Vi söker en servicerådgivare på deltid till Din Bil / Stockholm (OSS)!
Workz Sweden AB
Kundtjänstpersonal

En flexibel deltidsroll för dig som vill växa i ett spännande och växande företag. Som servicerådgivare hos Din Bil / Stockholm (OSS) får du arbeta i en utvecklande miljö med varierande arbetsuppgifter och möjlighet till fler arbetspass över tid. Vi erbjuder dig: Hos oss får du en trygg arbetsmiljö, bra villkor och chans att växa – både personligt och professionellt. Du får utbildning, certifiering och löpande stöd av en operativ chef för att utvecklas i rollen. Om rollen: Som servicerådgivare i Sales Support Teamet på Din Bil får du en varierad roll där du är en viktig länk mellan kund och verkstad. Du hanterar onlinebokningar för både service och reparationer, säkerställer att allt följer våra avtal, och samlar in rätt information från kunderna. Du ger professionell rådgivning via telefon, mejl och chatt och hjälper kunderna att förstå sina behov genom behovsanalys. En annan viktig del av rollen är att följa upp digitala leads och serviceförfrågningar på ett proaktivt sätt. Arbetet är också till stor del administrativt – du skapar ärenden, följer upp serviceordrar och ser till att våra system är uppdaterade. Vem är du? Vi söker dig som är flexibel, trivs med omväxling och har lätt för att växla fokus i ett tempo som ibland är högt. Du är kommunikativ, noggrann och strukturerad, och ser till att slutföra dina uppgifter med hög kvalitet. Som lagspelare bidrar du till en positiv arbetsmiljö och har lätt för att samarbeta. Du har också en god förståelse för vikten av att följa rutiner och riktlinjer. Vi ser också att du Har en fullständig gymnasieexamen eller motsvarande Talar och skriver flytande på svenska och engelska Har erfarenhet och/eller ett intresse för bilbranschen Körkort är önskvärt men ej krav Vi ser fram emot att höra hur du kan bidra till teamet! Praktisk information: Start: Omgående Placering: Stockholm, Bromma Lön: Individuell lönesättning, kollektivavtaltillämpas Arbetstider: 08:00–17:00 (kan variera inom våra öppettider: 07:00–18:00 vardagar, 10:00–16:00 helger). Flexibilitet och tillgänglighet för fler dagar är meriterande. Omfattning: Deltidsanställning med arbete måndagar och tisdagar. Utökad arbetstid kan förekomma, därför är flexibilitet och tillgänglighet för fler dagar meriterande. Kontakt: Vid frågor, kontakta vårt rekryteringsteam på [email protected] Ansökan Vi genomför ett kort matchningstest som första steg i rekryteringen. Testet skickas till din mejl direkt efter ansökan om du uppfyller skallkraven och behöver slutföras för att bli en aktuell kandidat. Testet tar max 15 minuter att genomföra.

10 april 2025
Sista ansökan:
27 september 2025
Kundservicemedarbetare / kundserviceagent till Nordens ledande IT-företag
Bravura Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Har du erfarenhet inom service och vill utvecklas vidare inom området på ett av nordens ledande IT-företag? Motiveras du även utav att ha breda kontaktytor och att ge förstklassig service? Vi erbjuder dig ett spännande uppdrag med goda möjligheter till internutveckling. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid fram till hösten 2025. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget Företaget är ett en del av en större koncern som är marknadsledande i Norden och Baltikum inom IT-infrastruktur. Denna tjänst är placerad i fina lokaler i Växjö, där du arbetar i ett engagerat team som gemensamt brinner för att ge en god service. Kulturen präglas utav företagets värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. Arbetsuppgifter I rollen som kundserviceagent ansvarar du för att ta emot, hantera och administrera inkommande ärenden via telefon och mail. Din arbetsuppgift är att hitta rätt lösning till kunden och att ge en förstklassig service. Frågorna du hanterar är av olika omfattning och svårighetsgrad och du ansvarar för att dina ärenden blir lösta samt att kunden är informerad under hela processen. Initialt erbjuds du en introduktion för att skapa förståelse för företagets arbetssätt och system. Du ingår i ett team där ni tillsammans arbetar för att skapa nöjda kunder och ett effektivt arbetssätt. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Avslutad gymnasieutbildning Tidigare arbetslivserfarenhet inom service och kundkontakt Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska För att trivas i rollen är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar. Med detta sagt har du även en utvecklad problemlösningsförmåga i kombination med en lösningsfokuserad inställning. Vidare trivs du med högt tempo i arbetet och du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Övrig information Start: Omgående Plats: Växjö Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

