Verksamhetschef till Kåbohälsan i Uppsala

Har du ett stort intresse för ledarskap och förmågan att engagera och motivera din personal? Vill du vara med på en spännande utvecklingsresa, där din syn på arbete är synonymt med hög kvalitet och god service? Då ser vi fram emot att välkomna dig till oss!  Vad erbjuds du? I uppdraget som Verksamhetschef ansvarar du för att leda det dagliga arbetet på mottagningen. Du verkar aktivt i det operativa såväl som det långsiktigt strategiska arbetet och planeringen för mottagningen.   Vi söker dig som drivs av personalansvar, löpande planering, schemaläggning, verksamhetsutveckling, budgetering och uppföljning av kvalitet. Du blir ansvarig för en grupp om 24 medarbetare bestående av olika specialistfunktioner. Du ansvarar för att verksamheten bedrivs i enighet med rådande avtal för Region Uppsala. Vi ser även att du är kliniskt verksam och därmed kan känna verksamheten på pulsen. Tycker du, liksom vi, att det är viktigt att få våra medarbetare att arbeta på toppen av sin kompetens?   Vi värdesätter kontakten med dina Verksamhetschefskollegor och vi träffas månadsvis för att stötta och utveckla våra mottagningar tillsammans. Du ingår i en ledningsgrupp med Verksamhetschefskollegor inom Prima Vård och rapporterar till Regionchef Pernilla Netinder. Vem är du? Vi söker dig som är yrkesutbildad inom vården och med erfarenhet inom primärvården. Det är meriterande om du är utbildad sjuksköterska eller läkare. Du är trygg i din profession och har stort intresse för arbetsledning och utveckling. Ditt ledarskap grundar sig i att skapa engagemang och arbetsglädje och du har tidigare erfarenhet av att arbeta med personal på individ- och gruppnivå. Vi ser gärna att du har erfarenhet av budgetarbete och ekonomiska uppföljningar. Tjänsten som Verksamhetschef kommer förändras över tiden, där du som chef kommer ha olika fokusområden beroende på vilket stadie vi är. Vi söker dig som drivs av detta, att få vara med i vår omväxlande vardag. Som person är du empatisk, engagerad och kompetent. Du är flexibel, positiv och inte rädd att ta egna initiativ och eget ansvar. Uppdraget kräver hög social kompetens med en mycket god samarbetsförmåga samt god förmåga och intresse för att skapa ordning och struktur med förmåga att prioritera. För att vara framgångsrik i rollen söker vi dig som är lösningsfokuserad och intresserad av att, med hjälp av din kreativitet, se möjligheter i olika situationer.  Vi vill att du har siktet inställt på att långsiktigt utvecklas i din roll som Verksamhetschef på Kåbohälsan. Anställning och ansökan: Tillsvidareanställning 100 % tjänstgöring, med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Om du har frågor är du välkommen att kontakta: Regionchef, Pernilla Netinder, [email protected] alt. 018-6117575 HR-Specialist, Emelie Hägerström, emelie.hagerstrom.primavard.se alt. 0709-705185 Varmt välkommen med din ansökan! Om vårdcentralen Vår delvis" Kåbohälsan den lilla vårdcentralen med det stora hjärtat" beskriver kort och koncist vad vi vill erbjuda våra patienter. Kåbohälsan ligger i centrala Uppsala och nära till Uppsalaslott och bra gångavstånd till centralisationen. Vi ingår i Prima vård koncernen. Kåbohälsan är en av tre enheter i Uppsala . Vi driver vårdcentralen på uppdrag av region Uppsala I dagsläget ca 6800 listade patienter. Om företaget Prima Vårds filosofi bygger på det lokala engagemanget och att den bästa kvalitetsutvecklingen sker genom lokalt engagemang. Prima Vård är ett familjegrundat vårdbolag med verksamhet inom primärvård, barn-och kvinnosjukvård, psykiatri samt företagshälsovård. I bolaget ingår omkring 100 lokala vårdenheter med stor bredd. Intresserad om att läsa mer om Prima Vård? Slå oss gärna en signal eller besök gärna vår hemsida: https://primavard.se/om-prima-vard

25 april 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Biträdande verksamhetschef

