Enhetschef till Skolverket i Solna
Poolia Sverige AB
Förvaltnings- och planeringschefer

Nu söker vi för ett konsultuppdrag dig som kan ta rollen som Enhetschef hos vår kund Skolverket. - Omfattning: Heltid 100% - Start: Så snart som möjligt - Längd: 6 månader med möjlighet till förlängning 6 månader. Du lir anställd av Poolia men jobbar ute hos Skolverket i Solna. Om tjänsten Uppdraget innebär att fungera som chef för den nyinrättade enheten för planering och styrning på Skolverkets avdelning för verksamhetsstöd. Enhetens uppdrag är att driva och samordna arbetet. Dina arbetsuppgifter i huvudsak I uppdraget ingår att bygga upp den nya enhetens arbetsformer och arbetssätt, att skapa samsyn kring enhetens roll och uppdrag hos medarbetarna samt att skapa samarbetsformer och god relation till myndighetens övriga chefer i styrningsfrågor. Uppdraget innebär att arbeta med förändringsledning i uppbyggnad av en organisation som ska stödja och samordna den interna styrningen på myndigheten. En annan uppgift för enheten är att driva arbetet med portföljkontoret och utvecklingsportföljen. Det innebär att ta fram underlag på strategisk nivå och samordna funktionen objektledare med flera för att myndighetens ledningsgrupp ska kunna fatta relevanta beslut som rör utveckling av myndighetens IT-satsningar. Du kommer ha personalansvar för Ca 20 medarbetare, inklusive en enhetssamordnare samt en administratör. Du rapporterar till Verksamhetschefen. Vem är du? För att vara aktuell för uppdraget, behöver du uppfylla nedan kriterier: - Akademisk utbildning inom statsvetenskap, samhällsvetenskap, ekonomi, alternativt annan inriktning som Skolverket bedömer som likvärdig - Minst fem (5) års chefserfarenhet med verksamhets-, personal- och budgetansvar inom offentlig sektor - Fem (5) års aktuell erfarenhet av arbete med myndighetsstyrning, planering och uppföljning på statlig myndighet - Aktuell erfarenhet av förändringsledning och verksamhetsutveckling på myndighetsövergripande nivå - Erfarenhet av att med dokumenterat gott ledarskap arbeta med förändringsledning och omorganisationer på myndighet - God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska Om verksamheten Låter detta som ett uppdrag som kan passa dig? Då söker du via länken i annonsen. Urvalet kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Välkommen!

23 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Enhetschef till Ung fritid, Kultur- och fritidsförvaltningen
Botkyrka kommun
Chefer inom friskvård, sport och fritid

Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom! Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare. Kultur- och fritidsförvaltningen gör Botkyrka friskare, starkare och mer kreativt! Vi ser till att det finns ett rikt kultur- och idrottsliv med många olika fritidsaktiviteter att välja på i kommunen. Vi bidrar till levande och trygga livsmiljöer och gör det möjligt för Botkyrkabor att utveckla sina intressen. Med en meningsfull fritid mår människor bättre vilket stärker folkhälsan. Med drygt 200 medarbetare ansvarar vi för bibliotek, bad, kulturskola, konsthall, öppen fritidsverksamhet, idrottsanläggningar och folkhälsoparker. Verksamhetsområdet är en av tre verksamhetsområden i Kultur- och fritidsförvaltningen. Verksamheten ansvarar för frågor som gäller den öppna fritidsverksamheten årskurs 4 - 9. De öppna fritidsverksamheterna är kostnadsfria, öppna mötesplatser med syftet att skapa en meningsfull fritid för barn och ungdomar. I Botkyrka finns elva fritidsklubbar för barn i åldern årskurs 4 - 6 och åtta fritidsgårdar för unga årskurs 7 - 9. Fyra av fritidsklubbarna drivs av kommunen och de övriga drivs av fyra olika utförare från Botkyrkas civilsamhälle. Tjänsten och arbetsuppgifterna Som enhetschef inom verksamhetsområdet Ung fritid ansvarar du för att leda och utveckla öppna fritidsverksamheter för barn och unga i åldern 10–16 år. Just nu söker vi två enhetschefer som ska driva och utveckla verksamheter som erbjuder trygga, meningsfulla och inkluderande fritidsmiljöer där unga får möjlighet att växa, stärka sin hälsa och öka sin delaktighet. Du leder ett team av fritidsledare och arbetsledare och har ansvar för verksamhetsplanering, personal och ekonomi. I uppdraget ingår att utveckla verksamheten i linje med politiska beslut och strategiska mål samt att samverka med andra förvaltningar, civilsamhället och externa aktörer för att skapa en helhet kring ungas fritid. Verksamheterna är en del av Kultur- och fritidsförvaltningens satsning på Ung fritid – ett nytt verksamhetsområde där du får vara med och forma framtiden. Efter en nyligen slutförd stor översyn av de öppna fritidsverksamheterna pågår just nu ett arbete för att anpassa dessa till moderna och trygga verksamheter. Vi är i en fas där traditionellt drivna fritidsverksamheter ändrar form och moderniseras för att bättre kunna möta nuvarande och framtida behov. Därför behöver vi kunniga och modiga enhetschefer som är redo att tillsammans med kollegor och medarbetare driva arbetet framåt. Du rapporterar till verksamhetschef och ingår i dennes ledningsgrupp tillsammans med två andra enhetschefer och en verksamhetsutvecklare. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att: - leda och utveckla verksamheter - säkerställa att aktiviteterna är relevanta, trygga och håller hög kvalitet - ansvara för budget, bemanning och uppföljning av ekonomi och verksamhet - rekrytera, utveckla och leda personalen för att skapa ett motiverat arbetsklimat - etablera och bibehålla samverkan med interna och externa aktörer samt civilsamhälle - bidra till det strategiska arbetet i verksamhetsområdets ledningsgrupp Vi erbjuder dig Ett viktigt chefsuppdrag där du får vara med och forma framtidens fritid i Botkyrka kommun. Du kliver in i ett verksamhetsområde under utveckling, där din kompetens och ditt ledarskap gör verklig skillnad för unga. Ett meningsfullt och kreativt chefsuppdrag där du får vara med och skapa framtidens fritidsverksamhet i en av Sveriges mest dynamiska kommuner. Här finns goda möjligheter till kompetensutveckling, kollegialt stöd och ett nära samarbete med andra delar av förvaltningen. Du som söker till oss Du har en relevant högskoleexamen inom beteendevetenskap, pedagogik eller socionomexamen. Du har flerårig erfarenhet av att leda personal och verksamhet samt dokumenterad erfarenhet av arbete inom barn- och ungdomsverksamhet. Övriga krav för tjänsten: - erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation - tidigare ansvar för budget och personal - erfarenhet av att leda i förändring och utveckla verksamhet - erfarenhet av att bygga relationer och samverka med externa aktörer Vi ser det som meriterande om du har: - erfarenhet av föreningsliv, civilsamhälle eller ideella organisationer Som enhetschef leder du med ett närvarande och tillitsfullt ledarskap som skapar tydlighet, engagemang och riktning i vardagen. Du har en god förmåga att bygga förtroendefulla relationer – både internt och externt – och bidrar till ett arbetsklimat som genomsyras av delaktighet, respekt och samarbete. Du arbetar målinriktat tillsammans med ditt team och samarbetspartners för att uppnå gemensamma resultat. Med ett resultatorienterat förhållningssätt driver du verksamheten framåt, följer upp uppsatta mål och säkerställer kvaliteten i det stöd vi erbjuder våra ungdomar. Ditt ledarskap vilar på en trygg och stabil grund, vilket gör att du kan fatta välgrundade beslut även i föränderliga situationer och vara ett stöd för både medarbetare och verksamhet. Eftersom vi befinner oss i en utvecklingsfas är det viktigt att du är flexibel, tar initiativ och trivs i ett föränderligt sammanhang. För tjänster på Kultur- och fritidsförvaltningen i Botkyrka kommun kommer du som blivande medarbetare att genomgå en bakgrundskontroll. Läs mer om bakgrundskontroller här: https://www.botkyrka.se/bakgrundskontroll