10 april 2025
Sista ansökan:
27 september 2025
Medarbetare till Sales & Service - Vikariat
Memira AB
Kundtjänstpersonal

Är du en serviceinriktad person som trivs med kundkontakt och vill arbeta i en roll där du får hjälpa kunder och arbeta med försäljning? Memira söker nu en engagerad och driven medarbetare till vår Sales & Service-avdelning i Sverige. Tjänsten är ett vikariat på cirka ett år. Gruppen har gemensamt ansvar för inkommande och utgående samtal till och från Memiras kunder. Du ska trivas med daglig kundkontakt där du både hjälper kunder med frågor och arbetar med försäljning av Memiras produkter och tjänster. Om du brinner för kundservice och försäljning, är detta jobbet för dig! Arbetsuppgifter Som en del av vårt Sales & Service-team kommer du att ha daglig kontakt med Memiras kunder, främst via telefon. Det innebär att kontakta kunder för att göra en första screening inför bokad förundersökning, ta emot inkommande frågor samt arbeta med försäljning. I arbetsuppgifterna ingår: Hantera inkommande samtal och hjälpa kunder via telefon Ringa utgående samtal till kunder som vill komma på förundersökning Enklare supportärenden Erbjuda kvalitativ service efter kunders behov Följa upp och administrera kundserviceärenden Du kommer att samarbeta nära med dina kollegor där vi ständigt strävar efter en hög servicenivå för att kunna ge våra kunder den bästa möjliga upplevelsen. Vem du är Vi söker dig som är kund- och lösningsorienterad. Du är en positiv person som motiveras av att arbeta mot resultat och trivs i en roll där kundkontakt är en naturlig del av vardagen. Vidare är du en lagspelare med god kommunikativ förmåga som inte är rädd att ta initiativ till förbättring och utveckling av arbetsuppgifter. Meriterande om du har erfarenhet av kundservice eller försäljning. Vad vi kan erbjuda Vi erbjuder dig en rolig arbetsplats med en god sammanhållning och trevlig stämning. Vi strävar alltid efter att ligga i framkant inom vårt område och hos oss har du möjlighet att utvecklas. Våra värdeord är Målmedvetenhet och ambition, Transparens och värme, Effektivitet och kompetens – vilka är egenskaper vi värdesätter högt. Vår atmosfär präglas av glädje, flexibilitet och en can-do-attityd. Placering: I nybyggda lokaler i Solna, Hagastaden Anställningsform: Vikariat Omfattning: Heltid i ca 1 år Start: 2 Juni eller enligt överenskommelse Sista ansökningsdag är den 30 april. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Läs mer på vår karriärsida genom att klicka här www.memira.se/jobb. Memira by Bergman Clinics har ett komplett erbjudande inom synkorrigering och ögonsjukvård. Vi har samlat ögonläkare, kirurger, specialutbildade optiker, ortoptister och sjuksköterskor som jobbar tätt tillsammans på någon av våra 66 kliniker. Vi är Skandinaviens ledande aktör inom ögonlaser och linsbyten och nu växer vi snabbt inom ögonsjukvård, både offentligt och privat finansierad. Memirakoncernen omsätter idag ca 1 miljard och är ca 300 anställda i Sverige, Norge, Danmark och Nederländerna. Memira by Bergman Clinics främsta prioritet är att sätta människor först och erbjuda våra kunder planerad hälso – och sjukvård av högsta kvalitet. Nu finns din chans att vara med på resan! Läs mer på www.memira.se.

