Gruppchef sökes till Attendo Hemse Äldreboende
Attendo Sverige AB
Chefer inom äldreomsorg

Vill du leda ett engagerat team och tillsammans göra skillnad för våra kunder? Välkommen att söka! Vi på Attendo, söker nu en Gruppchef till Hemse Äldreboende. På Attendo Hemse Äldreboende finns det 40 lägenheter som är fördelade på 4 avdelningar, alla med somatisk inriktning.  Om rollen Som gruppchef är din primära arbetsuppgift att coacha och att arbeta själv i det dagliga omsorgsarbetet tillsammans med teamet. Rollen innebär ett närvarande och stödjande ledarskap ute i verksamheten. Du har personal- och planeringsansvar för din arbetsgrupp och är delaktig i att utveckla och kvalitetssäkra verksamheten i enlighet med Attendos arbetssätt och värderingar. Du har flera gruppchefskollegor och ni samverkar, bollar och utbyter erfarenheter. Som gruppchef rapporterar du till verksamhetschefen och har möjlighet att påverka genom ditt deltagande i den lokala ledningsgruppen. Huvudsakliga arbetsuppgifter Vägleda och arbeta i det dagliga omsorgsarbetet tillsammans med teamet Ansvarig för daglig drift och planering på avdelningen/våningen för sitt team Personalansvar; rekrytering, introduktion av nya medarbetare, utvecklingssamtal. Ansvar för ca 12 medarbetare fördelat på två avdelningar Delaktig med att utveckla och kvalitetssäkra verksamheten Vem är du? Som person besitter du en naturlig förmåga att coacha och leda andra. Du strävar efter att vara en förebild för dina medarbetare och genom ditt starka engagemang skapar du varje dag ett gott arbetsklimat i gruppen. Som ledare värdesätter du tydlighet, delaktighet och vill tillsammans med dina kollegor utvecklas för att hitta nya lösningar. Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Du är en självständig, ödmjuk och en ansvarsfull person som brinner för vård av äldre och kan se individens behov. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Kvalifikationer Utbildad undersköterska eller motsvarande yrkeserfarenhet, gärna inom äldreomsorg God datorvana Mycket goda kunskaper i svenska språket i såväl tal och skrift Meriterande om du därtill har Tidigare erfarenhet av ledarskap, samordning eller planering Erfarenhet äldreomsorg  Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus, i samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 2025-08-31 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Sammanfattning Roll: Gruppchef Anställningsform: Tillsvidare Tjänstgöringsgrad: 100% Arbetstid: Dagtid veckodagar och varannan helg Tillträde: Enligt överenskommelse Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg! Kontakta mig vid frågor: Sandra Hederstedt, Verksamhetschef [email protected] Tel: 076-721 07 40

9 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Avdelningschef En väg in - psykisk hälsa barn och unga Kalmar län
REGION KALMAR LÄN
Chefer inom hälso- och sjukvård