23 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Enhetschef SÄBO och hemtjänsten i Bispgården
Ragunda kommun
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Tycker du också om närhet och gemenskap? Som när man tilltalar varandra med förnamn, och när alla använder samma fikarum och kaffekoppar. Och tycker du också om trygghet och frihet? Som när man är sedd och bekräftad, men har så högt i tak så att man kan prova sina vingar ibland. Det gör vi. Hitta hem till oss som enhetschef SÄBO och hemtjänst med placeringsort i Bispgården! Ibland säger man att saker inte är hela världen. Men för den som behöver hjälp i sin vardag är det verkligen hela världen att vården och omsorgen fungerar. Där kan du bli den eftersökta pusselbiten som gör bilden komplett. Eller en hörnbit som stagar upp. Förutom vården består vår familj på Stöd- och omsorgsavdelningen av LSS, kostenheten, Arbetsmarknad och Integration (AMI) samt Individ- och familjeomsorg (IFO). ARBETSUPPGIFTER Vi söker en driven, trygg och kommunikativ chef med fokus på utveckling som vill ta ansvar för äldreboendet Nipängen, samt hemtjänsten Bispgården. Sammanlagt blir du chef över ca 35 tillsvidareanställda vårdbiträden och undersköterskor med både bred och djup kompetens. Personalgrupperna har sina utgångsenheter på SÄBO eller hemtjänst men samarbetar även över gränserna för att hjälpa varandra vid behov. Som enhetschef i Bispgården har du det övergripande ansvaret för budget, personal och arbetsmiljö för både SÄBO och hemtjänst. Du ansvarar för att skapa en trygg, meningsfull och utvecklande vardag för de äldre som bor på Nipängen SÄBO samt att de som bor i sina ordinära boenden får sina behov tillgodosedda enligt de beslut om insatser som finns. Det är även viktigt att du har ett gott samarbete och god relation med anhöriga till våra äldre. Tillsammans med ditt närmsta team, bestående av legitimerad personal och administratör, arbetar ni för att: • säkerställa att verksamheterna bedrivs i enlighet med lagar, förordningar och politiska mål i kommunen. • bidra till metod-och verksamhetsutveckling. • samverka både internt och externt. • planera och följa upp verksamheterna. Stöd- och Omsorgsavdelningen gör en översyn av hela avdelningens organisation vilket kan innebära en förändring av ansvarsområden framgent. Du ingår i stöd- och omsorgsavdelningens ledningsgrupp tillsammans med socialchef och övriga enhetschefer.  Vi ser fram emot din ansökan! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleutbildning, gärna inom socialt arbete, vård eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.  Som person har du förmågan att leda och motivera andra samt sätta upp mål och riktning för verksamheten. Du har förmågan att delegera arbetsuppgifter samt ger råd, stöd och möjlighet för dina medarbetares utveckling. Du har även förmågan att planera och organisera ditt arbete. Du har lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter och har förmågan att anpassa dig till förändrade förhållanden. Du uppmuntrar och stödjer förändringsinitiativ. Du har lätt för att anpassa ditt beteende i förhållande till andra människors behov. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbetsledning inom äldreomsorg, eller annan ledarskapserfarenhet som bedöms relevant. Genomgången ledarutbildning och dokumenterat utvecklingsarbete med gott resultat är meriterande. Tjänsten kräver att du har B-körkort. ÖVRIGT Hitta hem till oss! Att hitta hem till sig själv är väl det vi alla vill. Men vad ingår i känslan hem? Närhet till jobbet? Känslan av att göra skillnad? Skidspåret runt knuten? Kanske har ditt hem faktiskt bytt plats. Kanske ligger det någon annanstans. Kanske hittar du det här i Ragunda kommun! Ragunda kommun ligger i östra Jämtland, och gränsar mot bland andra Sollefteå, Sundsvalls och Östersunds kommuner. Vi är drygt 5000 invånare fördelade på ett 40-tal byar, samt de tre tätorterna Bispgården, Hammarstrand och Stugun som alla ligger längs Indalsälven. I öster ligger bebyggelsen koncentrerad till älvdalen, medan den västra delen även bjuder ett skogsland som genomströmmas av den Natura 2000-klassade Ammerån. Nyfiken på Ragunda? https://ragundadalen.se/ragundadalen/hitta-hem.html Nyfiken på jobb? https://www.ragunda.se/kommunochpolitik/jobbahososs.1235.html Inför rekryteringsarbetet har Ragunda kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

23 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Vårdenhetschef till Infektionsmottagningar
REGION ÖSTERGÖTLAND
Chefer inom hälso- och sjukvård

Du kommer vara vårdenhetschef för både infektionsmottagningen på vrinnevisjukhuset i Norrköping och universitetsjukhuset i Linköping. Vårt erbjudande Infektionskliniken i Östergötland är en länsövergripande klinik med verksamhet inom området Infektionssjukdomar. Vi ingår i Medicincentrum och finns på universitetssjukhuset i Linköping (US), vrinnevisjukhuset i Norrköping (ViN) samt har konsultverksamhet på lasarettet i Motala (LiM). Kliniken har totalt cirka 160 medarbetare och det bedrivs dygnetrunt verksamhet med sluten- och öppenvård på både US och ViN. Totalt finns det 38 vårdplatser, 19 på US och 19 på ViN. På mottagningarna handläggs infektionssjukdomar utifrån vår spetskompetens och vårt helhets-ansvar. Bland diagnoserna kan nämnas HIV, tuberkulos, hepatit, MRSA, och immunbrist. Kliniken har också ett vaccinationsuppdrag. På US finns en högisoleringsenhet för vård av patienter med högsmittsamma sjukdomar. På ViN finns sedan några år en sprututbytesverksamhet där personer med intravenöst missbruk ges möjlighet att byta sina sprutor i hälsofrämjande och förebyggande syfte. På vår klinik bedrivs bred klinisk forskning, både nationell och internationell, av flera yrkes-professioner vilket genomsyrar vår verksamhet. Undervisning och forskning genomförs också i nära samarbete med Linköpings universitet. Läs gärna om dina förmåner hos oss. Arbetsbeskrivning I ditt uppdrag som vårdenhetschef för Infektionsmottagningarna ingår det att leda, planera och utveckla verksamheten i nära samarbete med klinikens övriga fyra vårdenhetschefer, biträdande verksamhetschef och verksamhetschef. I klinikens ledningsarbete ingår också medicinskt ledningsansvariga läkare vilket ger en bred och djup kompetens inom flera områden. En sektionsledare finns på respektive ort för att bistå i ledningsarbetet. Tillsammans driver vi och utvecklar verksamheten framåt. Du har ett arbetsmiljö- och arbetsgivaransvar för cirka 25-30 medarbetare, bestående av sjuksköterskor, undersköterskor, vårdadministratörer och kurator. Då uppdraget innebär ansvar för två mottagningar är det viktigt att du delar din tid mellan orterna. Ledarskapet ska präglas av engagemang och stimulera till ett aktivt medarbetarskap. Din förmåga att skapa förtroende och bygga relationer kommer att vara avgörande för hur du lyckas med uppdraget. Uppdraget innebär ett från verksamhetschef delegerat ansvar för enhetens medarbetare, arbetsmiljö och kvalitet. Utöver klinikledningen har du även andra stödfunktioner omkring dig. På respektive ort finns en sektionsledare som tillsammans med dig leder arbetet på mottagningarna. Om dig Vi söker dig som har stor förståelse för sjukvård och trivs i rollen att leda och utveckla verksamhet inom hälso- och sjukvård. Du har en vårdrelaterad utbildning samt erfarenhet av arbete inom sjukvård, gärna inom öppenvård. Det är meriterande om du har tidigare ledarerfarenhet inom sjukvård samt om du genomgått någon form av ledarutvecklingsprogram. Arbete med forskning eller utveckling av vård som baseras på evidens är också meriterande. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som arbetar utifrån ett tydligt och närvarande ledarskap. Som person är du trygg, stabil och har självinsikt. Du leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Du arbetar bra tillsammans med andra människor, relaterar till dem på ett lyhört sätt och löser konflikter konstruktivt om de uppstår. Genom att se helheter kan du ta hänsyn till det större perspektivet. Det gör också att du kan förstå din roll och se till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och kan därmed också hålla tidsramar som sätts upp. Ansökan och anställning Uppdraget som vårdenhetschef är ett tidsbegränsat chefsförordnande. Du har en tillsvidareanställning i Region Östergötland inom din grundprofession. Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

