Kontorsreceptionist

Sök bland 146 lediga jobb som Kontorsreceptionist och börja ditt nya yrkesliv idag!

Receptionist till paket- och servicecenter i Skärholmen Centrum
Middlepoint AB
Kontorsreceptionister

Om tjänsten I denna roll som receptionist och service manager blir du en del av ett grymt team och jobbar i det välbesökta servicecentret E-Way i Skärholmen Centrum. Du är en viktig del av serviceupplevelsen för såväl besökare som medarbetare. Med ett glatt humör ger du besökarna en minnesvärd och trevlig vistelse i centrumet och erbjuder smidiga servicetjänster. Arbetsuppgifterna är varierande och innefattar bland annat att hantera post-och paketutlämning, hjälpa till med centrumets sociala medier, hänvisa besökare, svara på frågor, hålla kontakt med leverantörer samt ansvar för övriga kundärenden. Vidare har du det övergripande ansvaret för leverans och utveckling av service som administration. Rollen kräver god samarbetsförmåga, flexibilitet och lyhördhet för kundens behov. Vi erbjuder ett mycket omväxlande och självständigt arbete i en trevlig miljö med glada och serviceinriktade kollegor. Vem är du?Du är en positiv person som brinner för mötet med människor och har god erfarenhet av service. För att passa i den här rollen tror vi att du är trygg och välkommande - du har förmågan att fånga upp behov hos kunder och tar ansvar för att dessa möts. Rollen ställer höga krav på samarbetsförmåga och kommunikation med dina närmsta kollegor, att bolla idéer och planera i team är något du drivs av och självklart ska man även ha kul på jobbet! Vi tror att du är snabblärd, effektiv och har ett öga för vad som behöver prioriteras i stunden. Du kommer emellanåt jobba i högt tempo, därför tror vi att du uppskattar en aktiv och stimulerande arbetsmiljö. Krav för tjänsten: Talar flytande svenska och engelska Arbetat med service tidigare, gärna i liknande roll Goda kunskaper i Microsoft Office-paketet Avslutad gymnasieutbildning AnställningenAnställningsform: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.Sysselsättningsgrad: 100% heltidStart: Oktober 2024Arbetstider: Måndag-fredag 09:00-17:30 samt varannan vecka 12:15-20:15. Du kommer även jobba varannan lördag 09:45-14:45. Du är anställd hos oss på Middlepoint och jobbar hos vår kund i Skärholmen Centrum. Bakgrundskontroll tas på slutkandidat inför anställning. Om MiddlepointVi vet att ett personligt och positivt bemötande är grunden till en god serviceupplevelse. Med omtanke och värdskap som röd tråd har Middlepoint levererat högklassig arbetsplats- och frontdeskservice sedan starten 2009. Vi är ISO-certifierade inom kvalité (9001), miljö (14001) och arbetsmiljö (45001) och är ett helägt dotterbolag till Coor. Genom noga och omsorgsfullt utvalda medarbetare skapar vi välkomnande miljöer där vi kan hålla fokus på alla detaljer och göra det lilla extra. Hos oss är kunderna mittpunkten. Är du sugen på en utvecklande och riktigt rolig utmaning? Skicka in ditt cv och personliga brev. Följ oss på Instagram för att se mer av vad som händer hos oss: http://instagram.com/middlepoi... Vännerna på Middlepoint!

4 oktober 2024
Sista ansökan:
4 november 2024
Head of Service till kontorsfastighet i Hagastaden
Middlepoint AB
Kontorsreceptionister

