Nu söker vi sig som kan danska och är en riktig fena på kundservice! Detta är ett uppdrag hos vår kund i Eskilstuna där vi nu söker en serviceinriktad problemlösare som hjälper till att skapa den bästa kundupplevelsen som bara är möjlig. En riktig nyckelroll där du får göra skillnad! Om tjänsten Du kommer att vara en del av detta fantastiska team som arbetar med kundservice mot olika länder och språk. Ditt arbete kommer då innefatta: Besvara kundfrågor via telefon, e-post, chatt samt sociala medier Hantera klagomål och reklamationer Bistå med hjälp om produkter, tjänster och processer Lösa kundproblem snabbt och effektivt Ta vidare komplicerade ärenden till rätt avdelning Samla in värdefull feedback och följa upp kundärenden Aktivt förbättrings- och effektiviseringsarbete Administrativa uppgifter som exempelvis dokumentera kundkontaker i CRM-system, uppdatera kundinformation och rapporter. Denna tjänst kommer omfatta ett arbete på 50%. Vem är du? Vi tror att du först och främst är kan hantera det danska språket i tal och skrift, och för denna del även det svenska språket då detta är centralt inom koncernen. Vi ser även gärna att du har erfarenhet av liknande kundtjänstrelaterat arbete sedan tidigare och kan hantera kundfeedback och förbättringsarbete. Du är en lösningsorienterad, ansvarstagande, flexibel person som kan ta snabba och genomtänkta beslut under stunder av högt tempo. Meriterande om du även har erfarenhet av system som Salesforce, Dixa eller liknande. Vi ser gärna att du har: Erfarenhet/utbildning av kundservicearbete, kommunikation eller feedbackhantering Erfarenhet av system så som Salesforce, Dixa eller liknande, detta är dock enbart meriterande. Behärskar danska språket i såväl tal som skrift Vi kommer löpande gå igenom alla ansökningar - så ansök redan idag!
Vi söker dig som vill jobba som receptionist på KustCamp Ekön. Vi är ett fyrstjärnigt campingparadis med fantastiskt läge i Gryts underbara skärgård. Arbetet i receptionen är ett servicearbete, vilket innebär att det är din uppgift att lyssna på våra gästers olika krav, förväntningar och lösa problem. Som receptionist ska du kunna svara på frågor gällande campingen samt guida kring aktiviteter som finns i området. HUVUDUPPGIFTER: In & Utcheckning av våra gäster. Hjälpa våra gäster. Ta emot bokningar via telefon, mail samt på plats. Butiksförsäljning. DIN PROFIL: Du har ett sinne för ordning och reda samt en god planeringsförmåga. Du behöver kunna leda och fördela arbetsuppgifter. För oss är det viktigt att du kan ta initiativ och har en god serviceanda och förmåga att få människor att känna sig välkomna. Du ska vara en glädjespridare bland våra gäster och övriga medarbetare. VI ERBJUDER: En arbetsplats med fantastisk miljö och ett spännande arbete med varierande arbetsuppgifter. Personalboende vid behov. Intervjuer kommer att hållas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsen löper ut.
