Malmö universitet är ett nyskapande, urbant och internationellt lärosäte som tack vare engagerade och erfarna medarbetare bidrar till samhällsutveckling. Hos oss arbetar lärare, forskare och andra medarbetare med olika kompetenser tillsammans för att bedriva utbildning och forskning av hög kvalitet. Alla yrkeskategorier och roller är viktiga. Du är välkommen att söka jobb hos oss! Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta på Malmö universitet: Jobba hos oss Vi söker Avdelningschef för Universitetskansliet Innehåll och arbetsuppgifter Som chef på Universitetskansliet kommer du ha en viktig roll och leda en verksamhet som har stor påverkan på Malmö Universitets utveckling. Vi söker någon som har förmåga att hålla ihop och vidareutveckla ett kvalificerat ledningsstöd som är gemensamt för hela universitetet. Du kommer att vara avdelningschef och ha två underställda enhetschefer. Du rapporterar till universitetsdirektören, ingår i dennes chefsgrupp och deltar löpande på rektors ledningsgruppsmöten när aktuella frågor behandlas. Kvalifikationer För denna anställning krävs att du har: • Doktorsexamen • Erfarenhet av kvalificerat utbildnings- och forskningsstöd • Flerårig chefserfarenhet från universitet • God ledarförmåga • Förmåga att kommunicera väl i tal och skrift på svenska och engelska Det är meriterande att ha erfarenhet av att vara chef över chefer samt att leda specialister och experter som ofta är direktrapporterande till universitetsledningen. Vi värdesätter förmåga till ansvar, samarbete och engagemang för universitetets mål, resurser, budget och resultat. Arbetsplats Universitetskansliet är en av åtta avdelningar inom Gemensamt verksamhetsstöd och ansvarar för att ge stöd till utbildning, forskning och forskarutbildning samt innovation och samverkan. I Universitetskansliets uppdrag ingår stöd till planering, kvalitet, samverkan och externa relationer, innovation och nyttiggörande, juridik, fundraising, analys samt ledningsnära stöd. På avdelningen finns det ungefär 45 personer. Upplysningar Universitetsdirektör: Susanne Wallmark, [email protected] HR-specialist, Christina Magnusson, [email protected] Inför rekryteringsarbetet har Malmö universitet tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Ansökan Du söker anställningen via Malmö universitets rekryteringssystem genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med instruktioner nedan och att den är universitetet tillhanda senast 2025-08-20 Intervjuer kommer att genomföras vid följande tillfällen 250829, 250904 och 250919. Ansökan skall innehålla: • Meritförteckning • Relevanta betyg och intyg • Kortfattad redogörelse på max 1 sida där du beskriver din erfarenhet, bakgrund och kompetens relaterad till den sökta anställningen och hur detta gör dig till den mest lämpliga kandidaten Övrigt Anställningen är tillsvidare på heltid. Malmö universitet är en arbetsplats och ett lärosäte som strävar efter att ha ett öppet och inkluderande synsätt, där jämställdhet och lika villkor tillför mervärde i vår verksamhet. Malmö universitet tillämpar individuell lönesättning. Tillträde Tillträdesdatum enligt överenskommelse. Fackliga företrädare SACO: [email protected] SEKO: [email protected] OFR: [email protected] Välkommen med din ansökan!
