Releconomy AB är en liten redovisningsbyrå för småföretagare. Vi vill nu expandera och söker därför en redovisningskonsult som har erfarenhet från att jobba just med småföretagare. Arbetsuppgifterna är upprättande av bokslut, årsredovisningar och deklarationer samt även löpande bokföring med månadsavstämningar, löner och rådgivning . Dina kunskaper ska kommit fått från några års anställning på en redovisnings- eller revisionsbyrå eller svensk ekonomiexamen från högskola. Om du som oss har passion för ekonomi och tycker om att jobba med människor så är det ett stort plus. Vi använder oss av Fortnox och har krav att du har erfarenhet av programmet. Vi vill helst att Du börjar på 50 % tjänst och sedan kan en övergång till 100 % ske om Du vill. Detta bland annat för att vi just nu inte har kundunderlaget för en heltidstjänst. Även praktikanter är välkomna med ansökningar, dock ska de har gjort en sin första praktikperiod på en redovisningsbyrå. Vi befinner oss centralt i Uppsala och parkeringsplats för anställda finns. Ansökningar endast över mejl.
Om bolaget och tjänsten Klara Consulting är en ledande aktör inom ekonomitjänster, specialiserad på redovisning, löneadministration, revision och rådgivning. Med en stark förankring i branschen och en bred kundbas erbjuder vi skräddarsydda lösningar för våra kunder så att de kan effektivisera sina ekonomiska processer och fokusera på sin kärnverksamhet. Vi är en växande koncern med cirka 490 medarbetare och kontor runt om i hela landet. Under 2024 stärkte vi vår närvaro i Östergötland genom förvärvet av Furlands Redovisningsbyrå, som nu är en del av oss som Klara Consulting Mjölby AB med kontor i både Mjölby och Linköping. Till vårt kontor i Linköping söker vi nu en nyfiken och engagerad junior redovisningskonsult som vill utvecklas tillsammans med oss! Hos oss får du möjlighet att växa i rollen med stöd av erfarna kollegor. Vi erbjuder en inspirerande, stöttande arbetsmiljö och en varierad vardag där vi har roligt tillsammans samtidigt som vi levererar bästa möjliga service till våra kunder. Du erbjuds En lärande miljö med kontinuerlig kompetensutveckling En trygg arbetsgivare med stora kontaktytor och varierande uppdrag Bra förmåner och balans mellan arbete och fritid Nytt, hemtrevligt kontor i centrala Linköping Härliga kollegor Roliga och givande gemensamma aktiviteter Arbetsuppgifter I denna roll börjar du med att arbeta med löpande redovisning för ett antal kunder i olika branscher och storlekar. Allteftersom du utvecklas får du möjlighet att ta ett större ansvar och bygga på din kompetens, med stöd av våra erfarna konsulter. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat: Löpande bokföring och leverantörsreskontra Avstämningar och momsrapportering Successiv introduktion till bokslut, deklarationer och rådgivning Bygga på din kunskap inom redovisning för att i förlängningen bli en fullfjädrad redovisningkonsult! Vem är du? Vi söker dig som är i början av din karriär inom redovisning, men som redan har hunnit arbeta minst ett år i en liknande roll – gärna på redovisnings- eller revisionsbyrå. Du är driven, nyfiken och vill växa tillsammans med oss. Du trivs i en konsultroll där du får hjälpa företag framåt, och du är inte rädd för att ställa frågor, ta initiativ och testa nytt. Vi söker dig som: Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi Har minst 1 års erfarenhet av arbete med redovisning från redovisningsbyrå antingen via arbetslivserfarenhet eller praktik Hanterar löpande bokföring självständigt och vilja att bygga på din kompetens inom redovisning Talar och skriver svenska flytande, och har grundläggande kunskaper i engelska Meriterande: Erfarenhet av Fortnox Om du har viss erfarenhet av bokslut Praktisk information Start: Enligt överenskommelse Placering: Linköping Anställningsform: Tillsvidare, med provasntällning Lön: Fast enligt överenskommelse I samband