Vi erbjuder dig som vill vara en del av ett inspirerande, meningsfullt och utvecklande arbete en tjänst som avdelningschef på En väg in- psykisk hälsa barn och unga Kalmar län, en nystartad länsgemensam mottagarfunktion som startar upp 1 september. Om dig Som avdelningschef ansvarar du för medarbetarnas arbetsmiljö och förväntas leda, planera och utveckla verksamheten. Chefskapet kommer att vara på 50% och kan med fördel kombineras med annan tjänstgöring på enheten beroende på din grundprofession, exempelvis med triagering eller om du är psykolog som PLA. Vi söker dig som har högskoleexamen inom hälso- och sjukvård, gärna med chefsutbildning och/eller tidigare erfarenhet av ledarskap. Inom Region Kalmar län arbetar vi utifrån vår chefs-ledarskapsstrategi med Utvecklande ledarskap där du som ledare agerar föredöme, tar ansvar, motiverar och inspirerar samt visar personlig omtanke. Ditt chefskap vilar tryggt på Region Kalmar läns värdegrund och vision för ett friskare, tryggare och rikare liv. Öppenhet, kunnighet och engagemang är viktiga grundstenar för ditt ledarskap. Du är en ansvarstagande person med stort intresse för att se dina medarbetare växa och utvecklas. Ditt engagemang och din inställning bidrar till ett bra arbetsklimat och hög delaktighet där alla samarbetar för bästa kvalitet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du erbjuds den kompetensutveckling som du och verksamheten behöver. Som chef får du utbilda dig i Utvecklande Ledarskap (UL), Regionens utbildningsprogram för chefer och interna utbildningar. Du får även tillgång till ett stort chefsnätverk och kompetensutveckling genom årliga chefsdagar. Här kan du läsa mer Chef i Region Kalmar län. Chefskapet är tidsbegränsat och vi erbjuder tillsvidareanställning i organisationen utifrån din grundprofession. I denna rekrytering tillämpar vi tester i vårt urval såsom problemlösnings- och personlighetstest som mäter arbetsprestation och beteenden i arbetslivet. Intervjuer kommer att pågå under vecka 32. Din framtida arbetsplats En väg in- psykisk hälsa barn och unga Kalmar län, kommer vara organiserad inom Primärvårdsförvaltningen med en egen avdelningschef. Denne kommer tillsammans med verksamhetschef från såväl Barn- och ungdomshälsan som Barn- och ungdomspsykiatrin, medicinskt ledningsansvarig och psykolog med ledningsansvar utgöra ledningsgruppen. Fysisk placering för enheten kommer att vara i centrala Kalmar med ett länsövergripande uppdrag. I uppdraget för enheten kommer att ingå rådgivning och triagering till dels primärvård, Barn- och ungdomshälsan och specialistvård, Barn- och ungdomspsykiatrin. Även hänvisning till andra såväl interna som externa samverkanspartners kommer att ske från den här funktionen. Välkommen till att söka till oss! Vi är en del av Primärvårdsförvaltningen som erbjuder hälso- och sjukvård i hela Kalmar län. Vi finns både i större städer och på mindre orter. Tillsammans är vi cirka 900 medarbetare som jobbar med att främja hälsa i alla möten. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

9 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Erfaren chef till Jönköpings kommuns kontaktcenter
Jönköpings kommun
Övriga administrations- och servicechefer

Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Är du en engagerad, erfaren och utvecklingsorienterad chef som kan leda vårt kontaktcenter med hög service, digitala lösningar och värdefulla möten? Vill du vara med och utveckla Sveriges nionde största kommun? Då har du ett jobb att söka. Ditt nya jobb Här finns en spännande nyckelroll för dig som vill leda en verksamhet och ett team med fokus på samordnad service och en riktigt bra upplevelse för invånarna varje dag. Jönköpings kommun ska vara enkel att nå och enkel att förstå. Som chef för kommunens kontaktcenter utvecklar du verksamheten med nya tekniska möjligheter och gedigna analyser så att kommunen möter invånarna med omtanke, på rätt sätt och på många sätt. Du skapar goda samarbeten och deltar aktivt i ledningsgrupper, referensgrupper och styrgrupper så att kontaktcenter är en drivande och relevant aktör i kommunens utveckling. Du och dina medarbetare arbetar i nära dialog med kommunens förvaltningar och bolag i mötet med invånarna. Du verkar för en positiv arbetsmiljö där varje medarbetare känner sig sedd. Du stöttar dina medarbetarna med tydliga mål, uppmuntrar utveckling och bygger ett starkt team. Du och dina medarbetare har en tydlig kommunikation både inom teamet och med andra verksamheter i kommunen. Du har personalansvar samt budget- och verksamhetsansvar.  Din kompetens Vi söker dig som har en relevant utbildning på högskolenivå inom kommunikation eller motsvarande och flerårig dokumenterad erfarenhet som chef med personal-, budget och verksamhetsansvar i en utåtriktad och komplex verksamhet. Du har chefserfarenhet av och genuin förståelse för kundservice och kommunikation i samarbete med olika verksamheter. Du har erkänd förmåga att driva verksamhetsutveckling där intressen och drivkrafter möts. Du kan framgångsrikt skapa goda relationer och driva verksamheten utifrån kommunens mål. Du har aktuell digital teknisk förmåga och systemförståelse inom sådant som ärendehantering, analys och AI-verktyg och processer. Du har mycket goda kunskaper i svenska språket och det svenska samhället, samt goda kunskaper i engelska. Vi erbjuder dig Hos oss får du ett kreativt, utvecklande och varierande chefsjobb i nära samarbete med alla verksamheter inom kommunen och med ditt eget team som alltid vill ta ett steg till för god service. I rollen som kontaktcenterchef är du en nyckelperson för att utveckla Jönköpings kommun. Du bidrar till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Du ingår i kommunikationsavdelningens ledningsgrupp och får möjlighet till kompetensutveckling samt erfarenhets- och kunskapsutbyte med andra chefer och nätverk. Som chef har du trygga anställningsvillkor, med viss möjlighet till arbete på annan plats och friskvårdsbidrag. Välkommen till oss Kontaktcenter i Jönköpings kommun samordnar kommunens service och kontakt med invånare, näringsliv, föreningar och besökare i nära samarbete med kommunens förvaltningar och bolag. Kontaktcenter är en drivande och betydelsefull aktör i kommunens utveckling för att öka service, kommunikation och tillgänglighet i alla sammanhang. Kontaktcenter är en av tre enheter på Jönköpings kommuns kommunikationsavdelning, som är en central och samordnande avdelning för hela Jönköpings kommun. Kontaktcenter har cirka 22 medarbetare som är kommunvägledare och verksamhetsutvecklare. Arbetsplats finns i centrala Jönköping, men kontaktcenter samarbetar med och besöker många verksamheter i kommunen.  Bra att veta Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är den 14 augusti. Vi läser ansökningarna löpande och kommer att genomföra intervjuer direkt efter att ansökningstiden har gått ut. Den 18-20 augusti genomförs digitala intervjuer. För dig som går vidare blir det uppföljande intervjuer på plats i Jönköping efter den 25 augusti. Välkommen att höra av dig till kommunikationschef Annica Snäll, 036-105734. Önskar du komma i kontakt med någon av våra fackliga representanter: Amanda Nygren, Akademikerförbundet SSR tel. 036-107381 eller Rebecca Färgh, Vision tel. 036-102925. Om du vill veta mer om vad vi som arbetsgivare erbjuder läs mer https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss.   Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

