Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom! Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare. Utbildningsförvaltningen ansvarar för förskola, fritidshem, grundskola, gymnasium samt anpassad grund- och gymnasieskola. Vi har drygt 3 200 medarbetare vid 45 förskolor, 22 grundskolor och fyra gymnasieskolor. Här finns ett stort engagemang för att alla barn och elever ska få undervisning av hög kvalitet, möjlighet att utvecklas och att nå sin fulla potential. I Botkyrka ser vi att framgång i skolan är nyckeln till ett gott liv och den starkaste skyddsfaktorn för framtiden. Tjänsten och arbetsuppgifterna Som biträdande rektor är du en viktig del i att bidra till att Botkyrka kommun blir Sveriges bästa skolkommun, där elever lyckas i skolan och får utvecklas utifrån sin unika förmåga. Detta gör du genom att leda det operativa pedagogiska arbetet samt planera och organisera arbetet på skolan tillsammans med ledningsgruppen för att säkerställa att elever möter trygga och kompetenta vuxna i en välstrukturerad verksamhet. Som biträdande rektor får du stora möjligheter att göra skillnad. Rollen som biträdande rektor innebär att på rektors uppdrag leda, utveckla och förankra det pedagogiska arbetet på skolan. Arbetet kan innebära att leda reflektioner med arbetslag samt organisera för och hålla i pedagogiska utvecklingsgrupper. I ditt uppdrag har du personalansvar och utgår ifrån Botkyrka kommuns kompetensförsörjningskedja ARUBA (attrahera, rekrytera, utveckla, behålla och avsluta). Hammerstaskolan söker nu en bitr. rektor som vill bli en del av Hammerstaskolans ledningsgrupp tillsammans med rektor och ytterligare en bitr. rektor.. Där ett viktigt fokusområde kommer att vara höja andel gymnasiebehöriga elever, genom ett relationellt förhållningssätt. Du kommer att ha ansvar för elever i årskurserna F-5 samt för fritidshemmet och du är närmaste chef till dessa medarbetare. I det ingår personaladministrativa arbetsuppgifter såsom exempelvis medarbetarsamtal och löneöversynsarbete. Du har verksamhetsansvar för av rektor tilldelade områden där du implementerar och följer upp det systematiska kvalitetsarbetet och det systematiska arbetsmiljöarbetet. Beroende på Hammerstaskolans behov och dina tidigare erfarenheter och kompetenser kan du också komma att tilldelas specialistområden såsom kommunövergripande särskilda undervisningsgrupp, schemaläggning, brandsskyddsansvarig, ansvar för särskilt stöd, administrativt stöd i olika system eller fastighetsansvar. Intervjuer kommer ske fortlöpande. Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att erforderliga beslut fattas och att ingen övertalighet föreligger. Vi erbjuder dig Hammerstaskolan ligger naturskönt uppe på Eriksbergsåsen och är omgiven av grönområden med gångavstånd till tunnelbana och bussar. Hammerstaskolan är en tvåparallellig F-9 skola med 480 elever. Vi har även en kommunövergripande särskild undervisningsgrupp för elever med språkstörning. I vår skola arbetar ett en mycket stabil lärarkår som har lång erfarenhet och hög kompetens. Vi har en mycket hög andel legitimerade och engagerade lärare som ger eleverna förutsättningar för att lyckas i skolan. Det är en skola där både elever och personal trivs tillsammans. Du som söker till oss Krav: Du har högskoleutbildning med pedagogisk inriktning för grundskolan. Du har dokumenterad erfarenhet som skolledare med personalansvar. Du är van att driva elevhälsoarbete och systematiskt kvalitetsarbete i kommunal grundskola. Meriterande: Det är meritrande om du har genomgått rektorsprogrammet alternativt påbörjat rektorsprogrammet. Du är samarbetsorienterad och arbetar för att skapa sammanhållning och samsyn i den egna arbetsgruppen och i den ledningsgrupp du ingår i. Du sätter upp höga mål för dig själv och den verksamhet du leder och arbetar för att uppnå goda resultat. För att göra det krävs att du arbetar strukturerat, att du planerar ditt arbete väl och håller deadlines. Ditt uppdrag innebär att se möjligheter, leda och inspirera till förändring och utveckling utifrån mål och verksamhetens behov, med medborgarens fokus. Som person är du trygg, stabil och prestigelös. Du har en solid pedagogisk bakgrund och intresse för dessa frågor. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons. För tjänster på Utbildningsförvaltningen i Botkyrka kommun kommer du som blivande medarbetare att genomgå en bakgrundskontroll. Läs mer om bakgrundskontroller här: https://www.botkyrka.se/bakgrundskontroll Om oss Botkyrka är en kommun full av kontraster där storstadens förortsmiljö möter landsbygdens skogar, ängar, sjöar och havskust. Här talas över 100 språk, här bor och arbetar människor med bakgrund från hela världen. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats full av möjligheter där vi tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för en hållbar framtid. Vi har goda och trygga arbetsvillkor med kollektivavtal och flera förmåner för att du ska trivas och utvecklas på jobbet. Läs mer här: https://www.botkyrka.se/jobb-och-vuxenutbildning/jobba-hos-oss/vart-arbetsgivarerbjudande Övrig information För tjänster inom exempelvis vård-skola-omsorg i Botkyrka kommun behöver du som blivande medarbetare visa utdrag ur Polisens belastningsregister. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och därmed motverka diskriminering.
