Vi växer och söker dig som vill vara med och bygga en bättre framtid med oss! På Väg och anläggning bedrivs olika mark-, energi-, och anläggningsprojekt åt näringsliv, stat och kommun. Region Mellansverige består av fyra distrikt och ansvarar för Skanskas väg- och anläggningsarbeten i Sörmland, Östergötland, Bergslagen (Örebro, Dalarna, Västmanland) samt Uppsala/Gävleborg. Oavsett projekt är vårt mål alltid att leverera en produkt som gör både våra kunder och oss själva stolta. Distrikt Bergslagen befinner sig i en expansiv fas och behöver förstärkas med ytterligare en produktionschef. Om rollen Produktionschef på Skanska Väg och anläggning är en viktig roll där du har stor inverkan på faktor för projektets framgång. Rollen är bred och innebär att du arbetar från anbud, tidigt skede och med ansvar för resurs- och produktionsplanering, ekonomistyrning, kvalité samt arbetsmiljöfrågor. Vidare planerar och styr du framdriften av produktionen samtidigt som du trivs med att motivera och utveckla ditt team – där ni tillsammans når uppsatta mål. Vi jobbar som ett team och oavsett vilken roll vi har så delar vi ett gemensamt mål; att överlämna en produkt som gör oss och våra kunder stolta och nöjda. Dessutom har vi har roligt på vägen dit! Placeringsort för tjänsten kan vara Borlänge, Falun, Ludvika ellerHedemora. Exempel på några av de projekt som vi bedriver i distriktet är VA-ROT, nyförläggning VA och markarbeten skolor. Brinner du för produktionen och är redo för nya utmaningar? Du som passar i rollen produktionschef hos oss är en proaktiv, och resultatorienterad person med stort fokus på kvalitet, miljö, lönsamhet och säkerhet. Du är van att driva projekt inom väg och anläggning, är trygg i ditt ledarskap, har förmågan att prioritera och visar engagemang. Vi vill att du som ledare ger rätt förutsättningar för ditt team och skapar en inkluderande arbetsmiljö där alla känner sig trygga med att dela med sig av sina tankar, samt att du bidrar till 100 % arbetsglädje. Din profil Vi tror att du har arbetat som produktionschef eller blockchef i några år, och detta inom väg- och anläggningsbranschen. Du har utbildning inom byggteknik eller har motsvarande arbetslivserfarenhet. Det är viktigt att du är har en hög ansvarskänsla och är duktig på att vårda relationer samt är en duktig kommunikatör då rollen innebär många kontaktytor och att du är en god representant för Skanska och våra värderingar. Du är lyhörd och har en god prioriteringsförmåga, där du kan se till helheten. Vidare vill vi att du har IT-vana och är duglig med digitala hjälpmedel. Du kommunicerar bra på svenska, både muntligen och skriftligen. Har du även erfarenhet av roll som arbetsledare och yrkesarbetare är det meriterande. Vidare ser vi erfarenhet inom VA-arbeten (mark) och grundläggning av hus som ett plus. Att du har B-körkort är ett krav, då resor förekommer i tjänsten! Välkommen med din ansökan innan den 17 augusti. Om du är intresserad är du välkommen med din ansökan innehållande CV så snart som möjligt då vi kan komma att rekrytera löpande. Har du några frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Christer Danielsson, Distriktschef 010-449 21 22 eller Projektchef Magnus Asplund 010-448 35 75. Dock kan vi ha begränsad möjlighet att ta telefonsamtal under sommarsemestern. Välkommen med din ansökan! Våra medarbetare är vår främsta styrka och det är viktigt att du känner dig trygg hos oss. Vi vill att du ska trivas på jobbet och ha kul med dina kollegor. Vi lovar dig som medarbetare en ständig kompetensutveckling och tillhandahåller en rad internutbildningar, befattningsspecifika program och internationella utvecklingsmöjligheter. För oss är hälsa och säkerhet extra viktigt och det ligger även som grund för våra förmåner till dig som anställd på Skanska. Skanska använder sin kunskap och framtidsinsikt för att bidra till hur människor lever, arbetar och samverkar. Vi är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 157 miljarder kronor under 2023. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos cirka 27 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.
