Sprichst du fließend Deutsch und möchtest du in einem internationalen Unternehmen in Stockholm arbeiten? This is your opportunity to join a fast-growing European financial company, bringing market-leading customer support to highly valued customers. We are currently helping our client to find their next team member for their savings product. We’re looking for someone who is motivated, service-minded and eager to contribute to the development of their customer support team. OM TJÄNSTEN As a Customer Service Representative, you will be part of the international support team, assisting German-speaking customers via phone, email and chat. You’ll handle inquiries related to savings accounts, deposit guarantees and account activity – ensuring each customer receives clear, professional and friendly help. The position is based at the headquarter office in Stockholm. You will also collaborate closely with internal teams across Europe and ensure accurate documentation of your cases in the internal systems. This position is ideal for someone at the beginning of their career who values quality, teamwork and communication. ARBETSUPPGIFTER Work tasks Your main responsibilities will, among other things, include: * Respond to customer inquiries in German via phone, email, and chat * Help customers understand savings accounts and related services * Accurately document customer cases in CRM systems * Collaborate with colleagues in Sweden and across Europe VI SÖKER DIG SOM - Speaks fluent German and has professional proficiency in English - Has experience in customer service, administration or similar - Has a structured and thorough work style - Communicates clearly and enjoys helping others - Is eager to learn and grow within customer support or finance It is considered a merit if you have a knowledge of other European languages and/or previous work experience from the banking or insurance industry. You’re someone who thrives on making customers feel heard and supported. You take initiative, value accuracy, and bring a positive attitude to your team. You don’t need previous experience from finance – the most important thing is your motivation and willingness to learn. Our recruitment process This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position are directed to Academic Work. Our selection process is ongoing and the advertisement may close before the recruitment process is completed. The process includes two assessments: a personality test and a cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity and a fair process. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
Arbetsbeskrivning Är du en självgående och ansvarstagande servicetekniker som trivs i en roll där du får stor frihet att påverka ditt eget arbete? Då kan du vara den vi söker till vårt team i Region Sydväst! Nu söker vi en servicetekniker för Smålandsregionen där du får ett eget ansvarsområde och kommer att arbeta självständigt och påverka resultatet direkt. Resor förekommer, men i begränsad omfattning – räkna med cirka 10 hotellnätter per år. Vi är ett sammansvetsat gäng på cirka 12 personer som tillhör Region Sydväst, där vi har två lokala kontor i Göteborg och Malmö. Som servicetekniker utgår du mestadels från ditt hem och därför är vi flexibla med var i Småland du är bosatt. Trots att vi är geografiskt spridda, jobbar vi alltid tätt tillsammans för att nå våra gemensamma mål. Samarbete och hjälpsamhet är nyckelord för oss! I din roll som servicetekniker arbetar du främst självständigt för att felsöka, serva och installera avfuktare och luftbehandlingssystem hos kunderna, som finns i alla branscher. Du utgår från hemmet med servicebil och ansvarar själv för att planera dina dagar hos kunder och hur du lägger upp dina körningar. I din tjänst får du ett brett kontaktnät, både internt och externt, vilket kräver en god social kompetens och en positiv inställning. Som företagets ansikte utåt är det superviktigt att du är serviceinriktad, lyhörd, förtroendeingivande och smidigt kan anpassa dig efter rådande situation. Du motiveras av ansvar, att leverera resultat som du självständigt har påverkat, samtidigt som du har nära till att samarbeta och hjälpas åt med kollegor i hela landet. För att lyckas i rollen ser vi att du som söker gärna har en utbildning med el-teknisk inriktning med auktorisation typ B (tidigare BB1/BB2) eller motsvarande yrkeserfarenhet. Kanske har du läst till elektriker eller har jobbat inom styrteknik? Har du bakgrund inom avfuktnings- och luftbehandlingssystem eller liknande bransch är detta meriterande. B-körkort är ett krav för tjänsten då du utför arbetet hos kunderna. Resor är en del av vardagen och oftast kan man planera sin tid så att man slipper övernattningar, men det kan förekomma resor som