Är du undersköterska och söker en ny karriärmöjlighet? Som gruppchef får du en ledarroll och coachar våra medarbetare att göra skillnad för de som bor hos oss. Alla gruppchefer genomgår vårt ledarprogram där du får möjlighet att utvecklas inom ledarskap via vår utbildningsorganisation Lära. Vi är i ständig utveckling och söker dig som vill växa med oss – tillsammans gör vi världen lite bättre, en människa i taget! Hos oss får du engagerade kollegor, duktiga chefer, utbildningar, karriärmöjligheter samt flera förmåner. Om rollen Som gruppchef är din primära arbetsuppgift att coacha och arbeta i det dagliga omsorgsarbetet tillsammans med teamet. Det innebär att du är dina medarbetares förebild och via ditt starka engagemang skapar du varje dag ett gott arbetsklimat i gruppen. Du arbetar dagtid måndag - fredag som det ser ut idag. Nära ledarskap: Rollen finns i vår organisation för att säkerställa ett nära ledarskap och ge stöd. Du har personal- och planeringsansvar för din arbetsgrupp och är delaktig i att utveckla och kvalitetssäkra verksamheten i enlighet med Vardagas koncept. Detta genom att vara närvarande och stötta, svara på frågor, leda, ge feedback och bekräfta dina medarbetare i vardagen. Du har flera gruppchefskollegor och ni samverkar, bollar och utbyter erfarenheter. Delaktighet: Som gruppchef rapporterar du till verksamhetschefen och har möjlighet att påverka genom ditt deltagande i den lokala ledningsgruppen. Om Villa Roos Park Villa Roos Park är ett modernt, demensvänligt äldreboende i Staffanstorp. Här finns 63 lägenheter, en stor trädgård, odlingslotter samt inglasad vinterträdgård. Verksamheten är specialiserad och anpassad för boende med demens, vilket präglar utformning och inredning. Läs gärna mer om hur vi arbetar för att skapa ett gott liv för äldre med demenssjukdom. Aktivitetsansvarig: Vi arbetar strukturerat med aktiviteter och har en aktivitetsansvarig som utvecklar och utför meningsfulla aktiviteter med våra boenden. Demenscertifiering: Vi är ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande via Demensakademin. Även du kommer få genomgå denna utbildning. Behovsbaserat önskeschema: Vi tillämpar behovsbaserat önskeschema. Det innebär att dina medarbetare har möjlighet att påverka arbetstiden, utifrån behov och önskemål. Ung Omsorg: Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg. Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14–18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter tillsammans med oss som arbetar här, för att sätta guldkant på tillvaron för de boende. Djur i omsorgen: Här arbetar vi med djur i omsorgen och vi har regelbundna besök av terapidjur. Din erfarenhet och kunskap Du är utbildad undersköterska, har god datorvana och talar och skriver flytande svenska. Erfarenhet från äldreomsorg och ledarskap är meriterande för denna roll. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi vill att du är: tydlig och skapar delaktighet coachande och har förmågan att motivera och skapa engagemang hos våra medarbetare. duktig på att ge och ta emot feedback prestigelös och lättlärd självständig och samarbetsvillig affärsmässig genom att vilja och ha förmåga att styra och följa upp verksamheten utifrån kvalitetsmål och ekonomiska ramar Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: Ledarskapsprogram: Alla gruppchefer genomgår vårt ledarprogram där du får möjlighet att utvecklas inom ledarskap via vår utbildningsorganisation Lära. Kompetensutveckling: Du har tillgång till Vardagas interna utbildningsorganisation Lära med en mängd kurser. Förmånsportal med rabatter: Köp till exempel biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra priser. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 250630 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Självklart har vi även kollektivavtal och försäkringar. Har du frågor? Kontakta gärna: [email protected] Observera att det inte går att ansöka via E-post. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Facklig kontakt: Vision, [email protected] Ansök här Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se
Är du en engagerad och driven IT-specialist med ledaregenskaper? Vill du vara med och forma IT-miljön i ett företag under tillväxt, där teknik, säkerhet och samarbete står i fokus? Då kan du vara vår nya IT Teamleader OM ROLLEN Vår nuvarande IT-ledare tar klivet in i rollen som CTO och vi söker nu en teamledare till vårt IT-team, som idag består av två IT-tekniker. Tillsammans ansvarar ni för att säkerställa en modern, säker och effektiv IT-miljö som stöttar hela verksamheten. IMI har kontor i Sverige, Norge och Polen och vår verksamhet växer, både organiskt och genom förvärv, vilket betyder att din roll kommer ha en tydlig internationell prägel. Du kommer ha en nyckelroll i att implementera nya bolag i vår IT-struktur – från teknisk miljö till säkerhet. Resor till våra olika kontor ingår i rollen. Hos oss får du kombinera strategiskt ansvar med operativt arbete i vardagen – i en organisation med korta beslutsvägar, högt engagemang och stor tillit till individen. DINA ARBETSUPPGIFTER Du kommer att ha en varierad roll där du bland annat arbetar med att: Leda och stötta IT-teamet i det dagliga arbetet Planera och implementera säkerhetsinitiativ och interna IT-projekt Förbättra och automatisera våra interna IT-processer Stödja verksamheten och vara ett bollplank i IT-frågor Arbeta aktivt med ISO 27001 och säkerställa att vi håller en hög säkerhetsnivå Säkerställa effektiva IT-integreringar vid företagsförvärv VEM ÄR DU? Vi söker dig som har flera års erfarenhet inom IT, gärna som tekniker, systemadministratör eller liknande, och känner dig redo för nästa steg i karriären. Du har bred teknisk kompetens och trivs i en roll