Förvaltningschef till Sollentunahem – led med hjärta, affärssinne och framtidsfokus. Vill du göra skillnad på riktigt? Hos Sollentunahem får du möjligheten att påverka människors vardag – och hela samhällen – genom att skapa trygga, hållbara och attraktiva boendemiljöer.Nu söker vi dig som vill axla en nyckelroll i ett ambitiöst bostadsbolag med sikte på att inspirera en hel bransch. Du får stort mandat, en viktig roll i ledningen och möjlighet att påverka på riktigt – både internt och i samhället. Om rollen Som förvaltningschef leder du en central funktion i bolaget med ansvar för hela fastighetsförvaltningen.Du rapporterar direkt till vd och ingår i den strategiska ledningsgruppen.Du har personalansvar för enhetscheferna inom avdelningen, leder förvaltningens ledningsgrupp, och är ytterst ansvarig för en förvaltningsavdelning med 44 medarbetare. Ditt uppdrag spänner från ekonomi och drift till utveckling, hållbarhet och kundnöjdhet. Huvudsakliga arbetsuppgifter Strategiskt och operativt ansvar för hela fastighetsförvaltningen. Ekonomistyrning, intäkts- och kostnadsoptimering inom förvaltningsområdet. Driva utveckling av effektiva arbetssätt, digitala verktyg och kvalitetssäkring. Säkerställa trygga och attraktiva boendemiljöer. Leda avdelningen med tydliga mål, uppföljning och engagemang. Bidra till minskad klimatpåverkan och affärsmässigt underhåll. Samverka med hyresgästförening, kommunala aktörer och civilsamhället. Aktivt bidra till bolagets utvecklings- och nyproduktionsprojekt. Vem du är Du är en naturlig och tydlig ledare. Du har förmågan att bygga starka team, driva förändring och implementera struktur med både mod och omtanke. Du är trygg i att leda chefer, du är nyfiken, strategisk och har ett brinnande engagemang för både affären och människorna i den. Vi ser att du har Relevant högskoleutbildning inom fastighetsförvaltning, byggteknik, ekonomi eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Gedigen erfarenhet av fastighetsförvaltning och att leda förvaltningsorganisationer. Erfarenhet av ledarskap på hög nivå, gärna i en strategisk ledningsgrupp. God vana av ekonomistyrning, verksamhetsutveckling och kundorienterat arbete. Kunskap om nyproduktion/nybyggnation är meriterande. Du är en stark kommunikatör med helhetssyn, metodik och en tydlig förmåga att tänka nytt. Du bygger engagemang, trygghet och resultat genom närvarande ledarskap och värderingsstyrd styrning. Varför Sollentunahem? Som medarbetare på Sollentunahem är du en viktig del av vår framgång och utveckling. Hos oss arbetar vi tillsammans för att nå våra mål. Det gör vi med stöd av vår värdegrund som sammanfattas i värdeorden:• Affärsmässig• Engagerad• AnsvarstagandeFör oss innebär detta att allt vi gör utgår ifrån vår vision och vår affärsidé. Vi vet vad vi vill och vart vi ska! Vi vet att nyckeln till framgång är att du som medarbetare känner ett högt engagemang för ditt arbete och vårt uppdrag och därför präglas vårt arbetsklimat av gemenskap, öppenhet, tydligt ansvar och mandat, delaktighet och en förväntan och möjlighet att bidra till utvecklingen av vår verksamhet. Det tillsammans med härliga kollegor, närvarande ledare och en tydlig feedback-kultur tror vi ger dig de bästa förutsättningarna att känna högt engagemang och må bra på jobbet! Mer information om oss som arbetsgivare hittar du här. Välkommen med din ansökan! I denna rekrytering samarbetar Sollentunahem med Fasticon. Du söker tjänsten via annonsen. För att säkerställa att dina personuppgifter hanteras i enlighet med GDPR tar Fasticon inte emot ansökningar via e-post. Vi arbetar utifrån en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Det innebär att vi har fokus på att rekrytera rätt kompetens i förhållande till verksamhetens behov. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult [email protected] eller [email protected] ansökningsdag är den 24 augusti 2025. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med din ansökan!Så länge annonsen är publicerad tar vi emot ansökningar. OBS - Information om rekryteringsprocessen under sommaren Med anledning av semesterperioden vill vi informera om att urvalsarbetet kommer att påbörjas först efter sommaren. Det innebär att du som söker kan förvänta dig återkoppling tidigast vecka 33.Vi använder oss av tester som en del av vår rekryteringsprocess och slutkandidaten kommer att genomgå en bakgrundskontroll. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. För denna tjänst krävs även att du är svensk medborgare. Om Fasticon Fasticon är marknadsledande specialister på kompetensförsörjning inom fastighetsrelaterade kompetenser. Vi kombinerar skarp expertis med en djup förståelse för ledarskapsutmaningar och är engagerade i att rekrytera och hyra ut yrkesverksamma som bidrar till din organisations långsiktiga framgång. Våra kunder finns över hela Sverige och vi utgår från kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Läs mer på www.fasticon.se och sök lediga jobb på www.fasticon.se/lediga-jobb.
