Senior forskare Personcentrerad vård - tidsbegränsad anställning, 10%
Göteborgs Universitet
Arkeologer och specialister inom humaniora m.m.

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Institutionen för vårdvetenskap och hälsa bedriver utbildning och forskning med fokus på vård, hälsa och människors livsvillkor. Vi utbildar sjuksköterskor, röntgensjuksköterskor, specialistsjuksköterskor och barnmorskor med målet att möta samhällets behov av kompetent och engagerad hälso- och sjukvårdspersonal. Forskningen vid institutionen spänner över många områden, men har en gemensam utgångspunkt i personcentrerad och evidensbaserad vård. Vi är nationellt och internationellt ledande inom personcentrerad vård och detta synsätt genomsyrar både utbildning, forskning och samverkan med hälso- och sjukvården. Institutionen är en del av Sahlgrenska akademin vid Göteborgs universitet och har sin verksamhet på Campus Medicinareberget med direkt närhet till Sahlgrenska universitetssjukhuset. En miljö som präglas av tvärprofessionellt samarbete, klinisk relevans och hög akademisk kvalitet. Göteborgs universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Vi har ett flextidsavtal som skapar goda förutsättningar för balans mellan arbete och fritid. Läs mer på universitetets webbplats om att vara anställd hos oss: Jobba hos oss | Göteborgs universitet Arbetsuppgifter  Som forskare kommer du att genomföra kvalificerat forskningsarbete inom ramen för ett pågående projekt under ledning av professor Inger Ekman. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå i att analysera enkätdata, samt att tolka och diskutera resultaten tillsammans med övriga medlemmar i forskargruppen. Kvalifikationer  Vi ställer krav på att du har gedigen teoretisk kunskap om personcentrerad vård och stor erfarenhet av statistiska analyser och arbete med enkätdata. Arbetsuppgifterna kräver mycket goda kunskaper i olika statistikprogram, datahantering och digital förmåga. Du ska ha doktorsexamen inom för tjänsten relevant område samt ha akademisk grad: docent. Språkliga krav vi ställer är mycket goda kunskaper i svenska både i tal och i skrift samt goda kunskaper i engelska både i tal och i skrift.  För att lyckas i rollen behöver du kunna arbeta självständigt, samtidigt som du har en god samarbetsförmåga och trivs i en forskningsmiljö. Vi lägger stor vikt vid noggrannhet, god kommunikationsförmåga samt en väl utvecklad administrativ och strategisk förmåga. I denna rekrytering kommer vi att göra en samlad bedömning av sökandes kompetens och lämplighet, med målet att anställa den person som har de bästa förutsättningarna att genomföra och vidareutveckla arbetsuppgifterna – och därmed bidra positivt till verksamhetens fortsatta utveckling. Anställning  Anställningen är tidsbegränsad anställning i 12 månader med tjänsteomfattning 10% med placering tills vidare vid institutionen för vårdvetenskap och hälsa. Tillträde enligt överenskommelse. Kontaktuppgifter för anställningen  Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta professor Inger Ekman, [email protected], 073-981 5765.   Fackliga organisationer  Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande    Ansökan  Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.  Ansökan ska vara inkommen senast: 2025-07-11.   Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

27 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Företagsrådgivare
Dalarnas Försäkringsbolag
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare

Vill du jobba med försäljning och rådgivning mot företagskunder i Dalarna? Om jobbet I rollen som Företagsrådgivare arbetar du med försäljning, rådgivning och hantering av Dalarnas företagskunder. Du ansvar för din egen försäljning och du driver dina egna affärer till avslut. Du kommer jobba i en roll med tydliga målsättningar och fokus på långsiktig lönsamhet. Ett viktigt ansvar i rollen är att jobba tillsammans med kollegor inom bank och liv, för att tillsammans kunna leverera det bästa helhetserbjudandet till våra kunder. Du kommer utgå från Falun eller Borlänge, med arbetsområde i Dalarna. Vem är du? Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning, alternativt annan utbildning tillsammans med relevant arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Har du diplomutbildning för företag sak och motor är det meriterande. Vi ser att du har erfarenhet av att arbeta med långsiktiga kundrelationer, försäljning till företagskunder där du har god förståelse för företagsekonomi samt att du har ett brett kontaktnät i näringslivet. Har du även arbetat med företagsförsäkring är det klart fördelaktigt. Då det ingår resor i tjänsten krävs det att du har B-körkort samt tillgång till egen bil. Som person är du förtroendeingivande med ett stort intresse för service och kundens situation. Du trivs i en roll där du får ta egna initiativ, jobba mot mål och driva ditt arbete framåt där du ser till att vi träffar rätt kund på rätt tidpunkt för att bygga långsiktiga affärsrelationer. Vidare har du förmåga att enkelt sätta dig in i nya situationer och anpassa dig till förändrade omständigheter. Du är också en aktiv lagspelare med organisationens uppdrag och vision som drivkraft, där du bidrar med många idéer och förbättringar för att utveckla både kund- och medarbetarupplevelsen. Om oss LF Dalarnas är ett av 23 lokala och kundägda länsbolag i Länsförsäkringsgruppen. Hos oss jobbar ungefär 380 medarbetare från hela länet. Med våra kontor i Falun, Borlänge, Avesta, Ludvika, Leksand, Mora och Malung finns vi nära våra kunder som också är våra ägare. Vår företagskultur är en central framgångsfaktor, kund- och prestationsinriktad, präglad av viljan till utveckling, högt engagemang, värme och glädje. Grunden är passionen för våra kunder, där vi genom stark lokal närvaro, personliga möten och bra digitala lösningar skapar det bästa kundmötet. Vi vill med en god företagskultur, attraktiva anställningsvillkor och ett stort engagemang, attrahera, utveckla och behålla medarbetare. Tillsammans skapar vi en inkluderande arbetsplats som uppmuntrar mångfald, främjar hälsa och bidrar till ett hållbart arbetsliv. Mer information Ansökningstiden pågår under sommaren, vilket gör att du kan förvänta dig att återkoppling kan dröja längre än normalt. Genom Rekryteringslots Dalarna kan vi erbjuda medflyttarservice, läs mer om det på Rekryteringslots hemsida www.rekryteringslots.se För ytterligare information kontakta: Pernilla Hindsberg, tf Chef Rådgivare Företag och Lantbruk, 072-214 22 96, eller Johan Hellrup, Chef AO Försäkring, 072-546 30 94. Lokala fackliga företrädare: Inge Gustafsson, Forena. 023-931 43. Varmt välkommen med din ansökan!

27 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Arbetsförmedlare till Sundsvall (Personligt distansmöte)
Arbetsförmedlingen
Arbetsförmedlare