Prolympia är Sveriges ledande idrottsskola på grundskolenivå. Skolan är fristående och fokuserar på kunskap, trygghet, idrott och hälsa – nu söker vi en ny kollega som kan bidra till vår verksamhet. Skolan ligger centralt med närhet till idrottsarenor, Vätterstranden och Rosenlundsområdet. Här går 500 elever från årskurs 2-9, och vi har ca: 70 anställda. Vi söker en engagerad och strukturerad administratör på 60% som även kommer att jobba 40% på fritids till vårt team! Vad vi erbjuder dig Du som medarbetare är viktig för oss och vi hoppas att din tid här ska bli en höjdpunkt. På Prolympia har vi högt uppställda mål och visioner, därför består vårt medarbetarteam av personer som vill vara med och skapa de bästa förutsättningarna för att våra elever ska kunna kombinera skola och idrott. För oss är det viktigt att erbjuda dig en arbetsplats där du som anställd: - Blir lyssnad på och har möjlighet att vara med och påverka / utveckla verksamheten. - Är en del av ett team med lagkänsla. - Erbjuds marknadsmässiga och bra anställningsvillkor. Arbetsuppgifter Som skoladministratör kommer du att: - Sköta den dagliga administrationen, elevregister, vikarieanskaffning och schemahantering. - Vara en länk mellan skolledningen och övrig personal för att säkerställa god intern kommunikation och stöd. Som fritidslärare kommer du att arbeta för att skapa en stimulerande miljö för våra elever i fritidshemmet. Hos oss på Prolympia är idrotten viktig och idrotten är ett vanligt inslag i våra aktiviteter på skolan. I rollen som fritidslärare kan du behöva vara behjälplig i sådana aktiviter som exempelvis friluftsdagar. Vi söker dig som: - Är kommunikativ och trivs i en roll med många kontaktytor. - Har goda IT-kunskaper - Är strukturerad och har förmåga att organisera och prioritera arbetsuppgifter effektivt och självständigt. - Är noggrann, van vid att arbeta i ett högt tempo, har en stark känsla för detaljer och är flexibel. - Har tidigare erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom skolvärlden. Kvalifikationer: - Relevant utbildning inom administration eller IT, eller motsvarande arbetslivserfarenhet och har en god IT-vana. - Meriterande är om du även har tidigare erfarenhet av att arbeta inom skola. - Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning om ca 1 år på 100% fördelat på 60% som administratör och 40% som fritidslärare. För anställning krävs ett utdrag ur belastningsregistret som avser arbete i skola och förskola och vara mindre än ett år gammalt. Välkommen till Prolympia!
Vill du arbeta som kundtjänstmedarbetare? Då har du kommit rätt! Just nu söker vi på Manpower en kundtjänstmedarbetare till vår kund Osby Vitvaror i Helsingborg. Vi söker framför allt dig som gillar att lösa kunders behov på ett noggrant och ansvarsfullt sätt. Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och Osby Vitvaror. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos kunden. Uppdrag på 100 % och arbetstiderna är måndag till fredag klockan 8-16.30. Starten är mitten av augusti och pågår under 6 månader Om OSBY Vitvaror AB "Vår vision är att Fastighets- och byggföretag som söker en problemfri tillvaro och en hög servicegrad, skall uppleva att Osby levererar ett bekymmersfritt partnerskap, för att Osby, som bara fokuserar på fastighetskunder, levererar en kundanpassad helhetslösning med rätt produkt, rätt service, och hög tillgänglighet." Läs gärna mer på www.osbyvitvaror.se Om jobbet som kundtjänstmedarbetare hos Osby Vitvaror Som kundtjänstmedarbetare kommer du att ha en spännande roll med olika utmaningar där varje dag kan se lite olika. I din roll kommer du framför allt att hantera, administrera och följa upp inkommande felanmälningar/serviceärenden på vår eftermarknadsavdelning både via mejl och telefon. Du kommer även delvis att hantera och administrera löpande beställningar från våra kunder. Tillsammans med ditt team arbetar ni med våra kundärenden i affärssystemet Pyramid. Är du rätt för rollen som kundtjänstmedarbetare? Vi på Manpower söker dig som har erfarenhet av administration och kundtjänstarbete. Det är en fördel om du har ett intresse för hur tekniska produkter fungerar. Vi tror att du har en god kommunikationsförmåga och trivs bäst när du får samarbeta med andra. Då tillgänglighet och kundbemötande är viktigt för att kunna leverera positiv kundupplevelse, ser vi att du motiveras av att leverera en god service och är inlyssnande. Då arbetet kräver hög struktur och ordning är du även noggrann som person, van att arbeta i data- och systemmiljö och har förmågan att prioritera i ditt arbete och vara lösningsfokuserad. Det är också av vikt att du kan hantera ett varierat arbetstempo och är flexibel då arbetsbelastningen kan variera. Din profil * Avslutad gymnasial utbildning eller likvärdig * God dator- och systemvana * Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska * Erfarenhet inom kundservice är meriterande * Teknisk intresserad och förståelse Sök tjänsten idag! Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Cecilia via e-post: cecilia.a.lindgren @manpower.se. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag! Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.