Swedstyle söker en strategisk och affärsdriven VD som vill leda ett bolag med lokal tillverkning i världsklass, tydligt hållbarhetsfokus och stor tillväxtpotential – både nationellt och internationellt. Om tjänsten Vill du leda ett svenskt industribolag med modern och automatiserad produktion, stark marknadsposition och tydlig tillväxtagenda? Swedstyle söker en strategisk och affärsdriven VD som vill leda ett bolag med effektiv lokal tillverkning, hållbarhetsfokus och stor tillväxtpotential – både nationellt och internationellt. Som VD får du en central roll i att driva bolagets fortsatta tillväxtresa, där du med helhetsperspektiv och tydlig riktning leder verksamheten mot långsiktiga mål. Du ansvarar för att utveckla affären, stärka kundrelationer både i Sverige och på exportmarknader samt säkerställer lönsamhet genom ett tydligt fokus på affärsutveckling, försäljning och produktstrategi. Swedstyle har en komplett värdekedja, vilket ger dig som VD stora möjligheter att påverka helheten. Rollen innebär att du aktivt kopplar samman försäljning, produktutveckling och produktion för att skapa ökad kundnytta och stärkt konkurrenskraft. Du bygger vidare på starka kundrelationer och etablerar nya samarbeten, inkluderat prioriterade exportmarknader. Du driver ett tydligt förbättringsarbete och arbetar för en marknadsanpassad, kostnadseffektiv och hållbar utveckling genom hela värdekedjan. Du leder en organisation med cirka 170 erfarna och engagerade medarbetare och har sex direktrapporterande chefer i din ledningsgrupp. Tillsammans med dem skapar du en kultur som bygger på ansvar, samarbete och utvecklingsvilja. Swedstyle är en del av Storskogen Group, vilket också innebär att du bidrar till koncernens övergripande mål och värderingar. För rätt person är det här en unik möjlighet att kliva in i en nyckelroll med stort mandat, där du får kombinera strategiskt ledarskap med ett operativt driv och där du får möjlighet att göra skillnad. Om dig Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av att leda en verksamhet med fullt resultatansvar, gärna i rollen som VD. Du har ett starkt affärsdriv och erfarenhet av försäljning och affärsutveckling inom B2B, inklusive exportförsäljning. Du har en god ekonomisk förståelse och kan ta välgrundade beslut baserade på affärsmässiga och finansiella analyser. Du kommer förmodligen från en tillverkande verksamhet och har en god förståelse för hur affär, produktion och utveckling samverkar. Du är van att leda genom andra, är kommunikativ och trygg i ditt ledarskap, och med förmåga att skapa engagemang och energi i organisationen. Du har erfarenhet av att driva förändrings- och förbättringsarbete och ser utveckling som en naturlig del av vardagen. Du visar ett genuint intresse för både verksamheten och människorna i den. Svenska och engelska behärskar du obehindrat i tal och skrift. Swedstyle tar ordet! Vi har sedan 1974 utvecklat och tillverkat moderna kontorslösningar med fokus på höj- och sänkbara stativ, tillbehör, komponenter och det digitala låssystemet Flexlock. Med över 40 års erfarenhet i branschen har vi byggt upp en stark position som en ledande aktör inom ergonomiska och funktionella arbetsplatslösningar. Idag är vi omkring 170 medarbetare med två välinvesterade och automatiserade produktionsanläggningar i Vaggeryd och Ekenässjön, Småland. Vi är en del av Storskogen Group, en internationell bolagsgrupp noterad på Nasdaq Stockholm. Med ett långsiktigt ägarperspektiv har de fokus på att förvärva och utveckla ledande bolag inom utvalda branscher. Storskogen har drygt 100 innehav och är organiserat i tre affärsområden: Service, Trade och Industry. Idag har Storskogen cirka 11 000 anställda och en nettoomsättning om 34 miljarder kronor. Bra att veta Du rapporterar till styrelse tillsatt av Storskogen Group. Placeringsort är på Swedstyles HK i Vaggeryd, men förväntas även ha hög närvaro på anläggningen i Ekenässjön. I tjänsten finns det möjlighet att arbeta på distans någon dag i veckan. För denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och vi önskar din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 15 augusti. Notera att vi kommer att göra ett uppehåll i rekryteringsprocessen under semsterperioden (Va. 28-31) och kommer att återuppta rekryteringen i början av augusti. Har du frågor angående tjänsten besvaras dessa innan den 3 juli eller efter den 4 augusti. VEM är VEM VEM är ett utvecklingsorienterat konsultföretag som erbjuder högkvalitativa tjänster inom rekrytering och interimslösningar av ledande befattningar.
