Om oss Är det dig vi söker till tjänsten som Paralegal administratör? Just nu står vi inför roliga och spännande delar i organisationen utifrån nya socialtjänstlagen som snart träder i kraft. Vi ska utöka vårt team med en Paralegal administratör. Enheten barn och familj består av en mottagningsfunktion, en utredargrupp, en grupp för uppföljning av insatser och en grupp för familjerätt och familjehem. Vi har även två familjecentraler och ett familjeteam. Vi är en grupp som hjälper varandra och har en rak och öppen kommunikation. Vi erbjuder processhandledning, 2000:- i friskvårdsbidrag, semesterväxling och möjlighet att arbeta hemifrån del av arbetstid. Ditt uppdrag Som Paralegal administratör fungerar du som en länk mellan socialsekreterarna, myndigheterna och den administrativa sektorn. Dina arbetsuppgifter är att sköta administration, utredningsarbete, dokumenthantering, IT-system, ekonomi, kundservice m.m. så att de som bedömer och utfärdar bistånd, stöd och service till personer med extra behov kan göra sitt jobb så bra som möjligt. Samt att vara nämndsekreterare. Du arbetar bland annat med dokumentation, kvalitets- och beslutsgranskningar, telefonkontakter och resebokningar med mera. Som Paralegal ska du också självständigt kunna utföra administrativa handläggningsuppgifter Vem söker vi? Du har efter gymnasial utbildning som exempelvis paralegal administratör eller likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Du har också branschkunskap inom social omsorg, administration, ekonomin inom socialt arbete och om IT-system. Du behöver även ha kunskaper om socialtjänstlagen eftersom allt socialt arbete utgår från den. Du uttrycker dig väl i svenska både i tal och skrift samt har stor datavana. Meriterande Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom offentlig verksamhet. Övrigt I början av tjänsten kan provanställning komma att bli aktuellt. Urval och kontakt sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan! Nordanstig Naturligtvis - Här förverkligar du dina livsdrömmar Nordanstigs kommun ligger i norra Hälsingland nära Sveriges mittpunkt mellan Hudiksvall och Sundsvall. Kommunen sträcker sig från kusten med sandstränder och natursköna öar, till inlandets stora skogar med känsla av vildmark och möjlighet till både fiske och alpin skidåkning. Vi har prisvärda boenden både på landsbygden och i våra många små samhällen. Vårt rika kultur- och föreningsliv engagerar många av våra cirka 9500 invånare. Vid rekrytering gör Nordanstigs kommun ett medvetet val gällande var vi vill exponera vår annons. Vi vill ej bli kontaktade av annonssäljare eller rekryteringsföretag.
På FRA arbetar vi med något som ingen annan gör i Sverige, och det kan du bli en del av. Oavsett yrkesroll är vi med och gör samhällsnytta genom att bidra till ett meningsfullt syfte — tillsammans arbetar vi med unika uppgifter för Sveriges säkerhet och integritet. Vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter med goda möjligheter till egen utveckling och vi är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö – våra olikheter är vår styrka. Vill du göra samhällsnytta och bidra till Sveriges oberoende i världen? Vi söker nu analytiker med inriktning teknisk analys. På FRA är varje arbetsuppgift en del av något större. Är du den vi söker kan vi erbjuda ett varierande arbete i en kunskapsintensiv miljö där du får vara med och göra skillnad varje dag. Ditt uppdrag Som analytiker hör du till en enhet inom avdelningen för Signalunderrättelser. Avdelningen arbetar med inhämtning av råmaterial, bearbetning samt analys och levererar underrättelserapporter och andra tjänster till myndighetens uppdragsgivare. I rollen som analytiker är dina huvudsakliga arbetsuppgifter framförallt i form av: Bearbetning och teknisk analys Hantering av stora datamängder Rapportskrivning och presentationer, både enskilt och tillsammans med andra. Resor förekommer, både inrikes och utrikes. Du kan Vi söker dig som har: Akademisk examen eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt Erfarenhet av bearbetning, teknisk analys av innehåll och hantering av stora datamängder från studier eller arbete, alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Erfarenhet av statistik- och/eller analysverktyg Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift Vi ser det som meriterande om du har: Utbildning i underrättelsearbete och rapportering Erfarenhet av