Ekonom till Ekonomiavdelningen (vikariat)
Vimmerby kommun
Övriga ekonomer

Vimmerby är den lilla kommunen i Småland som har mycket att erbjuda; förutom det gedigna kulturarvet från Astrid Lindgren kännetecknas kommunen också av ett mångsidigt näringsliv, stort lokalt engagemang, aktivt föreningsliv, vacker natur och rogivande miljö. Genom våra värdeord; Ansvar, mod och fantasi arbetar vi för att ge bästa tänkbara service och omsorg till Vimmerby kommuns ca 15 800 invånare, företag och för alla som besöker kommunen. Dessa värdeord genomsyrar kommunens förhållnings- samt arbetssätt och är något alla bär med sig i det dagliga arbetet. Ekonomiavdelningen bistår med stöd och rådgivning till kommunens nämnder, förvaltningar, bolag, chefer och kommuninvånare. Avdelningen ansvarar för kort- och långsiktig ekonomisk planering och resursstyrning, fakturering och kravhantering, redovisning och uppföljning, bokslut samt övriga ekonomiadministrativa uppgifter.  Anställningen är ett vikariat på ca: 12 månader med eventuell möjlighet till förlängning. ARBETSUPPGIFTER Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Löpande ekonomiarbete, redovisning, avstämningar och bokslut • Arbeta med budgetering, uppföljning, prognoser och controlling • Bidra till förbättring av arbetssätt, rutiner och processer • Delta i projekt Du får ett omväxlande och stimulerande arbete med stort eget ansvar. Som Ekonom blir du en viktig del av den avdelning du stöttar. I nära samarbete med verksamhetens chefer och kollegor arbetar du med att följa upp ekonomiskt utfall, analysera resultat och arbeta fram avdelningens budget. Beroende på din tidigare arbetslivserfarenhet kan dina arbetsuppgifter komma att variera. Som en kollega på ekonomiavdelningen blir du en del av ett välkomnande team med bred kompetens och stort engagemang. Vi arbetar tillsammans för att utveckla kommunens ekonomistyrning och värdesätter samarbete, kunskapsdelning och en positiv arbetsmiljö. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en relevant utbildning inom ekonomi eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi vill gärna att du tidigare har arbetat i en politiskt styrd organisation, det kommer att underlätta när du ska sätta dig in i dina nya arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete, med fokus på redovisning, budget och controlling. Du har god systemvana, lätt för att sätta dig in i nya affärs-/ekonomisystem och är en god användare av Excel. Vi söker dig som är analytisk, nyfiken och strukturerad. Du har ett intresse för både siffror och processer, och trivs med att arbeta både självständigt och i samarbete med andra. Du är inte rädd för att ta tag i operativa uppgifter när det behövs, samtidigt som du har förmåga att se helheten. Som ekonom är det viktigt att du kan strukturera och organisera arbetet effektivt. Din förmåga att prioritera och fokusera kommer vara värdefull för att hantera de arbetstoppar som kan uppstå i samband med exempelvis bokslutsarbetet och budgetarbetet. Som person är du initiativrik och driven, med förmågan att ta ansvar och självständigt driva projekt framåt. Du är samarbetsorienterad och har lätt för att skapa förtroende och bygga goda relationer. Samtidigt är du analytisk och strukturerad, med ett öga för detaljer utan att tappa helhetsperspektivet. Vi ser att du har ett flexibelt arbetssätt och är van att hantera flera uppgifter parallellt, samtidigt som du klarar av att hålla deadlines och leverera med hög kvalitet. Vidare är du serviceinriktad och bra på att hitta lösningar. Vi vill även att du bidrar till ett gott och stimulerande arbetsklimat i gruppen. Det är viktigt att du är en lagspelare då du kommer att samarbeta med kollegor inom olika kompetensområden i organisationen.  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten. ÖVRIGT Rekryteringsprocessen kommer att starta v.34.  Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande. För kontaktuppgifter till fackliga representanter, maila till [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

27 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Kundrådgivare till Vidingehem
Vidingehem AB
Kundtjänstpersonal

