Är du en driven person som söker en spännande och utvecklande deltidsroll? Hos Daily Connect AB, ett växande konsultbolag inom bemanning, rekrytering och skräddarsydda lösningar, söker vi nu en konsultchef på deltid till vårt team i Borås I denna roll kommer du att arbeta med kundkontakter, driva försäljning och även engagera dig i arbetet med våra kandidater. Vi välkomnar både dig som studerar och vill kombinera dina studier med ett givande extraarbete, samt dig som av andra anledningar söker en flexibel roll vid sidan om. Oavsett din bakgrund är det din drivkraft, ditt engagemang och din förmåga att skapa relationer som vi värdesätter högst. Sök redan idag och bli vår framtida kollega! Som konsultchef hos oss kommer du att: Bygga och vårda kundrelationer Identifiera och driva nya affärsmöjligheter Sköta rekrytering hos nya och befintliga kunder Vi söker dig som: Studerar på högskola eller universitet (personalvetare, HR, organisation eller motsvarande utbildningar) Har tidigare erfarenhet av försäljning Är målinriktad, självgående och kommunikativ Vill kombinera studier med ett spännande arbete i en dynamisk miljö Behärskar det svenska språket på ett flytande sätt i både tal och skrift Vi erbjuder: Möjlighet till framtida utveckling inom ett växande bolag Flexibilitet att anpassa arbetet i kombination med dina studier Intressanta möten med kunder och samarbetspartners inom branschen Den här rollen passar perfekt för dig som är redo att sikta mot en karriär inom personalhantering och rekrytering samtidigt som du bygger på din säljerfarenhet. Eftersom företaget växer söker vi en driven person som kan ta sig an nya roller, utvecklas inom organisationen och successivt ta mer ansvar efter avslutade studier. Placering: Mobilt arbete med fokus på kunder i främst Borås, men även Alingsås och Göteborg.
Vi på OnePartnerGroup söker nu en Konsultchef till Ljungby! Vill du bli vår Bästa kollega? Är du personen som trivs och drivs i kontakten med kunder, konsulter och kandidater? Då tycker vi du ska läsa vidare för det kan vara så att du är vår nya kollega. På OnePartnerGroup jobbar vi med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig. Som Konsultchef hos oss får du möjlighet att arbeta i en omväxlande roll där den ena dagen inte liknar den andra. Här får du arbeta med hela processen när det kommer till försäljning kombinerat med personalrelaterade frågor och andra operativa delar. Vi ingår i en stabil koncern som tillhandahåller god service när det kommer till systemstöd, marknadsföring etc. Din roll För dig som har ett stort engagemang för operativt arbete innefattar tjänsten spännande, stimulerande och omväxlande arbetsuppgifter där din kreativitet ständigt sätts på prov. Som Konsultchef har du självständigt ansvar för dina kunder, uppdrag och konsulter. Det betyder att du har personalansvar och dagligen arbetar med personalrelaterade frågor och du arbetar också med försäljning till både nya och befintliga kunder. Du kommer tillsammans med dina kollegor driva hela processen från försäljning och offertering till kund, upprättande av kravprofil, genomförande av intervjuer och anställning till tidrapportering samt löpande kontakt och uppföljning med konsult och kund. Din profil: Vi ser med fördel att du har ett lokalt nätverk och är en naturlig nätverksbyggare med förmåga att skapa, utveckla och förädla långsiktiga relationer med både företag samt framtida och befintliga konsulter. Vi tror att den här rollen passar dig som jobbar inom branschen idag. Vi söker dig som har erfarenhet från en liknande roll med säljfokus, där du är van vid att utveckla och upprätthålla kundrelationer