med rekryteringsprocessen kan kunskaps- och personlighetstester komma att användas. Rekryteringen hanteras av Klara Consulting. Vid frågor om processen, kontakta Elvira Larsson på [email protected] Om Klara Consulting Klara Consulting är en flerfaldigt prisbelönt koncern med cirka 490 medarbetare och kontor i hela Sverige. Vi skapar unika erbjudanden för både kunder och medarbetare genom vår expertis inom digitalisering och ekonomisk styrning. Som en del av Klara Consulting får du tillgång till en bred kompetensbas, spännande karriärmöjligheter och ett stödjande nätverk av experter inom ekonomi och redovisning. Läs mer på klaraconsulting.se
Om bolaget och tjänsten Klara Consulting är en ledande aktör inom ekonomitjänster, med spetskompetens inom redovisning, löneadministration, revision och rådgivning. Vi har en stark position på marknaden och en bred kundbas, vilket gör att vi kan erbjuda skräddarsydda lösningar som effektiviserar våra kunders ekonomiska processer – så att de kan fokusera på sin kärnverksamhet. Vi är en växande koncern med cirka 490 medarbetare och kontor över hela landet. Under 2024 stärkte vi vår närvaro i Östergötland genom förvärvet av Furlands Redovisningsbyrå, som nu är en del av oss som Klara Consulting Mjölby AB med kontor i både Mjölby och Linköping. Nu söker vi en driven och engagerad redovisningskonsult till Linköpingskontoret! Hos oss får du stora möjligheter till utveckling, en varierad vardag samt en inspirerande och stöttande arbetsmiljö med härliga kollegor. Vi delar med oss av vår breda kompetens, stöttar varandra – och har roligt tillsammans! Du erbjuds Möjlighet att påverka och bidra till både teamets och koncernens utveckling En trygg arbetsgivare med stora kontaktytor Bra förmåner och en sund balans mellan arbete och fritid Nytt, hemtrevligt kontor i centrala Linköping En trivsam arbetsmiljö med engagerade kollegor Roliga och givande gemensamma aktiviteter Arbetsuppgifter I rollen som Redovisningskonsult kommer du att arbeta med ett brett spektrum av kunder i olika branscher och storlekar. Vårt fokus på ägarledda bolag gör att du får en nära relation till kunderna och deras verksamhet. Du kommer att ha ett helhetsansvar för din kundstock, arbeta med avancerade delar av redovisningen och rådgivning. En stor del av ditt arbete kommer att kretsa kring bokslutsarbete, årsredovisningar och deklarationer. Dessutom får du möjlighet att coacha och stötta juniora kollegor och hjälpa dem att växa. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Bokslut, årsredovisningar, inkomstdeklarationer och rapportering Avstämningar, skatt, moms- och arbetsgivardeklarationer samt kvalitetsgranskning Rådgivning och strategisk vägledning till kunder Viss hantering av löpande redovisning Stötta och coacha juniora kollegor Vem är du? För att trivas i rollen ser vi att du är självgående, kommunikativ och har ett starkt engagemang för konsultrollen. Du har ett driv, en positiv inställning och gillar att vara med där det händer! Vi söker dig som: Har flera års erfarenhet av redovisning, gärna från byråvärlden Självständigt hanterar hela redovisningsflödet inklusive löpande redovisning, inkomstdeklarationer, årsbokslut och årsredovisning enligt K2-regelverket Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi Behärskar svenska flytande och har grundläggande kunskaper i engelska Meriterande: Erfarenhet av arbete på redovisnings- eller revisionsbyrå (det är extra meriterande om du har tidigare erfarenhet av eget kundansvar) Erfarenhet av K3-regelverket Erfarenhet av Fortnox och/eller Capego Låter detta som något för dig? Ta chansen och skicka in din ansökan! Praktisk information Start: Efter överenskommelse Placering: Linköping Anställningsform: Tillsvidare, med provanställning Lön: Fast enligt överenskommelse I samband med rekryteringsprocessen kan kunskaps- och personlighetstester komma att användas. Denna rekrytering hanteras av Klara Consulting. Vid frågor om processen, kontakta Elvira Larsson på [email protected] Om Klara Consulting Klara Consulting är en flerfaldigt prisbelönt koncern med cirka 490 medarbetare och kontor i hela Sverige. Vi skapar unika erbjudanden för både kunder och medarbetare genom vår expertis inom digitalisering och ekonomisk styrning. Som en del av Klara Consulting får du tillgång till en bred kompetensbas, spännande karriärmöjligheter och ett stödjande nätverk av experter inom ekonomi och redovisning. Läs mer på klaraconsulting.se