Om oss Välkommen till Capio Vårdcentral Borrby med filial i Gärsnäs! Vi är den lilla vårdcentralen med det stora hjärtat. Till oss kommer du med buss som stannar nästan precis utanför dörren. För dig som kommer med bil finns gratis parkering. Vi som jobbar här är ett glatt gäng på 20 personer som tar hand om ca 6 700 listade patienter – idag och genom hela livet. Hos oss är vardagen variationsrik och vi arbetar tillsammans som ett team kring våra patienter. Vi respekterar och stöttar varandra och vi vet att våra olikheter utvecklar oss – både i våra yrkesroller och som personer. Vår arbetsgrupp är trygg och stabil med ett tätt samarbete mellan de olika professionerna. Vi arbetar tillsammans och du kan förvänta dig ett stort stöd från läkargruppen och övriga kollegor - hos oss är du aldrig ensam! Din roll Vi söker nu en biträdande verksamhetschef som har erfarenhet av ledarskap, kunskap och förståelse för primärvårds arbetet. Du kommer att ha ett nära samarbete med verksamhetschefen, tillsammans ska ni bygga upp verksamheten och driva framtidens primärvård. Du har en bakgrund och god vana för arbete inom primärvården, till exempel som sjuksköterska, undersköterska eller medicinsk sekreterare. Vi erbjuder dig ett roligt och stimulerande arbete som är omväxlande och händelserikt. Som en del av vår verksamhet har du möjlighet att aktivt arbeta för att förbättra rutiner och arbetssätt tillsammans med dina kollegor. Vi försöker anpassa oss efter hur vårt samhälle ser ut och lägger stor vikt på att våga tänka nytt! Att vara ledare på Capio innebär att vara modig, visa riktning, främja samarbete och bygga tillit. För oss är detta viktiga hörnstenar i arbetet med att skapa trygga team och leda mot våra uppsatta mål. Vi vet att en bra chef är avgörande för en medarbetares trivsel, mående och utveckling. Därför vill vi skapa en miljö där våra ledare kan utvecklas och få stöttning i sitt ledarskap. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig en positiv och utvecklande arbetsplats med tydligt patientfokus. Vår organisation bygger på den lokala enhetens självstyre med engagemang och delaktighet från medarbetare vilket leder till korta beslutsvägar. Samtidigt finns en större organisation i bakgrunden som ger stöd och möjlighet till utveckling och erfarenhetsutbyte. Ex:• Kollektivavtal• Friskvård• Ett nätverk av stöttande chefskollegor• En välfungerande supportorganisation• Ledarskapsutveckling i Capio Academy• Tryggheten i att ha en en stor organisation i bakgrunden som stöd• Ansvar, mandat och frihet Om dig Du som söker tjänsten bör ha erfarenhet av ledarskap och ha ett stort intresse av såväl personal- och budgetarbete. Vi vill att du som ledare har förmåga att tillsammans med ledningsgruppen och medarbetarna formulera visioner, tydliggöra syften med verksamheten och genom det skapa engagemang och fokus. Du är ansvarstagande och driven med hög integritet. Du har en god affärsförståelse och förmåga att jobba både strategiskt och operativt. Du entusiasmeras av att tillsammans med Verksamhetschef utveckla medarbetare och du räds inte att utmana och utveckla etablerade arbetssätt. Du har god förmåga att prioritera mellan olika arbetsuppgifter när tempot varierar och kan anpassa ditt arbetssätt när förutsättningarna så kräver. Som person är du positiv och ansvarstagande med ett flexibelt förhållningssätt och du trivs med att arbeta såväl självständigt som i team. Tillsammans med oss delar du Capios värderingar och använder dem i ditt dagliga arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, vi jobbar med fortlöpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Inför tillsvidareanställningar tillämpar vi alltid först sex månaders provanställning. Varmt välkommen med din ansökan! Publicerat: 2024-04-23 Sista ansökningsdag: 2024-05-26 Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

23 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Verksamhetsledare till Hemtjänst företag

Vi söker Nu söker vi för kunds räkning efter en driven och engagerad verksamhetsledare till en verksamhet i Stockholm. Du kommer att ha ansvar för att förvalta och utveckla verksamheten, med särskilt fokus på tillväxt. Med din värdefulla kunskap och kompetens är du en nyckelperson i företaget och du ses som en viktig lagspelare för att utveckla verksamheten. Har du de kvalifikationerna som vi efterfrågar?    Arbetsuppgifter Leda och utveckla personalen för att säkerställa en hög servicenivå. Övervaka och förbättra kvaliteten på tjänsterna vi erbjuder genom att bevaka processer, rutiner och ledningssystem Ekonomiskt ansvar, inklusive budgetering, redovisning och uppföljning. Kontakt med kommuner och myndigheter. Affärsutveckling med fokus på tillväxt genom marknadsföring och nätverksbyggande. Implementering av digitala verktyg och processer för att öka effektiviteten. Kvalifikationer   Relevant utbildning inom vården; sjuksköterska eller socionom och erfarenhet inom hemtjänst eller omsorg som kräver IVO-tillstånd. Flerårig erfarenhet av att leda en hemtjänstverksamhet eller liknande vårdverksamhet. God kännedom om lagar och förordningar inom området, exempelvis Socialtjänstlagen. Erfarenhet av affärsutveckling inom vårdsektorn. Erfarenhet av verksamhetsutveckling och effektivisering inom relevant sektor. Stark kommunikationsförmåga, både skriftligt och muntligt. God teknisk förståelse och värdet av digitala verktyg. Anställning Tjänsten är på heltid, kontorstid och verksamheten tillämpar provanställning 6 månader. Flexibla arbetstider för att underlätta din vardag Kompetenta medarbetare och en engagerad arbetsgivare Friskvårdsbidrag, förmånlig pensionslösning och sjukvårdsförsäkring.   Ansökan Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss via ansökningsformuläret. Urval och intervjuer sker löpande, så vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, var vänlig kontakta kontaktpersonen nedan. På www.vardlanken.se/lediga-jobb presenterar vi alla våra lediga uppdrag.

