Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns omkring 47 000 studenter och mer än 8 800 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Nu söker vi två kommunikatörer till https://www. cec.lu.se/sv/start för tidsbegränsade anställningar till och med december 2025. Arbetsuppgifternas fokus ligger på forskningskommunikation, webb, sociala medier, studentrekrytering och utbildningskommunikation för CEC. Du kommer också att medverka till kommunikationen för de strategiska forskningsområdena https://www.cec.lu.se/sv/kontakt/becc, https://www.cec.lu.se/sv/kontakt/merge och samverkansplattformen https://www.cec.lu.se/sv/kontakt/lu-land. CEC står inför stora organisatoriska förändringar och därför kan arbetsuppgifterna komma att variera för att möta de behov som uppstår längs med vägen. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna kommer huvudsakligen bestå av: - Vara ett kommunikativt stöd för forskare, skriva forskningsnyheter och andra texter - Medverka till att ta fram och publicera relevant innehåll till webbsidor, sociala medier och interna samt externa nyhetsbrev - Kommunikation relaterad till CEC:s utbildningar - Layouta enklare material och ta fram enklare marknadsföringsmaterial - Medverka vid genomförandet av arrangemang - Nära samarbete med administratörer och kommunikatörer inom BECC, MERGE och LU Land. - Relevant omvärldsbevakning - Textning av inspelade evenemang med hjälp av AI-baserade verktyg Arbetsuppgifterna kan komma att utvecklas och förändras under anställningsperioden. Krav - Examen från högskoleutbildning inom kommunikationsområdet eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara relevant för anställningen - Några års erfarenhet som kommunikatör - Vana av att kommunicera målgruppsanpassat och i olika kanaler - Utmärkt skriftlig och muntlig förmåga på svenska och engelska - Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med webben som publiceringsverktyg, publicera i sociala medier och vana att hantera olika programvaror Övriga meriter: - Erfarenhet av forskningskommunikation - Erfarenhet av internkommunikation - Erfarenhet som webbredaktör - Erfarenhet av studentrekrytering och marknadsföring med målgrupp studenter - Erfarenhet av följande programvaror: Drupal, BizzWizzard - Erfarenhet av publiceringar på LinkedIn Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Hänsyn kommer att tas till förmåga att arbeta självständigt och i team, driv, kreativitet samt hur den sökande genom sin erfarenhet och kompetens bedöms komplettera och stärka det befintliga kommunikations- samt administrativa arbetet inom CEC. För att passa för rollen bör du även vara intresserad av hållbarhetsfrågor, gilla digital kommunikation samt vara nyfiken. Villkor Tidsbegränsade anställningar (särskild visstidsanställning) till och med 31 december 2025. Anställningarna är på heltid. Instruktioner för ansökan Ansökan bör innehålla personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan bör även innehålla CV, examensbevis eller motsvarande samt övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc.). Vi kommer att vilja prata med referenspersoner och se enstaka arbetsprov om du blir aktuell för tjänsten. Intervjuer planeras att hållas i våra lokaler v.27, den 2 och 4 juli. Vid Naturvetenskapliga fakulteten bedrivs forskning och utbildning inom biologi, astronomi, fysik, geovetenskap, kemi, matematik och miljövetenskap. Verksamheten bedrivs vid åtta institutioner samlade inom norra universitetsområdet. Fakulteten har ca 1 500 studenter, 360 forskarstuderande och 700 anställda. Centrum för miljö- och klimatvetenskap, CEC (http://www.cec.lu.se/sv/) bedriver forskning, utbildning och kommunikation om miljövetenskap och klimatforskning vid Lunds universitet. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
Som kommunikatör kommer du stötta vår kund i ett projekt gällande nätutbyggnad med strategisk och operativ kommunikation. Du blir en del av ett engagerat team som arbetar med regional dialog, samverkan och målgruppsanpassad kommunikation – alltid med syftet att skapa förståelse och stärka varumärket. Du kommer att: Skriva kommunikationsplaner & leda aktiviteter i linje med projektens behov Vara stöd till talespersoner i kommunikation kring nätutbyggnaden Säkerställa att rätt budskap förmedlas, i rätt kanal, vid rätt tillfälle Producera innehåll i form av text, bild och enklare video Publicera på webben samt via intranätet via Optimizely Ta fram visuellt material i bland annat InDesign Krav för rollen Utbildning inom kommunikation eller motsvarande område. 