kommunikationsavdelning och liknande funktioner i kommunerna. Din kompetens Vi söker dig som: • har eftergymnasial utbildning inom kommunikation, media eller liknande • är van att arbeta med text, bild och formgivning i program som Word, Powerpoint, Indesign och Photoshop och har god erfarenhet av att publicera på webben • har arbetat strategiskt med att till exempel planera och följa upp kommunikationsinsatser • kan producera original för trycksaker och digitalt innehåll i de vanligaste formaten • har god språkkänsla och kan uttrycka dig pedagogiskt, inkluderande och målgruppsanpassat på svenska • har grundläggande kunskap om tillgänglighetsanpassning. Det är meriterande om du: • har erfarenhet från offentlig sektor, gärna inom välfärdsområdet, eller en politiskt styrd organisation • har vana att kommunicera om olika sakområden och samverka med flera aktörer och målgrupper • är intresserad av samhällsfrågor och verksamhetsutveckling • har arbetat i verktygen Episerver, Webropol och Premiere Pro. Du är en strukturerad och självgående person som gillar att utforska nya lösningar. Samtidigt behöver du trivas med att arbeta i team, vara lyhörd och ha en god samarbetsförmåga. Anställningsvillkor Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Uppsala. Du arbetar i en flexibel miljö där arbete på distans kombineras med fysiska möten. Vill du veta mer? Kontakta gärna verksamhetschef Nima Najafi på telefon: 018-617 54 20 eller e-post: [email protected]. Du kan också läsa mer om oss på: www.regionuppsala.se/fou-s (https://www.regionuppsala.se/fou-s) Välkommen med din ansökan! Vi ser fram emot din ansökan via länken nedan. Bifoga CV, kopia på ditt utbildningsbevis och andra relevanta bilagor som styrker din kompetens och erfarenhet. Skicka gärna in din ansökan redan idag då intervjuer kan ske löpande under ansökningsperioden. Du kan komma att behöva lämna in ett arbetsprov. Om det blir godkänt, blir du inbjuden till intervju. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Inför beslut om anställning, sker kontroll av misstanke- och belastningsregister avseende samtliga arbetssökanden som i den sökta anställningen kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg och vi undanber oss telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

18 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Kommunikatör - internkommunikation
Jobbusters AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Din nya roll Vi söker nu en erfaren internkommunikatör till ett spännande uppdrag hos vår kund inom den gröna industrin. I rollen kombineras strategisk och operativ kommunikation med projektledning av förändringsinitiativ inom HR-området. Uppdraget passar dig som vill vara med och bygga en stark intern kultur i ett tillväxtbolag med hållbarhet i fokus. Som interkommunikatör hos vår kund kommer du att stötta Group Internal Communications Lead med att driva och utveckla interna kommunikationsinsatser i linje med kundens strategi, kultur och tillväxtambitioner. Du kommer att vara en nyckelperson i kommunikationsarbetet gentemot medarbetare på flera orter, med särskilt fokus på det växande teamet i Boden. Rollen är fördelad mellan två huvudområden: Internkommunikation: Du producerar budskap, material och aktiviteter som stärker den interna kulturen, ökar engagemanget och skapar tydlighet i förändringsresan. Projektledning inom HR/People & Organization: Du leder kommunikationsinsatser kopplade till specifika initiativ såsom ersättningsprogram och transparens kring belöningar. Arbetet innebär nära samarbete med olika funktioner som Operations i Boden, Digital och People & Organization. För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Akademisk examen inom kommunikation, HR eller liknande område 5–10 års erfarenhet av internkommunikation, företagskommunikation eller HR-kommunikation. Erfarenhet av förändringsledning och kulturinitiativ i multikulturella miljöer. Stark förmåga att röra dig mellan strategi, taktik och operativt arbete. Dokumenterad erfarenhet av att driva och följa upp kommunikationsprojekt från start till mål. Mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska och engelska. God förmåga att anpassa budskap till olika målgrupper, både kollektiv- och tjänstemannaanställda. Van att arbeta i matrisorganisationer och gärna med erfarenhet av kollektivavtal. Meriterande: Erfarenhet från tung industri eller bolag med grön omställning är ett plus. Vem är du? Som person är du kreativ, lyhörd och initiativrik, med förmågan att leverera pricksäker kommunikation anpassad efter målgruppen i rätt tid. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning som konsult via JobBusters. Start: 2025-08-18 Slut: 2026-02-18 med chans till förlängning Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.

