Redovisningschef till Custos Advokater Är du en erfaren redovisningsexpert med strategisk höjd och vill vara med och bygga upp något från grunden? Då kan detta vara rollen för dig! Kraftsam Rekrytering & Bemanning söker nu en redovisningschef till Custos Advokater. Om företaget: Custos Advokater är en advokatbyrå som specialiserar sig på ekobrott, obeståndsrätt och skatterätt. Byrån bistår klienter med kvalificerad juridisk rådgivning från sitt kontor i Stockholm. Om tjänsten: Det här är en strategiskt viktig roll där du ansvarar för hela redovisningsfunktionen och agerar rådgivare till både klienter och interna konsulter. Du förväntas arbeta självständigt, med en tydlig ledarroll och stort inflytande i hur strukturer, rutiner och processer ska byggas upp. I denna roll kommer du ansvara för: Löpande bokföring och rapportering Årsredovisningar enligt K3 Finansiell analys, resultatbudget och kassaflödesprognoser Rådgivning till klienter i ekonomiska frågor Bygga upp rutiner och struktur inom redovisningsfunktionen Leda och stötta andra konsulter i teamet Vi söker dig som: Du är en självgående och kommunikativ redovisningsexpert som gillar att både leda och ta ansvar. Du är trygg i dialogen med klienter och har en god analytisk förmåga. Krav: Minst 5 års erfarenhet av redovisning Erfarenhet av Fortnox och Visma Förståelse för K3-regelverket Goda kunskaper i Excel Civilekonomerfarenhet Förmåga att uttrycka dig på svenska, gärna även på engelska Meriterande: Erfarenhet av Björn Lundén Kunskap inom koncernredovisning och konsolidering Erfarenhet av likviditetsbudget och kassaflödesanalys Ledarerfarenhet Övrigt: Är du redo för nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Uppdraget omfattar en bemanning via Kraftsam Rekrytering & Bemanning med goda möjligheten att kunna gå över med anställningen hos Custos Advokater. Tjänstens omfattning är på heltid med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Agnes Hedberg på [email protected] I denna bemanning samarbetar Custos Advokater med Kraftsam Rekrytering & Bemanning. Externa rekryteringsbolag och säljare undanbedes vänligen men bestämt.
Vill du ha en roll där du får vara med och göra skillnad – för våra kunder, våra processer och för din egen karriär? Hos VALIDI får du chansen att jobba i en utvecklade roll där varje dag bjuder på nya utmaningar, möjligheter och värdeskapande möten. Här blir du en del av ett entreprenörsdrivet företag som brinner för att utveckla både människor och affärer. I takt med att vi växer så söker vi nu dig, vår nya ekonom som har ett intresse för vår affär och kundrelationer. Vad kommer du att göra hos oss? I rollen som ekonomikonsult hos VALIDI kommer dina arbetsuppgifter att vara varierande och anpassade efter din kompetens och våra kunders behov. Du blir en del av vårt team i Anderstorp eller Jönköping och kommer att arbeta nära våra kunder. Vi anpassar oss efter vart du bor och har kontor både i Anderstorp och Jönköping. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Utveckling av kundrelationer genom att bygga nätverk och skapa nya affärsmöjligheter. Interimslösningar, resursförstärkning på bolag exempelvis som controller eller ekonomichef. Rådgivning inom affärssystem, digitalisering och verksamhetsutveckling. Månadsbokslut, uppföljning och rapportering, årsbokslut och årsredovisning Du kommer ha kundansvar för dina kunder samtidigt som du kommer vara med i vår resa med att utöka kundfloran, exempelvis genom att vara på nätverksträffar och bygga nya kontakter. Vem är du? Vi söker dig som är en erfaren ekonom med intresse för affären och för att bygga relationer. Du har erfarenhet av redovisningsarbete och är van vid att självständigt hantera redovisningsprocesser som månads- och årsbokslut, årsredovisning och rapportering. För att lyckas i rollen tror vi att du: Har högskoleutbildning inom ekonomi alternativ annan relevant eftergymnasial utbildning. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Har goda kunskaper i Microsoft Office och erfarenhet av affärssystem. Meriterande är om du har erfarenhet från konsultbranschen, revisionsbyrå eller liknande, och om du tidigare har haft kundansvar eller varit delaktig i att attrahera nya kunder. Som person ser vi att du är: Proaktiv, lösningsorienterad och nyfiken på att hitta nya sätt att förbättra processer och affärer. Kommunikativ och relationsskapande med en stark teamkänsla och högt servicetänk. Strukturerad och noggrann med förmåga att hantera både detaljer och helhet. Självständig, med ett stort eget driv och en vilja att utvecklas och ta initiativ. Varför VALIDI? På VALIDI arbetar vi för att skapa en arbetsplats där både våra medarbetare och våra kunder trivs och utvecklas. Vi erbjuder: Ett arbete som kan ske på distans, hos kundföretaget eller från kontoret, vilket skapar möjligheter för dig till ett flexibelt och omväxlande arbete. Stora möjligheter till personlig och professionell utveckling. En platt organisation med korta beslutsvägar, där dina idéer och initiativ värdesätts. Trivsamma och moderna lokaler i Anderstorp, även fina lokaler mitt i centrala Jönköping med en arbetskultur som värnar om balans mellan jobb och fritid. Om VALIDI VALIDI är en långsiktig och erfaren partner i ekonomi- och verksamhetsfrågor. Vi är övertygade om att basen för god ekonomi och lönsamma affärer är ordning och reda. Vårt erbjudande är utformat för att ge hållbar utveckling och en stabil och värdeskapande ekonomifunktion. På både kort och lång sikt. Vårt erbjudande, våra tjänster och inte minst vi själva utvecklas ständigt – efter 25 år i branschen vet vi att det är enda vägen framåt. Vi använder de mest moderna, effektiva och värdeskapande lösningarna. Alltid anpassade efter våra kunders behov och alltid med småländsk service i världsklass. Vad händer när du har sökt tjänsten? I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup och du visar intresse för tjänsten via onepartnergroup.se. För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Stina Runesson på 073 413 08 24 alternativt [email protected]. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning. När du har visat ditt intresse matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. I processen kommer sedan urval genom intervjuer, tester, referenstagning och bakgrundskontroll ingå för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg. Testerna är ett verktyg för att kunna säkerställa ett kompetensbaserat urval samt för att bidra till mångfald, jämlikhet, objektivitet samt en fördomsfri rekryteringsprocess. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.
Är du en engagerad Redovisningkonsult som trivs i en dynamisk miljö där ditt arbete gör verklig skillnad? Vill du vara en viktig del av Revizions fortsatta tillväxtresa? Hos Revizion får du möjligheten att ta dig an spännande uppdrag och bygga starka kundrelationer med ett engagerat team. Om Revizion Revizion är en helhetspartner inom redovisning, lön och företagstjänster. De erbjuder skräddarsydda lösningar för små och medelstora företag med målet att optimera kundernas ekonomi. Revizion består idag av 11 engagerade medarbetare och har nyligen expanderat med ett nyöppnat kontor i Höör. Här möts du av en prestigelös kultur med goda utvecklingsmöjligheter, generösa förmåner som pensionsavsättning, friskvårdsbidrag och sociala aktiviteter såsom AW och årliga kickoff-resor. Dina arbetsuppgifter Som Redovisningskonsult kommer du att ha ett helhetsansvar för dina egna kunduppdrag, där du arbetar med allt från löpande bokföring till bokslut, årsredovisningar och löneadministration. Arbetet innebär att du bygger förtroendefulla relationer med dina kunder och fungerar som deras ekonomiska rådgivare. Du anpassar arbetet efter varje kunds behov och säkerställer att deras redovisning är korrekt, aktuell och följer gällande regelverk. I din roll ingår även att hantera moms- och skattedeklarationer, genomföra avstämningar samt kvalitetssäkra rapporteringen inför årsavslut. Du samarbetar nära kollegor i ett prestigelöst och hjälpsamt team, men har samtidigt stor