9 juni 2025
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Platschef till LKQ Atracco Stockholm
Svensk Autorekrytering AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Arbetsbeskrivning Är du en passionerad ledare som vill vara med på en spännande förändringsresa tillsammans med en av Nordens största bildemonteringskedjor? Brinner du för affärsutveckling, ledarskap och hållbarhet? Då kan detta vara din nästa utmaning! LKQ Atracco söker nu en drivande och engagerad platschef till Stockholm. Du kommer att ha det övergripande ansvaret för vår befintliga anläggning i Huddinge samt för etableringen av en ny anläggning i Västerhaninge. Här får du möjlighet att leda en verksamhet med ett 20-tal medarbetare och vara en nyckelperson i en spännande bransch under utveckling. Din roll är avgörande för att optimera verksamheten, stärka teamet och driva tillväxt. Tillsammans med två kompetenta arbetsledare, som ansvarar för produktion och försäljning, sätter du riktningen för framtiden. Ditt arbete innebär ett stort fokus på ledarskap, operativt engagemang och strategiska beslut. Du ser till att verksamheten når sina mål inom budget och tidsramar, samtidigt som du arbetar proaktivt med förbättringar och effektiviseringar. Du har även ansvar för att personalen har rätt kompetens, att arbetsbelastningen är jämnt fördelad och att verksamheten följer gällande miljö- och kvalitetskrav. Du ingår i platschefsgruppen, rapporterar direkt till regionansvarig och får även möjlighet att bidra i affärsutvecklingen genom att identifiera och implementera nya strategier. Denna roll erbjuder stora möjligheter att växa inom en expansiv koncern, där innovation och hållbarhet är en naturlig del av verksamheten. Din Profil Vi söker dig som har erfarenhet av att leda och inspirera team, gärna inom fordonsbranschen eller annan teknisk verksamhet. Du har en strategisk förståelse för affärsutveckling och trivs i en roll där du får kombinera operativt arbete med långsiktiga mål. Du är en kommunikativ och lyhörd ledare som skapar engagemang, bygger starka relationer och har förmågan att coacha och utveckla andra. För att lyckas i rollen ser vi att du är: • Affärsmässig och resultatinriktad • Prestigelös och trygg i ditt ledarskap • Beslutsam, men samtidigt lyhörd och empatisk • Van vid att driva förändringsarbete och utvecklingsprojekt Utöver detta är B-körkort ett krav, liksom flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du har även goda IT-kunskaper och vana av att arbeta i olika system. Låter detta som en roll för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Om företaget LKQ Atracco är en stark leverantör med fokus på eftermarknad för fordonsindustrin. Vi ska vara ledande inom miljövänlig bildemontering genom att ge nytt liv till begagnade originalbildelar. Vi investerar i avancerade system för demontering och sortering för att garantera att varje del som säljs är av hög kvalitet och i utmärkt skick. Det innebär att vi fokuserar på återanvändning och återvinning av kontrollerade begagnade originalbildelar och att vi därmed bidrar till en mer hållbar och miljövänlig framtid. LKQ Atracco ingår i LKQ Corporation som är en ledande leverantör av bildelar och specialdetaljer för eftermarknaden. LKQ har sitt säte i Nordamerika och är verksam i 25 länder världen över. LKQ Atracco har en ledande position inom bildemonteringsbranschen i Sverige och Norge. LKQ Atracco omsätter ca 950 mkr och har drygt 450 anställda på orterna Borås, Stockholm, Västerås, Uppsala, Helsingborg, Örebro, Linköping, Växjö, Mönsterås, Hedemora, Norrköping, Kristianstad och Katrineholm samt Moss, Bergen och Agder i Norge. LKQ Atracco tillhandahåller nästa generations bildelar. Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryterare June Pärnänen, tel. 070-622 60 19, alternativt Teo Sandahl, tel. 070 - 622 82 70. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan!