innebär övernattningar vilket är något man behöver ha en acceptans för. Varför Munters? Hos oss erbjuds du mycket frihet under eget ansvar då du själv planerar dina dagar och utgår från hemmet. Vi är ett bolag med stark tillväxt som vill att våra anställda ska få vara med och påverka och du erbjuds även bra utvecklingsmöjligheter. Ansvarsområden Service och reparation av avfuktare och luftbehandlingssystem Enklare installationer i samarbete med vår projektorganisation Felsökning på elektrisk utrustning Ombyggnation av el-utrustning Felsökning, reparation och utbyte av mekaniska komponenter Planera serviceverksamheten inom området Jobba tillsammans med säljare, projektledare och kundservice för att hjälpa våra kunder på bästa sätt Arbetsuppgifter inom luftflödesmätning, kapacitetsberäkningar och arbete i PLC-baserade styrsystem tillkommer successivt, efterhand som internutbildningar genomförts. Kvalifikationer Utbildning med el-teknisk inriktning med auktorisation typ B (tidigare BB1/BB2) eller motsvarande yrkeserfarenhet Du har god datorvana och är bekväm med att jobba i de olika Microsoft Office programmen. Framåt kommer tekniken utvecklas och det är toppen om du är positivt inställd till den utvecklingen Munters är ett globalt företag och du behöver kunna kommunicera på både svenska och engelska B-körkort är ett krav för tjänsten då du utför arbetet hos kunderna Bakgrund inom avfuktnings- och luftbehandlingssystem eller liknande bransch (Meriterande) Som företagets ansikte utåt är det superviktigt att du är serviceinriktad, lyhörd, förtroendeingivande och smidigt kan anpassa dig efter rådande situation. I denna rollen så ser vi gärna att du har ett bra tålamod då du ibland ställs inför komplexa problem lösningar och saker inte alltid blir som man tänkt sig. Om företaget Munters Europe AB
OM FÖRETAGET Vår kund har valt att vara anonym i ett första skede. Mer information ges vid ett första intervjutillfälle. DC Talents hjälper nu vår kund som söker två Kundservicekoordinatorer på heltid med placering i Linköping. Önskad start är omgående och du blir under de första 6 månaderna anställd som konsult på DC Talents och uthyrd till kund. Om alla parter är nöjda, är ambitionen att du därefter går över i en direktanställning hos kund. Vi använder oss av ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan! OM ROLLEN I rollen som Kundservicekoordinator blir du en viktig länk mellan interna team, kunder och säljorganisationen. Du kommer att arbeta i en bred och varierad tjänst där du får hantera kontakter med såväl privatpersoner som kommuner och aktörer inom industrin. Din främsta uppgift är att ge vägledning och support till kunder inom livsmedelsområdet via telefon och e-post. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Hantera kundfrågor och ge enklare teknisk support via telefon, e-post och personliga möten. Stötta kunder i användningen av digitala kundsystem och utbud. Administrera kunduppgifter i interna system. Koordinera och kommunicera mellan kund, intern försäljning och laboratorieenheter samt viss kontakt med externa leverantörer. Ta fram statistik, handlägga och utvärdera deklarationskontroller inom detaljhandeln enligt gällande lagstiftning. Du utgår från kunds kontor i Linköping, med möjlighet till hybridarbete när du har kommit in i rollen och känner dig bekväm med arbetsuppgifterna. DIN PROFIL Vi söker dig som har en naturvetenskaplig gymnasieutbildning i grunden, samt har erfarenhet från serviceinriktade roller som har gett dig en hög stresstålighet i samband med god struktur och noggrannhet. För tjänsten är det ett krav att du kan kommunicera obehindrat på såväl svenska som engelska i tal och skrift. Det är även meriterande om du kan danska. I denna rekryteringsprocess lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har en lösningsorienterad inställning. Du är flexibel, tar ansvar och arbetar med noggrannhet och ett starkt kvalitetstänk. Din kommunikativa förmåga och servicekänsla gör att du möter kundernas behov med tålamod och en positiv attityd. Du trivs både med att arbeta självständigt och i team, och har ett intresse för att bidra till förbättring och utveckling. ANSÖKAN & KONTAKT I denna rekryteringsprocess arbetar vi med ett löpande urval. I och med det ser vi gärna att du kommer in med din ansökan snarast, men senast 11/7. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Din ansökan bestående av CV skickas till [email protected]. OM DC TALENTS DC Talents är ett specialistbolag inom bemanning, rekrytering och hyrrekrytering. Vi är nischade inom den juniora tjänstemannasektorn och vårt fokus ligger på mjuka värden där kandidaternas personlighet, driv och kulturella matchning premieras i lika stor utsträckning som de traditionella hårda kraven.