Om tjänsten Nu finns en unik möjlighet att ta nästa kliv i din servicekarriär! Vi söker en driven Head of Service tillLife City i Hagastaden, en kontorsfastighet i framkant och en attraktiv mötesplats för konferenser och event.I rollen som Head of Servicekommer du att ha brett ansvar över servicefunktionerna i huset och coachar ditt team på två medarbetare för att leverera minnesvärda serviceupplevelser och inspirerande event.Utöver det praktiska arbetet i reception och konferens har du som Head of Service även det övergripande ansvaret för såväl leverans och utveckling av service, administration och personalplanering på anläggningen. I dina ansvarsområden ingår bland annat: Utvecklings- och kvalitetsansvarig för anläggningen, med fokus på effektivitet, trivsel och välkomnande Process- och rutinansvarig Arbetsledning av personal Bokning, planering, genomförande samt utvärdering av konferenser Eventplanering Fakturering Budget- och redovisningsansvarig Säkerställa servicetjänster så som post, bud, kemtvätt, catering, blommor, husaktiviteter, taxi och restaurang Kontaktperson gentemot leverantörer och hyresgäster Vem är du? Vi söker digvars hjärta klappar lite extra för mötet med människor och att facilitera utbyte och samtal. Att bjuda in till serviceuppleveser utöver det vanliga gör du på ett varmt och personligt sätt.För att passa i rollen tror vi att du är en person som alltid sätter kunden först samt är välkomnande och optimistisk. Du är strukturerad och trivs med att ha en ansvarsroll, är initiativtagande och en problemlösare av rang.För att lyckas i denna roll är du en naturlig ledare och har förmågan att se helhetsperspektivet i ditt teams arbete - för dig är det självklart attstötta där det behövs mest i verksamheten. Du är noggrann samt har ett affärsmässigt sinne och viss erfarenhet av att hantera enklare ekonomirelaterade uppgifter. Krav för rollen Har erfarenhet av service- och administrativt arbete Har erfarenhet av liknande roller, exempelvis eventplanering, konferens, receptions- eller kontorsansvar, teamlead Goda kunskaper av Office-paketet Meriterande är erfarenhet avolika system så som boknings-, ekonomi-, besöks- eller ärendehanteringssystem Erfarenhet av enklare ekonomiarbete Om anställningen Start: Oktober 2024Anställningsform: Tillsvidare med sex månaders inledande provanställningSysselsättningsgrad: 100%Arbetstider: Måndag till fredag, 08:00-17:00 Du är anställd hos oss på Middlepoint och arbetar ute hos vår kund på Life City. Vi tillämpar bakgrundskontroller på slutkandidater inför eventuell anställning. Om MiddlepointVi vet att ett personligt och positivt bemötande är grunden till en god serviceupplevelse. Med omtanke och värdskap som röd tråd har Middlepoint levererat högklassig arbetsplats- och frontdeskservice sedan starten 2009. Vi är ISO-certifierade inom kvalité (9001), miljö (14001) och arbetsmiljö (45001) och är ett helägt dotterbolag till Coor. Genom noga och omsorgsfullt utvalda medarbetare skapar vi välkomnande miljöer där vi kan hålla fokus på alla detaljer och göra det lilla extra. Hos oss är kunderna mittpunkten. Är du sugen på en utvecklande och riktigt rolig utmaning? Skicka in ditt cv och personliga brev. Följ oss på Instagram för att se mer av vad som händer hos oss: http://instagram.com/middlepoi... Vännerna på Middlepoint!

4 oktober 2024
Sista ansökan:
31 oktober 2024
Receptionist sökes i Stockholm!
Uniflex Sverige AB
Kontorsreceptionister

Är du en glad och framåt person som älskar att vara ansiktet utåt och ta dig an varierande uppgifter? Då har vi den perfekta rollen för dig! Om tjänsten Vi söker nu någon som vill hoppa in som receptionist på ett vikariat från 14 oktober till 30 december. Arbetstid: Vardagar 08:00–17:00 Plats: Ett modernt, fräscht och trivsamt kontor vid Stadshagen Dina arbetsuppgifter i huvudsak Du kommer främst arbeta i receptionen med sedvanliga receptionsuppgifter, men också få chansen att hjälpa till med catering, kök och café, vilket gör varje dag lite mer spännande och omväxlande. Vem är du? Krav: - Flytande i svenska och engelska - Har god datorvana Vi söker dig som: - Är serviceinriktad och har lätt för att bemöta människor - Gillar att hugga i där det behövs och alltid har ett leende på läpparna - Vill vara en viktig del av ett härligt team Vi ser det som meriterande om du arbetat i reception tidigare. Låter det som något för dig? Ansök idag och bli vår nya stjärna i receptionen! Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar. Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar passion & execution.

4 oktober 2024
Sista ansökan:
17 oktober 2024
Extra arbete som receptionist i Malmö!