2-5 års erfarenhet från kommunikation i projekt eller verksamhet som påverkar allmänheten. Förmåga att självständigt driva, planera och genomföra kommunikation anpassad efter målgrupp, inklusive kontaktskapande aktiviteter. Flytande i svenska och engelska, tal och skrift. Det är meriterande om du har arbetat i Optimizely eller Adobe CS. Erfarenhet av att arbeta med kommunikation i infrastrukturprojekt är meriterande. Vi söker alltså dig med god erfarenhet av kommunikation i stora, samhällsnära projekt – gärna med vana att arbeta i komplexa organisationer. Du är trygg i att anpassa budskap till olika målgrupper, har öga för tonalitet och form, och gillar att arbeta strukturerat. Plats: Stockholm Uppdragsperiod: 1 sep 2025 – 31 aug 2027, med möjlighet på option Sista ansökningsdag: 18 juni 2025 Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Har du erfarenhet av opinionsbildande kommunikation och trivs i en roll där du får vara med tidigt i processer, samarbeta tätt med sakkunniga och bidra till att sätta kommunikativ riktning? Är du dessutom nyfiken på samhällsfrågor och har en god känsla för politik och språk? Då kan tjänsten som kommunikatör inom opinion och påverkan hos TCO vara helt rätt för dig. Välkommen med din ansökan! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos TCO. Om TCO TCO är en partipolitiskt obunden centralorganisation för 12 fackförbund som tillsammans består av över 1,2 miljoner medlemmar. Fackförbunden omfattar en rad olika branscher och professionella yrkesutövare inom såväl privat som offentlig sektor. Som påverkansorganisation verkar TCO för goda villkor i arbetslivet. TCO:s uppgift är att vara en drivande kraft för att utveckla och påverka politik och debatt med utgångspunkt i sina medlemsförbunds och medlemmars intressen. Kommunikationsteamet du tillhör har ett övergripande uppdrag att planera, genomföra och utvärdera TCO:s externa och interna kommunikation. Detta gör de genom att ta fram och arbeta utifrån fastställda strategier och arbetssätt med syfte att uppnå organisationens verksamhetsmål. Kommunikationsteamet ger också operativt stöd till ledning och medarbetare och ansvarar för att löpande utvärdera och utveckla kommunikationsprocesserna inom TCO. TCO:s kansli är beläget i fina och öppna lokaler på centrala Östermalm i Stockholm. På kontoret arbetar omkring 40 medarbetare. Arbetsuppgifter I rollen som kommunikatör inom opinion och påverkan på TCO är du ansvarig för att bidra med kommunikativt perspektiv tidigt i organisationens påverkansprocesser. Du arbetar nära utredare och sakkunniga för att formulera tydliga budskap, paketera innehåll och säkerställa att kommunikationen håller hög kvalitet och når rätt målgrupp vid rätt tillfälle. Arbetet är operativt, men med ett strategiskt helhetstänk – du växlar mellan att bidra med idéer, skriva texter, bearbeta innehåll och samordna kommunikativa insatser. Rollen kräver både politisk fingertoppskänsla och en god förmåga att samarbeta med seniora experter där du översätter komplexa resonemang till begriplig och engagerande kommunikation. Rollen innebär ett nära samarbete med kommunikationsteamet, där du agerar samordnande. Du blir en viktig del av ett sammansvetsat team där idéer, innehåll och kanaler samspelar för att driva TCO:s frågor framåt. Vidare leder du TCO:s morgonmöten för omvärldsbevakning och ansvarar även för det redaktionella veckomötet där kommunikationsplanering, prioriteringar och ansvar fördelas. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Akademisk utbildning inom kommunikation eller inom relevant samhällsvetenskapligt ämne • Minst 4–5 års arbetserfarenhet på kommunikationsavdelning eller kommunikationsbyrå • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift • Goda kunskaper inom Office 365, Adobe-sviten samt erfarenhet av CMS-system. • Erfarenhet av arbete inom en politisk, facklig eller annan intresseorganisation • Meriterande med erfarenhet av projektledning, kampanjhantering, analys och uppföljning. För att passa i rollen som kommunikatör inom opinion och påverkan är du en självständig och initiativtagande person som har förmågan att driva ditt eget arbete framåt. I tjänsten kommer du arbeta med många kontaktytor såväl inom teamet som andra avdelningar. Vi söker därför dig som är kommunikativ, lyhörd och social som har förmåga att skapa och upprätthålla goda samarbeten. I den här rollen kan uppgifterna och fokus växla snabbt vilket ställer krav på att du är såväl flexibel som prestigelös. Samtidigt har du starkt fokus på kvalitet och noggrannhet och förstår innebörden av det påverkansarbete du är delaktig i. Vi ser att du som söker har ett samhällsengagemang och delar TCO:s värderingar. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Östermalm, Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Välkommen med din ansökan!