23 april 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Verksamhetschef

Doktor.se:s vision är vara det självklara valet vid första vårdkontakt. Vår ambition är att bli en av landets största digifysiska vårdgivare med målet att alltid ge rätt vård på rätt plats i rätt tid. Nu söker vi en verksamhetschef till Doktor.se Katarina Bangata Vårdcentral. Vårdcentralen öppnades 2023 i nya fräscha lokaler och personalgruppen består idag av två specialistläkare, tre sjuksköterskor, en undersköterska, en samtalsterapeut och en medicinsk fotvårdare. I den här rollen kommer du att driva och utveckla vårdcentralen vidare. Som verksamhetschef ingår du i ett nätverk tillsammans med våra andra verksamhetschefer inom Doktor.se koncernen. Du har även tillgång till våra stödfunktioner såsom ekonomi, HR, chefläkare, marknadsavdelning och IT-avdelning. Om rollen I uppdraget som verksamhetschef kommer du att få möjlighet att arbeta med utveckling och struktur på vårdcentralen. Uppdraget innebär dels att du leder din verksamhet, men även att du är en ambassadör för Doktor.se och därmed arbetar för att upprätthålla goda relationer med patienter, uppdragsgivare och myndigheter. Att arbeta på en vårdcentral med digifysiska arbetssätt innebär nya arbetsmetoder där flera av dem är under utveckling och uppbyggnad. Du och ditt ledarskap är därför en viktig förutsättning för verksamhetens utveckling och framgång. Ditt uppdrag är: Leda och fördela verksamheten genom dina medarbetare. Du har med detta ett ansvar för medarbetarresan på vårdcentralen och är ansvarig för att driva igenom Doktor.se:s årliga medarbetaraktiviteter samt eventuella förändringar. Ha resultat- och budgetansvar för din enhet med uppföljning och rapportering, både internt och till regionen. Ansvara för att det systematiska arbetsmiljö- och kvalitetsarbetet i verksamheten följs och därmed att god kvalitet levereras. Säkerställa att Doktor.se:s vision och verksamhetsmodell för digifysisk vård implementeras och efterlevs på vårdcentralen. Om dig Vi söker dig med ett tydligt och transparent ledarskap. Vi ser att du är trygg i din roll som ledare och har förmåga att skapa engagemang hos dina medarbetare i en föränderlig miljö. Du har en kommunikativ förmåga och hög social kompetens som hjälper dig att styra verksamheten mot de mål som avtal, föreskrifter och lagar föreskriver samt våra uppsatta koncernmål. Vi söker dig med följande kvalifikationer: God chefs- eller ledarskapserfarenhet inom primärvården eller likvärdig erfarenhet inom hälso- och sjukvård God förmåga att uttrycka dig väl både i tal och skrift på svenska samt grundläggande kunskaper inom engelska Du är specialistläkare inom allmänmedicin, distriktssköterska eller annan utbildningsbakgrund som gör att du kan kombinera din ledarroll med att arbeta kliniskt Vi erbjuder dig Hos oss får du en arbetsplats att utvecklas på, fenomenala kollegor och att bli en del av en växande vårdkoncern med många kontaktytor. Tillsammans skapar vi härlig teamkänsla, fin gemenskap och stark kultur! Vi erbjuder dig också: Kollektivavtal Tjänstepension Friskvårdsbidrag Mer praktiska detaljer Önskad start är i början på sommaren, lämpligt datum pratar vi ihop oss om i slutet av processen Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning Din placering kommer vara på Doktor.se Katarina Bangata Vårdcentral, Katarina Bangata 80 Område Hammarby kanal är en planerad tunnelbanestation, stationen blir den första i Stockholm där plattformen ligger under vatten, nämligen under kanalen som stationen får namn efter. Stationen får en uppgång i norr mot Vintertullstorget på Södermalm och en uppgång i söder mot Hammarby allé i Hammarby sjöstad. Norra Hammarbyhamnen där vårdcentralen är belägen är ett bostads- och hamnområde inom stadsdelen Södermalm i Stockholm. Området har cirka 11 000 lägenheter för drygt 25 000 invånare och 150 000 m² arbetsplatser. Kan det vara dig vi söker? Då ser vi fram emot din ansökan! Vi jobbar med löpande urval, så vänta inte med din ansökan utan skicka gärna in den redan idag – allt du behöver göra är att bifoga CV.