Nu söker vi dig som tillsammans med oss vill arbeta för att Vidingehem ska vara det självklara valet av hyresvärd genom hela livet! Vi är drygt 140 medarbetare som arbetar med att finnas till hands i vardagen för att göra boendet enkelt och bekvämt för våra hyresgäster. Vi är stolta över vår goda företagskultur och kan erbjuda en trivsam och framåtriktad arbetsplats. Vidingehem är en del av Växjö kommun och tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i idag och i framtiden. Välkommen till oss på Vidingehem! Vill du ha ett omväxlande jobb där du möter människor, utvecklas och är med på en spännande digital utvecklingsresa? Vi söker en engagerad kundrådgivare till vårt kundcenter en dynamisk miljö där du blir en viktig del av teamet och bidrar till att ge våra hyresgäster bästa möjliga service. Kanske blir du en av våra superusers den som representerar Kundcenter i systemrelaterade frågor och bidrar till att driva vår digitala utveckling framåt? ARBETSUPPGIFTER I rollen som kundrådgivare ansvarar du för att informera, vägleda och ge stöd till våra hyresgäster på ett professionellt och lösningsfokuserat sätt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar: • Mottagning och registrering av felanmälningar • Telefon, mail och kundmottagning • Hantering av inkommande frågor från hyresgäster • Administrativa uppgifter kopplade till kundservice • Bemanning av receptionen och intern support till övriga delar av organisationen • Delaktig i att driva och stödja IT- och systemrelaterade frågor inom kundcenter, där du också fungerar som ett stöd i användningen av våra system och digitala arbetsverktyg. Tjänsten erbjuder ett varierat och utvecklande arbete där du får möjlighet att bidra till en god boendemiljö och en hög servicenivå. Du blir en viktig del av vårt team och en nyckelperson i kontakten med våra hyresgäster. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har fullgjort ett treårigt gymnasieprogram. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift, samt goda kunskaper i Officepaketet och du har lätt för att ta till dig nya system. B-körkort är ett krav. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom service, exempelvis som kundtjänstmedarbetare, uthyrning, superuser eller liknande roller. Som person är du positiv, lösningsorienterad och har en mycket god samarbetsförmåga. Du har lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer, både internt och externt. Du arbetar strukturerat och har god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har ett intresse för system och digitala verktyg, lär dig snabbt nya system och förklarar dem gärna för andra. Vidare värdesätter du ett gott arbetsklimat och bidrar aktivt till ett positivt samarbete i teamet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Tjänsten är placerad i Växjö och du bli en del av vårt fantastiska team där vi tillsammans skapar och erbjuder trygga och hållbara bostäder för livets alla faser. Arbetsplatsen ligger i fräscha lokaler på Hejaregatan 10 B i Växjö, i närheten av Samarkands handelsområde.Urval sker löpande. Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Vikarierande studieadministratör
Malmö Universitet
Övriga handläggare

