Head of Service & Technical Support till Excillum!
Academic Work Sweden AB
Produktionschefer inom tillverkning

Vill du arbeta i en spännande roll hos företaget bakom världens mest avancerade industriella röntgenkälla? Med tung patentskyddad forskning i botten har Excillum inte bara förflyttat fysikens gränser utan också byggt och levererat produkter som förändrat hur både industrin och akademin ser på röntgenkällor. Excillum befinner sig nu i en spännande fas med att fortsätta industrialiseringen av bolaget och för att ta sig vidare till nästa steg stärker de nu upp med en Head of Service & Technical Support. Vill du vara en del av ett företag med ett ödmjukt och hjälpsamt arbetsklimat där du får möjligheten att leda service, support- och eftermarknadsarbetet i ett världsledande företag? Då är Excillum för dig! OM TJÄNSTEN Excillum designar, utvecklar och tillverkar röntgenljuskällor som bland annat används för kvalitetssäkring inom halvledar-, elektronik- och batteritillverkning. Andra tillämpningar idag är för framtagande av nya läkemedel och forskning inom t.ex. biologi, medicin och materialvetenskap och de har idag kunder i både Europa, Asien och USA. I dagsläget är cirka 20 % av Excillums kunder inom industrin medan resterande del är kunder inom akademin. Som en del av företagets fortsatta industrialiseringsresa kommer du att ha en viktig och central roll i att leda och utveckla ditt team bestående av 6 personer. Teamet du leder ansvarar för både service, ”technical training” och teknisk support där du kommer att ha det övergripande ansvaret för att utveckla arbetet inom området. Rollen innebär också ett tätt samarbete med övriga bolaget för att skapa samsyn kring service, support- och eftermarknadsstrategier och du kommer att ha kontakt med såväl ledningsgrupp som experter inom elektronik, mjukvara, forskare, produktion, marknad och sälj m.m. Du rapporterar till COO och är även en del av ledningsgruppen för R&D, Supply Chain och Service. Excillum har huvudkontor i Kista med både labb och produktion i huset vilket gör att du kommer att arbeta nära produkterna som utvecklas. Några ord från din framtida närmsta chef "Hej! Jag heter Göran och är COO på Excillum sedan januari 2025. Det som lockade mig med Excillum var dels att vi är ett svenskt bolag i världsklass – både vad gäller tekniken vi utvecklar och människorna som jobbar här. Vi är inne på en spännande och utmanande resa, och för mig är det viktigt att bygga en kultur där alla känner att de kan ta ansvar, bidra med idéer och vara med och påverka vår riktning. Jag är imponerad av den kompetens och drivkraft som finns hos oss och det gör mig både ödmjuk och spänd på det vi har framför oss!” ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta i en bred roll med ansvar för att både leda och utveckla individer och teamets arbete som helhet. Du säkerställer att rätt kompetenser finns på plats för att möta verksamhetens mål, fördelar ansvarsområden inom teamet och verkar som en förebild genom att aktivt bidra till och forma företagskulturen med att driva resultat och skapa engagemang i en komplex och föränderlig miljö. Vidare kommer du… - Stötta och leda teamet med tydliga mål, effektiva processer, rätt verktyg och relevanta utbildningar. - Utveckla och implementera processer för hur teamet säkerställer kvalitet och pålitlighet i service, tekniska utbildningar och support gentemot kund. - Jobba tätt tillsammans med R&D för att utveckla befintliga- och ta fram nya produkter. - Jobba tätt tillsammans med sälj- och produktledning för att skapa servicekontrakt och eftermarknadserbjudanden. - Hantera servicepartners och avtal samt utveckla samarbetet med externa partners. - Leda projekt och aktiviteter inom linjeorganisationen. - Agera systemägare för verktyg inom funktionen enligt QMS och säkerställa att företagets processer, regler och kvalitetskrav följs. - Säkerställa funktionens arbetssätt och relevanta delar av QMS för att uppfylla ISO. VI SÖKER DIG SOM Detta är en roll för dig som har erfarenhet av och ett stort driv att både leda och utveckla medarbetare i en global miljö där företagskulturen värderas högt. Du är en resultatinriktad person med förmågan att sätta tydliga mål, är kommunikativ och har lätt för att både uttrycka idéer och lyssna aktivt för att skapa en konstruktiv dialog där olika perspektiv, viljor och tankesätt får plats. Du har även erfarenhet och en god förmåga att inte bara förvalta befintliga processer – utan också forma, driva och implementera förändringar inom service och support i ett företag med komplex teknik. Utöver det ser vi att du har ett starkt affärssinne och är duktig på att driva och utveckla samarbete med externa kunder och partners, såväl som internt. Utöver det har du… * En högskole- eller civilingenjörsutbildning inom mekanik, elektronik, mekatronik eller liknande * Erfarenhet från en liknande roll där du drivit, utvecklat och implementerat processer inom service och support i ett företag med komplex teknik * Erfarenhet från en ledande roll med personalansvar * Har mycket goda kunskaper i engelska Vi ser det som meriterande om du har… * Kunskaper i svenska Övrig information * Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid * Omfattning: Heltid * Placering: Kista, Stockholm * Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och Excillums önskan är att alla frågor går till Academic Work * Kontaktuppgifter: Senior rekryteringkonsult Johanna Sörell, [email protected] * Vi arbetar med löpande urval, sök tjänsten så snart du kan om du är intresserad Information om rekryteringsprocessen * Telefonintervju med Academic Work * Djupintervju med Academic Work + personlighetstest & problemlösningstest * Intervjuer med Excillum * Referenstagning + beslut Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Excillum på deras hemsida: https://www.excillum.com/