Inledning Välkommen till jobbet som aktivt förbättrar Sveriges arbetsmarknad! Vårt uppdrag är att skapa samhällsnytta genom att sammanföra arbetssökande och arbetsgivare. Samtidigt värnar vi om att ge rättssäker och likvärdig service till våra medborgare. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss? Vårt uppdrag Vill du vara med och forma framtidens digitala möten – och göra verklig skillnad för människor över hela Sverige? Hos Arbetsförmedlingen Personligt distansmöte kombinerar du teknik, mänsklig kontakt och samhällsnytta i ett meningsfullt uppdrag. Vi söker engagerade medarbetare till vårt kontor i Sundsvall – personer som vill bidra till en modern, tillgänglig och inkluderande myndighet där digitala möten skapar verkliga möjligheter för både arbetssökande och arbetsgivare.   Vår arbetsplats Vi sitter tillsammans där samarbete och stöd är centrala för att skapa en levande atmosfär. På vårt kontor i Sundsvall arbetar 35 medarbetare och vi finns placerade på Badhusparken 1 i centrala stan. Tillsammans arbetar vi mot gemensamma mål och kan alltid räkna med varandras stöd i vårt dagliga arbete. Vårt ledarskap innebär att vi leder med ett nära och coachande förhållningssätt som uppmuntrar till delaktighet, motivation och ansvarstagande.   Beskrivning av tjänsten Vi har människan i fokus och i din roll kommer du vara ett viktigt stöd för arbetssökande över hela landet och göra skillnad varje dag. I arbetet krävs en nyfikenhet med förmåga att göra det svåra enkelt och en central del är vägledning till våra arbetssökande.  För att lyckas i rollen ser vi att du trivs med att: • Arbeta med människor främst via telefon • Arbeta med schemalagda arbetsuppgifter • Tolka och tillämpa lagar och regelverk • Erbjuda service och på ett bra sätt lösa de uppgifter du ställs inför utifrån hela vårt uppdrag. • Navigera och arbeta i flera system samtidigt • Arbeta mot uppsatta mål i en myndighet med stort utvecklingsfokus. Din anställning inleds med en introduktion, som sker på kontoret i Sundsvall, där du kommer bli väl rustad med de nödvändiga färdigheterna för att hantera dina kommande arbetsuppgifter som statstjänsteman. Om du är redo att göra skillnad i detta viktiga samhällsuppdrag till en utvecklande och stödjande verksamhet, då är Arbetsförmedlingen Personligt Distansmöte platsen för dig.    Vårt erbjudande Vi söker upp till 6 st. arbetsförmedlare för tillsvidareanställning på heltid som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Placeringsorten är Sundsvall . Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Genom vårt arbete bidrar vi till ett inkluderande och hållbart samhälle, där du får möjlighet att göra en verklig skillnad för individer och för samhället i stort.  https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss   Grundläggande krav för tjänsten • Universitets-/högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system) Alternativt • Har arbetat på Arbetsförmedlingen som arbetsförmedlare, beslutshandläggare, kundresurs, handläggare eller servicehandläggare Samt • Minst 2 års arbetslivserfarenhet, sammantaget arbete minst på 50 procent under sammanlagt två år • Mycket goda kunskaper i svenska, det vill säga god förmåga att kommunicera i tal och skrift, samt hög läsförståelse   Övriga meriter för tjänsten • Arbetat minst 1 år med stöd och service till kunder via telefon • Arbetat minst 1 år inom statlig verksamhet • Arbetat minst 1 år med vägledning mot arbete och/eller studier Den statliga värdegrunden guidar oss i vårt dagliga arbete. Som anställd hos oss förväntas du arbeta rättvist, opartiskt och med hög integritet, samt bidra till att upprätthålla och stärka förtroendet för vår myndighet.   https://www.jobbastatligt.se/var-vardegrund   Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap: Medarbetare på Arbetsförmedlingen: - Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten - Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser - Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring   Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025-07-27 . Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg/betyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan.  Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Under rekryteringsprocessen kan urvalstester förekomma. Vi kommer att hålla dig informerad genom hela rekryteringsprocessen. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss/var-rekryteringsprocess  Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.

27 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Backofficemedarbetare
Compricer AB
Backofficepersonal m.fl.

Vill du vara med och växa tillsammans med oss på Compricer? Nu söker vi en ny stjärna till vårt fantastiska backoffice-team!Om jobbet Compricer växer i storlek och vi letar nu efter tillskott till vårt Backoffice Team! Är du en person som älskar att organisera, gillar när saker fungerar som de ska, och trivs med att vara en viktig kugge i maskineriet? Då kan detta vara rollen för dig! Vi erbjuder en rolig och dynamisk arbetsplats där du får chansen att utvecklas tillsammans med härliga kollegor och bidra till vår framgångsresa.Om rollen Vi söker dig som gillar struktur, är lösningsorienterad och vill få vardagen att fungera smidigt bakom kulisserna. Du blir en del av ett engagerat team och får arbeta med varierade uppgifter, ta ansvar och bidra i förbättringsarbete.Arbetet handlar om att stötta våra säljteam och partners, hantera administrativa flöden och vara ett affärsstöd för vår verksamhet.Vad du kommer att göra: - Säkerställa att våra administrativa processer flyter på som de ska. - Stötta affärsområdena elhandel och försäkringsförmedling. - Fungera som ett säljstöd mellan våra säljavdelningar och partners. - Hantera daglig kundkontakt och svara på inkommande ärenden. - Uppdatera och kvalitetssäkra data. - Ha kontakt med samarbetspartners. - Ta dig an uppdrag och driva förbättringar när behov uppstår. Om dig Vi söker dig som: - Har erfarenhet av administration, kundservice eller liknande uppgifter. - Är strukturerad, noggrann och gillar att ha koll på detaljer. - Är flexibel, lösningsorienterad och har en positiv inställning. - Du har ett säljorienterat tänk där du ser möjligheter, tar initiativ och förstår affärsnytta. - Är driven och framåt, med en vilja att påverka och skapa förbättringar i både arbetssätt och processer. - Bidrar till en bra stämning på jobbet och trivs med att arbeta i team. - Behärskar svenska i både tal och skrift.Varför jobba hos oss? Compricer är inte bara Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi vi är också en arbetsplats som värdesätter glädje, gemenskap och utveckling. Här firar vi framgångar tillsammans och erbjuder stöd, coachning och utbildning för att du ska nå din fulla potential. - En heltidstjänst i ett växande företag med utvecklingsmöjligheter - Friskvårdsbidrag och möjlighet till träning på arbetstid - Regelbundna teamaktiviteter och en positiv arbetskultur - Ett tight och kompetent team som hjälper varandra att lyckas. Tjänsten är på heltid med inledande provanställning. I denna rekryteringsprocess tillämpar vi referenser och bakgrundskontroller.Arbetstider:Vi arbetar måndag till fredag under kontorstider.Låter detta som något för dig?Ansök idag! Vi hanterar ansökningar löpande, så vänta inte med att söka. Vi ser fram emot att höra från dig! Compricer grundades år 2005 för att hjälpa dig att hitta bättre avtal för din privatekonomi. Vi tyckte helt enkelt att det fanns för få bra jämförelsetjänster som kunde hjälpa dig med försäkringar, elavtal, banktjänster och bredbandsleverantörer. Idag är vi Sveriges största jämförelsetjänst och hjälper varje månad tusentals svenskar till bättre privatekonomi. Vi jämför tjänster från över 350 företag, både jättarna och uppstickarna. Compricer är helt kostnadsfritt för dig som konsument, istället får vi betalt från de företag du väljer att köpa tjänster ifrån. Vi är i dagsläget ca 100 anställda hos Compricer och sitter tillsammans i ljusa och moderna lokaler i centrala Stockholm. Sedan hösten 2013 är Compricer en del av Schibsted, tillsammans med SvD, Aftonbladet, Blocket, Lendo, Prisjakt med flera.