och gärna har tidigare erfarenhet av en liknande roll med personalansvar. För att du ska trivas i rollen som Konsultchef behöver du ha ett inre driv och en tydlig målmedvetenhet. Du gillar att jobba med frihet under ansvar samt trivs med att jobba självständigt även om du ingår i ett team. Är du som person social, kreativ, flexibel och har god människokännedom ser vi att du kommer trivas utmärkt i din nya roll hos oss. Kvalifikationer: Avslutad gymnasial utbildning Körkort B + tillgång till egen bil Goda kunskaper i Svenska och Engelska. (Ytterligare språkliga kunskaper är meriterande) Övrigt Placeringsort: LjungbyHeltid: TillsvidareanställningTillträde: Snarast möjligt Vad kan vi erbjuda dig? På OnePartnerGroup gillar vi människor med drivkraft, ambitioner och samhällsengagemang som hela tiden vill utvecklas och som mår bra av att ta stort eget ansvar. Vi på OnePartnerGroup är ett personligt och entreprenörsdrivet företag och här får du möjlighet att utvecklas tillsammans med oss. Det som förenar oss är att vi alla brinner för att få människor och företag att lyckas, genom att lösa problem och skapa möjligheter. Som koncern är vi inom vår bransch en av de största spelarna på den svenska marknaden, där vår främsta styrka ligger i den lokala förankringen och familjära känslan. Läs gärna mer om oss på https://www.onepartnergroup.se/
Trivs du i en dynamisk miljö där du får ta ansvar, leda processer och samarbeta tätt med olika intressenter? Är du strukturerad, analytisk och har ett öga för både helhet och detaljer? Då kan det här vara uppdraget för dig! Om tjänsten Vi på Perido söker nu en Delivery Lead inom Talent Acqusition (TA) till vår kund, ett väletablerat företag inom fordonsindustrin. Detta är en heltidstjänst belägen i Göteborg. Dina arbetsuppgifter Som Delivery Lead ansvarar du för att leda rekryteringsleveransen inom ett specifikt affärsområde. Du är huvudkontakt mot verksamheten, säkerställer resursplanering, bygger kandidatpipelines och följer upp statistik och KPI:er. Du skapar och implementerar rekryteringsstrategier, driver datadrivna beslut och samarbetar nära TA-ledning, HR och affärsstakeholders. Rollen innebär också att du bidrar till gemensamma TA-projekt och säkerställer att arbetet är i linje med företagets employer branding-strategi. Dina egenskaper För att trivas och lyckas i rollen som Delivery Lead inom Talent Acquisition tror vi att du är en person som kombinerar stark drivkraft med ett genuint engagemang för människor och affär. Du är strukturerad, analytisk och har ett öga för både helhet och detaljer. Du gillar att arbeta datadrivet och kan omsätta insikter till konkreta åtgärder. Samtidigt har du en hög grad av flexibilitet, trivs i förändring och är inte rädd för att testa nytt. Sist men inte minst: din positiva inställning, nyfikna attityd och starka servicementalitet kommer att ta dig långt i det här teamet! Är du vår nästa stjärna? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Eftergymnasial utbildning Erfarenhet av rekrytering inom FoU (Forskning och Utveckling) och teknik är avgörande, tillsammans med en förmåga att bygga pipelines och omvandla data, mätvärden och insikter till effektiva TA-strategier Gedigen förståelse för aktuella rekryteringsmetoder och trender men som ändå har en nyfikenhet att lära sig och växa inom detta område Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift Meriterande: Tidigare erfarenhet av ledarroller Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag i sex månader. Start hösten 2025. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35293 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.