28 juni 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
Butikschef till vår nya spelanläggning i Erikslund Köpcentrum!
Äventyrshörnan AB
Chefer inom handel

Är du en visionär ledare med en passion för spel, service och att bygga framgångsrika team? Då har vi en unik möjlighet för dig! Vi söker en driven Butikschef till vår helt nya och spännande spelanläggning i Erikslund Köpcentrum, Västerås. Vi är stolta över att presentera två av marknadens mest innovativa och uppslukande spelupplevelser: en banbrytande VR-arena och ett fartfyllt interaktivt Lightning Floor. Våra maskiner är designade för att erbjuda en fantastisk och minnesvärd upplevelse för alla åldrar – från barn till vuxna och hela familjen! Detta är början på något stort. Redan nästa år planerar vi att expandera dramatiskt med en stor anläggning som rymmer över 40 spel. Som Butikschef blir du en nyckelperson i vår expansionsresa och får en avgörande roll i att etablera och utveckla Äventyrshörnan som den självklara destinationen för spel och äventyr i Västerås. Om rollen Som Butikschef är du den operativa och strategiska ledaren för vår nya spelanläggning. Du har det fulla ansvaret för att den dagliga driften flyter smidigt, att våra kunder får en exceptionell upplevelse och att ditt team trivs, utvecklas och överträffar förväntningar. Du är vårt ansikte utåt och en passionerad ambassadör för vår vision om högkvalitativa, roliga och familjevänliga spelupplevelser. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Drift & Optimering: ansvara för daglig drift, öppning, stängning och att anläggningen alltid är optimerad för bästa besökarflöde och upplevelse. Leda teamet: Ansvara för personalplanering, schemaläggning och att leda dina medarbetare mot gemensamma mål. Gästupplevelse i världsklass: Säkerställa exceptionell service, introducera och guida gäster (både barn och vuxna) i våra spelmaskiner, samt hantera bokningar och frågor. Försäljning & Ekonomi: Ansvara för kassa, försäljning av snacks, dryck och kaffe, samt lagerhållning och beställningar. Teknik & underhåll: Övervaka att spelmaskinerna fungerar korrekt, utföra enklare felsökning och starta/hantera spelen via dator. Lokalkänsla & Städrutiner: Ansvara för att lokalen alltid är ren, fräsch och inbjudande för våra gäster. Strategisk utveckling: Följa upp försäljning, analysera trender och vara en drivande kraft i den fortsatta utvecklingen av verksamheten mot våra expansionsmål. Vem är du? Vi söker dig som är en naturlig och erfaren ledare med en stark passion för service och att bygga framgångsrika team. Du är ansvarstagande, driven och en problemlösare som trivs med att hantera flera bollar i luften i ett roligt och ibland högt tempo. Du har ett genuint intresse för spel, teknik och en förmåga att inspirera både medarbetare och besökare. Din förmåga att kommunicera, coacha och bygga relationer är utmärkt, och du brinner för att skapa en positiv, säker och glädjefylld miljö för familjer. Vi värdesätter en strategisk tankeförmåga och ett kommersiellt driv för att utveckla verksamheten och öka försäljningen. Krav för tjänsten Minst 2-4 års dokumenterad erfarenhet som Butikschef eller i en liknande ledande roll inom butik, service eller upplevelsebranschen. Goda datorkunskaper och teknisk förståelse för att hantera spelmaskinerna. Exceptionell förmåga att arbeta självständigt, ta egna initiativ och driva resultat. Flytande svenska i tal och skrift är ett krav. Meriterande Erfarenhet av att budgetansvar och försäljningsuppföljning. Dokumenterad förmåga att utveckla och coacha personal. Stort intresse för och kunskap om VR-spel och interaktiva nöjeskoncept. Erfarenhet av att arbeta med sociala medier för marknadsföring och kundengagemang. Vad kan vi erbjuda dig? Hos Äventyrshörnan får du en unik och inflytelserik roll där du blir en avgörande del av att bygga och forma en helt ny och spännande verksamhet från grunden. Ledarskap i framkant: Du får möjlighet att leda ett engagerat team och arbeta med toppmodern spel- och VR-teknik i en rolig, dynamisk och snabbt växande miljö. Strategisk påverkan & tillväxt: Detta är en nyckelroll med stora möjligheter att påverka verksamhetens utveckling och tillväxt inför vår framtida expansion med en stor anläggning. Din insats är direkt avgörande för vår framgång. En meningsfull och glädjefylld arbetsplats: Du bidrar varje dag till att skapa fantastiska och oförglömliga upplevelser för familjer och besökare. Goda utvecklingsmöjligheter: Med vårt fokus på expansion finns det stor potential för dig att utvecklas både personligt och professionellt inom företaget. Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan (CV och personligt brev) så snart som möjligt då vi rekryterar löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!