23 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
HR-chef
Malmö Universitet
Personal- och HR-chefer

Malmö universitet är ett nyskapande, urbant och internationellt lärosäte som tack vare engagerade och erfarna medarbetare bidrar till samhällsutveckling. Hos oss arbetar lärare, forskare och andra medarbetare med olika kompetenser tillsammans för att bedriva utbildning och forskning av hög kvalitet. Alla yrkeskategorier och roller är viktiga. Du är välkommen att söka jobb hos oss!  Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta på Malmö universitet: Jobba hos oss    Vi söker     HR-chef     Innehåll och arbetsuppgifter     HR-chefen på Malmö universitet ansvarar för och driver universitetets utveckling av HR-området tillsammans med avdelningens enhetschefer och medarbetare. Arbetet sker i nära samarbete med universitetsledningen och universitetets chefer och ledare på olika nivåer. Rollen som HR-chef kräver förståelse för kärnverksamhetens behov och utmaningar. Du kommer att vara avdelningschef och ha två underställda enhetschefer. Du rapporterar till universitetsdirektören, ingår i dennes chefsgrupp och deltar löpande på rektors ledningsgruppsmöten när aktuella frågor behandlas. HR-avdelningen ansvarar för såväl operativt som strategiskt stöd inom hela verksamhetsområdet och är systemägare för universitetets HR-system.      Kvalifikationer     För denna anställning krävs specifikt:  • Relevant akademisk examen som arbetsgivaren finner lämplig för anställningen • Erfarenhet av strategiskt och operativt HR-arbete, inklusive att driva förändringsprocesser • Flerårig chefserfarenhet från universitet eller högskola • God ledarförmåga • Förmåga att kommunicera väl i tal och skrift på svenska och engelska Det är meriterande att ha erfarenhet av att vara chef över chefer. Vi värdesätter förmåga till ansvar, samarbete och engagemang för universitetets mål, resurser, budget och resultat. Som person har du integritet, god förmåga att se helheten samt god förmåga att tänka analytiskt och strategiskt. Du har lätt för att skapa och bibehålla relationer och mycket god samarbetsförmåga. Du är en pedagogisk, tydlig och trygg ledare som skapar delaktighet, engagemang och visar riktningen.    Arbetsplats   Malmö universitets HR-avdelning är organiserad inom Gemensamt verksamhetsstöd, som omfattar allt stöd och service inom universitetet. HR-avdelningen består av drygt trettio personer med olika roller och kompetenser, som tillsammans ger stöd till verksamhetens chefer och medarbetare i alla HR-frågor. Avdelningens roller består av strateger inom följande områden; arbetsmiljö, förhandling, tjänsteplanering, system, arbetsrätt, lika villkor, HR-controller, HR-specialister, HR-administratörer och löneadministratörer. Upplysningar     Universitetsdirektör: Susanne Wallmark, [email protected]  HR-specialist, Anna Tenggren, [email protected]  Intervjuer kommer att genomföras 2025-09-25 och 2025-09-30. Inför rekryteringsarbetet har Malmö universitet tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.      Ansökan     Du söker anställningen via Malmö universitets rekryteringssystem genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med instruktioner nedan och att den är universitetet tillhanda senast 2025-09-14. Din ansökan ska skrivas på svenska. Du som sökande ansvarar för att eventuella bilagor översätts till svenska eller engelska. Ansökan skall innehålla:  • Meritförteckning  • Relevanta betyg och intyg  • Kortfattad redogörelse på max 1 sida där du beskriver din erfarenhet, bakgrund och kompetens relaterad till den sökta anställningen och hur detta gör dig till den mest lämpliga kandidaten  Övrigt     Anställningen är en tillsvidareanställning omfattande heltid. Provanställning kan komma att tillämpas. Malmö universitet är en arbetsplats och ett lärosäte som strävar efter att ha ett öppet och inkluderande synsätt, där jämställdhet och lika villkor tillför mervärde i vår verksamhet.     Malmö universitet tillämpar individuell lönesättning.       Tillträde     Tillträdesdatum är 2026-01-01 eller enligt överenskommelse.   Fackliga företrädare     Saco-S: [email protected] SEKO: [email protected] OFR: [email protected]       Välkommen med din ansökan!