9 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Föreståndare till LSS verksamhet, belägen i lantlig miljö
Stiftelsen Tobiasgården
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Om verksamheten Stiftelsen Tobiasgården bedriver LSS-verksamheter i form av två gruppbostäder och Daglig verksamhet. Tobiasgården bedriver också ett litet lantbruk med kor, får, hästar, hönor och kaniner. Gården är centrum för daglig verksamhet och skapar naturliga arbetsuppgifter. Här finns även grönsaksodlingar, åkrar, hagar och lite skog. Även på sin fritid har de boende möjlighet att umgås med djuren och ta del av den vackra naturen som verksamheten är belägen på. Tobiasgården drivs i stiftelseform och är en antroposofisk, idéburen verksamhet. Lantbruket bedrivs ekologiskt/biodynamiskt. Tobiasgården har funnits sedan 1988. Stiftelsens ändamålsparagraf: ”Stiftelsens ändamål är att till behövande barn och vuxna erbjuda vård, undervisning och daglig verksamhet enligt antroposofisk läkepedagogisk/socialterapeutisk metod i kombination med biodynamiskt lantbruk och i samhällsnyttans tjänst.” Som föreståndare för Tobiasgården ingår du i en ledningsgrupp för ledning av boende och Daglig verksamhet. Du har därmed ett tätt samarbete i teamet samt med representanter ur styrelsen. En av grundidéerna är ett holistiskt synsätt, där vårdandet av djur och natur har en positiv inverkan på oss människor och därmed är det är också viktigt att värna om lantbruket och trädgården. Tobiasgården har sju LSS-lägenheter fördelat på två gruppbostäder. I den ena gruppbostaden finns tre lägenheter och i den andra finns fyra lägenheter. Samtliga hyresgäster har även sin dagliga verksamhet på platsen. Därutöver tillkommer fem deltagare som enbart har daglig verksamhet på Tobiasgården. Kompetenskraven För att kunna vara tillståndsbärare som föreståndare, godkänd av IVO, behöver du ha adekvat utbildning, såsom socionom eller likvärdig på minst 180 högskolepoäng. Du ska ha dokumenterade kunskaper inom LSS- lagstiftning som styr LSS-verksamheter och om de personer som innefattas av verksamhetens målgrupp, personkrets 1. Ett krav är också flerårig erfarenhet från målgruppen inkluderande dygnet runt omsorg. Det är önskvärt att du, av IVO, har ett tidigare godkännande som tillståndsbärare av LSS-boende. Du skall vara trygg med ledningsarbete, som innebär allt från kvalitetssäkring, dokumentation, arbetsmiljö, brandskydd, rekrytering, kompetensutveckling, schemaläggning, ekonomisk överblick och budgetuppföljning, medarbetarsamtal och kommunikation med myndigheter. Personliga egenskaper Vi söker dig som har ett genuint intresse för människor med funktionsvariationer, likväl för den miljö med djur och natur vår verksamhet bygger på. Du är trygg i dig själv och har ett nyfiket förhållningssätt. Du är medveten om din roll som en god förebild och inspiratör samt är mån om god etik och värdigt bemötande. Du arbetar nära dina medarbetare för att lyssna in och ge stöd enligt ett situations- och processbaserat ledarskap. Du har förmåga att ta till dig och kommunicera verksamhetens mål och värdegrund. Du har lätt att samarbeta med andra och likväl god förmåga att arbeta självständigt. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du har en genuint positiv drivkraft och vilja att ge verksamheten goda förutsättningar för att tillförsäkra våra brukare ”goda levnadsvillkor och rätten att leva som andra”. Antagning och intervjuer sker fortlöpande. Din ansökan ska innehålla ett personligt brev, CV och referenshänvisning. Maila din ansökan till [email protected] Välkommen med din ansökan!

9 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Category Manager Innovation Food Preservation Europe
AB Electrolux
Produktionschefer inom tillverkning

Do you want to inspire new taste experiences that bring people together? For our Business Area Europe Apmea, we are after a driven and engaged new team member in our Regional Product Line Taste team as Category Manager Innovation to create business value growth by successfully driving the Category Innovation Triangle (R&D/Marketing/Design) and the creation of a strong Generation Plan that delivers on the overall category business objectives. The main aim for this role is to develop the strategic innovation roadmap for the category and to lead the development and launch of new products incorporating outstanding consumer experiences that delivers on the overall category business objectives. In this role you will have 1 direct report and you will have a wide exposure within the European organization with many cross-functional contacts centrally as well as local Product Line and Sales contacts in the clusters. A regular day at work: Drive New Product Development within the Innovation Triangle together with R&D, Marketing and Design based on the category´s innovation territories Define learning plan in alignment with the Consumer Experience team Develop and own the product category Strategic Plan as part of the overall Product Line Strategic Plan in close cooperation with European Category Director Food preservation and European Category Manager Commercial Food preservation Gives input to the Technology Roadmap to ensure R&D investments/resources in business sector and globally are based on consumer insight driven innovation Define Generation Plan based on consumer insights, business needs, market development, and brand attributes Incorporates insights from consumer ratings and consumer NPS in all development projects Build and execute the Integrated Product Planning (IPP) for the category (market sizing approval, trends, sweet pot definition, etc.) Drive the definition of new innovations value for value-based pricing Monitor market and industry trends, long term areas of interest and technology developments Define range architecture in close cooperation with European Category Managers Commercial and link ranging deliverables/needs/requests to product development projects Who you are: International. You enjoy to work in a truly global environment and you like to deliver in cross-functional teams; Strategic. You have demonstrated strategic thinking, have strong analytical skills and ability to see the big picture; Business acumen. You have a proven track record of displaying strong business understanding and you are able to evaluate risks/opportunities making skilled business decisions Influencer. You have exceptional collaboration skills, proven ability to form strong cross-functional relationships with varying business partners Good listener and communicator. You have great communication skills and you have the ability to convince, influence and motivate others in a complex matrix organization Self-starter. You are keen for new experience, responsibility and accountability. You are self-driven, problem-solver with a proven track record of delivering great results Agile. You like working in a fast moving environment, being open to new opportunities and evolving priorities and flexible in the way you deliver against strict deadlines and dealing with ambiguity. You manage well ever shifting priorities Energy. You are passionate about what you do and able to transmit that energy to your team. Challenges are there to be overcome! Minimum requirements Academic degree in business and/or technical field 8 - 10 years of experience in marketing and/or commercial areas and/or product development with international exposure Experience in more than one function in manufacturing companies (home appliances, consumer electronics, automotive etc.) is considered as a strong plus Project management skills, able to plan and focus on strategic priorities