19 april 2024
Sista ansökan:
19 juni 2024
Verksamhetschef - Bli en av oss!

Välkommen till en värderingsstyrd organisation Attendo Fortuna-Onnela är ett hemtrevligt äldreboende med 40 platser för äldre med demensdiagnos eller större omvårdnadsbehov, beläget i Sävja i Uppsala. Vi arbetar efter konceptet Utevistelse & Trädgård. I din roll som Verksamhetschef arbetar du självständigt med att driva, leda och utveckla verksamheten. Du rapporterar direkt till Regionchef. Du ingår i en kompetent ledningsgrupp där du får stöd och vägledning för att nå framgång i din roll. Vi har en decentraliserad organisation där du får utrymme att utveckla dina idéer och ledarstil. Beskrivning av tjänsten Som verksamhetschef ansvarar du för verksamhetens medarbetare, kvalitet, ekonomi ochkundkontakter. Du får tillgång till ett färdigt koncept som grundar sig på ett väl inarbetat kvalitetsarbete och ett systematiskt arbetsmiljöarbete med stöd från regionala resurser samt kvalitets-, ekonomi-, marknads- och HR-avdelning. Du arbetar med ett strategiskt tänk i ett omväxlande tempo. Du har förmåga att skapa en god och samverkande anda i medarbetargruppen. Vi arbetar i team, integrerat och nära kunderna Vi erbjuder Utbildningar Utvecklingsmöjligheter Personalförmåner Trygga anställningsvillkor Digitala arbetsverktyg Kvalifikationer Vi söker dig med ett stort engagemang som vill göra skillnad inom branschen och privat äldreomsorg. Du ska drivas av en vilja att utveckla verksamheten, medarbetarna och dig själv. Du är målmedveten, kommunikativ och har förmåga att kombinera det operativa arbetet med ett strategiskt och ekonomiskt tänkande. Du har god datavana och behärskar svenska språket väl, både i skrift och tal. Du delar Attendos vision och värderingar. Du har relevant högskoleutbildning så som sjuksköterskeprogrammet eller annan eftergymnasial utbildning som ger likvärdiga kunskaper. Tjänsten kräver att du har minst 2 års erfarenhet av ledande befattning inom hälso-och sjukvård och/eller social omsorg. Vi söker dig som sätter kunden i centrum och vill skapa värde för dem och deras anhöriga. Du är trygg i ditt ledarskap, kommunikativ och förtroendeingivande. Vi lägger vikt vid att du är resultatorienterad och drivs av ständig förbättring. Du är engagerad, flexibel och arbetar strukturerat så väl i grupp som självständigt. Du har goda kunskaper i Officepaketet och hanterar svenska språket obehindrat i tal och skrift. Ytterligare erfarenhet från servicesektorn och/eller erfarenheter inom försäljning är meriterande. Om Attendo Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Attendo verkar i en platt organisation, är en trygg arbetsgivare, med kollektivavtal, avtalsförsäkringar och det finns stora möjligheter att utvecklas. All vår omsorg utgår från mänskliga möten – stunder i vardagen där vi visar att vi bryr oss om varandra. På Attendo kallar vid det med hjärta för omsorg. Attendos ledord är Omtanke, Engagemang ochKompetens. Vi går igenom ansökningarna löpande. Före anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visar upp. Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!

18 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Verksamhetschef till medicinkliniken Kullbergska sjukhuset