Är du en erfaren ekonom som trivs i en varierad roll där du får arbeta både självständigt och nära kund? Vill du bli en del av ett mindre, sammansvetsat team där din insats verkligen gör skillnad? Då kan detta vara en fantastisk möjlighet för dig. Vi söker nu, för kunds räkning, en redovisningskonsult till en mindre redovisningsbyrå i hjärtat av Landskrona. Här arbetar ett engagerat team med stor bredd och hög servicenivå, där varje medarbetare är viktig. Du kommer in i en verksamhet med hög kompetens, god stämning, nära samarbete och många spännande uppdrag. Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden Som redovisningskonsult kommer du att arbeta med ett flertal olika kunder och uppdrag – små och medelstora företag inom varierande branscher. Arbetsuppgifterna anpassas efter din erfarenhetsnivå men kräver minst 2–3 års relevant arbetslivserfarenhet från konsultbyrå. Oavsett om du är junior eller senior, förväntas du vara prestigelös och tycka om att arbeta hands-on – både med enklare och mer kvalificerade uppgifter. Exempel på arbetsuppgifter - Löpande bokföring och redovisning - Månads-, kvartals- och årsbokslut - Lönsamhetsuppföljning och rapportering - Löneadministration - Skatte- och inkomstdeklarationer - Kontakt med myndigheter - Stöd och rådgivning till kunder Du kommer att arbeta parallellt med 20–40 kunduppdrag, vilket kräver att du är strukturerad, flexibel och tycker om att ha många bollar i luften. Du är givetvis noggrann men vet också när det är good enough. Personlighet Vi söker dig som är: - Flexibel och lösningsfokuserad. - Nyfiken och handlingskraftig. - Prestigelös och positiv. - Van att ta egna initiativ. - Trivs med att arbeta nära kund och sprider god stämning omkring dig. - Har en privat situation som medger flexibilitet i samband med säsongstoppar. Kvalifikationer - Eftergymnasial utbildning inom ekonomi (högskola, KY/YH eller motsvarande). - Minst 2–3 års erfarenhet som redovisningskonsult eller från liknande roll. Vi söker också dig som är senior med gedigen erfarenhet. - Minst grundläggande kunskaper i redovisning och löneadministration och en vilja och ambition att utvecklas inom området. - Erfarenhet av system som Fortnox, Visma, Capego och ev. SAP. - God svenska i tal och skrift. Om anställningen - Tjänsten är på heltid (100%). - Placeringsort: Centrala Landskrona. - Rapporterar till företagets VD och ägare. - Goda anställningsvillkor erbjuds (30 semesterdagar, övertidsersättning, friskvård, pension och sjukvårdsförsäkring). - Möjlighet att fakturera från eget bolag finns. - Introduktionsutbildning (FAR). - På plats / Hybrid – upp till en dag per vecka på distans medges. Kontakt och ansökan I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Vänligen inkludera, i din ansökan, CV och ett motivationsbrev som svarar på: - Varför är du intresserad av tjänsten som Redovisningskonsult? - Vad tror du framför allt att du kan bidra med som Redovisningskonsult? Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink, 070-554 03 42, [email protected] eller Helena Fransson, 070-554 05 04 som hjälper oss i detta uppdrag. Du ansöker om tjänsten genom att följa denna länk: https://comcube.varbi.com/se/what:job/jobID:831007/ Notera att vi arbetar med löpande urval. Vi tar endast emot ansökningar via ovan länk. Varmt välkommen med din ansökan!