frihet att själv planera och driva ditt arbete framåt. Här får du en vardag med omväxling, ansvar och möjlighet att påverka – både kundernas utveckling och din egen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: •Årsredovisningar – Planera, upprätta och kvalitetssäkra årsredovisningar enligt aktuella regelverk. •Bokföring och bokslut – Sköta löpande redovisning och upprätta månads- och årsbokslut. •Kundkontakt och rådgivning – Bygga långsiktiga relationer, erbjuda vägledning och anpassade lösningar. •Löneadministration – Hantera löner för kundföretag, inklusive rapportering, utbetalningar och kontroll av underlag. Din profil För att lyckas och trivas i rollen som Redovisningskonsult är du flexibel och lösningsorienterad. Du är en relationsbyggare som trivs lika bra med självständigt arbete som att samarbeta med andra. Du har ett strukturerat arbetssätt och drivs av att leverera kvalitet och skapa mervärde för dina kunder. Skallkrav: •Redovisningskonsult – Erfarenhet som redovisningskonsult och av årsredovisning •Språk – Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift •Körkort B Om oss Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du att bli direktanställd hos Revizion. Villkor Startdatum: Omgående eller enligt överenskommelse Placeringsort: Lund Arbetstider: 08:00 - 17.00 Omfattning: Heltid
Vi på Star Ekonomi växer så det knakar och söker nu en erfaren redovisningskonsult till vårt kontor i Ramlösa, Helsingborg. Tjänsten är på 75 % med möjlighet till heltid på sikt. Hos oss får du vara med på en spännande resa i en växande byrå med engagerade kunder och ett modernt arbetssätt. Du kommer att arbeta med löpande bokföring, moms, löner och enklare bokslut. Våra kunder finns främst inom restaurang- och tjänstesektorn. Vi söker dig som: Har dokumenterad erfarenhet av arbete som redovisningskonsult Är noggrann, självgående och trivs med kundkontakt Har vana att arbeta i Fortnox (meriterande) Tjänsten ska tillsättas omgående. Ansökan skickas via e-post till: [email protected] Vi behandlar ansökningar löpande – vänta inte!
Välkommen till en framtidsorienterad och framgångsrikt företag som är mån om sina medarbetare och som har ambitionen att fortsatt växa med sina kunder. För vår uppdragsgivare Axxima Ekonomi AB, som är i en expansiv fas, söker vi en duktig redovisningsekonom/konsult som är i början av sin karriär. Tjänsten är tillsvidare och kan tillträdas omgående. Placeringen är på Axxima:s trevliga kontor i Göteborg/Sisjön. Huvudsakliga ansvarsområden som Junior Redovisningskonsult: Som redovisningskonsult på Axxima får du efterhand en ansvarsfull roll och du arbetar både självständigt och i team. Ditt kundansvar kommer löpande att växa och ibland sitter du ute hos kunden och samarbetar med olika specialister och andra dagar arbetar du på kontoret eller är uppkopplad hemma. Med rollen får du stor frihet under ansvar att utveckla samarbetet med både din mentor och befintliga kunder. Du kommer bland annat att arbeta med: Bokslut Årsredovisningar Inkomstdeklarationer Löner och avtal Löpande bokföring Rådgivning Dina egenskaper: Som Redovisningskonsult är det viktigt att du är driven och känner trygghet i att kunna axla mer och mer ansvar efterhand. Du är prestigelös och har mycket lätt för att samarbeta och kommunicera med alla typer av kunder, kollegor och personligheter. Du delar gärna med dig av dina kunskaper och med din integritet framstår du alltid som trovärdig och tillförlitlig. Du har lätt för att se helheter och samband och tillsammans med ditt engagemang och nyfikenhet kommer du snabbt förstå olika typer av verksamheter, processer och ekonomisystem. Du är givetvis noggrann, strukturerad och van att arbeta både självständigt och i team. Du är duktig på att prioritera och kan hantera stress på ett rationellt sätt. Som person är du socialt begåvad och kan arbeta mot tydliga mål. Du har hjärtat på rätt ställe och tycker det är viktigt att ha roligt på arbetet. Dina kvalifikationer: Vi förutsätter att du har en relevant utbildning inom