Statens haverikommissions uppgift är att, i enlighet med lagen (1990:712) om undersökning av olyckor samt förordningen (2007:860) med instruktion för Statens haverikommission, utifrån säkerhetssynpunkt undersöka allvarliga olyckor och tillbud till olyckor inom sjöfart, spårbunden trafik, luftfart, vägtrafik och annan verksamhet. Myndigheten samverkar med myndigheter och organisationer i andra länder i frågor som ligger inom myndighetens verksamhetsområde. Myndigheten utför utredningar som bidrar till att viktiga säkerhetsförbättringar hos berörda aktörer kan vidtas, vilket i sin tur stärker säkerheten i samhället. Statens haverikommission leds av en generaldirektör som är myndighetschef. På myndigheten arbetar haveriutredare, varav minst en ska vara jurist med erfarenhet som domare. En av utredarna fungerar även som ställföreträdare för generaldirektören. Statens haverikommission har sitt huvudkontor i Stockholm och en lagerlokal i Strängnäs. Totalt har myndigheten cirka 30 anställda. Kvalifikationer Vi söker dig som är dokumenterat god chef och ledare samt har • goda kunskaper om statsförvaltningen och om övrig offentlig förvaltning när det gäller dess beslutsprocesser, • förståelse för den politiska struktur som myndigheten verkar inom, • mycket goda kunskaper i svenska och engelska, • juristexamen/jur. kandidatexamen och domarerfarenhet. Du ska också ha förmåga att • samverka med för myndigheten viktiga aktörer, • Ha en god kommunikativ förmåga. • Ha en god administrativ förmåga. • engagera och motivera medarbetare, • företräda myndigheten såväl internt och externt, som nationellt och internationellt på ett professionellt och förtroendefullt sätt samt med hög integritet, • arbeta strategiskt med kompetensförsörjningsfrågor, • leda och utveckla myndigheten inom ramen för en god förvaltningskultur, • företräda arbetsgivarintresset och tillsammans med övriga myndighetschefer utveckla den statliga arbetsgivarpolitiken. Det är meriterande om du har • kunskap och erfarenhet i fråga om olycksförebyggande arbete, • erfarenhet av internationellt arbete. Endast den som är svensk medborgare kan utnämnas till generaldirektör för Statens haverikommission. Befattningen är placerad i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer därför att genomföras före beslut om anställning. Mer information Mer information om befattningen lämnas av statssekreterare Johan Berggren och avdelningschef Per Bolinder. Frågor om anställningsvillkoren och rekryteringsprocessen besvaras av Helena Enström och Jan Lindberg Sezer, kansliet för ledningsförsörjning till myndigheter. Du når dem via Regeringskansliets växel, tel. 08-405 1000. Sekretess gäller för uppgift om enskild kandidats identitet. Välkommen att registrera din intresseanmälan och CV i vårt rekryteringsverktyg senast den 10 augusti 2025. Svensk statsförvaltning består av cirka 200 myndigheter som lyder omedelbart under regeringen. Regeringen anställer myndighetscheferna och beslutar om deras anställningsvillkor. Lönen är individuell och bestäms mot bakgrund av de krav som ställs på befattningen och chefens kvalifikationer och erfarenheter. De flesta myndighetschefer anställs för en bestämd tid – normalt är den första anställningsperioden sex år.