Vi söker en erfaren redovisningskonsult till ett spännande uppdrag som vi tillsätter för kunds räkning. Är du trygg i din roll, gillar siffror och vill arbeta med frihet under ansvar? Då är det här uppdraget för dig. Om rollen I den här rollen har du ett brett ansvar för kundens ekonomi. Du hanterar hela redovisningsprocessen – från löpande bokföring till bokslut, årsredovisningar och deklarationer enligt K2 och K3. Du fungerar även som rådgivare i frågor som rör ekonomistyrning, skatteplanering, budgetering och lönsamhetsanalys. Du arbetar helt på distans men har daglig digital kontakt med kollegor och kunder. Dina arbetsuppgifter Löpande bokföring, kontoavstämningar och betalningar Bokslut, årsredovisningar och deklarationer Rådgivning kring ekonomi, skatt, budget och lönsamhet Rapportering och uppföljning gentemot kund Din profil Minst 6–10 års erfarenhet inom redovisning Van vid att arbeta i konsultroll med flera kundkonton Behärskar hela redovisningscykeln Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift Självgående, noggrann och van att leverera på deadlines Meriterande erfarenheter Auktoriserad redovisningskonsult Erfarenhet av eget företagande Tidigare arbetat helt digitalt Bosatt i Göteborgsområdet (men inget krav) Arbetssätt och kultur Du arbetar 100 % på distans och ingår i ett digitalt team med tät kontakt via chatt, video och molnbaserade verktyg. Här råder en kultur av tillit, öppenhet och samarbete där kvalitet och balans i livet står i fokus. Du får stort handlingsutrymme och möjlighet att påverka både din vardag och kundrelationerna. Intresserad? Ansök här för att få veta mer. Vi intervjuar löpande – varmt välkommen med din ansökan!
Du söker nya utmaningar och ett meningsfullt arbete som gör skillnad för människor och samhället. Vi letar efter såna som du, som är fulla av engagemang, nyfikenhet och energi. För att leva och bo behöver vi en infrastruktur, förutsättningar för ett fungerande samhälle. Vi är det kommunalägda bolaget som förser Lidköpings kommun med det som kan kallas den osynliga infrastrukturen. Det handlar om vatten och avlopp, bredband och elnät men också om avfallshantering. Elnätet drivs i dotterbolaget Lidköping elnät AB. Våra medarbetare har hög kompetens inom allt från teknik, drift och säkerhet till ekonomi och miljö. Vårt uppdrag har en betydande roll i kommunens arbete med att forma ett hållbart samhälle och att erbjuda god service till medborgarna. Vi hoppas att du vill vara med på resan att forma just det samhället och att erbjuda den servicen till våra kunder i Lidköping – varmt välkommen med din ansökan till Lidköping miljö och teknik! Beskrivning Vi söker en engagerad medarbetare till vår kundgrupp inom Affärsområde Vatten-Avlopps enhet Kund- och verksamhetsstöd. Är du en person som ser värdet i att ge förstklassig service och vill utvecklas i din roll? Gillar du också att utveckla och förbättra processer och rutiner för kundadministration? Då kan du vara den vi letar efter! Enheten består idag av 9 medarbetare som lyder direkt under Affärsområdeschefen. Idag är det tre av dessa som arbetar med kundtjänstfrågor på olika sätt. Det finns även ett nätverk inom bolaget för alla som jobbar med kundfrågor där man har ett samarbete och utbyter erfarenheter mellan de olika affärsområdena. I rollen ingår arbetsuppgifter som systemförvaltning, verksamhetsutveckling och hantering av kundfrågor. Du rapporterar till Affärsområdeschef VA, Vatten-Avlopp. Arbetsuppgifter Du kommer ansvara för - Systemförvaltning av vårt debiteringssystem EDP Future - Systemförvaltning av vårt mätvärdesinsamlingssystem Ready Manager - Utveckling av kundnära tjänster (Självservice, E-tjänster, instruktioner, mallar) I rollen ingår även exempelvis - Kundkontakter i olika frågor och utredningar, huvudsakligen via telefon och mail - Hantering av inkomna kundärenden och skrivelser - Handläggning av servisanmälningar och anläggningsavgifter tillsammans med ansvarig VA-ingenjör - Insamling och kvalitetssäkring av statistik till interna och externa rapporter - Administration av VA-lager (rörförråd), med registrering av inköp och uttag, samt inventering - Delaktighet i framtagande av informationsmaterial och broschyrer, samt