18 juni 2025
Sista ansökan:
5 december 2025
Kommunikatör
Örkelljunga kommun
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Örkelljunga är en del av ”Familjen Helsingborg” där 11 kommuner i det expansiva Skåne Nordväst tillsammans arbetar för att gynna den gemensamma regionen. Örkelljunga är en kommun med stabil ekonomi och har idag drygt 10 000 invånare. Örkelljunga kännetecknas av en närhet där ett starkt samarbete och korta beslutsvägar utgör styrkan i kommunen. Här har du som medarbetare större möjlighet att påverka din personliga utveckling likväl som verksamhetens utveckling i stort. I Örkelljunga kommun arbetar vi med ett professionellt bemötande präglat av våra tre värdeord; kunskap, omtanke och handling. Som en del av Örkelljunga kommun har du möjlighet att arbeta gränsöverskridande och göra stor skillnad. Örkelljunga är en kommun med stora ambitioner. Som medarbetare hos oss blir du unik i din anställning, du bygger ditt anseende på goda relationer med våra användare. Nu söker kommunledningsförvaltningen en nyfiken och engagerad kommunikatör som vill utveckla kommunens kommunikationsarbete gentemot våra invånare och våra anställda. Din placering blir central och du rapporterar direkt till kommundirektören. Kommunledningsförvaltningen består av förvaltningsledning, administrativa enheten, ekonomienheten och fastighetsenheten. Vi är få medarbetare alla är nyckelpersoner och tillsammans ett härligt gäng som har möjlighet att påverka och styra riktningen på det övergripande arbetet inom alla förvaltningar i kommunen. Kommunikatören utgör en viktig del i arbetet med att utveckla och implementera kommunikationsstrategier men även utföra delar av det operativa kommunikationsarbetet. ARBETSUPPGIFTER Kommunikatörens huvuduppdrag består av tre delar:   • Säkerställa kommunens förmåga att kommunicera under kris och krig. • Marknadsföra kommunen genom strategisk planering samt vidareutveckling av befintliga kommunikationskanaler. • Samordna kommunens kommunikationsarbete, lära upp och ge stöd till övriga redaktörer samt utföra extern och intern kommunikation för kommunledningsförvaltningens räkning För att trivas i rollen ser vi att du har en fallenhet för det skrivna ordet, en vana vid grafisk produktion och webbpubliceringsarbete. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är ansvarstagande och har förmåga att driva processer framåt, både självständigt och i grupp. I uppdraget ingår att ha många kontaktytor och därför behöver du vara serviceinriktad, ha lätt för att bygga relationer och skapa förtroende hos människor du möter. Både inom enheten och i samarbete med andra enheter är du lyhörd, ser möjligheter och räds inte att ge förslag till förbättringar.  Du har en akademisk utbildning inom kommunikation eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Vi efterfrågar en kommunikatör som har mycket god förmåga att uttrycka sig i både tal och skrift. I rollen behöver du ha förmåga att snabbt sätta dig in i en fråga, förstå och förklara komplicerade sammanhang för olika målgrupper. Du behöver hantera kommunikativa utmaningar utifrån egna erfarenheter, i en liten kommun är kommunikatören unik i sin anställning. Du behöver därför ha kunskap om och praktisk erfarenhet av flera arbetsuppgifter som vanligen förekommer på en kommunikationsenhet. Det innebär bland annat erfarenheter av grafisk form, trycksaksproduktion, textbearbetning och publicering i digitala kanaler. Meriterande är erfarenhet av: • Kommunikationsarbete inom offentlig verksamhet • Kriskommunikation  • Goda kunskaper i webbpubliceringsverktyget Sitevision, Adobeprogrammen (InDesign, Photoshop mfl) samt i Sharepoint ÖVRIGT Sökanden som har skyddade personuppgifter uppmanas att kontakta arbetsgivaren för information om hur arbetsgivaren tar emot ansökan. Beslut om skyddade personuppgifter kan komma att begäras. I samband med erbjudande av tjänst behöver du som sökande lämna in utdrag från belastningsregistret innan anställning kan ske. Vi krigsplacerar årligen vår personal. Vi har redan valt annonseringskanal och undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av annons och rekryteringsföretag.