där du får kombinera teknik, ledarskap och verksamhetsförståelse. Vi tror att du har: Mycket goda kunskaper inom nätverk, IT-säkerhet och brandväggar Erfarenhet av både Linux/Unix och Windows-miljöer Vana vid Azure, Entra och gärna även DevOps Grundläggande kunskap inom programmering/scripting Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska och engelska Vi ser det som ett extra plus om du har erfarenhet av SharePoint, Docker eller PC-hårdvara. För att trivas i rollen är du självgående, pedagogisk och har god förmåga att strukturera och prioritera dina och teammedlemmarnas arbetsuppgifter. Du är en analytisk person som drivs av att lösa problem och hitta grundorsaken till det. Du motiveras av att arbeta i en organisation med högt tempo och trivs i en omväxlande vardag. Du tror, likt oss, på kontinuerligt lärande och räds inte för att komma med nya idéer och förslag. I gengäld ges du ett stimulerande arbete i en Great Place To Work certifierad organisation som värdesätter dig, dina kunskaper och möjliggör balans mellan arbete och fritid. Du får ta del av vårt generösa förmånspaket med bland annat extra semesterdagar, ett högt friskvårdsbidrag och förmånlig tjänstepension. Hos oss får du möjlighet att utvecklas - både i din roll och tillsammans med hela företaget. OM IMI IMI Supply Chain Solutions är ett nordiskt mjukvarubolag som utvecklar affärskritiska IT-lösningar för logistikintensiva verksamheter. Med över 50 års erfarenhet hjälper IMI företag inom exempelvis detaljhandel, grossistverksamhet och e-handel att få full kontroll på sin logistik – från lager, transportbokning och fraktkostnadshantering till orderhantering, kvalitet och butikslogistik. IMI verkar främst på den nordiska marknaden och samarbetar med kunder såsom Ahlsell, Apotek Hjärtat, Aim'n, Ellos och Granit. IMI har växt till över 170 medarbetare med kontor i Linköping, Hässleholm, Göteborg, Östersund, Tønsberg, Fredrikstad och Toruń. Som arbetsgivare värdesätter IMI en hälsosam balans mellan arbete och fritid, samtidigt som personlig utveckling uppmuntras. Medarbetarna beskriver företagskulturen som ”en prestigelös, varm och familjär miljö där vi samarbetar och stöttar varandra”. För fjärde året i rad är IMI certifierade av Great Place To Work – en utmärkelse som bygger på hur väl företag lyckas motivera, inspirera och ta hand om sina medarbetare. ÖVRIGT Placering: På IMI's kontor i centrala Linköping, alternativt i Hässleholm. Start: Omgående eller enligt överenskommelse. Anställning: Anställning direkt hos IMI. A-hub hjälper till med rekryteringsprocessen och vid eventuella frågor kontakta Sebastian Dejler på [email protected]
As Finance Business Partner you will provide finance support to the Managing Director of the JM´s Formaldehyde Business Unit and their Commercial teams. You will support the commercial finance activities globally, manage the Operations Finance BP and act as an interface with the JM Global Solutions (JMGS) finance network. Key responsibilities Provide commercial and strategic financial support to the Managing Director and the commercial teams Communicate and translate financial data clearly and provide valuable advice, challenge and support through strategic insight to drive business performance Review monthly results and forecasting to ensure submissions are in line with expectations Understand how Formaldehyde is performing commercially compared to its competitors Lead the financial budgeting process and challenge the business on key assumptions Partner with the demand manager to prepare rolling sales forecasts incl. evaluation and mitigation of risks Lead the conversation on margin improvement Review and ‘future proof’ pricing Act as interface between the Business and the JMGS finance activities supporting the Business Unit Contribute as a member of the Formaldehyde Business Team, providing finance partnership Work with commercial team to gather financial data for investment appraisal models including challenging and validating the credibility of the data Provide financial leadership on customer profitability using new analytics tools and cost to serve modelling Who you are We believe you are an experienced financial business partner with a strategic mindset. Key to delivery within this role will be working directly with senior leaders on various projects, strategic thinking of the business direction, and managing Business Unit performance over multiple measures. You therefore need to be a highly customer-oriented person with very good communication skills. You have a strong drive for results, work in a structured and organized way and have an eye for details whilst seeing the bigger picture. A good level of Swedish and English is essential to be successful in this role. What we offer We offer challenging and stimulating work in an international environment that supports your own development. We encourage flexible and hybrid working and invest in the mental and physical wellbeing of our employees. We offer attractive pension and insurance schemes and many other benefits. We´re Johnson Matthey – Catalysing the net zero transition Johnson Matthey is a global leader in science that enables a cleaner and healthier world. Our science has a global impact on areas such as low emission transport, pharmaceuticals, chemical processing and making the most efficient use of the planet’s natural resources. JM Formox AB is the world leader in formaldehyde technology. We develop and manufacture catalysts, supply complete plants and provide technical support to customers worldwide. Our combined catalyst and process technologies are used in over 200 plants across the globe, and we supply catalysts even beyond, which makes us world leader in what we do.