underlag i taxearbete - Aktivt utveckla och förbättra processer och rutiner i vår kundadministration. - Administrativt stöd inom affärsområdet Kvalifikationer Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande och har erfarenhet av kundservicerelaterade VA-frågor och systemförvaltning, samt förståelse för tekniska frågor. Det är också viktigt att du har en god kommunikationsförmåga och ett gott bemötande då du i mångt och mycket blir ett ansikte utåt mot våra kunder i många frågor. Du trivs med att jobba både självständigt och i team. Vidare ser vi att du har lätt för att skapa och bevara goda relationer och en fallenhet att snabbt sätta dig in i nya uppdrag. Du har en förmåga att planera, strukturera och organisera ditt eget arbete. Du kan formulera dig väl i både tal och skrift på svenska. Du är noggrann, har ordning och reda, samt tycker om att arbeta med såväl utveckling som handläggning. Du har god datorvana och är van vid att arbeta i olika system. Du har lätt för att samarbeta med andra och kan arbeta självständigt. Du är flexibel och anpassningsbar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är meriterande om du har - vana av att hantera kunder - erfarenhet av att jobba i debiteringssystem och med systemförvaltning - viss juridikkunskap (vi har vattentjänstlagen, ABVA och VA-taxan att förhålla oss till) - ett visst teknikintresse och kan sätta dig in i frågor som rör t ex vattenmätning Personliga egenskaper - Driven och målinriktad - Trygg och stabil i utmanande situationer - Positiv och lösningsorienterad - Sätter kunden i fokus (serviceminded) - God samarbetsförmåga - Noggrann och ordningssam - Vilja till verksamhetsutveckling och förbättringar - God dokumentationsförmåga Villkor Heltid, tillsvidareanställning. Övrigt Första intervju planeras ske via teams 11-13 augusti. En andra intervju planeras fysiskt till 20 augusti. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss på Lidköping miljö och teknik AB? Gå in på http://www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter! Lidköpings miljö och teknik vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (tex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Välkommen att arbeta hos oss vid Länsstyrelsen i Dalarnas län! Vi samverkar med länets olika aktörer och arbetar mot visionen ”Tillsammans för Dalarnas framtid”. Vi är en viktig länk mellan länet och regeringen, riksdagen och centrala myndigheter. Vi arbetar med frågor som rör miljö, natur, klimat, samhällsbyggnad, social hållbarhet, beredskap och mycket mer. Vår verksamhet gör nytta för hela samhället. Vi vill nu ha din hjälp att göra Länsstyrelsen ännu bättre. Hos oss finns goda möjligheter att förena privatliv med arbetsliv genom flexibla arbetssätt och flertalet uppskattade förmåner såsom; distansarbete upp till 49,9%, lång semester, 28, 31 eller 35 dagar beroende på ålder och löneväxling. Läs mer om vår verksamhet och våra förmåner på Jobba hos oss, Länsstyrelsen Dalarna (lansstyrelsen.se). Beskrivning Enheten arbetar med förvaltning och utveckling dels av myndighetens säkerhetsskyddsverksamhet inklusive informationssäkerhet och signalskydd, samt den fysiska säkerheten för lokalerna, dels flera av myndighetens interna serviceuppdrag så som reception, telefoni, radiosystemet Rakel, vaktmästeri, lokaler, lokalvård och fordon. Enheten har för närvarande 8 medarbetare. I din roll som handläggare arbetar du bland annat med stöd i hela myndighetens verksamhet kring informationssäkerhet, signalskydd och säkerhetsskydd. I detta ingår bland annat informationssäkerhetsanalyser, intern utbildning och stöd till hela myndigheten gällande informationssäkerhet samt signalskyddsarbete. Du arbetar även, i samverkan med enheten för ärende och länsledningsstöd, med uppstart och förvaltning av expedition för hantering av ärenden med skyddsvärd information. Du ska även vara en resurs tillsammans med dina kollegor för enhetens övriga verksamhetsansvar. I dina uppdrag finns både analytiska och rent handgripliga insatser med vissa tunga lyft i vårt verksamhetsstöd. Det är därför viktigt att du är vid god hälsa. I det breda spektrumet av arbetsuppgifter ska du kunna representera Länsstyrelsen i