Brinner du för att erbjuda högklassig service och har en stark vilja att hjälpa människor? Är du engagerad och har en positiv inställning till arbetsuppgifterna du tar dig an? Då är det dig vi letar efter för att arbeta extra som receptionist. Att vara receptionist är en otroligt mångsidig roll som kräver anpassningsförmåga. Flexibilitet är viktigt för denna tjänsten - du ska ha möjlighet att arbeta 2-3 dagar i veckan och vara beredd att ställa upp med kort varsel. Det innebär att du kan få ett samtal på morgonen om att hoppa in på ett skift samma dag. Under sommarlovet kan det även finnas heltidsarbete under några veckor. Exempel på arbetsuppgifter som receptionist: • Välkomna besökare och kollegor i receptionen med en service på hög nivå • Ta emot beställningar av kontorsmaterial, frukost och catering • Svara i telefon, hantera mejl, boka mötesrum, skriva in besökare och producera passerkort/lånekort • Hantera felanmälningar och alltid ligga steget före kunden • Vara behjälplig och lyhörd gällande den dagligen driften i kontakten med kunden. • Säkerställa att lokalerna är i toppskick samt att konferenstekniken fungerar optimalt. Din profil Vi söker dig som har minst en gymnasieutbildning, gärna med arbetslivserfarenhet av arbete inom receptionistyrket. Du behärskar både det svenska och engelska språket helt obehindrat i såväl tal som skrift. Det är viktigt att du - både för din egen och andras säkerhet - kan göra dig förstådd i kontakt med andra samt att du kan läsa och förstå skriftliga instruktioner på både svenska samt engelska. Vidare behöver du ha datorvana med kunskaper i Officepaketet samt B-körkort. Som person ser vi att du är lyhörd, trygg i dig själv och har en positiv inställning till livet. Du är i grunden en serviceinriktad person med en god förmåga till att bygga såväl relationer som att skapa en trivsam och välkomnande atmosfär. Du strävar efter att hålla ordning och struktur i ditt arbete, har ett prestigelöst förhållningssätt och ser utmaningar som möjligheter. Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av StudentConsulting men hyrs ut till vår kund. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten beräknas att tillsättas så snart vi hittat rätt kandidat, så tveka ej att skicka in din ansökan direkt! Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

4 oktober 2024
Sista ansökan:
1 november 2024
Servicestjärna sökes till Nacka Forums reception! (75%)
Middlepoint AB
Kontorsreceptionister

Om tjänstenSöker du en ny utmaning på deltid? Då har vi en spännande och utvecklande roll på gång för dig som älskar service lika mycket som vi! Som receptionist i Nacka Forum får du jobba i en snabb och kreativ miljö där kundservice ligger i fokus. I denna roll får du möjlighet till både utveckling och självständigt arbete.Arbetsuppgifterna är varierande och inkluderar bland annat att hänvisa besökare, svara på frågor, sälja presentkort samtboka taxi och färdtjänst. Därtill har du även kontakt med leverantörer, centrumledning samt ansvarar för att fota och publicera inlägg på centrumets Instagram. Vidare innebär tjänsten viss administration i form av dagsrapportering, uppdatering av dokument och manualer samt övriga kundärenden på ett serviceminded och representativt sätt. Tillsammans med din kollega erbjuder du service på hög nivå till Nacka Forums besökare och medarbetare! Vem är du?Vi tror att du är en riktig servicestjärna som brinner för det personliga mötet och älskar att jobba med människor. Du är flexibel och prestigelös och tar dig an dina arbetsuppgifter med glädje. Vi ser gärna att du är energisk, positiv och gillar att jobba självständigt. Rollen ställer höga krav på ägandeskap i processer och kundärenden, därför ser vi att du är ansvarstagande och vet om vikten av tydlig och professionell kommunikation. Du har jobbat med service tidigare och arbetat i Office-paketet innan samt talar flytande svenska och engelska. AnställningenAnställningsform: Tillsvidare med sex månaders provanställning, du är anställd påMiddlepoint och jobbar hos vår kund i Nacka ForumSysselsättningsgrad: 75%Start: Mitten på oktoberArbetstider: Varannan vecka mån-fre ca 09:30-15:45 eller 14.30-20:00, varannan lördag 10-18. Vi utför bakgrundskontroller på slutkandidater innan anställning. Om Middlepoint Vi vet att ett personligt och positivt bemötande är grunden till en god serviceupplevelse. Med omtanke och värdskap som röd tråd har Middlepoint levererat högklassig arbetsplats- och frontdeskservice sedan starten 2009. Vi är ISO-certifierade inom kvalité (9001), miljö (14001) och arbetsmiljö (45001) och är ett helägt dotterbolag till Coor. Genom noga och omsorgsfullt utvalda medarbetare skapar vi välkomnande miljöer där vi kan hålla fokus på alla detaljer och göra det lilla extra. Hos oss är kunderna mittpunkten. Är du sugen på en utvecklande och riktigt rolig utmaning? Skicka in ditt cv och personliga brev. Följ oss på Instagram för att se mer av vad som händer hos oss: http://instagram.com/middlepoi... Vännerna på Middlepoint!