Malmö universitet är ett nyskapande, urbant och internationellt lärosäte som tack vare engagerade och erfarna medarbetare bidrar till samhällsutveckling. Hos oss arbetar lärare, forskare och andra medarbetare med olika kompetenser tillsammans för att bedriva utbildning och forskning av hög kvalitet. Alla yrkeskategorier och roller är viktiga. Du är välkommen att söka jobb hos oss!  Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta på Malmö universitet: Jobba hos oss    Vi söker     Vikarierande studieadministratör, 100 % under 12 månader      Innehåll och arbetsuppgifter     Som studieadministratör tillhör du det administrativa kansliet vid Odontologiska fakulteten. I rollen som studieadministratör ingår du i det studieadministrativa teamet som består av studieadministratörer och utbildningshandläggare. Du arbetar tillsammans med dina kollegor i teamet nära kurs- och examinationsansvariga och med studentkontakter. En viktig arbetsuppgift är att administrativt stödja kurs- och examinationsansvariga för planering och genomförande av fakultetens utbildningar. I arbetsuppgifterna ingår all typ av studieadministration såsom administration av kurshemsidor i lärplattformen Canvas, examinationsadministration, och bevakning av funktionsmejl. Observera att dessa arbetsuppgifter endast utgör exempel och att andra utbildningsadministrativa arbetsuppgifter också kan förekomma. Arbetsuppgifterna kan komma att förändras efter hand.     Kvalifikationer     Vi söker dig som har erfarenhet av studieadministrativt arbete, gärna inom universitets - och högskolesektorn. Vi ser gärna att du har erfarenhet av utbildningsadministrativa verktyg som Ladok, Canvas och Inspera. Vi vill att du är van och bekväm med att arbeta i en digital miljö, med många digitala verktyg och förutsätter att är väl förtrogen med exempelvis MS Office. Du gillar att arbeta som ett administrativt nav i en dynamisk universitetsmiljö. Du har intresse och förmåga att hjälpa andra och är lösningsinriktad. Du är noggrann och har förmåga att se din roll och dina arbetsuppgifter i ett större sammanhang. Du kommer att ingå i ett mindre team med kollegor, och det är viktigt att du uppskattar att arbeta och utvecklas tillsammans med andra. Samtidigt är det viktigt att du har förmågan att ta egna initiativ och ta ett eget ansvar för att arbetet ska utföras så korrekt som möjligt. Du är bra på att planera, organisera och prioritera ditt arbete. Vi befinner oss i en händelserik arbetsmiljö, där arbetsinnehåll, samarbetsparter och verktyg kan förändras över tid, vilket vi önskar att du finner positivt och stimulerande. Egna erfarenheter av studier vid universitet eller högskola är meriterande. Vi förväntar oss att du har mycket god förmåga att kommunicera i såväl tal som skrift på både svenska och engelska. Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet och egenskaper som samarbetsförmåga, initiativförmåga, ordningssinne, systematisk förmåga Arbetsplats   Du kommer att vara organiserad vid Gemensamt verksamhetsstöd och tillhöra det administrativa kansliet vid Odontologiska fakulteten.Läs mer om Odontologiska fakulteten här  Odontologiska fakulteten är en av fem fakulteter inom Malmö universitet. Fakulteten är organiserad i fyra sektioner för undervisning och forskning samt en Universitetstandvård för student- och specialisttandvård. Vid fakulteten bedrivs utbildning till tandhygienister, tandläkare och tandtekniker samt specialist- och forskarutbildning. Både forskning och utbildning syftar till att förbättra människors orala hälsa och höja kvaliteten i tandvården. Forskningen hämtar sina frågeställningar från tandvården och kunskapsutbyte sker kontinuerligt mellan vård och forskning. Samverkan med omgivande samhälle är central och forskningen har en stark internationell förankring. Fakultetens medarbetare och studenter finns på Tandvårdshögskolan nära Station Triangeln och Skånes universitetssjukhus i Malmö. Läs mer om Odontologiska fakulteten här. Upplysningar     Solveig-Karin Erdal, administrativ chef, [email protected] Inför rekryteringsarbetet har Malmö universitet tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.      Ansökan     Du söker anställningen via Malmö universitets rekryteringssystem genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med instruktioner nedan och att den är universitetet tillhanda senast 2025-07-13. Din ansökan ska skrivas på svenska, engelska eller något av de skandinaviska språken. Du som sökande ansvarar för att din ansökan och dess bilagor översätts.  Ansökan skall innehålla:  • Meritförteckning  • Relevanta betyg och intyg  • Kortfattad redogörelse på max 1 sida där du beskriver din erfarenhet, bakgrund och kompetens relaterad till den sökta anställningen och hur detta gör dig till den mest lämpliga kandidaten  Övrigt     Anställningen är ett vikariat på 12 månader, omfattning är heltid och tillträde sker 2025-08-18 eller enligt överenskommelse.    Malmö universitet är en arbetsplats och ett lärosäte som strävar efter att ha ett öppet och inkluderande synsätt, där jämställdhet och lika villkor tillför mervärde i vår verksamhet.     Malmö universitet tillämpar individuell lönesättning.     Tillträde     2025-08-18 eller enligt överenskommelse.    Fackliga företrädare     OFR [email protected] SACO [email protected] SEKO [email protected]      Välkommen med din ansökan!

27 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Resande kundsupport i fält till snabbväxande teknikbolag
EdZa AB
Kundtjänstpersonal