företagsekonomi, handel och administration. Har du akademisk bakgrund är det meriterande men inte ett krav. Du har arbetat några år med motsvarande arbetsuppgifter som redovisningsekonom eller revisorsassistent där du skaffat dig erfarenhet av bokslut, årsredovisning och inkomstdeklarationer samt löner. Meriterande är om du redan blivit auktoriserad redovisningskonsult samt arbetat med revision. Vi förutsätter att du har erfarenheter av att arbeta i olika affärs-, ekonomi- och lönesystem men kan du affärssystemet Fortnox så är det mycket meriterande! Goda kunskaper i Microsoft Office och framförallt i Excel är viktigt. Goda kunskaper i engelska i både tal och skrift. Vad kan Axxima erbjuda dig? Du kommer till en attraktiv och framtidsorienterad arbetsgivare som är mån om sina kunder och medarbetare. Det ska vara roligt att gå till arbetet och du får samarbeta med duktiga arbetskamrater i en modern arbetsmiljö som präglas av värme, öppenhet och framtidstro. Du får en bra introduktion och en mentor som hjälper dig att lära dig företagets processer på plats. Marknadsmässiga anställnings- och lönevillkor erbjuds. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde kan ske efter överenskommelse. Om Axxima: Axxima har som målsättning att vara en personlig redovisningsbyrå som företagaren känner sig trygg i att lämna sin ekonomi till. Företaget erbjuder små och medelstora företag samt privatpersoner, allt från löpande redovisning, bokslut, deklarationer, löneredovisning och avtal samt affärsutvecklingstjänster till helhetslösningar, skräddarsydda efter kundens behov. Företaget arbetar enligt Svensk Standard för Redovisningstjänster, REX, vilket är ett ramverk för kvalitetssäkrad redovisning. Axxima är en digital byrå som jobbar med moderna plattformar, appar och andra digitala flöden för att få bokföringen så smidig som möjlig. Idag arbetar man nästan uteslutande digitalt med alla kunder och företaget vill gärna ligga i framkant när det gäller digitalisering och ny teknik. På Axxima arbetar idag 5 Auktoriserade konsulter, 4 Seniora konsulter, 6 Juniora konsulter och 1 AML/ansvarig/administratör. Ett ökat antal nya kunder innebär därför behov av ytterligare redovisningskonsulter. www.axxima.se
Information om tjänsten Har du tidigare arbetat med redovisning, eller studerat ekonomi? Då är det just dig vi söker! Ansök redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.Contrado har sina lokala kontor på 14 orter runtom i landet, från Örnsköldsvik i norr till Kalmar och Göteborg i söder. Arbetstiderna är 8–17, fredagar 8–15. Introduktionen anpassas efter dina tidigare erfarenheter. Om du är intresserad av att utvecklas i din roll har du goda möjligheter till detta i denna tjänst. Om du inte redan är auktoriserad redovisningskonsult så finns möjligheten att på sikt bli auktoriserad samt mycket mer. Vi söker nu en redovisningskonsult till vårt kontor i Sollefteå eller Ramsele. Bor du någonstans i regionen är du välkommen med din ansökan då vi har ett tätt samarbete mellan kontoren. Arbetsuppgifter Som redovisningskonsult kommer du vara delaktig tillsammans med erfarna kollegor i arbetet med löpande bokföring, lön, bokslut, deklarationer samt årsredovisningar. Redovisningssystemet som används är bland annat Briljant samt Fortnox och bokslutssystemet är Wolters Kluwer. Ansvaret och kundkontakten kommer att trappas upp allt eftersom du blir varm i kläderna och på sikt ansvarar du på egen hand över dina kunder. Vi söker dig som: Vi söker dig som har lite eller några års erfarenhet inom ekonomi och känner dig trygg i hela redovisningsprocessen. Meriterande är om du tidigare arbetat på redovisningsbyrå. Du behärskar det svenska språket väl i tal och skrift då dina kunder till största delen är svensktalande.Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Contrado. För att komma in i rollen på ett bra sätt bör du vara noggrann, ordningsam samt ha ett sinne för siffror. Övrigt Omfattning: HeltidStad: Sollefteå eller RamseleTillträde: Enligt överenskommelseKontakt: Josefine Nelander, [email protected]