Tillsvidare, heltid 100% Tillträde enligt överenskommelse Vem söker vi? Nu söker vi en drivande, passioneraad, närvarande och affärssmart restaurangchef/unit manger som vill vara med och forma framtidens restaurangupplevelse – från två olika utgångspunkter. Hos oss får du ett dubbelt uppdrag: Bygg upp en ny restaurang från grunden – en spännande plats med stor potential, men som ännu inte hittat sin publik. Lyft en befintlig restaurang med nya idéer – skapa ny energi, nytänk och utveckling i en verksamhet som behöver en ny riktning. Det här är en roll för dig som vill göra skillnad på riktigt. Du brinner för mat, människor och service – men också för affär, försäljning och att skapa synliga resultat. Du är en ledare, och en doer som är med i driften, ser detaljerna och bygger team med både hjärta och tydlighet. Du ansvarar för personal, budget, drift och kvalitet – men också för att skapa en arbetsplats där människor trivs och växer. Du ser varje möte som en möjlighet, både med gäst och kund, och är skicklig på att bygga relationer och hitta lösningar. Vi på Compass Group ger dig frihet, förtroende och stöd – men framför allt möjligheten att göra något eget. Tillsammans skapar vi restauranger som gästerna pratar om – och gärna återvänder till. Redo att ta nästa steg? Vi ser fram emot att höra från dig. Vi erbjuder dig en roll med stor frihet, stort ansvar och alla möjligheter att påverka och göra skillnad – både för medarbetarna, gästerna och affären. Är du redo att sätta en ny restaurang på kartan tillsammans med oss? I tjänsten ingår bland annat ansvar för rapportering till närmsta chef och huvudkontorets olika funktioner. Du fördelar och strukturerar den dagliga driften och säkerställer en god arbetsmiljö på arbetsplatsen. Du kommer även utveckla och följa upp kontraktet genom att definiera och presentera nya lösningar utifrån kundens behov och önskemål. Vår nyöppnade restaurang ligger i Boländerna Uppsala. Här får du vara med från grunden och bygga upp gästupplevelsen, rutinerna och teamet. Potentialen är stor – och du är nyckeln. En etablerad restaurang i Uppsala Buisness park, där det nu finns utrymme för nya idéer, energi och utveckling. Här kan du ta något bra och göra det ännu bättre. Båda restaurangerna har öppet vardagar men kan vara event kvällstid. Vem är du? • Du har minst 2 års erfarenhet av personal- och resultatansvar • Du har minst 3 års erfarenhet av arbete i restaurangbranschen • Du talar och skriver svenska obehindrat och kan tala engelska bra • Du har god datavana • Du har en analytisk förmåga och är resultatinriktad • Du har en förmåga att planera och strukturera arbetet effektivt • Du har ett tydligt ledarskap och kan fördela arbetet samt omsätta genomtänkta beslut i handling • Du är uppmärksam och lyhörd och har goda kunskaper inom arbetsrätt och arbetsmiljö • Du är kreativ och lösningsorienterad • Du ser din betydelse i nöjda kunder, är positiv, stresstålig och har lätt för att samarbeta och kommunicera • Du tar genom din passion ansvar för att hålla en hög service- och kvalitetsnivå på det du levererar • Du gillar fartfyllda dagar, kan ta egna initiativ och är flexibel i din yrkesroll Om Compass Group Vi är en del av Compass Group som är en världsledande leverantör inom mat, dryck och supportservice. Över hela världen har vi över 500 000 kollegor. I Sverige har vi cirka 450 verksamheter runt om i landet, vilket gör att det finns fantastiska utvecklingsmöjligheter hos oss. Vi har förmåner genom kollektivavtal som årlig löneökning, försäkringar och tjänstepension. Compass Group i Sverige omsätter cirka 3 miljarder kronor och drivs under varumärken som Food & Co, Marketplace, Medirest, Amica, Chartwells, Levy Restaurants, UNISON, Eurest och fler. Compass Group Sverige är en del i koncernen Compass Group PLC. Koncernens omsättning uppgår globalt till 250 miljarder SEK (2022). Våra kunder är företag, arenor, universitet, skolor, vård och omsorg med flera. Vi tillhandahåller service såsom mat och dryck, konferens, reception, lokalvård, vaktmästeri med mera. Vill du läsa mer om Compass Group, besök gärna vår hemsida. Varför ska du välja oss? • Vi rekryterar schysst! Vi tror att mångfald, olika erfarenheter och kompetenser gör den bästa stjärnhimlen. • Vi älskar service och vi vill leverera service i världsklass genom att alltid ge det lilla extra. • Vi tror på hållbarhet! Både när det gäller vår planet och våra kollegor. • Vi levererar kvalitet i allt vi gör! Rekrytering på Compass Group Rekrytering sker löpande så varmt välkommen in med din ansökan idag! Vi tar enbart emot ansökningar via webben, ansökningar som kommer in på annat sätt behandlas inte. För mer information om hur Compass Group AB behandlar dina personuppgifter, klicka här.