Nu söker vi en driven rekryterare med erfarenhet av HR-frågor och arbetsrätt. Du blir en del av ett framgångsrikt team på HR-avdelningen som dagligen stöttar verksamheten i hela Sverige med allt från rekrytering till HR-relaterade frågor. Du kommer att driva rekrytering tillsammans med rekryterande chefer och genomföra HR-relaterade projekt. Vem söker vi? Vi söker dig som är självgående, strukturerad och trivs med att arbeta både operativt och strategiskt. Du har en god förmåga att kommunicera med andra och driva rekryteringar från annonsskrivning till anställning. På Carglass kommer du att arbeta med mängdrekrytering, det är viktigt att du trivs med att ha flera processer igång samtidigt och att du tillsammans med närmsta chef kan driva rekryteringen framåt. För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet av att arbeta med arbetsrätt och HR-frågor. Vi ser att du har:Erfarenhet av att arbeta med rekrytering och HR relaterade frågor. God erfarenhet av att sköta egna HR-projekt Erfarenhet av att arbeta med arbetsrätt God datavana Förmåga att hantera och planera det dagliga arbetet under tidspress. Erfarenhet av att driva projekt För att lyckas i rollen lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som har stort driv och trivs med att ta egna beslut. Du är självgående och en person som tar tag i saker direkt. Just nu befinner sig Carglass i en tillväxtresa, det händer mycket och detta lägger stor vikt på att du som person trivs med förändringar. Vad innebär rollen? Som Rekryterare på Carglass kommer du bland annat att ansvara för rekryteringar för framför allt verkstäderna runt om i Sverige. Du kommer att rekrytera tekniker men också stötta upp vid rekryteringar för andra roller på företaget. Du kommer att driva egna HR-projekt självständigt och du stötta dina kollegor och chefer i organisationen med HR-relaterade frågor. Initialt kommer du att arbeta mer med rekrytering, med tiden kommer rollen att bli mer inriktad på HR-frågor. Du kommer att:Sköta hela eller delar av rekryteringsprocessen Arbeta med arbetsrätt Driva HR-projekt, bland annat medarbetarundersökningar med mera Följa upp med cheferna hur rekryteringsbehovet ser ut framöver Säkerställa kvalitet i rekryteringsarbetet Tjänsten innebär en blandning av rekrytering och HR-stöd i organisationen, till att börja med kommer stora delar av din arbetstid gå till rekrytering. Vid lugnare perioder kommer det finnas mer tid för projekt och HR relaterade frågor. HR avdelningen på Carglass arbetar hybrid, arbetstiderna är förlagda kontorstid måndag till fredag. Vad erbjuder vi? En varierad roll och en arbetsplats centralt på Gärdet. Möjlighet att arbeta i en global organisation med stora utvecklingsmöjligheter. Ett engagerat och samarbetsinriktat team. Trygga anställningsvillkor Förmåner som friskvårdsbidrag och 28 dagars semester. Carglass® är en arbetsgivare som värnar om sina medarbetares utveckling och välmående. Vi strävar efter att skapa en inkluderande arbetsplats där alla känner sig välkomna och motiverade att göra sitt bästa. Hos oss blir du en del av ett engagerat team där samarbete och gemenskap står i centrum. Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid frågor om tjänsten, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emily Higgins. 2Complete Trygghet och förtroende är målen i 2Completes rekryteringsprocess. Detta uppnås genom ett nära och personligt samarbete med de kunder som valt oss som sin rekryteringspartner. Vår passion för att få ut människor i arbete och att få in rätt person i rätt sammanhang i arbetslivet, driver oss framåt. 2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011. 2Complete Group är Gasellen vinnare 2022, utmärkelsen som tilldelas Sveriges snabbast växande företag.