Är du en erfaren redovisningskonsult eller ekonom med ett hjärta som slår extra för affärsrådgivning, nätverkande och mentorskap? På Avanta Ekonomi, en familjär ekonomi- och redovisningsbyrå, söker vi dig som vill driva utveckling av våra kunders verksamheter och dina kollegors kompetens inom seniora ekonomitjänster. Vem är du?Till vårt Stockholmskontor söker vi dig som tycker om att ta stort ansvar och vill ta dig an utmaningar för att växa. Du är en erfaren ekonomikonsult med starka färdigheter inom bokföring, affärsrådgivning, inkomstdeklarationer samt boksluts- och årsredovisningsfrågor. Hos oss är det en självklarhet att driva arbetet genom automatiserade flöden och använda moderna verktyg som stöd i redovisning och rådgivning. Därför ser vi teknisk nyfikenhet, systemvana och ett digitalt arbetssätt som en avgörande del av din kompetens. Du har förmåga att leda och utveckla kollegor i teamet och trivs i en roll där du får ta ansvar för både samarbete och leveranskvalitet. Genom ett coachande och närvarande ledarskap som teamleader bidrar du till att driva arbetet framåt och nå uppsatta mål. Du har även förmåga att driva försäljning och förändringsprocesser, och ser värdet i att hjälpa företag att ställa om till digitala och automatiserade lösningar. I processen kommer stor vikt läggas vid dina personliga egenskaper. Vi värdesätter att du är en relationsbyggare med ett genuint intresse för att skapa förtroende – både i kundrelationer och i samarbetet med kollegor. Du trivs med att hitta lösningar som skapar affärsvärde och stärker både teamet och kundens upplevelse. Du trivs i sociala miljöer och är gärna Avantas ansikte utåt i professionella sammanhang. Du uppskattar även att dela med dig av din kompetens och coacha dina kollegor i deras kompetensutveckling inom seniora redovisningstjänster. Förmåga att ta ansvar för den egna prestationen och samarbeta bra med andra är något som stämmer in på dig. För att trivas hos oss är det viktigt att du ser variationen i uppdrag och kundrelationer som en fördel och att du uppskattar möjligheten att arbeta nära kunder i olika branscher. Viktigt för rollen: Relevant utbildning inom ekonomi eller motsvarande kompetens förvärvad inom branschen Erfarenhet från redovisningsbyrå eller annan konsultverksamhet God systemvana och förståelse för digitala flöden Erfarenhet av ledarskap genom arbetsledning, handledning och coachning Erfarenhet av löpande redovisning, affärsrådgivning, inkomstdeklarationer och bokslutsarbete God kunskap i svenska och engelska i tal och skrift God kommunikativ förmåga God samarbetsförmåga God problemlösningsförmåga Förmåga att driva förändringsprocesser Kundcentrerad med flexibelt arbetssätt Meriterande för rollen: Erfarenhet av att hantera kunder med större koncernstrukturer och avancerade deklarationer Erfarenhet av försäljning och kundintagande Erfarenhet av systemövergångar och systemimplementering Erfarenhet av Fortnox, Visma Lön och Björn Lundén Erfarenhet av juridisk företagsrådgivning Erfarenhet som controller Vad kommer du att arbeta med? Arbetsuppgifterna är varierande enligt kundernas och Avantas behov, men vi ser att du i huvudsak arbetar med: Bokslutsarbete, inkomstdeklarationer, privatdeklarationer samt företagsrådgivning i nära samarbete med våra kunder och dina kollegor. Ansvarsroll som Team Lead med ansvar för teamets arbetsplanering, tidattest, fakturering och löpande arbetsplanering, arbetshandledning och coachning. Driva digitaliserings- och automatiseringsprocesser för våra kunder Viss löpande redovisning för klurigare kunder. Fungera som mentor till juniora kollegor inom bokslut, deklarationer, affärsrådgivning och försäljning. När du är trygg i de arbetsuppgifterna mot kund och i ansvarsrollen som Team Lead ser vi möjlighet för dig att representera Avanta på nätverksevent och aktivt arbeta för att dra in nya affärer. Vi ser självklart även att rollen utvecklas utifrån dina egna individuella mål för utveckling och lärande. Vi erbjuder dig:Hos oss på Avanta Ekonomi får du möjligheten att arbeta i en ansvarsfull roll i ett bolag med familjär kultur där vi hjälper varandra, men vi