Medicinkliniken Kullbergska sjukhuset, Katrineholm Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss! Vill du bli en del av medicinkliniken Kullbergska sjukhuset i Katrineholm och bidra till det som skapar värde i varje möte? Vill du vara en del av en trevlig arbetsplats bland härliga kollegor där vi hjälps åt och lär av varandra. Då ska du läsa vidare! Om oss Medicinkliniken Kullbergska sjukhuset Katrineholm (KSK) har bred verksamhet med både akutverksamhet med akutmottagning dygnet runt, vård på slutenvårdsavdelningar, öppenvårdsmottagningar, dagsjukvård samt specialiserad hemsjukvård (SSIH). Det finns två internmedicinska vårdavdelningar, en intermediärvårdsenhet samt en elektiv avdelning för kirurg-och ortopedpatienter. Medicinkliniken består av cirka 300 medarbetare som rapporterar till verksamhetschef. Nyligen har det skett en sammanslagning med vårdplats- och mottagningsenhet (VPM) på KSK, som medicinkliniken även tidigare haft nära samarbete med. Yrkesprofessioner är läkare, sjuksköterska, undersköterska och medicinska sekreterare samt administrativ personal. Medicinkliniken samverkar även nära med övriga verksamheter på KSK, övriga sjukhus inom regionen, primärvård, kommuner och universitetssjukhus för att ge våra patienter en god vård. Hos oss får du det mindre sjukhusets fördelar med en personlig och nära känsla samtidigt som verksamheten är bred med modern diagnostik och behandling, där vi arbetar för att utveckla den nära vården i västra länsdelen. Dina arbetsuppgifter Vi erbjuder dig ett spännande ledaruppdrag med trevliga, kompetenta, och engagerade kollegor. Ditt uppdrag är att leda medicinklinikens arbete och dina medarbetare mot våra gemensamma mål med patienternas bästa i fokus. I uppdraget ingår ansvar för klinikens resultat, budget, verksamhetsplan samt personal och arbetsmiljö. Du har ansvar för att säkerställa att medarbetarna får de förutsättningar som krävs för att driva arbetet och prioriterar resurser där så krävs. I uppdraget ingår även att ansvara för en akutjourlinje på akutmottagningen som ersatt tidigare kirurgi- och ortopedijourlinjerna. På den elektiva avdelningen samt kirurg- och ortopedmottagningen är det medicinklinikens omvårdnadspersonal som tillsammans med kirurgklinikens MSE/KSK och ortopedklinikens MSE/KSK läkare handlägger besök och vårdar de nyopererade patienterna. Du rapporterar till divisionschef medicin och har tillsammans med övriga verksamhetschefer inom divisionen ett helhetsansvar för att bidra till att förbättra sjukvården inom länet. Du förväntas ha ett nära samarbete med andra kliniker och enheter inom och utanför sjukhuset och delta i utvecklings- och förbättringsarbete för att förbättra vården. I uppdraget ingår även att arbeta med klinikens uppdrag avseende forskning och utbildning. Kliniken med dig som verksamhetschef har en läkarchef, åtta enhetschefer samt två klinikadministratörer i budget. Då det nyligen skett en sammanslagning mellan två kliniker så finns möjligheter för dig att forma din ledningsgrupp. Din kompetens Vi söker dig som är legitimerad inom ett hälso- och sjukvårdsyrke samt har erfarenhet från chefs- och ledaruppdrag inom hälso- och sjukvård. Det är även meriterande med en specialistkompetens samt medicinsk erfarenhet från arbete inom internmedicinsk verksamhet. Som person behöver du ha förmåga att leda en verksamhet med både handlingskraft och helhetssyn. Som person är du trygg och stabil i din ledarroll. Du har förmåga att tänka strategiskt och organisera på ett effektivt sätt där du även är mån om att slutföra det du påbörjat. Du leder, motiverar, skapar engagemang och delaktighet i arbetet med att nå gemensamma mål. Vidare har du en god samarbetsförmåga och tillsammans med dina chefer och medarbetare arbetar du för ett positivt arbetsklimat där både du och medarbetarna utvecklas. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper vid tillsättning av tjänsten. Anställningsform Tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Information om tjänsten lämnas av Divisionschef Birgitta Barkne Nilsson 070-300 74 84, [email protected] Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på medicinkliniken Kullbergska sjukhuset! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2024-05-16. Intervjuer kan komma att ske löpande. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

18 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Vårdlänken rekryterar verksamhetschef till Smart Psykiatri i Borås

