Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit! Kommunen är en framtids- och tillväxtkommun med drygt 52 000 invånare boende i någon av våra tätorter Märsta, Rosersberg, Sigtuna stad eller på vår levande landsbygd. Nästan 30 000 arbetstillfällen finns i kommunen varav 20 000 på Arlanda flygplats. Sigtuna Vatten & Renhållning AB är ett kommunägt bolag som driver och utvecklar VA- och avfallsverksamheten i Sigtuna kommun. Tjänsten är placerad på enheten Verksamhetsstöd som ansvarar för bolagets: ekonomi, administration, kundtjänst, utveckling och kommunikation. Verksamheten ger ett stöd både internt och externt. SIVAB befinner sig i en mycket spännande utvecklingsfas. Vi har nyligen flyttat in i våra nya, moderna lokaler – en satsning som skapat nya möjligheter för samarbete, flexibilitet och innovation. Med detta kliv har vi också börjat arbeta på nya sätt, med ökat fokus på digitalisering och ständiga förbättringar. Som en aktör inom samhällsviktig verksamhet är vårt mål att alltid ligga steget före – för att möta invånarnas behov på bästa möjliga sätt. Nu söker vi en innovationsdriven och utvecklingsorienterad person som vill vara med och stärka vår förändringsresa, med särskilt fokus på att etablera agila och hållbara arbetssätt i hela organisationen. Är du en driven person som kan hjälpa oss hitta nya lösningar? Har du ett öga för förbättringar? Är du teknikintresserad, innovativ och vill jobba med utveckling? Då är det här arbete på SIVAB något för dig! ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och göra verklig skillnad i en verksamhet som sätter utveckling, digitalisering och kundnytta i centrum? Hos oss får du ett varierat och meningsfullt uppdrag där du både får påverka och driva förändring operativt såväl som strategiskt. Vi söker en doer med förmåga att se möjligheter, omsätta idéer till handling och som motiveras av att lösa problem, förbättra arbetssätt och skapa struktur. Du är nyfiken, självgående och har en stark känsla för helheten men trivs också med att kavla upp ärmarna och vara nära verksamheten i det dagliga arbetet. Du kommer bland annat att: • Leda och utveckla vårt kvalitets- och verksamhetsutvecklingsarbete • Identifiera och implementera förbättrade arbetssätt, med särskilt fokus på digitaliseringens möjligheter • Ta fram underlag, leda projekt och stötta organisationen i förändringsresor • Arbeta med att förbättra ärende- och dokumenthantering • Vara en aktiv part i arbete med informationssäkerhet och kontinuitetsplanering (tillsammans med vårt säkerhetschef) • Driva samverkan internt - för att skapa helhet, samordning och effekt KVALIFIKATIONER Vi söker dig som brinner för utveckling och som har erfarenhet av att arbeta med förändringsprocesser, gärna med digitalt fokus. Du har: • Erfarenhet av verksamhetsutveckling, digitalisering eller förändringsarbete • Relevant akademisk examen (bedöms av arbetsgivaren) • Förståelse för IT och intresse för systemstöd och digitala lösningar • Erfarenhet i att aktivt delta i projektbaserat arbete, gärna kopplat till digitala processer • Vana att ta fram strategier, beslutsunderlag och kommunicera till olika målgrupper • Mycket goda kunskaper i Office-paketet och utmärkta kunskaper i svenska - både i tal och skrift • Erfarenhet i systemförvaltning är meriterande För att lyckas i rollen behöver du vara: • Proaktiv och nyfiken du ser vad som kan förbättras och vågar föreslå nytt • Strukturerad och lösningsorienterad du får saker att hända • Kommunikativ och lyhörd du samverkar naturligt med andra • Verksamhetsnära och prestigelös du trivs med att arbeta både strategiskt och praktiskt • Medveten om vikten av säkerhetsfrågor och informationsskydd och ser det som en självklar del av verksamhetsutveckling Om du känner igen dig i beskrivningen ser vi fram emot att höra från dig! Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som delar vår värdegrund: Kunden i fokus Allas lika värde Gemenskap Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Din ansökan gör du enkelt genom att bifoga ditt CV och svara på några urvalsfrågor kopplade till denna tjänst. Vi ber dig dock att inte bifoga personligt brev. Anställningen inleds med 6 månaders provanställning. Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi är glada över ditt intresse för att bli en del av Luleå kommun. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en stimulerande och utvecklande miljö, där vi strävar efter att ge dig en bra medarbetarupplevelse. Du blir en del av en engagerad, kompetent och ansvarstagande organisation som värdesätter dig och din kompetens. Hos oss får du möjlighet att utvecklas och växa i din yrkesroll. Läs mer om våra anställningsförmåner och vad vi kan erbjuda dig - www.lulea.se/anstallning Räddningstjänsten i Luleå arbetar för att människor som bor och vistas i Luleå ska vara trygga och säkra. Det gör vi genom att både förebygga och hantera olyckor och samhällsstörningar. Nu söker Räddningstjänsten två verksamhetsutvecklare med inriktning som specialist på räddningstjänst under höjd beredskap, säkerhetsskydd, kontinuitetshantering och informationssäkerhet mm. Vill du vara med och utveckla en räddningstjänst i framkant i en mycket expansiv stad? Då kan det vara dig vi söker! ARBETSUPPGIFTER Som verksamhetsutvecklare inom räddningstjänst under höjd beredskap (RUHB) kommer du att fortsätta vårt arbete med övergripande planering av krigsorganisation, planering av krigsförmåga och att utbilda inom organisationen och länet, men också ta ansvar för risk och sårbarhetsanalyser, rutiner och övriga formalia som krävs inom säkerhetsskydd, informationssäkerhetsarbetet