På Migrationsverket arbetar vi med en av vår tids stora samhällsfrågor – migrationen. Totalt är vi cirka 6 000 personer här, och vi har ett ovanligt viktigt jobb! Migrationsverket söker en enhetschef till förvaret i Gävle. Inom förvaret vistas människor som fått ett avvisnings- eller utvisningsbeslut och som behöver finnas tillgängliga för verkställighet. En person kan också tas i förvar om rätten att vistas i landet eller identiteten behöver utredas. Förvaret är en sluten enhet och verksamhet bedrivs dygnet runt. Verksamheten ska utformas på ett rättssäkert, tryggt och värdigt sätt med människan i fokus. Att vara enhetschef inom förvarsverksamheten I rollen som enhetschef inom förvaret får du en nyckelroll med ansvar för personal, budget och arbetsmiljö för en enhet med cirka 25-30 medarbetare. Tillsammans med dina medarbetare driver du enheten mot uppsatta mål och säkerställer kontinuerlig utveckling. Som enhetschef har du ansvar för att leda verksamheten vid din enhet där måluppfyllelse, en god arbetsmiljö samt utveckling prioriteras högt. Som ledare skapar du förutsättningar för ett utvecklande och positivt arbetsklimat som ger förutsättningar för medarbetare att utvecklas i sina roller och genomföra sina uppdrag på bästa sätt. Du tar tillvara på, och stärker den drivkraft som finns hos medarbetarna genom delaktighet, engagemang och fokus på vårt uppdrag. Du rapporterar till sektionschefen och ingår i sektionens ledningsgrupp. I ledningsgruppsarbetet bidrar du till kontinuerlig utveckling av verksamheten utifrån sektionens och regionens helhetsperspektiv. Vem är du? Vi söker dig som är en trygg och tydlig ledare, någon som har förmågan att både se helheten och agera strategiskt för att driva förändring och utveckling. Du har ett ledarskap som genomsyras av kommunikation, engagemang och handlingskraft, och du förstår vikten av att skapa en inkluderande och inspirerande arbetsmiljö där alla känner sig sedda och hörda. Ditt förhållningssätt är prestigelöst och präglas av ledningens gemensamma uppdrag att skapa en väl fungerande arbetsmiljö där medarbetare trivs och utvecklas. Som ledare präglas ditt ledarskap av förståelse för vikten av att ge god service och att ha ett gott bemötande. Du leder genom mod, empati och tydlighet. Vi söker dig som har: - Akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för befattningen eller annan utbildning i kombination med för befattningen aktuell och relevant erfarenhet. - Aktuell chefserfarenhet med ansvar för medarbetare, budget, resultat och arbetsmiljö inom offentlig verksamhet. - Du kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska. Det är meriterande om du har: - Erfarenhet av att leda medarbetare inom dygnet-runt-verksamhet. - Erfarenhet av arbete inom låsta institutioner som exempelvis, förvar, kriminalvård, SiS, rättspsykiatri etc. Upplysningar Anställningsform: Tillsvidare, provanställning kan komma att tillämpas. Arbetstid: Kontorsarbetstid med möjlighet till avtal om förtroendearbetstid. Placeringsort: Gävle. Tillträde: Enligt överenskommelse. Migrationsverket gör kontroller i polisens misstanke- och belastningsregister inför beslut om anställning. Välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 3 augusti 2025. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem Varbi. Tester kan komma att användas i processen. _________________________________________________________________________________________________________ Om rekryteringsprocessen För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar därför alla sökande och strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald. Som statlig myndighet rekryterar vi efter förtjänst och skicklighet. På https://www.arbetsgivarverket.se/jobba-statligt/fragor-och-svar/Hur-ser-rekryteringsprocessen-ut-for-statliga-jobb/ kan du läsa mer om vad det innebär. Vi använder urvalsfrågor under ansökningen. Besvara dem så utförligt du kan eftersom dina svar har betydelse för om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. I vissa rekryteringar använder vi också tester för att bedöma hur väl din skicklighet stämmer överens med tjänsten du söker. Vid en eventuell intervju kan du även få svara på frågor kopplat till säkerhet. Vill