Vi söker Verksamhetschef till Smart Psykiatri i Borås. Smart Psykiatri är en privat vårdgivare i hjärtat av Borås som erbjuder bedömning, utredning och behandling för både barn och vuxna. Smart psykiatri strävar efter att sprida kunskap om neuropsykiatriska funktionsnedsättningar genom kurser, handledning och föreläsningar. Hos oss är patienternas välmående, våra medarbetares trivsel och verksamhetens kvalitet i fokus. Vi är en härlig och familjär arbetsplats där du får möjlighet att vara med och påverka och där teamkänslan är stark. Krav: Svensk legitimation som psykolog, sjuksköterska eller läkare Erfarenhet av neuropsykiatriska utredningar eller kliniskt behandlingsarbete för personer med ADHD och autism. God kommunikativ förmåga, både i tal och skrift Förmåga att arbeta effektivt i team Erfarenhet som verksamhetschef, enhetschef eller motsvarande är meriterande Arbetsuppgifter Varierande och utvecklande arbete på en ambitiös och kompetent arbetsplats Möjlighet att vara med och forma och utveckla verksamheten. Övergripande ansvar för den operativa verksamheten Personalansvar för cirka fem personer och ett antal konsulter Kvalitets- och arbetsmiljöansvar Budgetansvar Nära samarbete med ledningen och övriga chefer Rapportering direkt till VD Kliniskt arbete förekommer Anställning Tjänsten är på heltid, kontorstid och Smart Psykiatri tillämpar provanställning 6 månader. Flexibla arbetstider för att underlätta din vardag Kompetenta medarbetare och en engagerad arbetsgivare Friskvårdsbidrag, förmånlig pensionslösning och sjukvårdsförsäkring. Ansökan Varmt välkommen att skicka in din ansökan till Vårdlänken via ansökningsformuläret. Urval och intervjuer sker löpande, så vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, var vänlig kontakta kontaktpersonen nedan. All kontakt gällande den här tjänsten sker via rekryterande chef på Vårdlänken. På www.vardlanken.se/lediga-jobb presenterar vi alla våra lediga uppdrag. Om oss Vårdlänken Bemanning Rekrytering förmedlar intressanta konsultuppdrag och tjänster till dig som är läkare, sjuksköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, socionom, chef eller har annan profession inom vård eller socialt arbete. Vårt mål är att ge dig ett flexibelt och utvecklande arbetsliv, samtidigt som vi tillsammans bidrar till en välfungerande vård- och omsorgssektor genom rätt kompetens på rätt plats. Vi har över 26 års erfarenhet av vårdbemanning. Våra kunder är både privata och offentliga aktörer inom hälsovård, sjukvård och omsorg över hela Sverige. Vi hjälper dem med skräddarsydda bemanningslösningar och hjälper även till att rekrytera personal till fasta tjänster. Det gör oss till helhetsleverantör av kompetens inom vård- och omsorgsområdet. Läs mer på www.vardlanken.se, samt följ oss på Linkedin: www.linkedin.com/company/vardlanken

12 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Verksamhetschef till Martina BUMM Sollentuna

Verksamhetschef till Martina BUMM Sollentuna sökes (barnsjuksköterska, psykolog eller läkare) Är du en person som inspireras av att leda en Barn- och ungdomsmedicinsk mottagning i en trygg personalgrupp i en dynamisk miljö, där fokus ligger på sunda värderingar och bra vård, med barnet och familjen i fokus. Då är du kanske den nya verksamhetschefen som Barnsjukhuset Martina söker till Sollentuna. Om Barnsjukhuset Martina Barnsjukhuset Martina är den största vårdgivaren inom barn- och ungdomsmedicinsk öppenvård i Stockholm, med totalt 7000 kvm vårdyta och ca 280 medarbetare. Vi finns på åtta geografiska platser i Stockholm och bedriver vård inom vårdvalet. 2023 hade Martina ca 55 000 fysiska besök. Våra mottagningar varierar i storlek. Den största finns på Sophiahemmet och den minsta mottagningen ligger i Norra Djurgårdsstaden (BVC). Martinas verksamhet inkluderar somatisk och psykisk vård i öppenvård, BVC-mottagningar och logopedi. Den operativa personalen består i huvudsak av administrativ personal (sekreterare), undersköterskor, sjuksköterskor, psykologer, logopeder och läkare. Mottagningen i Sollentuna har ca 20 anställda och en vårdyta på ca 1000 kvm. Barnsjukhuset Martina tillämpar kollektivavtal för sina anställda. Martina har även en ideellt engagemang i Martina Medical Mission, där vi några gånger per år utför avancerad missbildningskirurgi på nyfödda barn i Rwanda. Våra insatser har blivit internationellt uppmärksammade och det är vi givetvis stolta över. En annan uppskattad aktivitet som bidrar till vårt starka varumärke är Martina Loppet som genomförs varje september på Stockholms Stadium där många barnfamiljer deltar. Din roll I rollen som verksamhetschef förväntas du bidra såväl strategiskt som operativt till verksamheten och ha en roll i ledningen. Rollen kräver en bra förmåga att identifiera och utveckla processer för att stödja verksamheten på ett modernt och effektivt sätt. Du kommer att ha budget- och personalansvar över samtlig personal på Sollentuna och du rapporterar till affärsområdeschefen/VD. Du en plats i den operativa ledningsgruppen där samtliga verksamhetschefer ingår. Du kommer få ett bra chefsstöd och vi ser gärna att du vill vidareutveckla dig. Din arbetsplats kommer i huvudsak att vara i Sollentuna men även medverka vid möten på andra platser. En viss grad av distansarbete är möjligt. I huvudsak är det en administrativ tjänst, men en mindre del kliniskt arbete är tänkbart och ofta ses det som positivt. Din profil Av erfarenhet vet vi att flera yrkeskategorier kan passa i rollen som verksamhetschef. Är du barnsjuksköterska, psykolog eller läkare så kan du passa utmärkt i rollen. Du har relevant utbildning. Du ska vara positivt inställd att effektivisera och utveckla verksamheten, t.ex. via nya plattformar och digitala arbetssätt. Du har intresse av att driva frågor på en strategisk nivå för att sedan implementera operativt tillsammans med övriga verksamhetschefer och ledning. Har du erfarenhet av tidigare chefstjänst, budgetarbete och ledningsgruppsarbete så är det givetvis ett stort plus. Personliga egenskaper Du ska tycka om att arbeta med barnsjukvård Du ska vara utvecklingsorienterad, entusiasmerande och samtidigt noggrann på detaljnivå. Du ska vara bra på att lyssna in och läsa av verksamheten och anställda. Du ska vara samarbetsvillig, flexibel och ha en möjlighet att ’ställa om’ när det behövs. Du ska vara trygg i dina ledaregenskaper och ha en bra kommunikativ förmåga. Sista ansökningsdag: 1 juni 2024 Tillträde: 2 september Tjänstgöringsgrad 80–100 % Ansökan skickas till: [email protected] I den här rekryteringen är vi inte intresserade av kontakt med rekryterings- eller bemanningsföretag.