eller kontinuitetshanteringsarbetet. Du arbetar vid förvaltningsledningen tillsammans med en annan kollega inom beredskapsområdet och bidrar till att Luleå är en räddningstjänst i framkant. I tjänsten ingår att samverka med andra kommunala räddningstjänster, länsstyrelsen, försvarsmakten, andra offentliga organisationer eller frivilliga och privat näringsliv. Räddningstjänsten ambition är att vara en flexibel organisation vilket innebär att arbetsuppgifter som vanligtvis åligger annan sektion eller enhet kan komma att ingå i uppdraget. Fördelningen av arbetsuppgifterna mellan sektion/enhet sker utifrån verksamhetens behov och rätt kompetens för uppdraget. Som exempel; om du är ett högre räddningsbefäl som vi kan använda som insatsledare, regional insatsledare eller annan högre ledningsfunktion och då kan sådana arbetsuppgifter tillkomma. Arbetstiden är heltid, huvudsakligen dagtid 40 timmar per vecka, men arbetstiden kan förläggas i andra scheman vid behov. Vid operativ tjänstgöring kan jour och/eller beredskap bli aktuellt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • akademisk examen med för tjänsten relevant inriktning så som till exempel samhällsvetenskap, statsvetenskap, riskhantering, krisberedskap, samhällssäkerhet eller brandingenjörsutbildning. Alternativt så har du annan utbildning i kombination med för tjänsten relevant arbetslivserfarenhet • några års för tjänsten relevant arbetslivserfarenhet från kommunal räddningstjänst, Länsstyrelse, Försvarsmakten eller annan relevant totalförsvarsmyndighet • goda kunskaper om samhällets krisberedskap inom området civil beredskap och totalförsvar samt säkerhetsskydd • goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift • goda IT-kunskaper på grundläggande nivå • giltigt B-körkort • svenskt medborgarskap Det är meriterande om du har: • gått högre ledningskurser från MSB • erfarenhet från arbete som räddningsbefäl i kommunal räddningstjänst För att lyckas i rollen krävs det att du självständigt kan se vad som behöver göras och är duktig på att organisera, strukturera och samordna processer. Du kommer att samverka såväl internt som externt, vilket innebär att ditt sätt att samarbeta och kommunicera med andra är betydelsefullt. Viktigt är också att du är lösningsfokuserad och har förmåga att analysera och förstå komplexa och ibland otydliga sammanhang och utifrån det hitta smarta helhetslösningar. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Urvalsarbetet kommer att påbörjas efter sista ansökningsdag. Anställningsintervjuer är preliminärt planerade att genomföras under vecka 36. Anställningen kan eventuellt komma att inledas med en provanställning. Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare med en stark framtidstro. Vi arbetar för att skapa en växande och livskraftig kommun med plats för 100 000 invånare. Vårt mål är ett hållbart samhälle med livskvalitet för både dagens och framtidens Luleåbor. Här spelar vi alla en viktig roll - varje dag, året om, för Luleå. Vi strävar efter jämställdhet och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrunder och arbetar för en tillgänglig arbetsmiljö för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet och deltid som en möjlighet. Att bo i Luleå innebär en balans mellan arbete och fritid. Här kan du njuta av norrländska vintrar, ljusa somrar och en trygg, familjevänlig miljö. I Luleå finns ett rikt kulturliv, friluftsliv och en stark gemenskap med fokus på innovation och hållbarhet. Tips! Vill du flytta till Luleå? www.flyttatilllulea.se Nyfiken på andra spännande jobb? www.lulea.se/ledigajobb Följ oss på Luleå kommuns LinkedIn
Drivs du av att tillsammans med andra arbeta mot gemensamma mål och vara med och bidra till att göra morgondagen lite bättre? Vi tar nästa steg i vår ambition om att ständigt förbättra oss och söker nu en Förbättringsledare till vårt Logistiknav i Halmstad. Avdelningen för Lean Office har uppdraget att möjliggöra för chefer och ledare inom hela Martin & Servera Logistik att nå sin fulla potential. Genom att identifiera, koordinera och driva insatser utifrån kundens behov stärker vi förmågan att leda, samarbeta och skapa löpande tillämpningar av kvalitativa-, hållbara-, säkra-, och effektiva arbetssätt. Vi arbetar nära verksamheten och genom coachning, utbildning och lärande så bygger vi en kultur av ständig förbättring och ägandeskap. Om rollen I rollen som Förbättringsledare är din primära uppgift att stödja, koordinera och driva tillämpning av metoder och principer i verksamheten för ett effektivt och värdeskapande förbättringsarbete. Du kommer vara en del av ett engagerat, modigt och kompetent team av Förbättringsledare som tillsammans arbetar mot ett Martin & Servera Logistik i kontinuerlig förbättring. I rollen kommer du ha ett tätt samarbete med chefer, ledare och specialister såväl som tvärfunktionellt med verksamhetens övriga funktioner. Du driver en tvärfunktionell grupp inom verksamhetsorten, vilka är dina ambassadörer i förbättringsarbetet. Du rapporterar till Chef Lean Office och tjänsten är placerad i Halmstad. Resor i tjänsten kan förekomma. Vad kommer du att göra? • Samverka inom och mellan lagerorter för att identifiera och implementera värdeskapande & effektiva förbättringsinsatser, genom fokus på arbetssätt. • Identifiera, driva och säkerställa kompetens i verksamheten inom principer och metoder i förbättringsarbete (Lean). • Stödja och koordinera chefer att fastställa, prioritera och följa upp mål och aktiviteter kopplat till målstyrning och förbättringsarbete. • Initiera och driva löpande utvärderingar av verksamhetens förbättringsarbete. • Leda