3 oktober 2024
Sista ansökan:
31 oktober 2024
Kreativ timvikarie till Kungsbacka live
Kungsbacka kommun
Kontorsreceptionister

Missa inte ett unikt tillfälle att jobba som timanställd i Kungsbacka Live! Vad är Kungsbacka live? Kungsbacka Live är en ny mötesplats i Kungsmässan där vi funderar över spännande utvecklingsfrågor och även bjuder in till dialog och aktivitet. Vi behöver inte ha alla svar, men vi behöver ha en bra relation med människor som besöker, bor och verkar i Kungsbacka. Din arbetsplats är i vår mötesplats i Kungsmässan där du får möta människor som är vetgiriga, nyfikna, hjälpsamma, undrande, kloka, bestämda, glada, ja, egentligen alla varianter av människor med frågor och idéer som människor har. Säkert kommer någon in och frågar om bästa badplatsen eller godaste kaffet också. Du möter dem på ditt proffsiga vis där och då i stunden. Du kan snacka, du kan informera, du kan avgränsa, du kan lyssna, du kan välkomna, du kan uppmuntra, du kan coacha, ja du kan mycket och du är en mästare på bemötande. Vad ska du göra? Som timanställd i Kungsbacka Live är du modig, du lyssnar på besökarna och du vågar utmana när det behövs. Arbetsuppgifterna innebär att utforska och utveckla, både dig själv och besökarna. Hur kan du möta de som vill prata med oss med öppenhet som leder till dialog? Hur kan du utmana ännu mer? Hur får vi till en mötesplats som sjuder av liv och utveckling? Du behöver inte ha någon särskild förkunskap innan. Det finns stöd för den som jobbar i rummet som uppmuntrar till dialog och medskapande. I rummet finns flera olika typer av material som ska göra det lätt att starta och ha ett kreativt arbete: digitala skärmar, papper, pennor, filmer, poesi, digital modell över den växande staden och mycket annat. Du kommer bemanna mellan kl. 17.00 till 20.00 på vardagar och mellan kl.10.00 och 20.00 på helger. Du kommer dela på timanställningen med andra som är lika drivna som du själv. Du blir en del av Kungsbacka Live, och med hjälp av dig kommer vi att ta flera steg framåt. Det här är du Vi söker dig med rätt inställning vilket innebär att du är relationsskapande och nyfiken på människor. Du är i grunden positiv och open minded. Du är uthållig och tolerant med ett visst mått av både lekfullhet och pedagogik. Bra på att "ta folk" som man säger. Som person är du tillmötesgående i ditt bemötande och lyhörd till din omgivning. Du är bra på att skapa nya kontakter och få andras idéer att växa. Du är självgående och van vid att ta egna initiativ och tycker om att lösa saker med enkla medel. Du ser möjligheter och tar tillvara på chanser att hålla en dialog levande. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: - en avslutad och fullföljd gymnasieutbildning Det är meriterade om du: - behärskar andra språk än svenska - har arbetslivserfarenhet från något relevant serviceyrke och/eller pedagogisk verksamhet Läs gärna mer om oss https://kungsbacka.se/innovation/sa-gor-vi-innovation/kungsbacka-live Vårt erbjudande och övrig information Vi erbjuder timanställning med tillsättning under hösten 2024 enligt överenskommelse. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida här: https://kungsbacka.se/foretagande-och-jobb/jobb/att-jobba-hos-oss Intresserad? Kul! Varmt välkommen med din ansökan senast 10 oktober. I din ansökan ska du endast bifoga ditt CV och tillsammans med det kommer du besvara ett antal frågor som blir en del i vår urvalsbedömning. Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