signalspaning Erfarenhet av analytiskt arbete, underrättelsearbete och/eller rapportering Erfarenhet av att skriva rapporter Kunskap inom nätverksanalys Kunskap inom protokollanalys Kunskap inom programmering Kunskap inom digital signalbehandling Du är Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig arbetar självgående genom att ta ansvar för dina uppgifter, skapa struktur och driver dina egna processer. Du anpassar ditt beteende utifrån nya omständigheter och arbetar strategiskt med ett brett perspektiv på frågor. Då tjänsten innefattar många interna och externa kontakter ser vi även att du har även en god samarbetsförmåga. Om FRA FRA har omvärlden som sin arena där varje arbetsuppgift är en del av något större. På ett eller annat sätt får du som medarbetare vara med och bidra till att skydda Sveriges integritet och oberoende i världen. Du är med och gör skillnad på riktigt, varje dag. Vår uppgift som underrättelsetjänst är att skydda Sverige mot de allvarligaste hot som kan riktas mot ett samhälle – militära angrepp, terrorism och cyberattacker. Vi skyddar det viktigaste vi har – vår trygghet, vår demokrati och vårt sätt att leva. Vi är experter på cyberområdet och signalspaning samt en larmklocka för militära hot. FRA leder sedan 2024 Nationellt cybersäkerhetscenter, NCSC vars uppdrag är att utveckla och stärka Sveriges förmåga att förebygga, upptäcka och hantera cyberhot. Som nyanställd på FRA får du en omfattande introduktionsutbildning och kontinuerlig kompetensutveckling, vilket ger dig möjlighet att utveckla dina färdigheter och bli ännu bättre på det du brinner för. Vår organisation är mångfacetterad och består av olika kompetenser och personligheter, där varje individ har unika egenskaper och förutsättningar. Vi strävar efter att skapa en miljö där alla känner sig välkomna och trygga. Utöver en stimulerande arbetsmiljö erbjuder vi också ett attraktivt förmånspaket, som du kan läsa mer om på www.fra.se . För mer information om Nationellt cybersäkerhetscenter besök www.ncsc.se För din trygghet. För vår demokrati. Varje dag. Året om. Mer information Arbetsplatsen är belägen i närheten av Drottningholm, ca 10 min från Brommaplan. Svenskt medborgarskap är ett krav då anställning vid FRA innebär placering i säkerhetsklass. Ett krav för att få anställning är godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll. Säkerhetsprövningen kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Vi tillämpar sex månaders provanställning. För mer information är du välkommen att kontakta [email protected]. Fackliga företrädare nås på 010-557 46 00. Vi tar emot ansökningar via www.fra.se senast 2025-07-27 . Referensnummer 2025FRA686-2 . Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Universitets- och högskoleenheten, Utbildningsdepartementet Är du intresserad av att arbeta på Utbildningsdepartementet med universitets- och högskoleområdet? Universitets- och högskoleenheten söker handläggare som ska stödja regeringens arbete med högskolepolitiken. Din arbetsdag. Sveriges morgondag. Universitets- och högskoleenhetens verksamhetsområde är brett och berör en mängd olika sakfrågor inom universitets- och högskoleområdet, samt inom studiefinansiering. Inom verksamhetsområdet ingår statliga universitet och högskolor samt ett antal enskilda utbildningsanordnare inom högskoleområdet. Övriga myndigheter inom enhetens område är UHR, UKÄ och CSN. Enheten ansvarar också för det internationella arbetet inom sina områden, varför det också kan ingå att göra analyser utifrån ett internationellt perspektiv. Arbetsuppgifterna är inledningsvis främst inriktade på frågor som rör styrning och ledning inom högskolorna samt det regelverk som styr tillträde till högre utbildning. I uppgifterna ingår också att vara myndighetshandläggare för ett eller flera lärosäten. Arbetsuppgifterna kan också omfatta handläggning av övriga ärenden inom högskoleområdet. Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se. Din bakgrund Vi söker dig som har en avslutad högskoleutbildning. Det anses meriterande om utbildningen har en samhällsvetenskaplig inriktning. Rollen kräver att du har minst fem års arbetslivserfarenhet från statlig myndighet. Vidare anses det vara meriterande med aktuell erfarenhet av handläggande eller utredande arbetsuppgifter från ett lärosäte, som längst tre år tillbaka i tiden. Det är också meriterande om du har erfarenhet av handläggande och utredande arbetsuppgifter inom Regeringskansliet. Du behöver ha kunskap om de regelverk som styr högskolan och den svenska förvaltningsmodellen. Det är också krav på att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, på svenska. Det anses vara meriterande om du har goda kunskaper i engelska och kan utrycka dig väl i skrift, samt att du har god kunskap om hur det fungerar i en politiskt styrd organisation. Dina egenskaper För att lyckas i rollen behöver du vara tydlig i din kommunikation och vara van att tala inför en mindre grupp. Eftersom arbetet präglas av många kontaktytor är det viktigt att du har en mycket god samarbetsförmåga och har lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer. I en omvärldsstyrd verksamhet som vår krävs en stor flexibel förmåga och du bör ha för vana att hantera flera olika frågor parallellt samtidigt som du snabbt kan ställa om utifrån verksamhetens behov. Vidare är det bra om du har förmåga och erfarenhet av att driva processer framåt Regeringskansliets medarbetarkriterier är helhet, utveckling och resultat. Alla som arbetar i Regeringskansliet behöver ha helhetssyn och samarbeta för verksamhetens bästa. Du förväntas bidra med ditt perspektiv och din kompetens samt vara öppen för andras. Du kommer med idéer och nya angreppssätt för att förbättra och utveckla verksamheten och din egen kompetens. Du är inriktad på resultat i ditt agerande och anpassar dig när behov och inriktning ändras. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Läs mer på Medarbetarskap och ledarskap i Regeringskansliet - Regeringen.se Övrigt Tjänsten är en visstidsanställning på ca 12 månader. Tillträde snarast eller efter överenskommelse. En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Är du intresserad? Vill du veta mer om tjänsten och vad vi erbjuder, kontakta enhetschef Therese Ahlqvist eller biträdande enhetschef Mikaela Staaf. Fackliga kontaktpersoner är Karina Åbom-Engberg för ST och Lotta Bodelius för Saco. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Välkommen att registrera din ansökan tillsammans med relevanta intyg i vårt rekryteringsverktyg senast den 22 juli, 2025. Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Utbildningsdepartementet ansvarar för frågor som rör förskoleverksamhet, förskoleklass, grundskola och övriga obligatoriska skolformer, skolbarnsomsorg, gymnasieskola, vuxenutbildning, folkbildning, universitet och högskola, forskning och studiefinansiering.
Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. HR-avdelningen ansvarar för och driver myndighetens arbetsgivarpolitik samt ansvarar för myndighetens kompetensförsörjning. Detta omfattar områden som arbetsrätt och kollektivavtal, arbetsmiljö, chef- och medarbetarskap samt kompetensutveckling. HR stödjer chefer och ledningsgrupper inom alla typer av HR-relaterade frågor. HR-avdelningen på Försäkringskassan söker nu en engagerad och analytisk controller till avdelningen HR-stab. Du får flera nära kollegor, såsom HR-controllers, HR-specialister och verksamhetsutvecklare. I din roll kommer du stödja HR-chefer på olika nivåer. Våra cirka 200 medarbetare finns i Stockholm, Malmö, Göteborg och Östersund. Analyser, ledningsstöd och utvecklingsarbete I din roll som controller inom Försäkringskassan ansvarar du för att chefer får tillgång till det stöd som krävs för att leda och styra verksamheten. I rollen som controller ingår också att hantera såväl verksamhet som ekonomi och resurser. Det innebär att du ansvarar för analys och tolkning av produktionsflöden, verksamhetsresultat och finansiella resultat inom ansvarsområdet. Du utgör ett centralt stöd för produktions- och resursstyrning samt bidrar till effektivt resursutnyttjande, exempelvis genom att upprätta produktionsplaner eller flödesanalyser. På Försäkringskassan arbetar vi aktivt med ständiga förbättringar. Du deltar i relevanta forum och nätverk både inom avdelningen och på myndigheten. I arbetet ingår även att ta fram underlag för uppföljning och du bidrar till det lokala utvecklingsarbetet på området där du är ett verksamhetsnära stöd. Du deltar även i områdets ledningsgrupper vid behov. I den här tjänsten kommer du förutom att arbeta med den finansiella uppföljningen, även att arbeta mycket med att utveckla vår HR-statistik så du behöver vara van att jobba med stora datamängder. Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har högskoleexamen gärna som civilekonom eller inom företagsekonomi eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har erfarenhet att utveckla statistik i olika system • har avancerade kunskaper i Excel • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat • arbetar för att nå resultat med hög kvalitet • kan förstå och analysera komplexa frågor • har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • har ett systematiskt och noggrant arbetssätt. Det är meriterande om du • har erfarenhet av att arbeta som controller, gärna inom en större myndighet • är proaktiv och van vid förändringsarbete • har goda kunskaper i OBIEE • har goda kunskaper UNIT4 • har god pedagogisk förmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt 1 tjänst tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsorter: Stockholm, Göteborg, Malmö, Östersund eller Linköping. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Susanne Engström, [email protected], 010-116 47 82. HR-specialist: Julia Johansson, [email protected] (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Siv Norlin, 010-116 96 76. Saco-S: Cecilia Silverson, 010-115 26 18, Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 20 juli 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.
Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. HR-avdelningen ansvarar för och driver myndighetens arbetsgivarpolitik samt ansvarar för myndighetens kompetensförsörjning. Detta omfattar områden som arbetsrätt och kollektivavtal, arbetsmiljö, chef- och medarbetarskap samt kompetensutveckling. HR stödjer chefer och ledningsgrupper inom alla typer av HR-relaterade frågor. HR-avdelningen på Försäkringskassan söker nu en engagerad och analytisk controller till avdelningen HR-stab. Du får flera nära kollegor, såsom HR-controllers, HR-specialister och verksamhetsutvecklare. I din roll kommer du stödja HR-chefer på olika nivåer. Våra cirka 200 medarbetare finns i Stockholm, Malmö, Göteborg och Östersund. Analyser, ledningsstöd och utvecklingsarbete I din roll som controller inom Försäkringskassan ansvarar du för att chefer får tillgång till det stöd som krävs för att leda och styra verksamheten. I rollen som controller ingår också att hantera såväl verksamhet som ekonomi och resurser. Det innebär att du ansvarar för analys och tolkning av produktionsflöden, verksamhetsresultat och finansiella resultat inom ansvarsområdet. Du utgör ett centralt stöd för produktions- och resursstyrning samt bidrar till effektivt resursutnyttjande, exempelvis genom att upprätta produktionsplaner eller flödesanalyser. På Försäkringskassan arbetar vi aktivt med ständiga förbättringar. Du deltar i relevanta forum och nätverk både inom avdelningen och på myndigheten. I arbetet ingår även att ta fram underlag för uppföljning och du bidrar till det lokala utvecklingsarbetet på området där du är ett verksamhetsnära stöd. Du deltar även i områdets ledningsgrupper vid behov. I den här tjänsten kommer du förutom att arbeta med den finansiella uppföljningen, även att arbeta mycket med att utveckla vår HR-statistik så du behöver vara van att jobba med stora datamängder. Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har högskoleexamen gärna som civilekonom eller inom företagsekonomi eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har erfarenhet att utveckla statistik i olika system • har avancerade kunskaper i Excel • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat • arbetar för att nå resultat med hög kvalitet • kan förstå och analysera komplexa frågor • har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • har ett systematiskt och noggrant arbetssätt. Det är meriterande om du • har erfarenhet av att arbeta som controller, gärna inom en större myndighet • är proaktiv och van vid förändringsarbete • har goda kunskaper i OBIEE • har goda kunskaper UNIT4 • har god pedagogisk förmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt 1 tjänst tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsorter: Stockholm, Göteborg, Malmö, Östersund eller Linköping. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Susanne Engström, [email protected], 010-116 47 82. HR-specialist: Julia Johansson, [email protected] (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Siv Norlin, 010-116 96 76. Saco-S: Cecilia Silverson, 010-115 26 18, Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 20 juli 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.
Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. HR-avdelningen ansvarar för och driver myndighetens arbetsgivarpolitik samt ansvarar för myndighetens kompetensförsörjning. Detta omfattar områden som arbetsrätt och kollektivavtal, arbetsmiljö, chef- och medarbetarskap samt kompetensutveckling. HR stödjer chefer och ledningsgrupper inom alla typer av HR-relaterade frågor. HR-avdelningen på Försäkringskassan söker nu en engagerad och analytisk controller till avdelningen HR-stab. Du får flera nära kollegor, såsom HR-controllers, HR-specialister och verksamhetsutvecklare. I din roll kommer du stödja HR-chefer på olika nivåer. Våra cirka 200 medarbetare finns i Stockholm, Malmö, Göteborg och Östersund. Analyser, ledningsstöd och utvecklingsarbete I din roll som controller inom Försäkringskassan ansvarar du för att chefer får tillgång till det stöd som krävs för att leda och styra verksamheten. I rollen som controller ingår också att hantera såväl verksamhet som ekonomi och resurser. Det innebär att du ansvarar för analys och tolkning av produktionsflöden, verksamhetsresultat och finansiella resultat inom ansvarsområdet. Du utgör ett centralt stöd för produktions- och resursstyrning samt bidrar till effektivt resursutnyttjande, exempelvis genom att upprätta produktionsplaner eller flödesanalyser. På Försäkringskassan arbetar vi aktivt med ständiga förbättringar. Du deltar i relevanta forum och nätverk både inom avdelningen och på myndigheten. I arbetet ingår även att ta fram underlag för uppföljning och du bidrar till det lokala utvecklingsarbetet på området där du är ett verksamhetsnära stöd. Du deltar även i områdets ledningsgrupper vid behov. I den här tjänsten kommer du förutom att arbeta med den finansiella uppföljningen, även att arbeta mycket med att utveckla vår HR-statistik så du behöver vara van att jobba med stora datamängder. Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har högskoleexamen gärna som civilekonom eller inom företagsekonomi eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har erfarenhet att utveckla statistik i olika system • har avancerade kunskaper i Excel • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat • arbetar för att nå resultat med hög kvalitet • kan förstå och analysera komplexa frågor • har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • har ett systematiskt och noggrant arbetssätt. Det är meriterande om du • har erfarenhet av att arbeta som controller, gärna inom en större myndighet • är proaktiv och van vid förändringsarbete • har goda kunskaper i OBIEE • har goda kunskaper UNIT4 • har god pedagogisk förmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt 1 tjänst tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsorter: Stockholm, Göteborg, Malmö, Östersund eller Linköping. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Susanne Engström, [email protected], 010-116 47 82. HR-specialist: Julia Johansson, [email protected] (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Siv Norlin, 010-116 96 76. Saco-S: Cecilia Silverson, 010-115 26 18, Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 20 juli 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.