Vill du vara med på en nystartsresa utöver det vanliga när vi öppnar vår nya butik i Strömstad? Vill du arbeta för en dagligvarukedja som växer snabbare än branschen för sjunde året i rad som också är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2025? Välkommen till rollen som butikschef på Lidl! Din roll Som butikschef på Lidl skapar du förutsättningarna för en inspirerande arbetsplats genom att leda ditt team, leverera resultat och tillsammans skapa en positiv kundupplevelse! I vår nyöppnade butik kommer du få vara med och starta butiken samt bygga upp ditt nya team från grunden. Du är övergripande ansvarig för butikens försäljning och resultat och är den som leder butikens ledningsgrupp. För dig är kunden alltid nummer ett, men det är lika viktigt att du framgångsrikt motiverar och utvecklar din personal. Det gör du till stor del genom att delta i det dagliga butiksarbetet och agera som en förebild. Rollen innefattar också uppgifter som: • Leverera utmärkt kundservice i din butik • Ta fullt ansvar för butikens resultat och nyckeltal genom att löpande planera, följa upp och förbättra • Leda och motivera ditt team för att få dem att prestera utifrån sin fulla potential • Säkerställa den dagliga driften genom att leda och planera verksamheten i din butik • Effektivt delegera arbetsuppgifter och motivera ditt team för att nå planerade nyckeltal • Optimera butiksprocesser genom regelbundna analyser • Rekrytera, introducera, utbilda och vidareutveckla ditt team Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av att leda och utveckla team i en snabbrörlig och resultatorienterad miljö. Du har god problemlösningsförmåga och är duktig på att planera och delegera arbetsuppgifter. Du drivs av ditt starka kundfokus och prioriterar alltid kundupplevelsen. Att överträffa satta mål och maximera produktiviteten i ditt arbete ihop med ditt team ser du som en självklarhet. Utöver det är du en god kommunikatör och kan genom feedback utveckla ditt team och din butik. Vi ser även att du: • Har en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande, gärna med inriktning mot handel. • Behärskar svenska flytande i både tal och skrift. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta som ställföreträdande butikschef, butikschef eller som avdelningsansvarig inom dagligvaruhandeln eller annan serviceorienterad bransch. För denna roll har vi tagit höjd för en gedigen introduktion, för att på bästa sätt rusta dig innan du tar över ansvaret för din egna butik. Då vår butik i Strömstad preliminärt öppnar i slutet av 2025 kommer din introduktion att ske i våra andra befintliga butiker i samma distrikt. De ligger i Trollhättan, Vänersborg och Uddevalla och du kommer behöva ha möjlighet att ta dig till dessa orter fram tills butiken i Strömstad öppnar. Vi ser därför gärna att du har B-körkort. Vi erbjuder Vi erbjuder dig en utmanande och utvecklande arbetsmiljö där du tidigt får mycket ansvar och möjlighet att påverka Lidls framgång i Sverige. Vårt dagliga arbete är, förutom att leda, inspirera och leverera utifrån tydligt satta mål även karaktäriserade av våra värdeord: prestation, respekt, tillit, jordnära attityd och gemenskap. Och eftersom vi växer, kan du fortsätta utvecklas. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. Du blir helt enkelt en del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt för att fortsatt kunna utmana branschen. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Du får allt från friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg och medarbetarrabatt i våra butiker till kostnadsfri rådgivning av psykolog, jurist och ekonom samt mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal och tjänstepension. Då butiken är öppen alla veckans dagar kommer arbetet att ske enligt schema där tidiga morgonpass, dagspass, kvällspass och helgpass ingår. Du kommer att arbeta i våra butiker i Trollhättan, Vänersborg och Uddevalla under din introduktion och fram tills dess att den nya butiken i Strömstad öppnar, vilket preliminärt sker i slutet av 2025. Urvalet sker löpande, skicka därför din ansökan redan idag. I samband med denna rekrytering samarbetar Lidl med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare är Monica Sveiven. Varmt välkommen till Lidl – en arbetsplats där du gör skillnad varje dag! Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024!