3 oktober 2024
Sista ansökan:
30 oktober 2024
Receptionist extra | Manpower | Karlstad
Manpower AB
Kontorsreceptionister

Är du en ansvarsfull och engagerad person med intresse för kundvård? Vill du vara ansiktet utåt mot vår uppdragsgivares kunder, leverantörer och anställda? Drivs du av att få arbeta med människor? Ta chansen att jobba som receptionist hos vår kund i centrala Karlstad! Det här är ett långsiktigt konsultuppdrag och man kommer att arbeta extra när vår kund har behov under vardagar samt under sommarperioder. Du kommer att vara anställd av Manpower Flex men arbeta hos vår uppdragsgivare i centrala Karlstad. Hur ser en arbetsdag ut? Som receptionist är du den som på ett vänligt och professionellt sätt välkomnar såväl anställda som kunder och leverantörer till vår uppdragsgivare. I rollen ingår även en del administrativt arbete. Arbetstiderna kan variera utefter behov men arbetet sker under dagtid på vardagar. Du kommer till exempel att: * välkomna och registrera besökare * meddela anställda på företaget när de har besök * ansvara för hanteringen av inkommande och utgående post * ansvara för att receptionen och väntrummet är rent och fräscht * se till att konferensrummen är i ordning innan de utnyttjas Den vi söker Vi söker dig som är studerande, pensionär eller innehar annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Vi söker dig som är trevlig, social och ansvarsfull. Du är en utåtriktad person som brinner för kundvård. Du gillar att ha koll på läget och är inte rädd för att styra upp saker och ting. Då tjänsten innehåller en del praktiska moment bör du vara tekniskt lagd och inte "rädd att hugga i" när något behöver fixas. Vi söker dig som: * har känsla för service * har fullständiga gymnasiebetyg * har goda kunskaper i svenska och engelska * har goda datorkunskaper I samband med rekryteringsprocessen kan bakgrundskontroll och genomförande av säkerhetsprövningssamtal att genomföras. Sök tjänsten i dag! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Johanna Sjödahl på e-post [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan i dag! Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

3 oktober 2024
Sista ansökan:
17 oktober 2024
Head of Service till Life City Hagastaden
Middlepoint AB
Kontorsreceptionister