10 april 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Agaton Omsorg söker Verksamhetschef i Östra Småland med start i Oskarshamn

Agaton Omsorg söker Verksamhetschef till Östra Småland med start i Oskarshamn. Vi växer och blir fler! Unik möjlighet! Om Agaton Omsorg
 Agaton Omsorg är det lilla genuina omsorgsföretaget som med gemenskap och glädje förändrar vardagen tillsammans. Entreprenörsdrivna med lång erfarenhet och hög kunskap kring att bygga upp och driva högklassig vård- och omsorgsverksamhet. Vi erbjuder moderna boendelösningar i framkant för vuxna inom ramen för SoL (Socialtjänstlagen) och LSS (Lagen om Stöd och Service). Agaton är det enkla och pålitliga alternativet som med engagemang, omtanke och glädje ger trygghet och stöd på vägen mot ett självständigare liv. Målsättningen är tydlig i att vi tillsammans göra just denna dag bättre än gårdagen för dem vi är till för. Drivkraften hos oss är att med hög kvalitet och en evidensbaserad pedagogik ge fler människor bättre förutsättningar att leva sitt liv självständigt. Initialt söker vi nu en erfaren och kompetent verksamhetschef som med driv och engagemang kan förverkliga drömmar tillsammans med oss i vårt alldeles NYA Gruppboende, Villa Frank i Oskarshamn och på sikt ytterligare verksamhet/er när vi nu kommer växa. Vill du bidra till och leda det nya hängivna Team som satts samman och ingå i ett snabbfotat, nytänkande och växande företag? Sök då till oss på Agaton Omsorg. En härlig och utmanande möjlighet att få vara med från start i det som kommer att bli fantastiska boenden för personer med funktionsnedsättningar tillhörande personkrets 1, LSS. Om våra boenden Agaton Omsorg är stolta över att kunna erbjuda toppmoderna och nybyggda boenden för behövande. Villa Frank i Oskarshamn ligger lugnt beläget med närhet till centrum och samhällsservice och havet. Målsättningen är att växa med fler alldeles nya och moderna boenden i lugna attraktiva lägen. Våra gruppboenden innehar 6 platser där varje boende har sin egen fullvärdiga lägenhet med vardagsrum, sovrum, kök och badrum. Därtill finns allmänna gemensamhetsutrymmen såsom kök/matplats och gemensamhetsytor. Om Rollen Som verksamhetschef ingår du i Agaton Omsorgs ledningsgrupp. Vår vision att – ”Med Gemenskap och Glädje förändra vardagen Tillsammans” genomsyrar hela vår verksamhet och allt vi gör och hur vi ser på människan. Vi söker dig som både vill och har förmågan att utveckla detta på våra boenden. Vår tro är att man lyckas med det genom ett närvarande ledarskap som utvecklar och vårdar relationerna med medarbetare, boende, närstående och myndigheter. Du kommer vara med att utveckla och förvalta våra boenden på ett självständigt sätt utifrån vår vision och våra värderingar. Du ansvarar för verksamheten som föreståndare utifrån områdena Ekonomi, HR, Kvalitet och Pedagogik. Genom detta säkerställer du att företagets värderingar, den pedagogiska grundsynen och gällande lagstiftning efterlevs i verksamheten. Hos oss kommer du vara en uppskattad och oerhört central person för företaget. Vi värnar om ett gott arbetsklimat där du kan agera självständigt med stort utrymme för egna beslut under ansvar. Som arbetsgrupp värdesätter vi varandra och har roligt på arbetet samtidigt som vi sätter stort värde på ansvar och engagemang. Vi lovar att du kommer trivas hos oss och med dina kollegor som med samma utgångspunkt arbetar med högt driv och gemenskap. Förutom resor ingår även ledningsjour ett antal veckor per år i tjänsten. Visst låter det intressant och utmanande?! Kom igen! Sök tjänsten! Vi söker: - 1 Verksamhetschef, 100 % dagtid - Provanställning 6 månader. - Tillträde sker efter överenskommelse under vår/sommar 2024. - Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom vård och omsorg (ex. socionom, social omsorg) och erfarenhet från omsorgsverksamhet enligt LSS. - Du har dokumenterad erfarenhet av chefsuppdrag inom liknande verksamhet och kan lämna goda referenser. - B-Körkort är ett krav Är du:
 - Prestigelös och ansvarstagande? - Driven, engagerad och hängiven uppgiften att stödja andra människor i deras utveckling? - Initiativrik och har en god förmåga att arbeta i grupp såväl som självständigt? - Förtroendeskapare och lösningsfokuserad? Då är du rätt person för oss! Läs mer om oss och vår verksamhet på www.agatonomsorg.se Vad händer nu?
 Ansök gärna så snart som möjligt då vi intervjuar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Intervju kommer att ske både genom fysiskt möte och via Teams. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag: 2024-05-31 Kontaktuppgifter vid frågor:
David Eller, VD, [email protected] , 070-29 89 111 Agaton Omsorg har kollektivavtal och är medlem i Vårdföretagarna.