Vi söker nu en senior och trygg ledare som vill ta ansvar för en operativ arbetsgrupp i en krävande terminalmiljö. Du kommer att arbeta eftermiddagsskiftet och ha ett helhetsansvar för det dagliga arbetet i terminalen. Det här är en hands-on roll med personalansvar för en grupp på cirka 12–13 medarbetare som främst arbetar med truckkörning (motvikt och ledstaplare) och lastning av gods för avgång. Om tjänsten Arbetstider: Måndag–fredag, kl. 13:00–22:00. Ej arbete på röda dagar. Placering: DHL Freight i Västberga. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Som Supervisor ansvarar du för att: * Planera bemanning och skift, göra scheman och säkerställa att rätt resurser finns på plats. * Hålla uppstartsmöte och informera teamet om dagens mål och status. * Leda och fördela det dagliga arbetet samt hantera eventuella problem direkt på golvet. * Följa upp siffror och resultat, analysera data i Excel och rapportera efter skiftets slut. * Växla mellan operativt arbete på golvet och administrativa uppgifter på kontoret. Vem är du? Du är en erfaren ledare, van vid tuffa miljöer och tydlig kommunikation. Erfarenhet av att praktiskt arbetat med personalledning och har förmågan att skapa struktur även i utmanande situationer. Du behöver trivas med att hålla svåra samtal, leda möten, hantera konflikter och snabbt kunna medla när missförstånd uppstår. I den här rollen är det viktigt att kunna sätta gränser, vara närvarande på golvet och samtidigt ha koll på siffrorna. Du ska även gilla att samarbeta med människor och skapa en rolig arbetsmiljö med fokus på aktiviteter och trivsel! Krav: * Erfarenhet av ledarskap i operativ miljö – gärna terminal, lager eller logistik. * Truckkort och gärna erfarenhet av motviktstruck och ledstaplare. * God Office-vana och vana att arbeta med siffror och resultat. * Prickfritt belastningsregister – kontroll kommer att göras. Att hitta rätt person till rätt plats – det är vår kärnkompetens. Vi rekryterar kompetent personal till praktiskt taget alla branscher, små som stora företag, inom såväl privat som offentlig sektor. Har du rekryterats av Uniflex vet du att processen är kvalitetssäkrad. Våra rekryterare kan din bransch, därför tar vi totalansvar för alla moment, från kravprofil till uppföljning. Men viktigast av allt är förstås resultatet - att du är rätt person på rätt plats. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Uniflex är ett registrerat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.