28 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Hotell och Driftsansvarig till Väderöarna
Fjällbacka Fyren AB
Hotell- och konferenschefer

Hotellansvarig till Väderöarnas Värdshus – För dig som är redo att leda, leverera och leva mitt i havet – Vill du ha ett jobb som är mer än ett jobb? Väderöarnas Värdshus söker en hands-on ledare som vill driva en unik destination långt från kontorslandskap och standardrutiner. Det här är för dig som gillar ansvar, och utmaningar och havsluft. Vad du gör: Som hotellansvarig är du spindeln i nätet – du leder teamet, sätter tonen för gästupplevelsen och ser till att allt flyter, från ankomst till utcheckning. Du jobbar både med drift och strategi, men är inte rädd för att kavla upp ärmarna när det behövs. Exempel på vad jobbet innebär: Leda ett mindre, sammansvetsat team under säsong (boende, restaurang, evenemang) Ha koll på bokningar, bemanning, flöden och gästnöjdhet Hålla i möten, fixa logistik, lösa problem Rekrytering Ha budgetkoll Vara värd, kollega och ledare – ofta samtidigt Vi vill att du; Har erfarenhet av service och ledarskap (du kanske har varit arbetsledare, platschef eller haft säsongsansvar) Är orädd, lösningsfokuserad och trygg i nya situationer Gillar att jobba fysiskt, snabbt och ibland improviserat Pratar svenska och engelska Har B-körkort Är positiv och engagerad Vad vi erbjuder: En arbetsplats mitt i Bohusläns vackraste skärgård Boende på ön (du slipper pendla, vi fixar husrum) Ett ungt, drivet team med säsongspuls och laganda Möjlighet att påverka, utveckla och växa Hav, solnedgångar, stillhet – och 110 % gästfokus Tjänsten är heltid, säsong eller året runt beroende på profil. Du jobbar både på kontoret i land och på Väderöarna, åker med Värdshusets båtar från Hamburgsund. Skicka din ansökan till [email protected], rekryteringen sker löpande. Väderöarnas Värdshus är ett litet värdshus med stort hjärta. Vill du bli en del av något unikt? Vi letar efter dig som vill leda med närvaro, ta ansvar med energi – och njuta av varje sekund på ön.

28 juni 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
Rektor till Holavedsgymnasiet
Tranås kommun
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