Är du en person som gillar att jobba kundnär och skapa trygghet för andra? Som kundsupport i fält blir du hjälten som kliver in när tekniken sviker. Du är det lugna, kunniga ansiktet som snabbt hittar orsaken till problemet och ser till att kunden får en lösning – eller rätt hjälp vidare. Ett socialt och självständigt jobb där du verkligen gör skillnad, varje dag. Denna roll passar dig som älskar att träffa nya människor och som trivs med en ombytlig  vardag! Placeringsort: Utgår från Stockholm (Ingår resor i tjänsten, man kommer resa runt till olika projekt i Sverige och bo över. Boende, bil och transportmedel bekostas av arbetsgivaren) Önskad start: Augusti Omfattning: Heltid Lön: Grundlön + provision Om teamet & rollen Som kundsupport i fält är du bolagets ansikte utåt när kunder upplever problem i hemmet – ofta kring wifi, anslutning eller oklarheter efter installation. Din uppgift är att skapa trygghet, identifiera vad som egentligen orsakar problemet, och se till att kunden får en fungerande lösning – eller rätt hjälp vidare. Huvudsakliga ansvarsuppgifter: Besöka kunder i fält som rapporterat problem med sin fiberanslutning Utföra enklare felsökning av wifi, routerplacering, nätverkskabel och utrustning Hjälpa kunden att förstå hur utrustningen fungerar och vad de själva kan kontrollera Dokumentera ärendet och återkoppla till kundtjänst eller tekniker vid behov Få kunden att känna sig sedd, trygg och nöjd – även om du inte själv löser allt Hålla kontakt med driftteam och installationspartner vid behov av vidare åtgärd Om dig Vi ser att du har erfarenhet och kompetens av: Viss teknisk förståelse för wifi, nätverk och routerutrustning (användarnivå räcker) Tidigare erfarenhet av kundservice, fältservice eller arbete med människor i deras hem Förmåga att hantera irriterade eller osäkra kunder på ett lugnt och professionellt sätt Vana att jobba självständigt och ta eget ansvar i fält B-körkort är ett stort plus – ibland behöver du ta dig mellan flera adresser per dag Meriterande om du har: Erfarenhet från bredbands-, tv- eller routerrelaterad support Intresse för teknik, hemnätverk eller smarta hem Vana att dokumentera ärenden digitalt eller via app Som person ser vi att du är trygg och lyhörd med ett naturligt sätt att skapa förtroende. Med tålamod, pedagogik och fingertoppskänsla möter du varje situation med lugn och lösningsfokus. Du drivs av omväxling och trivs där människor och nya möten är en del av vardagen. Om företaget Digital infrastruktur för alla - I dagens samhälle är tillgång till stabil och snabb uppkoppling en förutsättning för att kunna delta fullt ut. Bolaget arbetar för att minska det digitala utanförskapet genom att bygga öppen och robust fiberinfrastruktur – även i mindre orter och på landsbygden. Sedan starten i Sverige har bolaget vuxit snabbt och finns idag även i flera europeiska länder och i USA. Deras mål är att skapa framtidssäkrade nät med hög kapacitet, byggda för att klara både vardag och kris. Välkommen med din ansökan! Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag! Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss.

27 juni 2025
Sista ansökan:
14 december 2025
Kundservicemedarbetare på deltid till Victoriahem
Adecco Sweden AB
Kundtjänstpersonal

Är du en driven, kommunikativ och självgående person som söker en utvecklande roll inom fastighetsbranschen? Vi söker studenter som vill arbeta som kundservicemedarbetare hos Victoriahem! Om tjänsten Som kundservicemedarbetare hos Victoriahem får du en unik inblick i fastighetsbranschen och blir en central del av vårt kundserviceteam, där vi alltid sätter våra hyresgäster i fokus! Du spelar du en nyckelroll i att skapa en positiv upplevelse för våra hyresgäster. Med telefon och mail som dina främsta arbetsverktyg ser du till att varje kund får snabb, professionell och högkvalitativ service. Du är skicklig på att hantera olika typer av frågor och utmaningar med ett lösningsorienterat och effektivt arbetssätt. Du blir en del av ett engagerat team, där samarbete och serviceanda genomsyrar vår vardag. Tillsammans med dina kollegor arbetar du i en öppen och modern kontorsmiljö, där vi alltid strävar efter att ge den bästa möjliga servicen till våra hyresgäster. I din roll som kundservicemedarbetare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: • Hjälpa kunder att lösa olika ärenden via telefon och mail • Hantera felanmälningar och säkerställa smidig hantering av ärenden • Utföra administrativa uppgifter kopplade till förvaltningen • Bidra till en hög kundnöjdhet genom ett professionellt och serviceinriktat bemötande Tjänsten som kundservicemedarbetare är ett konsultuppdrag via Adecco på deltid med start omgående. Arbetstiderna förläggs både dag, kväll och helg. Om dig Vi söker dig som är driven, målinriktad, serviceminded och är ute efter ett långsiktigt deltidsarbete. Du kan arbeta cirka 15 - 20h per vecka och är tillgänglig att arbeta heltid under kommande sommar. För att lyckas i rollen behöver du ha en god kommunikationsförmåga, vara lösningsfokuserad och prestigelös. Som person är du uppmärksam och tillmötesgående med känsla för detaljer som gör skillnad för kundens upplevelse. Har du tidigare erfarenhet av service och studerar en fastighetsinriktad utbildning är detta meriterande. Vi ser att du har en förmåga att bygga relationer och skapa förtroende – både med våra hyresgäster och dina kollegor! Viktigt för tjänsten är: • Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i både i tal och skrift • Du är studerande eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% • Du har minst tre terminer kvar på din nuvarande utbildning Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om Victoriahem Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Matilda Nilsson via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

27 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Utvecklingsledare till Serviceförvaltningen, Hammarö kommun
Hammarö kommun
Lednings- och organisationsutvecklare