erbjuder dig även: Ett trevligt kontor på söder på utmärkt pendlingsavstånd intill Skanstulls t-bana. Arbete i team med samarbete och kunskapsutbyte med kollegor i fokus. En central roll i en växande organisation där du kan påverka och forma framtiden inom redovisningsbranschen Möjlighet att arbeta med utmanade kundprojekt där förändringsledning, digitalisering och automatisering samt affärsutveckling står i fokus. Ett omfattande förmånspaket med friskvårdsbidrag på maxnivå, tjänstepension och försäkringar. Flexibla arbetstider och möjlighet till delvis distansarbete för att få livspusslet att gå ihop med vardagens alla måsten. Tydliga vägar för kompetensutveckling baserade på dina egna förutsättningar och målsättningar. Gemensamma luncher, årliga konferenser och andra sociala aktiviteter som en naturlig del av vår företagskultur. Ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Uppstart är planerad till oktober eller november 2025. Vi tillämpar ett löpande urval, vänta därför inte med din ansökan. Eftersom vi vill säkerställa en strukturerad, rättvis och fördomsfritt urvalsarbete ber vi dig att inte skicka in något personligt brev. Istället fokuserar vi på att bedöma din kompetens utifrån de urvalsfrågor du besvarar i samband med ansökan. Dina personliga egenskaper bedöms senare i processen genom strukturerade intervjuer. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess här. För att uppfylla våra interna rutiner för lämplighetsprövning enligt lagen om åtgärder mot penningtvätt och finansiering av terrorism (PTL) ber vi dig att bifoga ditt examensbevis eller intyg över avklarade studier. I slutskedet av processen genomför vi även en bakgrundskontroll innan ett anställningsbeslut fattas. Vi ser fram emot att få veta mer om dig och vad du kan tillföra vårt team!
Sök rollen som redovisningskonsult hos Hellström & Hjelm Revision AB Har du flera års erfarenhet av redovisning och vill arbeta i en roll där du får ta ansvar, bygga kundrelationer och utvecklas tillsammans med ett engagerat team? Då kan det här vara jobbet för dig. Hellström & Hjelm Revision AB växer och söker nu en erfaren redovisningskonsult som vill arbeta brett med redovisning och rådgivning för små och medelstora företag. Vi arbetar med löpande urval – skicka gärna in din ansökan redan idag! Om oss Vi är en växande revisions- och redovisningsbyrå i Östersund som hjälper företag i olika branscher med redovisning, revision, skattekonsultation och ekonomisk rådgivning. Hos oss arbetar du i en personlig och prestigelös miljö där du får förtroende, stöd och utrymme att växa. Vi strävar efter en rimlig arbetsbelastning året runt – även under deklarations- och bokslutssäsongen. Vi erbjuder dig: En trygg arbetsplats med stor möjlighet att påverka Utvecklande uppdrag och kundkontakt från dag ett Intern och extern kompetensutveckling Resultatdelning Flexibla arbetstider och en kultur som värdesätter balans Om rollen I rollen som redovisningskonsult arbetar du självständigt med ett antal egna kunder, främst ägarledda bolag. Du hanterar hela redovisningskedjan och är ett viktigt bollplank i både löpande och strategiska frågor. Arbetsuppgifterna omfattar: Löpande redovisning Månads- och årsbokslut Inkomst- och momsdeklarationer Skatteplanering och rådgivning Ekonomisk konsultation och kundstöd Vi söker dig som: Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning Har minst två års erfarenhet som redovisningskonsult, gärna på byrå Är van att arbeta självständigt med bokslut och deklarationer Har ett rådgivande förhållningssätt och god kundkontakt Talar och skriver svenska flytande Trivs i en dynamisk miljö med högt eget ansvar Är du fena på Fortnox så ser vi det som meriterande Övrig information Start: Hösten 2025 eller enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, flexibel arbetstid Placering: Östersund Ansökan Skicka ditt CV och personliga brev till [email protected]. Har du frågor? Kontakta gärna: Jonas Arnsten: 063-577047, [email protected] Håkan Hjelm: 063-577071, [email protected] Välkommen till en arbetsplats där ditt arbete verkligen gör skillnad – för både kunder och kollegor!
