Kommunchef
Alvesta kommun
General-, landstings- och kommundirektörer m.fl.

Alvesta kommun med ca 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val. – Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas – Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar I Alvesta kommunkoncern är vi ca 2000 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier som varje dag arbetar med att göra skillnad för våra invånare. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på ”Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Alvesta kommun arbetar utifrån en styrmodell som bygger på tillitsbaserad ledning och styrning med fokus på Agenda 2030. Vill du vara med på vår spännande resa med siktet inställt på hållbar samhällsutveckling? – Vill du fortsätta leda vår utvecklingsresa med invånaren i fokus? Vi i Alvesta kommunkoncern har kommit långt i vår förändringsresa. Nu söker vi dig som vill ta vid – inte för att förändra allt, utan för att förädla det vi har byggt upp tillsammans.  Vi söker en närvarande och engagerad ledare som kan fortsätta arbetet med att skapa en organisation som bygger på vår värdegrund delaktighet, engagemang och tillit. Men som också aktivt arbetar på en extern synlighet – mitt i samhället, för samhället. Om Alvesta – mitt i det gröna, nära det mesta Alvesta är en framåtlutad kommun i hjärtat av Småland, med kommunikationer i toppklass (inklusive snabbtåg) och ett rikt näringsliv. Här möts småländsk entreprenörsanda, ett levande kulturliv och en stark känsla av gemenskap. Vår kommun präglas av handlingskraft, närhet till besluten och en genuin vilja att skapa ett bra liv för alla. Vi har en tydlig framtidstro – med nya bostadsområden, satsningar på skola, infrastruktur och miljö, och ett näringsliv i utveckling.  Som kommunchef får du chansen att leda den här resan – och sätta din prägel på hur framtidens Alvesta ska se ut. ARBETSUPPGIFTER Som kommunchef är du inte bara den högsta tjänstepersonen du är en samhällsbyggare, kulturbärare och framtidsledare. Du blir en nyckelspelare i att förverkliga den politiska viljan och samtidigt ta ut riktningen för hur vi som organisation utvecklas. Ditt ledarskap påverkar hela samhället från barnens skolgång till företagens etablering och våra invånares livskvalitet. Du leder en organisation som spelar en avgörande roll i människors liv, varje dag. Du kommer att: ·       Driva kommunkoncernens övergripande utveckling och leda en samlad, stark och framåtblickande förvaltnings- och bolagsorganisation. ·       Vara strategisk rådgivare till politiken och säkerställa att besluten blir verklighet med kvalitet, ansvar och engagemang. ·       Utveckla en modern, samverkande och lärande organisation med fokus på hållbarhet, digitalisering och medborgarnytta. ·       Vara övergripande ansvarig för beredskapsfrågor ·       Skapa goda relationer med politiken, medarbetarna, näringslivet och det civila samhället. KVALIFIKATIONER Du är en erfaren ledare med modet att tänka nytt, förmågan att bygga förtroende och viljan att se andra växa. Du har: Gedigen erfarenhet av strategiskt ledarskap från offentlig sektor. Förmåga och erfarenhet av att omsätta visioner och politiska mål i praktisk handling och skapa resultat. Vana att arbeta nära politiken, samt förståelse för det demokratiska uppdraget. En strategisk höjd, men också ett operativt driv. Mycket god kommunikativ förmåga och vana att samverka med olika intressenter. Akademisk examen inom relevant område.   Varför välja Alvesta? Meningsfullhet: Ditt arbete gör skillnad varje dag. Nära ledarskap: Här är vägen mellan beslut och handling kort. Påverkanskraft: Du har en tydlig roll i att forma kommunens framtid. Gemenskap: En stark kultur av samarbete, utvecklingslust och handlingskraft.

19 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Områdeschef inom äldreomsorgen
Tingsryds kommun
Chefer inom äldreomsorg