At ABB, we help industries outrun - leaner and cleaner. Here, progress is an expectation - for you, your team, and the world. As a global market leader, we’ll give you what you need to make it happen. It won’t always be easy, growing takes grit. But at ABB, you’ll never run alone. Run what runs the world. This Position reports to: Sales Manager Your Role: Own the Challenge ABB’s Process Automation Energy Industries (PAEN) division is at the forefront of enabling the Energy Transition. We are now seeking a dynamic Sales Manager Brownfield to lead our team of Large Pursuit Specialists focused on modernization, expansion, and automation across the energy and industrial sectors. Key Responsibilities Lead and manage a team of 10 Large Pursuit Specialists and Account Managers across diverse industries, predominantly in energy transition brownfield projects. Oversee and personally engage in major sales pursuits in Automation, Electrical, Telecommunications, and Digital solutions. Drive recruitment, onboarding, and development of a high-performing sales team. Strategically allocate pursuit resources, support winning strategies, and maximize win potential. Lead decision-making on bidding strategies and delivery models in collaboration with peers. Represent ABB as a thought leader at industry events and forums. Ensure effective use of CRM tools (Salesforce) for sales forecasting and funnel management. Uphold ABB’s core values and health & safety standards in all activities. Qualifications Proven leadership experience managing high performing sales teams, ideally in brownfield or modernization projects. Strong industry background in power automation and the energy sector. Demonstrated success in selling complex technical solutions (Automation, Electrical, Telecoms, Digital). Skilled in consultative sales, with excellent interpersonal, listening, and questioning skills. Collaborative, resilient, self-motivated, and capable of managing complex stakeholder environments. Strong communication skills with the ability to influence at all levels of an organization. Familiar with commercial and contractual aspects of industrial projects. Proficient in CRM systems (e.g., Salesforce) and Microsoft Office tools. Driving license required. Why ABB? We empower you to take initiative, challenge ideas, and lead with confidence. You’ll grow through meaningful work, continuous learning, and support that’s tailored to your goals. Every idea you share and every action you take contributes to something bigger. More about us We look forward to reading your application in PDF format. Please note that the interview process is ongoing, apply now to secure your spot in the recruitment process! Please note that to be eligible for employment at ABB Sweden, you will need to pass our pre-employment screening steps. This includes a reference check, a drug test, and could also include an extended background check. We kindly decline direct contact with staffing and recruitment agencies as well as sellers of additional job advertisements. Join us. Be part of the team where progress happens, industries transform, and your work shapes the world. Run What Runs the World. Recruiting Manager Magnus Högstedt, Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Torbjörn Eriksson, +46 702 08 99 50; Ledarna: Leif Öhrberg, +46 724 64 40 16; Unionen: Hanna Norén, +46 706 34 03 46. All other questions can be directed to Recruiting Consultant Sara Vestin, +46 724 64 46 88. We value people from different backgrounds. Could this be your story? Apply today or visit www.abb.com to read more about us and learn about the impact of our solutions across the globe.
Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm, Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries. Learn more at www.epirocgroup.com. HR Operations Manager Vi söker dig som bygger starka relationer, inger förtroende och har modet att driva förändring. Med din kompetens, ditt engagemang och ditt utvecklingsfokus blir du en viktig kraft i vårt arbete med att forma framtidens HR – nära verksamheten och tillsammans med ett erfaret team. Låt oss accelerera transformationen. Tillsammans. Bli en del av vårt team Epiroc Rock Drills AB är den största privata arbetsgivaren i Örebro med över 3 000 anställda och konsulter, och spelar en viktig roll inom Epiroc-koncernen. Som vår nya HR Operations Manager kommer du att ha en nyckelroll i att fortsätta vår resa som en av Sveriges mest attraktiva och spännande arbetsgivare. Ditt team består av cirka tio HR-specialister som stöttar divisionerna vid Epirocs sex operativa områden i Örebro i alla HR-processer. Vi är ett starkt och kunnigt team som arbetar nära tillsammans och hjälper varandra när det behövs. Ditt uppdrag Som HR Operations Manager på Epiroc Rock Drills AB leder du ett stort, kompetent och engagerat HR Operations-team och fungerar som den centrala länken mellan HR och den operativa verksamheten. Du ansvarar för att omsätta affärsstrategier till konkreta People & Leadership-initiativ, i en komplex och internationell matrisorganisation. Rollen innebär ett nära samarbete med General Managers, HR VPs, fackliga parter och andra HR-chefer inom Epiroc. Du ingår i ledningsgruppen för Epiroc Rock Drills AB och har ett övergripande ansvar för implementering av strategiska HR-projekt, utveckla samarbete med partners, fackliga relationer. Du är motorn i att driva utvecklingen av framtidens HR. I rollen kommer du att: • Skapa framtidens HR byggt på innovation och samarbete i en nära dialog med de operativa verksamheterna. • Leda och utveckla HR Operations-teamet, motivera och coacha framtidens HR ledare. • Driva och implementera strategiska och operativa HR-planer. • Utveckla samarbete och övergripande ansvar för fackliga relationer byggt på samverkan och ledarskap. • Utveckla