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 2+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Bakgrund För att möta den ökade efterfrågan på el och säkerställa driftsäkerheten planerar ett statligt energibolag omfattande förnyelser av elnätet i hela landet. Dessa insatser är avgörande för elektrifieringen, klimatomställningen och fortsatt positiv samhällsutveckling. Effektiv och målgruppsanpassad kommunikation med berörda intressenter är en nyckel för att projekten ska kunna drivas framgångsrikt. Uppdragsbeskrivning Uppdraget innebär att stödja nätutbyggnadsverksamheten med kommunikationskompetens inom flera parallella program och projekt. Konsulten kommer att vara en del av ett team på kommunikationsavdelningen som fokuserar på regional dialog och kommunikation kopplat till elnätsutbyggnaden. Kommunikatörerna inom enheten arbetar enligt gemensamma metoder och samarbetar tätt för att säkerställa kommunikation som både främjar projektens framdrift och stärker organisationens varumärke. Arbetsuppgifter Skapa kommunikationsplaner samt delta i planering och genomförande av kommunikationsinsatser Fungera som kommunikativt stöd till projektens talespersoner Säkerställa att kommunikationen följer fastslagna budskap och riktlinjer Producera texter, bilder och enklare videomaterial Publicera innehåll på webbplats och intranät via Optimizely Ta fram kommunikationsmaterial i Adobe InDesign KRAV 1. Konsulten ska ha minst 3 års erfarenhet av att arbeta med kommunikation i projekt eller verksamhet som har påverkan på allmänheten, de senaste fem åren. 2. Konsulten ska ha minst 4 års erfarenhet av att självständigt driva, planera och genomföra målgruppsanpassad kommunikation och kontaktskapande kommunikationsaktiviteter. 3. Konsulten ska ha dokumenterad erfarenhet av att kommunicera komplexa frågor anpassat efter flera olika målgrupper 4. Konsulten ska tala och skriva svenska och engelska obehindrat. MERIT 1. Erfarenhet av att arbeta självständigt med Optimizely 2. Erfarenhet av att arbeta självständigt med Adobe CS 3. Erfarenhet av att arbeta med kommunikation i infrastrukturprojekt. 4. Erfarenhet av att arbeta inom offentlig verksamhet med kommunikation som påverkar allmänheten Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!