OM FÖRETAGET Vår kund har valt att vara anonym i ett första skede. Mer information ges vid ett första intervjutillfälle. DC Talents hjälper nu vår kund som söker en Kundservicekoordinator på deltid, med placering i Linköping. Önskad start för tjänsten är omgående där du blir anställd som konsult hos oss på DC Talents och uthyrd till kund. Tjänsten passar perfekt för dig som studerar eller har annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% och som vill ha ett utvecklande extrajobb på sidan. Vi använder oss av ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan! OM ROLLEN I rollen som Kundservicekoordinator blir du en viktig länk mellan interna team, kunder och säljorganisationen. Du kommer att arbeta i en bred och varierad tjänst där du får hantera kontakter med såväl privatpersoner som kommuner och aktörer inom industrin. Din främsta uppgift är att ge vägledning och support till kunder inom livsmedelsområdet via telefon och e-post. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Hantera kundfrågor och ge enklare teknisk support via telefon, e-post och personliga möten. Stötta kunder i användningen av digitala kundsystem och utbud. Administrera kunduppgifter i interna system. Koordinera och kommunicera mellan kund, intern försäljning och laboratorieenheter samt viss kontakt med externa leverantörer. Ta fram statistik, handlägga och utvärdera deklarationskontroller inom detaljhandeln enligt gällande lagstiftning. Du utgår från kunds kontor i Linköping, med möjlighet till hybridarbete när du har kommit in i rollen och känner dig bekväm med arbetsuppgifterna. Tjänsten är på deltid och vid behov, med en uppskattad sysselsättning på ca 15 timmar/vecka. Arbetstiderna kan anpassas efter studier eller annan huvudsaklig sysselsättning. DIN PROFIL Vi söker dig som har en naturvetenskaplig gymnasieutbildning i grunden och som just nu studerar på eftergymnasial nivå eller har annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet från serviceinriktade roller som har gett dig en hög stresstålighet i samband med god struktur och noggrannhet. För tjänsten är det ett krav att du kan kommunicera obehindrat på såväl svenska som engelska i tal och skrift. Det är även meriterande om du kan danska. I denna rekryteringsprocess lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har en lösningsorienterad inställning. Du är flexibel, tar ansvar och arbetar med noggrannhet och ett starkt kvalitetstänk. Din kommunikativa förmåga och servicekänsla gör att du möter kundernas behov med tålamod och en positiv attityd. Du trivs både med att arbeta självständigt och i team, och har ett intresse för att bidra till förbättring och utveckling. ANSÖKAN & KONTAKT I denna rekryteringsprocess arbetar vi med ett löpande urval. I och med det ser vi gärna att du kommer in med din ansökan snarast, men senast 11/7. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Din ansökan bestående av CV skickas till [email protected]. Om DC Talents DC Talents är ett specialistbolag inom bemanning, rekrytering och hyrrekrytering. Vi är nischade inom den juniora tjänstemannasektorn och vårt fokus ligger på mjuka värden där kandidaternas personlighet, driv och kulturella matchning premieras i lika stor utsträckning som de traditionella hårda kraven.
Om By Nordiq AB By Nordiq är ett skandinaviskt IT-företag och reseföretag med kontor i Sverige och Danmark. Vi erbjuder digitala lösningar till turist- och upplevelsebranschen som stärker din närvaro online, försäljning, marknadsföring och slutligen skapar större omsättning och intjäning. Vårt huvudkontor ligger i Ystad. By Nordiq söker nu en Medarbetare för Support & Service/ Callcenter med placering i Ystad. Hos oss handlar support inte bara om att svara – utan om att förstå. Service är inte en avdelning, det är en inställning. Vi letar nu efter dig som är trygg, närvarande och snabb i tanken. Någon som gillar människor, men också gillar att få saker att fungera. Arbetsbeskrivning Du kommer att arbeta i en kombinerad roll där du både hjälper resenärer via telefon och är fysiskt på plats vid vår färjetrafik mellan Ystad och Bornholm. Det innebär allt från att guida gäster genom bokningssystemet till att stå på kajen när en bilkö behöver styras upp med tålamod och tydlighet. Du kommer också att ha ett utökat ansvar på dina skift vilket innebär att du är den som leder och fördelar arbetet och den som dina kollegor kan vända sig till när de har frågor. Dina arbetsuppgifter innebär: Ge support till våra kunder via telefon, mejl och ibland på plats Hantera biljettärenden, ombordstigningsproblem och informationsfrågor Vara en närvarande länk mellan våra resenärer, färjepersonal och trafikledning Samarbeta med kollegor för att skapa struktur i ett sammanhang där