Är du redo för din nästa utmaning som specialist hos oss? Volatila finansmarknader, nya regelverk, processutveckling och större fokus på finansiell riskhantering resulterar i att Treasury funktioner har blivit en alltmer viktig partner för CFOs och finanschefer. Vi söker nu konsulter till vårt kontor i Stockholm med start i September/Oktober 2025. Möjligheten Vårt Treasury-team erbjuder kvalificerad rådgivning inom finansiella instrument till Treasury-funktioner, redovisnings- och finanschefer. Vi är specialister på finansiell riskhantering, rapportering, värdering och redovisning. Till vårt kontor i centrala Stockholm söker vi nu juniora ekonomer med 1–2 års erfarenhet av redovisning av finansiella instrument eller Treasury. Du kommer att arbeta med: Redovisningsfrågor kopplade till finansiella instrument, t.ex. säkringsredovisning och IFRS 9 Riskhantering, t.ex. valuta- och ränterisk Värdering av derivat och lån Utveckling av finansiella policies Ansvarsområden Som konsult hos oss får du möjlighet att växa in i en specialistroll genom att arbeta brett – både självständigt och i team. Du deltar i spännande projekt och utvecklar specialistkompetens inom redovisning, värdering och finansiell risk. Du får snabbt ta eget ansvar, möta nya utmaningar och bygga ett starkt nätverk genom insikter i olika branscher. Vi tillämpar en hybrid arbetsmodell där du uppmuntras att hitta en balans mellan arbete på kontoret, hos kund, hemma eller annan plats – anpassat efter dina preferenser, kundens behov och arbetsuppgifterna. Färdigheter och egenskaper för framgång Universitetsexamen på Mastersnivå eller högre inom redovisning eller finans 1–2 års erfarenhet av redovisning av finansiella instrument eller Treasury Analytisk och problemlösande med kritiskt tänkande Intresse för att arbeta i och driva projekt Relationsskapande och trivs i team Proaktiv, nyfiken och självgående Mycket god svenska och engelska i tal och skrift Goda kunskaper i Office-paketet Vad vi erbjuder dig Kontinuerligt lärande: Du utvecklar tankesätt och färdigheter som hjälper dig att navigera in i framtiden. Framgång så som du definierar den: Vi ger dig verktygen och flexibiliteten, så att du kan göra skillnad på ditt sätt. Transformativt ledarskap: Vi ger dig insikter, coachning och självförtroende för att bli den ledare som världen behöver. Inkluderande kultur: Du kommer att accepteras för den du är och få möjlighet att använda din röst för att hjälpa andra att hitta sin. Läs gärna mer om vad EY kan erbjuda dig på ey.com/sv_se/careers, i sociala medier och på karriarbloggen.ey.com. Är du redo att “Shape your future with confidence”? Ansök idag. Välkommen att söka tjänsten! Vänligen skicka in din ansökan senast den 31 augusti 2025. Urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor gällande tjänsten, kontakta Robert Vannerberg på [email protected]. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta Adrian Lyng på [email protected]. Tillträde sker enligt överenskommelse. Observera att en bakgrundskontroll kommer att genomföras som en del av rekryteringsprocessen. På EY främjar vi en inkluderande miljö och värdesätter olikheter. Vi uppmuntrar ansökningar från kandidater med olika bakgrunder och strävar efter en rättvis rekryteringsprocess. Vid behov av stöd eller anpassningar, kontakta vårt rekryteringsteam på [email protected]. EY | Building a better working world EY is building a better working world by creating new value for clients, people, society and the planet, while building trust in capital markets. Enabled by data, AI and advanced technology, EY teams help clients shape the future with confidence and develop answers for the most pressing issues of today and tomorrow. EY teams work across a full spectrum of services in assurance, consulting, tax, strategy and transactions. Fueled by sector insights, a globally connected, multi-disciplinary network and diverse ecosystem partners, EY teams can provide services in more than 150 countries and territories.