9 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Sektorchef samhällsutveckling
Orust kommun
Fastighets- och förvaltningschefer

Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv. Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare. Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun. Välkommen till oss!   Om arbetsplatsen Inom Sektor samhällsutveckling finns ca 200 medarbetare och verksamheten spänner över ett stort antal områden. Sektorn är indelad i olika verksamheter/enheter som är, Fastighet, Affärsdrivande verksamhet, Mark- och exploatering, Plan, Kost och lokalvård, Kultur och bibliotek. Räddningstjänst, Fritid samt Miljö och Bygg ingår också i sektorn. Inom sektorns stab ligger ansvaret för att driva kvalitetsarbete, utveckla information och stötta upp med vissa specialistkompetenser. Som sektorchef för samhällsutveckling spelar du en nyckelroll i Orust kommun och den framtida samhällsutvecklingen. Du är kommunens ansikte utåt mot såväl kommuninvånare, myndigheter och näringsliv när det gäller samhällsbyggnadsfrågor och samhällsutveckling. Du välkomnas till en sektor som uppmärksammats för flera olika utmärkelser och som framgångsrikt driver och fortsatt kommer att driva en mängd stora investeringsprojekt.   Dina arbetsuppgifter  Uppdraget som sektorchef innebär att du leder, driver, utvecklar och kvalitetssäkrar arbetet inom din sektor i enlighet med politiska beslut. Som sektorchef leder du genom verksamhetens chefer och arbetar med strategiska frågor. Du har det övergripande ansvaret för ekonomi, verksamhet, personal och arbetsmiljö samt följer upp sektorns resultat inom dessa områden.  Som sektorchef för samhällsutveckling är du direkt underställd kommundirektören och sitter med i kommundirektörens ledningsgrupp. En viktig del av ditt uppdrag är att samverka med övriga sektorer och du förväntas vara med och driva hela kommunens utveckling och verksamhet. I uppdraget ingår att fortsätta driva sektorn mot en samhällsbyggnad i framkant för Orust kommuns invånare. Du kommer att inom kommundirektörens ledningsgrupp och med de andra sektorcheferna driva gemensamma frågor kring ekonomisk, ekologisk och social hållbarhet.   Om dig  Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av ledarskap i en politiskt styrd organisation. Du har under din karriär visat prov på att framgångsrikt kunna leda en verksamhet till goda resultat och önskvärt är att du gjort det genom att leda andra chefer. Ditt engagemang och tydlighet som ledare får andra att växa och sträva efter den gemensamma målbilden där alla bidrar till en bättre verksamhet. Du förstår vikten av god kommunikation och skapar förutsättningar för dialog, samarbete och ett öppet klimat med ett tydligt invånarfokus. Du har god samarbetsförmåga och fallenhet för att skapa goda relationer med din omgivning. Du har ett strategiskt tänkande och förmåga att se sakers långsiktiga betydelse samt konsekvenser och anpassar dina beslut efter detta. För att lyckas med uppdraget är du omvärldsorienterad och tar del av vad som händer inom området och är genuint intresserad av verksamhetsutveckling. Du har en adekvat akademisk utbildning minst kandidatexamen och god kunskap om att arbeta med övergripande strategiska frågor inom området. Du bör under din karriär ha genomgått någon strategisk ledarskapsutbildning. Du ska ha körkort och tillgång till egen bil. Tjänsten är säkerhetsklassad och det innebär att en bakgrundskontroll kommer att genomföras.   Övriga upplysningar:   Arbetstid/varaktighet: Heltid, tillsvidare  Lön: Individuell lönesättning  Tillträdesdag: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-08-14 Intervjutider är planerade till den 25 och 26 augusti i Henån, Orust. Körkort: B   För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg. Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: Orust.se Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