10 april 2025
Sista ansökan:
27 september 2025
Norsktalande Customer Care Assistant till NutraQ
The Place AB
Kundtjänstpersonal

NutraQ söker efter en norsktalande Customer Care Assistant till deras kontor i Trollhättan. Här blir du en del av ett härligt team på ett snabbväxande och innovativt företag inom skönhet och hälsa. NutraQ har flera år i rad fått utmärkelsen Great Place to Work, här hjälps man åt och har kul tillsammans. Deras nya fräscha kontor ligger på Innovatum i Trollhättan, hit tar du dig enkelt med tåg eller buss. På kontoret i Trollhättan kommer du att tillhöra det norska Customer Care-teamet och jobba tillsammans med en sammansvetsad grupp på 7 personer. Ni kommer även ha ett tätt samarbete med det svenska och danska teamet, tillika med övriga delar av organisationen. Detta är ett konsultuppdrag med önskat startdatum 1 maj och som sträcker sig till 31 aug, eller enligt överenskommelse. Om rollen som Customer Care Assistant på NutraQ Som Customer Care Assistant på NutraQ kan du förvänta dig en varierad arbetsdag, du kommer vara första kontaktpunkten mot kunder som behöver hjälp och rådgivning kring NutraQs olika produkter. NutraQ har flera olika varumärken som Olso Skin Lab, VitaeLab, Edge of Arctic och Vesterålens. Med god kommunikationsförmåga och en fingertoppskänsla för service kommer du se till att kunderna får bästa möjliga hjälp och rådgivning. Du kommer även få möjlighet att jobba med försäljningsaktiviteter och bidra med att engagera NutraQs norska målgrupp och stärka kundupplevelsen i flera delar av kundresan. Huvuduppdraget blir att ge kundservice i världsklass samt att minska kundbortfall. Dina arbetsuppgifter Ge rådgivning och support till NutraQs norska kunder via telefon och mejl på ett professionellt och vänligt sätt. Aktivt driva merförsäljning genom att identifiera och tillhandahålla relevanta produkter och tjänster. Ringa upp kunder för uppföljningssamtal och välkomstsamtal för att säkerställa en överlägsen kundupplevelse. Hantera administrativa uppgifter relaterade till kundserviceprocessen. Kvalifikationer & erfarenheter Mycket goda kunskaper i norska, både tal och skrift Goda kunskaper i engelska och svenska, både tal och skrift Erfarenhet inom service och sälj är meriterande NutraQ erbjuder För oss är det självklart att du ska må bra och trivas på jobbet och nedan är exempel på förmåner du får hos NutraQ: 37,5 timmars vecka. Arbetstiderna som gäller är 08.30-16.30 mån-fre. En arbetsplats med en fin arbetsmiljö och en ergonomisk arbetsplats med sitt/ståbord, ställbara stolar, balansbrädor m.m. Hybridlösning – två dagar hemma och tre på kontoret Massage en gång/vecka under arbetstid Personlig förbrukning av NutraQs produkter Fri tillgång till kaffe, te, kolsyrat vatten och frukt Gemensam frukost en dag/vecka Goda förbindelser med kollektivtrafiken. Vem vi tror att du är För att trivas och göra succé i rollen som Customer Care Assistant på NutraQ tror vi att du är en person som trivs med att arbeta i team. Du har god kommunikationsförmåga och är bekväm med att hjälpa kunde både i telefon och på mejl. Du tycker det är positivt med förändringar och är inte rädd att våga testa något nytt. Vidare tror vi att du är en serviceinriktad person som gärna lägger lite extra krut på att förhöja och överträffa kundupplevelsen. Om NutraQ The NutraQ group is a leading international company within health and beauty industry. We develop, produce and distribute a wide range of products directly to our customers through a digital subscription-based business model. Our company, which employs around 200 employees, is headquartered in Oslo, Norway, with branches in Sweden, Denmark, Finland, Netherlands, Belgium, the Czech Republic, Poland, Slovakia, France and Italy. We are a diverse team of commercial specialist, Customer care and loyalty specialist as well as Business development, IT Finance and HR people. Our values: Brave, Innovative, Responsible and Respectful are very much present in our culture and working environment. We are therefore proud of the Great place to work certification representing a healthy and engaging organisation and work environment. You can read more about our company and brands on our website www.nutraq.com The Place – Where happy work happens Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