Brinner du för att hitta topptalanger inom tech? Har du flera års erfarenhet av att rekrytera till tekniska roller – gärna inom fordonsindustrin? Då väntar en spännande möjlighet som kan bli nästa viktiga steg i din karriärresa! Om tjänsten Perido söker en senior tech-rekryterare för en tjänst hos en av våra kunder, ett företag inom fordonsindustrin. Tjänsten är en heltidstjänst belägen i Göteborg. Dina arbetsuppgifter Som senior teknisk rekryterare blir du en viktig del av Talent Acquisition-teamet, där du bidrar till att hitta toppkompetens världen över och stödjer företagets fortsatta tillväxt. Vi söker dig som har erfarenhet av att rekrytera både mjukvaru- och hårdvaruingenjörer, är van vid att bygga upp starka talangpipelines och har förmågan att kommunicera väl inom tekniska områden. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Samarbeta med seniora intressenter och leda teknisk rekrytering Implementera rekryteringsstrategier i linje med affärsmålen Leda globala projekt och vara mentor åt juniora teammedlemmar Samarbeta med PX och ekonomiavdelningen för att förbättra processer Stötta rekryteringar på direktörsnivå Dina egenskaper Vi tror att du har en stark personlig drivkraft för att leverera resultat, en innovativ inställning och bra kommunikativa färdigheter, även på engelska. En annan viktig egenskap är din förmåga att känna och förstå människor, samt att givetvis ha en uppenbar känsla för hur de kan kopplas till en specifik tjänst. Vi tror att du är skicklig på att utveckla andra genom att ge ärlig och empatisk feedback. Slutligen ser du fram emot ett verka i en internationell miljö där processerna kan vara snabba och krävande, vilket ställer krav på att du effektivt tar dig an uppgifterna. Är det dig som vi söker efter? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Eftergymnasial utbildning Minst 3+ års erfarenhet av rekrytering/sökning inom teknikroller Erfarenhet av rekrytering inom fordonsindustrin Utmärkta kommunikativa färdigheter i både tal och skrift på engelska Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till och med 2025-12-31. Start omgående. Ansökan Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35292 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.
Din roll i korthet Som Juniorrekryterare på Safely ansvarar du för hela kandidatresan – från första annons till välkommen-dag. Du bygger relationer med unga talanger, sätter upp kreativa kampanjer på sociala medier och ser till att varje ny kollega får en fantastisk start. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter • Kartlägga rekryteringsbehov tillsammans med säljchef och teamledare • Skriva och publicera kreativa jobbannonser på LinkedIn, Instagram och Arbetsförmedlingen • Aktiv sourcing: hitta framtidens stjärnor via nätverk, events och sociala kanaler • Genomföra inspirerande telefon- och videointervjuer – bedöm kompetens och drivkraft • Samordna tester, referenstagning och bakgrundskontroller i vårt rekryteringssystem • Driva onboarding-aktiviteter som gör att nya kollegor känner sig trygga från dag ett • Delta i employer branding-initiativ: planera studentmässor, webinars och digitala campaigns • Stötta HR-teamet med personaladministration, dokumenthantering och enkla medarbetarsamtal Din profil • 1–2 års erfarenhet av rekrytering eller HR-support, gärna med fokus mot säljroller • Passion för sociala medier och kreativ kommunikation • Strukturerad, initiativrik och van att driva processer självständigt • Flytande svenska och god engelska i tal och skrift • Vana vid Google Workspace, LinkedIn Recruiter och rekryteringssystem Meriterande men inte ett krav • HR-utbildning eller personalvetarprogram • Erfarenhet av employer branding eller deltagande på rekryteringsevent • Tidigare arbete i call center eller telemarketing Vi erbjuder dig • En språngbräda för din HR-karriär i ett expansivt bolag • Konkurrenskraftig lön och förmånspaket inklusive friskvårdsbidrag • Stöttande mentorsprogram och skräddarsydda utbildningar • En plats där dina idéer tas på allvar och där vi växer tillsammans Om Safely Safely är en snabbväxande försäkringsförmedlare med fokus på personförsäkringar inom hälsa och vård. Vi brinner för att göra försäkringar enklare, tydligare och mer tillgängliga – utan krångel eller långa bindningstider. Med tillstånd från Finansinspektionen samarbetar vi med några av världens största försäkringsbolag och erbjuder produkter som gör verklig skillnad i människors liv – till exempel vid sjukhusvistelse eller allvarlig sjukdom. Vi är långt ifrån en traditionell försäkringsaktör. Här står innovation, energi och personlig utveckling i centrum. Vår kultur präglas av framåtanda, samarbete och stolthet i att hjälpa våra kunder på riktigt. Safely har kontor i både Stockholm City och Solna. Vill du vara med på vår tillväxtresa? Välkommen till Safely – där trygghet möter driv!