27 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Kvalitet och hållbarhetsansvarig
Arctic Falls AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Arctic Falls AB grundades 1985 och tillhandahåller testanläggningar för vintertester av fordon, fordonskomponenter och däck med tillhörande service. Arctic Falls har idag en ledande position globalt med sina landbaserade testanläggningar och inomhushallar för vintertest. Kunderna består av världsledande bil- och däcktillverkare. Vi har åtta permanenta anläggningar, fem utomhus och tre inomhus. Vi sätter effektivitet, sekretess, säkerhet och service framför allt, för att säkerställa att våra kunder är nöjda. Hos oss jobbar bland annat ingenjörer, testförare och servicemedarbetare. Tillsammans säkerställer vi att fordonsindustrins ledande varumärken kan genomföra vintertester året runt. Oavsett väder och årstid. Om rollen Som Kvalitet och hållbarhetsansvarig hos oss på Arctic Falls ansvarar du för vårt kvalitets och hållbarhetsarbete. Du säkerställer att vi har ett fungerande kvalitetsledningssystem samt utvecklar och följer upp att vi i vårt dagliga arbete följer kvalitetsstandarderna ISO 9000 och 14001. Vid införande av ny standard TISAX under 2025/2026, kommer du att projektleda och koordinera processen för att nå certifiering. Vi tror att du kommer trivas i rollen om du uppskattar att jobba med utveckling och har ordning och reda runt omkring dig. Du behöver vara noggrann, strukturerad och tycka om att samverka. Du kommer att utgå från vårt huvudkontor i Älvsbyn och till viss del jobba ute vid våra testanläggningar. Du är trygg i det svenska och engelska språket i tal och skrift. Rollen som Kvalitet och hållbarhetsansvarig är ny hos oss och rollen kommer att utvecklas tillsammans med dig. Har du jobbat som kvalitetingenjör, kvalitetsutvecklare arbetsmiljöingenjör, QHSE eller någon annan form av kvalitetsarbete kan denna roll vara rätt för dig. Kvalifikationer · Erfarenhet av kvalitetsarbete · B-körkort · Språk, svenska och engelska Meriterande Vi ser gärna att du har relevant universitets eller yrkeshögskoleutbildning. Vi erbjuder På vår arbetsplats erbjuder vi en stimulerande och inkluderande miljö där varje medarbetare kan växa och utvecklas. Friskvårdsbidrag och olika sociala aktiviteter för att stärka trivseln på arbetsplatsen. Hos oss möter vi människor och kulturer från hela världen. Tjänsten Heltid, provanställning tillämpas. Arbetstid Dagtid 100% Tillträde Enligt överenskommelse Låter detta som något för dig? Ansök redan idag och bli en del av vårt team som levererar service i världsklass. Vi ser fram emot att höra från dig! Ansökan Senast Vänta inte med att skicka in din ansökan, urval sker löpande. Rekryterande chef Emil Lundqvist Telefon: 070 210 29 29 E-post: [email protected] Kontaktperson Sandra Senbom Telefon: 073-826 79 02 E-post: [email protected]