I Tingsryds kommun vill vi att du känner dig välkommen och delaktig. Vi alla tar ansvar, är engagerade och visar respekt Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Där vi genom våra 1200 medarbetare ständigt utvecklas och trivs. Vi som arbetar inom kommunen gör skillnad och påverkar människors vardag. Vi ansvarar för att barn lär sig läsa och skriva och att människor får en god och trygg omsorg. Vi arbetar också med att skapa förutsättningar för att det byggs hus, att vi har bra vägar, rent vatten och en fin miljö. Hos oss får du Sveriges viktigaste jobb! Vill du ha ett jobb där du är med och utvecklar vår kommun tillsammans med oss? Välkommen till Tingsryds kommun! ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill arbeta som områdeschef inom äldreomsorgen. Som områdeschef driver du utvecklingsarbetet och du ansvarar för personal, verksamhet, ekonomi och arbetsmiljö. Du kommer att ingå i en chefsgrupp med totalt 15 områdeschefer. Arbetet utgår ifrån en helhetssyn med omsorgstagaren i centrum där fokus riktas mot den enskildes självbestämmande och integritet. För närvarande ingår beredskap var femtonde vecka. Under introduktionstid kommer du få möjlighet att genomgå olika utbildningar i våra system, rutiner och riktlinjer i Tingsryd. Du kommer att få kompetensutveckling inom ledarskap och tillgång till kollegial handledning. Som områdeschef har du tillgång till stödfunktioner som till exempel HR-konsult och ekonom. I Tingsryds kommun är det inte långt från idé till beslut och hos oss har du goda möjligheter att skapa bra nätverk. Din närmsta chef blir verksamhetschefen för äldreomsorgen. KVALIFIKATIONER Du har socionomutbildning eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Erfarenhet av tidigare arbete som chef inom äldreomsorg eller omsorgfunktionsnedsättning är meriterande. Som chef och ledare är du trygg i dig själv och du kan planera, organisera och prioritera på ett självständigt och effektivt sätt. Du ska tycka om att arbeta med människor och vi förutsätter att du har ett gott samarbete med olika aktörer som har anknytning till din verksamhet. Du trivs med att axla rollen som ledare och chef och är lojal mot fattade politiska beslut. För dig är det en självklarhet med ett tillgängligt och närvarande ledarskap utifrån ett tillitsbaserat synsätt. Vi vill att du har en positiv och öppen inställning och att du ser möjligheter före hinder. Att arbeta utefter arbetsgivarens värdegrund för att nå de politiskt satta målen är en självklarhet för dig. Du är uthållig och har intresse av utvecklings- och förbättringsarbete. Det krävs att du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. För att bli aktuell för anställning behöver du uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister för enskild person enligt 9 § 1 stycket lagen (1998:620) om belastningsregister. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Tingsryds kommun arbetar aktivt för en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald i verksamheten. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss och därför har vi rökfri arbetstid på alla våra arbetsplatser. Som tillsvidareanställd är du krigsplacerad vid Tingsryds kommun. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras. I dessa fall ska säkerhetsprövningen vara godkänd före tillsättning. Välkommen med din ansökan!

19 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Enhetschef Försörjningsstöd till socialförvaltningen Nordost
GÖTEBORGS KOMMUN
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Socialförvaltningen Nordost arbetar för att ge invånare i nordöstra Göteborg en likvärdig och effektiv välfärd med möjlighet att leva trygga och självständiga liv. Förvaltningen ger stöd till individer och familjer enligt Socialtjänstlagen. Vi erbjuder också aktiviteter och mötesplatser som kan ge barn och ungdomar en meningsfull fritid. Dessutom arbetar förvaltningen aktivt med krisstöd, trygghetsfrågor, föreningsliv, folkhälsa samt kontakter med invånare och civilsamhälle. Välkommen till en levande förvaltning i ett dynamiskt stadsområde - här jobbar vi för gemenskap och öppenhet med fokus på dem vi är till för! ARBETSUPPGIFTER Avdelning Försörjningsstöd i socialförvaltningen Nordost är i ständig förändring och vi söker dig som vill vara med och utveckla avdelningen tillsammans med oss. Ett viktigt mål för oss är att våra enhetschefer skall ha en god arbetsmiljö med ett rimligt antal medarbetare. Vi söker nu en engagerad enhetschef som vill vara en del i denna utveckling och vara med och göra skillnad för dem vi är till för. I förvaltningen arbetar vi med ett brett spektrum av sociala frågor. Avdelningen består av åtta enheter. Vi har ett aktivt samarbete mellan våra olika verksamheter med brukarens bästa i fokus. Omvärldsorientering och samverkan med såväl interna som externa aktörer och organisationer är viktiga framgångsfaktorer i verksamhetens utveckling. I rollen som enhetschef har du ett helhetsansvar för verksamhetsutveckling, ekonomi, personal och arbetsmiljö. Ditt uppdrag innebär att du leder, planerar, utvecklar och följer upp enhetens arbete och uppdrag utifrån gällande lagstiftning, uppställda mål, planer och en rättssäker handläggning. Du ansvarar för att effektivisera arbetsprocesser samt att utveckla samarbetet och samverkan såväl internt som externt. Som enhetschef ansvarar du självständigt för enheten med uppdrag från avdelningschef och sätter den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Som enhetschef hos oss ingår du i en ledningsgrupp där vi tillsammans arbetar för helheten och stöttar varandra i olika frågor. Du ingår även i nätverk över staden med andra chefer för att hålla samman frågorna för Göteborgs Stad. Inom förvaltningen finns en mångfald av kompetens och vilja till att utvecklas tillsammans. Du har självklart även tillgång till våra stödfunktioner såsom verksamhetsutvecklare, HR, ekonomi och administration. Socialförvaltningen Nordost är en förvaltning med ett spännande utvecklingsarbete där du kan få möjligheten att vara en del av detta. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Du som söker behöver också ha gedigen erfarenhet inom socialtjänstområdet som chef, arbetsledare eller förste socialsekreterare. Du behöver ha god kunskap om den lagstiftning inom området ekonomiskt bistånd men också inom områden som arbetsrätt, socialtjänstlagen och förvaltningslagen. För tjänsten krävs också att du har erfarenhet av arbete med myndighetsutövning inom socialtjänsten. Eftersom dokumentation är en central del av enhetschefens uppdrag krävs det att du har god vana att arbeta med dokumentation och uppföljning. Goda IT-kunskaper är ett krav och det är meriterande om du tidigare arbetat i stadens system som t.ex. treserva, personec m.m. Du behöver också ha god förståelse i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Vi ser det som meriterande om du talar fler språk utöver detta. Har du gått en chefsutbildning som t.ex. morgondagens chef eller annan likvärdig utbildning är det meriterande. Följande kompetenser ingår i Göteborgs stad ledarkriterier; analytisk, förändringsorienterad, helhetssyn, lyhörd, mål- och resultatorienterad och påverka andra. Dessa kriterier kommer därför att vara av särskild vikt i urvalsarbete och i intervjusituation. - Du kan på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information. - Du ser möjlighet till förändringar och skapar situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas. Du motiverar och beskriver pedagogiskt förändringar samt hanterar kritik mot förändring på ett konstruktivt sätt. - Du är uppmärksam och öppen för att förstå andra människors behov, känslor och åsikter. Du är mottaglig för vad andra säger eller uttrycker och visar respekt, hänsyn och omtanke i ditt bemötande. - Du motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov. Du följer upp och rapporterar resultat och måluppfyllelse. - Du är tydlig, får gehör för tankar och idéer och kan påverka beslut i en viss riktning. Du kan genom övertygande argument tillföra entusiasm och energi som uppmuntrar goda prestationer, teamkänsla och ökad motivation. - Du kan se ditt arbete som en del i ett större sammanhang och förstår hur det påverkar och påverkas av andra delar av organisationen. Du samverkar med andra i övergripande frågor för att skapa värde. Du tar hänsyn till olika perspektiv samt kan anpassa andras idéer till den egna verksamheten. Att arbeta hos oss förutsätter lyssnande och lärande, närvaro och lyhördhet. Det dagliga arbetet kan innehålla både oväntade och svårhanterade situationer och det är därför viktigt att du är trygg i din yrkesroll och kan ge råd och stöd till dina medarbetare. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT I denna rekrytering kan vi komma att genomföra bakgrundskontroller i samband med erbjudande om tjänst. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev. Har du skyddade personuppgifter skall du INTE ansöka via systemet utan kontakta rekryterande chef för hantering av din ansökan. Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