Buskhaga Städ AB är en av Sveriges ledande städleverantörer och vi söker nu en engagerad och driven platschef till vårt kontor i Sunne som vill växa med oss. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att utveckla och leda vårt team mot framgång. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: - Leda och utveckla personalen för att säkerställa högsta kvalitet och kundnöjdhet - Ansvara för att planera och följa upp den dagliga verksamheten - Utveckla och upprätthålla goda kundrelationer - Säkerställa att företagets riktlinjer och policyer efterlevs - Budget- och resultatansvar för kontoret i Strängnäs -Försäljning Vi söker dig som: - Har tidigare erfarenhet av ledarskap, gärna inom städ- eller servicebranschen - Är strukturerad och resultatorienterad - Har god kommunikativ förmåga och kan inspirera och motivera ditt team - Har förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och arbeta i en föränderlig miljö - Är bekväm med att använda dator och olika administrativa system -Älskar att jobba mot uppsatta mål -Är van att jobba med sälj och tycker att det är kul Vi erbjuder: - En spännande och utvecklande tjänst i ett växande företag -Ett chefsnätverk på 15 chefer som sitter runt omkring i Sverige - Goda möjligheter till personlig utveckling och vidareutbildning - En trivsam arbetsmiljö med trevliga kollegor Skicka din ansökan till: [email protected]
ABL befinner sig i en spännande utvecklingsfas och söker en affärsdriven VD som med ett närvarande ledarskap ska vidareutveckla verksamheten och driva bolaget - med fokus på försäljning, produktion och hållbar utveckling. Om tjänsten Som VD har du det övergripande ansvaret för ABL, ett bolag inom Pars Plåtgruppen. Du leder verksamheten med tydlig riktning utifrån både kort- och långsiktiga mål, och ser till att hela organisationen har gemensamma målsättningar, krav och förväntningar att arbeta mot. Det här är en roll för dig som vill arbeta brett – från strategisk affärsutveckling till taktiska beslut och operativa frågor – där ditt ledarskap är synligt, närvarande och drivande i vardagen. Du är en nyckelperson i ABL:s fortsatta tillväxtresa och spelar en avgörande roll i att stärka och vidareutveckla försäljningen, särskilt exportaffären utanför Skandinavien. Med ett affärsdrivet fokus säkerställer du att affärerna utvecklas i linje med bolagets strategi. Samtidigt driver du förbättringsarbete med målet att höja produktiviteten och att vidareutveckla effektiva flöden och processer i hela verksamheten. Du leder och engagerar din ledningsgrupp, som består av chefer inom din verksamhet samt representanter från Pars Plåtgruppen. Du rapporterar till koncernchefen och har ett nära samarbete med koncernledningen, där du också är en aktiv medlem. Om dig Vi söker dig som har erfarenhet av att leda en tillverkande verksamhet med helhetsansvar. Du har en affärsmässig inställning och trivs med att arbeta med försäljning och kundrelationer, även på exportmarknaden. Vidare har du ett genuint intresse för teknik och produktion och en god förståelse för hur processer och flöden kan utvecklas för att skapa effektiva arbetssätt. Som ledare är du kommunikativ, inspirerande och trygg. Du engagerar och motiverar dina medarbetare och skapar en kultur där utveckling och framgång går hand i hand. Svenska och engelska behärskar du obehindrat i tal och skrift. ABL tar ordet! Hos ABL Construction Equipment i Sävsjö kombinerar vi tradition med innovation – och stolthet med framtidstro. Vi har tillverkat redskap för entreprenadindustrin sedan 1960-talet och är idag en ledande aktör på marknaden, med kunder över hela världen och en stark position i Sverige. Sedan 2002 är vi en del av Pars Plåtgruppen, vilket ger oss kraften från en större koncern men med den snabbrörliga, familjära känslan kvar på golvet. Vi är ett företag där kvalitet, tillgänglighet och service verkligen betyder något – inte bara i ord utan i handling. Våra redskap bidrar till ökad prestanda, minskad miljöpåverkan och bättre lönsamhet för våra kunder. Eco-line är ett konkret exempel på hur vi arbetar med innovation för att skapa lättare, effektivare och mer hållbara produkter. Med fokus på nära samarbeten, både med maskinproducenter och återförsäljare, ser vi till att leverera rätt redskap – i rätt tid och med rätt kvalitet. Men ABL är mer än teknik och tillverkning – vi är ett lag. Hos oss möts du av 40 engagerade kollegor, ett öppet klimat och en gemensam vilja att utvecklas. Här är du inte bara en kugge i maskineriet – du är med och bygger något som räknas. Vill du vara med och leda ett företag med starka värderingar, hög kompetens och siktet inställt på fortsatt tillväxt, både i Sverige och internationellt? Då kan ABL vara din nästa utmaning. Bra att veta Placeringsorten är Sävsjö och du rapporterar till Pars Plåtgruppens koncernchef. För denna tjänst tillämpar vi löpande urval, dock önskar vi din ansökan så snart som möjligt. VEM är VEM VEM är ett utvecklingsorienterat konsultföretag som erbjuder högkvalitativa tjänster inom rekrytering och interimslösningar av ledande befattningar.