23 juni 2025
Sista ansökan:
14 september 2025
Restaurangchef till Hus 57 Ängelholm
Pointpeople AB
Restaurang- och kökschefer

Restaurangchef till Hus 57 Ängelholm Hus 57 Ängelholm är ett hotell som väcker nyfikenhet och inspirerar. Här finner du mötesmiljöer för upp till 300 personer, 112 hotellrum och en populär restaurang & bar. Hus 57 Ängelholm är en del av Bestwestern Hotels & Resorts som ägs och drivs av HKC Hotels. HKC Hotels är ett familjeföretag som ägs av familjen Östlundh. Bolaget drivs i tredje generationen under ledning av Marcus Östlundh och Therese Hammar. I koncernen ingår även Hotel Kung Carl i Stockholm, BW Plus Åby Hotel i Mölndal/Göteborg, BW Plus Hus 57 i Ängelholm, BW Hotell Hudik i Hudiksvall samt Clarion Hotel Örebro. De koncerngemensamma resurserna/tjänsterna finns i Stockholm och Malmö. Drivs du av att skapa restaurangglädje? Då kanske du är den vi söker. Vi söker en engagerad och ansvarsfull ledare som vill vara med och utveckla Hus 57 tillsammans med oss. Du kommer att ha det övergripande ansvaret för restaurangen, baren, frukostservisen och festvåningen samt utveckla rutiner för ett effektivt och smidigt arbete, inklusive schemaläggning och ekonomisk uppföljning. Med ett starkt gästfokus leder och inspirerar du ditt team i den dagliga driften och arbetar mot gemensamt uppsatta mål. Operativ närvaro är en självklarhet för dig och du kommer att arbeta både dagtid, kvällar och helger. Du kommer att delta aktivt i budgetarbetet samt ha ansvar för restaurangens och barens nyckeltal. Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar direkt till Hotelldirektören. Vi är en liten organisation med nära samarbete mellan avdelningarna och tillsammans skapar vi den bästa upplevelsen för våra gäster. Vem är du? Vi söker dig som har en härlig drivkraft. Du ser merförsäljning som en naturlig del av servicen och inspirerar dina kollegor med ditt brinnande intresse för mat och dryck. Du har gedigen erfarenhet som ledare, är lyhörd och engagerande, och har samtidigt en rak och tydlig kommunikation. Vi vill att du har operativ erfarenhet av restaurangdrift från liknande verksamhet inom hotell, konferens, fest, banketter etc. både i drift och administrativt arbete. Du är van vid budget- och resultatansvar med god ekonomisk förståelse samtidigt som värdskap, service och kvalitet genomsyrar ditt arbete. Du kan uttrycka dig obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska. Välkommen med din ansökan. I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Pointpeople Rekrytering & Executive Search. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. För ytterligare information, vänligen kontakta Elisabeth Schmidt 070-564 12 84

23 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
HR-chef
Munkfors kommun
Personal- och HR-chefer