27 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Receptionist till Nordic Wellness Visby Galleria
Sportlife M W AB
Kontorsreceptionister

Säljande receptionist till Nordic Wellness Visby Galleria  Nordic Wellness är Sveriges största friskvårdskedja med närmare 350 klubbar och ett antal padelanläggningar runt om i landet. Det ger oss unika möjligheter att ständigt utveckla våra anläggningar och ligga i framkant när det gäller utbud, kvalitet, personal och pris. Vi erbjuder ett brett utbud av träning och välmående för alla åldrar, har närmare 500 000 medlemmar och fortsätter vår expansionsresa framåt. Nu söker vi en säljande receptionist till Nordic Wellness Visby Galleria. Är du en serviceinriktad person med driv och engagemang? Vill du vara med och skapa en inspirerande träningsmiljö där våra medlemmar känner sig välkomna och motiverade? Då kan detta vara jobbet för dig! Vi söker dig som vill arbeta: 75%  I en roll där service, försäljning och medlemskontakt står i fokus Med varierande arbetstider, inklusive kvällar och helger Om rollenSom säljande receptionist är du klubbens ansikte utåt och ansvarar för att skapa en välkomnande och inspirerande miljö. Du ser till att varje medlem får en förstklassig träningsupplevelse och att anläggningen alltid håller högsta kvalitet. Dina arbetsuppgifter inkluderar att: Välkomna och hjälpa medlemmar samt gäster Skapa en ren, fräsch och trivsam miljö på anläggningen Hantera försäljning av medlemskap och produkter Bidra till en familjär och positiv atmosfär Säkerställa ordning och reda i receptionen och på gymmet Arbetet är varierande och kräver att du är flexibel och självgående. Ingen dag är den andra lik, och du kommer att spela en viktig roll i att skapa den bästa möjliga träningsupplevelsen för våra medlemmar. Vem söker vi?Vi letar efter dig som: Är 18 år eller äldre Trivs i mötet med människor och skapar goda relationer Har en positiv och serviceinriktad inställning Är flexibel och kan arbeta både dagtid, kvällar och helger Är självgående, tar egna initiativ och ser vad som behöver göras Trivs i ett högt tempo och kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Tidigare erfarenhet av service eller försäljning är meriterande, men inget krav. Det viktigaste är din inställning, energi och vilja att utvecklas! Vad erbjuder vi? En inspirerande arbetsmiljö fylld med träningsglädje och teamkänsla Möjlighet att utvecklas och växa inom företaget Chansen att engagera dig i gruppträning och andra delar av verksamheten Ett roligt och omväxlande jobb i en växande organisation Ansökan Tjänsten är på 75 % Vi tillämpar 6 månaders provanställning Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller, och genom att skicka in din ansökan godkänner du att en sådan kan utföras. Sök idag – vi vill höra från dig!Urval och intervjuer sker löpande – så vänta inte. Skicka in din ansökan idag och bli en del av Nordic Wellness-familjen, där vi tillsammans lever våra värdeord: FUN MOVEMENT STRONG TOGETHER

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Redovisningsekonom till Logent
Logent AB
Redovisningsekonomer