19 juni 2025
Sista ansökan:
19 augusti 2025
Manager Antenna Design and Measurements
SAAB AB
Chefer inom arkitekt- och ingenjörsverksamhet

Do you like antennas? Are you passionate about making people grow to the best of their ability? Then maybe you are the world class antenna manager we are looking for. Your role We are looking for a Manager of Antenna Design and Measurements within the department Microwave and Antenna Design. The Manager of Antenna Design and Measurements is design responsible for all antenna elements and apertures developed within the unit. As Manager of Antenna Design and Measurements you will be part of the Management Team and report to Head of Microwave and Antenna Design. In the Management Team each member contributes with their individual experiences and skills to create an effective and dynamic environment. You are expected to work with your individual area of responsibility and as a member of the Management Team also interact and take part in the challenges of other groups. As Manager of Antenna Design and Measurements, you will also be responsible for three antenna test ranges, which serves all antenn products at Surveillance both during development and series production. Cooperation with other groups, departments and business units is key in order to succeed. You will effectively hold, develop and continually evolve the ways of working. You identify new key trends and continuously improve the way we implement complex systems. You inspire and motivate people and maintain the technical culture to attract top technical talent. You work together with your group to find the most effective way of achieving its goals while maintaining fun at work as a priority. You are professional and obtain the latest theories and methods but have an hands-on approach for increasing employee engagement and results. Antenna Design and Measurements currently has 16 employees. As member of the Management Team of Microwave and Antenna Design, you will be part of one of Europe's leading development teams in the field of microwave and antennas. We are design responsible for the analogue high frequency parts of our products including antenna elements, PBAs, modules, integrated circuits etc. Microwave and Antenna Design is the hub of high frequency competence within Saab, serving all other business units with resources and knowledge. We have development teams in both Göteborg and Stockholm and collaborate with teams in other countries regularly. You will on daily basis interact and collaborate with developers of the most advanced radar and electronic warfare systems available. Your profile We are looking for a person with documented ability for innovation in capabilities, technology, new efficient ways of working and business models to keep our customers satisfied while meeting our operational targets. You really like technology and that is something people around you notice. We believe you thrive in a changing environment and have the ability to persistently drive and adapt to changes and new demands. As a leader you have the ability to organize and prioritize, delegate, and lead with a holistic perspective, you know the importance of building a cross functional relationship both within and across organizations. Your communicative skills, ability to share knowledge, to inspire, motivate and empower the organization will be of outmost importance. We also assume you have: * Appropriate professional or postgraduate qualification in a technical discipline or business oriented * Experience of leading and coaching people * Business understanding and customer focus * Understanding and having the ability to work in an international environment * Ability to and interest of leading, developing and challenging the organization * Skills to combine strategic thinking with operational actions * Strong drive, perseverance and ability to generate energy * A curious mind and an interest in learning new things * A sense of how relations between parts and people is a key in developing complex systems This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply. What you will be part of Behind our innovations stand the people who make them possible. Brave pioneers and curious minds. Everyday heroes and inventive troubleshooters. Those who share deep knowledge and those who explore sky-high. And everyone in between. ​ Joining us means making an impact together, contributing in our own unique ways. From crafting complex code and building impressive defence and security solutions to simply sharing a coffee with a colleague, every action counts. We encourage you to take on challenges, to create smart inventions and grow in our friendly and tech-savvy workspace. We have a solid mission to keep people and society safe. Saab is a leading defence and security company with an enduring mission, to help nations keep their people and society safe. Empowered by its 25,500 talented people, Saab constantly pushes the boundaries of technology to create a safer and more sustainable world. Saab designs, manufactures and maintains advanced systems in aeronautics, weapons, command and control, sensors and underwater systems. Saab is headquartered in Sweden. It has major operations all over the world and is part of the domestic defence capability of several nations. Read more about us here If you are interested in the benefits available as a Saab employee, you can find them hear.