Vi på Future People söker två kommunikatörer till myndighet inom elkraft i Sundbyberg. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Du blir anställt på Future People och jobbar ute på plats hos vår kund. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss! Vår kund är en myndighet som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Myndighetens arbete påverkar samhället socialt, miljömässigt och ekonomiskt, dels lokalt och nationellt men också globalt genom myndighetens leverantörskedjor. Här får du vara en del av ett samhällsviktigt uppdrag. Vill du arbeta med samhällsviktig infrastruktur och vara en del av den gröna omställningen? Nu söker vår kund en erfaren kommunikationskonsult som vill stötta nätutbyggnaden med tydlig, strategisk och målinriktad kommunikation. För att möta den kraftigt ökade efterfrågan på el och säkerställa ett robust elsystem planerar myndigheten omfattande förnyelser av elnätet över hela landet. Nätutbyggnaden är en avgörande pusselbit i elektrifieringen av samhället – och effektiv kommunikation med berörda målgrupper är en nyckel till projektens framgång. Om uppdraget Som kommunikationskonsult blir du en del av myndighetens kommunikationsavdelning, inom enheten som arbetar med regional dialog och kommunikation i nätutbyggnaden. Tillsammans med andra kommunikatörer arbetar du enligt gemensamma metoder för att bidra till både projektens framdrift och myndighetens varumärkesbyggande. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Utforma och skriva kommunikationsplaner Planera och genomföra kommunikationsaktiviteter Stötta projektens talespersoner med kommunikativ rådgivning Säkerställa att budskap följer kommunikationsstrategin för nätutbyggnaden Skapa innehåll i form av texter, bilder och enklare filmer Publicera på myndighetens hemsida och intranätet (Optimizely) Ta fram kommunikationsmaterial i InDesign Krav för tjänstenFör att vara aktuell för uppdraget behöver du uppfylla följande krav: - Minst 3 års erfarenhet, under de senaste 5 åren, av att arbeta med kommunikation i projekt eller verksamheter som påverkar allmänheten - Minst 4 års erfarenhet av att självständigt planera, driva och genomföra målgruppsanpassad och kontaktskapande kommunikation - Dokumenterad erfarenhet av att kommunicera komplexa frågor anpassat till olika målgrupper - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska – både i tal och skrift Meriterande - Erfarenhet av att arbeta självständigt i publiceringsverktyget Optimizely - Erfarenhet av att använda Adobe Creative Suite, särskilt InDesign - Tidigare erfarenhet av kommunikation kopplad till infrastrukturprojekt - Erfarenhet från offentlig sektor, särskilt där kommunikationen påverkar allmänheten Innan uppdraget kan påbörjas kommer en säkerhetsprövning att genomföras. Som person är du lyhörd, engagerad och har en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt och strävar efter att leverera med hög kvalitet. Du kommer att vara anställd av Future People och arbeta som konsult hos vår spännande kund. För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Som anställd hos oss kan du lita på att vi kommer hjälpa dig att nå dina karriärsmål. Vi finns som en partner genom din yrkesmässiga karriär. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Omfattning: Heltid Start: 1/9-2025 Sista ansökningsdagen: 18/6-2025 Du söker tjänsten på futurepeople.se Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR. Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på [email protected] och Liv Hedström, [email protected]. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Välkommen till oss på Future People!
Kretslopp och vatten är till för göteborgarna. Vi ansvarar för att några av Göteborgs viktigaste samhällstjänster fungerar, alla dygnets timmar, hela året runt. Genom arbetet med vatten, avlopp och avfall bidrar Kretslopp och vatten till att skapa ett kretsloppssamhälle som möjliggör för göteborgarna att leva hållbart. Vår vision är ”Vi gör det lätt att leva hållbart” och vårt jobb är viktigt på riktigt. Göteborg växer som aldrig förr. Vi arbetar med att säkra dricksvattenförsörjningen till staden genom att bygga och underhålla staden under marken. Vi påverkar och planerar för byggandet av ett Göteborg som ska klara morgondagens klimatutmaningar. Vi arbetar även