18 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Digital marknadskommunikatör
Naturhistoriska Riksmuseet
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Naturhistoriska riksmuseet är en statlig myndighet med regeringens uppdrag att främja kunskapen, forskningen och intresset för vår värld. Myndigheten är en framstående forskningsinstitution och Sveriges största museum. Museet har under mer än 200 år samlat in föremål och data och bedrivit forskning om livet på jorden. Samlingarna innehåller fler än 11 miljoner växter, djur, svampar, miljöprover, mineral och fossil. All forskning och kunskap delas i utställningarna, Cosmonova och i aktiviteter på museet och digitalt. Brinner du för att skapa relevant och engagerade kommunikation som når fram? Vill du jobba med meningsfulla ämnen som rör vetenskap, samhälle och kultur – och samtidigt göra skillnad för barn, unga och vuxna? Då är detta jobbet för dig! Vi söker nu en kommunikatör med bred kompetens, projektledarerfarenhet och starkt driv i vårt kommunikationsteam. Du kommer att spela en central roll i att planera, leda och följa upp kommunikations- och marknadsinsatser för vår interna kommunikation och publika verksamhet. ARBETSUPPGIFTER I rollen som kommunikatör kommer du att utifrån våra styrdokument och definierade målgrupper arbeta med att: • Målgruppsanpassa till våra prioriterade målgrupper • Planera, produktionsleda och följa upp kommunikationsinsatser- och projekt riktade till våra prioriterade målgrupper • Skapa kommunikativa koncept i text, bild och film för sociala medier, webb och övriga förekommande plattformar och annonser. • Skapa material till sociala medier i valda plattformar från idé till färdigt inlägg • Vara en del av det redaktionella arbetet som drivs från kommunikationsenheten vid museet • Ansvara för den publika besöksinformationen på nrm.se • Aktivt arbeta med press- och mediekontakter • Ge rådgivning och stöd till kollegor inom kommunikationsområdet inom hela organisationen såväl för intern som extern kommunikation • Ge råd och stöd om juridik kopplad till kommunikationsområdet, som t.ex. frågor om GDPR, upphovsrätt och marknadsrätt • Ta emot och ansvara för foto- och filmförfrågningar utefter myndighetens verksamhetsområde, PR-värde och samhällsnytta. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Kommunikationsutbildning eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Erfarenhet av projektledning • God kunskap om målgruppsanpassning • Erfarenhet av att stödja verksamheter inom organisationen med kommunikation • Erfarenhet av att skapa kommunikativa koncept  • Goda kunskaper om och erfarenhet av storytelling i sociala medier, samt vana vid produktion och distribution inklusive media- och annonsköp • Kunskap inom webbkommunikation, skriva, bildsätta, mm • Kunskaper om och erfarenhet av press- och mediakontakter  • Kunskaper om juridik kopplad till kommunikationsområdet, som t.ex. frågor om GDPR, upphovsrätt och marknadsrätt • Kunskaper om och erfarenhet av ha arbetat med Creative Clouds program (Photoshop, Indesign, Illustrator, Premiere Pro)  • Erfarenhet av att ha arbetat i Sitevision eller annat publiceringsverktyg samt operativt webbarbete • Förmåga att uttrycka dig välformulerat och tydligt på korrekt svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av tillgänglighetsarbete inom kommunikationsområdet • Erfarenhet av arbete med internkommunikation • Erfarenhet av kommunikationsarbete för publik verksamhet, besöksmål eller liknande • Erfarenhet av och intresse för museets ämnesområden • Projektledarutbildning • Erfarenhet av hållbarhetskommunikation, natur- och miljöfrågor • Erfarenhet av