Om tjänsten Nu finns en unik möjlighet att ta nästa kliv i din servicekarriär! Vi söker en driven Head of Service tillLife City i Hagastaden, en kontorsfastighet i framkant och en attraktiv mötesplats för konferenser och event.I rollen som Head of Servicekommer du att ha brett ansvar över servicefunktionerna i huset och coachar ditt team på två medarbetare för att leverera minnesvärda serviceupplevelser och inspirerande event.Utöver det praktiska arbetet i reception och konferens har du som Head of Service även det övergripande ansvaret för såväl leverans och utveckling av service, administration och personalplanering på anläggningen. I dina ansvarsområden ingår bland annat: Utvecklings- och kvalitetsansvarig för anläggningen, med fokus på effektivitet, trivsel och välkomnande Process- och rutinansvarig Arbetsledning av personal Bokning, planering, genomförande samt utvärdering av konferenser Eventplanering Fakturering Budget- och redovisningsansvarig Säkerställa servicetjänster så som post, bud, kemtvätt, catering, blommor, husaktiviteter, taxi och restaurang Kontaktperson gentemot leverantörer och hyresgäster Vem är du? Vi söker digvars hjärta klappar lite extra för mötet med människor och att facilitera utbyte och samtal. Att bjuda in till serviceuppleveser utöver det vanliga gör du på ett varmt och personligt sätt.För att passa i rollen tror vi att du är en person som alltid sätter kunden först samt är välkomnande och optimistisk. Du är strukturerad och trivs med att ha en ansvarsroll, är initiativtagande och en problemlösare av rang.För att lyckas i denna roll är du en naturlig ledare och har förmågan att se helhetsperspektivet i ditt teams arbete - för dig är det självklart attstötta där det behövs mest i verksamheten. Du är noggrann samt har ett affärsmässigt sinne och viss erfarenhet av att hantera enklare ekonomirelaterade uppgifter. Krav för rollen Har erfarenhet av service- och administrativt arbete Har erfarenhet av liknande roller, exempelvis eventplanering, konferens, receptions- eller kontorsansvar, teamlead Goda kunskaper av Office-paketet Meriterande är erfarenhet avolika system så som boknings-, ekonomi-, besöks- eller ärendehanteringssystem Erfarenhet av enklare ekonomiarbete Om anställningen Start: Oktober 2024Anställningsform: Tillsvidare med sex månaders inledande provanställningSysselsättningsgrad: 100%Arbetstider: Måndag till fredag, 08:00-17:00 Du är anställd hos oss på Middlepoint och arbetar ute hos vår kund på Life City. Vi tillämpar bakgrundskontroller på slutkandidater inför eventuell anställning. Om MiddlepointVi vet att ett personligt och positivt bemötande är grunden till en god serviceupplevelse. Med omtanke och värdskap som röd tråd har Middlepoint levererat högklassig arbetsplats- och frontdeskservice sedan starten 2009. Vi är ISO-certifierade inom kvalité (9001), miljö (14001) och arbetsmiljö (45001) och är ett helägt dotterbolag till Coor. Genom noga och omsorgsfullt utvalda medarbetare skapar vi välkomnande miljöer där vi kan hålla fokus på alla detaljer och göra det lilla extra. Hos oss är kunderna mittpunkten. Är du sugen på en utvecklande och riktigt rolig utmaning? Skicka in ditt cv och personliga brev. Följ oss på Instagram för att se mer av vad som händer hos oss: http://instagram.com/middlepoi... Vännerna på Middlepoint!

3 oktober 2024
Sista ansökan:
31 oktober 2024
Receptionist
Randstad AB
Kontorsreceptionister

Arbetsbeskrivning Är du student och söker extrajobb? Eller är du pensionär och vill dryga ut pensionen? Då har vi jobbet för dig! Just nu söker vi en driven och social receptionist till Bosch Rexroth i Mellansel, som vill rycka in vid behov på vardagar och några veckor under sommaren.  Som receptionist blir du en central del av Bosch Rexroths verksamhet. Receptionen är inte bara en plats för att välkomna besökare, den utgör också navet för kommunikation, säkerhet och administrativa funktioner. Som person ser vi gärna att du har god social kompetens och att du drivs av att erbjuda god kundservice. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift. Vidare är du en fena på att planering och organisering, samt ser lösningar när andra ser problem.  Vi söker dig som har gymnasieutbildning eller motsvarande, med inriktning på administration. Vi tror att du har tidigare erfarenhet av liknande arbete, så som kundservice eller administration. Samt att du känner dig trygg med dator och telefon som arbetsverktyg.  Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Du ansöker på www.randstad.se, senast 2024-10-28 urval och intervjuer sker löpande, så tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss. Ansvarsområden Din arbetsuppgifter innefattar bland annat: Ge kundservice till besökare samt via telefon och e-post Administration, dokumentation och arkivering Teknisk övervakning, och säkerhetsarbete Kvalifikationer Vi söker dig som har: Gymnasieutbildning eller motsvarande, med inriktning på administrativ kompetens eller erfarenhet från liknande arbete.  Förmåga att organisera information, hantera dokument och utföra uppgifter noggrant och effektivt.  Utmärkta muntliga och skriftliga kommunikationsfärdigheter för att kunna kommunicera tydligt och effektivt med olika intressenter.  Analytiskt tänkande för att kunna utvärdera områden för förbättring. Förmåga att samarbeta med olika intressenter Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift Goda kunskaper i Microsoft Office-paketet. Om företaget Bosch Rexroth AB Hägglunds är en del av Bosch Rexroth och har en historia som sträcker sig mer än 50 år bakåt i tiden. I dag är vårt företag en ledande tillverkare av hydrauliska drivsystem och lösningar. Kunderna återfinns inom branscher som bland annat återvinning, socker- och materialhanteringen. Hägglunds har sitt huvudkontor och huvudproduktion i Mellansel, strax utanför Örnsköldsvik. Här ryms alla funktioner under ett tak: Från utveckling och produktion till försäljning och service. Hägglunds har cirka 700 medarbetare runtom i världen, varav cirka 400 jobbar i Mellansel. Hägglunds är på en spännande utvecklingsresa med höga mål för försäljning, lönsamhet och produktion. Vi kombinerar en familjär atmosfär och snabba beslutsvägar med de fördelar som kommer med att vara en del av en stor koncern, inklusive resurser och möjligheter för din personliga utveckling. Nöjda medarbetare är grundstenen i Hägglunds framgång, nu och i framtiden. Du ska kunna hitta balans och ha ett fungerande familjeliv, på en plats med fantastisk natur och en trygg närmiljö. Dessutom vill vi erbjuda jobb med en känsla av mening – att du jobbar med hållbara produkter som gör nytta i världen.