du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på sidan ”Lediga jobb och intresseanmälan” på migrationsverket.se: https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb-och-intresseanmalan.html För att arbeta på Migrationsverket behöver du ha rätt att vistas och arbeta i Sverige på någon av dessa grunder: svenskt medborgarskap (krav för vissa tjänster), nordiskt medborgarskap, EU-medborgarskap eller permanent uppehållstillstånd. Om du har skyddade personuppgifter, eller annan information som du själv bedömer som skyddsvärd, ska du kontakta [email protected] innan du gör din ansökan så berättar vi mer om våra säkerhetsrutiner. https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Vart-uppdrag/Personuppgifter.html Migrationsverkets rekryteringar sker helt i vår egen eller upphandlade leverantörers regi. Vi ber därför om att inte få telefonsamtal och mejl från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Vi på Skafferi Värmland & Skafferi Väst brinner för det närproducerade. Vi tror på att den bästa maten är den som odlas, föds upp, förädlas och transporteras i trakten där man själv lever och bor. Livsmedel som är producerat nära konsumenten helt enkelt. Idag levererar vi lokalproducerade livsmedel till en stor bredd av aktörer, däribland butiker, restauranger och 550 offentliga kök i 22 olika kommuner i Värmland och Västra Götaland. Vi är på en plats i företagets utveckling där vi lär oss och våra kunder ännu mer om råvarorna och dess möjligheter. På det sättet utvecklar vi relationer och affärer med redan existerande kunder och leverantörer, men är även öppna upp för nya relationer och för att utveckla fler produkter. Utveckling av verksamheten i vår nya etablering i Göteborg är också en prioriterad uppgift för oss. Därför söker vi nu en affärsutvecklingschef med stark drivkraft för att utveckla den lokala matens plats i det västsvenska köket. Om rollen Vi letar efter dig som med passion och driv kan vara med och ta företaget vidare i utvecklingen, som bidrar med kunskap, erfarenhet, insikter och inspiration. Vi söker dig som har kunskap om, och erfarenhet av, livsmedelsbranschen. Där ser vi gärna att du har en gedigen bakgrund inom måltidsutveckling, affärsutveckling och service. Du har jobbat med att utveckla affärer, recept och nyttjandet av olika lokala och småskaliga råvaror. Detta tillsammans med såväl kunder som leverantörer. Givetvis har du kunskap om livsmedelsproduktion och jordbruk i stort och självklart har du ett starkt intresse för hållbarhet. Du behöver vara en god ledare med kunskap i projektledning och kommunikation. Du är van att jobba agilt, är nyfiken, innovativ och idédriven. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba med relationsbaserad affärsutveckling då det är en viktig ingrediens i vår affärsidé med att tillsammans med våra leverantörer bygga ett begripligt, affärsdrivet, attraktivt erbjudande till kunden. Kunskap om såväl råvaror som den färdiga maten, från livsmedel via paketering till måltiden är ett krav. Det är viktigt att du tycker om att jobba i team, är social och har en vana att samordna och samarbeta med olika interna och externa parter. Mer specifikt innebär tjänsten: - Bidra med kunskap om hur man skapar attraktiva erbjudanden och med lönsamhet bygger affärsrelationer mellan producent och privatkunder, butiker och restauranger - Självständigt driva och leda handel via en affärsplattform gentemot privata konsumenter - Kunna råvaror, tillaga och skapa recept utifrån säsongsbetonade råvaror som är småskaligt producerade - Skapa affärsnytta och driva affärsutveckling, analysera behov och möta kundens efterfrågan - Bredda vårt erbjudande utifrån de produkter som finns lokalt och regionalt och göra det säljbart och begripligt - Sprida kunskap och inspiration till kockar och annan personal i storkök, restauranger och butiker