What we do at Blykalla Are you a senior quality professional who thrives in a technically challenging, collaborative environment? Do you want to help shape the future of nuclear energy — not by managing a large team from day one but by building the right quality practices from the start and working closely with world-class partners? At Blykalla, we’re looking for a Quality Excellence Lead to take ownership of quality across our organization and supplier network as we transition from design to manufacturing. Blykalla is a Swedish producer of advanced small modular reactors (SMRs). Our design is based on 25+ years of research, which we are now taking to market. A perfect complement to intermittent energy sources, our goal is to provide the baseload energy necessary to enable a full transition to a fossil-free future. What you’ll get to do Blykalla is a Swedish technology company dedicated to creating safer, more efficient nuclear power solutions. Our vision is to develop sustainable energy systems for the future, and our talented team combines cutting-edge research with practical engineering. Join us for an opportunity to make a real impact in a dynamic and growing organization. Your Role As our Quality Excellence Lead, you’ll be responsible for ensuring that quality is embedded in every part of our development process — from internal engineering to supplier deliveries and regulatory compliance. You’ll work hands-on with our team and with key partners across manufacturing, inspection, and systems integration. Your focus will be to make sure we’re doing the right things at the right time, to nuclear-grade standards, in a way that fits the phase we’re in. You will: Define and implement fit-for-purpose quality routines and documentation for inspections, traceability, and nonconformity handling Set quality requirements and verification strategies for components and systems in collaboration with engineering and suppliers Support supplier selection, qualification, and follow-up — with a focus on long-term partnerships Establish a scalable internal quality management system (QMS), aligned with ISO 9001, IAEA guidance Guide the organization in applying quality thinking across design, procurement, and project execution Act as the internal quality authority — supporting audits, inspections, and technical reviews Help prepare Blykalla for future licensing and industrialization milestones Contribute to building the organization over time — not by creating a large internal department, but by scaling wisely and working closely with trusted partners As we move further into manufacturing and construction planning, the organization will grow, and this role will be key in guiding how quality capabilities are developed — balancing in-house expertise with strategic external collaboration. Who you are You will be part of a highly skilled team with a can-do attitude. We value personnel chemistry and strive to create a workplace where you enjoy coming to. There are, however, a few things that we think will help you to succeed in this role. These are: Proven background in Quality Assurance and Quality Management, ideally within a highly regulated industry Comfortable with hands-on problem-solving, able to identify and resolve issues swiftly and pragmatically Effective at working closely with technical teams, using analytical thinking to streamline processes and documentation Self-driven, solution-oriented, and ready to grow a small Quality team over time Relevant academic degree or comparable professional experience Fluent in English, spoken and written Fluency in Swedish is a plus Location This position is for our office in Stockholm. What We Offer A front-row seat in shaping the future of nuclear power and sustainable energy The chance to significantly influence organizational quality processes from day one Opportunity to build and expand the Quality function, balancing hands-on work with long-term team development A culture that values collaboration, innovation, and long-term environmental responsibility Note: We encourage applicants from diverse backgrounds and are an equal-opportunity employer. We do not accept applications via email. We are not open to external help from recruitment agencies.