Välkommen till oss på Hammarö! Hammarö är en kommun med framåtanda och stark tillväxt som ligger vid Vänern omgiven av klippor och vatten. Många väljer att flytta till oss vilket gör att vi ständigt växer och utvecklas. Något som speglar allt som sker i vår kommun är närheten till staden, invånarna, vattnet och till varandra. Hos oss får du en arbetsplats mitt i vår vackra skärgård! Inom serviceförvaltningen arbetar du varje dag med att ge den bästa servicen på Hammarö. Som tillväxtkommun står vi inför en utveckling av kommunens service vilket berör en mängd områden och platser som besöks dagligen. Vi arbetar nära våra invånare och finns här för alla människor som bor och vistas på vår ö. Serviceförvaltningens uppdrag är att ge kommunala verksamheter, invånare, näringsliv och besökare på Hammarö en god service inom områdena kost och lokalvård, fastighet, fritid, gata, park och vatten och avlopp. Serviceförvaltningen söker nu en utvecklingsledare med uppdrag att vara ett stöd i förvaltningsgemensamma frågor och uppdrag. Funktionen är organiserad under förvaltningschef och ingår i förvaltningens ledningsgrupp. ARBETSUPPGIFTER Är du en person som trivs med att driva utveckling, ta initiativ och skapa struktur? Då kan det här vara rätt roll för dig. I uppdraget som utvecklingsledare kommer du att arbeta nära förvaltningschef och enhetschefer och stötta dem i såväl strategiska som operativa frågor. Du kommer till exempel att samordna planering av verksamheten, uppföljning, analys samt utveckling, du kommer även att arbeta med uppföljning och analys av nämndens mål och indikatorer. Uppdraget innefattar vidare att ensam eller tillsammans med utvecklingsteamet leda ett systematiskt arbete med verksamhetsutveckling. I rollen ingår även att vara informationsförvaltare, dataskydds- och informationssäkerhetssamordnare, webbredaktör för intranät och webb samt att representera förvaltningen i olika kommunövergripande arbetsgrupper. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som motiveras av att arbeta i en föränderlig miljö och som gärna tar dig an varierande frågeställningar inom flera områden. Du är inte rädd för att tänka nytt och har samtidigt förmågan att hantera administrativa uppgifter som bidrar till ordning, kvalitet och professionalitet i verksamheten. Vi söker dig som har: - en relevant högskoleutbildning på minst kandidatnivå, exempelvis inom offentlig förvaltning, kvalitetsteknik eller kommunikation - mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift då kommunikation är en central del av arbetet - B-körkort, då tjänsten kan innebära resor inom kommunen För att lyckas i rollen ser vi att du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt, och att du är van vid att ta initiativ och driva arbetet framåt på ett lösningsfokuserat sätt. Du är lyhörd, kommunikativ och professionell i ditt bemötande, och du trivs med att samarbeta med andra. Eftersom rollen innebär många kontaktytor är det viktigt att du har lätt för att skapa goda relationer och uppskattar att arbeta tillsammans med olika funktioner och aktörer. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din förmåga att bidra till ett gott samarbetsklimat. Låter det här som en spännande och utvecklande möjlighet? Varmt välkommen med din ansökan! Vi vill att du ska kunna njuta av din sommar och det vill vi också. Därför kommer vi att börja gå igenom ansökningarna och kalla till intervjuer först efter sommarledigheterna, med start efter sista ansökningsdag. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hammarö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Hammarö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

27 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Verksamhetsutvecklare till Staben för Vuxenpsykiatri i Lund
REGION SKÅNE
Planerare och utredare m.fl.