Vill du bli en del i vår framtidskommun? I Munkfors kommun bor och förenas människor, infödda och inflyttade, i en kommun som ger en trygg och trivsam livsmiljö med kommunala verksamheter som sätter alla medborgare i fokus. Munkfors är den lilla kommunen som är bäst på att vara liten och utnyttja fördelarna litenheten ger nu och i framtiden. Munkfors kommun har en framtidstro, drivkraft och engagemang som för oss framåt. Vår vision vilar på fyra värdeområden som är extra viktiga för Munkfors kommuns utveckling: livskvalitet, bäst på att vara små, tillgänglighet och Munkforsandan. Tillsammans är de vår gemensamma plattform. Vill du tillsammans med oss arbeta långsiktigt, hållbart, strategiskt med värdeskapande verksamhetsnytta samtidigt som du har hjärtat på rätta stället? Då har vi tjänsten för dig! Beskrivning Som HR-chef är du en nyckelperson i kommunens ledning och styrning. Du är direkt underställd kommunchefen och ingår i kommunkoncernens ledningsgrupp, där du förväntas bidra aktivt till kommunens utveckling. Tjänsten är placerad i kommunhuset i Munkfors. Du har ansvar för enheten för intern service och medborgartjänster med ansvar för cirka nio kompetenta och engagerade medarbetare inom stödfunktionerna.  Tjänsten är en tillsvidareanställning med ansvar för att driva, utveckla och leda kommunens HR-processer. Du kombinerar strategiskt, operativt och konsultativt arbete inom hela HR-området. Det innebär bland annat arbete med lönebildning, rehabilitering, rekrytering, förhandling, arbetsrätt och arbetsmiljö.  Som HR-chef har du också tillgång till goda möjligheter till kompetensutveckling och erfarenhetsutbyte genom våra nätverk. Arbetsuppgifter Du leder och utvecklar verksamheten utifrån gällande lagstiftning, avtal, överenskommelse och riktlinjer. Du driver ett systematiskt kvalitets- och förbättringsarbete, följer upp ekonomi och optimerar resurser. Du bygger goda relationer med medarbetare, fackliga parter, invånare och myndigheter. Du säkerställer en hållbar arbetsmiljö och utvecklar, coachar och rekryterar medarbetare. I den här rollen krävs också att du har förmågan att se helheten, kan tänka strategiskt och långsiktigt, samt att du har mål och resultat i fokus i såväl din planering som i ditt agerande. Som chef skapar du motivation, engagemang och delaktighet, och du tydliggör mål och förväntningar för ditt team. Vi vill se dig inspirera och leda så att vi når våra verksamhetsmål. I ditt ledarskap utmanar du dig själv och dina medarbetare på ett sätt som skapar ett klimat av nyfikenhet och lust att lyckas och trivas i kommunkoncernen. Kvalifikationer Vi söker dig med relevant högskoleutbildning inom HR, personalvetenskap eller motsvarande område. Du har erfarenhet av att arbeta strategiskt inom HR och en god förståelse för hur en politiskt styrd organisation fungerar. Du kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift och har god förmåga att kommunicera och se helheten. Du är van vid att arbeta med kompetensutveckling, digitalisering, fackliga förhandlingar, rekrytering och frågor kopplade till ledarskap, medarbetarskap och arbetsmiljö. Du har även god kännedom om lönebildning och ekonomiska samband inom HR och har arbetslivserfarenhet på liknande nivå, inklusive ansvar för verksamhet, personal och ekonomi. Det är meriterande om du har erfarenhet som chef inom kommunal sektor med förståelse för balansen mellan strategiskt HR-arbete och operativt HR-arbete. Vi söker en lyhörd och tydlig ledare som skapar engagemang genom sitt närvarande ledarskap. Social kompetens, intresse för människor och ett coachande förhållningssätt ser vi som en självklarhet. Du agerar förebild, visar tillit och arbetar med helhetsperspektiv. Du är trygg och stabil, behåller lugn och gott humör även under press och har en lösningsorienterad inställning. Vi ser att du är analytisk, noggrann, flexibel och självständig, samtidigt som du trivs med att samarbeta och bidra till en inkluderande arbetskultur. Du har lätt för att skapa kontakter och underhålla relationer. Förutom erfarenhet och utbildning är det viktigt vem du är som person. Stor vikt kommer därför att läggas vid dina personliga egenskaper kopplade till kompetenserna vi söker.  B-körkort är ett krav. Tjänsten kommer att säkerhetsskyddsklassas och förutsätter godkänd säkerhetsprövning och registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen. Processen med säkerhetsprövning innebär att rekryteringsförfarandet kan ta längre tid än vad som är brukligt. Vi erbjuder dig Vi erbjuder ett mångsidigt, stimulerande och meningsfullt arbete med många nära och personliga möten. Ett viktigt uppdrag där du får bidra till samhällsnyttan, med nära ledarskap och snabba beslutsvägar. Som enhetschef och del av kommunens ledningsgrupp får du en nyckelroll i ett utvecklingsfokuserat team. Vi erbjuder kollektivavtal, friskvårdsbidrag och möjligheter till kompetensutveckling. Vi är övertygade om att vi är bättre tillsammans. Hos oss finns en arbetsmiljö som präglas av engagemang, delaktighet och handlingsutrymme. Att arbeta i Munkfors kommun innebär att arbeta nära verksamheterna och göra skillnad, en möjlighet att vara med och bidra till ett samhälle där vi tar hand om varandra. Du blir en del av den gemenskap och riktning som präglar arbetet i Munkfors. Vi ser människor som vår främsta resurs och eftersträvar ett arbetsklimat som bygger på öppenhet, tillit och dialog. Du blir en viktig spelare i lag Munkfors kommun. Vi vill framåt och välkomnar dig i laget! Ta chansen att bidra till Munkfors kommuns utveckling och skapa värde för våra medborgare. Kommunledningskontoret som arbetsplats På kommunledningskontoret arbetar vi med att driva de strategiska och övergripande frågorna som formar framtiden för Munkfors kommun. Tillsammans med våra engagerade medarbetare jobbar vi ständigt för att förbättra villkoren och förutsättningarna för alla som bor, lever och verkar här. Genom kontinuerlig omvärldsbevakning och uppdatering är vi alltid redo att möta framtidens utmaningar. Vårt kontor fungerar som en central länk mellan förtroendevalda politiker och kommunens olika verksamheter. Vi ansvarar för ekonomi, HR, näringsliv, turism, kultur, kommunikation och IT. Här finns även tekniska enheten som ser till att invånarna har rent vatten, fungerande avfallshantering, välskötta fastigheter, lekplatser och gator.