Job Description Continuous Improvement in everything we do. At Electrolux, as a leading global appliance company, we strive every day to shape living for the better for our consumers, our people and our planet. We share ideas and perspectives so that together, we can develop solutions that deliver enjoyable and sustainable living. Come and join us as you are as we believe diverse perspectives make us stronger and more innovative. In our global community of people from 100+ countries, we listen to each other, actively contribute and grow together. Continuous Improvement Manager – Group Functions About the role: Continuous Improvement at Electrolux is one of our top strategic drivers in order to deliver outstanding consumer experiences. Electrolux launched its Continuous Improvement (CI) program to accelerate overall business improvements and culture change enabled through lean & agile methodologies across the business. We’re looking for a Continuous Improvement Manager who can create, enhance and adapt the way we build & implement CI (in Electrolux. Only a few years into the journey, the core of our CI program is established with high acceptance and engagement in the organization. In our fast-changing environment there are significant opportunities to further enhance and adapt it to enable Electrolux to deliver outstanding consumer experiences. What you’ll do: As Continuous Improvement Manager, based at our Stockholm HQ, you will lead functional and cross-functional end-to-end process improvements across our HQ within Group Functions and Global Product Lines with high-impact results as well as train and coach teams, and inspire employees to drive continuous improvement at all levels of the organization. As a Group Functions CI Manager you will be responsible to train and coach Line managers and employees at all levels in operational excellence for them to become self-sufficient driving continuous improvement within their teams day to day work, through the use of visual management, pulse meetings, improvement sessions and implementation of small improvements in their work flows every week. You will also contribute to developing methodology, training course content, assessment structures, governance and facilitate CI initiatives for complex problem solving in cross-functional flows according to a defined agenda and methodology. You will report to the Electrolux Always Improve (EAI) Program Manager also heading EAI in Group Functions. Who you are: · Ability to inspire, energize and develop people · Self-starter – With lots of initiative, you always have something to do and thrive on being productive. · Influential – You know how to structure a case and get people on board, a true people person. · Innovative – We want to fill the team with creative and innovative minds to always be improving and thinking outside the box. · Collaborative – You ask and you listen, you take ideas on board and work with your team with humility, taking everyone in the same direction. A true team player. · Problem-solving – You see challenge as opportunity. · Curious – You want to understand things and how they work, in a scientific manner. · Ambitious – You always strive for better, in your work and for your future. Requirements: · Master’s degree in engineering or business/ economics/ Finance. · Minimum 6 to 8 years of relevant experience in a consulting firm and/or internal function of a large company in a similar role (continuous improvement, project management) supporting Group Functions. · Exposure to Group Functions of a similar company, especially product line, finance, IT, HR, procurement, logistics and supply chain. · Knowledge & deep understanding of Lean / Agile Tools & Change Management. · Experience of leading/driving people engagement and working with cross functional teams without formal reporting lines · Experience in remote management & virtual collaboration. · Strong project/process management skills, PMI or Prince certification is a strong plus. · Ability to manage multiple tasks and projects at the same time to meet agreed deadlines. · Strong coaching skills and experience of coaching different levels of large organization. · Required: English (additional European language is considered a plus).
Är du undersköterska och söker en ny karriärmöjlighet? Som gruppchef får du en ledarroll och coachar våra medarbetare att göra skillnad för de som bor hos oss. Alla gruppchefer genomgår vårt ledarprogram där du får möjlighet att utvecklas inom ledarskap via vår utbildningsorganisation Lära. Vi är i ständig utveckling och söker dig som vill växa med oss – tillsammans gör vi världen lite bättre, en människa i taget! Hos oss får du engagerade kollegor, duktiga chefer, utbildningar, karriärmöjligheter samt flera förmåner. Om rollen Som gruppchef är din primära arbetsuppgift att coacha och arbeta i det dagliga omsorgsarbetet tillsammans med teamet. Det innebär att du är dina medarbetares förebild och via ditt starka engagemang skapar du varje dag ett gott arbetsklimat i gruppen. Du arbetar dagtid måndag - fredag som det ser ut idag. Nära ledarskap: Rollen finns i vår organisation för att säkerställa ett nära ledarskap och ge stöd. Du har personal- och planeringsansvar för din arbetsgrupp och är delaktig i att utveckla och kvalitetssäkra verksamheten i enlighet med Vardagas koncept. Detta genom att vara närvarande och stötta, svara på frågor, leda, ge feedback och bekräfta dina medarbetare i vardagen. Du har flera gruppchefskollegor och ni samverkar, bollar och utbyter erfarenheter. Delaktighet: Som gruppchef rapporterar du till verksamhetschefen och har möjlighet att påverka genom ditt deltagande i den lokala ledningsgruppen. Om Villa Roos Park Villa Roos Park är ett modernt, demensvänligt äldreboende i Staffanstorp. Här finns 63 lägenheter, en stor trädgård, odlingslotter samt inglasad vinterträdgård. Verksamheten är specialiserad och anpassad för boende med demens, vilket präglar utformning och inredning. Läs gärna mer om hur vi arbetar för att skapa ett gott liv för äldre med demenssjukdom. Aktivitetsansvarig: Vi arbetar strukturerat med aktiviteter och har en aktivitetsansvarig som utvecklar och utför meningsfulla aktiviteter med våra boenden. Demenscertifiering: Vi är ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande via Demensakademin. Även du kommer få genomgå denna utbildning. Behovsbaserat önskeschema: Vi tillämpar behovsbaserat önskeschema. Det innebär att dina medarbetare har möjlighet att påverka arbetstiden, utifrån behov och önskemål. Ung Omsorg: Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg. Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14–18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter tillsammans med oss som arbetar här, för att sätta guldkant på tillvaron för de boende. Djur i omsorgen: Här arbetar vi med djur i omsorgen och vi har regelbundna besök av terapidjur. Din erfarenhet och kunskap Du är utbildad undersköterska, har god datorvana och talar och skriver flytande svenska. Erfarenhet från äldreomsorg och ledarskap är meriterande för denna roll. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi vill att du är: tydlig och skapar delaktighet coachande och har förmågan att motivera och skapa engagemang hos våra medarbetare. duktig på att ge och ta emot feedback prestigelös och lättlärd självständig och samarbetsvillig affärsmässig genom att vilja och ha förmåga att styra och följa upp verksamheten utifrån kvalitetsmål och ekonomiska ramar Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: Ledarskapsprogram: Alla gruppchefer genomgår vårt ledarprogram där du får möjlighet att utvecklas inom ledarskap via vår utbildningsorganisation Lära. Kompetensutveckling: Du har tillgång till Vardagas interna utbildningsorganisation Lära med en mängd kurser. Förmånsportal med rabatter: Köp till exempel biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra priser. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 250731 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Självklart har vi även kollektivavtal och försäkringar. Har du frågor? Kontakta gärna: [email protected] Observera att det inte går att ansöka via E-post. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Facklig kontakt: Vision, [email protected] Ansök här Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se
Gillar du att skapa goda förutsättningar för medarbetare och ha en helhetssyn med verksamhetens bästa i fokus? Vill du samverka med chefer inom andra verksamhetsområden? Är du vår nästa engagerade ledare? Digg är en myndighet med ett viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt. Vill du vara med på resan? Läs mer om Digg här Om jobbet Nu söker vi en enhetschef till en av enheterna inom systemutveckling som är en del av it-avdelningen. Enheten ansvarar för närvarande för utvecklingen och driften av de tekniska plattformarna och den digitala identitetsplånboken. Resurserna i enheterna, tillsammans med övriga enheter inom avdelningen, utgör stommen i de olika devopsteamen som ansvarar för it-tjänsterna. På Digg bedrivs arbetet till stor del tvärfunktionellt, vilket innebär att medarbetare från olika delar av myndigheten deltar i enhetens leveranser. Teamen arbetar agilt och kan bestå av en blandning av medarbetare, konsulter och inlån från andra myndigheter. Som enhetschef kommer du att: • Leda och skapa förutsättningar för dina medarbetare samt ha personal- och arbetsmiljöansvar för de medarbetare som ingår i enheten • Ansvara för strategier, mål, planer och uppföljning inom enhetens verksamhet • Leda förändrings- och utvecklingsarbete inom enheten • Ha verksamhets- och budgetansvar inom enheten • Samverka med chefer och medarbetare inom myndigheten • Aktivt arbeta för att vår kultur genomsyrar det arbete som bedrivs • Representera enheten och avdelningen i externa sammanhang • Bidra till it-avdelningens utveckling Om dig Du är en god ledare vilket för oss betyder att du leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektivt uppnå gemensamma mål. Du samordnar grupper och blir en referenspunkt för andra. Du skapar engagemang och delaktighet. Du har god samarbetsförmåga. Det betyder att du samarbetar bra med andra genom att du lyssnar, kommunicerar och kan ge och ta feedback på ett konstruktivt sätt. Du tar dig an uppgifter med nyfikenhet och fokuserar på ditt och andras lärande. Du har helhetssyn. Du tar ansvar för att förstå och agera i enlighet med Digs roll och uppdrag på en övergripande nivå. Du har lätt för att sätta dig in i och växla mellan olika perspektiv och ser till hela verksamhetens bästa i beslut och handling. Du gör korrekta avvägningar och prioriteringar. Du väger samman komplex information och olika typer av hänsynstaganden och visar omdöme vid uttalanden, agerande och beslut. Du är trygg, stabil och har självinsikt och visar personlig mognad. Ser relationer i sitt rätta perspektiv, skiljer på det personliga och professionella. Förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i den här rekryteringen. Du har följande erfarenheter och kunskaper: • Minst 3 års erfarenhet av att leda systemutveckling av produkter och it-tjänster under hela dess livscykel i en agil verksamhet med fokus på människor och interaktion • Erfarenhet av personal- och budgetansvar • Erfarenhet av att arbeta med mål, planer och uppföljning • Erfarenhet av att leda förändrings- och utvecklingsarbete • Erfarenhet av att bygga och utveckla goda relationer och grupper/team inom kompetensområdet • Du kan delegera till och skapa förutsättningar för medarbetare i deras arbete • Relevanta kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Meriterande erfarenheter och kunskaper: • Erfarenhet av att leda