Om tjänsten: Som VD/Platschef för Percus AB har du det övergripande ansvaret för personal, resultat och verksamhet. Du rapporterar direkt till ägarna och ges ett stort mandat inom försäljning, affärsutveckling och strategiskt ledarskap. Din huvudsakliga uppgift blir att vidareutveckla och stärka Percus position på marknaden genom att identifiera nya affärsmöjligheter, driva lönsam tillväxt samt utveckla både organisation och erbjudande. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvara för bolagets försäljningsmål och kundrelationer. Driva affärs- och verksamhetsutveckling. Budget-, resultat- och personalansvar. Medverka i och leda ledningsgruppens arbete. Säkerställa effektiv intern kommunikation och struktur. Representera bolaget externt och bygga strategiska partnerskap. Vem är du? Du behöver inte vara en etablerad VD idag, men vi tror att du har några års erfarenhet av försäljning i en teknisk eller industriell miljö. Du har haft budget- och personalansvar tidigare och trivs i en affärsnära roll där du får kombinera ledarskap med operativt ansvar. Det är meriterande om du har erfarenhet inom något eller flera av följande områden: Svetsning och tillverkning. CAD eller teknisk konstruktion. CNC bearbetning eller produktion. Vi söker dig som har ett starkt affärsdriv, god teknisk förståelse och en vilja att utvecklas i ett entreprenörsdrivet bolag. Du är van att ta initiativ, har ett lösningsorienterat arbetssätt och ser möjligheter där andra ser hinder. Ansökan Northern Skill är det personliga rekryteringsföretaget med norrländska som koncernspråk. Vi är mer intresserade om vem du är - än hur duktig du är på skriva CV. Har du inte världens snyggaste CV så kan du alltid presentera dig genom fritext i ansökan, en kort video - eller varför inte slå en signal! Vi hörs!
Vad erbjuder vi Åmåls kommun är en plats där omtanke och gemenskap står i centrum. Vi strävar efter att skapa en trygg och inkluderande miljö för personer med funktionsvariationer. Vi erbjuder en arbetsplats där dina insatser värdesätts, och där ditt arbete gör skillnad varje dag. I din roll ingår du i Stöd och funktions ledningsgrupp där du får möjlighet att växa både personligt och professionellt. Vi söker en engagerad och lyhörd enhetschef med genuint intresse och kunskap inom målgruppen personer med funktionsvariationer. Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång. Personalförmåner som du erbjuds är bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: Vårt erbjudande! Ditt uppdrag I ditt uppdrag erbjuder vi dig ett kreativt, spännande och självständigt arbete som kräver att du har mycket god samarbetsförmåga. Du företräder kommunen som arbetsgivare och ansvarar för personal, arbetsmiljö, verksamhetens insatser utifrån fastställda mål, riktlinjer och tilldelad budgetram. Du ser kvalitetsarbete och förändringsarbete som en självklar arbetsuppgift. I din roll som enhetschef kommer du att leda och utveckla enheten för att möta behoven hos de vi är till för. Vem är du Är du en person som tycker om att arbeta mål- och resultatinriktat? Tycker du om förändringsarbete? Älskar du samarbete och samverkan? Är du strukturerad, analytisk och tänker helhetsperspektiv? Om dessa påståenden passar dig, sök tjänsten och få möjlighet att bli en del av vår arbetsgrupp! Formella kompetenskrav Du bör ha flerårig erfarenhet av personal-, budget och arbetsmiljöansvar samt ledarskapsutbildning. Du har lämplig högskoleutbildning inom verksamhetsområdet med god kännedom om gällande lagstiftning, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi förutsätter att du har B-körkort och goda IT-kunskaper samt digital identifikation med Bank ID. Meriterande Erfarenhet från ledande positioner i kommunal eller annan offentlig verksamhet är meriterande men behöver inte vara ett krav. Detsamma gäller tidigare arbete inom LSS. Din personliga lämplighet är viktig och du måste ha ett genuint intresse av att arbeta med människor. Anställningen Tillsvidareanställning på 100% med tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten tillsätts utifrån att erforderliga beslut fattas. Anställningen kan komma att inledas med en provanställning. Intervjuer kan komma att ske löpande. Enhetschefstjänsten är för närvarande placerad vid Stöd och funktion inom Välfärd- och arbetsmarknadsförvaltningen, som är organiserad direkt under Välfärd- och arbetsmarknadsnämnden. Närmaste chef är verksamhetschef. Ansökan Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen. Varmt välkommen med din ansökan! (Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad? ISS söker en engagerad och positiv teamledare som brinner för service. Vill du vara med och leverera service i världsklass? Då tycker vi att du ska söka vår tjänst som teamledare i Örebro. Om rollen Som teamledare arbetar du nära dina kunder och medarbetare. Du hanterar kundernas synpunkter och önskemål samt arbetar aktivt med merförsäljning och kvalitetsuppföljning. Du har daglig kontakt med medarbetare och du har en viktig roll när det gäller att introducera nya medarbetare i yrket samt att löpande säkerställa att rätt städmetoder används. Andra arbetsuppgifter som ingår i rollen är bland annat frånvarorapportering, vikarieplanering och materialhantering. • I tjänsten ingår minst 50% praktisk städning. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders inledande provanställning. Vi erbjuder Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du får stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och utvecklingsmöjligheter – allt för att du ska engageras och växa med ISS på lång sikt. Vi värderar mångfald och inkludering högt. Hos ISS är alla människor lika mycket värda och har samma rättigheter och möjligheter. Våra medarbetare speglar samhällets mångfald, vilket både är en konkurrensfördel och en tillgång i vårt långsiktiga hållbara arbete. Vår inkluderande företagskultur stärker våra medarbetare, gör oss mer kreativa och produktiva samt skapar en attraktivare arbetsplats. ISS värderingar, som är fundamentala i hur vi arbetar, är kvalitet, ansvar, ärlighet, entreprenörskap och gemenskap. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa. Vem söker vi? Vi söker dig som är serviceinriktad, lyhörd, ansvarsfull och initiativtagande. Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar ISS vilja att leverera service i världsklass. Det innebär att du ska ha en hög servicenivå, god överblick över ditt område och kan komma med förslag till förbättringar hos kunden. Det är viktigt att du är lyhörd för kundens behov. Du har lätt för att skapa goda relationer med såväl kunder som medarbetare. Därutöver har du en förmåga att samarbeta då arbetet kan vara både enskilt och i grupp. Vi ser gärna att du har branscherfarenhet eller erfarenhet från liknande serviceyrken samt att du har mycket god kunskap i städmetoder. Det är även viktigt att du behärskar svenska språket i både tal och skrift. • B-körkort är ett krav. Din ansökan Vi hoppas att vi väckt ditt intresse! Vi ser fram emot din ansökan, dock senast 2025-07-16. Rekryteringsprocessen pågår löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. I din ansökan bifogar du CV, samt personligt brev. Observera! Vi tar inte emot ansökningar via e-mail eller brev, enbart via registrering i vårt rekryteringssystem. Ansökningar via e-mail eller brev kommer att makuleras obehandlade. Vid frågor kontakta Beatrice Svensson [email protected] Vi rekryterar kompetensbaserat vilket innebär att processen innehåller tester, intervjuer och referenser.
Halland ska vara den bästa platsen, både för boende, utbildning, arbete och företagande. Vi är på god väg - många väljer Halland. Läget, mellan två storstadsregioner, är gynnsamt och vi har en hälso- och sjukvård som toppar många nationella mätningar. Genom att leda på fakta, ta höjd för förändrade förutsättningar och kraftsamla tillsammans med andra samhällsaktörer har vi lyckats möta olika utmaningar på ett framgångsrikt sätt. Arbetsuppgifter Avdelningschefen för forskning och innovation är en nyckelroll som rapporterar direkt till forsknings- och innovationschefen och arbetar för att driva och samordna regionens forsknings- och innovationsarbete inom hälso- och sjukvård samt regional utveckling. Denna roll innefattar operativt ledarskap med fokus på genomförbarhet. Rollen innebär också att fungera som en länk mellan den strategiska visionen från forsknings- och innovationschefen och de operativa teamen, för att effektivt omsätta visionen i praktisk handling. Som chef för avdelningen forskning och innovation utvecklar du verksamheten och har ett direkt personalansvar för ett 20-tal medarbetare så som forskningsledare, projektledare, forsknings- och innovationskoordinator och samordnare. Du ansvarar ytterst för linjestyrningen genom att ta ansvar för din avdelnings resurser, leveranser och resultat enligt tilldelad budget. Du anställs i en tillsvidareanställning som chef. Vi söker dig som är en prestigelös, tydlig, stabil och trygg ledare med mycket god samarbetsförmåga och kraft att driva utveckling, samt med förmåga att anpassa arbetssätt efter behov. Om arbetsplatsen Som ledare i Region Halland är du stark på ett otraditionellt sätt och du vill leda frågor i ett robust system där vi gemensamt tar oss framåt. Där