Hitachi Energy i Figeholm söker nu en Marknadschef! Att leda marknads- och försäljningsavdelningen ger dig många möjligheter och intressanta utmaningar både lokalt och globalt. Arbetet sker i nära samarbete med våra internationella Hitachi Energy kollegor. Tjänsten innebär affärsresor och möten med kunder och andra affärspartners världen över. Detta kan bland annat innefatta kundbesök, produktseminarier, utställningar och förhandlingar. Som chef för avdelningen kommer du att coacha och utveckla säljteamet, idag bestående av 6st medarbetare. Du kommer att förstärka vår proaktiva försäljning och ha en central roll i utvecklingen av marknadsplaner. Detta kommer även att inkludera att öka vår kundförståelse internt och stärka relationerna med befintliga och potentiella kunder. Dina ansvarsområden Bibehålla våra marknadsandelar och säkerställa att vår konkurrenskraft förblir hög. Vidareutveckla våra befintliga marknader samt att identifiera och bemöta nya potentiella kunder. Ansvara för det strategiska och operativa marknadsförings- och försäljningsarbetet. Stärka samarbetet mellan det lokala säljteamet i Figeholm och internationella säljorganisationer. Kontinuerligt utveckla de interna orderprocesserna och det lokala sälj teamet Ha ett övergripande ansvaret för orderingången för enheten och driva tillväxtinitiativ på marknaden. Kontinuerligt övervaka marknadspositionering, marknadsandel, orderintag, fakturahantering, bruttomarginal, säkerställa kvalitet på försäljningsprognoser och prissättning. Din bakgrund: Du har flera års erfarenhet av ledning och försäljning i kombination med en teknisk bakgrund. Du har helst en magisterexamen kombinerad med kommersiell kompetens. Generell erfarenhet från affärsmannaskap och specifik branscherfarenhet är positivt. Goda kunskaper i svenska och engelska. Ytterligare språkkunskaper är meriterande. Du är kundfokuserad och resultatinriktad samt en teambyggare som inspirerar andra. Dokumenterade erfarenheter av att leda team. Du har en stark förmåga att kommunicera proaktivt och driva gemensamma visioner. För att lyckas i denna roll är du respektfull och lyhörd, både internt och externt. Vad vi erbjuder Kollektivavtal. Flexibla arbetstider. Sjukvård och friskvårdsbidrag. Fantastiska karriärmöjligheter inom Hitachi Energy både i Sverige och globalt. Mentor som stöd under introduktionsfasen. Olika utbildningar och kurser som stödjer medarbetarutveckling. Mångsidigt företag med över 70+ nationaliteter som arbetar i Sverige. Kompletterande ersättning för föräldraledighet. Medarbetarportal med tusentals rabatter och förmåner. Mer om oss: Är du redo för för en ny spännande utmaning? Vänligen skicka in din ansökan idag! Vi tillämpar löpande urval så tjänsten kan komma att stängas under annonseringsperioden. Rekryterande chef Daniel Tvingsjö, [email protected] svarar på dina frågor om tjänsten. Fackliga representanter – Pappers: Dennis Bäckman +46 107 381 870, Unionen: Jens Lind-bäck +46 107 381 868, Ledarna: Christer Fridlund, +46 10- 738 29 12. Alla andra frågor kan riktas till Talent Acquisition Partner Christian Falevik, [email protected]
Om rollen: Nu söker vi efter en legitimerad apotekare eller receptarie med god ledarskapserfarenhet som vill ta sig an rollen som apotekschef på ett apotek strax utanför Leksand. Du kommer att arbeta både operativt i verksamheten och med sedvanliga arbetsuppgifter som apotekschef. Du kommer tillsammans med teamet att arbeta mot god service för varje kund. Rollen är en tillsvidareanställning direkt hos kund, och provanställning tillämpas. Vi berättar mer om rollen och kunden vid ett inledande samtal. Detta uppdrag har sista svarsdag 11:e juli, men vi har ett flertal liknande uppdrag och är alltid intresserade av att komma i kontakt kompetenta farmaceuter. Vi söker dig som: Är legitimerad apotekare eller legitimerad receptarie Är serviceinriktad, noggrann och ansvarstagande Har ledarskapserfarenhet Arbetar proaktivt och trivs i att leda ett team mot gemensamma mål Vi erbjuder: Möjlighet att utvecklas i din yrkesroll Stöd från en rekryteringskonsult genom hela processen Ett nätverk av spännande karriärmöjligheter inom farmaci Om Talangbron: Vi är specialister på rekrytering och bemanning inom farmaci och samarbetar med ledande aktörer i branschen. Vår styrka är att hitta rätt matchning mellan arbetsgivare och farmaceuter – för långsiktiga och givande samarbeten. Hos oss får du en trygg och flexibel arbetslösning anpassad efter dina önskemål. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag, vi ser fram emot att höra från dig!