arbete med foto- och filmtillstånd • Administrativ förmåga. Personliga egenskaper vi efterfrågar: • Du är en kommunikativ person som skriver tydligt, korrekt och engagerande • Du har god samarbetsförmåga och delar gärna med dig av din kompetens till andra. Du är lyhörd och relationsskapande. • Du är resultatinriktad och har förmåga att ta ansvar för hela kommunikationskedjan - från idé till utvärdering • Du arbetar målinriktat och planerar effektivt för att nå resultat. ÖVRIGT Vårt mål är att genom forskning och publik verksamhet visa vägen till ökad kunskap och handlingskraft, för att vi tillsammans ska kunna bidra till en hållbar och ljus framtid. Vår långsiktiga strävan är att Naturhistoriska riksmuseets anställda ska spegla den mångfald som finns i Sverige. Vi välkomnar alla sökanden oavsett kön, bakgrund, ursprung och funktionsvariation. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

17 juni 2025
Sista ansökan:
27 juni 2025
Digital Kommunikatör till Swedfund
Wise Professionals AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Om rollen I rollen som Digital Kommunikatör hos Swedfund får du arbeta med viktiga samhällsfrågor i en internationell kontext, med fokus på hållbara investeringar, impact och fattigdomsminskning i utvecklingsländer. I rollen planerar, producerar och publicerar du innehåll i olika format och kanaler. Du kommer till en energifylld arbetsplats med en varm och omtänksam kultur med kontoret placerat i fina lokaler på Drottninggatan i centrala Stockholm. Exempel på arbetsuppgifter: Storytelling - kommunicera Swedfunds verksamhet och resultat på bästa sätt. Producera content som gör skillnad. Skriva texter för webb, LinkedIn, pressmeddelanden, tal, Q&A etc. Både kortare copy och längre informativa texter. Publicera och strukturera innehåll på webbplatsen. Producera bildmaterial och enklare rörliga klipp. Planera och skapa innehåll för kampanjer. Säkerställa tonalitet, kvalitet och målgruppsanpassning i allt innehåll. Om dig För bli framgångsrik i rollen tror vi du är kreativ, nyfiken och självgående. Du har lätt för att sätta dig in i nya ämnen och översätta dem till engagerande innehåll. Vi ser gärna att du har/är: Flera års erfarenhet av att arbeta med innehåll. Mycket god förmåga att skriva både längre och kortare texter på svenska och engelska. Erfarenhet av att arbeta med webbpublicering och redaktörsarbete. Van vid att skapa innehåll för sociala medier/LinkedIn, inklusive planering och publicering. Grundläggande kunskaper i bild- och filmredigering, exempelvis Canva, Photoshop, Premiere Pro. Relevant eftergymnasial utbildning. Intresse för hållbara investeringar och samhällsfrågor. Meriterande: Erfarenhet av finansiell kommunikation och/eller hållbarhet. Erfarenhet av att leda externa produktioner. Erfarenhet från PR-byrå. Om Swedfund Swedfund är Sveriges utvecklingsfinansiär med uppdrag att bidra till minskad fattigdom genom hållbara investeringar i utvecklingsländer. Våra investeringar i den privata sektorn bidrar till ett växande antal jobb med anständiga arbetsvillkor och ökar tillgången till viktiga produkter och tjänster som elektricitet, mat och hälsovård. Klimat, digitalisering och gender är teman som genomsyrar hela vår investeringsprocess. Låter det intressant? I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM / Wise Professionals. Vi ser fram emot din ansökan med CV och personligt brev på kimm.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail pga GDPR. Processen innehåller arbetspsykologiska tester. Skicka in din ansökan så snart som möjligt. Processen kommer att vara pausad under vecka 29-32 pga semester. Varmt välkommen med din ansökan!