Vill du stå i centrum för Kristianstads hållbara utveckling och leda ett av regionens viktigaste bolag in i framtidens energilandskap? C4 Energi söker nu en affärsdriven VD som med strategiskt ledarskap, stort samhällsengagemang och starkt kundfokus vill driva den fortsatta utvecklingen av ett komplett och innovativt energibolag C4 Energi är Kristianstads kommuns helägda energibolag med en stark lokal förankring och bred verksamhet inom el, fjärrvärme, fiber, biogas och hållbara energilösningar. Vi spelar en avgörande roll i kommunens utveckling mot ett mer hållbart och klimatsmart samhälle. C4 Energi-koncernen består av tre bolag: C4 Energi AB, C4 Elnät AB och Kristianstads Biogas AB. Vår affärsidé är att erbjuda attraktiva, prisvärda och hållbara energi- och kommunikationslösningar med lokal förankring till alla företag och medborgare i Kristianstads kommun. Om rollen Energibranschen befinner sig i en expansiv fas med höga krav på omställning och innovation. För att möta dessa utmaningar söker vi en VD med god strategisk förmåga, tryggt ledarskap och beslutsamhet. Du är modig, drivande och har ett starkt engagemang för utveckling. Rollen kräver erfarenhet av att leda komplexa, teknikintensiva verksamheter samt god kundförståelse och kommersiellt fokus. VD leder koncernen tillsammans med ledningsgruppen och ansvarar för att exekvera bolagets affärsplan och strategi. Rollen förutsätter närvaro i verksamheten där ledarskapet utövas på plats. Ansvarsområden * Förankra och befästa den pågående kulturresan mot ökad intern samverkan och gemensamma värderingar. * Utveckla organisation och gemensamma processer för stärkt affärsmannaskap och effektivt informationsutbyte. * Tydliggöra mål och KPI:er för hela organisationen samt säkerställa lönsamhet och effektiv uppföljning. * Vara en stark ambassadör för C4 Energis varumärke internt och externt och bidra till att attrahera, utveckla och behålla rätt medarbetare och samarbetspartners. * Hålla samman koncernens olika funktioner och skapa konkurrenskraftiga erbjudanden i en snabbt föränderlig marknad. Din profil Vi söker dig som har en relevant akademisk examen och en gedigen erfarenhet av att leda i komplexa och teknikintensiva verksamheter. Du har chefserfarenhet från processindustri eller annan tekniktung bransch med ansvar för flera ansvarsområden. Du har god förståelse för energisektorns förutsättningar och utmaningar. Du har erfarenhet av att driva komplexa organisationer som omfattar affärsutveckling, produktion och försäljning, och har framgångsrikt lett organisationer med chefsled för chefer. Du har också förståelse för de särskilda villkor som gäller för verksamheter som verkar under politisk styrning. Det är starkt meriterande om du har ett väletablerat lokalt och regionalt nätverk i Skåne, tidigare erfarenhet av energibranschen samt erfarenhet av att arbeta i politiskt styrda organisationer. Slutligen har du mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt. Vi söker dig som har hög integritet, är pålitlig och har gott omdöme. Du är en lyhörd, entusiasmerande och kommunikativ ledare som trivs med att bygga relationer och skapa starka nätverk, särskilt på lokal och regional nivå. Du har modet att fatta beslut och arbetar med ett coachande och situationsanpassat ledarskap för att skapa engagemang och utveckling hos dina medarbetare. Vi erbjuder Vi erbjuder en unik möjlighet att få leda Kristianstads energiomställning tillsammans med engagerade medarbetare i ett stabilt bolag med starkt varumärke och tydligt samhällsuppdrag. Här får du arbeta nära både näringsliv och offentlig sektor i en expansiv kommun med höga hållbarhetsambitioner. Välkommen med din ansökan. I den här rekryteringen samarbetar C4 Energi med Jefferson Wells, del av Manpower Group. Med hänvisning till GDPR tar vi endast emot din ansökan via jeffersonwells.se Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Linda Svensson på Jefferson Wells, 044-20 38 71 eller [email protected] alternativt Alexandra Ivstam, 044- 20 38 63 eller [email protected] Under vecka 29-31 håller vi semesterstängt och kan då inte svara på frågor. Välkommen med din ansökan via jeffersonwells.se senast 10/8. Därefter kommer vi att påbörja urvalsprocessen. Notera: inga ansökningar hanteras via mail med anledning av GRPR.