10 april 2025
Sista ansökan:
27 september 2025
Kundservicehandläggare inom el och energi, provanställning 80%, start 19/5
Xzakt Kundrelation AB
Kundtjänstpersonal

Uppskattar du kundkontakt och är sugen på en rolig och utvecklande roll tillsammans med ett grymt team? Då är Transcom i centrala Gävle definitivt något för dig! Vi bryr oss om vem du är och inte så mycket om vad du har gjort tidigare. Det viktigaste för oss är din attityd, ditt driv och din glädje. Din roll kommer innebära att stötta privatkunder via telefon och e-post med diverse frågor inom el och energibranschen – allt från elförbrukning till avtal och elnät. Du behöver inga förkunskaper inom området, då vi erbjuder en omfattande utbildning som ger dig den kunskap du behöver för att lyckas. Anställningsgrad och arbetstid Anställningsgrad: 80% (med möjlighet att utöka till 100% under juni–augusti, vilket vi ser som en stor fördel). Anställningsstart: 19 maj. Arbetstid: Schemalagd vardagar mellan kl. 08:00–17:00. Vi är flexibla och försöker ta hänsyn till dina önskemål kring schemat. Viktig information om semesterFör att vi ska kunna ge bästa möjliga service under sommarmånaderna behöver vi din tillgänglighet under juni–augusti, vilket innebär att semester inte beviljas under denna period. Om detta inte fungerar för dig, kanske detta inte är rätt tjänst just nu – men vi hoppas att det passar och att du vill vara med på vår resa! Vad vi erbjuder Bonusmodell efter 10 veckors onboarding, som kompletterar din ordinarie lön och är kopplad till din prestation och dina resultat. Du kan tjäna upp till 5 000 kr i bonus per kalendermånad med fokus på att skapa mervärde, ge förstklassig service och höja kundnöjdheten. Betald utbildning och omfattande utvecklingsmöjligheter, särskilt med tanke på vår expansiva fas. Trygg anställning med kollektivavtal i samarbete med UNIONEN och Almega. Grundlönen enligt kollektivavtal är 20 081 kr/månad för de under 24 år och 23 054 kr/månad för de över 24 år. En familjär arbetsmiljö där vi bryr oss om varandra och där du blir en del av gänget från dag ett. Vår trivselkommitté ordnar regelbundet roliga aktiviteter som padelkvällar, julfester, afterworks och mycket mer. Vad vi söker Fullständiga gymnasiebetyg (eller likvärdigt förvärvad utbildning). Flytande svenska och engelska i både tal och skrift. God datorvana. Rent brottsregister. Meriterande är om du: Har erfarenhet av serviceyrken och kundkontakt. Uppskattar kundkontakt och får energi av att prata med människor. Har erfarenhet av att arbeta mot tydligt uppsatta mål. Är problemlösningsorienterad och tävlingsinriktad. En inkluderande rekryteringsprocessVi vill veta vem du är och vad du kan tillföra till vårt team. Därför fokuserar vi mindre på formella dokument och mer på dig som person. CV är frivilligt, och vi ger dig möjlighet att visa din personlighet och potential genom våra urvalsfrågor. Sök nu och bli en del av vårt fantastiska team!Är du redo för en ny utmaning? Skicka in din ansökan redan idag och ta chansen att bli en del av vår härliga gemenskap!