regionala och nationella nätverk med kommuner och andra aktörer. Arbetsuppgifter Du stöttar enhetschef och deltar i att utveckla, planera och genomföra enhetens arbete inom främst säkerhetsskydd och informationssäkerhet. Du behöver även kunna växla mellan analytiska uppdrag och handgripliga arbetsinsatser för verksamhetsstöd. Som handläggare ska du stötta chefer och verksamheten i att göra värdering av risker och bedöma behov av åtgärder samt följa upp myndighetens åtgärdsplan för att omhänderta identifierade avvikelser. Inom säkerhetsskyddet arbetar du systematiskt med utvärdering av att myndighetens säkerhetsskyddsåtgärder ger avsedd effekt, identifiera brister och sårbarheter samt bistår enhetschefen i att följa upp att verksamheten följer regelverket för säkerhetsskydd och informationssäkerhet. Du ska även själv kunna vara en resurs i hantering av säkerhetshotande händelser eller verksamhet. Din närmaste chef är enhetschefen. Kvalifikationer Krav - Har erfarenhet av arbete med informationssäkerhet - Har kunskap om systematiskt säkerhetsarbete - Har god datorvana. - Kunskap eller erfarenhet att tolka juridiska underlag som lagstiftning och förordning - Har eftergymnasial utbildning eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig inom informationssäkerhet, säkerhetsskydd och dataskydd. - Har goda kunskaper i att kommunicera på svenska i tal och skrift - Har god hälsa då det kan förekomma lyft inom verksamheten - Körkort klass B - Har svenskt medborgarskap Meriterande - Har erfarenhet av arbete från statlig eller annan offentlig organisation. - Har kunskap om informationssäkerhet i offentlig verksamhet - Har kunskap om säkerhetsskydd i offentlig verksamhet - Har kunskap om radiokommunikationssystem - Har kunskap om signalskyddsverksamhet i totalförsvaret Personliga egenskaper Du är hjälpsam, ansvarstagande, lyhörd och prestigelös. Du är flexibel och bjuder gärna in till samarbete. Flertalet av dessa egenskaper ingår i vår medarbetarkultur och utgör vår gemensamma syn på myndighetens och statens värdegrund. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och referenser. Villkor Länsstyrelsen tillämpar provanställning 6 månader. Länsstyrelsen i Dalarnas län arbetar för att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och för att ge alla lika möjligheter. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Länsstyrelsen i Dalarnas län har en viktig samordnande roll vid samhällsstörningar och därmed ingår samtliga anställda i kris- och krigsorganisationen. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras innan anställning. Vi kan erbjuda medflyttarservice via rekryteringslots Dalarna.
MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld med fokus på utveckling av det civila försvaret. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till beredskap och motståndskraft. Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Den 1 januari byter vi namn till Myndigheten för civilt försvar. Vill du göra skillnad och tillsammans med oss arbeta för ett säkrare samhälle? Då kanske du är vår nästa kollega! Ledningsstaben söker en senior kommunikationsrådgivare som ger strategiskt och praktiskt stöd till myndighetensledningen med inriktning mot överdirektören. Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Du kommer arbeta med att skriva tal, debattartiklar och korta texter som myndighetsledningen behöver till olika framträdanden – internt och externt. Arbetet sker i nära samarbete med myndighetsledningen, sakkunniga och chefer i övriga delar av MSB. Kommunikationsrådgivaren ger stöd vid planeringen av överdirektörens aktiviteter och samhällskontakter samt bidrar inför myndighetsledningens kontakter med media. Utifrån läget kommer du göra bedömningar åt myndighetsledningen och ge strategisk rådgivning gällande agerande och avvägningar i kommunikation. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som har: - akademisk utbildning inom kommunikationsområdet eller motsvarande utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig - flera års erfarenhet som strategisk rådgivare i en större organisation där konsultativt kommunikationsstöd varit i fokus - vana av arbete nära en verksamhetsledning eller liknande, och kan bidra i myndighetens kommunikativa förändringsarbete - god kännedom om förvaltningspolitiska frågor - förmåga att i text beskriva komplexa frågor på ett lättbegripligt sätt – på svenska och engelska - flera års erfarenhet av talskrivande Det är meriterande om du har: - ett brett kontaktnät inom media och goda samhällskontakter Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ Du behöver också vara samhällsintresserad, prestigelös och trygg för att trivas i rollen. Det kräver att du har en förmåga att se vad som kan behövas, samt kunna arbeta under ett varierande tempo. Om anställningen Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning. Din placeringsort kommer att vara Stockholm och resor i anställningen förekommer. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Om oss På ledningsstabens kansli är vi ca tio medarbetare och vi finns i både Karlstad och Stockholm. Vi har aktivitetsbaserat kontor där du kan välja arbetsplats efter egna behov. Vi erbjuder dig också en möjlighet att ta ut friskvårdstimme och du får även ett friskvårdsbidrag. För dig som statligt anställd finns också förmånliga semestervillkor. Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Charlott Thyrén Fackliga företrädare är Jörgen Mählér (Saco-S), Jan Fenelius (ST) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240. Välkommen med din ansökan senast den 7 augusti 2025
I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. Kronoberg växer samtidigt som den medicinska och tekniska utvecklingen skapar nya möjligheter, behov och förväntningar. För att kunna möta utvecklingen och erbjuda en god vård nu och framöver, ställer Region Kronoberg om till nära vård - en satsning som tydligt involverar kronobergaren och förändrar hälso- och sjukvården i grunden. Tillsammans ska vi flytta vården närmare individen, både relationellt och i vår tillgänglighet. Vi söker nu en folkhälsoutvecklare för anställning inom ett nytt och spännande projekt gällande hälso- och sjukvårdens förflyttning från reaktiv till proaktiv och hälsofrämjande. Projektet syftar till att i samverkan med två pilotvårdcentraler utveckla och testa strukturer för hur primärvårdens förebyggande arbete gentemot befolkningen kan utformas. Fokus ligger på att utifrån behov i de aktuella geografiska områdena samverka med andra aktörer och genom gemensamma insatser möta olika hälsoutmaningar. Beslut finns om finansiering för projektet under en period om 2 år. Vi söker dig som har flera års erfarenhet från folkhälsoarbete samt erfarenhet att driva/arbeta inom projekt i samverkan med flera olika aktörer. Vi planerar att ha intervjuer 15 augusti. Eftersom vi nu påbörjar semesterperioden kan du kontaktar Angelica Arvidsson för mer info om tjänsten via mejl [email protected] eller 0709-673252 till och med v 27. ARBETSUPPGIFTER Du kommer vara delaktig i planering och utformning av arbetssätt och upplägg i samverkan med projektledare. I dina arbetsuppgifter ingår att: * Driva ditt eget ansvarsområde framåt, på egen hand och i samverkan med kollegor och relevanta aktörer * Stödja och arbeta för genomförande och implementering av beslutat projekt * Undersöka och följa upp invånarnas åsikter och behov * Arbeta med geografiska områdesprofiler gällande hälsoläget i länet * Utveckla och underhålla lokala strukturer för samverkan * Vid behov, planera och genomföra utbildnings- eller informationsinsatser. * Leda/delta i arbetsmöten med projektgrupp och resursgrupp * Bidra till utvärdering av projektet Arbetsuppgifter genomförs i dialog med ansvarig projektledare. Arbetsuppgifterna innebär att du arbetar i nära samverkan med aktuella vårdcentraler som ingår i projektet vilket innebär att du kommer behöva röra dig mellan flera olika platser i länet. Din befattning hos oss kommer bli verksamhetsutvecklare. KVALIFIKATIONER Vi vill att du har adekvat högskoleutbildning inom folkhälsovetenskap samt: * Dokumenterad erfarenhet av att arbeta i projektform * Erfarenhet från utvecklingsarbete inom ämnesområdet folkhälsa. * God kännedom om hälso- och sjukvårdens förebyggande uppdrag * Vana att själv styra ditt arbete * Förmåga att skapa kontakter och samverka med olika aktörer och på olika nivåer utifrån behov och relevans * körkort bil Det är meriterande om du har utbildning och erfarenhet av tjänstedesign som metodik. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper där vi värdesätter nyfikenhet samt förmåga att leda rörelse framåt. ÖVRIGT Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Institutionen för landskapsarkitektur, planering och förvaltning Vi söker två kursadministratörer, med tjänstgöring upp till 50% av heltid, för arbete med undervisningsstöd och administration inom grundutbildningen vid institutionen för Landskapsarkitektur, planering och förvaltning. En anställning som kursadministratör kan ge möjlighet att kombinera arbete med studier i slutskedet av din utbildning eller fungera som en språngbräda ut i yrkeslivet efter examen. Arbetet ger fördjupade kunskaper i de kurser du är involverad i, praktisk arbetslivserfarenhet inom akademin och pedagogiska erfarenheter. Arbetet kan kombineras med exempelvis ditt examensarbete. Om jobbet I arbetsuppgifterna ingår kursadministration i olika kurser vid institutionen, att assistera inom undervisningsverksamheten samt att fungera som ett stöd för studenter och kursledning. Du har ett tätt samarbete med olika kursledare och fungerar som en länk mellan studenter och lärarlag. Din bakgrund Behöriga att anställas är studenter som nyligen examinerats från eller studerar i slutskedet av en utbildning vid LTV-fakulteten. Krav för anställningen är: • samarbetsförmåga, självständighet, initiativförmåga, engagemang och en pedagogisk nyfikenhet • kunskaper om landskapsarkitekturens metoder för analys, gestaltning, kommunikation och visuell representation, analogt och digitalt • goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift Meriterande är: • goda kunskaper om lignoser, perenner och marklära • goda kunskaper i de digitala verktygen AutoCAD och ArcGIS • goda kunskaper i akademiskt skrivande • att ha genomfört någon av kurserna LK0443 Studioprojekt – Rum, plats mobilitet eller LK0299 Planeringens grunder Bifoga i din ansökan: • kortfattat personligt brev • kortfattat CV • resultatintyg från Ladok Student som visar alla dina avklarade kurser och eventuell examen, https://www.student.ladok.se/student/app/studentwebb/ Om oss Institutionen för landskapsarkitektur, planering och förvaltning (LAPF) vid SLU Alnarp är en internationellt ledande akademisk miljö för utbildning, forskning och samverkan i frågor som rör förändring och utveckling av landskapet. Institutionen ansvarar för ett stort antal kurser inom grund- och forskarutbildning Mer information om institutionen på https://www.slu.se/institutioner/landskapsarkitektur-planering-forvaltning/ Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba vid SLU på https://www.slu.se/om-slu/jobba-pa-slu/ Placering: Alnarp Anställningsform: Tidsbegränsad anställning under perioden 25 augusti 2025 till 25 december 2025, eller enligt överenskommelse. Omfattning: Enligt överenskommelse, max 50%. Arbetstiderna kan variera inom 8-17 måndag till fredag. Tillträde: 25 augusti 2025, eller enligt överenskommelse. Ansökan: Välkommen med din ansökan via ansökningsknappen nedan senast 2025-07-09. Fackliga kontaktpersoner: https://internt.slu.se/min-anstallning/facket/kontaktpersoner/ Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) har en nyckelroll i utvecklingen för hållbart liv, grundad i vetenskap och utbildning. Genom vårt fokus på samspelen mellan människa, djur och ekosystem och ett ansvarsfullt brukande av naturresurserna bidrar vi till en hållbar samhällsutveckling och goda livsvillkor på vår planet. Huvudorter är Alnarp, Umeå och Uppsala, men verksamhet bedrivs också på forskningsstationer, försöksparker och utbildningsorter i hela landet. SLU har drygt 3000 medarbetare, 5000 studenter och forskarstuderande och en omsättning på över tre miljarder kronor. Universitetet satsar på attraktiva miljöer på sina campusområden. Vi arbetar för en jämställd och inkluderande arbetsmiljö där öppna samtal mellan människor med olika erfarenheter lägger grunden för vetenskaplighet, kreativitet och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och perspektiv att söka den aktuella anställningen.
Välj ett jobb för att visa detaljer