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Administratör med inriktning informationssamordning
Trelleborgs kommun
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. ​ Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan!  Tekniska serviceförvaltningen är Trelleborg kommuns möjliggörande förvaltning. Vi är en trygg, säker och värdeskapande resurs som arbetar proaktivt, effektivt och hållbart tillsammans med de som bor, verkar och vistas i Trelleborgs kommun. Förvaltningens fem avdelningar har inom olika områden det övergripande ansvaret för att planera, förvalta och utveckla det offentliga rummet. Detta gör vi till exempel genom att sköta om kommunens allmänna platser, avfallshantering- och avloppshantering, vattenförsörjning och infrastruktur. Vi levererar också interna tjänster såsom drift och underhåll av kommunens anläggningar, lokalvård, systemförvaltning och IT-stöd. Arbetsplatsen Enheten för förvaltningsstöd och verksamhetsutveckling är en service- och stödfunktion åt tekniska servicenämnden, tekniska serviceförvaltningens avdelningar och förvaltningschefen. På vår enhet är vi fem medarbetare och en enhetschef där vi tillsammans ansvarar för att samordna förvaltningens frågor inom ekonomi, kommunikation, administration, nämndsadministration, övergripande verksamhetsutveckling och digitalisering.  Vår enhet är absolut ett glatt gäng med bred kompetens som stöttar varandra i våra enskilda och gemensamma uppdrag och vi bjuder på många skratt. Vi välkomnar nu dig till den lilla enheten med det stora mervärdet och söker en administratör med inriktning information och kommunikation för ett vikariat till och med 2025-12-31. Arbetsuppgifter I denna roll som administratör spelar du en central roll i att hantera och koordinera informationsflöden inom vår organisation. I ditt arbete med samordning av information, är du förvaltningens samordnare mot kommunledningsförvaltningens kommunikationsenhet​. Du leder och samordnar förvaltningens arbete med vårt intranät​ och ansvarar för uppbyggnad och förvaltning av vår egen bildbank. Vidare samordnar du och leder förvaltningens redaktion och publicistgrupp samt arbetar med framtagande av förvaltningens nyhetsbrev och magasin. Som administratör ansvarar du också för våra kommunikationsplattformar, du utvecklar​, identifierar, förpackar och synliggör förvaltningens produkter och tjänster​. Denna roll som administratör innebär även samordning av olika event som är kopplade till verksamheternas uppdrag. Tillsammans med dina kollegor och enhetschef på arbetar du även med enhetsövergripande uppdrag enligt verksamhetsplan eller andra tilldelade uppdrag. Kvalifikationer Du som söker detta vikariat som administratör, ska ha en för tjänsten adekvat utbildningsbakgrund lägst på gymnasienivå, gärna med inriktning mot information och kommunikation. Tjänsten kräver att du har goda kunskaper i det svenska språket där du kan uttrycka dig väl både i tal och skrift. Det är också ett krav för denna tjänst att du innehar B-körkort då tekniska serviceförvaltningens verksamhet finns inom hela Trelleborgs kommun. Det är meriterande om du har upp till 3 års yrkeserfarenhet inom information och kommunikation från en liknande roll. Då du i ditt uppdrag som administratör samordnar och leder vår redaktions- och publiceringsgrupp är det avgörande att du har en god strukturell förmåga, att du har förmåga att ligga steget före i din planering samt att du kan se till helheten inom ditt arbetsområde. Vidare är din kommunikativa förmåga av stor betydelse, att du på ett tydligt sätt fördelar arbetet och ger instruktioner. Våra förväntningar på dig i rollen som administratör är att du motiveras av det ansvar som uppdraget innebär, att du driver arbetet framåt och att du med ett effektivt arbetssätt prioriterar ditt arbete samt når fram till och levererar resultat. Inom ditt uppdrag förväntas du skapa och förvalta goda relationer såväl internt som externt, din kommunikativa förmåga kommer att spela en stor roll i ditt arbete. Det är också en självklarhet för dig att ge bra service med hög kvalitet. Tjänsten som administratör kan komma att ändra sig över tid, du behöver därför tillhöra dem som är nyfiken på nya arbetssätt och lösningar där du har förmågan att anpassa dig till nya situationer utifrån behoven inom tekniska serviceförvaltningen. Vidare kan det uppstå situationer som kräver omprioritering, det är då viktigt att du har förmåga att snabbt ställa om, omprioritera och anpassa dig till nya situationer.  Eftersom allt Trelleborgs kommun gör grundar sig i vår värdegrund öppenhet, respekt och ansvar så är det viktigt och avgörande, att dessa värden känns lika självklara för dig som de är för oss i vårt arbete. Nu är vi mycket nyfikna på dig och ser fram emot din ansökan!     Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