9 april 2025
Sista ansökan:
26 september 2025
Ordermottagare/ Teknisk support
Karisma Rekrytering AB
Kundtjänstpersonal

SPEKUMA KULLAGER är ett familjeföretag som grundades 1950. Vi har just nu 5 anställda vill utöka till 6. Vi importerar kullager och andra maskinvaror från Europa/Asien och säljer till svensk industri. Vi har egna agenturer och vårt motto är personlig service på hög nivå. Företaget finns i Saltsjö-Boo/Nacka. Vill Du veta mer om oss, se vår hemsida www.spekuma.se Företaget expanderar och vi söker nu en: Ordermottagare/ Teknisk support Vi söker dig som är mekaniskt intresserad och gärna om du har någon utbildning eller praktisk erfarenhet inom något tekniskt område och även att du har ett gott sinne för matematik och god ordning. Arbetsuppgifter Tjänsten är en blandning av ordermottagning, teknisk support och innesälj. Ordermottagning Kundkontakter sker framförallt via telefon och e-mail, men även försäljning över disk i vår butik. Som ordermottagare tar man emot beställningar, räknar på offerter från länder med olika valutor och tullsatser. Man har kontakt med leverantörer på engelska och hjälper kunder med tekniska problemlösningar. Vi begär inte att du kan allt detta från början, men att du har intresse för att lära och utvecklas! Lager Arbetsuppgifterna när det gäller lagret innefattar framplockning och packning, bokning av transporter och att ta emot och lämna ut gods. Här packar vi klimatsmart och korrekta varor, så noggrannhet är ett krav. Din person, erfarenhet Vi söker dig som har någon form av tekniskt kunnighet/förståelse där utbildning eller yrkeserfarenhet inom mekanik/teknik är meriterande. Du är prestigelös och kan tänka utanför boxen. Det är önskvärt att du har avslutat teknisk linje på gymnasienivå eller att du har uppnått liknande kunskap och erfarenhet på annat sätt. Dessutom behöver du ha ett bra siffersinne för att steg för steg kunna lära dig att göra offerter och andra intressanta beräkningar. Vi jobbar som ett team och vi uppskattar att du tar egna initiativ, är lösningsorienterad och ”hoppar in i matchen” där det behövs! Arbetsuppgifterna kräver att du har goda kunskaper i det svenska och engelska språket i både tal och skrift samt körkort för bil. För rätt person finns goda framtidsmöjligheter inom företaget. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Karisma Rekrytering AB. Kontaktperson på Karisma är Kurt Ståhl som du når på telefon 0739-465 805. Vi kommer att göra intervjuer fortlöpande så skicka in din ansökan snarast möjligt. Ansökan gör du enkelt direkt på hemsidan www.karisma.se dock senast den 25 april.

9 april 2025
Sista ansökan:
26 september 2025
Dansktalande customer success specialist till Muntra
Rp Rekrytering Bemanning AB
Kundtjänstpersonal