Vill du vara med där det händer? Järfälla växer och samhällsbyggnadsförvaltningen har en viktig roll i detta! Vill du utmana dig själv, ha en meningsfull inverkan på samhället och arbeta i nära samarbete med engagerade kollegor? Då är detta den perfekta möjligheten för dig! Idag arbetar ungefär 320 personer på vår förvaltning och vi agerar på uppdrag från tekniska nämnden, miljö- och bygglovsnämnden och kommunstyrelseförvaltningen. Vårt uppdrag är viktigt och tillsammans skapar vi framtidens Järfälla – en plats för alla. ARBETSUPPGIFTER Miljö- och bygglovsavdelningen består av två enheter. Miljö- och hälsoskyddsenheten har 25 medarbetare och en enhetschef. Bygglovsenheten har 20 medarbetare och en enhetschef. Medarbetarna arbetar med handläggning, rådgivning, myndighetsutövning, service och tillsyn inom områdena miljö- och hälsoskydd, livsmedel och bygglov. Som chef för Miljö- och bygglovsavdelningen har du personalansvar och arbetsmiljöansvar för enhetscheferna samt ansvar för budget. Som chef för Miljö- och bygglovsavdelningen har du ansvar som högsta tjänsteperson och föredragande i Miljö- och bygglovsnämnden som har ansvar för bygglovsverksamhet samt miljö- och hälsoskyddsfrågor. Du har därför en viktig roll i att förse politiken med välgrundade beslutsunderlag, föra en kontinuerlig dialog med politiska företrädare samt säkerställa att verksamhetens planer och leveranser följs utifrån kommunens behov. Du är en del av samhällsbyggnadsförvaltningens ledningsgrupp och arbetar nära både din chef samhällsbyggnadsdirektören och övriga verksamhetschefer, både inom förvaltningen och på andra förvaltningar. Tillsammans bidrar ni till kommunens och förvaltningens gemensamma strategiska utveckling, samordning och styrning och skapar förutsättningar för att verksamheten som helhet ska fungera på ett effektivt och sammanhållet sätt. Som chef för avdelningen leder du dina enhetschefer och ditt ledarskap präglas av tillit och engagemang. I Järfälla kommun är effektiv och rättssäker handläggning viktigt, liksom tillgänglighet och professionellt bemötande. Som ledare har du en tydlig drivkraft att föra in Miljö- och bygglovsavdelningen i framtiden och arbeta med de förändringsprocesser detta innebär. Tre viktiga utvecklingsområden är utvecklande av vår service till medborgare och det lokala näringslivet, beivra välfärdsbrottslighet samt att verka för en digital utveckling inom ansvarsområdena. Du är en ledare som får saker att hända tillsammans med andra. Du skapar förtroende genom att vara tydlig, lyhörd och prestigelös, och du har en god förmåga att samverka både inom organisationen och i dialog med externa aktörer. Du ser samarbete som en självklar väg till utveckling och söker lösningar som fungerar för helheten. Ditt ledarskap präglas av engagemang. Du har också modet att vara tydlig när det behövs och är trygg i förändring. Ditt uppdrag handlar lika mycket om att bygga relationer som att skapa resultat både inom ditt eget ansvarsområde och i det gemensamma arbetet på förvaltningsnivå. KVALIFIKATIONER För att lyckas i den här rollen behöver du ha flerårig erfarenhet som chef, från en politiskt styrd organisation. I detta begrepp ligger också insikt och förståelse för de demokratiska spelreglerna samt samverkansprocesserna i en kommun. Det är en fördel om du tidigare har verkat i en komplex organisation med flera intressenter. Du har lett både medarbetare och andra chefer, vilket ställer höga krav på samarbetsförmåga. Du är kommunikativ och möjliggör engagemang genom delaktighet inom tydliga ramar. Du är dessutom kunnig inom gällande lagstiftning för miljö- och/eller bygglovsfrågor. Du har högskoleutbildning inom juridik, bygglovsfrågor, miljö- och hälsoskydd, livsmedelslagstiftning eller motsvarande. Vi lägger stor vikt vid sökandes personliga lämplighet. ÖVRIGT Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation och goda utvecklingsmöjligheter. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbaijarfalla Vi genomför arbetspsykologiska tester vid denna rekrytering. Vi genomför begränsade bakgrundskontroller för slutkandidaterna vid detta anställningsförfarande. I de fall utdrag ur belastningsregistret är lagstadgat kommer du även behöva uppvisa ett sådant utdrag. För mer information om hur vi arbetar med bakgrundkontroller, se www.jarfalla.se/bakgrundskontroller Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Varmt välkommen med din ansökan!