Gör skillnad. Varje dag. Vill du vara med i utvecklingen av framtidens hälsosystem och vara ett viktigt stöd till verksamhetsledningen inom specialistpsykiatrin i Lund? Då är detta tjänsten för dig! Verksamhetsområde (VO) vuxenpsykiatri i Lund består av cirka 560 medarbetare och har 8 kommuner i mellersta Skåne som upptagningsområde. Verksamhetsområdet delas in i fyra områden; allmänpsykiatrisk heldygnsvård och akutmottagning, allmänpsykiatrisk öppenvård, beroende/psykos heldygns- och öppenvård samt resursenhet och ett område med nationell högspecialiserad vård inom områdena svårbehandlat självskadebeteende för barn och vuxna, könsdysfori samt ätstörningsvård för vuxna. VO vuxenpsykiatri Lund är en universitetsjukvårdsenhet och verksamheten präglas av mångfald och hög kompetens med närhet till forskning och undervisning. Vi arbetar ständigt med att förbättra och utveckla den specialistpsykiatriska vården och ett flertal forsknings- och utvecklingsprojekt pågår. Stabens uppdrag är, att utifrån respektive yrkesfunktion, direkt eller indirekt bistå chefer på alla nivåer med kompetens i form av administrativ service och konsultativt stöd inom områden som information, produktionsuppföljning, personal och utbildning. Likaså ingår det i stabens uppdrag att ha ett framtids- och omvärldsperspektiv samt att aktivt bidra till verksamhetens utveckling. Stabens arbetssätt ska präglas av hög servicenivå, kunnande, tillförlitlighet och proaktivitet. Staben representerar ledningen både i kontakten med verksamhetsområdets medarbetare och med externa kontakter. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en verksamhetsutvecklare till Staben för Vuxenpsykiatri i Lund. I rollen som verksamhetsutvecklare är dina huvuduppdrag att vara verksamhetsområdets patientsäkerhetssamordnare och inflytandesamordnare. Du kommer att vara samordnare för både patientsäkerhets- och inflytandeombuden inom VO vuxenpsykiatri Lund och tillsammans med dem och verksamhetsledningen driva och utveckla patientsäkerhetsarbetet och inflytandearbetet inom verksamhetsområdet. Uppdraget som patientsäkerhetssamordnare innebär bland annat att koordinera och vara stödjande i arbetet med avvikelser, sammanställa årlig verksamhets- och patientsäkerhetsrapport, leda och utveckla patientsäkerhetsombuden i deras uppdrag samt kontinuerligt rapportera statistik. Som inflytandesamordnare ansvarar du för att tillsammans med inflytandeombud och patient- och närståendeföreträdare, samordna och utveckla patient- och närståendeinflytandet i verksamhetsområdet. I rollen ingår exempelvis att planera och hålla i verksamhetsområdets inflytanderåd och att vara kontakten i samband med Skåneveckan för psykisk hälsa. Därtill omfattar arbetet som verksamhetsutvecklare att: • vara behjälplig för chefer i att utveckla och utarbeta verksamhetens processer och rutiner • driva utvecklingsarbete och ta fram beslutsunderlag • fungera som ett stöd för att säkerställa att utveckling implementeras väl samt följa upp och utvärdera resultat • rapportera in, följa och redovisa verksamhetsmålen KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleutbildning med vårdanknytning, inom samhällsvetenskap eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren anser lämplig. Det är meriterande med erfarenhet av arbete med patientsäkerhet och av process- och projektledning. Likaså bedömer vi arbete inom psykiatri eller annan sjukvård som meriterande. Arbetet kräver flexibilitet och som person är du ansvarsfull, positiv och serviceinriktad. Du är drivande och har en fallenhet för att tänka strategiskt. Därtill är du skicklig i att skriva och sammanfatta rapporter. Vidare har du förmåga till självständigt arbete och tar egna initiativ, samtidigt som du uppskattar värdet av och bidrar till ett gott samarbete på arbetsplatsen. Vi arbetar utifrån Region Skånes värdegrund "Välkomnande Drivande Omtanke och Respekt" och vi fäster stor vikt vid samarbetsförmåga, personliga egenskaper och lämplighet. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval, så varmt välkommen med din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att läsa den! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Psykiatri, habilitering och hjälpmedel är den näst största förvaltningen med verksamheter runt om i hela Skåne. Vi har ett brett uppdrag där många olika kompetenser tillsammans ger våra patienter den bästa vården och omsorgen. Med nyfikenhet och stort intresse satsar vi också på utveckling och forskning. Uppdraget inom psykiatri är att bedriva specialiserad vård i den offentligt drivna barn-, vuxen- och rättspsykiatrin. Habiliteringen bedriver habilitering och rehabilitering inom den offentligt drivna barn-, ungdoms- och vuxenhabiliteringen. Hjälpmedel har i uppdrag att hantera hjälpmedel som föreskrivs till patienter i Skåne. Inom förvaltningen finns också syn-, hörsel och dövverksamhet och ungdomsmottagningarna i Skåne. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

27 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Sales Support Till Denios AB