mycket kan hända Agera snabbt vid logistikproblem och bemöta alla typer av människor – även dem som tappat tålamodet Din profil Du har troligtvis arbetat med kundtjänst, reception, reseverksamhet eller transport tidigare. Men viktigare än din titel är hur du fungerar i mötet med andra människor. Vi söker dig som: Har erfarenhet från serviceyrken med högt kundfokus och högt tempo Är trygg i dig själv och har lätt för att bemöta dominanta eller stressade personer Är naturligt ansvarstagande och har erfarenhet av att arbetsleda andra Är van användare av IT system inom kundservice / turistverksamhet Goda kunskaper i svenska och engelska. Kan du dessutom förstå och tala och danska är det en fördel Vana vid kundkontakt i olika kanaler, och en förmåga till merförsäljning i samtalet Har god förmåga att kommunicera – även i pressade situationer Har ett öga för struktur, flöden och service Gillar när arbetsdagarna är olika och ibland oförutsägbara Vi erbjuder En viktig roll i en verksamhet som rör sig – bokstavligt talat Ett team där vi stöttar varandra och löser problem tillsammans Tydligt schema med framförhållning och flexibilitet över året Fast lön enligt kollektivavtal (Unionen) och ett timbankssystem Massage, friskvårdsbidrag och en schemaläggare som bryr sig på riktigt En VD som faktiskt lyssnar när du har idéer Praktisk info Tjänsten är på heltid med start sensommaren 2025 Arbete på dagtid, kvällstid och helger enligt schema Du kommer att arbeta både inomhus (callcenter) och utomhus (vid färjeterminalen) Placeringsort: Ystad Denna rekryteringsprocess I denna rekrytering samarbetar By Nordiq med HIREQ. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Vi kommer att tillämpa ett löpande urval så vi ser gärna din ansökan så fort som möjligt. Varmt välkommen!
Lockas du av att arbeta i ett högt tempo där ingen dag är den andra lik? Är du dessutom tillgänglig omgående och drivs av att ha en roll med breda kontaktytor? Då ska du ta chansen och söka tjänsten som kundservicemedarbetare hos DHL Freight. Här får du möjligheten att utvecklas i en dynamisk miljö tillsammans med härliga kollegor. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid med startdatum 8 september och som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos DHL Freight. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget eller anställning. Om företaget DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. DHL Freights kundservice i Växjö ansvarar för all kundservice gällande inrikestransporter. Totalt är de ca 140 medarbetare och avdelningen Frontline består av 90 medarbetare som värdesätter god gemenskap. Företaget strävar efter att ha roligt tillsammans, nå målen, få kunderna att växa och fira framgångar. Arbetsuppgifter I rollen som kundservicemedarbetare ansvarar du för att ta emot, hantera och administrera inkommande ärenden via telefon, mail och chatt. Ärendena avser frågor både före, under och efter transporten från kunder belägna i hela Sverige. Du har kontakt med både företagskunder och privatpersoner där det viktiga blir att hitta rätt lösning och ge en god service. Vidare har du ett nära samarbete med övriga funktioner inom kundservice samt DHL Freight. Detta för att stärka banden och samarbetet inom DHL Freight i syfte för att arbeta med ständiga förbättringar. I rollen erbjuds du initialt en introduktion för att skapa förståelse för företagets arbetssätt och system. Här får du möjligheten att utvecklas tillsammans med din avdelning och hela kundservice. DHL Freight har delat in kundens frågor i olika kunskapsområden, vilket innebär att du börjar med att lära dig ett kunskapsområde för att sedan bygga vidare med fler. Tillsammans med kollegorna hjälps ni åt och stöttar varandra. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Avslutad gymnasial utbildning eller likvärdig God dator- och systemvana Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska Meriterande med tidigare arbetslivserfarenhet inom kundservice eller andra kundnära roller Vi söker dig som har en god kommunikationsförmåga och trivs bäst när du får samarbeta med andra. Då tillgänglighet och kundbemötande är viktigt för att kunna leverera positiv kundupplevelse, ser vi att du motiveras av att leverera en god service och är inlyssnande. Då arbetet kräver hög struktur och ordning är du även noggrann som person, van att arbeta i data- och systemmiljö och har förmågan att prioritera i ditt arbete och vara lösningsfokuserad. Det är också av vikt att du kan hantera ett varierat arbetstempo och är flexibel då arbetsbelastningen kan variera. Övrig information Start: 8/9 Plats: Växjö Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Har du erfarenhet inom administration eller service och vill utvecklas vidare i karriären? Vi erbjuder dig ett spännande vikariat på ett av Nordens ledande IT-företag. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag som är ett vikariat med start efter sommaren, och som sträcker sig fram till slutet av mars 2026. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget Företaget är en del av en större koncern som är marknadsledande i Norden och Baltikum inom IT-infrastruktur. Denna tjänst är placerad i fina lokaler i Växjö, där du arbetar i ett engagerat team som gemensamt brinner för att ge en god service. Kulturen präglas utav företagets värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. Vi berättar mer om företaget vid en intervju. Arbetsuppgifter Som orderadministratör har du en koordinerande roll där du ansvarar för uppgifter av olika komplexitet och omfattning. Din arbetsdag är varierande då du arbetar med de administrativa uppgifter som är mest prioriterade för stunden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av orderläggning utifrån olika typer av underlag och administration av inkommande ärenden. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Erfarenhet av administrativa uppgifter och/eller inom service • God systemvana • Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska För att trivas i rollen är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar. Med detta sagt har du även en utvecklad problemlösningsförmåga i kombination med en lösningsfokuserad inställning. Vidare trivs du med högt tempo i arbetet och du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Övrig information Start: Augusti/början av september Plats: Växjö Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Är du kommunikativ, målmedveten och trivs med att arbeta i en kundnära roll? Trivs du dessutom med telefonen som arbetsredskap och att ta stort eget ansvar över ditt arbete? Då kan rollen som Sales Leads Qualifier på DHL Freights kundservice vara något för dig! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid med start 1 september och som varar till årskiftet. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos DHL Freight. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. I denna roll kommer du vara en del av teamet som kallas Sales Lead Qualification (SLQ) och består av tre medarbetare som tillsammans arbetar i ett öppet kontorslandskap. På DHL:s kontor i Växjö delar SLQ-teamet lokaler med DHL Freights Customer Service. Företaget strävar efter att ha roligt tillsammans, nå målen, få kunderna att växa och fira framgångar. Arbetsuppgifter Som medarbetare på SLQ-avdelningen (Sales Lead Qualification) hos DHL Freight blir du en del av ett mindre, sammansvetsat team. Tillsammans ansvarar ni för att hantera och kvalificera inkommande förfrågningar från potentiella kunder som visat intresse för DHL Freights tjänster. Din huvudsakliga uppgift är att bedöma om DHL Freight kan erbjuda en lösning som matchar kundens behov – och att säkerställa att varje kontakt får ett professionellt, serviceinriktat och rådgivande bemötande redan från första samtalet. I rollen ingår att: Gå igenom inkommande förfrågningar och analysera vad kunden vill skicka, hur mycket och vart Göra kreditbedömningar och säkerställa att DHL Freight kan erbjuda kunden rätt typ av lösning Kontakta potentiella kunder via telefon eller mail för att ge besked – oavsett om det är ett erbjudande eller ett avslag Presentera DHL:s tjänster och erbjudande Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Avslutad gymnasial utbildning eller likvärdig God dator- och systemvana Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska Erfarenhet inom kundservice är meriterande Som person är du både driven och resultatinriktad, och du har förmågan att arbeta självständigt samtidigt som du uppskattar att samarbeta i team. Du är noggrann i ditt arbete och är lyhörd för andras behov, vilket gör att du smidigt kan anpassa dig till olika situationer. Du har en stark uthållighet och är målinriktad, vilket för att du ständigt strävar efter att nå de uppsatta målen. Övrig information Start: 1 september Plats: Växjö Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Vad vi gör och vill Tyresöborna vänder sig till Servicecenter för att få information och vägledning, ställa frågor, be om råd, lämna klagomål, synpunkter, och annat som gäller kommunen. Vi är 11 samhällsvägledare som hjälps åt med att svara på frågor via telefon, e-post samt tar emot besök. Hos oss får medborgarna snabbt och enkelt personlig hjälp med sina ärenden. Servicecenter är kommunens ansikte utåt, men viktigt är också att stödja och underlätta arbetet för våra förvaltningar. Om tjänsten Som samhällsvägledare med inriktning avfall, kretslopp, vatten och avlopp arbetar du med att vägleda våra medborgare främst via telefon och olika digitala kanaler. Jobbet innebär att du dagligen hjälper och guidar Tyresöborna genom att svara på frågor, ta emot beställningar och göra ändringar i abonnemang. Du informerar och ger råd om de tjänster vi erbjuder och har en viktig roll att påverka Tyresöborna till mer miljömedvetna val. Vem är du? Vi söker en kollega för ett omväxlande och utåtriktat arbete. Du har tidigare arbetslivserfarenhet av kontaktcenter/kundcenter, gärna med erfarenhet av att arbeta med service inom VA och avfallsfrågor, Förmågan att snabbt söka, ta till dig information från olika källor och tolka, förmedla den på ett lättförståeligt sätt muntligt och i skrift. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och har goda kunskaper i engelska samt god datorvana. Du är utvecklingsorienterad och drivs av att hela tiden försöka hitta sätt att arbeta smartare och effektivare. När du upptäcker områden där vår service kan bli bättre delar du gärna med dig av dina idéer till teamet. Krav: - Avslutad gymnasial utbildning, gärna med en ekonomisk eller administrativ inriktning - Erfarenhet av ett liknande serviceyrke - Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter - Erfarenhet av att ha arbetat i team - Behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift - Mycket god datorvana Meriterande: - Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor, särskilt kommun - Erfarenhet av att ha arbetat med service inom VA och avfallsfrågor - Erfarenhet av att ha arbetat med telefon som arbetsverktyg - Du behärskar ytterligare språk Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Servicecenter söker dig som gillar att arbeta med människor och som på ett kommunikativt sätt kan bidra med god service i kommunens Medborgarservice. Förutom att vara ett proffs på bemötande ser vi att du har en mycket god förmåga att skapa goda relationer med både våra medborgare och arbetskamrater. Du kommer ingå i ett team med kollegor nära dig. Det betyder att du måste vara flexibel och ha god samarbetsförmåga. Du har ett problemlösande förhållningssätt, tar initiativ och är självgående, noggrann och drivande. Du gillar när det svänger och kan anpassa dig till förändrade omständigheter samt har ett naturligt högt engagemang för ditt arbete. Välkommen med din ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan senast 17 augusti 2025. Har du några frågor? Kontakta oss via mejl eller telefon: Chef Servicecenter, Thomas Halvarsson, mejl: [email protected], telefon: 08 578 292 06 Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna finner du här: www.tyreso.se/arbetstagarorganisationer Tyresö är nära. Nära storstad, skog och skärgård, 20 minuter från Stockholm city. Tyresö kommun som arbetsplats kännetecknas av fokus på resultat, engagemang och nära ledarskap. Vi gör skillnad i Tyresöbornas vardag. Bli en av oss, här trivs nya tankar. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.
Nu söker vi sig som kan danska och är en riktig fena på kundservice! Detta är ett uppdrag hos vår kund i Eskilstuna där vi nu söker en serviceinriktad problemlösare som hjälper till att skapa den bästa kundupplevelsen som bara är möjlig. En riktig nyckelroll där du får göra skillnad! Om tjänsten Du kommer att vara en del av detta fantastiska team som arbetar med kundservice mot olika länder och språk. Ditt arbete kommer då innefatta: Besvara kundfrågor via telefon, e-post, chatt samt sociala medier Hantera klagomål och reklamationer Bistå med hjälp om produkter, tjänster och processer Lösa kundproblem snabbt och effektivt Ta vidare komplicerade ärenden till rätt avdelning Samla in värdefull feedback och följa upp kundärenden Aktivt förbättrings- och effektiviseringsarbete Administrativa uppgifter som exempelvis dokumentera kundkontaker i CRM-system, uppdatera kundinformation och rapporter. Denna tjänst kommer omfatta ett arbete på 50%. Vem är du? Vi tror att du först och främst är kan hantera det danska språket i tal och skrift, och för denna del även det svenska språket då detta är centralt inom koncernen. Vi ser även gärna att du har erfarenhet av liknande kundtjänstrelaterat arbete sedan tidigare och kan hantera kundfeedback och förbättringsarbete. Du är en lösningsorienterad, ansvarstagande, flexibel person som kan ta snabba och genomtänkta beslut under stunder av högt tempo. Meriterande om du även har erfarenhet av system som Salesforce, Dixa eller liknande. Vi ser gärna att du har: Erfarenhet/utbildning av kundservicearbete, kommunikation eller feedbackhantering Erfarenhet av system så som Salesforce, Dixa eller liknande, detta är dock enbart meriterande. Behärskar danska språket i såväl tal som skrift Vi kommer löpande gå igenom alla ansökningar - så ansök redan idag!
Välj ett jobb för att visa detaljer