process- och metodutveckling • Erfarenhet av att leda enligt principerna för DevOps • Erfarenhet av att företräda verksamhet i externa sammanhang Utbildning Akademisk utbildning inom relevant område eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Om Digg och vad vi erbjuder Digg är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla. Diggs huvudkontor finns i centrala Sundsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler. Vi har också ett mindre och modernt kontor i centrala Stockholm. Vi är positivt inställda till att ge utrymme för distansarbete utifrån verksamhetens och individens behov, men det förväntas att du är på kontoret minst en dag i veckan och när arbetet kräver det. Vi erbjuder • tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse, anställningen inleds med sex månaders provanställning • placeringsort för tjänsten är Sundsvall • resor förekommer och dess antal kan variera över tid • jobbet är placerat i säkerhetsklass vilket innebär att en säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras inför anställning. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du få här. • generösa förmåner. Läs mer på digg.se Eventuell organisationsförändring I syfte att stärka digitaliseringsarbetet har regeringen gett Digg och Post-och telestyrelsen (PTS) i uppdrag att lämna förslag på hur våra två myndigheter skulle kunna gå samman till en gemensam. Redovisningen lämnades till regeringen 14 mars och vi inväntar nu besked om en organisationsförändring ska genomföras. Vårt arbete med att digitalisera Sverige fortsätter, vi hoppas du vill vara med på resan. Redovisning av uppdrag att lämna förslag på organisationsförändring Sök Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande, strukturerat och systematiskt med vårt urval. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan. Sista ansökningsdag är 17 augusti. Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta avdelningschef Tomas Stenlund på tel 010-4847405. Fackliga kontaktpersoner är Mattias Ekhem för Saco-S och Åsa Fridholm för ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Vi på Future People söker en enhetschef till myndighet inom elkraft i Sundbyberg. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Du blir anställt på Future People och jobbar ute på plats hos vår kund. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss! Vår kund är en myndighet som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Myndighetens arbete påverkar samhället socialt, miljömässigt och ekonomiskt, dels lokalt och nationellt men också globalt genom myndighetens leverantörskedjor. Här får du vara en del av ett samhällsviktigt uppdrag. Uppdraget är en del av division Nät och innebär personal- och verksamhetsansvar för en enhet som bemannar roller i anläggningsprojekt över hela landet. Du kommer att verka i en komplex matrisorganisation där ledarskap, samordning och styrning är avgörande för framgång. Om rollen Som interim enhetschef har du det övergripande ansvaret för att leda verksamheten i linje med övergripande strategier och mål. Du rapporterar till sektions- eller avdelningschef och leder både anställda och konsulter placerade på olika orter. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Leda, planera, följa upp och återrapportera enhetens arbete Omsätta strategier och mål till operativa handlingsplaner Säkerställa budgetföljsamhet och personaldimensionering Ansvara för arbetsmiljö, rehabilitering och psykosocialt klimat Genomföra utvecklingssamtal och lönesättningar Bevaka lagkrav och interna styrdokument Säkerställa informationsklassificering och säker hantering Bidra till verksamhetsutveckling, processtyrning och projektledning Stödja enhetens utveckling mot ett hållbart, coachande och modigt ledarskap Kvalifikationer – kravprofil För att lyckas i rollen krävs: Högskole- eller universitetsexamen Minst 10 års erfarenhet som chef, inklusive ansvar för: -Budget och personalram -Kommunikation och efterlevnad av styrdokument -Arbetsmiljö- och rehabiliteringsansvar -Informationssäkerhet och dokumentation -Löpande verksamhetsuppföljning och styrning -Genomförande av utvecklings- och lönesamtal Dokumenterad erfarenhet av: -Verksamhetsutveckling och förändringsledning -Processtyrning/-utveckling -Projektstyrning Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt Meriterande erfarenhet För att skapa ytterligare mervärde för uppdraget ser vi gärna att du även har: Minst 2 års arbetslivserfarenhet av ledarskap inom offentlig verksamhet eller myndighet Minst 2 års erfarenhet av att ha haft en beslutsfattande roll där rekrytering och konsultupphandling varit en betydande del Minst 2 års erfarenhet av att samverka med olika interna och externa aktörer, såsom beställare, leverantörer, entreprenörer, sakägare och andra myndigheter Minst 2 års erfarenhet av att ha arbetat med infrastrukturprojekt Innan uppdraget kan påbörjas kommer en säkerhetsprövning att genomföras. Som person är du lyhörd, engagerad och har en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt och strävar efter att leverera med hög kvalitet. Du kommer att vara anställd av Future People och arbeta som konsult hos vår spännande kund. För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Som anställd hos oss kan du lita på att vi kommer hjälpa dig att nå dina karriärsmål. Vi finns som en partner genom din yrkesmässiga karriär. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Omfattning: Heltid till den 31/3-2026 med möjlighet till förlängning Start: 1/9-2025 Sista ansökningsdagen: 10/7-2025 Du söker tjänsten på futurepeople.se Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR. Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på [email protected] och Liv Hedström, [email protected]. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Välkommen till oss på Future People!
Välj ett jobb för att visa detaljer