Värmdö är skärgårdens mötesplats med en unik kombination av naturens stilla skönhet och en mer stadslik livsstil. Vårt uppdrag är inte ett utan många: skola, fastigheter, socialtjänst, hamnar, vård, bibliotek, omsorg och många fler. Vi verkar för att alla Värmdöbor kan leva ett rikt och fritt liv. Vi vill vara de som möjliggör drömmen om en livskraftig trygg miljö för hem, familj och företag Ska vi lyckas med det fullt ut måste vi ha många och omfattande kompetenser och arbeta tillsammans för en gemensam och tillitsfull arbetskultur, byggd på modiga, ansvarstagande medarbetare som förstår invånarnas behov och önskemål. Det är det vi kallar Ett Värmdö, En Förvaltning. Kontoret för styrning och stöd, Kansliavdelningen Kansliavdelningen ligger under kontoret för styrning och stöd som ansvarar för centrala styr- och stödprocesser samt säkerställer samordning inom hela kommunförvaltningen. Avdelningen består av en utredningsenhet, en stab och en nämnd- och registraturenhet. Nämndsekreteraren kommer att vara placerad på nämnd- och registraturenheten tillsammans med nämndsekreterare, registratorer, arkivarie och valsamordnare. Om rollen Som nämndsekreterare får du möjlighet att stödja den högsta tjänstemannaledningen och den politiska ledningsorganisationen i kommunen. Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete i en utvecklande och stimulerande verksamhet, där du dagligen får möjlighet att göra skillnad. Hos oss välkomnas du till en verksamhet som präglas av engagemang, hög kompetensnivå och samverkan. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Som nämndsekreterare ansvarar du för sekreterarskapet i kommunens politiska nämnder, bolag, utskott och råd. • Tillsammans med övriga nämndsekreterare inom enheten sköter ni hela kommunens nämndadministration vilket innebär att du som stödfunktion har tät kontakt med förvaltningen och förtroendevalda. • Löpande sammanställa protokoll, samordna uppföljning av beslut och uppdrag inom nämnderna, upprätta vissa beslutsunderlag samt att hantera övriga administrativa uppgifter. • Som nämndsekreterare deltar du i kommunens övergripande utvecklingsarbete gällande digital nämndadministration och dokumenthantering. • I rollen finns möjligheter att ingå i valorganisationen inför valet 2026. Kvalifikationer För att lyckas i rollen behöver du ha: • Relevant högskole-/universitetsutbildning inom t. ex. statsvetenskap. • Kunskap i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor, samt i offentlighets- och sekretessbestämmelser. • God administrativa förmåga. • Förmåga att uttrycka dig mycket väl på svenska i tal och skrift. • God datorvana. Vi ser det som meriterande om du har: • Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. • Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. • Arbetat i digitalt ärende- och dokumenthanteringssystem. Vi lägger stor vikt vid sociala kompetenser och personlig lämplighet Som person är du noggrann, strukturerad och har en utpräglad servicekänsla. Du har en förmåga att hantera många uppgifter samtidigt och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter samtidigt som ditt arbetssätt präglas av noggrannhet. Det är av stor vikt att du kan arbeta i grupp och kan samarbeta med såväl kollegor som förtroendevalda. Värmdö kommun erbjuder ett friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten. Anställningen avser vikariat, heltid Vill du veta mer är du välkommen att kontakta oss, se kontaktperson nedan. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer eller via Servicecenter, 08-570 470 00. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Verksamhetsområdet Mariestad omfattar den öppna anstalten Rödjan, den slutna anstalten Johannesberg och Häktet Mariestad. Mariestad har i dagsläget ca 340 anställda fördelade inom olika yrkeskategorier och kompetenser men med nybyggnationer framförallt på området vid Rödjan söker vi personal för att bemanna både Sveriges största öppna anstalt och en kommande ny sluten anstalt. ARBETSUPPGIFTER Som administratör i kansliet arbetar du med klient- och verksamhetsadministration i form av registrering och expediering av klienthandlingar, intagnas medel, posthantering, arkivering och beställningar. Fakturahantering och annan ekonomisk administration är också aktuellt. I rollen som administratör i kansliet innebär det externa kontakter, där du representerar Kriminalvården gentemot samarbetspartners och allmänhet. Arbetsuppgifterna förutsätter att du har kännedom om offentlighetsprincipen samtidigt som du kan säkerställa att sekretesskyddet upprätthålls. Våra administratörer finns placerade på alla våra tre verksamhetsställen - anstalten Rödjan, anstalten Johannesberg och häktet. Då det i arbetet ingår att ge administrativt stöd till såväl chefer som kollegor kan arbete förekomma på samtliga av våra verksamhetsställen. KVALIFIKATIONER Dina personliga egenskaper är av stor vikt för oss. Som administratör i kansliet är det viktigt att du är flexibel och har god samarbetsförmåga då du kommer att ha ett nära samarbete med kollegor i arbetsgruppen som är uppdelad över tre arbetsplatser. Som person är du stabil och agerar på ett lugnt sätt i stressade eller pressade situationer. I ditt arbete är du serviceinriktad och både uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: • Fullständig gymnasieskolekompetens i form av slutbetyg eller gymnasieexamen, gärna med inriktning mot ekonomi, kontor eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig • Erfarenhet av administrativt arbete • Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska • God datorvana Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av arbete i Kriminalvården eller annan statlig myndighet • Erfarenhet av arbete med arkiv, sekretessbelagda dokument samt hantering av myndighetsmail eller liknande • Kunskap och erfarenhet av att jobba i ekonomisystem och/eller Proceedo • Erfarenhet av att arbeta serviceinriktat • Kunskap om påföljdssystemet och offentlighetsprincipen ÖVRIGT För att bli aktuell för anställning inom Kriminalvården krävs att du motsvarar högt ställda krav gällande lämplighet, omdöme, säkerhets- och sekretessmedvetande och att du följer gällande lagar. Det innebär att du står upp för demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som gäller för Kriminalvårdens verksamhet. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För vissa säkerhetsklassade tjänster krävs svenskt medborgarskap. Kriminalvården välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/ Befattningen kan innebära krigsplacering vid Kriminalvården. Läs mer om krigsplacering på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/ Provanställning kan komma att tillämpas. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.
Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. HR-avdelningen ansvarar för och driver myndighetens arbetsgivarpolitik samt ansvarar för myndighetens kompetensförsörjning. Detta omfattar områden som arbetsrätt och kollektivavtal, arbetsmiljö, chef- och medarbetarskap samt kompetensutveckling. HR stödjer chefer och ledningsgrupper inom alla typer av HR-relaterade frågor. HR-avdelningen på Försäkringskassan söker nu en engagerad och analytisk controller till avdelningen HR-stab. Du får flera nära kollegor, såsom HR-controllers, HR-specialister och verksamhetsutvecklare. I din roll kommer du stödja HR-chefer på olika nivåer. Våra cirka 200 medarbetare finns i Stockholm, Malmö, Göteborg och Östersund. Analyser, ledningsstöd och utvecklingsarbete I din roll som controller inom Försäkringskassan ansvarar du för att chefer får tillgång till det stöd som krävs för att leda och styra verksamheten. I rollen som controller ingår också att hantera såväl verksamhet som ekonomi och resurser. Det innebär att du ansvarar för analys och tolkning av produktionsflöden, verksamhetsresultat och finansiella resultat inom ansvarsområdet. Du utgör ett centralt stöd för produktions- och resursstyrning samt bidrar till effektivt resursutnyttjande, exempelvis genom att upprätta produktionsplaner eller flödesanalyser. På Försäkringskassan arbetar vi aktivt med ständiga förbättringar. Du deltar i relevanta forum och nätverk både inom avdelningen och på myndigheten. I arbetet ingår även att ta fram underlag för uppföljning och du bidrar till det lokala utvecklingsarbetet på området där du är ett verksamhetsnära stöd. Du deltar även i områdets ledningsgrupper vid behov. I den här tjänsten kommer du förutom att arbeta med den finansiella uppföljningen, även att arbeta mycket med att utveckla vår HR-statistik så du behöver vara van att jobba med stora datamängder. Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har högskoleexamen gärna som civilekonom eller inom företagsekonomi eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har erfarenhet att utveckla statistik i olika system • har avancerade kunskaper i Excel • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat • arbetar för att nå resultat med hög kvalitet • kan förstå och analysera komplexa frågor • har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • har ett systematiskt och noggrant arbetssätt. Det är meriterande om du • har erfarenhet av att arbeta som controller, gärna inom en större myndighet • är proaktiv och van vid förändringsarbete • har goda kunskaper i OBIEE • har goda kunskaper UNIT4 • har god pedagogisk förmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt 1 tjänst tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsorter: Stockholm, Göteborg, Malmö, Östersund eller Linköping. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Susanne Engström, [email protected], 010-116 47 82. HR-specialist: Julia Johansson, [email protected] (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Siv Norlin, 010-116 96 76. Saco-S: Cecilia Silverson, 010-115 26 18, Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 20 juli 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.