och innovera effektiva HR-processer. • Kommunicera och informera till olika intressenter, både internt och externt. • Nära samarbete med övriga HR-chefer inom Epiroc. Placering och resor Denna tjänst är placerad i Örebro. Resor förekommer vid behov. Ansökan och kontaktinformation Vi uppmuntrar dig att skicka in din ansökan via vår karriärsida så snart som möjligt, men senast den 3 augusti 2025. För frågor om tjänsten, vänligen kontakta: Rekryterande chef, Jonas Albertsson, Managing Director, Epiroc Rock Drills AB, [email protected] Rekryteringsspecialist, Maria Tedsjö, [email protected] Under semesterperioden har vi begränsad möjlighet att svara på dina frågor men vi återkommer till dig vecka 32 då vi är tillbaka igen. Din profil Vi söker en senior HR-ledare med gedigen erfarenhet och starka personliga värderingar. Du är skicklig på att bygga förtroende och goda relationer på alla nivåer. Du tycker om att stötta och coacha chefer i att fatta beslut som gynnar organisationens utveckling. Du lyssnar aktivt, kommunicerar tydligt och är öppen för olika perspektiv och kulturer. Om du är tillgänglig, pålitlig och värdesätter att göra det rätta – då kan detta vara rollen för dig! Din bakgrund bör inkludera: • Universitetsutbildning inom relevant område eller motsvarande. • Minst 10 års erfarenhet inom HR, inklusive på ledningsnivå. • Gedigen erfarenhet av svensk arbetsrätt och fackligt samarbete. • Erfarenhet av att arbeta i en global matrisorganisation, gärna inom industrin. • Erfarenhet av att leda mångkulturella team och arbeta över kulturella gränser. • Stark bakgrund i att leda framgångsrika förändringsprocesser. • Bred förståelse för centrala HR-processer. • Förmåga att arbeta både strategiskt och operativt. • Utmärkta kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
At ABB, we help industries outrun - leaner and cleaner. Here, progress is an expectation - for you, your team, and the world. As a global market leader, we’ll give you what you need to make it happen. It won’t always be easy, growing takes grit. But at ABB, you’ll never run alone. Run what runs the world. This Position reports to: R&D Department Lead Your role and responsibilities In this role as R&D Team Lead of Powertrain & Digitalization, you will have the opportunity to lead a team of scientists and support them in achieving the agreed R&D targets. Each day, you will coach and develop the team. You will also showcase your expertise by helping in managing technologies, platforms, and Intellectual Property. The work model for the role is onsite at ABB Corporate Research in Västerås, Sweden. This role is contributing to the global R&D function to ensure ABB's technology leadership now and in the future. Main stakeholders are business R&D receivers within Motion and Process automation business areas. You will be mainly accountable for: Leading a team of 15 colleagues while driving a culture of innovation across the team and the wider department, encouraging creative thinking and continuous improvement. Ensuring timely and high-quality delivery of research projects that align with strategic goals. Drive talent development through coaching, feedback, and career planning. Cultivate strong relationships with internal and external stakeholders—such as customers, partners, and academic institutions—to foster collaboration and knowledge exchange. Representing ABB R&D in scientific and technical communities, both within and outside the organization, to enhance visibility and cooperation. Qualifications for the role A PhD or Master’s degree in Electrical Engineering, Engineering Physics, Control Engineering, or a related scientific or engineering discipline, combined with several years of hands-on experience in applied research and technology development. Previous experience in a leadership role - either as a manager or project lead - is highly valued. Preferably, a few years of experience working on projects involving electrical machines and/or drives. Full professional proficiency in English, both written and spoken. What's in it for you? We give you the space to lead, the support to grow, and the chance to make a difference. Whether you're solving problems, building something new, or helping others succeed, your impact is real. You’ll be part of a team that values your voice and celebrates your progress. More about us At Corporate Research we lead innovation within ABB and are committed to solving societal challenges by supporting the green energy transition and creating a better world for future generations. We work in close collaboration with other research centers, universities and our four business areas (Electrification, Process Automation, Motion and Robotics & Discrete Automation). Recruiting Manager Magnus Backman, +46 705 32 31 16, will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Mikael Blomqvist, +46 768 06 00 11; Ledarna: Lenny Larsson, +46 706 32 85 47; Unionen: Ing-Marie B Lindgren-Turpeinen, +46 703 30 75 40. All other questions can be directed to Talent Partner Linda Lundstedt, +46 724 61 23 43. We look forward to reading your application in PDF format. Last day to apply is August 10. Please note that to be eligible for employment at ABB Sweden, you will need to pass our pre-employment screening steps. This includes a reference check, a drug test, and could also include an extended background check. We kindly decline direct contact with staffing and recruitment agencies as well as sellers of additional job advertisements. Join us. Be part of the team where progress happens, industries transform, and your work shapes the world. Run What Runs the World. We value people from different backgrounds. Could this be your story? Apply today or visit www.abb.com to read more about us and learn about the impact of our solutions across the globe.