med att se till att det avfall som göteborgarna genererar samlas in och behandlas på rätt sätt. Vi arbetar långsiktigt med göteborgarens medvetenhet och beteende kring kretslopp och användningen av dricksvatten. Vi är en taxefinansierad förvaltning med stor fackkunskap med cirka 500 anställda. Inom organisationen har vi kompetens för att lösa vårt uppdrag – både när vi planerar och utför arbetet. Delar du vår vision och vill veta mer om oss? Besök gärna www.goteborg.se/kretsloppochvatten eller följ oss på Facebook eller Linkedin. ARBETSUPPGIFTER Vi söker fyra miljöintresserade personer som vill jobba som miljöinformatörer på Kretslopp och vatten, Göteborgs stad. Ett viktigt, roligt och socialt extrajobb för dig som är student eller pensionär. Kretslopp och vatten ser till att göteborgarna får rent och gott vatten i kranen, att soporna tas om hand på ett miljövänligt sätt och att avloppsvattnet leds bort till reningsverket. Varje dag, året runt. Genom vårt arbete bidrar vi till att skapa ett kretsloppssamhälle som gör det möjligt för göteborgarna att leva hållbart. Vi är också med och utvecklar ett Göteborg som växer som aldrig förr. Göteborgs stad har ett mål att öka insamlingen och återvinningen av matavfall. Som miljöinformatör jobbar du för att öka matavfallsinsamlingen hos hushåll. Det kan också vara uppdrag att informera om hur man minskar sitt avfall eller hur man sorterar sina förpackningar. Du informerar om avfall, sortering och kretslopp genom att knacka dörr i flerbostadshus. Huvudinriktningen är att: • Informera hushåll om varför det är viktigt att sortera ut matavfall • Motivera hushåll att sortera ut matavfall • Dela ut material för att underlätta sortering av matavfall Arbetet sker i uppdragsform på uppdrag av fastighetsägaren och främst under sen eftermiddag och kväll mellan kl 17-20. Du ska kunna jobba två pass per vecka men vilka dagar är flexibelt. Arbetet sker i Göteborg. Vid behov kan du även få möjlighet att arbeta på events under helger. Du jobbar tillsammans med andra och får utbildning för att öka dina kunskaper om miljö och avfall. Uppdragsgivare är Kretslopp och vatten, Göteborg Stad. Vi ser gärna att du kan ta uppdrag i minst ett år framöver. Det kan också bli aktuellt att arbeta i ett projekt där syftet är att ta hand om och sälja övergivna cyklar. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Talar flytande svenska och engelska • Har kunskaper i andra språk, t.ex. arabiska, somaliska, kurmanji, sorani eller dari (meriterande) • Har ett tydligt miljöintresse och samhällsengagemang • Läser eller har en utbildning inom miljövetenskap (meriterande) • Har kunskap eller erfarenhet av begagnade cyklar (meriterande) • Är 18 år eller äldre • Kan arbeta 1-2 kvällar per vecka Du är utåtriktad, social, kommunikativ och lyhörd Låter det som något för dig? Välkommen med din ansökan! Urval sker löpande ÖVRIGT Som anställd på Kretslopp och vatten kommer du att bli krigsplacerad inom ramen för Kretslopp och vattens roll i totalförsvaret. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Om företaget Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är ca 22 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av intäkterna går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag som ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Det är också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet. Dina arbetsuppgifter I rollen som teknisk skribent kommer du arbeta med teknisk dokumentation för Saab Training & Simulations olika produkter . Du arbetar utifrån tekniska underlag som fortlöpande kompletteras och uppdateras vartefter produkterna och systemen närmar sig leverans. En central del i arbetet som teknisk skribent är att samla in produktinformation från våra konstruktörer och andra tekniska specialister internt. Det innebär att du kommer ha stora kontaktytor internt och nära samverkan med andra avdelningar och funktioner. Din profil Vi söker dig med utbildning inom teknikinformation eller motsvarande och ett par års arbetserfarenhet som Teknikinformatör. Vidare behöver du ha god erfarenhet av XML-verktyg som till exempel UpTime, MIMER, HICO eller Oxygen. Det är meriterande med erfarenhet och kunskaper om försvarsindustrin. Vi ser att du som söker har ett genuint teknikintresse och god förmåga att sätta