OM ARBETSPLATSEN Barn och utbildningsförvaltningen i Tranås ger barn och unga en värdefull start i livet. Vi ansvarar för förskoleverksamhet, förskoleklass och grundskola, fritids, gymnasium, anpassad grund- och gymnasieskola och elevhälsa. Vårt mål är att erbjuda en inkluderande, trygg och utvecklande miljö där elever och medarbetare trivs. Genom att bli en del av vår förvaltning får du möjligheten att vara med och påverka och göra Tranås till en ännu bättre skolkommun. Välkommen till en spännande karriärmöjlighet i Tranås kommun. Holavedsgymnasiet är en skola med cirka 800 elever och med en stor bredd vad gäller både yrkesprogram och högskoleförberedande program. Skolan innefattar även introduktionsprogram samt anpassad gymnasieskola. Holavedsgymnasiet ligger i centrala Tranås, vilket innebär närhet till olika aktiviteter och goda pendlingsmöjligheter. Arbetsklimatet är öppet och vi arbetar för att varje elev ska utvecklas så långt som möjligt och rustas för framtiden. Vi söker nu dig som vill bli vår nya rektor och bidra till vårt gymnasium med ett stort driv och värdefull kunskap. ARBETSUPPGIFTER I din tjänst kommer du att ansvara för både högskoleförberedande program och yrkesprogram. Ledningsorganisationen består av verksamhetschef, rektorer och biträdande rektor där vi erbjuder dig ett arbete i en spännande förvaltning med många erfarna kollegor. Som rektor är du direkt underställd verksamhetschefen för gymnasiet. Din uppgift i ledningsgruppen är att i samverkan med engagerade kollegor arbeta med styrning, kvalitetsmål, strategisk planering och utveckling av Holavedsgymnasiet. I din roll ansvarar du för verksamhet, personal, ekonomi samt omvärldsanalys. I uppdraget ingår också att säkerställa att verksamheten bedrivs utifrån styrdokument, lagstiftning och med god ekonomisk hushållning. Du får tillgång till flera interna stödfunktioner, såsom ekonomi, HR, kommunikationsstöd och IT. Dessa resurser finns för att ge dig och dina medarbetare de rätta verktygen för att hantera de utmaningar som kan uppstå i arbetet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har relevant pedagogisk högskoleutbildning och erfarenhet av arbete inom utbildningssektorn, alternativt annan utbildning eller erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms lämplig för uppdraget. Du har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation. Det är meriterande om du har genomförd rektorsutbildning. För att vara framgångsrik i rollen bör du vara:   En engagerad ledare: Som ledare leder och motiverar du andra genom att visa tilltro till dina medarbetares kunskaper, engagemang och vilja att lyckas med sitt uppdrag. Du samordnar grupper och hanterar eventuella problem som kan uppstå genom coachning. Du har förmåga att arbeta hårt och lägga ner tid, energi och engagemang på ditt arbete. Kommunikativ: Du kommunicerar på ett tydligt sätt där du säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Fortsättningsvis söker vi dig som har förmågan att tala inför andra samt utstrålar trovärdighet och självförtroende i sociala sammanhang. Relationsskapande/samarbetsorienterad: Du har förmågan att skapa och bibehålla goda relationer, både internt och externt, och ser samverksam som en viktig del i ditt arbete. Du har ett tydligt elevfokus i ditt arbete och skapar goda kontakter med vårdnadshavare. Du kan samarbeta med andra människor i olika sammanhang och funktioner. Du lyssnar, visar empati och respekt. Du är prestigelös och uppmärksammar och belönar andras bidrag. Beslutsam: Vi värdesätter din förmåga att se helheter och att hantera, prioritera samt fatta beslut, trots begränsad information eller komplexa situationer. Du har förmåga att hantera flera parallella arbetsuppgifter och visar omdöme under tidspress. Problemlösande och kreativ: Du löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna, ser logik och samband i komplex information och bryter ner den för att hitta lösningar. Du vågar prova nya metoder och har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och leder till resultat. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ANSTÄLLNING Tillsvidareanställning, 100 %. Tillträde enligt överenskommelse. LÖN OCH FÖRMÅNER I Tranås kommun tillämpar vi individuell lönesättning. Tranås kommun arbetar ständigt för att öka våra medarbetares välbefinnande. Läs mer om våra förmåner HÄR. ANSÖKAN För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Tranås kommun använder vi rekryteringsverktyget Talent Recruiter. Vi ber dig därför skicka in din ansökan via Talent Recruiter genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Intervjuer kommer hållas efter semesterperioden i augusti.   Varmt välkommen med din ansökan!

28 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Gruppchef Redovisning till kund i Oskarshamn
Telin Rekrytering & Konsult Syd AB
Ekonomi- och finanschefer