3 oktober 2024
Sista ansökan:
28 oktober 2024
Korttidsvikariat inom reception på globalt bolag i Sickla! (60%)
Middlepoint AB
Kontorsreceptionister

Om tjänstenVi på Middlepoint söker en flexibel servicestjärna som är sugen på ett roligt korttidsuppdrag med möjlighet till andra tjänster inom Middlepoint på sikt! I den här rollen arbetar du i receptionen hos vår kund, ett globalt börsnoterat bolag med kontor i Sickla. Som receptionist på detta prestigefyllda uppdrag får du jobba i en social och affärsmässig miljö där du får möjlighet till utveckling och att växa i din serviceroll. Du jobbar i ett team om två personer där du i din roll som receptionist levererar service i världsklass till alla människor du möter. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Välkomna medarbetare och kunder Diverse administrativa uppgifter Telefon och mail Ansvara för gemensamma ytor, konferensrum och catering Bokningar och beställningar Posthantering och bud Nyckelhantering och passerkortssystem Kontakt med leverantörer Planering och arrangering av fester och AWs Vem är du?Du är en riktig servicestjärna som brinner för mötet med människor! För att passa i den här rollen tror vi att du har en välkomnande personlighet med lite skinn på näsan, är positiv och ansvarstagande. Du är van vid att ha många bollar i luften och har viss erfarenhet av kontorsrelaterade uppgifter. Viktigt i denna roll är att du är trygg i din serviceroll och har förmågan att agera professionellt i de utmaningarna som kan uppstå. För att trivas i rollen är du en lagspelare som har lätt för att kommunicera och samarbeta. Vi tror att du har lätt för att sätta dig in i rutiner snabbt och uppskattar att lära dig nya saker. Krav för tjänsten Talar flytande svenska och engelska Arbetat med service tidigare, gärna i kontorsmiljö Bekväm med Microsoft Office-paketet Avslutad gymnasieutbilding Om AnställningAnställningsform: Vikariat med 60% sysselsättningsgradStart: mitten på oktober fram till 30/11 2024Arbetstider: Måndag till fredag ca. kl .09:00-14:00 med viss flexibilitet Vi tillämpar bakgrundskontroller på slutkandidater inför eventuell anställning. Du blir anställd hos oss på Middlepoint och jobbar ute hos vår kund i Sickla. Om MiddlepointVi vet att ett personligt och positivt bemötande är grunden till en god serviceupplevelse. Med omtanke och värdskap som röd tråd har Middlepoint levererat högklassig arbetsplats- och frontdeskservice sedan starten 2009. Vi är ISO-certifierade inom kvalité (9001), miljö (14001) och arbetsmiljö (45001) och är ett helägt dotterbolag till Coor. Genom noga och omsorgsfullt utvalda medarbetare skapar vi välkomnande miljöer där vi kan hålla fokus på alla detaljer och göra det lilla extra. Hos oss är kunderna mittpunkten. Är du sugen på en utvecklande och riktigt rolig utmaning? Skicka in ditt cv och personliga brev. Följ oss på Instagram för att se mer av vad som händer hos oss: http://instagram.com/middlepoi... Vännerna på Middlepoint!

2 oktober 2024
Sista ansökan:
31 oktober 2024