Om Logent: Logent är marknadsledande inom kontraktslogistik i Norden. Vi erbjuder våra kunder ett unikt och brett utbud av tjänster där vi strävar efter ständiga förbättringar genom robusta verksamhetsprocesser och fokus på starkt ledarskap. Vi är på en stark tillväxtresa med ett ökat intresse för våra tjänster. Vi tar hand om våra anställda och erbjuder alla anställda trygga anställningsvillkor och marknadsmässiga löner. Resan som anställd kan börja på olika platser, i olika delar av vårt företag. Vi har cirka 3 000 anställda i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Belgien och Nederländerna 2024. Om tjänsten: Är du redovisningsekonom och drömmer om att få arbeta med redovisning i ett spännande internationellt bolag med teamkänsla och framåtanda? Vill du ha en roll med stort ansvar där du får arbeta med hela redovisningsflödet för ett eller flera bolag och samtidigt vara delaktig i att utveckla de ekonomiska processerna? Då kan rollen som bolagsekonom hos oss på Logent vara rätt utmaning för dig! Din nya tjänst: Som bolagsekonom hos Logent ingår du i ett redovisningsteam på 6 personer och ansvarar för hela flödet i redovisningsarbetet för ett antal bolag. På avdelningen arbetar vi kontinuerligt med utveckling och effektivisering av våra processer, du kommer att få möjlighet att ansvara och driva egna projekt samt vara delaktig i arbetet med att uppdatera redovisningsregler m.m. Ditt arbete innebär också en hel del kontakt med verksamheten i de olika bolagen i olika länder och med externa leverantörer. Du rapporterar direkt till groupp CFO. Tjänsten är placerad vid vårt fina kontor i Hammarby Sjöstad. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att : Hålla gruppdeadlines vid varje månadsbokslut för flera företag Utföra kontoavstämning på månadsbasis i grupprapporteringsverktyget Adra Deklarera moms för flera företag och hålla tidsfrister och se till att betalning sker Deklarera skatter och sociala avgifter på utsatt datum och se till att betalning sker Lämna in periodisk obligatorisk rapportering i tid för relevanta företag Se till att momskoder är korrekt inställda i bokföringsprogram Säkerställa att den interna faktureringen sker effektivt för att underlätta avstämningsprocessen Bidra till förbättrings-/automatiseringsprojekt för redovisningsprocesser Vara primär kontaktperson för den årliga revisionen Vara primär kontaktperson för den lokala förvaltningen (Skatteverket, Bolagsverket...) Vara delaktig i budget- och prognosarbete Vara med i framtagandet av en ekonomihandbok Unit4 kunskaper är meriterande Svenska eller Norska eller Danska samt Engelska är ett krav Din profil: Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning inom ekonom, relevant erfarenhet från kvalificerat redovisningsarbete är meriterande. Vidare ser vi att du har goda kunskaper i Excel då det används för analysarbete och avstämning. Vi ser gärna att du har god systemvana och ett intresse av att utveckla processer mer effektivt. Du gillar att ta ansvar och drivs av utmaningar och att utveckla de egna kunskaperna och erfarenheterna inom redovisning. Som person är du öppen, jordnära och trivs i en miljö där man hjälps åt och tar ett gemensamt ansvar. Tjänsten i sig kräver en noggrann person med problemlösande förmåga som levererar kvalitet och upprätthåller god kommunikation med sin omgivning. Vad erbjuder vi? Hos oss på Logent får du en rolig, utmanande och samtidigt utvecklande roll i ett framgångsrikt team som gillar att jobba tillsammans. Ansökan: Urval görs löpande och tjänsten kan komma tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, engagemang och lämplighet. Har du frågor kring tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Thérèse Grivérus, [email protected]. Vi behandlar inte ansökningar via mejl p g a GDPR. Varmt välkommen med din ansökan!

27 juni 2025
Sista ansökan:
14 december 2025
Vi söker studenter för extrajobb till DHL i Växjö!
Uniflex Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Vill du ha ett socialt och flexibelt extrajobb där du får möjlighet att representera ett av världens största logistikföretag? Just nu söker vi på Uniflex dig som vill arbeta med kunddialog hos DHL Freight! Om tjänsten Vi söker dig som har en annan huvudsaklig sysselsättning och som har möjlighet att arbeta minst två halvdagar i veckan. Du är trygg med att ta kontakt via telefon och följa upp kundnöjdhet genom uppsökande samtal. Du får en gedigen upplärningsperiod och kontinuerlig stöttning av en mentor, så att du snabbt känner dig säker i rollen. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Vi söker dig som vill arbeta med att följa upp och säkerställa kundnöjdhet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att: - Ringa befintliga kunder och stämma av nöjdheten med deras hämtningar och leveranser - Samla in feedback kring DHL:s digitala lösningar - Registrera svar och kommentarer i ett internt datorsystem efter varje samtal Vem är du? Vi söker dig som: - Är van att prata i telefon och har en social, positiv framtoning -Har god datorvana och kan hantera att registrera information noggrant -Trivs med att arbeta självständigt och tar ansvar för din arbetsuppgift Om verksamheten DHL ingår i koncernen Deutsche Post DHL som finns i 220 länder och har 570 000 anställda. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer. DHL är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – de vågar satsa på sina medarbetare! DHL är certifierade i Top Employer vilket innebär att de är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för DHL, de arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. De är bland annat utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B för tredje året i rad! På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar passion & execution. Vill du också vara med? Välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor, vänligen kontakta: Jakob Vilhelmsson [email protected] 073-201 46 81