Om tjänstenSom gruppchef för redovisningsekonomerna kommer du att leda och utveckla en gruppen. Du ansvarar för att säkerställa att redovisningsarbetet håller hög kvalitet och att deadlines uppfylls. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: · Leda och coacha gruppen i det dagliga arbetet. · Ansvara för den löpande bokföringen, månads- och årsbokslut · Hantera leverantörs- och kundreskontra. · Utföra avstämningar och moms och andra skatt-redovisning och rapportering. · Upprätthålla efterlevnad av finansiella regler och standarder · Ansvarig för intern kontroll · Delta i budgetarbete och ekonomisk rapportering. Kvalifikationer Vi söker dig som är erfaren inom redovisning och som är redo att ta nästa steg i din karriär som gruppchef. Du har en relevant högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi, gärna med inriktning mot redovisning. Med din arbetsliverfarenhet som redovisningsekonom har du utvecklat en bred p förståelse för ekonomiska processer och system. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att leda och utveckla team, Du har din erfarenhet i olika ekonomisystemen. Vi jobbar intensivt i flera system. Dina kunskaper i Excel är mycket goda, och du arbetar analytiskt och noggrant. Du har en förmåga att kommunicera tydligt och pedagogiskt, vilket gör att du effektivt kan förmedla information och utbilda andra i redovisningsrelaterade frågor. Med ett proaktivt och lösningsorienterat förhållningssätt bidrar du till att förbättra och utveckla interna rutiner och processer. Om arbetsgivaren Att vara konsult hos oss innebär att du själv väljer uppdrag, vi anställer enbart konsulter för specifika uppdrag. Hos oss får du alltid månadslön och du arbetar hos samma kund tills uppdraget är slut. Vanligtvis jobbar våra konsulter på långa uppdrag men det händer även att uppdragen är kortare. Vanliga orsaker till att våra kunder väljer att anställa konsulter kan vara att en medarbetare ska vara föräldraledig, sjukskriven eller att man har en arbetstopp. Men det kan också handla om att man vill hyra först för att sedan anställa efter en period. Hur du ansöker Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida. Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Richard Herbertsson på telefon 072-337 74 55  eller e-post [email protected] Funderar du på att flytta till Kalmar län kan det vara bra att känna till att det finns extra stöd och vägledning att få. På flyttahit.nu kan du bland annat läsa mer om regionen, våra kommuner, se lediga bostäder och få en kontaktperson. Flyttahit.nu är ett samarbete mellan Kalmar läns kommuner och Region Kalmar län.   Välkommen med din ansökan!

27 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Operations Site Lead
Spx Flow Europe Limited - Sweden Filial
Produktionschefer inom tillverkning

SPX FLOW söker en Operations Side Lead till vår framgångsrika enhet på Ekerö, med ett operativt team på 12 medarbetare. Vi arbetar i en miljö där kvalitet, effektivitet och ständiga förbättringar är centrala. Vi söker en engagerad och strukturerad ledare som vill upprätthålla en högproduktiv verksamhet och fortsätta vår kultur av kontinuerliga förbättringar. I rollen har du det övergripande ansvaret för produktion, material, kvalitet, teknik och personal med målet att säkerställa leveranser av högkvalitativa produkter på ett säkert, effektivt och kostnadsmedvetet sätt. I rollen kommer du att: Leda, planera och organisera produktionens dagliga verksamhet Säkerställa att produktionen uppfyller krav på kvalitet, leveransprecision och kostnadsmål Självständigt planera, hantera och utföra materialförsörjning, inklusive inköp och leverantörskontakter Koordinera materialflöden och lager för effektiv produktionsplanering Arbeta både strategiskt och operativt med MPS-system, kapacitetsplanering och lageroptimering Ansvara för investeringar, maskinmodifieringar och förbättringar av anläggningen Följa upp och rapportera resultat samt delta i budget- och investeringsplanering Säkerställa att miljö- och arbetsmiljökrav enligt lag och företagets riktlinjer efterlevs Främja en sund arbetsmiljö och utveckla teamet genom ett tydligt, närvarande och inkluderande ledarskap Ingå i enhetens ledningsgrupp Aktivt driva förbättringsarbete inom hela produktionsområdet För att lyckas i rollen bör du ha: Flera års erfarenhet av ledarskap inom tillverkande industri Erfarenhet av inköp, materialstyrning, produktionsplanering och kvalitetssystem (gärna ISO) Van att arbeta med och driva förbättringsinitiativ enligt LEAN-principer Erfarenhet av affärssystem, gärna SAP, samt god administrativ förmåga Eftergymnasial utbildning inom teknik, produktion eller liknande Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift Vi erbjuder: Friskvårdsbidrag Bonus enligt företagets modell Kollektivavtal Om SPX Flow Tigerholm Series Vi utvecklar, producerar och säljer egna produkter inom VVS sektorn. Vår specialutvecklade oljeavluftare är ett komplement till oljebrännare som väsentligt effektiviserar förbränningen i allt från villapannor till industriapplikationer. Den fungerar även för biooljor och för tillsatsvärmare i fordon. Vår egna draglucka för skorstenar är en annan produkt som snabbt tagit över marknaden. Vi tillverkar och säljer även den patenterade NoTap metoden för blockering och påstick på rör under tryck. En metod som gör rörarbeten enklare, snabbare och med minimal störning för slutkunder.