Bli vår nya kollega! Vi fortsätter växa och behöver rekrytera en engagerad Konsultchef till vårt huvudkontor i Luleå! Vi vill erbjuda dig en spännande framtid i ett av Norra Norrlands snabbast växande företag. Våra kunder består av stora nationellt ledande företag likaväl som lokala mindre aktörer. Det ger oss en intressant bredd i de olika uppdrag vi arbetar med. Varför är vi framgångsrika? Vi arbetar i team på ett sätt som utmärker oss i branschen och vår tjänsteportfölj ger kunderna fantastiska möjligheter att anpassa upplägget efter det faktiska behovet. Vad har Olle Hjelm, VD, att säga om tjänsten och företaget? "Norra Resurs är ett entreprenörsdrivet bolag med höga ambitioner och ett stort hjärta. Vi är ett bolag som har en stark tillväxtagenda men samtidigt är mån om att bevara känslan av det lilla familjära bolaget. Fortsatt vill vi expandera i regionen och bli en mycket större spelare. Vi vill fortsätta att värna om den familjära känslan vi har och knyta upp rätt människor till organisationen som delar samma mål. Fördelen med att arbeta hos oss är våra fantastiska medarbetare och kunder. Man har stort mandat att ta beslut och påverka framtiden inom företaget, man vågar satsa och tänka nytt och det är snabba beslutsvägar. Det finns ett modernt ledarskap, stort förtroende för medarbetarna och vi är en prestigelös organisation." Dina Arbetsuppgifter I din roll som Konsultchef kommer du att arbeta tätt med kontorets kundansvariga. Du kommer att ansvara för våra rekryterings- och konsultuthyrningsprocesser. Som konsultchef kommer du även få arbeta med: Annonsutformning. Urval, telefonintervjuer, inbokning av intervjuer samt referenstagning. Löpande kundkontakt i samarbetet med våra kunder. Schemaplanering i vårt affärssystem. Träffa konsulter och stötta dem i sitt arbete, både digitalt och på plats hos vår kund. Du kommer också: Arbeta mot tydliga mål. Utveckla, fördjupa och förädla relationer genom kvalitativt rekryteringsarbete. Bidra till företagets utveckling genom ditt engagemang. Din Profil För att lyckas i rollen som Konsultchef trivs du som söker med att vara spindeln i nätet. Du får energi av att träffa människor samt hitta bra lösningar för både våra kunder och konsulter. Vi på Norra Resurs brinner mycket för den enskilda människan och vill att vår kommande kollega skall ha samma passion att hjälpa människor hitta sitt drömjobb. På kontoret samarbetar vi mycket och vår dynamiska arbetsmiljö kräver att du som person är flexibel och har en förmåga att prioritera och organisera ditt arbete även när tempot är högt. Att du har god datorvana och lätt för att lära dig nya system ser vi också som viktigt. För att vara aktuell har du som söker: Är social, utåtriktad och affärsorienterad. Har stort intresse och kunskap om människor, organisationer och ledarskap. Är en målinriktad, strukturerad och ordningsam person. Har förmåga att hålla igång många projekt samtidigt. Har du tidigare arbetslivserfarenheter från att ha arbetat med bemanning- och rekrytering sedan tidigare ser vi det som positivt för tjänsten men inte som ett krav. Vi kommer lägga mycket vikt vid din personlighet i denna rekryteringsprocess. Övrig Information Placeringsort: Luleå Start: Enligt överenskommelse. Varaktighet: Tillsvidare Arbetstid: mån- fredag, dagtid Ansökan Låter det intressant? Välkommen med din ansökan! Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta Olle Hjelm, VD för Norra Resurs. Han svarar gärna på dina funderingar kring tjänsten eller om oss som kontor och företag! Du når Olle på telefon 070-395 60 44 eller på [email protected]. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om Norra Resurs Sedan vår start har vi blivit ett av de mest framstående företagen inom bemanning och rekrytering i Norra Sverige. Vi specialiserar oss på att matcha rätt kandidater med rätt roller och hjälper företag att bygga starka team. Med djup förståelse för den lokala arbetsmarknaden är Norra Resurs en pålitliga partner för rekryterings- och bemanningslösningar i norra Sverige. Hos oss möter du en kultur präglad av entreprenörsanda, engagemang och hög kvalitet. Vi sitter i moderna lokaler på Smedjegatan 19, beläget mitt i centrala Luleå.