19 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Platschef till Patia Speciallösningar
Patia AB
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Vi söker nu en platschef som vill ta nästa steg i sin karriär och göra en verklig skillnad i människors liv genom att leda och koordinera arbetet för utsatta individer. Om verksamheten Patia Speciallösningar bedrivs utifrån konceptet en till en behandling. Det innebär att den placerade bor i en egen bostad med personal dygnet runt. Den placerade har således sin egen personalgrupp och det finns ej andra placerade i samma lokaler. Verksamhetens lokaler är välanpassade för ändamålet. Verksamheten vänder sig i första hand till de barn och unga som har svårigheter att klara sin dagliga livsföring och med, utagerande beteende, aggressivt beteende och/eller annat avvikande beteende och därmed har svårigheter att fungera i grupp. Målsättning för verksamheten är att den placerade efter avslutad placering på Patia Speciallösningar ska kunna återgå till en mindre personalintensiv verksamhet såsom familjehem, stödboende eller kollektivt HVB. Verksamheten kan ta emot barn och unga i åldrarna 12-21 år. Om tjänsten Vi söker nu en platschef till vår verksamhet Speciallösningar HVB i Flemingsberg med en sysselsättningsgrad på 100%. Tjänsten innebär arbete vardagar kl. 8-17 och är en tillsvidareanställning med en provanställning i 6 månader. Tjänsten som platschef är en central och värdefull roll inom verksamheten. I denna operativa roll har du det övergripande ansvaret för att säkerställa en effektiv bemanning och leda arbetet för medarbetarna i verksamheten. Du ansvarar för att fördela uppgifter, koordinera resurser och skapa en strukturerad arbetsmiljö för att optimera verksamhetens kvalitet och effektivitet. Dina arbetsuppgifter Ditt arbete innefattar bland annat: Ta emot placeringar och säkerställa korrekt handläggning Upprätta genomförandeplaner tillsammans med klient och kontaktperson Samverka med andra verksamheter inom Patia för att säkerställa effektivt arbete Ansvara för kort- och långsiktig bemanning och resurshantering Genomföra uppföljningar av klientärenden för att säkerställa kvalitet och framsteg Säkerställa att riskanalyser är upprättade i alla ärenden för att minimera risker Arbeta med det lokala kvalitetsledningssystemet enligt Patias årshjul för kvalitet Rekrytera vikarier för att säkerställa kontinuitet i verksamheten Introducera nya medarbetare och säkerställa en god start i verksamheten Personlig lämplighet är avgörande för att lyckas i denna roll som platschef. Vi söker en driven person som trivs med eget ansvar och har ett starkt engagemang för att utveckla en kvalitativ verksamhet. Du är noggrann, strukturerad och har en förmåga att arbeta effektivt i högt tempo. Samtidigt värdesätter du att arbeta både självständigt och i nära samarbete med socialtjänst, kollegor och andra samverkansparter, för att skapa ett gott arbetsklimat och uppnå verksamhetens mål. Dina kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten som platschef ser vi att du uppfyller följande krav: Eftergymnasial utbildning med inriktning mot socialt arbete motsvarande minst 400 yh-poäng eller 120 hp Erfarenhet av arbete som platschef eller motsvarande Erfarenhet av arbete inom socialt arbete Kunskap och färdigheter kring kvalitetsarbete och ledarskap Kompetens inom BBIC/IBIC samt journalföring Relevant metodkunskap, så som MI, rePULSE och lågaffektivt bemötande B-körkort är ett krav Om du går vidare i rekryteringsprocessen, kommer vi att be om ett utdrag från polisens misstanke- och belastningsregister för HVB-hem samt kontroll av egna uppgifter. Vi ber dig att beställa utdragen vid ansökan. Tänk på att bifoga ditt examensbevis tillsammans med din ansökan som styrker de efterfrågade kvalifikationerna (maskera gärna de fyra sista siffrorna i personnumret enligt GDPR). Om examensbeviset inte bifogas, kan vi inte handlägga din ansökan. Varmt välkommen in med din ansökan!

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 december 2025
Safetyrespect söker Ekonomichef
OnePartnerGroup Jämtland AB
Ekonomi- och finanschefer