organisationen har förmåga att förnya sig utifrån vad samtiden kräver och de behov invånarna har. Det innebär att du ser Region Halland som en samhällsaktör bland flera, med uppgiften att leverera god service oavsett vilken del av länet som behöver aktiveras. Du är helt enkelt nyfiken på och intresserad av att leda i den kultur vi skapar tillsammans och som hittills bidragit till att Region Halland är en framgångsrik organisation. I Region Halland etableras ett nytt forsknings- och innovationscentrum med syfte att stärka regionens förmåga att bli mer informationsdriven och därmed öka nyttan för invånarna. Detta görs genom att ta vara på den snabba utvecklingen inom AI, vilket möjliggör mer relevanta och precisa analyser av regionens komplexa verksamheter. Centrumet ska också stärka implementationsförmågan inom regionen genom att effektivt integrera och tillämpa vetenskapliga rön, evidensbaserade metoder och ny teknologi i det dagliga arbetet. Vidare ska det höja den vetenskapliga kompetensen genom att erbjuda anpassat stöd till forskning. Som en viktig del i arbetet ska en innovationsplattform utvecklas, skräddarsydd för Region Hallands behov. Denna plattform ska säkerställa att insatser utvärderas och prioriteras innan start samt stödjas hela vägen till slutmålet: att forskningsresultat och verksamhetsförbättringar implementeras till verklig nytta för verksamheten och i förlängningen Hallands invånare. Kvalifikationer Vi söker dig som har: - Relevant akademisk utbildning, doktorsexamen är meriterande - Erfarenhet av att vara första linjens chef. - Erfarenhet av operativt arbete inom forskning, innovation eller regional utveckling är meriterande. - Erfarenhet av att leda och genomföra komplexa projekt, gärna inom offentlig sektor är meriterande. - Erfarenhet av kliniskt arbete inom hälso- och sjukvården är meriterande. - Erfarenhet av forskningsprojekt och projektfinansiering är meriterande. Du söker samarbete och har förmågan att skapa tydlighet för andra i komplexa frågor. Du är strukturerad och kan arbeta mot mål med både kort och långt tidsperspektiv. Vi söker dig som är tydlig i din kommunikation, lyhörd och har lätt för att etablera och utveckla goda relationer. Det är viktigt att du drivs av att arbeta nära arbetsgruppen samt att kontinuerligt utveckla arbetsmiljön. Du har förmågan att förstå verksamheternas utvecklingsbehov och hur forskning och innovation kan underlätta den utvecklingen. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. För att lyckas väl i rollen är det därför viktigt att du behärskar det svenska och engelska språket, i såväl tal som skrift. Varmt välkommen med din ansökan! Intervjuer kommer att ske 19 augusti samt 22 augusti digitalt. Vårt erbjudande För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete. Läs mer om vilka https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner/ vi kan erbjuda dig som anställd. Om Region Halland Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/ Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund. Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Är du vår nya butikschef? Svenska Röda korset Svenska Röda Korset grundades 1865 och är i dag Sveriges största humanitära frivilligorganisation. Det viktigaste rödakorsarbetet utförs av över 25 000 frivilliga i cirka 300 rödakorskretsar spridda över hela landet. Vi kämpar för att rädda liv och ge hopp över hela världen och i Sverige, varje dag. Röda Korsets grundprinciper är humanitet, opartiskhet, neutralitet, självständighet, frivillighet, enhet och universalitet. Sista ansökan 2025-08-10 Butikschef Röda Korsets Second Hand-butik i Piteå Piteå rödakorskrets driver idag en Second Hand-butik där överskottet bidrar till lokalt, nationellt och internationellt rödakorsarbete. Second Hand-butiken är också en plats där människor kan mötas och utvecklas. Kärnan i Röda Korsets lokala engagemang är ideella insatser, och i kretsen jobbar idag bl a volontärer och anställda. Vi söker nu en butikschef med ansvar att leda vår Second Hand-butik. Vi söker dig som har ett genuint intresse för människor, försäljning, marknadsföring och hållbarhet. Du inspireras av att ligga i framkant vad gäller sociala-, miljö- och samhällsfrågor. Vi ser att du trivs med att möta människor och är bra på att skapa samarbete och arbetsglädje i arbetsgruppen med anställda och volontärer. Butikschefen ansvarar för: Utveckla butiken i enlighet med Röda Korset värdegrund och koncept Leda och stötta volontärer, praktikanter och anställda i butiken Utveckla rutiner och arbetssätt för butiksdrift och gåvohantering Bemanning och schemaläggning Varuexponering och prissättning