Tillsammans utvecklar vi Sahlgrenska Universitetssjukhuset för en hållbar framtid. Vi ställer om hälso- och sjukvården med målet att vara Europas ledande universitetssjukhus 2032. Tillsammans med patienterna arbetar vi för kvalitet, tillgänglighet, patientsäkerhet, forskning, utbildning och innovation – i ett sammanhållet hälso- och sjukvårdssystem i Västra Götalandsregionen. Vår vision och våra mål tar sikte mot en vård av yttersta kvalitet, där patienten alltid är i fokus. Vi erbjuder hälso- och sjukvård lokalt och regionalt, men också högspecialiserad vård till patienter i hela landet och utomlands. Våra medarbetare är vår styrka och de bidrar i kunskapsutbyten nationellt och internationellt. Med digitala verktyg och nya arbetssätt kan vi förenkla vardagen på sjukhuset och erbjuda en modern, tillgänglig och effektiv vård av högsta kvalitet. Om oss Vi är en administrativ enhet som stödjer enheterna inom verksamhet reumatologi samt medicin geriatrik och akutsjukvård Mölndal. Enheten är relativt nystartad och sammansatt av flera tidigare enheter med professionella medarbetare och hög kompetens. Organisatoriskt tillhör vi verksamhet reumatologi men arbetar verksamhetsnära mot de olika enheterna på både Mölndals sjukhus och Sahlgrenska sjukhuset. Verksamhet reumatologi erbjuder både länssjukvård och högspecialiserad vård för patienter med reumatiska och andra inflammatoriska sjukdomar. Verksamheten omfattar slutenvård, öppenvård och dagrehabilitering, med cirka 2 200 vårdtillfällen i slutenvård, 17 000 läkarbesök och 18 000 sjukvårdande behandlingar per år. Inom medicin geriatrik och akutsjukvård erbjuds både akut och planerad vård med specialisering inom geriatrik, internmedicin, kardiologi, diabetologi, gastroenterologi och stroke. Akutintaget är öppet dygnet runt och hanterar både medicinska och ortopediska akutfall i Göteborg. Vårdavdelningarna fokuserar på geriatrik och akut allmän internmedicin, med särskild expertis inom kardiologi och stroke. De två öppenvårdsmottagningarna behandlar diabetes, hjärtsjukdomar, stroke, mag- och tarmsjukdomar samt osteoporos. Dessutom ingår en kuratorsmottagning och ett närsjukvårdsteam i verksamheten. Vi söker nu en medicinsk sekreterare med huvudsaklig placering på Mölndals sjukhus med fokus mot Hjärtmottagningen. Om jobbet Som medicinsk sekreterare har du ett omväxlande arbetsinnehåll med fokus på vårddokumentation och bokning. Att arbeta som medicinsk sekreterare innebär att du är en viktig del i det team som arbetar för att alla patienter ska få en god och säker vård. Arbetet är varierande men består bland annat av journaldokumentation, utskrift av brev och remisser, diagnosregistreringar, bokning och övrigt patientadministrativt arbete i ELVIS. Även viss telefonservice samt andra administrativa uppgifter utifrån verksamhetens behov. Vi fördelar ärenden i 1177 och Sälma, hanterar post samt bokar provtagningar. Rollen som medicinsk sekreterare håller på att förändras och vi står inför digitalisering av många arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du bidrar med kompetens och erfarenheter i kommande förbättringsarbeten samt är flexibel och ser helheten före delarna med patienten i fokus. Om dig Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare, gärna med tidigare erfarenhet av patientadministrativa system så som Melior, Elvis och Sälma. Du är strukturerad, noggrann och trivs med varierande arbetsuppgifter. Du har lätt för att samarbeta med andra och tar ansvar i ditt arbete. Du har god initiativförmåga och kan självständigt prioritera dina arbetsuppgifter. Vi värdesätter att du är nytänkande och öppen för förändringar samt har intresse av att arbeta med förbättringsarbete. Vidare har du god kommunikationsförmåga, social kompetens och är flexibel och positiv. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! Möt några av våra medarbetare - Sahlgrenska Universitetssjukhuset Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Välj ett jobb för att visa detaljer