Välkommen till ett engagerat team som vill bidra till säkrare arbetsplatser för både människa och miljö! Om Rollen Vår ambition är att hjälpa företag skapa säkrare arbetsplatser för både människor och miljön. Vi erbjuder våra kunder produkter och lösningar för att hantera, förvara och sanera kemikalier, och här kommer du in i bilden. Som Sales Support på DENIOS blir du en del av ett engagerat team och vi erbjuder dig en varierad och viktig roll där du fungerar som en viktig supportfunktion gentemot säljteamet. Du har dagligen kontakt med såväl innesäljare som leverantörer, kunder samt vårt huvudkontor i Tyskland, I uppdraget kommer du att: Säkerställa rätt kunddata i vårt affärssystem samt registrera nya kunder. Hantera kund- och webborders. Administrera reklamationsärenden och agera intern koordinator. Boka transporter och följa upp leveranser av produkter Administration kring fakturor och kreditkontroller samt övriga administrativa uppgifter Vi är ett team på 14 kollegor på kontoret här i Huskvarna där alla har lite olika roller men där vi alltid hjälps åt, för vårt och våra kunders bästa. Vi erbjuder dessutom möjlighet till att ett par dagar i veckan arbeta hemifrån eller liknande. Din profil Vi söker dig som har ett genuint intresse för administration och service, både internt och externt. Du är flexibel, effektiv och noggrann och är vass på att hitta lösningar. Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt hög kunskap i affärssystem och MS365 är meriterande. Oavsett om du är i början av din karriär eller redan har erfarenhet så värdesätter vi din vilja att utvecklas och bidra till vårt lagarbete. Viktigast är dina personliga egenskaper – vi letar efter någon som gärna tar ansvar för sitt uppdrag samtidigt som du bidrar till att skapa god stämning bland dina kollegor. Ditt administrativa driv, din nyfikenhet samt förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt kommer att bli väldigt viktigt i uppdraget. Då vår produktflora består av tekniska produkter är det viktigt att du har såväl tekniskt intresse som förståelse. Vi erbjuder På DENIOS får du en trygg arbetsgivare som satsar på hållbarhet och trivsel. Här arbetar du i fräscha lokaler i Huskvarna med utsikt över Vättern och möjlighet till hybridarbete. Du får stöd av engagerade kollegor, blir en del av en framgångsrik internationell koncern och får en serviceorienterad roll. Så vill du vara med och göra skillnad för säkrare arbetsmiljöer och en mer hållbar värld? Vi tar gärna emot din ansökan redan idag, dock senast den 24/8. Då vi står inför en semesterperiod kan återkoppling komma att ske från v34 och framåt. Vid eventuella frågor om uppdraget, vänligen kontakta Elin Dresch på 072 214 23 87 alt Mia Boozer på 070 617 75 75. Välkommen till DENIOS – tillsammans skapar vi framtiden! Om DENIOS På DENIOS förenar vi teknik, hållbarhet och säkerhet för att skydda människor och miljö vid hantering av kemikalier. Sedan 1986 har vi utvecklat lösningar som gör arbetsplatser tryggare – och vår värld lite bättre. Vi är en familjeägd och internationell koncern med över 1100 medarbetare, sex egna fabriker, verksamhet i 26 länder och en omsättning på 3,5 miljarder. Genom att ständigt investera i innovation, lagerkapacitet och kompetens bygger vi framtidens säkerhetslösningar – och en stark, ansvarstagande kultur. Med full kontroll från idé till leverans erbjuder vi marknadens mest genomtänkta produkter. I Sverige finns vi i Huskvarna, där ett mindre team arbetar nära våra kunder i Sverige och Norge