Företagspresentation Connect Bus är ett av Nordens ledande företag för persontransporter i den allmänna kollektivtrafiken. Vi erbjuder ett brett utbud av transportlösningar, inklusive linjebussar, flexlinjebussar och fasta fordon för färdtjänst och skolskjutstrafik. Med över 3 700 medarbetare och en flotta på över 2 700 fordon, spridda över 64 depåer, är vi den tredje största kollektivtrafikoperatören i Norge och femte största i Sverige. Vår vision är att leda omställningen till hållbart resande genom innovation och engagerade medarbetare. Vi söker nu en Trafikområdeschef till Östergötland Vår värdegrund - Ansvarstagande – Vi prioriterar människor och miljö genom säkra och hållbara beslut. - Engagerade – Vi utför vårt arbete med stolthet och löser dagens och morgondagens utmaningar. - Inkluderande – Vi har plats för alla och skapar tillsammans de bästa upplevelserna och resultaten. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Trafikområdeschef till Connect Bus – ett affärskritiskt uppdrag i Östergötland Rollen som Trafikområdeschef i Östergötland är en strategiskt viktig position inom Connect Bus och erbjuder en unik möjlighet att leda och utveckla kollektivtrafiken i regionen. Du ansvarar för tre trafikområden – Västra Östergötland, Campus-trafiken och Serviceresor i Norrköping – med totalt cirka 160 medarbetare fördelat på 3 enheter. Som nyckelperson i vår fortsatta expansion får du ett helhetsansvar för att säkerställa en effektiv, hållbar och kvalitativ drift, samtidigt som du driver utvecklingsarbete och innovation. Vi söker en affärsdriven och resultatorienterad ledare med erfarenhet av att leda genom andra inom större verksamheter i en föränderlig miljö. Rollen kräver en kombination av strategisk och operativ kompetens, där du både arbetar långsiktigt med verksamhetens utveckling och samtidigt säkerställer att den dagliga driften fungerar optimalt. Som primär kontaktperson gentemot Östgötatrafiken ansvarar du för att bygga och stärka samarbetet och säkerställa att vi levererar enligt avtal och kvalitetskrav. Rollen innebär även personal- och arbetsmiljöansvar, där du leder genom andra chefer och skapar en stark och engagerad organisation. Vidare har du en viktig roll i Connect Bus satsning på hållbarhet och digitalisering, där du bidrar till den gröna omställningen och implementerar innovativa lösningar för en mer modern och effektiv kollektivtrafik. Den här tjänsten är för dig som vill kombinera strategiskt ledarskap med operativt inflytande, och som vill arbeta i en växande organisation med långsiktig stabilitet. Huvudsakliga arbetsuppgifter · Övergripande ansvar för att leda och utveckla verksamheten i Östergötland utifrån affärsstrategiska mål och avtalsefterlevnad. · Säkerställa en effektiv trafikplanering, bemanning och drift i linje med ekonomiska och kvalitativa krav. · Leda och utveckla personal, inklusive coaching och stöd till underställda chefer. · Implementera och följa upp initiativ inom hållbarhet och digitalisering för att framtidssäkra verksamheten. Din profil För att trivas och lyckas som Trafikområdeschef hos Connect Bus är du van att växla mellan operativ närvaro och strategiskt fokus. Du är en relationsskapande och tydlig ledare som har erfarenhet av att leda genom andra chefer. Du har en trygghet i att hantera facklig samverkan, arbetsrätt och arbetsmiljöfrågor och kan balansera affärsmässiga krav med personalansvar samt van vid att tolka avtal i relation till huvudman. Du motiveras av att driva förbättringar, optimera verksamheten och skapa tydliga resultat. Med din analytiska och strukturerade förmåga arbetar du målstyrt och är van vid ekonomisk uppföljning, budgetansvar och kostnadsanalys vid förändringsarbete. För att lyckas i rollen ser vi att du har: · Eftergymnasial utbildning inom logistik, ekonomi eller transport. · Flerårig erfarenhet som chef/ledare med personalansvar för en större avdelning, där du även haft ansvar för facklig samverkan, arbetsrätt och arbetsmiljöfrågor, samt erfarenhet av att leda chefer. · Erfarenhet av målstyrning, ekonomisk uppföljning och budgetansvar. · Mycket god förståelse för ekonomistyrning och kostnadsanalys vid förändringsarbete. · Goda kunskaper i Office-paketet, med särskilt fokus på Excel. · Flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska i skrift. · B-körkort. Vi ser det som meriterande om du har en akademisk examen inom logistik, transport eller ekonomi, erfarenhet av att ha ansvarat för personal med många kollektivanställda samt erfarenhet av att arbeta mot kund eller i en roll med flera intressenter. Ansök redan idag! Ansökan Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV. Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; Marie Johansson och nås på 0700-911403 eller på [email protected] Johanna Hermansson och nås på 076-724 88 34 eller på [email protected] Väl mött! Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs! Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag. Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! Relaterade taggar: #LI-Onsite