SNABBFAKTA Omfattning: Heltid, 40h/veckan. Arbetstider: Måndag till torsdag kl.07.45-17.00. Fredagar kl.07.45-15.30. Ort: Centrala Stockholm Startdatum: Önskat startdatum omgående Anställningsform: Särskild visstidsanställning. Du blir konsult via Inte Bara Post Bemanning men jobbar ute hos kund. Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag. DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS Vår kund Muntra erbjuder en unik möjlighet att få en bred och djup förståelse för det inre arbetet i en digital vårdstartup som är på en tillväxtsresa. Du får chansen att vara en del av ett öppet och familjärt bolag med högt i tak. Muntra värdesätter en kan-göra-attityd, där de bryr sig om varandra och världen omkring! Muntra är en ledande webbaserad plattform för tandvård. Med deras smarta lösningar vill de förbättra tandvården och har därför skapat ett digitalt ekosystem som förenar dentalbranschens alla aktörer. Deras syfte är att göra det lättare att driva vårdföretag genom att samla exempelvis journaler och e-recept. Hundratals kliniker använder Muntras kraftfulla och användarvänliga verktyg för att anskaffa, behandla och få nöjdare patienter. Här kan du besöka Muntras hemsida. DIN ROLL Muntra ska expandera i Danmark till sommaren och söker nu därför ett nytt tillskott till customer success teamet i Stockholm. Som customer success specialist arbetar du för att ge Muntras kunder, dvs tandklinikerna, den bästa upplevelsen. Du har daglig kontakt med företagets kunder och hanterar ärenden kopplat till Muntras digitala plattform. Du arbetar till största del med företagets befintliga kunder och fokuserar på att skapa goda relationer till dessa. Kontakten med klinikerna sker per chatt, mejl och telefon. I rollen ingår även att utbilda och utföra onboarding för kunderna i Muntras system. Därav förekommer resor i tjänsten. Du kommer starta din resa hos Muntra med att onboardas i produkt, system och kunder. Du börjar arbeta mot den svenska marknaden fram till lansering i Danmark. VEM ÄR DU? Serviceminded och brinner för att ge den bästa kundupplevelsen Social med en god kommunikativ förmåga Driven och engagerad Lösningsorienterad Förmågan att snabbt sätta sig in i nya system Har förmågan att arbeta självgående men också en lagspelare Har en god teknisk kompetens Du som söker måste uppfylla nedan krav: Tidigare arbetslivserfarenhet av liknande eller likvärdig roll tidigare som t.ex. customer success, kundvård på ett B2B-företag eller försäljning. Behärskar svenska, engelska och danska flytande i tal och skrift. God dator- och systemvana. VAD ERBJUDER VI? Som anställd på Inte Bara Post Bemanning får du en konsultchef som blir ditt bollplank och coach under hela anställningen. Som konsult blir du också en del i vårt konsultnätverk RPB Insights. RPB Insights ger dig utbildning och utveckling i form av föreläsningar, workshops, nätverksträffar och andra sociala tillställningar. Det ger dig också en möjlighet att träffa andra konsulter. Vi erbjuder alla våra konsulter friskvård. ÖVRIG INFORMATION Den här rekryteringsprocessen hanteras av Inte Bara Post Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Du kommer att vara anställd av oss på Inte Bara Post Bemanning och blir uthyrd till vår kund. Sök tjänsten genom att klicka på Skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. I denna rekryteringsprocess utförs bakgrundskontroll och referenstagning. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected]. Skriv vilken tjänst det gäller i ditt mail och länka gärna till annonsen.

9 april 2025
Sista ansökan:
26 september 2025
Kundservicemedarbetare till DHL Freight
Bravura Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Lockas du av att arbeta i ett högt tempo där ingen dag är den andra lik? Är du dessutom tillgänglig omgående och drivs av att ha en roll med breda kontaktytor? Då ska du ta chansen och söka tjänsten som kundservicemedarbetare hos DHL Freight. Här får du möjligheten att utvecklas i en dynamisk miljö tillsammans med härliga kollegor. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid med start 5/5 2025 och som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos DHL Freight. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget eller anställning. Om företaget DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. DHL Freights kundservice i Jönköping ansvarar för all kundservice gällande utrikestransporter. Företaget strävar efter att ha roligt tillsammans, nå målen, få kunderna att växa och fira framgångar. Arbetsuppgifter I rollen som kundservicemedarbetare ansvarar du för att ta emot, hantera och administrera inkommande ärenden via telefon, mail och chatt. Ärendena avser frågor både före, under och efter transporten från kunder belägna i hela Sverige. Du har kontakt med både företagskunder och privatpersoner där det viktiga blir att hitta rätt lösning och ge en god service. Vidare har du ett nära samarbete med övriga funktioner inom kundservice samt DHL Freight. Detta för att stärka banden och samarbetet inom DHL Freight i syfte för att arbeta med ständiga förbättringar. I rollen erbjuds du initialt en introduktion för att skapa förståelse för företagets arbetssätt och system. Här får du möjligheten att utvecklas tillsammans med din avdelning och hela kundservice. DHL Freight har delat in kundens frågor i olika kunskapsområden, vilket innebär att du börjar med att lära dig ett kunskapsområde för att sedan bygga vidare med fler. Tillsammans med kollegorna hjälps ni åt och stöttar varandra. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Avslutad gymnasial utbildning eller likvärdig God dator- och systemvana Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska Erfarenhet inom kundservice är meriterande Vi söker dig som har en god kommunikationsförmåga och trivs bäst när du får samarbeta med andra. Då tillgänglighet och kundbemötande är viktigt för att kunna leverera positiv kundupplevelse, ser vi att du motiveras av att leverera en god service och är inlyssnande. Då arbetet kräver hög struktur och ordning är du även noggrann som person, van att arbeta i data- och systemmiljö och har förmågan att prioritera i ditt arbete och vara lösningsfokuserad. Det är också av vikt att du kan hantera ett varierat arbetstempo och är flexibel då arbetsbelastningen kan variera. Övrig information Start: 5 maj Plats: Jönköping Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen

9 april 2025
Sista ansökan:
25 september 2025
Reservdelsansvarig till TM Recycling
Bravura Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Är du en noggrann och serviceinriktad person med ett stort tekniskt intresse? Som reservdelsansvarig på TM Recycling får du en varierad och ansvarsfull tjänst där det finns goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen med din ansökan! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos TM Recycling. Om företaget TM Recycling är ett företag med lång erfarenhet inom maskinreparation och service. Företaget är specialiserat på maskinunderhåll och samarbetar nära sina kunder för att leverera hållbara lösningar inom områden som återvinning, biobränsle, flistransport och skogsåkeri. Som auktoriserad återförsäljare av ledande varumärken som HAAS Recycling och JENZ, strävar TM Recycling efter att bygga långsiktiga partnerskap som både tillgodoser kundernas specifika behov och överträffar deras förväntningar. Arbetsuppgifter I rollen som reservdelsansvarig på TM Recycling har du en viktig roll i verksamheten. Du arbetar i en bred och varierande roll, där dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar daglig kundkontakt samt hantering av beställningar, leveranser och lagerhantering. Arbetet sker i nära samarbete med interna kollegor, där en hjälpsam atmosfär och en stark teamkänsla präglar arbetsmiljön. Några av dina arbetsuppgifter är: Sköta kommunikation med kunder och leverantörer via telefon och mejl. Registrera och hantera kundorder samt följa upp och säkerställa leveranser. Sköta in- och utleveranser. Plocka, packa och skicka reservdelar. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Du har ett starkt tekniskt intresse Du pratar och skriver obehindrat på svenska och engelska, och kunskaper i tyska är meriterande. Du har god datavana och erfarenhet av att arbeta i olika system Du är en serviceinriktad och social person som trivs med att ha mycket kundkontakt, både via telefon och mejl. Med ett noggrant och strukturerat arbetssätt tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och arbetar självständigt. Du har en flexibel inställning och en god förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt i en dynamisk miljö. Din lösningsorienterade approach gör att du ser möjligheter till merförsäljning genom att identifiera kundens behov, samtidigt som du har lätt för att bygga och underhålla relationer med både kunder och kollegor. Övrig information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Plats: Tingsryd Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist

9 april 2025
Sista ansökan:
28 augusti 2025
Customer Service Support – Start i april och över sommaren!
Hero AB
Kundtjänstpersonal

Sommarjobb som Customer Service Support – Start i april! Är du en serviceinriktad person med tidigare erfarenhet från kundservice? Är du tekniskt lagd och tycker om att hjälpa människor? Då har vi det perfekta sommarjobbet för dig! Vi söker nu en engagerad och lösningsorienterad Customer Service Support som vill bli en del av vår kunds team över sommaren – med start i april. Vad du kommer att göra: Ge förstklassig support till våra kunder via telefon, mejl och chatt Hjälpa till med tekniska frågor och felsökning Säkerställa att varje kund får en smidig och positiv upplevelse Samarbeta med kollegor för att ständigt förbättra våra processer och rutiner Vem vi söker: Du har minst ett års erfarenhet av kundservice Du kommunicerar obehindrat på svenska – och har du kunskaper i fler nordiska språk (t.ex. norska, danska eller finska) är det starkt meriterande Du har ett tekniskt intresse och tycker om att förstå hur saker fungerar Du älskar service och sätter alltid kundens upplevelse i första rummet Du trivs med ett högt tempo och gillar att jobba i team Tillträde och omfattning Detta är ett konsultuppdrag vilket betyder att du blir anställd av Hero för uppdraget, initialt sex månader. För frågor om tjänsten och processen vänligen kontakta Madeleine Ranström på [email protected]

9 april 2025
Sista ansökan:
26 september 2025