På Avanta söker vi nu en redovisningskonsult eller ekonom som vill bli en del av vårt team! Hos oss får du möjlighet att arbeta i en familjär arbetsmiljö där vi ständigt arbetar för att erbjuda den bästa servicen till våra kunder samtidigt som du utvecklas i din yrkesroll. Vem är du?Till vårt Uppsala-kontor söker vi dig som lockas av variationen och dynamiken i konsultrollen och har en vilja att bidra till våra kunders och Avantas framgångar över tid. Du är ansvarstagande och vill ta dig an utmaningar för att växa. Du är ekonomiutbildad, har arbetat på redovisningsbyrå tidigare och känner dig trygg i arbetet med den löpande redovisningen. Du känner även trygghet i att göra förenklade bokslut och enklare rådgivning mot kund. I rekryteringsprocessen kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper. Vi värdesätter att du är en person som trivs i sociala miljöer, tycker om att bygga relationer och hitta lösningar som skapar affärsvärde. Förmåga att ta ansvar för den egna prestationen och samarbeta bra med andra är något som stämmer in på dig. För att trivas hos oss är det viktigt att du ser variationen i uppdrag och kundrelationer på byrå som en fördel och att du uppskattar möjligheten att arbeta nära kunder av olika storlek och inom olika branscher. Hos oss är det en självklarhet att driva arbetet genom automatiserade flöden och använda moderna verktyg som stöd i redovisning och rådgivning. Därför ser vi teknisk nyfikenhet, systemvana och ett digitalt arbetssätt som en avgörande del av din kompetens. Viktigt för rollen: Relevant utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet förvärvad inom branschen. Arbetslivserfarenhet av löpande redovisning, enklare företagsrådgivning och enklare bokslutsarbete. Arbetslivserfarenhet från redovisningsbyrå God systemvana och förståelse för digitala flöden God kunskap i svenska och engelska i tal och skrift God kommunikativ förmåga God samarbetsförmåga God problemlösningsförmåga Kundcentrerad med flexibelt arbetssätt Meriterande för rollen: Arbetslivserfarenhet av försäljning, kundrådgivning och förändringsarbete Kundansvar från redovisningsbyrå Arbetslivserfarenhet av K2-bokslut, K3 årsredovisning och koncernredovisning Erfarenhet av avancerad lön, inkomstdeklarationer för företag och privatdeklarationer Arbetslivserfarenhet av kunder med större koncern-struktur Arbetslivserfarenhet av att arbeta i team Erfarenhet av Fortnox, Visma Lön och Björn Lundén Vad kommer du att arbeta med? I nära samarbete med kollegor kommer du huvudsakligen arbeta med den löpande redovisningen men även enklare bokslutsarbete och rådgivning. Vi ser självklart även att rollen utvecklas utifrån dina egna individuella mål för utveckling och lärande. Exempelvis finns goda möjligheter att utvecklas inom mer avancerad bokföring samt inom bokslut, affärsrådgivning och deklarationer. Arbetet består av såväl självständigt arbete som arbete tillsammans med dina kollegor. Vi erbjuder dig:Hos oss på Avanta får du möjligheten att arbeta i en ansvarsfull roll i ett bolag med familjär kultur där vi hjälper varandra, men vi erbjuder dig även: Moderna och trevliga kontorslokaler i närhet till Uppsala Centralstation med utmärkta pendlingsmöjligheter med buss eller bil. Arbete självständigt och i team med samarbete och kunskapsutbyte i fokus. En central roll i ett växande bolag där du kan påverka. Möjlighet att arbeta med utmanade kundprojekt där förändringsledning, digitalisering och automatisering samt affärsutveckling står i fokus. Ett omfattande förmånspaket med friskvårdsbidrag på maxnivå, tjänstepension och förmånliga försäkringar. Flexibla arbetstider samt möjlighet till distansarbete för att få livspusslet att gå ihop med vardagens alla måsten. Tydliga vägar för kompetensutveckling baserade på dina egna förutsättningar och målsättningar. Gemensamma luncher, fikaraster, årliga konferenser och andra sociala aktiviteter som en naturlig del av vår företagskultur Ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Uppstart enligt överenskommelse. Vi tillämpar ett löpande urval, vänta därför inte med din ansökan. Eftersom vi vill säkerställa en strukturerad, rättvis och fördomsfritt urvalsarbete ber vi dig att inte skicka in något personligt brev. Istället fokuserar vi på att bedöma din kompetens utifrån de urvalsfrågor du besvarar i samband med ansökan. Dina personliga egenskaper bedöms senare i processen genom strukturerade intervjuer. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess här. För att uppfylla våra interna rutiner för lämplighetsprövning enligt lagen om åtgärder mot penningtvätt och finansiering av terrorism (PTL) ber vi dig att bifoga ditt examensbevis eller intyg över avklarade studier. I slutskedet av processen genomför vi även en bakgrundskontroll innan ett anställningsbeslut fattas. Vi ser fram emot att få veta mer om dig och vad du kan tillföra vårt team! Vi undanbeder kontakt från rekryteringsföretag och säljare av platsannonser.