Vill du ta nästa steg som ekonomichef i en entreprenörsdriven koncern med internationell verksamhet?   Din roll hos oss SafetyRespect söker nu en affärsdriven och operativ ekonomichef som vill vara med och vidareutveckla vår ekonomi- och finansfunktion – med särskilt fokus på våra internationella dotterbolag inom koncernen. Vi omsätter ca 300 MSEK och är verksamma i flera länder, med huvudkontor i Östersund. I rollen får du möjlighet att kombinera strategiskt arbete med operativa insatser i en dynamisk miljö där struktur, ansvarstagande och förbättringsarbete står i centrum. Du rapporterar till VD och ingår i bolagets ledningsgrupp.   Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Koncernens ekonomiprocesser – inklusive finansiell planering, budget, rapportering och månadsbokslut. Stöd och styrning av våra åtta dotterbolag – både operativt och genom analys och uppföljning. Konsoliderad rapportering internt och till styrelse/ägare, samt koncernredovisning. Att vidareutveckla ekonomifunktionen med hög systemmognad och tydlig struktur. Likviditetsplanering och finansiell analys. Framtagning av investerings- och beslutsunderlag. Grundläggande HR och juridikfrågor kopplade till ekonomi. Personalansvar för två medarbetare och samordning med ekonomiansvariga i dotterbolagen.   Om dig Vi söker dig med en civilekonomexamen eller motsvarande och minst 10 års erfarenhet inom ekonomi, gärna som CFO eller ekonomichef i ett mindre eller medelstort bolag. Du är van vid att kombinera operativa uppgifter med strategisk analys och har erfarenhet av att arbeta i bolag i en internationell miljö med full värdekedja. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska. Du är trygg i din kompetens, prestigelös och trivs i en föränderlig och entreprenörsdriven kultur. Du har god förmåga att skapa struktur, driva förbättring och förenkla komplexa finansiella samband. Du är närvarande, analytisk och bygger starka relationer – både inom och utanför bolaget. För att trivas och lyckas hos oss är du genuint intresserad av ekonomi och att jobba med att utveckla processer. Vi värdesätter självständighet, noggrannhet, struktur och förmågan att kommunicera och samarbeta med dina kollegor. Din analytiska förmåga och förmåga att trivas i en snabbt föränderlig miljö är betydelsefulla egenskaper.   Om SafetyRespect SafetyRespect skyddar liv genom att vara expert på fallskydd till byggbranschen. Vi utvecklar, tillverkar och marknadsför lösningar som används av våra kunder internationellt. Vi har ett stort sortiment av produkter inom kollektivt och personligt fallskydd och utvecklar ständigt nya lösningar som är anpassade för våra kunder. Tillverkningen sker i huvudsak i våra egna fabriker, vilket skapar flexibilitet, kontroll på kvaliteten och möjlighet att styra kapaciteten. Försäljning, uthyrning och montage av våra fallskyddslösningar sker via våra egna dotterbolag och via återförsäljare. Koncernen omsätter ca 300 Mkr och har 160 medarbetare i 10 länder.   Din ansökan Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta Pontus Andersson på [email protected] eller Christoffer Sjöstedt på [email protected]. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning och bakgrundskontroll. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad. Din upplevelse är betydelsefull för oss och vi hoppas att du har möjlighet att svara. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR. Välkommen med din ansökan!

19 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Biträdande rektor till Spandelstorp/Kättilsmåla skola och förskola
Karlskrona kommun
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

I Karlskrona är våra ambitioner höga och vi brinner för att utveckla den moderna staden i havet. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad. Välkommen till Blekinges största arbetsgivare, där dina möjligheter att utvecklas är goda. Vi söker nu en biträdande rektor till en verksamhet som står på tröskeln till spännande förändringar och utmaningar. Spandelstorpskolan är en F-6-enhet som ligger i Lyckebyområdet. Hösten 2025 utökas elevantalet med drygt 100 elever och ungefär en klass/årskurs, vilket innebär att skolan sammanlagt kommer att ha ca 420 elever. Kättilsmålaskolan är en mindre enhet som ligger ungefär en mil norr om Spandelstorpskolan. Hösten 2025 ändras verksamheten från att vara en F-6-enhet till att bli en F-3-enhet. Samtidigt görs verksamheten till en så kallad tillikaenhet där skola och förskola arbetar tillsammans. Spandelstorpskolan, Kättilsmålaskolan och Kättilsmåla förskola har en gemensam skolledning och ett gemensamt Elevhälsoteam.   Tillsammans behöver vi nu skapa ett nytt vi med stor ödmjukhet inför vad dessa förändringar innebär. Elevhälsoarbetet är hjärtat i vår verksamhet och vi siktar ständigt på att utveckla och anpassa detta arbete. Vi brinner för att skapa de bästa förutsättningarna att möta varje enskild elev eller varje enskilt barn på bästa sätt samtidigt som vi skapar en känsla av att vara delaktig och tillhöra en gemenskap. Vi lägger stor vikt vid att balansera mellan förebyggande och främjande samt åtgärdande elevhälsoarbete. För att kunna bedriva vårt arbete i enlighet med detta sätter vi gott relationsbyggande och tydlighet i främsta rummet. Vi ser vår del i ett barns och en elevs liv som ett ansvar i att öppna möjligheter för ett samhällsengagemang och ett gott liv. ARBETSUPPGIFTER I din roll som biträdande rektor så har du personalansvar som bl.a. innebär arbetsmiljöansvar. Du kommer arbeta tätt tillsammans med en rektor och ytterligare en biträdande rektor. I skolledningsgruppen fördelar vi vissa ansvarsområden mellan oss där du förväntas hantera dina områden självständigt samtidigt som vi i alla frågor strävar efter ett gemensamt förhållningssätt. Du kommer ha kontakt med och ansvara för möten med vårdnadshavare och elever. Som skolledare är du en viktig symbol för vår verksamhet. Vi ställer höga krav på ett professionellt bemötande och en god kommunikation både internt och externt. KVALIFIKATIONER Du ska ha en pedagogisk examen på högskolenivå med lärarlegitimation för årskurserna F-6. Du ska ha erfarenhet av chefsarbete med personalansvar, då verksamheten står inför att sjösätta de genomförda organisationsförändringarna, beskrivna ovan. Vi ser det som meriterande med erfarenhet av och kunskap om, att arbeta med skolans styrdokument som exempelvis skollag och läroplaner. Vi ser gärna att du har förståelse för och erfarenhet av komplexiteten i att balansera det statliga och det kommunala uppdraget, samt att balansera mellan skollag och arbetsmiljölagar. Ytterligare är det meriterande med erfarenhet av att leda och organisera särskilt stöd-åtgärder som exempelvis enskild undervisning och särskild undervisningsgrupp. Erfarenhet av närvarofrämjande arbete, som exempelvis frånvaroutredningar samt arbete mot kränkningar som exempelvis kränkningsutredningar, enligt gällande lagstiftning samt erfarenhet av att arbeta i digitala system som används i Karlskrona kommun, exempelvis Visma, Draftit, Heroma och Adato. Vi söker dig som ser de utmaningar vi står inför som intressanta, och som precis som vi brinner för elevhälsoarbetet. Vi vill att du ser att viet är större än jaget i en verksamhet som alltid har eleven i fokus. I din ansökan ser vi fram emot att läsa om dina erfarenheter samt din beskrivning av din syn på samarbete, elevhälsoarbete och relationsbyggande. ÖVRIGT Rekryteringsprocessen är löpande vilket innebär att intervjuer och urval sker under hela processen, inte enbart efter sista ansökningsdatum. I Karlskrona kommun har du som medarbetare ett flertal förmåner. Några av de förmånerna är extra semesterdagar när du når en viss ålder, friskvårdsbidrag, möjligheten att gratis simma i någon av kommunens simhallar och ett riktigt bra tjänstepensionsavtal.