Ludvig & Co erbjuder spetskompetens inom ekonomi, juridik, och fastigheter till landets företagare. Med över 1000 medarbetare på närmare 100 orter över hela landet har vi en oslagbar kompetensbredd. Vill du hänga med på vår resa? Vi ger dig kraft att växa! Det här är Ludvig & Co på Gotland Ludvig & Co på Gotland består av tre team av ekonomer, ett team med jurister och en enhet för fastighetsförmedling. Vi är ett härligt glatt gäng med drygt 30 medarbetare fördelade över två kontor i Visby och Hemse, som leds av marknadsområdeschef Erik Fröding. Denna gång söker vi en rådgivare eller senior rådgivare till ett av våra ekonomteam i Visby under affärschef Jessica Löfgrens ledning. Vi är övertygade om att alla framgångar startar med en medarbetare som trivs på sin arbetsplats. Vi är mycket glada och stolta över att våra medarbetare på Gotland givit högst omdöme gällande arbetsmiljö, av alla våra drygt 100 kontor i Sverige. Den goda arbetsmiljön har i sin tur skapat nöjda kunder och tillväxt. När många andra byråer drar ned så rekryterar Ludvig & Co. Det tycker vi är roligt! Om rollen Som Rådgivare har du ett nära samarbete med våra kunder och bidrar med proaktiv rådgivning som gör skillnad. Din roll hos oss innebär: Bokslut och deklarationer, ekonomistyrning och skatterådgivning Löpande redovisning Kund- & uppdragsansvar Handledare för nya kollegor En viktig roll i utvecklingen av ett lönsamt och framgångsrikt team med digitala tjänster i framkant. Vi erbjuder Vi ger dig verktyg och stöd för att växa i din roll och hos oss finns det inga gränser för vad du kan utvecklas inom. Vi har ett stort utbud av lärande och tror att det mesta du lär dig sker i vardagen. Därför har du en chef som kan ditt kompetensområde och massor av kollegor med spetskompetens att dela kunskaper med. Du har flexibla arbetsvillkor och bra förmåner så att hela livet kan gå ihop, exempelvis: Flextid & möjlighet till distansarbete. Förkortad arbetstid del av sommarhalvåret. Friskvårdsbidrag 5 000 kr. Utfyllnad av föräldralön. Nyfiken på att veta mer om våra förmåner? Läs här Vi söker dig För att passa i rollen hos oss har du: Erfarenhet inom ekonomi & redovisning, antingen som konsult eller från ekonomiavdelning. Akademisk utbildning inom ekonomi från exempelvis YH, högskola eller universitet. Meriterande är auktorisering som redovisningskonsult eller revisor, eller erfarenhet inom ekonomistyrning, affärsutveckling eller skatterådgivning. Gotlandskontoren har ett omfattande samarbete med en av de största aktörerna inom nordisk kapitalmarknad där vi bistår med kompetens gällande bokslut och deklarationer åt deras kunder. Meriterande är därför också om du har kunskap och intresse för redovisning av värdepapperstransaktioner som t.ex. optioner, obligationer och aktier i depå eller kapitalförsäkring. Vill du bli vår nästa kollega? Då ser vi fram emot din ansökan!