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Receptionist Scandic Järva Krog, deltid 50%
Scandic Hotels AB
Kontorsreceptionister

**Scandic Järva Krog** är en välkänd byggnad för de som kör E4an norr- eller söderut. Nära oss ligger Ulriksdal, Hagaparken, Strawberry Arena och Mall of Scandinavia. Bra kommunikationer gör det lätt att ta sig hit! Vi är ett familjärt hotell och tillsammans arbetar vi mot vår vision: Det personliga hotellet med DIG och gästen i fokus. Vi erbjuder våra medarbetare en välkomnande och varm arbetsplats i ett härligt och glatt team, där våra chefer arbetar nära sina medarbetare. Älskar du också det personliga mötet med gästen? Då är du den vi söker! Nu söker vi en Receptionist till Scandic Järva Krog. Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Du agerar värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad är innebär rollen? Du som arbetar i receptionen är ansvarig för att våra gäster får service i världsklass. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som går igenom ankomstlistan och lägger tid på detaljerna. Ser till att gästens önskemål uppfylls. Du har alltid ett leende på läpparna och en kreativ lösning i bakfickan. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst. Din arbetsplats är vår lobby. För det är där du möter flest gäster. I ansvarsområdet ingår även administrativt arbete, säkerhetsarbete och arbete med försäljning. Arbetet i receptionen innebär att checka in och ut hotellets gäster, hälsa välkommen och ge gästen den information den behöver om sin vistelse. Du hanterar bokningar i systemet Opera Cloud och hanterar administrativa uppgifter runt gäster och säkerhet. Allt arbete sker med gästnöjdhet och försäljning i fokus. Hotellet har öppet dygnet runt och det är därför viktigt att du trivs med att arbeta i skift (förmiddagar, eftermiddagar, kvällar och helger). Vem är du? För att passa i rollen tror vi att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap. Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Information om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Ps. på vår hemsida kan du läsa mer om vår kultur, vad tjänsten innebär och om våra förmåner! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

27 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Relationsdetektiv & mötesbokare med guldkant!
Academic Work Sweden AB
Kundtjänstpersonal

Är du en charmig, orädd och nyfiken person med fingertoppskänsla för sociala sammanhang? Har du ett öga för människor och gillar att skapa kontakt på ett genuint sätt? Då kan detta vara din nästa utmaning! Vår kund driver en exklusiv medlemsklubb där mat, dryck och gemenskap står i centrum. Visionen är att skapa en klubb i internationell klass – och nu söker vi dig som vill vara med och hitta rätt personer att bjuda in till denna unika värld. OM TJÄNSTEN I denna spännande deltidsroll (ca 2 dagar/vecka) blir du en nyckelperson i att identifiera, kontakta och boka in potentiella medlemmar till möten med vår kund. Här handlar det om att väcka intresse, skapa nyfikenhet och öppna dörrar till något större. Du erbjuds - En unik möjlighet att arbeta med ett varumärke som andas kvalitet och gemenskap. - Flexibilitet – du kan arbeta där du trivs bäst, men får ut mest av att sitta på plats i klubbens vackra miljö. - Ett uppdrag med mycket eget ansvar, där rätt person kan göra stor skillnad. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Undersöka och ta fram prospekt – t.ex. via LinkedIn, nätverk och offentliga listor. * Kontakta intressanta profiler på ett personligt och professionellt sätt. * Boka in möten (t.ex. luncher eller AW:s) med vår kund eller deras representanter. * Arbeta mot tydliga, mätbara mål – med frihet att lägga upp arbetet på ditt sätt. VI SÖKER DIG SOM - Högskolestudent med starkt driv och social kompetens och minst 1 år kvar av dina studier. - En naturlig relationsbyggare som är nyfiken på människor och har lätt för att skapa förtroende. - Kreativ, självgående och orädd för att lyfta luren. - Bekväm med att skapa kontakt med nya människor och hålla en hög professionell nivå. - Flytande i svenska, både i tal och skrift. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025