27 juni 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Restaurangansvarig till vår nyöppning i Umeå!
Brum AB
Restaurang- och kökschefer

Bli en del av Råvara! Råvara är ett hälsokoncept inom casual fastfood i Norr- och Västerbotten. Vi serverar färska, näringsrika rätter såsom Poké bowls, sallader och sushi – mat som ger kroppen härlig energi. Nu söker vi dig som kan bidra med samma energi till vårt team! Vi är extra taggade eftersom vi öppnar en ny restaurang på Ersboda i Umeå under september 2025 – och du har chansen att bli en del av vårt härliga gäng redan från start! Vår vision är att servera naturlig och tillsatsfri mat för att främja våra gästers välmående. Vi tror att mat ska vara ren, näringsrik och god – och vi ser gärna att våra medarbetare delar vår inställning. Restaurangansvarig 75–100% – nyöppningen på Ersboda, Umeå Nu söker vi en restaurangansvarig som ansvarar för den dagliga driften av vår nya restaurang. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Vara kontaktperson för regionchefen på enheten. Vara ett gott föredöme för övrig personal. Ansvara för den dagliga driften. Schemaläggning enligt arbetsrätt och kollektivavtal. Tidsrapportering och godkännande av medarbetares tider. Hantera korttidsfrånvaro och tillsätta extrapass vid behov. Ansvara för att hygienrutiner följs korrekt. Säkerställa att kök, restaurang och eventuell uteservering är fräscha och hygieniska. Rapportera eventuella brister i verksamheten till regionchef. Vara gästens direkta kontaktperson under arbetstid. Låta ny personal provjobba och föreslå vilka som bör anställas. Utbilda och säkerställa att arbetsuppgifter utförs korrekt av medarbetare. Vi söker dig som: Har ett strukturerat arbetssätt och är självgående. Är en positiv och engagerad ledare som inspirerar ditt team. Trivs med ett högt tempo och varierande arbetsdagar. Har en stark känsla för service och ansvarstagande. Ser samarbete som en nyckel till framgång. Vi erbjuder: En chans att vara med från starten och forma arbetsplatsen. En dynamisk arbetsmiljö med engagerade kollegor. Kollektivavtal med Visita/HRF med konkurrenskraftiga löner och villkor. Anställning sker löpande, så vänta inte – skicka din ansökan redan idag! 📩 Maila din ansökan till [email protected]. Märk ansökan med "Restaurangansvarig Umeå"

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Trafikledare Inrikes, Umeå
PostNord Sverige AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

Från var som helst till vem som helst. Och tvärtom. PostNord är Sveriges och Nordens mest anlitade leverans- och logistikpartner för privatpersoner och företag. Vi har tre lika viktiga affärsområden i organisationen: brev, paket och logistik. Nu söker vi två drivna trafikledare för affärsområde logistik och enheten parti.Om du har en gedigen erfarenhet från transportbranschen och vill vara med och påverka gods och trafikflöden – då kan du vara den vi söker! Du, vi och jobbet Som Trafikledare hos oss ansvarar du för att styra trafik- och godsflöden utifrån våra kunders bokningar på daglig basis i tätt samarbete med chaufförer och åkerier. Du planerar verksamheten, säkerställer resurser och arbetar proaktivt för att upprätthålla hög kvalitet och kundnöjdhet. Du rapporterar till Trafikchef. Vad du kommer att göra - Planera och styra den dagliga trafiken utifrån kundbehov och bokningar. - Säkerställa resurser för att leverera stabil kvalitet. - Ha löpande kontakt med åkerier och kunder med fokus på resultat, miljö och kvalitet. - Vara ett stöd för Trafikchef och kollegor i den dagliga verksamheten. - Föreslå förbättringar i produktionen för ökad effektivitet och kundnöjdhet. - Medverka i projekt och implementation av nya affärer. - Godkänna inköp av ad hoc-trafik på affärsmässiga grunder. Vem du är - Initiativrik – Du ser vad som behöver göras och agerar proaktivt för att lösa problem och förbättra processer. - Kommunikativ – Du har lätt för att uttrycka dig tydligt och professionellt, både internt och externt. - Affärsmässig – Du har ett starkt fokus på lönsamhet och kvalitet i allt du gör. - Målfokuserad – Du arbetar strukturerat mot uppsatta mål och trivs med att ta ansvar för resultat. - Relationsbyggande – Du bygger och vårdar långsiktiga relationer med kunder, leverantörer och kollegor. - Ansvarstagande: Du tar ägarskap, fattar sunda beslut och bidrar till ständig förbättring. - Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad du tar med dig - Gymnasieexamen. - Mångårig erfarenhet inom transportbranschen, särskilt med fokus på inrikes transporter. - Erfarenhet av specialtransporter är meriterande. - God administrativ förmåga, systemvana och kunskaper i Office-paketet. - Mycket goda kunskaper i svenska och kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Välkommen med din ansökanUrval och intervjuer kommer att påbörjas efter sista ansökningsdag, men vänta inte med att skicka din ansökan. Undrar du något över tjänsten? Mejla till [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig! För fackliga kontaktpersoner se Fackliga kontakter. Dygnet runt är vi på väg – från en människa till en annan, från ett företag till ett annat. Varje dag levererar vi över 4,5 miljoner brev och 600 000 paket. Varje försändelse är viktig – post möjliggör relationer och affärer. Här får du vara med och påverka! PostNord är den ledande leverantören av paket- och logistiktjänster till, från och inom Norden. Vi leder branschen in i den koldioxidsnåla ekonomin, med målet att bli fossilfria till 2030. Vi arbetar kontinuerligt med att minska vår miljöpåverkan genom att investera i fossilfria transporter och utveckla hållbara lösningar för våra kunder och medarbetare. Med vår expertis och vårt unika distributionsnät utvecklar vi förutsättningar för framtidens kommunikation och handel. Vi är över 26 500 medarbetare och som en av Nordens största arbetsgivare kommer ett stort socialt ansvar. Vi erbjuder en attraktiv och utvecklande arbetsplats där medarbetarna kan växa och trivas. Den kultur, de värderingar och det självledarskap vi på PostNord vill skapa fokuserar runt ABC – Accountable, Brave, Committed. Ansvarstagande, mod och engagemang driver förändring och utveckling, oavsett om vi leder oss själva eller andra. Det är ett synsätt som uppmuntrar lagarbete, uppriktighet och positiva relationer på arbetsplatsen. ABC bygger vidare på framgångar och låter oss lära av varandra – och av våra misstag.