På Steinbrenner & Nyberg jobbar vi med nyttigheter & njutningar alla dagar i veckan! Vi söker nu en glad, positiv person som brinner för kunder och service som vill ta ansvar för vår butik i Kungälv. Är du dessutom ansvarstagande, engagerad och har ett gott sinne för ordning & reda passar du bra i vårat glada gäng! Arbetsuppgifter: Du ansvarar för försäljning av våra produkter och att verksamheten drivs enligt vårt koncept. Du ansvarar även för schemaläggning och bemanning, att lokalerna är rena och fräscha och självklart deltar du i alla dagliga operativa uppgifter. Enklare kallskänksuppgifter, ta emot leveranser och lägga in beställningar ingår också. I vårt bageri i Mölndal har du duktiga kollegor som bakar allt bröd, tårtor, bakelser och kakor och våra egna chaufförer levererar allt du behöver till konditoriet. Erfarenhet: Vi söker dig som har några års erfarenhet av försäljning och kundservice i en arbetsledande roll. Du älskar att prata med människor och vill leverera service fullt ut och du kan arbeta självständigt. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% och vi tillämpar 6 månaders provanställning. Arbetstiderna är schemalagda med varierande tider och arbete varannan lördag, helgarbete förekommer. Vi har anställningsvillkor enligt kollektivavtal med HRF. Vänligen kontrollera att du skickar in en komplett ansökan där du också svarar på videofrågorna då det är den första intervjun! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med din ansökan!
Vi söker nu en Enhetschef sjuksköterska som vill i sitt ledarskap vara en del av ett värdegrundsorienterat och utvecklingsinriktat team. SPSV Norrtälje Roslagen är en specialiserad palliativ vårdavdelning. Vi håller till på Roslagens sjukhus, RoS, mitt i centrala Norrtälje. Avdelningen har 16 -18 vårdplatser för palliativ slutenvård. På avdelningen vårdar vi huvudsakligen patienter med avancerad tumörsjukdom men även andra diagnosgrupper i livets slutskede förekommer. Vi arbetar i team bestående av läkare, sjuksköterska, undersköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut och kurator. Vi strävar efter att ligga i framkant inom vårt specialistområde palliativ vård, vilket innebär att kvalitet och utveckling är en självklar del av verksamheten. Här får du ingå i en erfaren och kompetent arbetsgrupp med lång erfarenhet av palliativ vård. Vi tycker att teamarbete och samverkan är viktigt. Flera av dina blivande arbetskamrater är specialistutbildade inom palliativ vård. Arbetsuppgifter I din ledarroll kommer du att: Ansvara för personalutveckling och handledning. Bidra till att implementera strategiska mål och verksamhetsutveckling. Arbeta med uppföljning och kvalitetssäkring av verksamheten. Administrativa uppgifter såsom personalansvar, budgetuppföljning. Ansvara för arbetsmiljö Du rapporterar till verksamhetschefen. Vi arbetar efter den palliativa vårdens värdegrund: närhet, helhet, kunskap och empati. Patientens fysiska, psykiska, existentiella och sociala behov står i centrum. Personcentrerad vård är utgångspunkten och flexibilitet är viktigt för oss. Vem är du Vi söker dig som är trygg i din ledarroll och som person självständig, har ett flexibelt arbetssätt samt förmåga att arbeta resultatinriktat och verksamhetsutvecklande. Vi ser att du är ansvarstagande, prestigelös, har en god samarbetsförmåga och är pedagogisk i din handledning. I ditt arbete utgår du från ett professionellt förhållningssätt och ditt arbetssätt präglas av flexibilitet, engagemang och lyhördhet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Du har ansvar för att främja ett helhetsperspektiv, bland annat genom att följa beslut, mål, värdegrund, policys, riktlinjer, avtal och andra övergripande dokument och beslut för Forenede Care. Du som Enhetschef sjuksköterska ska ha följande kvalifikationer och erfarenheter Legitimerad sjuksköterska Erfarenhet av ledarskap Vi ser det även som meriterande att du har erfarenhet inom palliativ vård. För att trivas i tjänsten bryr du dig om dina medmänniskor, är bra på att skapa relationer, har ett stort engagemang och är serviceinriktad. Hos oss jobbar vi i team såväl som självständigt så det är viktigt att du är bekväm i den miljön. Innan vi erbjuder anställning ska du uppvisa oöppnat utdrag ur polisens belastningsregister. I den mån det begärs ska du även uppvisa giltigt svenskt arbetstillstånd, exempelvis ett pass eller godkänt arbetstillstånd från Migrationsverket. Känner du igen dig i ovan? Sök redan idag, vi rekryterar löpande! Vad får du av oss? Påverkan. Vi jobbar ständigt för förbättring för att kunna erbjuda den mest högkvalitativa omsorgen och som medarbetare på