19 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Kommunchef till Vansbro kommun
Experis AB
General-, landstings- och kommundirektörer m.fl.

Vansbro kommun är den lilla kommunen med det stora innehållet. Längs älven sträcker sig kommunens lokalsamhällen Äppelbo, Vansbro, Dala-Järna och Nås med kringliggande byar i de västra delarna av Dalarna. I Vansbro kommun är vi mycket stolta över bredden inom näringslivet som skapar en mycket god arbetsmarknad med ett brett och rikt föreningsliv samt bra kommunal service i samtliga kommundelar. Hos oss finns en närhet och enkelhet som ger stora möjligheter till livskvalitet. Att jobba i Vansbro kommun innebär trygghet, att ha roligt på jobbet, engagerade kollegor och en möjlighet att vara med och påverka och bidra till förändring och förbättring. Välkommen hit! Läs mer om Vansbro kommun Vansbro kommun söker en strategisk och närvarande kommunchef som kan driva utveckling i en organisation där delaktighet, kommunikation och relationer står i centrum. Dina arbetsuppgifter I denna nyckelroll är du kommunens högsta tjänsteperson och rapporterar direkt till kommunstyrelsen. Uppdraget innebär ett övergripande ansvar för att verkställa politiska beslut samt att leda, utveckla och samordna kommunens verksamheter med ett helhetsperspektiv. Som kommunchef leder du kommunens ledningsgrupp och har personalansvar för tio nyckelpersoner - däribland sektorchefer, ekonomi- och HR-chef, IT-chef, administrativ chef och näringslivschef. Rollen kombinerar strategiskt och operativt arbete, vilket ger dig möjlighet att arbeta nära både politiken och verksamheten. Vem är du? Vi söker en trygg och prestigelös ledare med högskoleutbildning inom exempelvis offentlig förvaltning, statsvetenskap, ekonomi eller juridik - eller med motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Du har erfarenhet av att leda andra chefer i en komplex organisation och god förståelse för hur en politiskt styrd verksamhet fungerar. Vana att driva förändrings- och utvecklingsprocesser, arbeta målstyrt och leverera resultat är viktiga egenskaper. Som en del av det strategiska ledarskapet är du van att arbeta med planering, uppföljning och övergripande styrning, och du trivs i en roll där strategiskt tänkande kombineras med operativt ansvar. För att lyckas i uppdraget behöver du kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift, ha god datorvana (Office 365) samt inneha B-körkort. Erfarenhet av krisledning är meriterande. Som person är du utvecklingsinriktad, nyfiken och har ett starkt eget driv. Du tänker långsiktigt och strategiskt, samtidigt som du är strukturerad och ansvarstagande. Med din kommunikativa förmåga kan du förklara komplexa frågor på ett tydligt och inspirerande sätt. Ett genuint intresse för det kommunala uppdraget och förmågan att vara en tydlig länk mellan politik och förvaltning är avgörande. Vad kan Vansbro kommun erbjuda dig? Hos oss blir du en del av en organisation med korta beslutsvägar, stort engagemang och en stark vilja att utvecklas tillsammans. Vår värdegrund ska genomsyra allt vi gör - vi tror på delaktighet, tydlig kommunikation, ständig utveckling och starka relationer. Det här är en roll där du verkligen kan göra skillnad, både för organisationen och för kommunens invånare. Kommunchefsuppdraget är ett fyraårigt förordnande, med möjlighet till grundanställning i kommunen. Ansök nu! Redo för nästa spännande steg i karriären? Om du vill kombinera ditt professionella kunnande med ett meningsfullt uppdrag i en kommun med framtidstro, ser vi fram emot att höra från dig. I denna rekrytering samarbetar Vansbro kommun med Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Pär Gårdbro på 070-268 80 76 eller via e-post: [email protected]. Ansökan med CV görs via www.jeffersonwells.se senast den 6 augusti. Tjänsten är säkerhetsklassad, vilket innebär att säkerhetsprövning av slutkandidat kommer att genomföras i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Godkänd säkerhetsprövning är en förutsättning för tillsvidareanställning. Varmt välkommen med din ansökan!