Luftfartsverket, också benämnt LFV, är ett statligt affärsverk (dvs. en myndighet under regeringen) som ska tillhandahålla en säker, effektiv och miljöanpassad flygtrafiktjänst för civil och militär luftfart och tjänster för obemannad luftfart. Luftfartsverket ska också verka för att de transportpolitiska målen uppnås. Luftfartsverket verkar nationellt och internationellt inom fyra huvudsakliga verksamhetsområden: flygtrafiktjänst, totalförsvar och robust flygtrafiktjänst, övrig kommersiell verksamhet samt forskning och innovation. Den största delen (ca 80 %) hänförs till flygtrafiktjänst som bland annat inbegriper flygtrafikledning och teknisk infrastruktur. Luftfartsverket är en av fyra beredskapsmyndigheter inom beredskapssektorn transporter. Merparten av Luftfartsverkets verksamhet bedrivs i själva affärsverket. En mindre del, framför allt den kommersiella verksamheten bedrivs genom affärsverkets bolag. Myndigheten bedrev 2024 flygtrafiktjänst vid 16 flygplatser i Sverige från Kiruna i norr till Malmö i söder, samt vid fyra kontrollcentraler. Luftfartsverket (LFV) och de företag där staten genom verket direkt eller indirekt har ett bestämmande inflytande bildar tillsammans en affärsverkskoncern. LFV-koncernen består av affärsverket Luftfartsverket, det helägda holdingbolaget LFV Holding AB samt dotterföretagen LFV Aviation Consulting AB, Aviseq Critical Communicaitons AB (AVISEQ) och Entry Point North AB (EPN). Bolagen inom koncernen förvaltas av affärsverket (myndigheten). Luftfartsverket har ca 1400 anställda och har sitt huvudkontor i Norrköping, men har verksamhet vid ett antal olika platser i landet. Myndigheten leds av en styrelse som ska bestå av högst åtta ledamöter. Vid myndigheten finns också en överdirektör. Generaldirektören är myndighetschef. Kvalifikationer Vi söker dig som är en dokumenterat god chef och ledare med • Erfarenhet av att med gott resultat leda en stor, komplex och geografiskt spridd organisation med såväl specialistkompetenser som generalister genom andra chefer. • Erfarenhet av att arbeta strategiskt med styrningsfrågor, verksamhetsutveckling och ekonomi i större offentlig organisation. • Goda kunskaper om statsförvaltningen och dess beslutsprocesser samt förståelse för den politiska struktur som myndigheten verkar i. • Goda kunskaper i svenska och engelska. • Relevant akademisk examen eller motsvarande. Du ska också ha förmåga att • Strategiskt och med gott omdöme leda och organisera verksamheten så att uppsatta verksamhetsmål och ekonomiska mål nås. • Utveckla och leda verksamheten inom ramen för en god förvaltningskultur. • Utveckla och på ett effektivt sätt förvalta myndighetens verksamhet och infrastruktur, med utgångspunkt i myndighetens uppgifter och luftfartens behov. • Kommunicera även komplicerade samband och sammanhang såväl internt som externt. • Arbeta strategiskt med kompetensförsörjningsfrågor. • Kunna etablera och utveckla goda relationer och samarbetsformer såväl inom myndigheten som gentemot andra aktörer på området. • Strategiskt förbättra myndighetens förmåga att effektivt genomföra och implementera utvecklingsprojekt. • På ett förtroendefullt sätt företräda verksamheten i externa sammanhang, nationellt och internationellt. • Företräda arbetsgivarintresset och tillsammans med övriga myndighetschefer utveckla den statliga arbetsgivarpolitiken. Det är meriterande om du har • Relevant branschkunskap inom transportområdet. • Erfarenhet av genomförande av större upphandlingar. Övrigt Endast den som är svensk medborgare kan utnämnas som generaldirektör för Luftfartsverket. Befattningen är placerad i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer därför att genomföras före beslut om anställning som generaldirektör. Mer information Mer information om befattningen lämnas av Ola Nordlander, enhetschef. Frågor om anställningsvillkoren och rekryteringsprocessen besvaras av Michael Östervall eller Frida Ragnhäll, Kansliet för ledningsförsörjning till myndigheter. Du når dem via Regeringskansliets växel 08-405 10 00. Intresseanmälan Välkommen att registrera din intresseanmälan inklusive cv i vårt rekryteringsverktyg senast den 15:e augusti 2025. Svensk statsförvaltning består av cirka 200 myndigheter som lyder omedelbart under regeringen. Regeringen anställer myndighetscheferna och beslutar om deras anställningsvillkor. Lönen är individuell och bestäms mot bakgrund av de krav som ställs på befattningen och chefens kvalifikationer och erfarenheter. De flesta myndighetschefer anställs för en bestämd tid – normalt är den första anställningsperioden sex år.
Välj ett jobb för att visa detaljer