Forenede Care får du dagligen möjlighet att påverka hur vi arbetar. Personlig utveckling samt kompetensutveckling. Vi kompetensutvecklar oss tillsammans för att tillsammans växa och nå företagets mål. Trygghet och kollektivavtal. Du får en långsiktig och engagerad arbetsgivare som ser människor som sin viktigaste resurs. Motion. Friskvårdsbidrag. Om Forenede Care Forenede Care är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 6500 medarbetare. Vi har varit verksamma i Sverige sedan 1998. Hos oss kan du vara trygg som arbetstagare då vi ser våra medarbetare som vår viktigaste resurs. Med en kultur fylld av värme, glädje och stort engagemang arbetar vi kvalitativt med fokus på att alla vi arbetar för att alla ska få leva livet, hela livet. Utöver äldreboende har vi verksamheter som bedriver hemtjänst, ASiH, palliativ vård, personlig assistans och hemsjukvård. Arbetstid/Varaktighet Heltid. Tillsvidareanställning. Enligt kollektivavtal tillämpas 6 månaders provanställning. Lön Vi tillämpar individuell och marknadsanpassad lönesättning. Tillträde Enligt ök. Sista ansökningsdag 2025-07-18 Kontaktperson Carina Filipsson, Verksamhetschef Mejladress: [email protected] Intervjuerna sker löpande så vi tar tacksamt emot din ansökan redan idag! Du är efterlängtad - välkommen till oss!
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun! ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och leda en gymnasieskola där kultur, kunskap och internationella perspektiv står i centrum? Katedralskolan i Växjö söker en rektor till antingen Ekonomiprogrammet eller en kombination av Samhällsvetenskapsprogrammet och IB-programmet. Katedralskolan har cirka 1300 elever och 140 medarbetare. Skolan förenar en rik utbildningstradition med en modern syn på kunskap och pedagogik. Här erbjuds flera högskoleförberedande program: ekonomi, estetik, humaniora, naturvetenskap, samhällsvetenskap, språkintroduktion samt det internationella IB-programmet där undervisningen sker helt på engelska. Skolan präglas av hög kvalitet, god pedagogisk kompetens och ett stort internationellt kontaktnät. Estetiska uttryckssätt och kulturell mångfald är en självklar del av skolans identitet. Som rektor ingår du i skolans ledningsgrupp och är direkt underställd verksamhetschef för gymnasieutbildningen i Växjö kommun. Du har ansvar för verksamhetens mål, personal och ekonomi, och leder arbetet i nära dialog med medarbetarna. Tjänsten kan även innefatta samordningsuppdrag inom skolan. För IB-programmet är det en fördel om du har goda kunskaper i engelska och ett intresse för internationalisering, då du möter elever från hela världen. KVALIFIKATIONER Du har en pedagogisk högskoleutbildning och erfarenhet från skolverksamhet. Det är meriterande om du har rektorsutbildning och tidigare erfarenhet från gymnasieskolan eller som skolledare. Vi söker dig som är en tydlig och engagerad ledare med god samarbetsförmåga och ett starkt fokus på kvalitet, resultat och utveckling. Du har förmåga att tänka långsiktigt och vill driva pedagogiska frågor som rör kunskapssyn, individanpassning och lärprocesser. Som person är du lyhörd, ansvarstagande och har lätt för att skapa förtroende och engagemang hos både medarbetare och elever. För tjänst kopplad till IB-programmet är det en fördel om du har goda kunskaper i engelska och ett intresse för internationalisering. ÖVRIGT Vi använder personlighets- och problemlösningstest som en del av urvalet, tillsammans med CV, för att avgöra vilka kandidater som går vidare. Personlighets- och problemlösningstesten kommer skickas ut i slutet av juli. Vi planerar att genomföra inledande intervjuer v. 33 och slutintervju är planerad till den 20 augusti. För frågor om tjänsten är verksamhetschef tillgänglig för frågor 7 juli till den 18 juli. Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet. Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation. Det kan bli aktuellt med löpande intervjuer så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se). Medtag utbildningsbevis och eventuell yrkeslegitimation vid intervju. För att bli aktuell för anställning behöver du visa två utdrag från belastningsregistret innan du anställs. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ och du ska använda dels det som heter Arbete inom skola eller förskola (442.5) samt Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret (442.3). För interna kandidater kan det bli aktuellt med annat tillträdesdatum. För mer information se Beslut gällande tidpunkt för byte av enhet vid rekrytering av intern kandidat inom utbildningsförvaltningen på intranätet. Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.
Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Kort om rollen Som Kundansvarig i Norden hos Secure Meters är din primära uppgift att etablera och vårda affärsrelationer med nya kunder och du ansvarar för hela försäljningscykeln av våra produkter. Våra lösningar omfattar både hårdvara och mjukvara. Rollen innefattar prospektering, presentationer, förhandlingar och att stänga affärer som möter specifika kundbehov inom energimätning och el-kvalitet. Du kommer också att spela en viktig roll i att driva affärsstrategin för att identifiera och hitta nya möjligheter genom flera partners och kanaler. Om du vill ta ansvar för en bred försäljningsportfölj i en tekniskt avancerad miljö är detta rätt roll för dig! Arbetsuppgifter - Etablera och vårda relationer med befintliga och nya nordiska kunder. - Driva hela försäljningsprocessen från prospektering till avslut. - Presentera tekniska lösningar inom både hårdvara och mjukvara. - Utveckla samarbeten med partners och nyckelkunder. - Skräddarsy produkt- och tjänstepaket för optimalt resultat. - Skapa och följa upp strategiska planer tillsammans med ledningen. - Rapportera prognoser och resultat i Salesforce och andra system. - Representera Secure Meters på branschmässor och nätverksevent. Kvalifikationer - Civil- eller högskoleingenjör inom elektroteknik eller närliggande. - Minst 3–5 års erfarenhet av teknisk försäljning inom energi. - Dokumenterad vana av värdebaserad försäljning och långa säljcykler. - God förmåga att utbilda och guida kunder i tekniska lösningar. - Erfarenhet av CRM (gärna Salesforce) och Office 365. - Flytande svenska och engelska, i tal och skrift. Personlighet - Självständig och proaktiv med starkt driv. - Resultatorienterad och tålmodig i långsiktiga processer. - Lyhörd och kreativ vid behovsanalys. - Relationsbyggande med fokus på långsiktig framgång. - Strukturerad och skicklig i projektplanering. Erbjudande Hos oss på Secure Meters får du en tekniskt inriktad och kundnära roll på ett företag som befinner sig i en spännande expansiv fas. Vi erbjuder: - Goda utvecklingsmöjligheter både inom din roll och på företaget, där du kan forma din karriärväg. - En familjär atmosfär med cirka 10 medarbetare i Sverige, samtidigt som du är en del av ett globalt företag med över 6 500 anställda. - Möjligheten att resa både inom Sverige och internationellt, där du skapar värdefulla kontakter och bygger långsiktiga relationer. - Generösa förmåner och en flexibel arbetsmiljö som gör det möjligt att balansera arbete och fritid på ett hållbart sätt. Om Secure Meters Secure Meters är ett globalt företag som erbjuder avancerade lösningar för mätning, övervakning och hantering av energiförbrukning. Med över 6 500 medarbetare världen över är vi en ledande aktör inom energisektorn och arbetar nära våra kunder för att skapa hållbara, effektiva och innovativa lösningar för eldistribution och transmission. Vårt mål är att bidra till en smartare och mer hållbar energianvändning, där våra produkter och tjänster hjälper kunder att fatta bättre beslut om sin energiförbrukning. Genom kontinuerlig teknisk utveckling och kundanpassning fortsätter vi att ligga i framkant av branschen. Vill du veta mer om vår verksamhet och hur vi driver utvecklingen inom energisektorn? Besök oss på www.securemeters.com för att ta del av våra innovativa produkter, lösningar och vårt engagemang för en hållbar framtid. Välkommen att bli en del av vårt framgångsrika team och bidra till Secure Meters fortsatta tillväxt och utveckling! Ansökan Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev på engelska) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Som gruppchef inom reparationsverkstaden är ditt största fokus är att säkerställa att verksamheten flödar effektivt och att medarbetarna trivs. För att du ska bli framgångsrik och trivas i denna viktiga roll krävs att du är bra på att bygga relationer och skapa förtroende. Du säkerställer att dina medarbetare har rätt kompetens