Därför är detta jobb för dig Till vårt kontor i Karlstad söker vi nu efter en affärsdriven och framåtlutad konsultchef. På Knightec Group är vi omtänksamma, vågar utmana och driver bolaget framåt tillsammans. Du drivs av att få leda och inspirera andra samt att utveckla affärer med kvalitativa leveranser. I Karlstad erbjuder våra kunder kompetens och tjänster inom teknik-segmentet med fokus på projektledning, produktutveckling, produktionsutveckling, kvalitetsledning och processutveckling. Detta har resulterat i att vi genom åren har etablerat starka kundrelationer inom bl.a försvars-, process- och läkemedelsindustrin i regionen. Du kommer att arbeta inom vårt affärsområde Hardware & Design där vi kombinerar bred ingenjörskompetens med djup specialistkunskap och ett användarcentrerat förhållningssätt – för att utveckla fysiska produkter och digitala upplevelser hela vägen från koncept till storskalig produktion. Arbetsuppgifter Rollen som konsultchef är rolig och utmanande. Du ansvarar för försäljning och resultat såväl som personal och utvecklingen av avdelningen. Rollen innebär att du arbetar med helheten; försäljning, ledarskap, strategi och ekonomi. Som konsultchef i Karlstad blir också en del av regionens ledningsgrupp. Här blir du en del av ett starkt team där vi på daglig basis utmanar och stöttar varandra för att tillsammans göra verklig skillnad. Kvalifikationer Vi söker dig som gillar att arbeta med människor och försäljning i ett högt tempo. Du har några års erfarenhet som chef från ingenjörs- och/eller konsultbranschen där du haft såväl personal- som kund- och säljansvar. Det är starkt meriterande om du också har ett brett kontaktnät i regionen. Som person är du positiv och brinner för att bygga en stark kultur och utveckla goda relationer. En spännande resa med Knightec Group Semcon och Knightec har gått samman som Knightec Group. Tillsammans bildar vi Norra Europas ledande strategiska partner inom produkt- och digital tjänsteutveckling – hur häftigt är inte det? Med en unik kombination av tvärfunktionell expertis och en holistisk förståelse för affärer hjälper vi våra kunder att förverkliga sina strategier – från idé till färdig lösning. På Knightec Group finns kompetensen, attityden och drivkraften som krävs för att anta de mest utmanande och innovativa projekten. För våra medarbetare innebär detta fantastiska möjligheter att vara med och forma framtiden genom att utveckla Knightec Group lokalt. Här får du inte bara utvecklas och växa, utan också bli en del av något större. Låter det som platsen för dig? Häng med på en spännande resa! Praktisk information Detta är en tillsvidareanställning, placerad på vårt kontor i Karlstad, Gräsdalsgatan 3. Resor i tjänsten kan förekomma till våra kunder. Startdatum är så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast 2025-08-24. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Markus Holmberg, Regional Manager. Observera att vi, på grund av GDPR, endast tar emot ansökningar via vår karriärsida. Vi ser fram emot att höra från dig!