dig in i teknisk dokumentation på en grundläggande nivå för att navigera i exempelvis konstruktions/ritningsunderlag. Som person behöver du även vara bra på att samarbeta med andra och ha lätt för att knyta kontakter i syfte att dela och inhämta information. Vidare arbetar du strukturerat och noggrant, gillar variation i arbetet och är flexibel i att hantera parallella projekt där uppgifter ibland behöver omprioriteras utifrån tidsplan och behov. Du behöver även ha goda kunskaper i svenska och engelska. Ansökningsförfarande Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Detta är initialt ett konsultuppdrag via Skill, med chans till förlängning. Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Gentonis Gjikokaj, [email protected] Låter det som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan
Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare. Här kommer information om ett nytt uppdrag i Sollefteå, 12-15 juni. Vår kund är en matbutik kedja och ska nu öppna en ny butik i Sollefteå. Vi behöver hjälp av serviceinriktad personal som kan assistera kunden under de första dagarna när de öppnar. Vi ser gärna att du jobbat med service och/eller event innan. Du som har mer än en timme att åka ersätts för mil och restid. Dagar, datum och tider: Torsdag-söndag, 12-15 juni, kl7.45-19.00 Lön vardag: 150kr/h Lön helg: 160kr/h (ink. semesterersättning och OB) Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis: 1. Maila med rubriken "Butiksöppning juni -25" till [email protected] 2. Skriv vad du gjort tidigare inom event och och service med annan relevant bakgrund 3. Bifoga CV och ett nytaget foto 4. Skriv ditt aktuella mobilnummer 5. Motivera varför detta uppdrag skulle passa dig och beskriv din tillgänglighet Om du inte redan finns registrerad som personal på vår hemsida, så lägg gärna upp en profil. Då kommer vi att kontakta dig gällande framtida jobbförfrågningar direkt via mail. Ansök direkt då vi tillsätter tjänsten snarast.
Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare. Här kommer information om ett nytt uppdrag i Sollefteå, 12-15 juni. Vår kund är en matbutik kedja och ska nu öppna en ny butik i Sollefteå. Vi behöver hjälp av serviceinriktad personal som kan assistera kunden under de första dagarna när de öppnar. Vi ser gärna att du jobbat med service och/eller event innan. Du som har mer än en timme att åka ersätts för mil och restid. Dagar, datum och tider: Torsdag-söndag, 12-15 juni, kl7.45-19.00 Lön vardag: 150kr/h Lön helg: 160kr/h (ink. semesterersättning och OB) Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis: 1. Maila med rubriken "Butiksöppning juni -25" till [email protected] 2. Skriv vad du gjort tidigare inom event och och service med annan relevant bakgrund 3. Bifoga CV och ett nytaget foto 4. Skriv ditt aktuella mobilnummer 5. Motivera varför detta uppdrag skulle passa dig och beskriv din tillgänglighet Om du inte redan finns registrerad som personal på vår hemsida, så lägg gärna upp en profil. Då kommer vi att kontakta dig gällande framtida jobbförfrågningar direkt via mail. Ansök direkt då vi tillsätter tjänsten snarast.
Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare. Här kommer information om ett nytt uppdrag i Sollefteå, 12-15 juni. Vår kund är en matbutik kedja och ska nu öppna en ny butik i Sollefteå. Vi behöver hjälp av serviceinriktad personal som kan assistera kunden under de första dagarna när de öppnar. Vi ser gärna att du jobbat med service och/eller event innan. Du som har mer än en timme att åka ersätts för mil och restid. Dagar, datum och tider: Torsdag-söndag, 12-15 juni, kl7.45-19.00 Lön vardag: 150kr/h Lön helg: 160kr/h (ink. semesterersättning och OB) Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis: 1. Maila med rubriken "Butiksöppning juni -25" till [email protected] 2. Skriv vad du gjort tidigare inom event och och service med annan relevant bakgrund 3. Bifoga CV och ett nytaget foto 4. Skriv ditt aktuella mobilnummer 5. Motivera varför detta uppdrag skulle passa dig och beskriv din tillgänglighet Om du inte redan finns registrerad som personal på vår hemsida, så lägg gärna upp en profil. Då kommer vi att kontakta dig gällande framtida jobbförfrågningar direkt via mail. Ansök direkt då vi tillsätter tjänsten snarast.
Välj ett jobb för att visa detaljer