och förutsättningar för att genomföra uppdragen och utveckla verksamheten. Du samarbetar väl med andra chefskollegor och övriga medarbetare för att driva verksamheten effektivt framåt. Dina ansvarsområden inkluderar driften av reparationsverkstaden, samt budget- och leveransansvar. Du ansvarar även för personal, arbetsmiljö och resurssäkring och ingår i en ledningsgrupp där du bidrar till vårt operativa och strategiska arbete. Rollen kräver en förmåga att du kan omvandla strategier till konkreta mål och genom det skapa förutsättningar för att ditt team ska kunna genomföra sitt uppdrag på ett framgångsrikt sätt. Ditt team består i huvudsak av underhållsingenjörer och tekniker. Underhållsingenjörerna arbetar med dokumenthantering, avvikelsehantering, systemarbete, analysera kravspecifikationer och utveckling och support av underhållsresurser som innefattar både hård- och mjukvara. Teknikerna arbetar med att felsöka, reparera, verifiera och modifiera enheter inom våra verksamhetsområden. Din profil Du är en trygg och inspirerande ledare med stort intresse för att tillsammans med kollegor och medarbetare fortsätta utveckla vår verksamhet. Vi ser gärna att du har dokumenterad arbetslivserfarenhet från en ledande position som inkluderat personal-, arbetsmiljö- och leveransansvar. Som ledare är du kommunikativ, lyhörd, coachande, inkluderande och bidrar till ett innovativt och förtroendefullt arbetsklimat. Du har en god förmåga att engagera ditt team och att skapa en positiv och produktiv arbetsmiljö, där du genom god kommunikation realiserar och skapar tydliga mål som du delar med dig av till dina medarbetare. Du är lösningsorienterad och har en god strategisk förmåga som gör att du kan identifiera förbättringspotentialer och driva arbetet framåt på ett noggrant, strukturerat och målmedvetet sätt. Det är meriterande om du har arbetat inom verkstadsindustrin. Stor vikt läggs i övrigt vid din personliga lämplighet för rollen. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 23 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. På grund av semestertider under sommaren kan återkoppling på din ansökan komma att dröja längre än vanligt. Vi behandlar ansökningarna löpande, men slutgiltig återkoppling kan ske först i slutet av augusti. Vi tackar för ditt tålamod och önskar dig en trevlig sommar!
Välkommen till öarnas och sjöarnas plats! Här i Oskarshamn kan du uppleva lugnet i värmen och tryggheten och finna din energi i närheten och gemenskapen. Vi är stolta över att vara landets fjärde örikaste kommun, med över 6 000 öar i vår skärgård och i våra 500 sjöar. Oavsett om du söker avkoppling eller äventyr, så har Oskarshamn något att erbjuda. Med havet som fond och barrdoft runt hörnet är det lätt att förälska sig och slå sig till ro. I Oskarshamn kan du växa och utvecklas. Med stora arbetsgivare inom industri och teknik, drivna entreprenörer och småföretagare, erbjuder Oskarshamn ett välmående näringsliv och spännande möjligheter. Närheten mellan landsbygd, stad, hav och skog ger alla förutsättningar att leva tryggt och bekvämt, med tid över att följa passioner och drömmar. Välkommen att kasta ankar i Oskarshamns kommun. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en enhetschef till Området för funktionsnedsatta, OF. Som enhetschef hos oss ingår du i ledningsgruppen som består av 10 enhetschefer, verksamhetsutvecklare och enhetsassistent. Du är underställd områdeschefen och har ansvar att verkställa beslut inom LSS och SoL. OF: s verksamhet växer och det pågår ständiga utvecklingsarbeten där vi försöker ta tillvara olika enhetschefers kompetens och erfarenhet inom olika områden så att det ska bli så bra som möjligt för verksamheterna. I ditt uppdrag ingår det att du ska omvandla politiskt fastställda mål till effektiv verksamhet. Enhetschefens ansvar för verksamhet, personal och ekonomi. Inom verksamheten OF vill vi ständigt ligga i framkant och driva utvecklingsarbeten och där har du som enhetschef en viktig roll att fylla. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleutbildning och gärna med en tidigare erfarenhet av arbetsledning. Erfarenhet av budget och personalansvar ser vi som meriterande. Tjänsten kräver att du är strukturerad och organiserad, med ett gott sinne för administration. Du har en mycket god förmåga att skapa goda relationer vilket innebär att du har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra. Ditt ledarskap skapar delaktighet och ansvarstagande ute i organisationen. Du är aktiv, lyhörd och närvarande som ledare med en förmåga att hantera så väl sakfrågor som medarbetare på ett professionellt sätt. I ditt uppdrag ingår det varierad dokumentation varför du behöver kunna formulera dig väl i både tal och skrift på svenska. Vi använder oss av en mängd olika datasystem som exempelvis Medvind, WinLas, Visma och Treserva. Det är därför viktigt att du, förutom en grundläggande datavana, lätt kan ta dig an olika datasystem. I ditt arbete har du stöd av HR-partner, ekonom och framförallt av ditt team. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via söklänken och inte via e-post eller pappersformat. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder ett flexibelt friskvårdsavtal. Löpande rekrytering sker och provanställning kan förekomma. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst. Läs gärna mer på https://oskarshamn.com/ Kika gärna på vår fina film om vår stad: https://youtu.be/_T9Cy0C-H_o
Junora är en nätauktionsplattform där företag och privatpersoner kan sälja fordon och maskiner via auktion. Vi är en snabbväxande aktör som värdesätter flexibilitet och kundfokus. Hos oss blir du en del av en ambitiös och positiv arbetsmiljö där sälj och affärer står i centrum. Om rollen Som Regional Försäljningschef har du en avgörande roll i att säkerställa att vårt säljteam presterar på topp. Ditt främsta fokus är att coacha, motivera och följa upp säljarnas arbete för att optimera försäljningen. Du har daglig kontakt med teamet, både på plats och ute i fält, och arbetar hands-on för att säkerställa att säljmålen uppnås. Du är en närvarande ledare som inspirerar genom aktiv uppföljning, tydliga mål och en strukturerad försäljningsprocess. Med din erfarenhet av försäljning och affärsutveckling driver du både teamets och företagets tillväxt framåt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Följa upp och coacha säljarna i deras dagliga arbete, både digitalt och på plats. • Säkerställa att säljmålen nås genom tydliga KPI:er och regelbunden uppföljning. • Motivera och utveckla säljarna genom feedback, utbildning och individuella utvecklingsplaner. • Aktivt delta i säljprocessen genom kundbesök, affärsutveckling och upphandlingar. • Implementera och förbättra försäljningsstrategier baserade på analys och marknadsinsikter. • Rekrytera och onboarda nya säljare. Vem är du? Vi söker dig som är en driven och handlingskraftig försäljningschef med starkt affärssinne och en passion för att utveckla säljare. Du trivs med att vara ute i fält, nära kunderna och teamet, och har en förmåga att skapa engagemang och resultat genom tydlig styrning och uppföljning. Vi ser att du har: • Erfarenhet av att leda och motivera säljteam, gärna inom B2B-försäljning. • Starkt track record inom försäljning och resultatstyrning. • Erfarenhet av att sätta och följa upp försäljningsmål genom datadrivna analyser. • Förmåga att skapa en stark säljkultur genom närvarande och coachande ledarskap. • God förståelse för CRM-system och strukturerad försäljningsuppföljning. • B-körkort (då resor ingår i tjänsten). • Möjlighet till övernattningar på annan ort. Vi erbjuder dig: • En dynamisk och expansiv arbetsmiljö där du får stor påverkan. • En konkurrenskraftig lön med prestationsbaserade incitament. • Tjänstebil och moderna digitala verktyg. • Hälsovårdsförmåner och tjänstepension. • Möjligheten att bygga och forma ett starkt säljteam.
Välj ett jobb för att visa detaljer