Do you want to make a real difference? At IST, you’ll have the opportunity to lead the development of digital products that shape the future of education – every single day. We’re looking for a strategic and driven Product Area Manager who wants to combine technology, leadership, and innovation in a role where AI plays a central part. About the role As a Product Area Manager (PAM) at IST, you will be responsible for the product strategy and roadmap for a defined product area. You will lead and support 2–4 cross-functional development teams, including Product Owners and Business Analysts. This role is key to aligning business needs with product outcomes. You will work closely with our Business Regions to gather market insights, prioritize high-value initiatives, and ensure delivery of a successful roadmap. At IST, we are actively exploring and applying AI-powered tools and capabilities in our product development. As PAM, you will help identify opportunities where AI can create value for users – such as improving automation, enhancing user experiences, and enabling data-driven decision support for schools and municipalities. You’ll help guide the roadmap so that AI is used responsibly, ethically, and meaningfully in the educational context. Your main responsibilities will include: Defining and prioritizing the product-area roadmap Organizing themes, features, and milestones to balance short-term delivery with long-term strategy Leading and coaching a cross-functional team of 10–25 people Supporting Product Owners in backlog management and stakeholder engagement Overseeing the product area's financials and maintaining sustainable product economics Turning market and customer insights into clear, actionable product plans Identifying and evaluating opportunities for applying AI technologies in your product area About you We believe the right candidate brings a blend of leadership, strategic thinking, and a hands-on product mindset. You are passionate about technology and education – and curious about how AI can be used to solve real problems in smarter ways. We’re looking for someone with: A relevant Bachelor’s or Master’s degree At least 5 years of experience in product management or a similar leadership role Strong leadership and coaching skills with a track record of motivating cross-functional teams Deep understanding of Agile ways of working Analytical mindset and the ability to make data-driven decisions Excellent communication and stakeholder management skills Familiarity with the opportunities of AI in digital product development is a strong plus A passion for education and creating meaningful user experiences The ability to speak and write fluently in both Swedish and English About IST At IST, we develop digital solutions that make education better – for students, teachers, school leaders, and society as a whole. With decades of experience in the education sector, we are trusted by thousands of schools across the Nordics and beyond. We value long-term partnerships, smart technology, and making a real difference in everyday learning. Apply We offer a full-time, permanent position based preferably at our office in Växjö. Please submit your application via http://career.ist.com no later than 31 of august. In your application, we kindly ask you to briefly answer the following three questions: What do you believe you would contribute in this role that makes you a strong candidate? What inspired you to apply for this position? How does your experience align with the key requirements of the role? If you have any questions about the position or the recruitment process, feel free to contact [email protected] or our Head of Product Area Management: [email protected] Please note that background checks may be part of our recruitment process. We review applications on an ongoing basis, but due to the holiday season, our response might take a little longer than usual. Don’t wait to apply, though – we’re looking forward to hearing from you!
Do you want to make a real difference? At IST, you’ll have the opportunity to lead the development of digital products that shape the future of education – every single day. We’re looking for a strategic and driven Product Area Manager who wants to combine technology, leadership, and innovation in a role where AI plays a central part. About the role As a Product Area Manager (PAM) at IST, you will be responsible for the product strategy and roadmap for a defined product area. You will lead and support 2–4 cross-functional development teams, including Product Owners and Business Analysts. This role is key to aligning business needs with product outcomes. You will work closely with our Business Regions to gather market insights, prioritize high-value initiatives, and ensure delivery of a successful roadmap. At IST, we are actively exploring and applying AI-powered tools and capabilities in our product development. As PAM, you will help identify opportunities where AI can create value for users – such as improving automation, enhancing user experiences, and enabling data-driven decision support for schools and municipalities. You’ll help guide the roadmap so that AI is used responsibly, ethically, and meaningfully in the educational context. Your main responsibilities will include: Defining and prioritizing the product-area roadmap Organizing themes, features, and milestones to balance short-term delivery with long-term strategy Leading and coaching a cross-functional team of 10–25 people Supporting Product Owners in backlog management and stakeholder engagement Overseeing the product area's financials and maintaining sustainable product economics Turning market and customer insights into clear, actionable product plans Identifying and evaluating opportunities for applying AI technologies in your product area About you We believe the right candidate brings a blend of leadership, strategic thinking, and a hands-on product mindset. You are passionate about technology and education – and curious about how AI can be used to solve real problems in smarter ways. We’re looking for someone with: A relevant Bachelor’s or Master’s degree At least 5 years of experience in product management or a similar leadership role Strong leadership and coaching skills with a track record of motivating cross-functional teams Deep understanding of Agile ways of working Analytical mindset and the ability to make data-driven decisions Excellent communication and stakeholder management skills Familiarity with the opportunities of AI in digital product development is a strong plus A passion for education and creating meaningful user experiences The ability to speak and write fluently in both Swedish and English About IST At IST, we develop digital solutions that make education better – for students, teachers, school leaders, and society as a whole. With decades of experience in the education sector, we are trusted by thousands of schools across the Nordics and beyond. We value long-term partnerships, smart technology, and making a real difference in everyday learning. Apply We offer a full-time, permanent position based preferably at our office in Växjö. Please submit your application via http://career.ist.com no later than 31 of august. In your application, we kindly ask you to briefly answer the following three questions: What do you believe you would contribute in this role that makes you a strong candidate? What inspired you to apply for this position? How does your experience align with the key requirements of the role? If you have any questions about the position or the recruitment process, feel free to contact [email protected] or our Head of Product Area Management: [email protected] Please note that background checks may be part of our recruitment process. We review applications on an ongoing basis, but due to the holiday season, our response might take a little longer than usual. Don’t wait to apply, though – we’re looking forward to hearing from you!
Välj ett jobb för att visa detaljer