Skapa och upprätthålla samarbeten med relevanta partners och aktörer i samhället Intern och extern kommunikation Upprätta årlig plan för säljaktiviteter och kampanjer Ekonomiskt ansvar för verksamheten Personalansvar Systematiskt arbetsmiljöarbete och säkerhet Rapporteringsansvar till styrelsen Kvalifikationer: Erfarenhet av och förmåga att leda, stötta och utveckla personal, individer och grupper Erfarenhet av försäljning och kundbemötande t ex inom detaljhandel Kunna rapportera resultat mot budget Kännedom om lagar och avtal gällande arbetsgivaransvar och arbetsmiljö God datorvana Körkort B Meriterande om: Erfarenhet av att leda och engagera volontärer Kunskap kring sociala medier och nätverksskapande aktiviteter Erfarenhet av arbete inom Second Hand-försäljning Erfarenhet av arbete med miljö- och hållbarhetsfrågor samt remake Egen erfarenhet av att arbeta som volontär Erfarenhet av socialt arbete Personliga kvalifikationer: Handlingskraftig, flexibel Trygg ledare Ansvarstagande Förmåga att engagera och delegera Ordningsam Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med placering i vår butik i Piteå. Vi tillämpar provanställning. Kollektivavtal finns. Tillträde enligt överenskommelse. Din ansökan: För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ordförande Röda Korsets Piteåkrets Eva Lidén 070-312 87 82 Ansök genom så snart som möjligt och senast den 10 augusti. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi söker nu en erfaren och driven platschef till vår anläggning i Linköping som vill utveckla och leda teamet till nya framgångar. I denna spännande roll kommer du att få möjlighet att optimera verksamheten, maximera försäljningsresultat och utveckla personalen genom ett aktivt och coachande ledarskap. Vår företagskultur präglas av passion, integritet och innovation, och vi strävar alltid efter att vara bäst i det vi gör. Vårt mål är enkelt: att göra det så smidigt som möjligt för våra kunder att hitta rätt bil till rätt pris. Vill du ta ledningen och bli en nyckelspelare i ett framgångsrikt företag med sikte på att bli Europas största begagnatbilshandlare? Då är det dig vi söker! Att jobba på Kamux Som platschef hos Kamux kommer du att ha en central roll där du ansvarar för att säkerställa att vår anläggning i Linköping överträffar sina försäljningsmål genom att noggrant analysera resultat och följa upp prestationer. Du arbetar kontinuerligt med att identifiera förbättringsmöjligheter och optimera verksamheten för att säkerställa att den följer Kamux processer och rutiner. En viktig del av ditt uppdrag är att se till att vårt lager är effektivt hanterat och att rätt antal bilar finns tillgängliga för försäljning. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Budget- och resultatansvar för anläggningen, inklusive uppföljning av ekonomiska rutiner och säkerställer att uppsatta försäljningsmål uppnås. Personalansvar där du leder, coachar och utvecklar teamet samt ansvarar för rekrytering och introduktion av ny personal. Säkerställande av en trygg och säker arbetsmiljö enligt lagar, regler och Kamux riktlinjer. Upprätthållande och utveckling av relationer med externa samarbetspartners för att främja affärsmöjligheter. Samarbeten med interna funktioner och andra anläggningar för att optimera verksamheten och skapa ett starkt resultat Är du den vi söker? För att lyckas i rollen som platschef ser vi att du minst 3 års erfarenhet av att arbeta i en ledande position med personalansvar, gärna inom försäljning eller verksamhetsdrivande roller. Det är meriterande om du har erfarenhet från bilbranschen, särskilt med fokus på begagnataffären, men det är inget krav. Du har ett coachande förhållningssätt till ditt team och dokumenterad erfarenhet inom försäljning, budget, ekonomi och planering och av att leda en eller flera anläggningar med goda resultat och lönsamhet. Vidare är du driven och resultatinriktad med förmågan att inspirera och leda andra samt har god förståelse för affärsutveckling och lagerhantering. Du arbetar strukturerat och tar egna initiativ. Vi ser även att kunskap inom arbetsmiljö och säkerhetsföreskrifter är viktigt i denna roll. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. B-körkort är ett krav då resor förekommer i tjänsten. Låter detta som en utmaning för dig? Ansök redan idag! Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in ditt CV och personliga brev så fort som möjligt, dock senast 8 juli. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar på andra sätt än via vårt rekryteringssystem. För frågor om tjänsten kontakta regionchef [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig!