17 juni 2025
Sista ansökan:
21 juli 2025
Kulturhistorisk informatör till SEVÄRT i Västerbotten
Länsstyrelsen i Västerbottens län
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Med tanke på sevärda kulturmiljöer, information och skyltar. Vi söker dig som vill bidra i rollen som informatör i informationsprojektet Sevärt i Västerbotten. Tjänsten är placerad vid Enheten för samhällsutveckling och här jobbar 29 medarbetare. I våra uppgifter ingår bland annat beslut och tillsyn enligt lagstiftningen på kulturmiljöområdet samt information, rådgivning och beslut om bidrag till kulturmiljövård. Vi arbetar tvärsektoriellt i nära samverkan med ett flertal verksamhetsområden inom Länsstyrelsen samt med länets museer, kommuner, kulturmiljökonsulter och Riksantikvarieämbetet. Hos oss kännetecknas arbetsmiljön av hjälpsamhet och villkoren av livspusselvänlighet. Vår gemensamma uppgift är att skapa samhällsnytta. Som statligt anställd hos Länsstyrelsen erbjuder vi särskilda förmåner kring friskvård, föräldralön, pension etc. Läs gärna mer https://www.lansstyrelsen.se/vasterbotten/om-oss/jobba-hos-oss.html.  Arbetsuppgifter Tjänsten innefattar strategiskt och praktiskt arbete med att förnya information inom det kulturturistiska informationsprojektet SEVÄRT i Västerbotten. Arbetet innebär att planera genomförande av förnyelse av skyltinformation inom SEVÄRT samt att förnya innehållet på både de så kallade trevingarna (Hilfonskyltar) och mindre så kallade objektsskyltar vid ett urval av kulturmiljöer. Framtagande av annat kulturhistoriskt informationsmaterial kan bli aktuellt. Kvalifikationer Vi söker dig som: - Har kulturhistorisk utbildning eller jämförbar arbetslivserfarenhet är ett grundläggande krav - Har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Körkort och datorvana krävs - Har god kännedom om länets historia Vi ser det som meriterande om du även har: - Erfarenhet och/eller arbete med framtagande av profilprogram och kulturhistorisk information om kulturmiljöer inom SEVÄRT i Västerbottens län är meriterande. Som person är du självständig och tar ansvar för att driva ditt arbete framåt. Du har lätt för att anpassa dig till förändrade omständigheter och trivs i en roll där flexibilitet är en tillgång. Eftersom arbetet innebär både samarbete och självständiga uppgifter är det viktigt att du är tydlig och har en god förmåga att uttrycka dig muntligt. Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper och lämplighet för arbetsuppgiften. Villkor Tjänsten är särskild visstidsanställning t.o.m 30 juni 2026. Om Länsstyrelsen Västerbotten Länsstyrelsen Västerbotten är en kunskapsmyndighet. Genom helhetsperspektiv med engagemang för samverkan och den enskilda invånaren gör vi hållbar utveckling möjlig i hela länet. Vi utgår från Västerbotten och tar avstamp i allt som händer, både inom länets gränser och utanför. För oss är det lika naturligt att samarbeta med offentliga aktörer som andra statliga myndigheter, regioner och kommuner som näringsliv och civilsamhälle. Länsstyrelsen är regional krishanterings- och totalförsvarsmyndighet och du kan i händelse av samhällskris eller krig få arbeta med andra uppgifter än de du anställts för. Hos oss jobbar cirka 300 medarbetare i ett 80-tal olika yrkesroller. Våra specialistkompetenser finns inom en bredd av områden som är viktiga byggstenar för att vårt samhälle ska fungera för alla invånare och för ekologisk, ekonomisk och social utveckling. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Om ansökan När du skickar in din ansökan blir den en offentlig handling. https://www.lansstyrelsen.se/dataskydd kan du läsa mer om hur vi behandlar vi dina personuppgifter. Har du skyddade uppgifter, kontakta oss så hjälper vi dig med hur du kan gå vidare med en trygg och säker ansökningsprocess. Kontaktuppgifter till oss hittar du https://www.lansstyrelsen.se/vasterbotten/om-oss/jobba-hos-oss/lediga-jobb.html. Vid denna rekrytering har vi redan valt annonskanaler.

17 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025