9 juni 2025
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Restaurangchef
Oense AB
Restaurang- och kökschefer

Restaurangchef till Oense – där matglädje möter värdskap Vi söker en engagerad och driven restaurangchef som vill vara med och leda Oense – en restaurang där det svenska matarvet möter smaker från hela världen. Hos oss står kvalitet, gemenskap och upplevelse i centrum, och vi vill att du som chef ska vara med och skapa en miljö där både gäster och medarbetare trivs. Om rollen Som restaurangchef har du det övergripande ansvaret för den dagliga driften av restaurangen. Du leder teamet med hjärta och tydlighet, och ser till att varje gäst får en upplevelse utöver det vanliga. Du arbetar nära kökschefen och ägarna för att utveckla konceptet och skapa en restaurang som speglar vår passion för mat, service och gemenskap. Vi söker dig som: Har erfarenhet av ledarskap inom restaurangbranschen Är en naturlig ledare som inspirerar och motiverar ditt team Har ett öga för detaljer och en känsla för service i världsklass Är lösningsorienterad, strukturerad och van att arbeta mot mål Trivs i en dynamisk miljö där du får vara med och påverka Dina ansvarsområden: Personalansvar: rekrytering, schemaläggning, utveckling och arbetsmiljö Gästupplevelse: säkerställa hög servicenivå och ett varmt bemötande Ekonomi: kostnadskontroll och resultatuppföljning Samarbete med köket för att skapa en helhetsupplevelse Utveckling av rutiner, koncept och evenemang Vi erbjuder: En nyckelroll i ett passionerat och familjärt team Möjlighet att vara med och forma en restaurang från grunden En kreativ och inspirerande arbetsmiljö Intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan!

9 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Finance Manager till Vartex AB i Malmö
Mpya Finance AB
Ekonomi- och finanschefer

Att få vara med och bygga upp en ekonomiavdelning på ett bolag som befinner sig på en spännande expansionsresa. Låter inte det som just det du gått och väntat på att få göra? Vara med från början. Vartex, en del av WeSports, söker nu efter sin nästa Finance Manager och du är efterlängtad! Detta är en controllerinriktad Finance Manager-roll för dig med affären i fokus. Tjänsten är belägen på kontoret i centrala Malmö och du rapporterar bolagets VD och sitter i ledningsgruppen. Teamet kommer att bestå av dig, en redovisningsansvarig samt ekonomiassistenter, och dessa personer rapporterar alla till dig. På Vartex jobbar man nära verksamheten och nära där besluten tas. Man får mandat att förändra och blir en del av ett team som ständigt blickar framåt. Dina huvudsakliga ansvarsområden är följande: Ansvar för uppföljning och analys av bolagets finansiella prestation Övrig analys- och uppföljningsarbete gällande t ex inköp, lagernivåer, försäljning och marginaler Ägare av den årliga budget- och prognosprocessen Ansvarig för likviditetsprognos Yttersta ansvaret för att bolaget rapporterar korrekta bokslut till koncernen och andra intressenter Personalansvar för fyra personer på ekonomi, samt kontorsansvarig för Malmökontoret Har vi fångat ditt intresse? Vi söker efter dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande och minst 5 års erfarenhet från en roll såsom ekonomichef eller Business Controller. Som person är du driven, kommunikativ och analytisk. Du drivs av att se snabba resultat och är inte rädd för att kavla upp ärmarna när det behövs. Samtidigt som du lätt lyfter blicken kan du i nästa stund jobba på ett mer detaljerat plan. Erfarenhet från e-handelsbolag (och/eller retail) är meriterande. Trivs du i en miljö där alla hjälps åt, även utanför sina respektive områden, mot gemensamma mål tror vi att detta är ditt nästa steg. Hur gör jag nu? Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt. I den här rekryteringen samarbetar Vartex med Mpya Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Johanna Andersson på tel. 0706-555730, [email protected] alternativt Kristina Bennet på tel. 0703-755075, [email protected] Ansökan sker via www.mpyafinance.se