27 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Operativ ledare till Øresundsbron
Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Försäljnings- och marknadschefer

Øresundsbron söker en engagerad och lösningsorienterad operativ ledare till avdelningen Betalstation. Här kombinerar du ledarskap, kundfokus och tekniskt ansvar för att säkerställa en snabb och smidig passage över bron – dygnet runt, året om. Øresundsbron Konsortiet är ett svenskt-danskt företag som ägs av den svenska och danska staten och driver Øresundsbron mellan Danmark och Sverige. Företaget har 150 medarbetare och strävar efter att skapa en sammanhängande region med enkel, säker, snabb och klimatsmart trafik över Öresund. Fokus ligger på att skapa socialt, kulturellt, ekonomiskt och miljömässigt värde genom en pålitlig väg- och tågförbindelse. Organisationen präglas av proaktivitet, flexibilitet och gott samarbete. Som operativ ledare har du det dagliga ansvaret för den operativa driften i betalstationen, där du leder ett team av upp till 14 kundassistenter per pass. Du skapar förutsättningar för enastående kundmöten – både fysiskt och digitalt – och ett positivt arbetsklimat med stort engagemang och delaktighet. Exempel på arbetsuppgifter: · Säkerställa att arbetssätt och bemötande uppfyller Øresundsbrons mål · Arbetsleda kundassistenter under och mellan arbetspass · Följa upp dagligt arbete och hantera avvikelser · Ansvara för informationsflöde internt och externt kring passage och tillgänglighet · Arbeta nära teknikteamet för att hantera och förbättra det tekniska betalsystemet · Delta aktivt i förbättringsarbete inom Leveransenheten · Samordna den dagliga driften i betalstationen Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att vi på StudentConsulting hanterar hela rekryteringsprocessen, men du blir direkt anställd hos Øresundsbron. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt. Tjänsten innebär treskift (dag, kväll, natt) tillsammans med sju andra operativa ledare. Ni täcker upp varandra och samarbetar nära för att säkerställa en välfungerande drift dygnet runt. Placeringsort är Lernacken, Malmö. DETTA SÖKER VI Vi söker dig som: · Har förmåga att sätta dig in i kundens situation och skapa goda upplevelser · Är trygg i att leda målstyrt, fatta beslut och hantera avvikelser · Har erfarenhet av personalledning och/eller operativ drift · Trivs med ett högt tempo och har förmåga att prioritera och organisera · Har ett intresse för teknik och är lösningsorienterad i tekniska felhanteringar · Kommunicerar obehindrat på svenska eller danska samt engelska, både i tal och skrift · Har god datorvana och ett strukturerat arbetssätt Det är meriterande om du tidigare har arbetat med kundservice, trafikledning, teknisk support eller liknande roller i dygnet runt-verksamhet. Låter detta som en spännande möjlighet för dig? Skicka in din ansökan så snart som möjligt! Urval och intervjuer sker löpande. Det här erbjuder Øresundsbron Øresundsbron erbjuder en spännande roll i en visionär och dynamisk organisation. Det är en dansk svensk arbetsplats som spelar en viktig roll i utvecklingen av vår pulserande region. Här råder en informell och humanistisk företagskultur med stort fokus på trivsel, utveckling och ett gott medarbetarskap. Som medarbetare får du goda anställningsvillkor, inklusive tjänstepension, försäkringsförmåner, företagshälsovård och friskvårdsbidrag. Gemenskapen är viktig, och det anordnas regelbundet aktiviteter där kollegor möts och har trevligt tillsammans. OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