Välfärds- och arbetsmarknadsförvaltningen söker Enhetschef kommunal primärvård Vill du leda med hjärta, engagemang och kompetens? Nu söker vi en trygg och inspirerande enhetschef till vårt team inom hemsjukvården i Åmål! Vad erbjuder vi Åmåls kommun är en plats där omtanke och gemenskap står i centrum. Vi strävar efter att skapa en trygg och inkluderande miljö för våra patienter, och vårt team inom hemsjukvården spelar en avgörande roll i detta arbete. Vi erbjuder en arbetsplats där dina insatser värdesätts och där du får möjlighet att växa både personligt och professionellt. Vi söker nu en engagerad och lyhörd enhetschef att leda och utveckla den kommunala primärvården i Åmåls kommun där vi gör jobbet tillsammans. Vi söker dig som har ett genuint intresse för ledarskap och som vill vara med och forma framtidens primärvård i kommunen. Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång. Personalförmåner som du erbjuds är bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar, cykelförmån och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: Vårt erbjudande! Ditt uppdrag Vi söker en enhetschef till kommunal primärvård med personalansvar för sjuksköterskor i Åmåls kommun. Du ska vara beredd att anta framtidens utmaningar och driva hälso- och sjukvårdsfrågor i en tid av omställning och förändring. Tillsammans med hemsjukvårdens ledning och medarbetare ska vi skapa goda möjligheter för kommunens patienter att få en god och nära vård. Som chef förväntas du ha en god samarbetsförmåga och leda verksamheten i en anda av tillitsbaserat ledarskap, planera och utveckla verksamheten utifrån mål och anpassa verksamheten efter behov och resurser. Du kommer ingå i en ledningsgrupp tillsammans med enhetschef Förebyggande verksamhet som leds av verksamhetschef Hemsjukvård/kommunal primärvård och Bistånd SOL. I ditt ansvar ingår: - Leda, utveckla och följa upp enheten med fokus på kvalitet och patientsäkerhet. - Utveckla och implementera strategier för ett förebyggande arbete utifrån ett sjuksköterskeperspektiv. - Ansvara för enhetens budgetarbete och ekonomisk uppföljning. - Bygga och upprätthålla tillitsfulla relationer med patienter, anhöriga och medarbetare. - Säkerställa att verksamheten följer gällande lagar och riktlinjer. - Ansvara för personalledning, arbetsmiljö och kompetensutveckling. - Samverka med enhetschefer, medicinskt ansvarig sjuksköterska, andra vårdgivare och aktörer inom hälso- och sjukvården. - I ditt ansvarsområde ingår även att utveckla verksamheten utifrån nämndens mål i samverkan med verksamhetschef för Hemsjukvården. Vem är du Som person är du trygg och stabil med god självinsikt. Du drivs av en stark vilja att leda och motivera andra, och du har en naturlig förmåga att skapa engagemang och delaktighet i ditt team. Din ledarstil präglas av öppenhet, lyhördhet och en genuin omtanke om både medarbetare och patienter. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av chefskap inom hälso- och sjukvård, där du framgångsrikt har lett och utvecklat verksamheter. Din förmåga att hantera komplexa situationer med ett lösningsorienterat förhållningssätt är en stor tillgång. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är: - Kommunikativ och tydlig i ditt ledarskap. - Empatisk och har en god förmåga att bygga starka relationer. - Innovativ och drivs av att ständigt förbättra och utveckla verksamheten. - Strukturerad och har en god förmåga att planera och organisera arbetet. Du kommer organisatoriskt vara underställd verksamhetschef kommunal primärvård och bistånd SOL. Formella kompetenskrav - Högskoleutbildning inom vård, omsorg, beteendevetenskap eller annat som arbetsgivaren bedömer likvärdigt - B-körkort - Digital identifikation med Bank ID - Du behöver ha god förmåga att uttrycka dig på svenska i så väl tal som skrift Meriterande - Leg. Sjuksköterska - Ledarskapsutbildning - Tidigare ledarskapserfarenhet inom liknande område Anställningen Tillsvidareanställning 100% med tillträde enligt överenskommelse. Anställningen kan komma att inledas med en provanställning. Enhetschef är för närvarande placerad vid Hemsjukvården inom Välfärds- och arbetsmarknadsförvaltningen som är organiserad direkt under Välfärds- och arbetsmarknadsnämnden. Närmaste chef är David Engkvist, verksamhetschef vid Hemsjukvården. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Ansökan Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen. Varmt välkommen med din ansökan! (Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).