Vi söker nu en driven och engagerad redovisningsekonom till Företagsbyrån i Luleå. Har du tidigare erfarenhet av arbete med redovisning och bokslut? Tycker du om att arbeta för- och nära kunder? Då kan det vara just dig vi söker! Idag har Företagsbyrån cirka 150 företagskunder, främst inom Norrbotten, men även utanför länet. Deras huvudsakliga tid ägnas åt kundföretag med 5–80 anställda och en årsomsättning mellan 4–350 Mkr/år. Företagsbyrån fungerar som rådgivare åt företagsledning och/eller ekonomiavdelning där spetskompetens saknas. De tillhandahåller tjänster inom ekonomisk rådgivning, bokföring, företagsöverlåtelser, företagsvärderingar, företagsledarkonsultationer, ekonomisk planering, kalkylering och lönsamhetsanalyser. Företagsbyråns affärsidé är att tillhandahålla rådgivning och redovisningstjänster till fåmansföretag med en flexibel och kostnadseffektiv organisation. Kontoret är beläget centralt i Luleå och Företagsbyrån erbjuder goda förmåner som gratis parkeringsplats, sjukvårdsförsäkring samt friskvårdsbidrag. Som redovisningsekonom/ redovisningskonsult kommer dina arbetsuppgifter innefatta löpande redovisning, momsredovisning samt förberedande bokslut och avslutande bokslutsarbete tillsammans med kollega. DETTA SÖKER VI Vi söker dig med minst gymnasieutbildning inom ekonomi, det är meriterande om du har högskoleutbildning inom området. Förutom detta ska du som söker denna tjänst ha tidigare arbetslivserfarenhet av redovisning och bokslut, gärna från redovisningsbyrå/revisionsbyrå. Arbete på ekonomiavdelning med självständigt ansvar för redovisning är också kvalificerande. Har du arbetat med deklarationer och har kunskap om moms och skatter ses detta som ett plus. Du som söker denna tjänst ska dessutom ha goda datakunskaper och är duktig på att arbeta med Excel. Har du arbetat med Wolters Kluvers program eller Fortnox så är detta meriterande. Som person är du stresstålig, självständig och sätter stor vikt vid att kunna leverera! Då arbetet innebär mycket kundkontakt är det viktigt att du som person är förtroendeingivande, trevlig och serviceminded. Med rätt inställning och rätt ambition ser vi stora möjligheter för dig som söker att kunna utvecklas på denna arbetsplats. Låter detta intressant? Skicka in din ansökan redan idag! Vi arbetar löpande med urvalet vilket innebär att tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Detta är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen hanteras av StudentConsulting, men du blir anställd direkt av vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på StudentConsulting, Henna Vaalto. Du når Henna via mail på [email protected]. OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Ludvig & Co erbjuder spetskompetens inom ekonomi, juridik, och fastigheter till landets företagare. Med 1300 medarbetare på närmare 100 orter över hela landet har vi en oslagbar kompetensbredd. Vill du hänga med på vår resa? Vi ger dig kraft att växa! Om rollen I nära samarbete med våra kunder inom den gröna näringen, lantbrukare och skogsägare, kommer du att arbeta med proaktiv rådgivning för att utveckla deras verksamheter. Du kommer att jobba med: Deklaration, bokslut, bokföring Upprätta kapitalvinstberäkningar, företagsekonomiska analyser och kalkyler EU-ersättningar och SAM-ansökningar Du, liksom övriga medarbetare, kommer också att ha en viktig roll i utvecklingen av ett lönsamt och framgångsrikt kontor med framtidens digitala tjänster. På Örebrokontoret blir du en del av ett gäng ekonomer, jurister, fastighetsmäklare och skogliga rådgivare. Vi värdesätter att hjälpas åt, utmana varandra och ha roligt på jobbet. Som lantbruksrådgivare finns det även möjlighet att ingå i vårt nationella lantbruksnätverk. Martina Dahlström blir din närmsta chef som leder med mottot att medarbetarna ska få växa med eget ansvar samtidigt som vi tar stöttning av varandra. Vi erbjuder Vi ger dig verktyg och stöd för att växa i din roll och hos oss finns det inga gränser för vad du kan utvecklas inom. Vi har ett stort utbud av lärande och tror att det mesta du lär dig sker i vardagen. Därför har du en chef som kan ditt kompetensområde och massor av kollegor med spetskompetens att dela kunskaper med. Du har flexibla arbetsvillkor och bra förmåner så att hela livet kan gå ihop, exempelvis: Flextid & möjlighet till distansarbete. Förkortad arbetstid del av sommarhalvåret. Friskvårdsbidrag 5000 kr. Utfyllnad av föräldralön. Nyfiken på att veta mer om våra förmåner? Läs här För att lyckas behöver du Utbildning som lantmästare, agronom eller motsvarande arbetslivserfarenhet enligt nedan. Erfarenhet av ekonomisk rådgivning till företagare med enskild firma som är verksamma inom den gröna näringen. Om du är en person med god samarbetsförmåga, vilja att bidra till utveckling och som vill göra skillnad för våra kunder kan du passa i vårt team. Vill du bli vår nästa kollega? Då ser vi fram emot din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer