Socialchef
Simrishamns kommun
Fastighets- och förvaltningschefer

Välkommen till Simrishamns kommun - känd som Österlens huvudstad en genuint vacker stad sin marina historia och tradition. Detta är kommunen där natur, kultur och samhällsutveckling möts. Simrishamn kommun arbetar med hållbarhet som ledstjärna och tillit som metod. Hos oss blir du en del av någonting stort. Bor du inte redan här eller i närheten? Då kanske det är dags att göra slut med längtan! Vi är många som förälskat oss i Österlen, flyttat hit och fortsatt karriären här. Vi söker nu en Socialchef till socialförvaltningen, en förvaltning som spelar en central roll i att forma framtidens Simrishamn. ARBETSUPPGIFTER Socialförvaltningen är kommunens största förvaltning. Här arbetar bland annat vårdbiträden, socionomer, omsorgsassistenter, sjuk-och undersköterskor m.fl. I din roll ingår: • Kombinera ett strategiskt helhetsperspektiv med ett närvarande och operativt ledarskap i det dagliga arbetet. • Vara en tydlig och inspirerande ledare som engagerar och utvecklar chefer och medarbetare. • Driva förändrings- och utvecklingsarbete inom socialförvaltningen. • Representera kommunen i olika sammanhang och bygga förtroendefulla relationer internt och externt. • Bidra aktivt till samhällsutvecklingen i Simrishamns kommun med fokus på samverkan och långsiktig kvalitet. • Säkerställa invånarnas möjlighet till inflytande och delaktighet i frågor som rör vård och omsorg. • Skapa goda samarbeten med politiken och andra aktörer för att nå gemensamma mål. • Rapportera direkt till kommundirektören och delta i kommunens ledningsgrupp. Som socialchef i Simrishamnskommun får du ett övergripande ansvar för verksamhet som vård, stöd och omsorg till familjer, barn och unga, äldre och personer med funktionsvariationer och att den bedrivs på ett professionellt, rättssäkert och hållbart sätt. Du ser till att invånarnas behov av stöd och omsorg möts med hög kvalitet, omtanke och respekt. I rollen kombinerar du strategiskt tänkande med ett närvarande och operativt ledarskap. Vi söker dig som leder tillitsbaserat. Du är den som sätter riktningen, skapar engagemang och driver utveckling tillsammans med verksamhetens chefer och medarbetare. Du är chef över fem drivande och utvecklingsorienterade avdelningschefer som i sin tur arbetsleder cirka 30 enhetschefer. Du blir också en nyckelperson i den nära samverkan med politiken där din förmåga att bygga förtroende och skapa ett smidigt samarbete blir avgörande. Genom ditt ledarskap är du med och formar framtidens sociala arbete i Simrishamn. Du bidrar aktivt till kommunens övergripande utveckling och gör skillnad både för organisationen och för människorna vi finns till för. KVALIFIKATIONER Du ska ha erfarenhet av övergripande ledning, kommunal verksamhet, gärna tidigare erfarenhet som förvaltningschef · Dokumenterad chefserfarenhet · Relevant akademisk utbildning · Erfarenhet av att arbeta i nära samverkan med politiska beslutsfattare Det är ett krav att man har relevant högskoleutbildning inom t.ex. organisation, ledarskap, ekonomi, juridik och förståelse för socialtjänstens uppdrag Vi söker dig som leder tillitsbaserat. Du är den som sätter riktningen, skapar engagemang och driver utveckling tillsammans med verksamhetens chefer och medarbetare. Du är chef över fem drivande och utvecklingsorienterade avdelningschefer som i sin tur arbetsleder cirka 30 enhetschefer. Du blir också en nyckelperson i den nära samverkan med politiken där din förmåga att bygga förtroende och skapa ett smidigt samarbete blir avgörande. Genom ditt ledarskap är du med och formar framtidens sociala arbete i Simrishamn. Du bidrar aktivt till kommunens övergripande utveckling och gör skillnad både för organisationen och för människorna vi finns till för. ÖVRIGT Vi tillämpar tester som en del av processen och för slutkandidat krävs godkänd bakgrundskontroll före anställning. I denna rekrytering samarbetar vi med Poolia. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Monika Pavlovic på tel. 072-401 61 73   eller via mejl [email protected].

10 juni 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Administrativ chef/Personalchef till ORTOPEDIA
Ortopedia Ortopedteknik AB
Övriga administrations- och servicechefer

Ortopedia Ortopedteknik AB söker en Administrations- och Personalchef! ORTOPEDIA bedriver vård inom ortopedteknik och läkarmottagning. Vi har tre verksamheter belägna i Stockholm. Vi arbetar tvärprofessionellt i team med ortopedingenjörer, ortopedtekniker, arbetsterapeuter, naprapater och läkare. Om jobbet Vi söker nu vår nya Adminstrations- och Personalchef! Vi söker dig som vill ha ett spännande arbete med stor variation och mycket ansvar! Vi ser gärna att du är likasinnad som oss med en hög arbetsmoral och kan jobba både effektivt och kreativt med många bollar i luften. Vi söker dig som vill växa tillsammans med oss! Som Administrations- och personalchef ser vi att du har en hög grad av integritet och känner dig bekväm med att arbeta självständigt och i team, vilket kräver att du är väldigt välorganiserad och har bra kommunikations- och nätverksfärdigheter. Du behöver kunna hantera ett högt tempo, hantera många arbetsuppgifter samtidigt och kunna lösa oväntade situationer. I ditt arbete kommer du att leda, planera, koordinera och utveckla den dagliga verksamheten. Du driver en effektiv verksamhet tillsammans med medarbetarna, och har goda idéer för ett konkurrenskraftigt vårdutbud. Det är viktigt att patienterna alltid sätts i centrum och att säkerställa en kvalitativ och säker vårdprocess. Du är en god kommunikatör både internt och externt. Du kommer att arbeta nära medarbetarna så det är av största vikt att du är en mycket god ledare där du tillvaratar allas kompetens och utveckling. Tjänsten innefattar även ett arbetsmiljöansvar. Du kommer i din roll att arbeta nära VDn. En vanlig arbetsdag kan till exempel bestå av hantering av schema och bokningar, hantering av inkomna remisser och akutremisser, vara behjälplig receptionen med alla arbetsuppgifter, kommunicera med vårdgivare/sjukhus, förbereda personalmöten, fakturerahantering och andra administrativa arbetsuppgifter. Arbetsuppgifter: Daglig koordinering och samordning av personal, bokningar och patienter. Daglig hantering av remisser (inklusive akuta remisser). Dagligen vara behjälplig medarbetare, patienter och vårdgivare med frågor (fysiskt, mail och telefon). Fakturahantering. HR, rekryteringar och löner. Vara både ett operativt och strategiskt stöd till ledningen. Säkerställa med ledningsgruppen att lagar, regler och interna riktlinjer efterlevs. Övergripande se till att administrativa- och HR beslut med VD får genomslag och implementeras. Bidra till utveckling och strategiskt arbete. Ansvara för att upprätthålla och genomföra olika typer av dokument, presentationer och möten. Administrativa uppgifter och ständigt förbättra rutinerna. Personliga Kvalifikationer: I rollen som administrations- och personalchef är de personliga egenskaperna viktiga. Din ledarstil kännetecknas av ett engagerat ledarskap där du tillsammans med VD får med er medarbetare och motiverar dem både till att prestera och må bra. Du har ett coachande förhållningssätt och värdesätter tydlighet och ett öppet klimat. I denna tjänst är det viktigt att du som person är flexibel och trivs med varierade arbetsuppgifter samt att du gärna stöttar dina kollegor. Du har en god kommunikativ förmåga och en känsla för att kunna planera både din och organisationens arbete på ett strategiskt sätt. Du behöver vara bekväm med att ta mycket ansvar. Du har en förmåga att skapa ett öppet arbetsklimat som grund för delaktighet och engagemang hos dina medarbetare och som ett led i att utveckla verksamheten tillsammans med medarbetare, patienter, anhöriga och närstående. Du är närvarande och engagerad. Har du tidigare arbetat med utveckling och implementering av nya arbetssätt är det ett plus. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Personliga kvalifikationer: Är noggrann, strukturerad och flexibel. Mycket god förmåga att koordinera och samordna arbetsuppgifter. Tycker om att arbeta självständigt såväl som i team. Du tar mycket eget ansvar för ditt arbete och du gör alltid ditt yttersta för att uppnå bästa resultat. Är positiv, har god samarbetsförmåga och ser det som en självklarhet att ställa upp för dina kollegor. Har en mycket god serviceförmåga gentemot patienter, vårdgivare och andra parter. Har goda datorvana och goda kunskaper inom MS Office. Erfarenhet av journalsystem är meriterande. Kan uttrycka dig obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska. Meriterande kvalifikationer: En akademisk utbildning inom hälso- och sjukvård samt erfarenhet av primärvård och dess vårdavtal är meriterande. Det är meriterande att vara ortopedingenjör, socionom, sjuksköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, beteendevetare, VD-assistent, personalchef, verksamhetschef, industriell ekonom, företagsekonom eller att du har erfarenheter av liknade arbete. Din ansökan: I den här rekryteringen ska du bifoga ditt CV och ett personligt brev, där vi ber dig kortfattat och tydligt bemöta kravprofilen samt meriterande och förklara varför vi skulle välja just dig. All kommunikation behandlas med full sekretess. Vi tackar nej till dig som säljer rekryteringstjänster eller annonser.

10 juni 2025
Sista ansökan:
21 juli 2025
Näringslivschef
Poolia Sverige AB
Förvaltnings- och planeringschefer

Nu har du chansen att bli en av oss! Vi arbetar tillsammans med hjärta och kvalitet för att kunna ge bästa möjliga service till Ronneby kommuns invånare. Ronneby ligger vackert mellan hav och skog i mitten av Blekinge. Dessutom har vi bra kommunikationer med bil, tåg och flyg. Dina 2500 blivande kollegor är duktiga på att möta framtidens utmaningar och våra invånares ökade förväntningar genom digitalisering, samarbete och ett engagerat ledarskap. I Ronneby kommun har hållbarhet ett stort fokus. Kommunfullmäktiges strategiska målområden är baserade på Agenda 2030, och vi är en del av biosfärområdet Blekinge Arkipelag. Tillsammans med dig gör vi Ronneby ännu bättre! Om tjänsten Som Näringslivschef ansvarar du för att leda, utveckla och samordna kommunens övergripande näringslivsarbete. Ditt uppdrag är att skapa goda förutsättningar för etableringar, tillväxt, entreprenörskap och nyföretagande – samtidigt som du stärker Ronnebys attraktivitet som destination för både företag, besökare och evenemang. Som en del i uppdraget stödjer du även befintliga etablerade företag. Du ansvarar även för turism- och besöksnäring samt har personalansvar för funktioner inom näringsliv. Du rapporterar direkt till kommundirektören och kommunstyrelsen. Vi vill vara en kommun där företag trivs, växer och verkar i nära samverkan med det offentliga. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Uppdraget Näringslivschef för Ronnebys kommun innebär att man vill leda arbetet med att utveckla ett starkt och hållbart och innovativt näringsliv. Samverkan och framtidstro är ord som står i centrum och du får möjlighet att göra verklig. I din roll ingår: - Leda och driva kommunens näringslivsstrategi på både strategisk och operativ nivå - Arbeta aktivt med företagsservice, nyetableringar och tillväxt hos befintliga företag - Utveckla samarbeten med regionala och nationella aktörer inom näringsliv och tillväxt - Vara kommunens kontaktpunkt och länk till näringslivet – från enskilda företagare till investerare - Ansvara för att utveckla och marknadsföra Ronneby som destination för besökare och evenemang - Utveckla kommunens varumärke gentemot näringslivet - Personalansvar för avdelning kopplade till näringsliv. Vem är du? Vi söker dig som: • Är självgående, drivande och resultatorienterad • Har god strategisk förmåga och kan omsätta visioner till praktisk handling • Är en trygg relationsbyggare som är lyhörd, kommunikativ och samarbetsinriktad Krav: • Akademisk examen på högskolenivå eller annan likvärdig kompetens • Gedigen erfarenhet av näringslivsfrågor och arbete med företagsutveckling • God förståelse för kommunal verksamhet. • Ett starkt nätverk inom näringslivet, gärna på både regional och nationell nivå I denna rekrytering samarbetar vi med Pooila. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Monika Pavlovic på tel. 072/ 401 61 73 eller via mejl [email protected] Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tillsättning av tjänsten kan ske innan sista ansökningsdatum. Vi tillämpar tester som en del av processen och för slutkandidat krävs godkänd bakgrundskontroll före anställning. Varmt välkommen med din intresseanmälan via Poolia.se senast den 29 augusti Övriga kontaktpersoner: Kontaktperson: Carl-Martin Lanér [email protected] Facklig företrädare: Facklig företrädare nås via Kontakt Ronneby kommun 0457- 61 80 00 Anställningens omfattning Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid Ansök senast: 29 augusti Antal annonserade arbetstillfällen: 1 Kontaktperson Carl-Martin Lanér E-postadress [email protected] Facklig företrädare Facklig företrädare nås via Kontakt Ronneby kommun Telefon 0457 -61 80 00

10 juni 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Quality Manager Getinge, Växjö
Getinge AB
Övriga administrations- och servicechefer

Are you a motivated Quality Manager ready to take on the overall responsibility for local quality work at our facility in Växjö? At Getinge Disinfection, we manufacture washer-disinfectors and endoscope reprocessors for healthcare, meeting high standards of patient safety, functionality, and user-friendliness.This Local Quality Manager position is located in Växjö, Sweden. You will report to Head of QA Operations for the business Area Surgical Workflows. You will also be part of the Getinge Disinfection AB Management team. What you will do In this role, your primary responsibility will be to lead the QRC department in their daily activities. You will also have the responsibility for regulatory compliance and quality management system, as well as to harmonize and improve the line activities together with the corporate quality system and other related stakeholders. Your day-to-day responsibilities will be: Be responsible for regulatory compliance Act as local Management Representative Develop, define, maintain and revise processes, and QMS procedures to ensure company and products comply with allocable regulations and laws Organize and prepare management review meetings and report the performance of the QMS to local and global Executive Management Manage the day-to-day operations of the QA function to achieve Quality Objectives and targets Coordinate and host external certification and surveillance audits/inspections This position, due to the nature of the activities, is mainly based on site with hybrid setup, as optional. You will bring To be successful in this position, we believe that you have the following qualifications. Bachelor´s degree in science or engineering Minimum 5 years related experience in QA in a Medical Device manufacturing environment Strong leadership skills and experience in leading and coaching teams Strong knowledge and experience in 21 CFR part 820, ISO 13485 and other related regulatory requirements Successful interactions and experience with regulatory agencies Good knowledge of statistics and practical application of the QSR and ISO 13485 In addition to your technical skills, we highly value your personality. This position will succeed with strong management skills, in order to drive the local QRC team and support other departments with QA/RA related functions. It will be vital to be engaged and driven towards the realization of goals. At Getinge we see ourselves as proactive and self-driven in learning and contributing to the continued development of our products and our organization's capabilities. We are Team Players, Forward Thinkers and Game Changers. We think you will thrive in a high-expectation environment and have an interest in our products. Why join Getinge  Getinge offers a job in a safe and informal work environment, where we appreciate close team collaboration. We keep an open dialogue between leaders and employees, as well as between teams. We are focused on developing people, and together we will create a plan for learning and competence development when you start your career with us. We offer a competitive compensation and benefits package, including wellness allowances, generous family benefits and joint company activities. Everything to ensure we support your well-being and goals. Application Applications will be reviewed continually, and we therefore recommend sending us your application as soon as possible. We kindly ask you to submit your application in our recruitment system by clicking the “apply now” button. Due to GDPR regulations we do not accept applications via e-mail. If you have any questions regarding the role, please contact Hiring Manager Marek Swidurski at [email protected] or Talent Partner Emma Paulsson at [email protected]. We look forward to receiving your application. We hope you will join us on our journey to become the world’s most desired MedTech company

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Verksamhetschef
SYNLAB Sverige AB
Forsknings- och utvecklingschefer

SYNLAB Sverige AB är en del av SYNLAB-koncernen, Europas ledande leverantör av medicinsk diagnostisk service. På SYNLAB känner vi ett stort engagemang för det samhälle vi lever i och vill medverka till ett bättre, tryggare och friskare liv. Vi jobbar hela tiden med respekt för individen och med patienten i fokus, samt med förbättringsarbete för att kunna ligga i framkant inom den diagnostiska verksamheten. Möjligheten att påverka och tänka i nya banor värderar vi högt. Vill du utveckla ditt ledarskap och tycker om nya utmaningar, då har vi en tjänst för dig. Om företaget SYNLAB Sverige AB är en del av SYNLAB International och är en av Sveriges största privata leverantörer av laboratoriemedicinska tjänster inom klinisk kemi, klinisk mikrobiologi och klinisk patologi/cytologi. Vi driver även ett antal närlaboratorier runt om i Stockholmsregionen, Uppsala och Göteborg. Verksamheten genomsyras av ett starkt engagemang och ett ständigt pågående arbete för ökad kvalitet. Du kan hitta mer information om oss på vår hemsida https://www.synlab.se Vi söker nu en verksamhetschef till avdelningen Klinisk kemi. SYNLAB utvecklas ständigt och vi vill att du utvecklas tillsammans med oss. Om arbetet och din utveckling Vi erbjuder dig ett roligt arbete där du dagligen jobbar med att driva verksamheten på avdelningen, har kontakt med våra kunder och leverantörer. Här finns stora möjligheter för dig att utvecklas tillsammans med oss. Vi investerar långsiktigt i varandra och erbjuder dig förutom viktiga, varierande arbetsuppgifter även utbildning på och utanför arbetsplatsen samt möjligheter att skapa nätverk med kollegor, kunder och våra leverantörer. Arbetsuppgifter Som verksamhetschef är du ytterst ansvarig för avdelningens ledning, uppföljning och utveckling, vilket omfattar: • Personal, ekonomiskt och tekniskt ansvar • Utveckling av verksamheten, bla analyssortimentet • Arbetsmiljö • Samarbete inom SYNLAB koncernen. Som verksamhetschef har du ett antal medarbetare som direktrapporterar till dig; läkare, kemister och sektionschefer. Du kommer även att sitta med i förtagets operativa ledning. Vilket innebär att medverka i framtagning av strategier och mål utifrån ägarnas ambitioner, samt sätta ramar och riktning för organisationen. Du stödjer affärsområdets kvalitets- och miljösamordnare i den övergripande samordningen av kvalitets- och miljösäkringsarbetet. Medverkar i framtagande av anbud vid kundupphandlingar, samt medverka vid upphandling av leverantörer. Om dig vi söker Du ska ha erfarenhet av ledarskap, gärna inom hälso- och sjukvård. Vi söker dig som har en relevant utbildning med ett stort intresse för att utvecklas och lära dig nya arbetsuppgifter. Då ingen dag är den andra lik, behöver du ha god organisationsförmåga samt uppskatta att växla mellan olika arbetsuppgifter. Du ska vara förtrogen med ISO standarder som styr laboratoriearbetet, ISO 15189 och ISO 14001. Då tjänsten är inom en ackrediterad verksamhet där stor vikt läggs på standardiserade arbetssätt, söker vi dig som är strukturerad, noggrann, kvalitetsmedveten, självgående och driven inom ditt område samt håller en hög professionell nivå i din yrkesroll. Laboratoriets arbete styrs av dokument som är författade på svenska och du behöver därför ha goda kunskaper i det svenska språket, i både tal och skrift. Eftersom vi arbetar i en internationell miljö behöver du även behärskar engelska i tal och skrift. Du har även god samarbetsförmåga och ser att erfarenhetsutbyte bidrar till verksamhetens lärande. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom laboratoriemedicin, då främst som tekniskt ansvarig inom klinisk kemi. I denna rekrytering läggs även stor vikt vid personlig lämplighet och vi söker dig som har ett bra driv, ett medvetet mål- och resultattänk, är strukturerad och kvalitetsmedveten och kan prioritera och agera utefter nya förutsättningar. Du behöver även ha en bra lösningsförmåga och kunna tänka utanför ramarna samt kunna genomföra större förändringsprojekt. Du har en kommunikativ förmåga och kan skapa goda relationer med samtliga medarbetare och våra kunder. I utbyte erbjuder vi en dynamisk verksamhet som arbetar med korta beslutsvägar, långsiktighet och hög kvalitet. Övrigt • Anställningsform: tillsvidareanställning. Vi tillämpar provanställning. • Tillträde sker snarast, enligt överenskommelse. • Vi tillämpar individuell lönesättning. • Vi har kollektivavtal. Ansökan och kontakt Vi hoppas att du tycker att denna tjänst låter spännande och att du är nyfiken på att arbeta med oss. Ansök genom att fylla i formuläret nedan. Sista ansökningsdag är 2025-06-30 men i och med att vi löpande gör urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta nuvarande verksamhetschef Cecilia Gälman, på tel. 010-251 42 70 eller administrativ chef Marié Carlsson, på tel. 010-251 42 11. Hoppas att vi hörs! SYNLAB är representerad i fler än 20 länder över fyra kontinenter och har en ledande position på de flesta marknader. Över 24 000 anställda bidrar varje dag till koncernens framgångar i alla länder, i närapå >350 laboratorier och mer än 1 800 närlaboratorier. SYNLAB erbjuder ett komplett utbud av innovativ och pålitlig medicinsk diagnostik för hälso- och sjukvården samt läkemedelsindustrin. I denna rekrytering har vi gjort ett aktivt val av annonsering och rekryteringsstöd och undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryterings- eller annonseringsbolag.

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Avdelningschef Helsingborgs kulturskola
Helsingborgs kommun
Förvaltnings- och planeringschefer

Vi söker dig som är en erfaren chef och ledare och som vill verka i en organisation som har barn och unga som huvudsaklig målgrupp. Du kommer få arbeta med professionella kollegor och medarbetare i ett av Sveriges vackraste kulturhus, Dunkers kulturhus. Kulturhuset ligger centralt i staden med en fantastisk utsikt över Öresund och vårt grannland Danmark.   Om arbetsplatsen Kulturen är en viktig drivkraft för att göra Helsingborg till den mest attraktiva staden. Här bedrivs en aktiv och synlig kulturpolitik utifrån kulturinstitutionerna, de fria kulturutövarna och det civila samhällets engagemang. Förvaltningens publika verksamheter innefattar Helsingborgs bibliotek, Helsingborgs museum, Helsingborgs kulturskola och Helsingborgs konsthall och Dunkers scener. Tillsammans stöds de av gemensamma stabsfunktioner för kommunikation, administration, ekonomi och HR. Helsingborgs kulturskola har sin huvudsakliga verksamhet på Dunkers kulturhus, men vårt uppdrag innebär också att vi ska finnas tillgängliga på andra platser i staden. På Dunkers kulturhus har vi fina ändamålsenliga lokaler för olika konstnärliga uttryck samt närhet till det professionella kulturlivet i Helsingborg. Helsingborgs kulturskolas mission är att berika andra människors liv, vi ska vara en kulturskola i ständig utveckling och vara attraktiva, synliga och tillgängliga. Vi utgår från individens behov och har alltid invånarna i fokus. På Helsingborgs kulturskola har vi ett rikt och mångfasetterat utbud inom en mängd olika konstnärliga uttryck. Kulturskolan är en HBTQI-certifierad verksamhet. Helsingborgs kulturskola är en av tre verksamheter på Dunkers kulturhus i Helsingborg. Inom verksamheten kommer det efter årsskiftet finnas tre avdelningar med totalt ca 60 medarbetare. Du kommer att ansvara för en av avdelningarna, med ca 20 medarbetare, för närvarande inom ämnena pop och rock, gitarr, piano och Qanoun (ett stränginstrument från mellanöstern).  Arbetsuppgifter I din tjänst kommer du att leda, utveckla och samordna de olika delarna inom kulturskolan utifrån ett tydligt uppdrag och utifrån kulturnämndens fastställda mål och visioner. Du kommer att verka för att Kulturskolan blir tillgänglig och synlig i stadens olika delar och för barn och unga med olika behov och förutsättningar.  I din roll ingår ett personal och arbetsmiljöansvar, gemensamt budget- och resultatansvar samt ett ansvar för att verksamheten utvecklas genom ett effektivt arbetssätt. Du kommer att ingå i Helsingborgs kulturskolas ledningsgrupp där du bidrar aktivt till att utveckla hela verksamheten. Arbetet gör du tillsammans med verksamhetens 2 avdelningschefer och verksamhetschefen. Du rapporterar direkt till verksamhetschef. Vad vi erbjuder Vi erbjuder dig ett meningsfullt uppdrag i en kreativ miljö där du får vara med och forma framtidens kulturliv. Arbetet är omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande med möjligheter till egen utveckling. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Högskoleutbildning inom kulturområdet eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig • Erfarenhet som chef med ansvar för personal, verksamhet och budget • God samarbetsförmåga och förmåga att skapa engagemang och delaktighet. • God digital kompetens och kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du har: • Chefs- och ledarskapsutbildning • Erfarenhet från arbete i politiskt styrd organisation • Erfarenhet av arbete inom kulturskola eller annan kulturverksamhet. • Pedagogisk erfarenhet • Kunskap inom musikområdet • Rektorsutbildning för kulturskolechefer Du är en trygg och tydlig ledare som skapar engagemang och delaktighet. Du har lätt för att bygga relationer och nätverk, och trivs i en roll där du får kombinera operativt ledarskap med strategiskt arbete. I nära samarbete med två andra avdelningschefer leder du verksamheten med prestigelöshet och god samarbetsförmåga. Du motiverar dina medarbetare genom att se och ta tillvara deras kompetens och potential. Du är handlingskraftig, situationsanpassad och fattar tydliga beslut som du sedan följer upp. Vi söker dig som är mål- och resultatinriktad, med förståelse för processinriktat ledarskap och ett starkt engagemang för att göra kulturskolan tillgänglig för alla barn och unga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Att jobba i Helsingborgs stad Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, både idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon. Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden: https://helsingborg.se/arbete/sa-ar-det-att-jobba-i-staden/ Övrig information Intervjuer kommer att hållas under vecka 32 och vecka 33.  På Helsingborgs kulturskola har alla semestertjänster, vilket innebär 40 timmars schemalagd arbetsvecka. Du arbetar generellt under kontorstid men ibland kan du behöva närvarande på olika evenemang på kvällstid och helger.  Som en del i chefsrekrytering begär vi in utdrag från belastningsregister samt skuldfrihetsintyg från Kronofogdemyndigheten av slutkandidat. Du kan läsa mer på polisens hemsida.  Sista ansökningsdag: 2025-07-14 Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: 100% Tillträdesdatum: Januari 2026 Antal tjänster: 1 För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

10 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Enhetschef LSS
Enköpings kommun
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Enköpings kommun söker en enhetschef till LSS. Har du erfarenhet av att arbeta i barnverksamhet inom LSS är du extra intressant för oss! Vi är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga? Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi enligt det salutogena förhållningssättet för att ta tillvara och stärka de resurser personer har. Vi ansvarar för äldreomsorg och stöd till personer med funktionsnedsättningar. Som medarbetare hos oss arbetar du nära människor för att skapa en meningsfull och trygg vardag. Är du en engagerad och inspirerande ledare som brinner för att göra skillnad? Vill du arbeta i en dynamisk miljö där varje dag erbjuder nya utmaningar och möjligheter att växa? Då kan det vara dig vi söker! Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://enkoping.se/jobb ARBETSUPPGIFTER Vi söker en enhetschef till kommunens korttidsvistelse för barn och ungdomar; Gluggen och Asphagen. Som enhetschef hos oss får du chansen att arbeta med ansvar för verksamhet, medarbetare, ekonomi och arbetsmiljö. Vi värdesätter flexibilitet, lösningsfokus och förmågan att omsätta vår värdegrund till handling. Du kommer att få arbeta i en dynamisk miljö med varierande uppdrag och insatser anpassade efter verksamhetens och målgruppens behov. Du kommer att samarbeta med gruppsamordnare, chefskollegor, sjuksköterska från Region Uppsala, metodhandledare, administratör, HR och andra stödfunktioner. I Enköpings kommun är chefs- och ledarskapet prioriterat. Vi tror att bra ledare är avgörande för att locka nya medarbetare och utveckla befintliga, vilket bidrar till en god arbetsmiljö och effektiva verksamheter för Enköpingsborna. Som ledare inspirerar och motiverar du gruppen mot goda resultat kopplat till våra kunders behov och förutsättningar. Du främjar delaktighet, säkerställer uppföljning och återkoppling, håller en öppen dialog för att främja samverkan.  Tjänsten ingår i en ledningsgrupp tillsammans med chefer från andra enheter. Du kommer att ingå i en kvalitetsgrupp som stöttar verksamheten och arbetar med utvecklingsfrågor enligt ett systematiskt kvalitetsledningssystem. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med akademisk examen som socionom, beteendevetare eller annan relevant utbildning. Erfarenhet som chef/ledare inom LSS eller liknande är ett krav, likaså arbete inom LSS, HSL och med SoL lagstiftning samt intellektuell funktionsnedsättning och autismspektrum. B-körkort krävs eftersom tjänsten innebär arbete inom hela Enköpings kommun. Du behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift. Har du erfarenhet av arbete inom LSS barnverksamhet är det mycket intressant för oss!  Har du även arbetat med lågaffektivt bemötande (LAB), AKK, TAKK är det meriterande. Vi söker en mål- och resultatorienterad person som arbetar mot mål med fokus på resultat, som samtidigt kan förändra inriktning när målen ändrar sig. Som ledare motiverar, coachar och förser du medarbetare med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Du skapar engagemang och delaktighet hos dina medarbetare.  Vidare bör du ha god samarbetsförmåga, arbeta bra med andra människor, relatera till medarbetare och kollegor på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter konstruktivt.  En helhetssyn och kreativitet är viktigt för rollen, där du kan se till hela verksamhetens bästa och ofta kommer med nytänkande idéer som omsätts i praktiken. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering. ÖVRIGT Varmt välkommen med din ansökan! I vissa rekryteringar arbetar vi med löpande urval och du kan därför komma att höra ifrån oss innan angiven sista ansökningsdag.  För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan. För att säkerställa trygghet för kunder och klienter inom Vård- och omsorgsförvaltningens verksamheter krävs ett utdrag från belastningsregistret innan anställning. Beställ utdraget via polisens webbplats (länk nedan), handläggningstiden är cirka tre veckor.  https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/   Om du ska arbeta med barn inom LSS, beställ särskilt utdrag: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/  Om du redan har ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Vi använder verksamhetssystemet Life Care. Av säkerhetsskäl kräver Life Care att alla som använder systemet loggar in med e-legitimationen Freja eID+. För att du som anställd ska kunna använda systemet behöver du skaffa Freja eID+. Du får mer information vid en eventuell intervju. Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida. För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten via länken nedan: https://enkoping.se/underwebbar/jobb-och-karriar-i-enkoping/jobba-hos-oss/var-rekryteringsprocess.html Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Teamleader Customer Support till Q-linea i Uppsala
Capto Hr AB
Försäljnings- och marknadschefer

Q-linea AB är ett börsnoterat diagnostikföretag inriktat på att utveckla och leverera lösningar för att vårdgivare ska kunna diagnostisera och behandla infektionssjukdom på kortast möjliga tid. Vår vision är att hjälpa till att rädda liv genom att, som en innovativ pionjär, säkerställa att antibiotika kan bibehållas som en effektiv behandling för framtida generationer. Bolaget grundades 2008 av forskare från Rudbecklaboratoriet vid Uppsala universitet, tillsammans med bland annat Olink Bioscience AB och Uppsala universitets holdingbolag UUAB. Q-linea består i dag av ett interdisciplinärt och mycket motiverat team som bedriver sin verksamhet i moderna och väl anpassade lokaler i Uppsala Science Park och i Fyrislund. Vill du leda ett dedikerat supportteam i teknikens framkant? Vi söker dig som vill ta en nyckelroll i att vidareutveckla vår tekniska kundsupportfunktion. Som Teamleader för Customer Support på Q-linea får du möjlighet att arbeta i skärningspunkten mellan teknik, support och ledarskap och bidra till förbättrad infektionsdiagnostik – på riktigt. Om rollen I rollen som Teamleader Customer Support kommer du att coacha och utveckla vårt supportteam. Du har ett helhetsansvar för supportens processer, ärendeflöden och förbättringsarbete och fungerar även som tekniskt stöd och eskaleringspunkt för komplexa ärenden. Rollen innebär ett nära samarbete med QA/RA, utveckling, produktion och försäljning samt våra kunder och externa partners. Du samarbetar tvärfunktionellt med kollegor i både Sverige, Italien och USA. Som Teamleader Customer Support rapporterar du till VP Sales EMEA som har personal- och budgetansvar för enheten. Placeringsort är Uppsala men rollen innebär en hel del resande nationellt och internationellt. Exempel på arbetsuppgifter: Operativt och strategiskt arbeta i samt leda teamet inom teknisk kundsupport Coacha, utveckla och följa upp teammedlemmar och deras arbete Ansvara för att ta fram relevanta KPI:er, uppföljning av dessa samt förbättringsarbete Koordinera supportärenden och driva effektiv ärendehantering Stötta vid tekniska frågor, fältproblem, dokumentation och utbildning Säkerställa att regulatoriska krav följs (ex. ISO 13485) Kvalifikationer Vi söker dig som har: Minst 3 års erfarenhet av hands-on teknisk support och/eller fältservice av medicintekniska eller diagnostiska (IVD) produkter. Minst 2 års erfarenhet av ledarskap, exempelvis som projektledare, teamleader, scrum master, etc. Akademisk utbildning inom bioteknik, mekanik eller liknande område. God förståelse för regulatoriska krav inom life science (t.ex. ISO 13485, 21 CFR Part 11) Flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Erfarenhet av CRM/ärendehanteringssystem och dokumentationsprocesser . Meriterande: Erfarenhet från laboratoriemiljö. Erfarenhet av mikrobiologi och/eller AST-tester. Förmåga att ta fram supportmaterial och utbilda användare/partners. Ytterligare språkkunskaper i italienska och franska. Erfarenhet av att använda CRM-system (t.ex. Salesforce, SAP, ServiceMax) Personliga egenskaper Strukturerad, handlingsinriktad och lösningsorienterad (en “doer”). Kommunikativ med god pedagogisk förmåga. Relationsskapande och samarbetsvillig. Trygg i att driva och prioritera i en föränderlig miljö. Genuint intresse för förbättrad kundupplevelse och teknik. Vi erbjuder dig en möjlighet att vara med och göra verklig skillnad i en organisation där din insats har betydelse – både för patienters liv och vår gemensamma framtid. Välkommen med din ansökan!

10 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
K-Bygg - Lagerchef Uppsala
Kesko AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