Brinner du för skolutveckling och vill vara med och göra skillnad för eleverna på Hedängskolan? Vill du leda och driva verksamheten framåt mot ökad måluppfyllelse? Sök då tjänsten som biträdande rektor i Västra skolområdet med placering på Hedängskolan åk 6-9. Skolan ligger i centrala Storvik och har nära till bad, idrottsanläggning med skidspår och skog. I årskurs 8 finns sedan mer än 30 år tillbaka traditionen att åka till Grövelsjön på fjällvandring. I Sandviken är världen alltid närvarande. Här känner vi oss hemma och gör varandra bättre. Som anställd på Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. Därför är det viktigt för oss att du trivs på ditt arbete och att du känner att din arbetsinsats är värdefull för samhället. Vi tror att vägen för att nå dit är att alla, oavsett om man är chef eller medarbetare, ska sträva efter att göra varandra bättre. För det bästa arbetet gör vi tillsammans. Genom helhetssyn, samverkan, dialog och genom att dra nytta av varandras olikheter. Som arbetsgivare och medarbetare arbetar vi tillsammans för ett långsiktigt och hållbart arbetsliv. Det i sin tur ger en framgångsrik och utvecklande kommun. När vi gör varandra bättre – gör vi Sandvikens kommun bättre! Sandvikens kommuns förskolor och skolor styrs av både nationella och kommunala mål. Varje enhet följer upp och utvärderar sin verksamhet, gör en resultatanalys och formulerar utvecklingsåtgärder. Det är av yttersta vikt att var och en i organisationen ser och tar sitt ansvar för det gemensamma uppdraget att åstadkomma ett utbildningssystem av god kvalitet, där barn och elever, oavsett bakgrund, kan utvecklas så långt som möjligt. Under rubriken Utbildning& förskola, www.sandviken.se finns ytterligare information om förskolan och skolan. Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner - semesterväxling - årsarbetstid - friskvårdsbidrag - hälsofrämjande aktiviteter - extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år - personal- och fritidsföreningen Pulsen ARBETSUPPGIFTER Som biträdande rektor för Hedängskolan 6-9 tillhör du Västra grundskoleområdets ledningsteam som består av 6 andra biträdande rektorer. Du kommer att ha rektor för Västra grundskoleområdet som närmaste chef. Du är pedagogisk ledare för Hedängskolan åk 6-9 och du leder arbetet med en tydlig inriktning mot elevers lärande, utifrån vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Du brinner för skolutveckling- planerar, följer upp och utvärderar verksamheten kontinuerligt. I ditt uppdrag leder du arbetet, vilket innefattar både elev-, personal- och utvecklingsfrågor. Du ansvarar för skolans ekonomi och deltar i det övergripande budgetarbetet i området. Vidare ansvarar du för det systematiska arbetsmiljöarbetet, MBL och schemaläggning, rekrytering och genomförande av medarbetar- och lönesamtal. Som nyanställd skolledare får du god introduktion till Sandvikens kommun och Kunskapsförvaltningen. Du får även stöd från våra stödfunktioner inom ekonomi, HR, juridik och IT. Du får löpande kompetensutveckling för att utveckla ett långsiktigt, hållbart och kvalitetssäkrat ledarskap. KVALIFIKATIONER Låter detta som ett intressant uppdrag? Vi söker dig som känner igen dig i följande beskrivning; * Du har pedagogisk högskoleexamen och flerårig erfarenhet av ledarskap inom skola. Meriterande är om du genomgått den statliga rektorsutbildningen. Om inte så kommer denna utbildning planeras för dig. * Du har god pedagogisk insikt, är engagerad i och intresserad av pedagogiska frågor och är väl förtrogen med skolans uppdrag. Erfarenhet från arbete på högstadiet är meriterande. * Du är välstrukturerad i det systematiska kvalitetsarbetet och har en god och tydlig kommunikation med dina medarbetare. * Du är väl förtrogen med skolans styrdokument samt övrig relevant lagstiftning. * Du har kunskaper om, insikt i och vilja till samverkan och arbete med arbetsmiljöfrågor. * Du är en tydlig ledare som är van att fatta beslut, vågar se och hantera konflikter, och har förmåga att entusiasmera, förankra och leda verksamhetsutveckling. * Du arbetar nära och tillitsfullt tillsammans med personalen och har förmåga att tillvarata elevers och medarbetares idéer, kompetens och engagemang * Du ska ha ett positivt bemötande av vårdnadshavare och kunna ta tillvara deras engagemang och intresse av skolans utveckling. * Som ledare har du en tydlig målsättning och arbetar strukturerat, långsiktigt och uthålligt för att uppnå skolans vision. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i det svenska språket, både muntligt och skriftligt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Körkort och tillgång till bil kan underlätta i arbetet. Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt, då vi gör urval löpande. ÖVRIGT Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar Vill du veta hur det är att bo, leva och verka i Sandvikens kommun? Kanske du funderar på att flytta till Sandviken? Vi har samlat information speciellt för dig på våra sidor "Hello Sandviken" under sandviken.se. Där hittar du även kontaktuppgifter till vår inflyttarlots som kan hjälpa dig med olika kontakter och ge dig tips inför ditt val av bostad. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Om du har skyddad identitet ber vi dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb
Landskrona är på frammarsch på många plan. Nya områden med havsnära boende växer fram och allt fler företag väljer att etablera sig just här. Läget mitt i Öresundsregionen med närhet till bad och stad, natur och kultur lockar allt fler till inflyttning, etablering och besök. I Landskrona stad med drygt 3300 medarbetare arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. Vår värdegrund ska genomsyra all vår verksamhet och vi ska vara en arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet. Här finns utrymme för dig med mod och handlingskraft och du får möjlighet att utvecklas. Vill du vara med och påverka utvecklingen i en av Skånes mest spännande städer? Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Vi söker inte en vanlig elevhälsochef! Det vi däremot söker är någon som både kan elevhälsans uppdrag och som också har både vilja och kraft att bidra till nya och bättre arbetssätt. Vi söker någon som tror att det finns nya (eller bortglömda) svar på gamla och nya utmaningar och som är beredd att söka de svaren tillsammans med oss andra. Vår centrala elevhälsa är tänkt att utvecklas till en delvis ny avdelning, avdelningen för elevhälsa och lärande. Utvecklingen kommer att ske tillsammans och i samspel med verksamheten och förvaltningens övriga stödavdelningar. Inom ramen för avdelningen har skolsköterskor, skolläkare, skolpsykologer och ett litet antal specialpedagoger sin hemvist. Du representerar skolhuvudmannen i sitt ansvar för alla elevers tillgång till elevhälsa i den omfattning som de har rätt till enligt skollagen. Du följer upp elevhälsans arbete och verkar för likvärdig kvalitet inom hela elevhälsoorganisationen. På avdelningen fattas vissa myndighetsbeslut och du har ansvar för att avdelningens processer löper på enligt rutin. Arbetet sker verksamhetsnära, tillsammans med skolornas rektorer och elevhälsoteam och du personligen står axel mot axel med våra verksamhetschefer och resten av förvaltningens ledningsgrupp, vilken du också är en viktig del i. Väl fungerande rutiner och processer är grundstommen för arbetet, men det behövs mer än så. Våra barn och elever har behov av effektivt arbete där många olika parter med fördel bidrar. Ditt ansvar är att initiera, driva och hålla samman initiativ som möter behov i verksamheten. Du har ett särskilt ansvar för det arbete som syftar till att få externa parter att arbeta tillsammans med oss inom de områden där samarbete krävs för att eleverna ska lyckas. Genom omvärldsbevakning och intresse för både nationella och internationella framgångsrika sätt att arbeta, bidrar du till för förvaltningen nya, men bevisat effektiva, gemensamma synsätt och arbetssätt. I din roll som avdelningschef på utbildningsförvaltningen ingår även att du samarbetar med fackliga organisationer och tillsammans med dem verkar för en god arbetsmiljö på arbetsplatsen. Ytterligare uppgift är att bistå utbildningsnämnden med relevanta underlag. KVALIFIKATIONER För att trivas i rollen som chef för avdelningen Elevhälsa och lärande behöver du vara en målmedveten person, med ett självklart resultatfokus. Du är kreativ, och finner nya lösningar på problem. En förutsättning för att passa för tjänsten är att du självmant håller dig ajour med den utveckling som sker inom utbildningsväsendet, och att du omvärldsbevakar och kritiskt granskar ogrundade sanningar och förgivettaganden. Du har god analytisk förmåga och vet att det krävs kunskap och förståelse för helheter och att de bästa besluten fattas på goda grunder. Självklart trivs du i samarbete med andra och för dig är det naturligt att ha ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Du är en lagspelare, samtidigt som du är trygg och kan stå upp för dina åsikter. Du har förmåga att skilja på sak och person. Din kunskapssyn präglas bland annat av tron på att lärarens roll behöver vara instruerande och därför kräver goda ämneskunskaper. Du vet att elevernas grundläggande kunskaper behöver befästas tidigt - att lära sig läsa, skriva och räkna är avgörande för fortsatt lärande. Din kunskapssyn präglas också av tron på att barn och elever kan lära sig, och att lärande ibland kräver ansträngning. Så klart med vuxenvärlden som stöd. Du har intresse för vad kognitionsvetenskapen kan bidra med till svenskt skolväsende och välkomnar en del av de troliga förändringar som läroplan och andra nationella regleringar står inför. Formella kompetenser: Du har för tjänsten relevant högskoleutbildning, erfarenhet av att leda pedagogisk verksamhet samt relevant och flerårig chefserfarenhet. Du har med stor sannolikhet erfarenhet av att arbeta som rektor, och har därför god kunskap om rektors hela uppdrag. Du har god kunskap om elevhälsans uppdrag och är väl insatt i, och har erfarenhet av att leda, elevhälsans arbete. Du har erfarenhet av att leda i pedagogisk verksamhet, med fördel inom grundskolan. Erfarenhet av arbete i kommunal verksamhet underlättar förståelsen för det system som du kommer att verka inom. ÖVRIGT Intervjuer kommer att genomföras fredag den 15/8, måndagen den 18/8 och fredag 22/8. Arbetsgivarinformation: https://www.landskrona.se/jobbailandskronastad För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Landskrona stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. En ansökan till Landskrona stad är en allmän handling och dina personuppgifter hanteras enligt GDPR. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp. Om du som sökande har skyddade personuppgifter skickar du in ansökan till HR-avdelningen via post eller lämnar in den i receptionen, ställd till HR-enheten där du också anger vilket referensnummer annonsen har. I din ansökan behöver du ange hur du vill bli kontaktad av rekryterande chef. Din ansökan kommer sekretessmarkeras och bevaras i två år även om du inte blir anställd hos oss. Därefter gallras handlingarna. Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://www.landskrona.se/kommun-och-politik/sa-behandlar-landskrona-stad-personuppgifter/.