I samarbete med vår partner, en global aktör i Göteborg, söker vi nu en redovisningsekonom med erfarenhet. Utöver att du förväntas vara självständig inom hela redovisningsflödet ser vi gärna att du har ett intresse för att utvecklas inom pensions- och lönerelaterad redovisning. För att trivas i rollen förväntas du vara en person med stort affärsmannaskap samt fallenhet för system/teknik. Detta är ett långsiktig behov som inleds i form av ett konsultuppdrag. Om tjänsten Som redovisningsekonom kommer du att tillhöra ett team av kompetenta kollegor med varierande erfarenhetsnivåer. Rollen är bred och omfattar hela redovisningsflödet - från bokföring till bokslut. Du kommer löpande att arbeta med att säkerställa korrekta och effektiva processer för interna och externa rapporteringskrav. Miljön är global och du kommer därmed att hantera olika kostnadsställen och avdelningar för en eller flera bolag inom koncernen. Tjänsten erbjuder möjlighet till långsiktig utveckling, och på sikt kan du få en ledande roll inom teamet. Det finns även en uttalad ambition om att du ska vilja utvecklas specifikt inom redovisningsfrågor som rör pensioner och löner. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvara för hela redovisningsflödet för ett eller flera bolag Analysera och förbättra redovisningsprocesserna med fokus på effektivisering Säkerställa korrekt finansiell rapportering och statistik till externa parter Driva utvecklingsprojekt inom redovisning, med fokus på automatisering och användning av moderna verktyg som AI och makrolösningar Arbeta i och utveckla processer i SAP S/4HANA Vi söker dig som Har en gedigen bakgrund inom redovisning, med särskilt intresse för att utvecklas inom av pensions- och löneredovisning Är analytisk och affärsorienterad, med förmåga att se helheten och driva utveckling Har erfarenhet av att arbeta i större organisationer eller inom byrå, med förståelse för globala processer Har mycket goda kunskaper i Excel och tidigare erfarenhet av SAP, gärna S/4HANA Är kommunikativ och socialt kompetent, med en förmåga att samarbeta effektivt i team och leda informellt Vi ser gärna att du har flera års erfarenhet av kvalificerad redovisning och en vilja att ta dig an en långsiktig roll där du kan bidra till att bygga upp och utveckla processerna inom ditt ansvarsområde. Om anställningen Tjänsten är ett konsultuppdrag via OIO, inledningsvis över 6 månader med goda möjligheter till förlängning och anställning hos vår partner. Omfattning: Heltid, kontorstider Placering: Göteborg Start: Enligt överenskommelse Kontaktperson: Elsa Jonasson Om OIO Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.