27 juni 2025
Sista ansökan:
14 december 2025
Projektledare till Arvsfondsprojekt
Abf Norr
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Projektledare till Arvsfondsprojekt för samverkan kring barn med NPF-diagnos eller liknande problematik Placeringsort: Norrbotten (ev. möjlighet att utgå från din hemkommun) Omfattning: Heltid, tidsbegränsad anställning till 2027-02-28 Tillträde: Tidigast 19 augusti 2025 eller enligt överenskommelse ABF Norr söker en ny projektledare till det treåriga Arvsfondsprojektet Vita Rosen. Projektet skall utveckla och etablera en hållbar modell för samverkan kring barn med NPF-diagnos eller liknande problematik. Projektet utgår från barnets och familjens behov, och strävar efter att olika samhällsaktörer – skola, hälso- och sjukvård, socialtjänst och civilsamhälle – gemensamt tar ansvar för stödinsatser, utan att föräldrarna själva behöver samordna dem. Projektet omfattar både en aktivitetsmodell, som just nu testas i Överkalix, och en samordningsmodell. Arbetet sker i nära dialog med barn, föräldrar och professionella och har ett starkt fokus på inkludering, tillgänglighet och långsiktig förankring. Ditt uppdrag När du påbörjar tjänsten är ungefär halva projekttiden avverkad, men Du kommer få en organiserad överlämning av den tidigare projektledaren. Förutom att du i din roll skall leda projektet framåt så är det byggandet av samordningsmodellen i en kommun i Norrbotten som är i fokus. Du leder ett team bestående av barn- och föräldrastöd, projektsamordnare, verksamhetsutvecklare och insatser från Psykologpartners. Du rapporterar till Verksamhetsområdeschef Projekt och Uppdrag ABF Norr och du kommer ha kontakt med projektets kontakt på Allmänna arvsfonden. Till din hjälp har du stöd och support från ekonomienhet samt Verksamhetsområdeschef. Vi söker dig som • är bra på att samarbeta och få människor att dra åt samma håll • är organiserad och har förmåga att driva processer framåt • kan uttrycka dig tydligt i tal och skrift • trivs med att ta ansvar och fatta beslut • har körkort och tillgång till bil Det viktigaste är hur du arbetar – inte vad du har gjort tidigare. Du behöver inte vara expert på NPF eller ha arbetat i liknande projekt tidigare. Det går att läsa in sig. Men du behöver ha vilja, struktur och ett gott omdöme. Meriterande • Erfarenhet av samverkan mellan myndigheter och civilsamhälle • Kunskap om barnrätt och/eller neuropsykiatriska funktionsnedsättningar • Kännedom om Norrbottens kommuner och förutsättningar • Erfarenhet av att arbeta med projekt inom ideell sektor eller offentlig förvaltning Om oss ABF Norr är en del av Sveriges största studieförbund och har ett starkt engagemang för demokrati, folkbildning och social rättvisa. Som projektledare hos oss blir du del av ett sammanhang med erfarna kollegor och ett brett nätverk av samarbetspartners. Ansökan Senast 2025-08-03 genom att skicka personligt brev och CV till [email protected]. Märk mejlet med "Ansökan projektledare Vita Rosen". Frågor om tjänsten besvaras av Fredric Holmström, Verksamhetsområdeschef Projekt och Uppdrag 076-582 11 13 | [email protected] Länkar https://www.abf.se/norr/projekt-vita-rosen/ https://www.arvsfonden.se/projekt/alla-projekt/projektsidor/vitarosen?utm_source=chatgpt.com

27 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Kundrådgivare
Swedbank AB
Banktjänstemän

Är du intresserad av kundmötet, att skapa kundnöjdhet och ge service i världsklass? Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att: Erbjuda bästa möjliga bemötande och affärsmässig service till Swedbanks privat- och företagskunder. Samarbeta med andra kollegor genom att vara proaktiv och engagerad i dina kundmöten genom att hitta lösningar och behov och bidra till gruppens välmående och resultat. Varierande arbetsuppgifter då vi jobbar både lokalt och nationellt Utvecklas vidare inom Swedbank – Karriärvägarna inom banken är många och intern rörlighet uppmuntras för att bredda kompetens, personlig utveckling och bankens konkurrenskraft. I denna roll behöver du: Ha hög servicenivå och vara engagerad med förmågan att sätta kunden i centrum. Vara lösningsorienterad och målinriktad med passion för affären som kan göra skillnad för våra kunder. Vara en lagspelare som strävar efter teamets framgång lika mycket som din egen. Erfarenhet av kundservice, proaktivitet och försäljning. Hos oss kan du uppleva: Personlig och professionell utveckling genom självledarskap och kontinuerlig utveckling. Meningsfullt arbete som positivt påverkar vår arbetsplats, våra kunder och samhället. En öppen och samarbetsinriktad kultur som uppmuntrar tvärfunktionellt teamarbete och erbjuder nätverksmöjligheter. En stöttande och inkluderande miljö som främjar en balanserad och hållbar arbetslivssituation, med flexibla arbetsförhållanden när det passar rollen. Förmåner såsom vårt erbjudanden för bankprodukter för anställda, tjänstepensionsplan, aktiebaserade belöningsprogram Eken, och frivillig gruppförsäkring. "Bli en del av vårt team och... utvecklas tillsammans med engagerade kollegor. Du blir Swedbanks ansikte utåt och en oerhört viktig del av vår verksamhet. Vi arbetar utifrån bankens värderingar; Öppen, Enkel och Omtänksam. Vi har kunden i fokus och en gemensam ambition om service i världsklass. Vi gillar att ligga i framkant och den utveckling som samhället befinner sig i utmanar oss att pröva nytt och att våga ta initiativ. Vi har en kultur som bygger på respekt, inkludering och öppenhet, där varje medarbetares röst är viktig.” - Anna Erlandsson, din framtida chef Vi ser fram emot din ansökan senast den 2025-07-27Tjänsten avser ett vikariat till och med 2025-12-31. Placeringsort: Värnamo Rekryterande chef: Anna Erlandsson Vänligen observera att rekryteringsarbetet kan ta lite längre tid än normalt då det är sommarsemester. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna. #LI-LB1

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025