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Rektor, Månsarp och Tahe so F-6
Jönköpings kommun
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Vill du ha ett av de viktigaste och roligaste uppdragen som finns? Vill du vara med och leda utvecklingen av våra framtida grundskolor inom Jönköpings kommun? Hos oss får du inspirera till ett lustfyllt lärande – varje dag, hela vägen. Vi kallar det lärglädje. Ditt nya jobb Som rektor på Månsarp och Tahe so F-6 skapar du goda förutsättningar för elevernas kunskapsutveckling och måluppfyllelse. Med ett verksamhetsnära ledarskap, som sätter eleven i centrum, driver och utvecklar du verksamheten tillsammans med dina medarbetare och våra elever. Som rektor har du ansvar för verksamheten, personal och ekonomi samt för det systematiska kvalitetsarbetet och du arbetar i nära samarbete med biträdande rektor, elevhälsan och personalen på skolområdet. Du ingår i grundskolans rektorsgrupp som löpande får kompetensutveckling för ett hållbart och kvalitetssäkert ledarskap. Du träffar regelbundet en mindre grupp skolledare och arbetar med utveckling av skolan som helhet ur ett F-16 års perspektiv. Som chef har du också stöd från förvaltningens olika stödfunktioner inom elevhälsoarbete, HR, ekonomi, juridik, digitalisering, elevadministration, lokaler och riktad skolutveckling. Som ny chef får du både en kommungemensam och verksamhetsspecifik introduktion utifrån tidigare erfarenheter och du erbjuds en mentor. Välkommen till oss Inom Jönköpings kommun arbetar cirka 12 000 medarbetare inom drygt 300 olika yrken. Oavsett om du lär barn att läsa, ger trygghet och vård åt äldre eller utvecklar stadens gator och torg så bidrar du till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Jönköping. Utbildningsförvaltningen är kommunens största förvaltning och vi arbetar för en tillgänglig skola för alla och att vara en organisation med lärglädje. Verksamheten präglas av engagerade pedagoger som genom reflektion och flexibilitet tar vara på och utmanar varje elevs förmåga och kompetens för att möta en föränderlig värld. Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss! Månsarpsskolan ingår i skolenheten Månsarp och Tahe skolområde. Här finns behörig, engagerad och erfaren personal där alla ålderskategorier är representerade. Här går ca 170 elever från förskoleklass upp till årskurs 6.   Taheskolan ingår i skolenheten Månsarp och Tahe skolområde. Här finns behörig, engagerad och erfaren personal där alla ålderskategorier är representerade. Här går ca 180 elever från förskoleklass upp till årskurs 6. Månsarpskolan och Taheskolan är VFU-skolor vilket innebär att vi samarbetar med högskolan och tar emot lärarstudenter i alla verksamheter. Detta är ett viktigt och utvecklande samarbete för oss. https://www.jonkoping.se/barn--utbildning/grundskola-anpassad-grundskola-och-fritidshem/grundskolor-och-anpassade-grundskolor-a-o/mansarpsskolan-f-6 https://www.jonkoping.se/barn--utbildning/grundskola-anpassad-grundskola-och-fritidshem/grundskolor-och-anpassade-grundskolor-a-o/taheskola-f-6 https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html Din kompetens Du är legitimerad lärare samt gärna har dokumenterad erfarenhet av tidigare rektorsuppdrag och att leda utvecklingsarbete. En förutsättning är att du som söker har en helhetssyn kring vad som främjar elevers lärande och utveckling. Du känner ett genuint engagemang för våra barn och ungdomar i Jönköpings kommun. Ditt ledarskap grundar sig i tillitsbaserad styrning där du visar stor tilltro till dina medarbetares kunskaper, engagemang och vilja att lyckas med sitt uppdrag. Som rektor ska du ha förmåga att se samband och kunna dra logiska slutsatser utifrån begränsad och ibland komplex information. Vi vill att du är utvecklingsorienterad och håller dig uppdaterad genom omvärldsbevakning. En god förmåga att skapa struktur i verksamheten är tillsammans med samarbetsförmåga och kreativitet viktiga egenskaper. Du är en kommunikativ ledare med förmåga att skapa goda relationer. Vi tror också att du är resultatinriktad och drivs av att arbeta mot måluppfyllelse. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Tänk på att skollagen kräver att samtliga medarbetare visar upp ett utdrag ur belastningsregistret. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Inför anställning av nya medarbetare på våra lärartjänster måste vi säkerställa att det finns en giltig lärarlegitimation. Vi ber dig därför att bifoga en aktuell lärarlegitimation som är hämtad från Skolverket under de senaste två månaderna. https://login.skolverket.se/idp/lleg-etjanst/select?returnUrl=https://lleg.skolverket.se/ Urval kan komma ske före ansökningstiden har gått ut. Intervjuer planeras att ske under v. 32-33.  Vill du veta mer? Välkommen att kontakta någon av de kontaktpersoner som anges i annonsen eller sök upp en facklig representant via länken nedan. Då semestertider infaller under publiceringstiden, kan det vara svårt att nå kontaktpersonerna. Från och med 4/8 är flera åter i tjänst. https://www.jonkoping.se/fackligaubf Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten som rektor. Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Enhetschef Vårdcentralen Hagfors/Ekshärad
REGION VÄRMLAND
Chefer inom hälso- och sjukvård