27 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Sektionschef till sektionen stödteam
Malmö kommun
Övriga chefer inom samhällsservice

Ref: 20251745 Arbetsuppgifter Grundskoleförvaltningen befinner sig i en spännande fas där vi växlar upp vårt arbete med att ge skolorna ett sammanhållet, kvalitativt och behovsanpassat stöd. Nu söker vi en sektionschef till en sektion som spelar en nyckelroll i detta utvecklingsarbete. Sektionen är en del av en avdelning inom förvaltningen där uppdraget är att stödja skolors ledarskap, organisation och elevhälsoarbete. Här finns spetskompetens inom både skolutveckling och samverkan med elevhälsans funktioner. Sektionen arbetar nära skolledning, stabsfunktioner och professioner inom elevhälsa. Som sektionschef ansvarar du för att leda, organisera och vidareutveckla sektionens arbete med målet att skapa bästa möjliga förutsättningar för skolornas utveckling och elevers lärande. Det innebär att både leda i det dagliga och att forma långsiktiga strukturer och processer för hållbart kvalitetsarbete. Du får ansvar för ett engagerat team medarbetare som arbetar med stöd till skolor, strategiskt kvalitetsarbete och större utvecklingsprocesser. Om uppdraget I rollen som sektionschef har du ett övergripande ansvar för sektionens: • Mål och resultat – du leder och styr i enlighet med lagar, mål, styrdokument och riktlinjer • Ekonomi – du ansvarar för budget, uppföljning och resursfördelning • Personal – du arbetsleder, utvecklar och följer upp medarbetarnas arbete och arbetsmiljö • Kvalitet – du säkerställer att sektionens processer håller hög kvalitet, bland annat genom systematiskt kvalitetsarbete • Samverkan – du företräder sektionen internt och externt, samordnar med andra enheter och bidrar till helheten i förvaltningens arbete Du blir en del av en ledningsgrupp tillsammans med enhetschef och andra sektionschefer där ni tillsammans arbetar för att skapa "Varje elevs bästa skola". Kvalifikationer Krav: • Akademisk utbildning, minst motsvarande filosofie kandidatexamen (180 hp) • Minst tre års erfarenhet av ledarskap med personalansvar • Erfarenhet av att arbeta mot eller i samverkan med elevhälsans funktioner • Erfarenhet av att leda större processer eller projekt • Erfarenhet av att bygga och utveckla organisatoriska strukturer • Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med systematiskt kvalitetsarbete • God kommunikativ förmåga i både tal och skrift Meriterande: • Erfarenhet av att leda arbete inom elevhälsa • Kunskap om och erfarenhet av ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete enligt socialtjänstlagen Om arbetsplatsen Sektionen Stödteam arbetar med att stödja skolor med direkta och generella insatser kopplat till skolor och elever. Teamen är mestadels i verksamhet och är huvudmannens stöd på området. Skolsociala team och närvaroteam organiseras exempelvis här. Sektionen organiserar också utbildningar och stöd till skolor inom sektionens och enhetens ansvarsområden.  Grundskoleförvaltningen – stadens största förvaltning med ca 80 skolor, 6500 medarbetare och 36000 elever erbjuder en arbetsplats för alla. Här vill vi växa, utvecklas och utmanas i vårt lärande tillsammans – varje dag. Vi ser till att alla får en god arbetsmiljö och satsar på ledarskap. Tillsammans arbetar vi alla för varje elevs bästa skola! Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: Enligt överrenskommelse    Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.  Enligt skollagen krävs uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister vid anställning inom förskola, skola och skolbarnomsorg. Blankett för att beställa utdraget finns på: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta kontaktpersonerna i annonsen. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

27 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025