Bli vår nya kollega! Vi fortsätter växa och behöver rekrytera en engagerad Konsultchef till vårt huvudkontor i Luleå! Vi vill erbjuda dig en spännande framtid i ett av Norra Norrlands snabbast växande företag. Våra kunder består av stora nationellt ledande företag likaväl som lokala mindre aktörer. Det ger oss en intressant bredd i de olika uppdrag vi arbetar med. Varför är vi framgångsrika? Vi arbetar i team på ett sätt som utmärker oss i branschen och vår tjänsteportfölj ger kunderna fantastiska möjligheter att anpassa upplägget efter det faktiska behovet. Vad har Olle Hjelm, VD, att säga om tjänsten och företaget? "Norra Resurs är ett entreprenörsdrivet bolag med höga ambitioner och ett stort hjärta. Vi är ett bolag som har en stark tillväxtagenda men samtidigt är mån om att bevara känslan av det lilla familjära bolaget. Fortsatt vill vi expandera i regionen och bli en mycket större spelare. Vi vill fortsätta att värna om den familjära känslan vi har och knyta upp rätt människor till organisationen som delar samma mål. Fördelen med att arbeta hos oss är våra fantastiska medarbetare och kunder. Man har stort mandat att ta beslut och påverka framtiden inom företaget, man vågar satsa och tänka nytt och det är snabba beslutsvägar. Det finns ett modernt ledarskap, stort förtroende för medarbetarna och vi är en prestigelös organisation." Dina Arbetsuppgifter I din roll som Konsultchef kommer du att arbeta tätt med kontorets kundansvariga. Du kommer att ansvara för våra rekryterings- och konsultuthyrningsprocesser. Som konsultchef kommer du även få arbeta med: Annonsutformning. Urval, telefonintervjuer, inbokning av intervjuer samt referenstagning. Löpande kundkontakt i samarbetet med våra kunder. Schemaplanering i vårt affärssystem. Träffa konsulter och stötta dem i sitt arbete, både digitalt och på plats hos vår kund. Du kommer också: Arbeta mot tydliga mål. Utveckla, fördjupa och förädla relationer genom kvalitativt rekryteringsarbete. Bidra till företagets utveckling genom ditt engagemang. Din Profil För att lyckas i rollen som Konsultchef trivs du som söker med att vara spindeln i nätet. Du får energi av att träffa människor samt hitta bra lösningar för både våra kunder och konsulter. Vi på Norra Resurs brinner mycket för den enskilda människan och vill att vår kommande kollega skall ha samma passion att hjälpa människor hitta sitt drömjobb. På kontoret samarbetar vi mycket och vår dynamiska arbetsmiljö kräver att du som person är flexibel och har en förmåga att prioritera och organisera ditt arbete även när tempot är högt. Att du har god datorvana och lätt för att lära dig nya system ser vi också som viktigt. För att vara aktuell har du som söker: Är social, utåtriktad och affärsorienterad. Har stort intresse och kunskap om människor, organisationer och ledarskap. Är en målinriktad, strukturerad och ordningsam person. Har förmåga att hålla igång många projekt samtidigt. Har du tidigare arbetslivserfarenheter från att ha arbetat med bemanning- och rekrytering sedan tidigare ser vi det som positivt för tjänsten men inte som ett krav. Vi kommer lägga mycket vikt vid din personlighet i denna rekryteringsprocess. Övrig Information Placeringsort: Luleå Start: Enligt överenskommelse. Varaktighet: Tillsvidare Arbetstid: mån- fredag, dagtid Ansökan Låter det intressant? Välkommen med din ansökan! Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta Olle Hjelm, VD för Norra Resurs. Han svarar gärna på dina funderingar kring tjänsten eller om oss som kontor och företag! Du når Olle på telefon 070-395 60 44 eller på [email protected]. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om Norra Resurs Sedan vår start har vi blivit ett av de mest framstående företagen inom bemanning och rekrytering i Norra Sverige. Vi specialiserar oss på att matcha rätt kandidater med rätt roller och hjälper företag att bygga starka team. Med djup förståelse för den lokala arbetsmarknaden är Norra Resurs en pålitliga partner för rekryterings- och bemanningslösningar i norra Sverige. Hos oss möter du en kultur präglad av entreprenörsanda, engagemang och hög kvalitet. Vi sitter i moderna lokaler på Smedjegatan 19, beläget mitt i centrala Luleå.
Bli vår nya kollega! Vi fortsätter växa och behöver rekrytera en engagerad Konsultchef till vårt huvudkontor i Luleå! Vi vill erbjuda dig en spännande framtid i ett av Norra Norrlands snabbast växande företag. Våra kunder består av stora nationellt ledande företag likaväl som lokala mindre aktörer. Det ger oss en intressant bredd i de olika uppdrag vi arbetar med. Varför är vi framgångsrika? Vi arbetar i team på ett sätt som utmärker oss i branschen och vår tjänsteportfölj ger kunderna fantastiska möjligheter att anpassa upplägget efter det faktiska behovet. Vad har Olle Hjelm, VD, att säga om tjänsten och företaget? "Norra Resurs är ett entreprenörsdrivet bolag med höga ambitioner och ett stort hjärta. Vi är ett bolag som har en stark tillväxtagenda men samtidigt är mån om att bevara känslan av det lilla familjära bolaget. Fortsatt vill vi expandera i regionen och bli en mycket större spelare. Vi vill fortsätta att värna om den familjära känslan vi har och knyta upp rätt människor till organisationen som delar samma mål. Fördelen med att arbeta hos oss är våra fantastiska medarbetare och kunder. Man har stort mandat att ta beslut och påverka framtiden inom företaget, man vågar satsa och tänka nytt och det är snabba beslutsvägar. Det finns ett modernt ledarskap, stort förtroende för medarbetarna och vi är en prestigelös organisation." Dina Arbetsuppgifter I din roll som Konsultchef kommer du att arbeta tätt med kontorets kundansvariga. Du kommer att ansvara för våra rekryterings- och konsultuthyrningsprocesser. Som konsultchef kommer du även få arbeta med: Annonsutformning. Urval, telefonintervjuer, inbokning av intervjuer samt referenstagning. Löpande kundkontakt i samarbetet med våra kunder. Schemaplanering i vårt affärssystem. Träffa konsulter och stötta dem i sitt arbete, både digitalt och på plats hos vår kund. Du kommer också: Arbeta mot tydliga mål. Utveckla, fördjupa och förädla relationer genom kvalitativt rekryteringsarbete. Bidra till företagets utveckling genom ditt engagemang. Din Profil För att lyckas i rollen som Konsultchef trivs du som söker med att vara spindeln i nätet. Du får energi av att träffa människor samt hitta bra lösningar för både våra kunder och konsulter. Vi på Norra Resurs brinner mycket för den enskilda människan och vill att vår kommande kollega skall ha samma passion att hjälpa människor hitta sitt drömjobb. På kontoret samarbetar vi mycket och vår dynamiska arbetsmiljö kräver att du som person är flexibel och har en förmåga att prioritera och organisera ditt arbete även när tempot är högt. Att du har god datorvana och lätt för att lära dig nya system ser vi också som viktigt. För att vara aktuell har du som söker: Är social, utåtriktad och affärsorienterad. Har stort intresse och kunskap om människor, organisationer och ledarskap. Är en målinriktad, strukturerad och ordningsam person. Har förmåga att hålla igång många projekt samtidigt. Har du tidigare arbetslivserfarenheter från att ha arbetat med bemanning- och rekrytering sedan tidigare ser vi det som positivt för tjänsten men inte som ett krav. Vi kommer lägga mycket vikt vid din personlighet i denna rekryteringsprocess. Övrig Information Placeringsort: Luleå Start: Enligt överenskommelse. Varaktighet: Tillsvidare Arbetstid: mån- fredag, dagtid Ansökan Låter det intressant? Välkommen med din ansökan! Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta Olle Hjelm, VD för Norra Resurs. Han svarar gärna på dina funderingar kring tjänsten eller om oss som kontor och företag! Du når Olle på telefon 070-395 60 44 eller på [email protected]. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om Norra Resurs Sedan vår start har vi blivit ett av de mest framstående företagen inom bemanning och rekrytering i Norra Sverige. Vi specialiserar oss på att matcha rätt kandidater med rätt roller och hjälper företag att bygga starka team. Med djup förståelse för den lokala arbetsmarknaden är Norra Resurs en pålitliga partner för rekryterings- och bemanningslösningar i norra Sverige. Hos oss möter du en kultur präglad av entreprenörsanda, engagemang och hög kvalitet. Vi sitter i moderna lokaler på Smedjegatan 19, beläget mitt i centrala Luleå.
Arbetsbeskrivning Drömmer du om att få värdefull erfarenhet inom rekrytering hos en välrenommerad aktör inom offentlig sektor? Då har vi den perfekta möjligheten för dig! Vår kund inom statlig sektor söker just nu flera engagerade juniora rekryterare som vill förstärka deras team under en spännande period. Hos oss får du: Kasta dig in i alla delar av rekryteringsprocessen: Från att skapa kravprofiler till annonsering, urval, intervjuer och referenstagning – du får vara med från start till mål! Växa och utvecklas: Du får chansen att arbeta självständigt, men alltid med stöd från ett team av drivna kollegor. Bli en del av Randstad-familjen: Som konsult hos oss är du anställd med alla förmåner som kollektivavtal, friskvårdsbidrag och karriärmöjligheter. Bygga ditt CV: Du får möta olika företagskulturer och branscher, vilket ger dig en bred erfarenhet och ett välfyllt CV. Vem är du? Vi söker dig som har minst ett års erfarenhet av rekrytering och har erfarenhet av kompetensbaserad intervjuteknik. Vi ser även att du har utbildning inom personalvetenskap eller utbildning som bedöms vara likvärdig. Viktigast är att du är driven, självständig och har en god kommunikationsförmåga. Arbetet utförs helt på plats i kundens fräscha lokaler tillsammans med ett härligt gäng rekryterare i centrala Göteborg, distansarbete är ej möjligt. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Startdatum för detta uppdrag är för närvarande satt till början av augusti och kommer att pågå till slutet av december, med chans till förlängning. Tjänsten kräver även en säkerhetsprövning då du kommer i kontakt med skyddade personuppgifter i rollen som rekryterare hos vår kund. Rekrytering kommer att ske löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ifall denna tjänst passar dig som handen i handsken, sök redan idag! Ansvarsområden Rekrytering och urval av personal Arbeta självständigt med samtliga steg i rekryteringsprocessen (upprätta kravprofil, annonsering, urval, intervju, referenstagning) Ge konsultativ stöd till rekryterande chefer Upprätta anställningsbeslut Kvalifikationer Högskoleutbildning med inriktning mot personalområdet, beteendevetenskap eller likvärdig utbildning. Minst 1 års arbetslivserfarenhet av rekrytering Erfarenhet av kompetensbaserad intervjumetodik Goda kunskaper i ms office eller likvärdigt God förmåga att förstå och uttrycka sig i svenska språket, såväl skriftligt som muntligt God samarbetsförmåga med kollegor, interna kunder och kandidater Förmåga att arbeta metodiskt och strukturerat, delvis planera och genomföra rekryteringsprocessen på kortast möjliga tid Erfarenhet Rekrytering Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Välj ett jobb för att visa detaljer