9 juni 2025
Sista ansökan:
26 november 2025
Platschef till Sodexo i Växjö med omnejd
Sodexo AB
Övriga administrations- och servicechefer

Sodexo erbjuder ett varierat utbud av servicetjänster till organisationer inom privat och offentlig sektor och vi söker nu en platschef till vår verksamhet i Växjö med omnejd. Som platschef på Sodexo har du det yttersta ansvaret för vår leverans mot kund. Du agerar lyhört utifrån kundens behov och säkerställer att Sodexo levererar med hög kvalitet och engagemang. I denna roll ansvarar du för våra uppdrag i Växjö, Karlshamn, Karlskrona och Kalmar, där vi levererar förstklassig service inom lokalvård, reception, kontorsservice och mindre fastighetsnära tjänster till ett 30-tal kunder. Du leder ett team på cirka 50 medarbetare där kulturen präglas av samarbete, engagemang och stolthet över leveransen. Vi erbjuder en ansvarsfull och utvecklande roll där du får möjlighet att påverka både affär och ledarskap i en verksamhet i tillväxt. Du blir en del av en framåtlutad och engagerad organisation med stort fokus på kundnytta, hållbarhet och medarbetarskap. Det här är en roll för dig som inte nöjer dig med att förvalta – utan vill bygga något större. Du ser möjligheter, skapar affärsutveckling och stärker kundrelationer genom ett närvarande och coachande ledarskap. En roll för dig som vill driva förändring. Vad du kommer att jobba med:  • Helhetsansvar för Sodexos uppdrag på site, inklusive ledarskap, budgetansvar, resultatuppföljning och operativ styrning • Leda, coacha och utveckla medarbetare och arbetsledare – med fokus på arbetsmiljö, trivsel och engagemang • Säkerställa kvalitet i leveransen samt följa upp nyckeltal, avtal och kundnöjdhet • Driva förbättringsarbete och identifiera möjligheter till nya eller utökade tjänster • Bygga långsiktiga relationer med kunden och vara deras självklara partner i serviceleverans Vad du bidrar med:  • Mångårig och bred erfarenhet från servicebranschen, gärna inom Facility Management • Dokumenterad erfarenhet av personalledning och verksamhetsansvar, gärna från personalintensiv verksamhet med varierad schemaläggning • Ett starkt kund- och affärsfokus samt förmåga att se helheten • Vana av att arbeta med administration, system och budgetuppföljning • Du är handlingskraftig strukturerad och har förmåga att skapa delaktighet • Du har god kännedom om affärsrelationer, avtal och uppföljning av leveranser    Vårt erbjudande • En flexibel och utvecklande arbetsmiljö • Tillgång till utbildningar och interna karriärvägar • Möjlighet till volontärarbete på betald arbetstid • Ett företag med starkt fokus på hälsa, säkerhet och hållbarhet Om tjänsten  Detta är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Arbetstiden är primärt förlagd dagtid, måndag till fredag, men då vår verksamhet pågår veckans alla dagar krävs viss flexibilitet. Tjänsten kommer innebära resor mellan de olika orterna. Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av Fredric Karlsson, [email protected] Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Välkommen med din ansökan senast den 6 juli. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag – så vänta inte med att skicka in din ansökan! Välkommen att söka! Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.

9 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025