lokal Leangrupp. Vad söker vi hos dig? Du är nyfiken, lösningsorienterad och har ett strukturerat arbetssätt som hjälper dig att omvandla idéer till konkreta resultat. Din kommunikativa styrka, i kombination med ett tydlig resultatfokus, gör att du trivs i förändringsmiljöer och har lätt för att skapa engagemang kring gemensamma mål. Du har ett starkt intresse för att utveckla verksamheter och människor och förstår vad som krävs för att leda i förändring. Du värdesätter samarbete och bygger starka relationer. Du är målmedveten men lyhörd och flexibel i din och ditt teams lösning. För att lyckas i rollen tror vi att du har: • Eftergymnasial utbildning inom relevant arbetsområde eller motsvarande införskaffad kunskap som vi bedömer likvärdig. • Har erfarenhet av förbättrings- och förändringsarbete. Det är meriterade om du tidigare arbetat i ledande befattning eller motsvarande. Din arbetsplats Tjänsten är placerad på vårt kontor i Halmstad. Martin & Servera i Halmstad är en av kommunens största privata arbetsgivare och här jobbar ca 600 personer. På Martin & Servera får du ta del av uppskattade personalförmåner såsom ett generöst friskvårdsbidrag som kan användas till tex träningskort eller massage samt en uppskattad frukost-/lunchsubvention. Att hela tiden sträva efter att bli bättre är högt prioriterat hos oss – det gör vi genom att utmana varandra, visa mod och omtanke och varje dag måna om att ha kul på jobbet! För oss är det viktigt med en trygg arbetsmiljö. För att säkerställa att vår alkohol- och drogpolicy efterlevs utför vi slumpmässiga drog- och alkoholtester på alla arbetsplatser. Urvalsprocessen Vi jobbar aktivt för mångfald och ser olikheter mellan människor som en styrka. Med målet att spegla alla våra kunder och samhället vi verkar i, söker vi människor i alla åldrar och med olika bakgrunder. I våra rekryteringar använder vi oss av personlighetstest. Det är för att kunna jämföra kandidater på ett så objektivt sätt som möjligt. Vi genomför även bakgrundskontroller. Läs mer om rekryteringen och våra tester här. Varmt välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag: 2025-08-10. Urval kommer att påbörjas under vecka 33. Anställningsform: Tillsvidare med inledande provanställning Sysselsättningsgrad: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Bolag: Martin & Servera Logistik AB Adress: Fraktgatan 2, Holm Kontakt: För frågor om tjänsten kontakta Chef Lean Office Mikaela Öhrvall, [email protected]. För frågor om urvalsprocessen kontakta rekryteringsansvarig Josefine Andersson, [email protected]. Facklig kontaktperson: Pierre Johansson, [email protected] Tillsammans gör vi på Martin & Servera-gruppen skillnad för alla som älskar mat och dryck. Med omtanke om varandra, våra kunder och allas framtid gör vi varje dag lite godare. Och som medarbetare hos oss är du en viktig del av framgången. På Martin & Servera växer vi och utvecklas tillsammans samtidigt som alla är viktiga och får ta plats. Vi är en familjeägd koncern med över 3000 medarbetare. Här tas dina erfarenheter, idéer och kunskaper tillvara. Välkommen till oss.
Är du en driven person som vill göra skillnad? Då ska du fortsätta läsa! Som utvecklingsstrateg ansvarar du för att skapa goda förutsättningar för kommunens brottsförebyggande arbete. Du ingår i ett team av utvecklingsstrateger med uppdrag att samordna övergripande insatser, följa brottsutvecklingen, utbyta information och främja samarbete över organisationsgränser – allt för att möta gemensamma samhällsutmaningar och bidra till ett tryggt och säkert Umeå. Arbetet är varierat och ger stort handlingsutrymme, vilket kräver att du trivs med att planera din egen arbetsdag, är trygg i din roll och har ett genuint intresse för att arbeta tillsammans med andra. Tjänsten är placerad på Stadsledningskontoret, avdelningen Strategisk utveckling. Vi initierar, leder och samordnar uppdrag av strategisk och verksamhetsövergripande karaktär som är av betydelse för Umeås hållbara tillväxt. Tillsammans med övriga strateger och andra funktioner inom kommunen samverkar du för ett socialt hållbart Umeå Dina arbetsuppgifter Som utvecklingsstrateg kommer du tillsammans med kollegor samordna Umeå kommuns arbete med det brottsförebyggande arbetet. Mer specifikt kommer du att; samordna och utveckla det brottsförebyggande rådet (Umebrå), arbeta med samordning inom specifika områden (t.ex. våldsprevention och ANDTS-arbete), positionera Umeå som ledande stad inom området brottsförebyggande arbete genom medverkan på nationella arenor och nätverk, projektleda större och mindre projekt samt uppdrag, skapa samverkan och koordinera projektansökningar med partners, vara expertstöd i olika sammanhang samt skriva fram politiska underlag för beslut, ta fram presentationsunderlag och representera Umeå kommun i olika sammanhang, omvärldsbevaka relevanta ämnesområden för att förse andra med information om vad som är på gång. Om dig Vi söker dig med akademisk utbildning inom relevant område (t.ex. kriminologi, statsvetenskap, sociologi, folkhälsovetenskap, socialt arbete) eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du utbildning inom projektledning ser vi det som meriterande. För uppdraget krävs; arbetslivserfarenhet med liknande uppgifter som tjänsten innebär, erfarenhet av projekt- och/eller uppdragsledning, erfarenhet av förändringsledning för att skapa samhällstransformation i samverkan med berörda aktörer, förmåga att hålla sammanfattande dragningar av komplexa frågor, för uppdragsgivare (t.ex. politiker och tjänstepersoner, allmänheten), erfarenhet av att genomföra möten och workshops, god förmåga i att uttrycka