Vill du leda i en verksamhet där samverkan, utveckling och människan står i centrum? Hos oss på Vårdcentralen Hagfors/Ekshärad får du som enhetschef en nyckelroll i ett engagerat team med bred kompetens och starkt lokalt samarbete. Här kombineras närhet till patienten med möjligheten att påverka och utveckla vården i en organisation som satsar på ledarskap, arbetsmiljö och kvalitet. Din arbetsplats Vårdcentralen Hagfors/Ekshärad består av två mottagningar, belägna i Hagfors och Ekshärad, med cirka två mils avstånd mellan dem. Tillsammans utgör de en enhet med omkring 40 medarbetare som arbetar nära varandra i ett gott samarbetsklimat. Vi har ett välfungerande samarbete med Hagfors kommun och i samma byggnad som vårdcentralen i Hagfors finns även psykiatrisk öppenvård, laboratorieverksamhet, hälso- och rehabiliteringsenhet samt verksamheter för barn och unga. Verksamheten har tillgång till en rehabiliteringskoordinator, vilket ger ett värdefullt stöd i det dagliga arbetet och bidrar till en sammanhållen och effektiv vårdkedja. Dina arbetsuppgifter Som enhetschef har du det övergripande ansvaret för att leda och samordna det dagliga arbetet inom enheten, där flera professioner samverkar. Du arbetar tillsammans med distriktssköterskor, sjuksköterskor, undersköterskor, läkare, kurator, psykolog, vårdadministratörer och fotvårdsterapeut. Ditt uppdrag omfattar ansvar för hälso- och sjukvårdens kvalitet, personalfrågor, arbetsmiljö, budget samt aktiv medverkan i verksamhetsutveckling. Du säkerställer att vården är tillgänglig, jämlik och anpassad efter invånarnas behov. Du rapporterar direkt till verksamhetschefen och ingår i verksamhetsområdets ledningsgrupp, där ni tillsammans arbetar för att skapa en attraktiv arbetsplats med god arbetsmiljö och hög kvalitet i vården. Vårt gemensamma mål är att erbjuda en evidensbaserad, behovsstyrd och kostnadseffektiv vård med patienten i centrum. Som enhetschef i Region Värmland är du en nyckelperson i att omsätta vår vision och värdegrund i praktiken. Du leder utifrån tydliga mål och uppdrag, följer upp resultat kontinuerligt och bidrar till en kultur präglad av tillit, utveckling och engagemang.  Vi erbjuder Vi är till för att alla i Värmland ska må bra och för att Region Värmland ska vara en attraktiv arbetsplats som levererar goda, hållbara och långsiktiga resultat. För att lyckas med det ser vi att alla chefer och ledare har en viktig roll. I Region Värmland använder vi ledarskapskoncepten Utvecklande ledarskap och Indirekt ledarskap. Som ny chef i regionen får du under ditt första år gå ett utbildningsprogram. Vi erbjuder även individuell handledning för att stötta dig i ditt uppdrag. Vi vill ge våra chefer rätt förutsättningar att lyckas. Genom dig som chef kan våra medarbetare växa och bidra till ännu bättre service för alla som bor här. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som har en akademisk examen inom ett relevant område, gärna med inriktning mot hälso- och sjukvård. Har du tidigare chefserfarenhet från större enheter är det meriterande, likaså om du har arbetat inom allmänmedicin, det ger dig värdefull insikt i verksamhetens vardag, långsiktiga utmaningar och möjligheter. Som ledare är du kommunikativ, inkluderande och närvarande. Du skapar engagemang genom att lyssna, uppmuntra och ta tillvara på medarbetarnas kompetens och idéer. Du har en naturlig förmåga att bygga förtroendefulla relationer och ser samverkan, både internt och externt, som en självklar del av ett framgångsrikt ledarskap. Du trivs med att arbeta både strategiskt och operativt. Med struktur, handlingskraft och ett lösningsfokuserat förhållningssätt driver du verksamheten framåt. Du är trygg i att fatta beslut men också öppen för dialog och nya perspektiv. Vi söker dig som vill vara en del av ett team där ledarskapet bygger på tillit, delaktighet och gemensamt ansvar. Du har ett genuint intresse för kvalitets- och förbättringsarbete och ser värdet i att skapa en arbetsmiljö där medarbetare trivs, utvecklas och känner stolthet i sitt arbete. Vi är måna om att fina rätt person för uppdraget och lägger därför stor vikt på personlig lämplighet.  Urval sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag!  Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier.  Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan.  Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

19 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025