Ludvig & Co erbjuder spetskompetens inom ekonomi, juridik, och fastigheter till landets företagare. Med 1300 medarbetare på närmare 100 orter över hela landet har vi en oslagbar kompetensbredd. Vill du hänga med på vår resa? Vi ger dig kraft att växa! Om rollen I nära samarbete med våra kunder kommer du arbeta med proaktiv och kvalificerad rådgivning, inom ekonomi och redovisning, för att hjälpa våra kunder utveckla deras verksamheter. Dina uppgifter består bl.a. av: Uppdragsansvar och kundansvar för större kunder. Bokslut och deklarationer för kvalificerade uppdrag. Att aktivt ta initiativ till merförsäljning av Ludvigs ekonomitjänster till befintliga kunder och vara en ambassadör för hela Ludvigs tjänsteutbud. Handledare för nya kollegor och att bidra till rekrytering till teamet. Tillsammans med Affärschef ansvara för att effektivisera arbetsfördelningen. På Växjökontoret blir du en del av ett team med ekonomer, jurister och fastighetsmäklare som strävar efter att vara småföretagarnas förstahandsval. Vår ambition är att göra våra kunder mer framgångsrika än sina konkurrenter. Med din erfarenhet kommer du vara avgörande i kontorets fortsatta framgång och utveckling. Möjlighet att utvecklas inom ledarskap kan också finnas för dig med ambitionen att bli en duktig ledare, men ledarambitioner är inget krav för att söka rollen. Vi erbjuder Vi ger dig verktyg och stöd för att växa i din roll och hos oss finns det inga gränser för vad du kan utvecklas inom. Vi har ett stort utbud av lärande och tror att det mesta du lär dig sker i vardagen. Därför har du en chef som kan ditt kompetensområde och massor av kollegor med spetskompetens att dela kunskaper med. Du har flexibla arbetsvillkor och bra förmåner så att hela livet kan gå ihop, exempelvis: Flextid & möjlighet till distansarbete. Förkortad arbetstid del av sommarhalvåret. Friskvårdsbidrag 5000 kr. Utfyllnad av föräldralön. Nyfiken på att veta mer om våra förmåner? Läs här Vi söker dig För att passa i rollen hos oss: Erfarenhet som redovisningskonsult med flera år i branschen och ett stort yrkesmässigt engagemang för ekonomi, digitalisering, rådgivning och kund. Du trivs med ett helhetsansvar för dina kunder och att arbeta med ledarskap i uppdrag samt mentorskap för kollegor. Är du auktoriserad redovisningskonsult så är det särskilt meriterande. Om du har god samarbetsförmåga med vilja att bidra till utveckling och vill göra skillnad för Sveriges företagare kan du passa i vårt team. Vill du bli vår nästa kollega? Då ser vi fram emot din ansökan!
Vi söker en engagerad redovisningskonsult till ett spännande uppdrag hos en kund inom industribranschen. Här får du chansen att kombinera det dagliga redovisningsarbetet med utvecklingsprojekt i en miljö där förändring och effektivisering står i fokus. Om rollen I det här uppdraget samarbetar du nära verksamhetens controllers och fungerar som ett stöd i redovisnings- och systemrelaterade frågor. Tjänsten är bred och omväxlande med arbetsuppgifter som bland annat innefattar: • Bokslutsarbete och finansiell rapportering • Stöd till controllers i olika redovisningsfrågor • Utredningar och ad hoc-uppgifter • Medverkan i förbättringsprojekt och automation • Arbete i system som U4 Agresso, HFM/Hyperion och BlackLine Du blir en del av ett team som brinner för att förenkla och effektivisera processer – både på detaljnivå och i större initiativ. Rollen ger även utrymme att forma din egen inriktning och bidra till utvecklingen av teamets arbetssätt. Vem vi söker Vi tror att du har: • Minst tre års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete • Erfarenhet från industribolag eller tillverkande företag • God förståelse för projektredovisning eller projektuppföljning • Förmåga att arbeta självständigt och driva saker framåt • Stark kommunikativ förmåga på både svenska och engelska • Intresse för att förbättra och effektivisera arbetssätt Det är meriterande om du har erfarenhet av något av systemen U4 Agresso, HFM/Hyperion eller BlackLine. Tillträde och ansökan: Startdatum: 9 juni 2025 Slutdatum: 17 juli 2026 Möjlighet till förlängning: Ja Sista ansökningsdag: 23 maj 2025 Plats: Linköping Kontaktperson: 0790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Välj ett jobb för att visa detaljer