dig i både tal och skrift på svenska och engelska. Vi ser gärna att du har erfarenhet av; arbete inom politiskt styrd organisation, arbete inom området brottsförebyggande, våldspreventivt arbete och/eller ANDTs-relaterade frågor, att skapa kontakter och nätverk, internt och externt på lokalt, regional och nationell nivå, innovationsarbete och organisationsutveckling. Du har en stark förmåga att initiera, anpassa och leda förändrings- och utvecklingsinsatser. Rollen kräver att du kan hantera snabba förändringar och arbeta mot pressade tidplaner. Du får stort eget ansvar att prioritera dina uppgifter och fatta beslut, ofta i samråd med andra. Vi söker dig som får energi av att bygga relationer och tala inför grupper. Du är skicklig på att förklara komplexa frågor på ett tydligt och engagerande sätt, både muntligt och skriftligt, på svenska och engelska. Du är kommunikativ, samarbetsinriktad och har förmåga att både driva frågor självständigt och aktivt söka samverkan med andra. Arbetet kräver att du är analytisk, strukturerad, kreativ och har gott omdöme med hög integritet. Du är prestigelös, delar gärna med dig av din kunskap och bidrar aktivt till gemensamma lösningar. För att trivas i rollen bör du ha ett starkt samhällsengagemang och vilja till ett Umeå som växer tryggt och säkert. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och erfarenheter. Övrig information Resor i tjänsten förekommer. Följ Umeå kommun på Linkedin! Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter. Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.
Tjänsten är placerad inom Utbildningsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi arbetar för att erbjuda en utbildning med hög kvalitet, från förskola till vuxenutbildning, som ger Linköpingsborna de bästa förutsättningarna att växa, utveckla sina kunskaper och nå sin fulla potential.Vill du förgylla vardagen och förbättra livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du göra en viktig skillnad och bidra till att göra Linköping till en bättre plats. Välkommen till oss! Dina arbetsuppgifter I tjänsten som verksamhetsutvecklare är ditt huvudsakliga uppdrag att verka som ledningsstöd i specialpedagogiska frågor. Du är direkt underställd och arbetsleds av områdeschef. Du kan som ledningsstöd kliva in i rollen som tillförordnad rektor, biträdande rektor eller senco(rektors specialpedagogiska ledningsstöd) när vakanser uppstår. Du kan också vara ett stöd till rektor när ledningsstöd saknas, särskilda händelser uppstått eller när rektor av annan anledning har behov av stöd. Du kan i ditt uppdrag komma att ansvara för verksamhet, personal och ekonomi. En stor del av ditt uppdrag är det pedagogiska ledarskapet i specialpedagogiska frågor, där verksamhetsutveckling med elevers behov ligger i fokus. Du arbetar aktivt för en god arbetsmiljö för personal och elever som en grund för lärande. I ditt uppdrag kan du också komma att leda och utveckla elevhälsoteamets tvärprofessionella arbete med elevhälsa som en integrerad del av verksamheten. Du arbetar då tillsammans med nyckelfunktioner som stöttar med styrning och ledning i verksamheten. Din arbetsplats Verksamhetsområdet grundskola 7-9 söker nu en verksamhetsutvecklare tillika ledningsstöd i specialpedagogiska frågor. Verksamhetsområdet omfattar 10 skolenheter över hela kommunen. I våra 7-9 skolor finns även resursskolor för elever med autism och språkstörning. Du som söker Vi söker dig som har högskoleutbildning med pedagogisk inriktning och en avslutad rektorsutbildning. Du har också en vidareutbildning inom specialpedagogik. För att lyckas i rollen har du en bred erfarenhet av arbetet som specialpedagog med allt vad det innebär. Du har god erfarenhet av att ha haft en arbetsledande funktion inom grundskola. Vidare har du erfarenhet från att strategiskt planera och driva pedagogiskt utvecklingsarbete eller förändringsarbete samt erfarenhet av det systematiska kvalitetsarbetet. Du har även erfarenhet och kunskap gällande de lagar och regler som krävs för att verka för en god arbetsmiljö. Eftersträvansvärt är om du har erfarenhet av att arbeta med att utveckla elevhälsans arbete för att tillgodose möjligheter för elevers lärande. Vidare har du en god förståelse för och tillämpar personalstrategiska och ekonomiska principer i ditt utövande som rektor. I rollen som ledningsstöd leder, motiverar och förser du andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Att samarbeta med andra är en självklarhet för dig där du skapar engagemang och delaktighet. Du relaterar lyhört till andra och har förmågan att lösa uppkomna konflikter på ett konstruktivt sätt. Du har även lätt för att anpassa dig till nya situationer och arbetssätt, vågar tänka nytt och ser möjligheter i förändring. Avslutningsvis har du en realistisk tro på din egen förmåga och det är naturligt för dig att analysera och bryta ner problem i beståndsdelar för att finna en lösning. Vi ser fram emot att läsa din ansökan efter sista ansökningsdagen. Intervjuer kommer ske vecka 34. I denna rekrytering kommer vi att använda personlighetstester som en del av vår bedömning. Varmt välkommen med din ansökan! Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 100 Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: 15337 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev Tillsammans formar vi framtidsstaden Linköping är en av Europas mest innovativa städer och möjligheternas kommun. Med energi, mod och hjärta gör vi vår stad ännu bättre. Vi drivs av nyfikenheten och viljan att hitta nya lösningar. Och av att förgylla vardagen och förbättra livskvaliteten för våra invånare.
Svenska Röda korset Svenska Röda Korset grundades 1865 och är i dag Sveriges största humanitära frivilligorganisation. Det viktigaste rödakorsarbetet utförs av över 25 000 frivilliga i cirka 300 rödakorskretsar spridda över hela landet. Vi kämpar för att rädda liv och ge hopp över hela världen och i Sverige, varje dag. Röda Korsets grundprinciper är humanitet, opartiskhet, neutralitet, självständighet, frivillighet, enhet och universalitet. Växjö rödakorskrets är en av de större lokala kretsarna i landet, med ca 300 volontärer, 10 anställda och en bred och omfattande social och humanitär verksamhet. Röda Korset är ett stöd när samhällets övriga resurser inte räcker till och behöver förstärkas. Vi ger stöd till grundläggande humanitära behov, bidrar till minskad ofrivillig ensamhet och arbetar för en ökad inkludering. Vi söker dig som har ett stort intresse för att arbeta med människor och som vill engagera dig själv och andra i idéburen verksamhet. Du är en lagspelare som trivs med att samarbeta med både medarbetare och volontärer för att skapa en positiv och trivsam atmosfär. Växjö Rödakorskrets arbetar inom tre verksamhetsområden: - Sociala och humanitära insatser - Secondhand och café - Kris och beredskap Exempel på aktiviteter inom verksamhetsområdet sociala och humanitära insatser är: -Arbete med grundläggande humanitära behov -Hembesök hos ofrivilligt ensamma äldre, trivselträffar och medföljarstöd -Häktesbesök -Rödakorsvärdar på sjukhuset -Träffpunktsgrupper, trivselkvällar, språkcafé och läxhjälp -Asyl- och migrationsrådgivning -Specifika samarbetsprojekt i eftersatta områden, t.ex. ”Plan Araby" Du kommer tillsammans med kollegor inom verksamhetsområdet utgöra ett team på fyra medarbetare som arbetar direkt under vår verksamhetschef och samverkar i de sociala insatserna med ett hundratal volontärer. Växjö Rödakorskrets söker nu en engagerad och initiativrik person med stort socialt engagemang som dels ska ansvara för verksamhetsområdet, men också ansvara för rekrytering, introduktion och utbildning av nya volontärer inom hela kretsen tillsammans med övriga i verksamhetsområdets team. Som områdesansvarig samt ansvarig för vår volontärs-organisation, kommer du att: -Ansvara för att verksamheten drivs i linje med Svenska Röda Korsets värdegrund -Samordna och samverka med verksamhetsutvecklare och volontärer inom verksamhetsområdet -Utveckla aktiviteter inom verksamhetsområdet tillsammans med övriga i teamet -Rapportera den löpande verksamheten och ekonomin till verksamhetschefen och ingå i ledningsgruppen för Växjö Rödakorskrets -Ansöka om medel och redovisa resultat av dessa inom verksamhetsområdet -Omvärldsbevaka lagförändringar inom området -Synliggöra kretsens sociala och humanitära verksamheter och vara kontaktperson för externa aktörer såsom myndigheter och andra organisationer -Ta fram förslag till verksamhetsplaner inom området och sammanställa verksamhetsuppföljningar tillsammans med övriga i teamet -Ansvara för rekrytering, introduktion och utbildningar av volontärsledare och volontärer inom hela kretsen tillsammans med övriga i teamet -Bygga upp kontaktnät och utveckla nya sätt att exponeras i sammanhang som kan generera nya volontärer -Planera och genomföra volontärsträffar i samråd med övrig personal -Samverka med kollegor inom andra verksamhetsområden där så krävs Kvalifikationer och egenskaper som vi söker: -Universitets-/högskoleexamen med samhälls-/social inriktning eller motsvarande -Erfarenhet av arbetsledning och verksamhetsutveckling -Kännedom om lagar och riktlinjer som berör ansvarsområdet -Erfarenhet av arbete inom idéburen sektor och en god kännedom om frivilligorganisationer, föreningar och andra samhällsaktörer inom verksamhetsområdet -Förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Erfarenhet av digitala system och verktyg samt sociala medier -Analytisk och strategisk förmåga -Förmåga att inspirera och skapa ett gott arbetsklimat gärna med erfarenhet av att leda volontärer och ideella team. Kunna tillvarata olikheter och mångfald -Vara en teamspelare och kunna lösa eventuella problem och konflikter på ett konstruktivt sätt -Kunna möta människor i olika livssituationer, med olika utmaningar och behov, på ett professionellt och medmänskligt sätt Det är meriterande om du utöver svenska, förstår och talar andra språk, samt att du har B-körkort Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vad vi erbjuder: -En rödakorskrets i stark utveckling -Ett team med stort engagemang. -Ett meningsfullt arbete där du bidrar till en bättre värld -Möjlighet att utveckla ditt ledarskap i en unik och stimulerande miljö -En chans att vara del av en global organisation med stark lokal förankring Praktisk information: Sista ansökningsdag: 2025-08-08 Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidare med inledande provanställning sex månader Placeringsort: Växjö Tjänstegrad: Heltid Kollektivavtal: Tjänstemän inom civilsamhället - Fremia - Unionen och Akademikerförbundet. Utdrag från belastningsregistret kommer att efterfrågas
Fritids- och kulturförvaltningen innefattar enheterna Bibliotek, fritidsgård, fritidsanläggning (kultur- och fritidsservice) och kansli. Inom enheten kansli ryms även vårt hälsocenter och turistinformationen. Ett rikt kultur- och föreningsliv är viktigt för människors folkhälsa och välbefinnande och det är grunderna i vår verksamhet. Vi är en liten förvaltning där vi har nära till samarbeten och stöd mellan enheterna. Vi arbetar med service ut till våra kommuninvånare men även för de som väljer att besöka vår kommun. Fritids- och kulturförvaltningen är en del av Habo kommun – ”den hållbara kommunen för hela livet” – som har ca 13 500 invånare och erbjuder utmärkta förbindelser till både Jönköping och Västra Götaland. Vår gemensamma värdegrund E.N.A – Engagemang, Närhet och Ansvar – är vägledande i allt vi gör och skapar trygghet för både medarbetare, civilsamhälle, föreningsliv och besökare. ARBETSUPPGIFTER Fritids- och kulturförvaltningen söker en kultur- och föreningsutvecklare som vill vara med och utveckla förutsättningarna för vårt rika kultur- och föreningsliv i Habo kommun. Som kultur- och föreningsutvecklare ingår du i fritids- och kulturförvaltningens kansli och tillhör enheten kultur- och fritidsservice. Du ansvarar för samverkan, systematisk dialog, information och rådgivning till föreningar verksamma i kommunen. Du kommer att ansvara för kultur- och föreningsutvecklingen med tillhörande processer samt utvecklingen av dessa. Att driva och utveckla aktiviteter inom verksamhetsområdet ingår också i uppdraget. Du ansvarar för att samordna och utveckla kommunens övergripande evenemang tillsammans med enheter inom fritids- och kulturförvaltningen, externa aktörer, föreningar, kommunala förvaltningar. Du är den naturliga kontakten mellan föreningar, studieförbund och förvaltningen. Du ansvarar för verksamhetens planering, genomförande, uppföljning och analyser samt för utvecklingen av verksamheten. I uppdraget ingår framtagandet av verksamhetens underlag, utredningar, ärenden och liknande till nämnd och förvaltning samt att bidra till verksamhetsplaneringen i förvaltningen. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och förstår din roll gentemot nämnden. Engagerat representerar du verksamheten i relevanta nätverk, forum och sammanhang. Likaså att kommunicera och synliggöra det arbete som görs via externwebben, föreningsutskick, intranät med mera. Detta är en ny tjänst där det ges möjligheter för den som anställs att utforma/påverka innehåll och inriktning i tjänsten. Här får du möjlighet att vara med och forma nya arbetssätt för att fortsatt värna och utveckla vårt kultur- och föreningsliv. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utvecklingsinriktad, utåtriktad, kommunikativ och gillar att samarbeta med andra. Du har en akademisk utbildning inom relevant område (exempelvis beteende-, idrotts-, statsvetare) alternativt har annan förvärvad kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Utbildning inom projekt- och processledning och /eller innovationsledning är meriterande. Du har erfarenhet av arbete med föreningsliv och civilsamhälle samt av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Du har ett systematiskt arbetssätt, är processorienterad, strukturerad och noggrann, håller tidsplaner, lär dig snabbt och söker reda på den information och fakta du behöver samt är bekväm med att leda projekt, möten och workshops. Du har ett brinnande intresse för kultur och idrott evenemang och erfarenhet från tidigare arrangörskap är meriterande. Din förmåga att samverka och bygga relationer är avgörande för att driva arbetet framåt. Med skicklig kommunikation och pedagogisk förmåga vägleder du andra med lyhördhet och engagemang. Din analytiska förmåga och ditt goda omdöme säkerställer välgrundade beslut och prioriteringar, även under press. Du är en förändringsdrivare som med ödmjukhet och ett inkluderande sätt agerar med handlingskraft och tar ansvar för att främja utveckling och framsteg. • Arbetstid vardagar 8-17, men helg och kvällsarbete förekommer. • B-körkort erfordras (manuell växellåda). • Du har goda kunskaper i digitala system såsom Microsoft 365 mm. mm. • Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift. ÖVRIGT Intervjuer kommer ske löpande under anställningstiden, vänta alltså inte med din ansökan. Tjänsten kommer tillsättas så länge erforderliga beslut fattas. Habo kommun eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund. Vår värdegrund utgår från begreppen Engagemang, Närhet och Ansvar. I Habo kommun tillämpar vi rökfri arbetstid. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Habo kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Förbered dig genom att ha ditt CV klart som du ska bifoga till ansökan. Du har också möjlighet att bifoga personligt brev och andra dokument. Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan i vårt e-rekryteringssystem kan du skicka din ansökan till: Habo kommun, HR-enheten, Box 212, 566 24 Habo. Ange referensnummer på din ansökan. Ansökningshandlingar returneras ej. Inför rekryteringsarbetet har Habo kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Universitets- och högskolerådet (UHR) söker en självgående och senior HR-strateg med djup kompetens inom arbetsrätt, ledarskap och förändringskommunikation för en visstidsanställning. Som HR-strateg på UHR arbetar du både strategiskt och operativt med att utveckla och driva frågor kopplade till ledarskapsutveckling, HR-processer och organisationsutveckling. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Stödja chefer i förändringsledning och förändringskommunikation • Stödja chefer i arbetsrättsliga frågor • Bistå HR-chef i MBL-förhandlingar och framtagande av underlag • Självständigt hålla chefsutbildningar och workshops inom förändringsledning • Övriga uppdrag som kan uppkomma • Du blir en del av ett engagerat och passionerat HR-team där ni tillsammans skapar en arbetsmiljö präglad av samarbete och utveckling. HR-enheten ingår i avdelningen för verksamhetsstöd och i din roll rapporterar du till HR-chefen. Kvalifikationskrav: • Du har akademisk examen inom personal- och arbetslivsfrågor eller beteendevetenskap • Mångårig aktuell erfarenhet av kvalificerat chefstöd i komplexa HR-frågor • Eftersom det är en visstidsanställning behöver du redan besitta aktuell kunskap i statlig särreglering och ha lång erfarenhet av förändringsledning, ledarskapsutveckling, MBL och arbetsrättsliga frågor • Är analytisk, strukturerad och har mycket god förmåga att arbeta självständigt • Har aktuell erfarenhet av att utveckla och implementera styrdokument, metoder, beslutsunderlag och stödmaterial • Har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska Meriterande: • Egen erfarenhet av ledande roll, exempelvis gruppledare eller chef • Utbildning inom arbetsmiljö • Aktuell erfarenhet av att facilitera och genomföra workshops Personliga egenskaper Du är ansvarsfull, analytisk och strukturerar själv ditt arbetssätt för att driva processer vidare. Du har förmåga att tänka långsiktigt och ser helheten. Du har lätt för att skapa förtroendefulla relationer, anpassa ditt budskap efter mottagare och kommunicera konstruktivt. Vi ser att det är viktigt att du sätter HR i sitt sammanhang och till aktuell verksamhet och trivs med att arbeta verksamhetsnära. Du är en prestigelös lagspelare som har ett coachande förhållningssätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om UHR UHR är en myndighet med ett brett och omväxlande uppdrag inom högre utbildning. Vi verkar för utbildning, utbyte och utveckling – för alla som vill vidare. Myndigheten driver en digital transformation där fokus ligger på att stärka vår digitala tjänsteleverans till utbildningssektorn. Vi ska också effektivisera våra interna processer med stöd av digitalisering och skapa mervärde för både skattebetalare och medarbetare. Som HR-strateg får du ett utmanande uppdrag och möjlighet att påverka en verksamhet i förändring. UHR som arbetsgivare Mer om UHR Vad vi gör och erbjuder UHR erbjuder en utmanande och stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta i en ledande roll och vara med och påverka myndighetens långsiktiga strategi och utveckling. Vi erbjuder en professionell och stimulerande miljö med goda möjligheter till personlig utveckling. Vi värnar om en rekrytering fri från diskriminering och ser inte ytterligare anpassningar som ett hinder. Anställningen omfattar heltid och gäller tillsvidare med tillträde efter överenskommelse. UHR tillämpar sex månaders provanställning i förekommande fall. Ansök och bli en av oss! Välkommen med din ansökan i form av personligt brev och CV märkt med diarienummer 01393-2025. Tjänsten är en visstidsanställning med tillträde senast 15 juli 2025. Intervjuer kommer att ske under ansökningstiden men slutligt urval görs när ansökningstiden är avslutad. Sista ansökningsdatum är 2025-07-01. Har du några frågor om rekryteringen är du välkommen att kontakta HR- chef Josefin Lindberg [email protected]. Representant för Saco-S är Kerstin Martínez telefon 010- 470 04 69 och för ST Lisa Samsten telefon 010-470 03 67.
Har du mod att gå före och skapa ett Vallentuna där människor och idéer växer? Utvecklingen av det civila försvaret innebär nya utmaningar och ny lagstiftning för kommunal sektor. Vill du vara med och driva vårt förändringsarbete? Vallentuna kommun har mod att gå före. Vår ambition är att ligga i framkant när det gäller innovativa lösningar, smarta arbetssätt och en effektiv organisation. Som medarbetare har du en viktig roll i utvecklingsarbetet. Kommunen som arbetsplats präglas av ett samförstånd mellan politik och verksamhet, där det gemensamma intresset och ansvaret för Vallentunas bästa lyser igenom. Bemötande, tillgänglighet och kundens fokus är viktigt i vårt arbete för goda resultat och ökad kvalitet. Engagemang, samarbete och allas lika värde ska genomsyra vår organisation. Du som söker bör självklart dela våra gemensamma värderingar. Om verksamheten: Tjänsten är placerad inom kommunledningskontorets stab. Kollegorna utgörs av medarbetare med fokus på civilt försvar, säkerhet, näringsliv, miljö samt trygghet och social hållbarhet. Utifrån innehållet i rollen finns möjlighet att teckna överenskommelse om distansarbete (uppskattningsvis 1-2 dagar/vecka). Arbetsuppgifter som omfattas av säkerhetsskydd utförs dock alltid på plats. Arbetsuppgifter: Detta är en ny tjänst, utifrån kommunens utökade satsning på civilt försvar och beredskap. En central del är analys, förslag till åtgärder och uppföljning av kommunens behov av åtgärder utifrån beredskaps- och kontinuitetsplanering. För att trivas i rollen behöver du tycka om att variera mellan att arbeta operativt, samordnande och strategiskt. Utifrån kommande lagstiftning, överenskommelser och regionala inriktningar tar du fram förslag till styrdokument, rutiner och arbetssätt på en övergripande nivå. Du arbetar även med att stötta våra fackförvaltningar i sina beredskapsförberedelser och kontinuitetsplanering, utifrån kommunstyrelsens ansvarsområde. I arbetet ingår många externa kontakter och dialog med länsstyrelsen, Samverkan Stockholmsregionen och andra aktörer. Bland arbetsuppgifterna ingår att planera och genomföra övningar, utbildningar och workshops. Implementering, uppföljning och utvärdering är också centralt för att bidra till ökad kvalitet. Du kan också komma att att bistå i övrigt förekommande arbetsuppgifter inom staben; t.ex. utredningar och besvarande av enkäter. Funktionen utgör en del i kommunens TIB-organisation (tjänsteman i beredskap) där beredskap schemaläggs veckovis - omfattar vanligen ca 4-5 veckor utspritt över ett år. Kvalifikationer: Vi söker dig som har • Slutförd högskole-/universitetsutbildning med inriktning mot totalförsvar eller krishantering - alternativt annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig • God kunskap om offentlig och/eller kommunal verksamhet • God kunskap om aktuell lagstiftning och förordningar kopplat till kommunens roll i beredskapsfrågor såväl som säkerhetskyddslagstiftning • Förmåga att förstå och lära dig nya system, kunna hantera RAKEL-terminaler etc. • God språklig förmåga: kan förstå och skriva svenska texter på akademisk nivå Erfarenhet från arbete med beredskap, kontinuitetsplanering, säkerhetsskydd, projektledning eller civilt försvar är meriterande. Personliga egenskaper: • Du arbetar mot resultat, visar pålitlighet och tar ansvar för planering och uppföljning av ditt arbete. • Du stärker relationer genom att du hjälper andra, samarbetar, följer regler och processer och delar information. • Du utvecklar, förbättrar, söker lösningar, lärande och kunskap på eget initiativ. • Du är länken, ger service, visar lojalitet utåt och inåt och omvärldsbevakar. • Gemensamma värderingar syns i ditt bemötande. • Du är analytisk, strukturerad, prestigelös och ser till helheten. Information: Som arbetsgivare vill vi tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och kulturell mångfald tillför. Vallentuna kommun satsar på kompetensutveckling och ett hållbart arbetsliv. För att ha så goda förutsättningar som möjligt i din medarbetarroll har Vallentuna kommun en medarbetarakademi där du kommer att få utbildning och verktyg. Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med start 2025-09-15 eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning. Tjänsten kräver svenskt medborgarskap och säkerhetsprövning kommer att tillämpas inför anställning. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen använder vi verktyget ReachMee. Vi ber dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar via e-post. För en fördomsfri rekryteringsprocess ingår tester som hjälp för urvalet. De sökande som vi anser uppfyller kvalifikationskraven kan därför komma att få ett mejl med länk till testet. Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss enligt nedan. Du är varmt välkommen att skicka din ansökan med ett personligt brev och CV senast 2025-08-20. Intervjuer hålls fortlöpande. För mer information kontakta: Emelie Hallin, stabschef, 08-58785203 [email protected] Mer information och fackliga representanter hittar du på https://www.vallentuna.se/naringsliv-och-arbete/arbeta-hos-oss/lokala-fackliga-foretradare/
I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och utveckla vår verksamhet och driva förändring som gör skillnad? Vi söker nu en driven och erfaren verksamhetsutvecklare som brinner för struktur, förbättring och utveckling! Om rollen Som verksamhetsutvecklare kommer du att ha ett övergripande ansvar för att leda och samordna fastighetsavdelningens verksamhetsutvecklings- och förbättringsarbete. Du kommer att arbeta nära verksamheten för att identifiera behov, kartlägga processer, dokumentera rutiner och driva utvecklingsprojekt från idé till implementering. • Kartlägga, analysera och dokumentera verksamhetsprocesser • Arbeta med processvisualisering • Leda och driva utvecklings- och förbättringsprojekt • Stötta verksamheten i förändringsarbete och implementering av nya arbetssätt och system • Säkerställa struktur och kvalitet i dokumentation och rutiner • Arbeta med ständiga förbättringar och bidra till en lärande organisation • Stötta verksamheten i IT-relaterade frågor och bidra till att öka den digitala mognaden. • Fungera som en länk mellan verksamheten och IT-avdelningen på kundmöten och där lyfta behov av tekniska lösningar och systemförändringar KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Är strukturerad, nyfiken och engagerad • Har ett starkt själv ledarskap och trivs med att arbeta självständigt • Är en kommunikativ person som kan skapa förståelse och engagemang i förändringsarbete • Har flera års erfarenhet av liknande roll inom verksamhetsutveckling • Är van att arbeta med processkartläggning, dokumentation och förbättringsarbete • Har god erfarenhet av att arbeta med Microsoft 365 och gärna Visio • Har arbetat med implementering av nya system i en verksamhet • Har erfarenhet av att arbeta med många olika system Meriterande: • Erfarenhet av kontinuerligt förbättringsarbete • Erfarenhet av att leda eller delta i förändringsprojekt • Certifiering inom processledning eller liknande • Förståelse för/erfarenhet av agilt arbetssätt och iterativ utveckling. ÖVRIGT Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att medarbetare har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Välj ett jobb för att visa detaljer