23 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Area Sales Manager Norra Sverige, till Holms Attachments AB
Arenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led
Försäljnings- och marknadschefer

Holms Attachments AB utvecklar, tillverkar och marknadsför frontmonterade redskap för sopning och snöröjning. Bolaget bildades 1927, är beläget i Motala och har en stabil verksamhet med ett 50-tal anställda. Ca 60% av försäljningen exporteras till flera olika länder. Med nya långsiktiga och investeringsvilliga ägare Holms är nu i en tillväxtperiod med tydligt fokus på både geografisk expansion samt utveckling av nya produkter.   Area Sales Manager för Norra Sverige, till Holms Attachments AB Säljare med bakgrund inom lantbruks-, entreprenadmaskiner, lastbilar eller liknande? Nu söker Holms Attachments dig som vill ta nästa steg, som Area Sales Manager för Norra Sverige. Vi söker dig som vet värdet av rätt utrustning, kvalitet, smidiga samarbeten och pålitliga leverantörer, och som vill vara med och driva vår tillväxt i Norra Sverige. Ditt uppdrag: Som Area Sales Manager Norra Sverige får du ansvar för en av våra viktigaste marknader. Du jobbar nära våra etablerade återförsäljare, som ofta säljer och servar entreprenad och lantbruksmaskiner, och hjälper dem att växa sina affärer med våra produkter. Du bygger relationer, håller affärsplaner levande och utvecklar nätverket. Samtidigt har du ett öga på marknaden och kundbehoven, och för dialog med vår produktutveckling kring vad som krävs framåt. Du är inte säljer inte direkt till slutkunden, utan fungerar istället som affärspartner till våra återförsäljare. Din uppgift är att göra det enklare och mer lönsamt för dem att sälja Holms produkter genom närvaro, stöd, struktur och goda förtroendefulla relationer. Du stöttar bland annat med med kampanjer, utbildningar och marknadsaktiviteter. I rollen ligger också att ta ansvar för den långsiktiga utvecklingen av ditt distrikt, både strategiskt och operativt. Vi söker dig som: -         Har erfarenhet av B2B-affären, gärna inom entreprenadmaskiner, lantbruk, lastbilar, redskap eller liknande produkter. -         Är en smidig relationsbyggare som gillar att vara ute på fältet, skapa förtroende och driva affärer tillsammans med återförsäljare. -         Är självgående och trivs med att styra din egen vardag. -         Har tekniskt intresse och lätt för att uttrycka affärsnytta, du vet hur man kopplar kundens behov till rätt lösning. -         Vi tror att du bor någonstans i Norrland med smidig access till både återförsäljare och kunder. Kanske i området Örnsköldsvik-Umeå-Skellefteå. Varför Holms? Vi är ett stolt svenskt företag som snart funnits i 100 år i Motala, Östergötland. Här utvecklar och tillverkar vi redskap i världsklass. Hos oss får du arbeta med ett premiumvarumärke som står för kvalitet, hållbarhet och överlägsen funktion. En självständig roll där du planerar din egen vardag, och hur du ska utveckla affärerna. Du får möjligheten till stimulerande samarbeten, stor bredd på arbetsuppgifter, stort inflytande och långsiktiga affärer i en framtidssäker bransch. Välkommen! Vi som redan jobbar här uppskattar en organisation med korta beslutsvägar, starkt engagemang och en kultur som bygger på förtroende och långsiktighet – både internt och mot kund. Så om du har samma värderingar och gillar affärer, teknik och människor – då är det dags att ta kontakt. Mer information hittar du på: www.holms.se, https://www.youtube.com/watch?v=mL4QGf_5GQc och https://www.facebook.com/holmsattachments. Och så kan du gärna höra av dig förstås, Mikael Jacobsson 0725-13 06 90 har all information du kan tänkas behöva. Ansök så snart som möjligt, dock senast den 4 augusti via www.asb-executive.se

23 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Project Manager - Regulatory Implementation projects Husqvarna Group
Husqvarna AB
Produktionschefer inom tillverkning