Vi söker en driven och erfaren lagerchef som vill vara med och utveckla vår lager verksamhet till nästa nivå. Du kommer att spela en central roll i att leda teamet, planera arbetet och säkerställa en effektiv och trygg logistik lösning och hög servicenivå – varje dag. K-Bygg erbjuder Hos K-Bygg, en del av Kesko Sverige, fokuserar vi på människan - oavsett om det handlar om kunder, medarbetare eller partners. Bygg och renovering handlar om förtroende - och med kunskap, rätt sortiment och bra service möter vi kunderna på deras villkor för att ta deras projekt framåt. Vi värdesätter därför det personliga engagemanget hos våra medarbetare extra mycket då vi är övertygade om att det är just det som är nyckeln till goda och hållbara relationer och affärer. Vi är en trygg arbetsgivare med kollektivavtal, där man blir en del av en snabbväxande och framgångsrik organisation – med varumärkena K-Bygg och Onninen - som kombinerar internationell storlek med lokal förankring. Arbetsuppgifter & Ansvarsområden Som lagerchef ingår du i ledningsgruppen för butiken och har det övergripande ansvaret för att planera, leda och följa upp den dagliga verksamheten i vårt lager. Det innebär att: • Planera, leda och följa upp det dagliga arbetet i lagret • Leda och coacha ett team med personalansvar, inklusive schemaläggning • Säkerställa effektiva logistikflöden och hög kundservice • Sköta beställningar till lagret och delta aktivt i arbetet i bygghallen • Driva ständiga förbättringar tillsammans med teamet • Bidra till en trygg och säker arbetsmiljö Din profil Vi söker dig som har: • Erfarenhet från lager, logistik eller liknande roll – branschvana är ett krav • Tidigare personalansvar och erfarenhet av schemaläggning • Truckkort är starkt meriterande • Erfarenhet av lagerplanering och logistikflöden • God datorvana och kommunikationsförmåga på svenska i tal och skrift Som person är du nyfiken, tydlig och trygg i ditt ledarskap. Du är van att fatta beslut i ett högt tempo, är kommunikativ, lyhörd och har lätt för att skapa förtroende. Du har en stark servicekänsla, är inte rädd för att kavla upp ärmarna – och du trivs bäst när laget går före jaget. Om tjänsten Tjänsten är en heltidsanställning tillsvidare med tillämpning av provanställning i 6 månader Ansökan Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansökan ska innehålla CV och personligt brev. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta platschef, se kontaktuppgifter nedan Välkommen med din ansökan! Kesko Sverige är ett helägt dotterbolag till den finska globala koncernen Kesko Oyj som driver dagligvaruhandel, bilhandel samt bygg- och teknisk handel. Kesko Oyj har 45 000 anställda med verksamhet i 8 länder. Vi finns över hela Sverige, från Storuman i norr till Hästveda i söder. Idag är vi 1400 medarbetare. Vårt huvudkontor ligger moderna lokaler i Kista, i norra Stockholm. Vi äger och driver verksamheter inom bygg- och teknisk handel. Vi har butiker med byggmaterial riktade till proffs och konsumenter, under varumärket K-Bygg. Vi erbjuder teknisk handel såsom elnät, mark och infrastruktur samt installation och förnybara lösningar, under varumärket Onninen. Tillsammans har vi storleken att göra skillnad.

10 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Gruppchef Bearbetning
Valueone AB
Produktionschefer inom tillverkning

ValueOne rekryterar ytterligare en Gruppchef till en av Sveriges äldsta producenter för kontorsmöbler och det offentliga rummet, Edsbyn i Hälsingland. Vi söker dig med tidigare ledarskapserfarenhet inom produktion i tillverkningsindustrin med intresse för produktionsadministration och produktionsstyrning. Edsbyn skapar energi och fokus på alla typer av arbetsplatser. Med högt tempo och fokus ger vi oss ut på en förbättringsresa tillsammans med våra viktigaste kunder och partners, för att utveckla och kvalitetssäkra morgondagens erbjudanden för arbetsplatsen. I ett samarbete med några av Skandinaviens bästa formgivare med närproducerat material, som blir hållbara och cirkulära möbler i vår produktionsenhet i Edsbyn, lägger vi grunden för morgondagens arbetsplats. Edsbyn grundades 1899 och har idag cirka 140 medarbetare samt en omsättning på omkring 200 miljoner kronor. Om rollen Som Gruppchef för bearbetningsavdelningen leder du det dagliga arbetet för ett team på cirka 20 personer, inklusive en teamledare. Rollen är bred och arbetsuppgifterna omfattar allt från att hantera bemanning till produktionsadministration samt skapa och förbättra rutiner. Avdelningen bearbetar materialet för möbler såsom kapning av bordsskivor, kantlistning och applicering av olika material på exempelvis bordskivor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Aktivt arbete med daglig styrning och optimering av produktionen. Uppföljning av produktion, kvalitet och leveransprecision. Detalj- och kapacitetsplanering utifrån kundorder. Lageroptimering, materialavrop och inventering. Kvalitetsarbete, reklamationer och avvikelser. Ansvara för budget, personal och utvecklingsmål. Aktivt arbeta med kompetensutveckling och medarbetarnöjdhet.  Underhållsplanering i samråd med underhållsavdelningen. Erfarenhet och kompetens Vi söker dig som haft ledaransvar inom produktion i tillverkningsindustrin. Du är van att arbeta i affärssystem och har goda kunskaper i Microsoft 365. Samt behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Det är meriterande om du även talar ytterligare språk. Det är dessutom fördelaktigt om du har erfarenhet av att leda projekt, arbeta med daglig styrning och/eller förbättringsarbete. Som person är du en trygg och närvarande ledare med en naturlig förmåga att motivera och engagera dina medarbetare. Du förstår vikten av att arbeta strukturerat, analytiskt och med ett affärsmässigt förhållningssätt. För att passa in i rollen behöver du vara självständig och inte vara rädd för att ta egna initiativ genom att du har ett öga för vilka arbetsuppgifter som ska göras utan delegering från kollegor. Vi ser gärna att du är målinriktad som person och trivs med att arbeta med ett tydligt fokus på resultat. Dessutom trivs du i förändring och har ett starkt driv att utveckla både processer och människor. Ansökan Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Emmy Aho på telefon: 076 513 40 22 alternativt 010 332 29 20.   ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025