3 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Director of Consumer engagement to Embla Medical

At Embla Medical, we are dedicated to improving people’s mobility. We do this with compassion and innovation, from how we design our award-winning mobility solutions to how we operate our network of patient care clinics. Embla Medical is home to Össur, a leading global provider of prosthetics and bracing and supports solutions; FIOR & GENTZ, an innovative developer of neuro orthotics; and College Park, creators of custom-built prosthetic solutions for people of all activity levels. Since 1971, we have produced more than 2,100 patents and numerous award-winning designs, renowned advancing the Orthotic & Prosthetic (O&P) industry. Our patient care clinics make up a vast network, spread across multiple countries. They are modern, comfortable spaces where patients have access to innovative solutions, expert guidance, and personalized care and support. Our core values are Honesty, Courage and Frugality. Your role As the Director of Consumer engagement at Embla Medical, you will be responsible for developing and implementing consumer engagement and support initiatives that empower amputees to navigate their healthcare journey with confidence and ease. You will work with a dedicated team focused on delivering personalized support services, education, and resources to amputees, caregivers, and healthcare professionals. Reporting to the VP of Business Development, you will collaborate closely with cross-functional teams to enhance patient engagement, adherence, and satisfaction while driving positive health outcomes. Some of your key responsibilities: Develop and execute a comprehensive amputee support program strategy aligned with the Embla Medicals mission. Build our DtC engine incl. Consumer marketing and activation. Lead a team of professionals responsible for providing personalized support services, including patient education, product information, relevant funding assistance, and access to resources. Collaborate with global and local internal stakeholders, including IT, marketing, sales, and regulatory teams, to ensure alignment and integration of amputee support initiatives across the organization. Establish and maintain strong relationships with external partners, advocacy groups, healthcare providers, and payers to enhance program reach and impact. Oversee the development of amputee support materials, including educational resources, toolkits, and digital platforms, to facilitate empowerment and self-management. Implement processes and systems to track and measure program effectiveness, including key performance indicators (KPIs), consumer outcomes, and satisfaction metrics. Ensure compliance with regulatory requirements, industry standards, and ethical guidelines governing patient support programs. Stay informed about emerging trends, best practices, and advancements in patient support services and healthcare technology to drive continuous improvement and innovation. Provide leadership, guidance, and mentorship to the amputee support team, fostering a culture of collaboration, empathy, and excellence. Who are you Master’s degree in business administration or similar Extensive experience in consumer support, with a strong track record of leadership and program management Experience in Digital Marketing, DTC (Direct to Consumer), Data and Commercial Knowledge of the healthcare industry Excellent communication skills in English You are a strong leader with a demonstrated ability to inspire, motivate, and develop high-performing teams. You have strong project management skills with the ability to prioritize, plan, and execute multiple initiatives simultaneously. You also have an analytical mindset with the ability to leverage data and insights to evaluate program performance, identify areas for improvement, and drive informed decision-making. To thrive at Embla Medical it is important that you are collaborative, communicative, customer oriented, result driven and like to work in an innovative company that is continuously developing. The employment Full time, permanent employment. Start according to agreement. International travelling will be expected 30-60 days a year. Location either Sweden, Denmark or Netherlands. Application You apply via our website, please click on the link to proceed: https://ossur.wd3.myworkdayjobs.com/OssurCareersGlobal/job/Remote-Denmark/Director-of-Consumer-to-Embla-Medical_REQ-3416 If you already work in the company, please apply internally via Workday Jobs hub. Last application date is 2024-05-31. Please submit your application as soon as possible, the selection is ongoing and the position may be filled before the last application date.

2 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024