Husqvarna Forest & Garden is looking for a project manager to the Product Compliance department. As a project manager within Product Compliance, you will play a critical role in ensuring Husqvarna Forest & Garden compliance with product legislation. Product Compliance is a support function supporting all product types on all markets. About the role: As a Project Manager you will: Cooperate with the Product Compliance department and the different Specialists Cooperate with a Preparation Group, which investigates the impact of new legislation Communicate and coordinate implementation of new legislation in the different product categories and line functions Status reporting to Product Compliance line management and to steering groups Drive improvements related to the communication and implementation processes Your skills and background: At least 5 years experience of project management Experience from product development and/or product maintenance Fluent in English (verbal and written), Swedish is a plus You are someone who enjoys working with others and communicates clearly and effectively. You have a structured way of thinking and a natural ability to break down complex information into clear actions and insights. With a strong sense of self-drive, you take initiative and stay focused on results. You're also someone who sees opportunities to improve how things are done—both within your own team and in collaboration with others. Your approach is both firm and diplomatic, and you thrive in an environment where creative problem-solving and collaboration go hand in hand. Location This position will be placed in our site in Huskvarna. With our hybrid working environment, you'll have the flexibility to work both onsite and remotely, promoting work-life balance for all team members. We meet in the office at least 2-3 days a week (50%). Your Application: Please submit your application as soon as possible, as we apply ongoing selection. We do not accept applications via e-mail due to GDPR regulations. For more information about the position, please contact Hiring Manager Catrine Köpsén at [email protected]. For questions regarding the recruitment process please contact, Talent Acquisition Partner Gorjana Dubovina at [email protected]. Winning Through Culture At Husqvarna Group, we believe that business is ultimately about people, as a team, we win and grow together. Our culture is built on bold ideas, strong commitment, and a shared purpose, creating an environment where innovation thrives, people grow, and every contribution matters. Our culture is built on three core themes: Bold: We push boundaries, embrace challenges, and explore new possibilities. Dedicated: We put in the hard work, bring passion and resilience to every challenge we take on.
 Care: We support each other, consider the impact of our actions, and strive to make a lasting difference. Whether you're starting your career or looking for the next big step, we offer a place where passion and purpose come together. Join us in shaping the future! Learn more about our culture here: Our Culture | Husqvarna Group

23 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Manager Material Specialists Lab Husqvarna Group
Husqvarna AB
Produktionschefer inom tillverkning

We are looking for a leader to head the Material Specialists Lab—a department within Shared R&D—with a strong focus on business development, team leadership, and a broad interest in materials and technology. Shared R&D is a centralized organization of around 100 employees across 7 departments, bringing together expertise in areas such as acoustics, vibrations, simulation, materials technology, prototyping, and test systems. The Material Specialists Lab supports all Husqvarna product categories with advanced material analyses, testing, and investigations. The material specialists play a vital role in our global Material Management process ensuring data quality and knowledge. As manager, you will play a key role in developing the operations and team, and in leading change initiatives that make an impact across the company. You will also be part of the Shared R&D management team, contributing to the broader leadership of the function. About the role: As part of this role, you will be responsible for driving the department’s strategy and goals within product, technology, and business development. Key responsibilities include: Collaborating with the Shared R&D leadership team to define the vision and objectives for the department. Developing strategies to achieve these goals and leading their implementation. Building and maintaining strong relationships within Husqvarna and with external suppliers. Taking leadership in major internal and external research and development projects, as well as investment initiatives, to ensure robust project initiation and resource planning. Managing day-to-day operations, including personnel and budget responsibilities. About you: You are a proactive and motivating leader who builds trust and collaborates effectively. With a strategic mindset and strong customer focus, you drive change and deliver results with structure and persistence. You are self-aware and continuously develop through feedback and reflection. At least 5–7 years of leadership experience managing engineers with specialist expertise 8–10 years of professional experience in technology-intensive environments A university degree in materials engineering, chemical engineering, mechanical engineering, or a related field Fluency in both Swedish and English, spoken and written You also bring a background or genuine interest in the following: A clear, confident, and grounded leadership style, with knowledge of team and organizational development A structured approach, with the ability to balance agile and traditional development methodologies while maintaining a solution-oriented mindset A solid understanding of laboratory and development operations Strong communication skills and the ability to build effective networks across the organization Location This position will be placed in our of our main sites in Huskvarna. But, with our hybrid working environment, you'll have the flexibility to work both onsite and remotely, promoting work-life balance for all team members, but as laboratory function the majority of the time is spent onsite. We meet in the office at least 4 days a week (80%). Your Application: Please submit your application as soon as possible, as we apply ongoing selection. We do not accept applications via e-mail due to GDPR regulations. For more information about the position, please contact Hiring Per Orestig at [email protected]. For questions regarding the recruitment process please contact, Talent Acquisition Partner Gorjana Dubovina at [email protected]. Winning Through Culture At Husqvarna Group, we believe that business is ultimately about people, as a team, we win and grow together. Our culture is built on bold ideas, strong commitment, and a shared purpose, creating an environment where innovation thrives, people grow, and every contribution matters. Our culture is built on three core themes: Bold: We push boundaries, embrace challenges, and explore new possibilities. Dedicated: We put in the hard work, bring passion and resilience to every challenge we take on.
 Care: We support each other, consider the impact of our actions, and strive to make a lasting difference. Whether you're starting your career or looking for the next big step, we offer a place where passion and purpose come together. Join us in shaping the future! Learn more about our culture here: Our Culture | Husqvarna Group

23 juni 2025
Sista ansökan:
13 augusti 2025