Är du en trygg och inspirerande ledare med ett modernt, modigt och tillitsfullt ledarskap? Drivs du av utveckling, arbetsglädje och att göra skillnad - då kan det här vara en tjänst för dig! Hos oss på Folktandvården får du möjlighet att leda två kliniker - Haga och Lekeberg - där arbetsmiljö, samarbete och kvalitet står i centrum. Båda klinikerna är nyrenoverade med hög standard och har rymliga behandlingsrum. Kliniken i Haga har 12 behandlingsrum och Lekeberg har 5 behandlingsrum. Tillsammans är vi cirka 25 engagerade medarbetare som tar hand om drygt 15 500 patienter vi utför både barn- och vuxentandvård. Som verksamhetschef har du det övergripande ansvaret för verksamhet, personal och ekonomi. Vi söker dig som är positiv, ger det där lilla extra och tillsammans med övriga medarbetare vill driva enhetens utveckling in i framtiden. Här finns möjligheter för dig att vidareutvecklas och bidra med ditt engagemang. Hos oss får du ett omväxlande arbete och ett kunskapsutbyte med erfarna och nya kollegor. Vi arbetar tillsammans i team och i olika former av samarbetspass för att ge bästa möjliga tandvård för våra patienter. Då en god arbetsmiljö är ett prioriterat område inom Folktandvården arbetar vi aktivt med friskfaktorer. Utifrån våra värdeord: samarbete, utveckling och professionalism jobbar vi för att skapa en positiv arbetsmiljö. Folktandvården Region Örebro län arbetar aktivt med förebyggande tandvård och Frisktandvård, allt för att våra länsinvånare ska få en så bra munhälsa som möjligt. Vi erbjuder tandvård på 21 allmäntandvårdskliniker och 8 specialisttandvårdkliniker. Vi har ett tandtekniskt laboratorium, en folkhälsoenhet, en utbildnings- och forskningsenhet som är nära knuten till Örebro universitet. Totalt arbetar cirka 600 medarbetare inom Folktandvården Region Örebro län. Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv. Verksamhetschef till Folktandvården Haga och Lekeberg Arbetsuppgifter Vi söker dig som har förmåga att leda och entusiasmera, ta tillvara samtliga medarbetares kompetens samt utveckla deras professionella kunskaper. Du ansvarar för att leda, planera och utveckla verksamheten på båda klinikerna. Du ansvarar för vård- och personalplanering där du samverkar med klinikens ledningsstöd, du är också ansvarig för klinikens arbetsmiljöarbete, budget samt uppföljning. Du bidrar till Folktandvårdens utveckling tillsammans med dina kollegor, samt verkar för Folktandvården och regionen som helhet. Du är en förebild och kulturbärare av Region Örebro läns vision och värdegrund samarbete, utveckling och professionalism. Du arbetar aktivt för att dessa värderingar ska genomsyra hela verksamheten. I din roll är du direkt underställd Folktandvårdsdirektören. Övrig information Välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering. Kvalifikationer Odontologisk utbildning. Meriterande: Meriterande är om du har erfarenhet som tidigare chef med personal- och budgetansvar. Ledarskapsutbildning och vana att driva verksamhetsutveckling, förändringsarbete och arbetsmiljöarbete är också meriterande. Personliga egenskaper vi ser är viktiga för att lyckas i rollen är goda ledaregenskaper och samarbetsförmåga både inom kliniken, mellan yrkesgrupperna och tillsammans med övriga verksamheter, för att på så sätt se till patientens bästa. Du tvekar inte att anta utmaningar och förmedlar inspiration och energi när du kommunicerar. Som verksamhetschef behöver du även vara strategisk, driven, kreativ, analytisk samt ha en god ekonomisk medvetenhet. Personliga egenskaper värderas högt. Ansökan Intervjuer kan ske löpande. Ansökan ska innehålla CV och personligt brev. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju. Om du är eller tidigare varit anställd i Region Örebro län kommer vi ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Kontroll av registerutdrag från Polismyndigheten kan komma att ske enligt aktuell lagstiftning. Vi krigsplacerar våra tillsvidareanställda och i vissa fall även visstidsanställda. Läs mer om vad det innebär. Läs mer här Vårt erbjudande till dig samt information om hur det är att leva och bo i vårt län https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig Välkommen till Folktandvården https://www.regionorebrolan.se/folktandvarden
Välj ett jobb för att visa detaljer